melon, keď nevieš nepíš, alebo sa radšej opýtaj. No predstav si že minimálne v Japonsku budú dokonca tri, áno tri verzie RS. RS - motor 1,2, RS Hybrid a RSt - t ako turbo so spomínaným motorom 1,0 turbo. A kto je tu teraz ten truhlík?
Nemohu si pomoct, ale po předchozích docela šmrncovních Swiftech mě tenhle nechává docela chladným. Překvapilo mě, že ho ještě zkrátili, zřejmě dělají prostor Balenu.
suhlas skratenie auta prekvapilo aj mna.... ale nie moc prijemne ;-\ lebo swift zas az tak velkym autom do dlzky nebol.... ale mozno za to moze aj baleno ... paradoxne pritom aj taky maly up s litrovym tsi je mozno este aj priestrannejsi a silnejsi ... len zatial nemame rozmery kabiny swiftu ani jeho kufra a tak nechcem predcasne swift priestorovo kritizovat ... ale ta jeho kabina vyzera uz na pohlad ozaj malicka
PS: popravde nepaci sa mi ani ta zadna klucka dveri kdesi hore posadena.. prave pre male deti ktore sa budu vozit vzadu asi najcastejsie to nie je ziadna vyhra skor velka prekazka ... ako nechapem tomuto kroku v com ma byt pokrok takejto klucky voci tej klasickej v sucasnom swifte ... auto inak pekne ale tak nejak som cakal asi kusok viac ;-\ ... a obavam sa ze hraje uz viac na styl ako praktickost a to sa mi uz na nom prestava pacit ... ach jo...
len sa obavam ze nadalej kusok male ;-\ .... chapem ze swift nemoze byt velkostne na urovni balena ale popravde ze bude este o centi kratsi ako sucasny to by som necakal... aspon ze sa zvacsil razvor... tu je to uz celkom v pohode ( na urovni spacestaru, feldy ) ... takze pohoda.... ale co kufor? ak bude nadalej tak maly ako som videl v sucasnom swifte tak aj take citigo/up bude nadalej sikovnejsie na nakupy
PS: nezvazuje sa ten zadok strechy nejak moc dole? sucasny swift mal tu strechu tak nejak rovnu nie? prislo mi to okrem ineho aj krajsie .... tu to ale smerom dozadu vyzera uz akesi divne sa zvazujuce
Vypadal by velmi dobře, nebýt ovšem toho obludného plastu s klikou zadních dveří, který násilně zkracuje plochu zadního bočního okna. Taky ten obrovský prohnutý plast na C sloupku působí hrozně násilně. Zajímavá motorová verze bude až ta 1.4 BoostJet/103 kW v ostré sportovní verzi, ta by mohla jet velmi pěkně! :-)
suhlas... tie nevzhladne a hodne neprakticke zadne klucky to uplne pokaslali .. pritom auto ako celok nevyzera zle... rovnako podla mna mohlo byt aspon o 5 centi dlhsie nicomu by to nevadilo ... lebo baleno je nadalej vacsie ... a mne sa zda aj kabina na fotkach hodne "uzka" a kompaktna .... ale to si radsej pockam na vnutornu sirku kabiny premeranu v nejakom teste.... kazdopadne cakal som tak nejak viac... nejak mi pride ze sucasnu generaciu tato nova v nicom "nepredbieha" az na tie dva centi razvoru... ktore ktovie ci v praxi sa aj niekde "nestratili" ... a ak to nebude mat aspon 260 litrovy kufor ( co asi mat nebude ) tak aj up s tsi bude podla mna lepsia volba pre mladych s jednym dietatom ako tento swift .. nie je o com... zlate baleno .. a dokonca este mozno aj kratsi ignis bude vacsi ( kufrom aj kabinou ) ako tento swift... asi nie o moc ale skatulovita kasna ignisu vyzera uz na pohlad praktickejsia
Kde přišel autor na to, že předchůdcem Swiftu byl Ignis, když se ta auta vyráběla paralelně? Swift má historii sahající do osmdesátých let (v Japonsku byl značen jako Cultus). Swifta z 95. roku jsem chtěl kupovat jako své první auto, že bych chtěl ve skutečnosti Ignise? No nevím, nevím...
Ignis se skutečně prodával v Japonsku jako Swift. A právě od něj Suzuki počítá jednotlivé generace Swiftu. Každopádně jsem odstavec raději přeformuloval, aby se v tom nemíchali evropští a japonští "svišti"
To je síce možné, ale u nás pred Swiftom s charakteristickým čiernym A-stĺpikom existovali minimálne dve ďalšie generácie. Tá hranatá sa asi predávala iba na západe, druhá sa už ale vyrábala ako prvý model v Ostrihome a dosť významne prispela k omladeniu maďarského autoparku. To sa ale na Wikipedii nedozviete, lebo tam sú tieto dve generácie zaradené pod názvom Cultus.
Design, až na ten C-sloupek s příšernou klikou zadních dveří, celkem dobrý. Ale, díky ekologistickým * (ježíšmarjá, to už je svoboda projevu na auto.cz na takové úrovni, že dřívější termín pro lehkou mentální retardaci je cenzurován?)další auto, u kterého nejde zvolit použitelný motor. Základní 1,2 bude slabá, hybrid je cypovina za všech okolností a s CVT zvlášť. A "vrcholná" motorizace 1,0T 75kW s automatem (!) je zoufalá volba pro každého petrolheada. I když zachránci roztomilých ledních medvíďat by na tom ujíždět mohli. Minimálně do třetí výměny oleje, kdy se ukáže, že je potřeba vyměnit i rozvody, turbo a pár dalších drobných dílů v ceně půlky auta. :no:
Ten jejich hybrid je se mi libi, škoda že v evropě asi nebude nikdy k dostání. Je to tak krásně jednoduchý. Uplně obyčejnej motor a k němu prostě jenom zesílenej motor-atlernátor a širokej drážkovej řemen. Žádný složitosti. Když je potřeba (asi hlavně při rozjezdu) pustěj do altenátoru proud z baterky a ten přes řemen dodá na kliku 50 Nm. Což je polovina kroutáku spalovacího motoru. Navíc současný atmosférický motory od suzuki jsou v relném provozu až neuvěřitelně úsporný, takže předpokládám, že ten jejich hybrid bude dosahovat vážně skvělé spotřeby.
Nejvíce tento nový Swift podle mě zabíjí motory. Litrový tříválec 75kW jako vrchol nabídky, "sportovní RSt", to je zlý vtip. Mohli zvolit podobnej přístup jak Ford u Fiesty, kde i nejvyšší "běžná" verze má alespoň těch 92 kW (i když tříhrnek), ale vrchol nabídky je 1.6 čtyřválec se 134 kW. Něco podobného si dle mě zasloužil i Swišť, hlavně díky moc povedenému "vrcholu" v předcházející (současné) generaci ... Nabídkou motorů mi teď Swišť balancuje někde u Fiátka 500, u kterýho mi ale svým cílovým určením a stylem nepříjde tak špatná jako u Swifta. Ten si zkrátka dle mě zasloužil trochu víc sportovních genů i pod kapotou...
Ale jinak z pohledu designu nemám nejmenších výhrad, interiér mi přijde stylový, moderní. Exteriér se mi taky zamlouvá, jen ta klika u zadních dveří, to má proboha znamenat co?? Hlavní smysl toho je nějaký pofidérní pokus o módní prvek nebo autor tohoto výmyslu chce zajistit, aby si děti do věku 5-6 let nebyly samy schopny otevřít zadní dveře? Nevím, ale svojí prostorností bych řekl, že právě tohle je cílová skupina zadních sedadel Swišťa, tak mi to přijde trošku proti logice, ale budiž.
EDIT: Asi jsem se špatně zorientoval a verze Swift Sport bude teprve vydána ...? V tom případě ještě soudy ohledně "vrcholu" nechám na později.
Všimli ste si akú daň si vyžiadalo umiestenie kľučky druhého páru dverí? To je des vymeniť celé okienko za kľučku. Zvnútra to okrem masívneho C-stĺpika robí dojem, akoby vám vykradli auto a kým tam nedáte nové sklo, tak jazdíte dočasne s prilepeným čiernym igelitom. [odkaz]
Celkovo to ale nevyzerá zle, hoci ten najkrajší Swift tu už bol a toto mi príde len ako ťaženie za každú cenu z originálneho dizajnu.
[odkaz]
Neviete inak, aký ďalší model plánujú vyrábať v Maďarsku? Bude to Swit, prípadne Ignis alebo niečo úplne iné?
Je zajímavé ze zatímco Korejci pochopili rychle ze na globálně úspěšný vůz potrebuji hezky design, tak Japonci sveřepě vytvareji svoje kreatury, které se líbí snad jen jim (jestli vubec). A jen jednou za čas když jim teče do bot vytvoří neco umírněnějšího. Swift je typicky příklad. Behem 3 generaci utekli od hezkého auta k obludce. Výjimkám (Mazdě) čest.
Ono obecně aktualni design Suzuki je dost katastrofa. Dělají vubec neco hezkého?
Souhlasím, Suzuki se poslední dobou design moc nedaří a není v tom v Japonsku samo samo. Toyota i Honda s tím mají podle mě také dost problém. Mazda, Nissan (mimo Juku) a Subaru jsou v pohodě ;-)
Novemu swiftu nie je velmi co vytknut v porovnani s predchodcom:
- dizajn je stylovejsi
- interier kvalitnejsi
- 1.25-ka je vylepsena o DualJet a bude maximalne usporna, tociva a spolahliva
- nova platforma, nizsia hmotnost
- nove bezpecnostne systemy
Jedine vyhrady budu klasicky japonske - cenotvorba a hlavne kombinacia vybav/motorov. Na SK to bude ako doteraz - predavat sa realne bude z tych troch zakladnych motorizacii iba jeden motor 1.25 DualJet, velmi dufam, ze cena pouzitelnej vybavy zostane do 10000 EUR, inak tak male auto nema velmi sancu na robenie predajnych cisel...
Prečo musí myť každé nové auto expresívnejší a "športovejší" tvar ako predchodca? Už mi to lezie krkom. Podobne ako kľučka zadných dverí. Zaujímavé to bolo na Alfe 156, na všetkých ostatných autách je to nepraktický a zväčša vizuálne hnusný prvok...
Interiér neprekvapil a nenadchol. Z pohľadu dizajnu ničnové a farby - sakra, už nič okrem čiernej a šedej neexistuje? Ani červené obruby ciferníkov prístrojov to z biedy nevytiahnu, úplne v tej záplave čiernej zanikajú.
Za ten C sloupek s "parádní" klikou se schová i Tatra >:D Výhled šikmo vzad na oba směry bude opravdu skvělý... a výhled cestujících vzadu jakbysmet ;-)
Ad barvy (farby): Ja vidim i cervenou metlu a modrou metlu, k tem bude jiste existovat i nemetalicka alternativa, a je celkem jiste, ze se paleta bude rozsirovat. Mozna si sundej ty svarecske bryle (zvaracske okuliare).
Protože to neudělala redakce, udělám to já.
Kouneme-li se, co napsal o novém Swiftu britský Autocar, zjistíme, že je to informačně mnohem hodnotnější článek. Proč stejně nepracuje i auto.cz
Stávající Swift byl oprávněně kritizován za velikost kufru 211 litru. U novinky výrobce uvádí 265 litrů. Ani stávající Swift není těžké auto, u novinky udávají 910kg (FWD) a 970kg (AWD). Osobně tipuji, že se jedná o provozní hmotnost, protože výrazně větší Baleno má pohotovostní hmotnost 865kg. Pokud mám pravdu, vychází pohotovostní hmotnost Swifu na vynikajících 835kg u předokolky.
Nový Swift se opravdu powedl. Už dlouhou dobu visela ve vzduchu otázka, kdo zmenší novou generaci svého tradičního modelu oproti generaci předchozí. Suzuki se tohoto úkolu zhostilo se ctí a ukazuje tak cestu i ostatním automobilkám, zejména nejmenovanému koncernu.
Je třeba především vyzdvihnout komplexnost přístupu Suzuki. Spolu se vnějšími rozměry karosérie zmenšila také rozměry motoru, což se na první pohled jeví jako logický krok. Na druhý pohled lze však rozpoznat, že Suzuki řezalo rozměry opravdu důkladně, a to rovnou o jeden válec. Jen tak bylo možno dosáhnout to, aby si spolujezdec na levém předním sedadle mohl pohodlně natáhnout nohy do míst, kde u jiných vozidel překáží čtvrtý válec...
Revoluční přístup zkušené automobilky Suzuki na poli malých aut však tímto nekončí. Vedení projektu Swift 2017 rozhodlo, že automobil bude nabízen jen ve variantě s volantem na pravé straně. Tím bude dosaženo zvýšení sériovosti příslušných dílů, které jiní vyvíjejí a vyrábějí jak v pravostranné, tak v levostranné variantě. Suzuki tímto krokem vysílá nenápadný, avšak srozumitelný signál: levostranný provoz má budoucnost! Zároveň Suzuki spoléhá na proslulou těžkopádnost EU; tím, že tato přebyrokratizovaná instituce bude rozhodovat o vrácení silničního provozu na levou stranu pod tlakem ideologických odpůrců Brexitu velmi dlouho, poskytne ve skutečnosti firmě Suzuki dlouhodobou konkurenční výhodu snížených výrobních nákladů. Nejmenovaný koncern v této souvislosti hledá ve svých vnitřních strukturách pravého viníka neúspěšného pokusu o převzetí Suzuki z r. 2005: jak se nyní ukazuje, tato osoba způsobila další zaostávání největšího Evropského výrobce automobilů jak co do prosazování nejmodernějších technologických a produktových trendů, tak co do potenciálních úspor, kde Suzuki nadále zůstává celosvětovým lídrem.
Abych podal zákulisní informaci o nárůstu paniky uvnitř nejmenovaného koncernu co nejúplněji, musím doplnit, že v rámci tohoto gigantu byla nejmenovaná dceřiná společnost se sídlem v Martorellu pověřena úkolem zkonstruovat a do výroby co nejdříve zavést nový model, jenž bude ještě menší, než nový Swift. Paniku nevzbuzuje požadavek samotný jako spíše fakt, že se očekává tuhý odpor odborové organizace, které se pranic nelíbí představa, že na montážní linku se se zavedením nového "prcka" vejde o 7,5 automobilu více, než nyní. Odbory se proto staly třetím partnerem jednání o základních parametrech novinky a nechtějí ustoupit ze základního požadavku, aby rozdíl v délce karosérie novinky oproti Swiftu nebyl větší, než 1,2 mm. Tím by se mělo dosáhnout akceptovatelného zvýšení produktivity práce o 0,7%. Zároveň odbory nejmenované dceřiné společnosti požadují zvýšení osobního příplatku pro každého pracovníka montážní linky o 12 %, a to ihned po zavedení výroby nového minivozu.
(...a pak že nemám ponětí o základních ekonomických souvislostech automobilového byznysu, jak se mylně domnívá irij51; sám si maximálně 10-letý spratek, Jirko!).
Ty budeš asi nejaký miestny šašo, lebo toľko nezmyslov pokope človek často nevidí. Napríklad to zmenšovanie novej generácie. Nazvať skrátenie o 1cm pri rovnakej šírke zmenšovaním chce veľa odvahy. Ale ešte viac pobaví teória o vystretých nohách a ubratí jedného valca. Vzhľadom na fakt, že základný motor bude 4valec, mi jednoznačne vychádza, že do súčasnej generácie montujú 5valec. Alebo som ťa zle pochopil? No a tie nezmysly o tom, že swift sa bude vyrábať len s volantom na pravej strane, v rámci nejakých fiktívnych úspor ktoré vznikli v tvojej hlave... ale tak pobavil si, aj keď ešte nie je Silvester a do 1.apríla je veľmi ďaleko.