Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Swift oficiálně: Nový svišť s maskou Audi nabízí hybrid i turbo-tříválec

David Bureš
Diskuze (31)
Nová generace Swift dostala masku podobnou vozům Audi. Mezi nabízenými modely je pak sportovní verze i hybrid.

Už několik měsíců víme, že se Suzuki připravuje na mezigenerační výměnu svého klíčového modelu Swift. Po úniku nákresů, fotografií i brožury japonský výrobce nového „sviště“ konečně odhaluje i oficiálně. Zatím tedy ve verzi pro Japonsko, evropskou variantu uvidíme až v březnu 2017 na ženevském autosalonu.

Nejnovější generace Swiftu šla cestou evoluce stejně jako předchůdce. Základní tvar karoserie je vlastně shodný, jednotlivé detaily jsou ale odlišné. Nová je příď s mnohaúhelníkovými světlomety a šestiúhelníkovou maskou chladiče podobnou řešení single frame od Audi. Kliky zadních bočních dveří se pak ukryly do C sloupků, zatímco vzadu jsou jinak tvarovaná světla.

Jsme docela zvědavi na osobní setkání, protože na dříve uniklé brožuře vypadal nový Swift hodně dynamicky, zatímco na některých oficiálních fotografiích je trochu neforemný. Nebo máte jiný názor?

Co se týče rozměrů, tak se auto tolik nezměnilo. S délkou 3.840 mm je dokonce o 10 mm kratší než předchůdce, zatímco rozvor 2.450 mm se mezigeneračně natáhl o 20 mm.

To uvnitř je změn více. Swift musel zareagovat na trend, a proto uvnitř nově nabízí dotykovou obrazovku multimediálního systému. Celek pak díky středovým kruhovým výdechům ventilace a kruhovým ovladačům vypadá pohledněji a svěžeji než dosud.

Na japonský trh je nový Swift uveden ve třech verzích. Základní dvanáctistovku doplňuje mild-hybridní verze kombinující zážehovou dvanáctistovku s lithium-iontovou baterií a převodovkou CVT, která nabízí výkon 67 kW a točivý moment 118 N.m. Aktuálním vrcholem je turbodmychadlem přeplňovaný litrový tříválec se 75 kW a 150 N.m, který spolupracuje se šestistupňovým automatem. Tato jednotka je určena sportovně laděnému modelu RSt.

Automobilka u nového hatchbacku chválí nízkou spotřebu paliva a jisté jízdní vlastnosti, u níž zdůrazňuje, že vůz byl testován i na evropských silnicích. Důležitá je dnes i bezpečnost, proto Swift nově dostal i adaptivní tempomat nebo automatické přepínání potkávacích a dálkových světel.

Na domácí japonský trh bude nová generace Suzuki Swift oficiálně uvedena 4. ledna 2017. Na ostatních trzích se automobilu dočkáme až později.

David Bureš
Diskuze (31)
Avatar - MDK
26. 1. 2017 15:32
Re: Suzuki malá auta umí!
No diť to je legrace, to jsi nepochopil? Co tam na to slovensku chlastáte poslední dobou, nějakou tvrdou vodu?
Avatar - peter_ko
28. 12. 2016 09:27
Re: Suzuki malá auta umí!
Ty budeš asi nejaký miestny šašo, lebo toľko nezmyslov pokope človek často nevidí. Napríklad to zmenšovanie novej generácie. Nazvať skrátenie o 1cm pri rovnakej šírke zmenšovaním chce veľa odvahy. Ale ešte viac pobaví teória o vystretých nohách a ubratí jedného valca. Vzhľadom na fakt, že základný motor bude 4valec, mi jednoznačne vychádza, že do súčasnej generácie montujú 5valec. Alebo som ťa zle pochopil? No a tie nezmysly o tom, že swift sa bude vyrábať len s volantom na pravej strane, v rámci nejakých fiktívnych úspor ktoré vznikli v tvojej hlave... ale tak pobavil si, aj keď ešte nie je Silvester a do 1.apríla je veľmi ďaleko.
Avatar - Bubáq
28. 12. 2016 00:26
Suzuki malá auta umí!
Nový Swift se opravdu powedl. Už dlouhou dobu visela ve vzduchu otázka, kdo zmenší novou generaci svého tradičního modelu oproti generaci předchozí. Suzuki se tohoto úkolu zhostilo se ctí a ukazuje tak cestu i ostatním automobilkám, zejména nejmenovanému koncernu.
Je třeba především vyzdvihnout komplexnost přístupu Suzuki. Spolu se vnějšími rozměry karosérie zmenšila také rozměry motoru, což se na první pohled jeví jako logický krok. Na druhý pohled lze však rozpoznat, že Suzuki řezalo rozměry opravdu důkladně, a to rovnou o jeden válec. Jen tak bylo možno dosáhnout to, aby si spolujezdec na levém předním sedadle mohl pohodlně natáhnout nohy do míst, kde u jiných vozidel překáží čtvrtý válec...
Revoluční přístup zkušené automobilky Suzuki na poli malých aut však tímto nekončí. Vedení projektu Swift 2017 rozhodlo, že automobil bude nabízen jen ve variantě s volantem na pravé straně. Tím bude dosaženo zvýšení sériovosti příslušných dílů, které jiní vyvíjejí a vyrábějí jak v pravostranné, tak v levostranné variantě. Suzuki tímto krokem vysílá nenápadný, avšak srozumitelný signál: levostranný provoz má budoucnost! Zároveň Suzuki spoléhá na proslulou těžkopádnost EU; tím, že tato přebyrokratizovaná instituce bude rozhodovat o vrácení silničního provozu na levou stranu pod tlakem ideologických odpůrců Brexitu velmi dlouho, poskytne ve skutečnosti firmě Suzuki dlouhodobou konkurenční výhodu snížených výrobních nákladů. Nejmenovaný koncern v této souvislosti hledá ve svých vnitřních strukturách pravého viníka neúspěšného pokusu o převzetí Suzuki z r. 2005: jak se nyní ukazuje, tato osoba způsobila další zaostávání největšího Evropského výrobce automobilů jak co do prosazování nejmodernějších technologických a produktových trendů, tak co do potenciálních úspor, kde Suzuki nadále zůstává celosvětovým lídrem.
Abych podal zákulisní informaci o nárůstu paniky uvnitř nejmenovaného koncernu co nejúplněji, musím doplnit, že v rámci tohoto gigantu byla nejmenovaná dceřiná společnost se sídlem v Martorellu pověřena úkolem zkonstruovat a do výroby co nejdříve zavést nový model, jenž bude ještě menší, než nový Swift. Paniku nevzbuzuje požadavek samotný jako spíše fakt, že se očekává tuhý odpor odborové organizace, které se pranic nelíbí představa, že na montážní linku se se zavedením nového "prcka" vejde o 7,5 automobilu více, než nyní. Odbory se proto staly třetím partnerem jednání o základních parametrech novinky a nechtějí ustoupit ze základního požadavku, aby rozdíl v délce karosérie novinky oproti Swiftu nebyl větší, než 1,2 mm. Tím by se mělo dosáhnout akceptovatelného zvýšení produktivity práce o 0,7%. Zároveň odbory nejmenované dceřiné společnosti požadují zvýšení osobního příplatku pro každého pracovníka montážní linky o 12 %, a to ihned po zavedení výroby nového minivozu.

(...a pak že nemám ponětí o základních ekonomických souvislostech automobilového byznysu, jak se mylně domnívá irij51; sám si maximálně 10-letý spratek, Jirko!).
Avatar - peter_ko
28. 12. 2016 00:00
Re: Swift Sport
melon, keď nevieš nepíš, alebo sa radšej opýtaj. No predstav si že minimálne v Japonsku budú dokonca tri, áno tri verzie RS. RS - motor 1,2, RS Hybrid a RSt - t ako turbo so spomínaným motorom 1,0 turbo. A kto je tu teraz ten truhlík?
27. 12. 2016 23:32
Re: Svišť nepotešil
Ad barvy (farby): Ja vidim i cervenou metlu a modrou metlu, k tem bude jiste existovat i nemetalicka alternativa, a je celkem jiste, ze se paleta bude rozsirovat. Mozna si sundej ty svarecske bryle (zvaracske okuliare).