Shrnuti srovnavaciho testu motoru Fiatu 500 a Superbu ve Svete Skodovek:
Fiat ma sice lepsi motor, ale celkovym vitezem naseho testu je diky vetsimu kufru a prostoru na zadnich sedadlech jednoznacne Superb.
Bravwo Svwet Skodovwek...
Nejvíc mě baví ti, co škodovácký 1.2 HTP považují za synonymum nekulutry a vibrací, ale pak jsou schopni se rozplývat pod tímto TwinAirem, který je na tom ještě o poznání hůře. Ale co, je to přece Fiat pětset, tak mu to odpusíme a co víc, uděláme z toho klad.
Jak jsem tu psal už při představení toho motoru, že běžná spotřeba se s přehledem vyrovná 1.4 16v, který je v pětistovce už od začátku, a twinair navíc přihodí notnou dávku vibrací a zvuk motocyklu. Což možná u pětistovky vadit až tak nebude, ale v jiných modelech to bude působit docela blbě. Nějaké Mito s twin Airem (pokud vyjede), to bude plivnutí do tváře fanouškům AR.
Kdyz jsem to psal, rikal jsem si, kdo ze bude ten prvni, co nepochopi a napise reakci totalne odveci. Byl jsi horkym kandidatem a jsem rad, ze jsi nezklamal. :yes:
Víš, ono tak ani nešlo o reakci na tebe, jako na dokonalý hype kolem drnčícího dvouválce. ;-)
Kdyby s tím motorem přišla škodovka, stala by se terčem nekončících posměšků. On ani ten test není zrovna kdovíjak trefný, protože zatímco Superb s tímto motorem začíná, tak pětistovka jej má za tučný příplatek sta tisíc.
No myslím, že 500 má řadu jiných chyb než jen dvouválec ten by se asi nakonec dal vydržet a na nějaké městské popojíždění by asi stačil. Ale před pár týdny jsem obcházel různé značky abych vyzkoušel něco malého šik pro dceru jako dárek. U firmy která se zabývá úpravami Abarth mě posadili do něčeho čemu říkali Fiat 500 Abarth. Vzhledem k historii (pamatuji hodně) jsem čekal nějaké malé šikovné a mrštné autíčko se závodními geny u kterého by mi nakonec ani cenovka atakující 600 tis. nebyla proti srsti. Nicméně krátká zkušební jízda mě vyléčila a musím říci, že jsem ještě nikdy nezdrhal od prodejce tak rychle jako tentokrát. Shrnutí, nebyl jsem schopen najít za volantem polohu, zvlášť u tak malého auta nemožnost podélného nastavení volantu v 21 století hodně šokuje. Druhý lapsus je převodovka, 5st robotizovaná převodovka kterou prodejce nazýval nejakým fanfaronským italským jménem compezione nebo tak nějak je dokonalá hrůza hrůz, cloumá autem jak s pytlem srač.. a ve výsledku dokonale odebírá autu dynamiku protože ač měl udajně motor 103 kw tak dynamikou mi to přišlo jako stejně výkonná nafta v SUV také s automatem, takže z nějaké mrštnosti nebo sportovních genů byla rázem nula (proč ale potom dávat 600 papírů za něco co je malé a nepraktické když to není ani o radosti z jízdy) no a poslední hřebík do rakve (už celkem nebyl potřeba protože předchozí věci mě dokonale odradily) byl podvozek, tvrdší podvozek jsem čekal ale rázy které se ozývaly od každé dlažební kostky (na auta nejsem ras a na českých tankodromech dost kličkuji protože je mi líto každého auta) nedej bože při přejezdu tramvajových kolejích to se nedá popisovat to se musí zažít, ujel jsem sice tak 10 km od Hornbachu v Řepích na Bílou horu a kousek zpátky na okruhu ale byl jsem natlučený jak řízek před smažením. Z mého pohledu tedy je 500 zajímavá z venku, retro zabírá, nicméně vnitřek při bližším ochmatání působí velmi levně (třeba tlačíka ovládající převodovku mi přišla jak na starých herních konzolích) a jediná hezká věc v interiéru byl znáček štíra na volantu ale ten asi u normální 500 není ale zbytek je hodně velký póvl.
Nevím jak je dcerka stará, ale co třeba Twingo? A ještě bych rád dodal že jsi auto hodnotil dle vlastních preferencí. Třeba by to dcera viděla jinak. Opravdu touží po nějakém malém divokém autě? Pokud ano obávám se že nic lepšího než Abarth 500 a Twingo RS není.
Konkrétní Abarth který jsem jel rozhodně nebyl divoký, už vůbec ne rychlý, důvody které to způsobily jsem popsal (zcela shitovní převodovka). Nevylučuji, že nějaká kombinace je lepší (manuál) ale neměl jsem tu čest takže neumím posoudit.
1) Abarth 500 má v základu 99 kW. Nevím kde jsi vzal těch 103 kW
2) I přes absenci podélně nastavitelného volantu jsem neměl nalézt optimální polohu. Normální člověk se 180-185 cm určitě nebude mít problém, nevím, jak si přerostlý, nebo vyžraný.
3) Abarth je asi určitě tvrdší než obyčejná 500, právě proto, že je sportovnějí naladěn. Takže nic překvapujícího. Také se určitě zákonitě projevuje kratší rozvor malého auta.
4) Robotizované převodovky obecně nestojí za nic, ještě jsem neviděl pozitivní test s chválou, takže opět nic překvapujícího. Manuál je prostě manuál. Jestli dcera nebo ty neumíte řadit, tak za to nelezte.
5) Jestli se ti subjektivně nelíbí nějaká tlačítka, tak by se ti určitě nelíbila subjektivně třeba tlačítka v Lamborgini nebo Audi R8 ze škodovky nebo Golfu.
Z celého tvého sáhodlouhého příspěvku vyplývá, že víš prd, a negativa si účelově nacházíš...
1) To v čem jsem jel byla 1,4 turbo 103kW odvozená údajně od 1,4 atmo, a nabízel i naladění na vyšší výkon 118kW. Klidně si tam zajdi určitě ti nabídnou to samé.
2) 191, 105 kg
3) No tvrdší naladění ano ale pazvuky a rány od podvozku musí být v nějakých mezích, vím jak to vypadá v M3, v STi, to jsou také tvrdé podvozky ale to co se uvnitř ozývá jsou proti tomu Abarthu je ševel vánku
4) Na předvedení tam měl jen toho robota takže manuál jsem nezkoušel a máš pravdu, že by to o dost vylepšil
5) napsal jsem svůj názor, nic víc nic míň
6) Prd víš buď Ty nebo ten prodejce byl totální trotl a to co mi uváděl byla jedna lež vedle druhé
Auto s krátkým rozvorem nikdy nebude sportovní a zároveň komfortní... zde je srovnání s imprezou totální hloupost. A u auta této třídy si při tvých tělesných rozměrech nesedneš pohodlně nikde. Předpokládám, že má dcera více konfekční proporce takže by s tím třeba neměla problém.
Na webstránkách Abarth.it, Abarth.de, časopisem Alfa Romeo magazín (vydávaný českým dovozcem), atp., všude je uváděno 99 kW. Takže to na českých stránkách mají blbě, a prodejce je trotl.
A věříš, že mu o to ani nejde? Ten tady papouškuje jedno klišé za druhým, jinak by se s ním nikdo ani nebavil. Není schopen napsat jedinný solidní příspěvěk. ;-)
Bohuzel nedavno - je to jeste mnohem horsi nez pred nekolika lety, kdy jsem ho prestal cist. Svet Skodovek je fraska a vysmech motoristicke novinarine. :no:8-s
Ano ve SM je hodně psano o Škodovkach a neni se co divit. Vždyť jsme v ČR tak je jasne že tu nebude převaha Italskych nebo Francouzskych aut. Ale jak je potom možne že škodovky ve srovnavacich testech nevyhravaji když je to jak tvrdiš "Svět Škodovek" ?
Same kvalitni informace v tom tvem doporucenem cteni, namatkou:
"Po prvom dotankovaní sme začali jazdiť „novým“ spôsobom so zameraním na krútiaci moment a ťah motor a odspodu. Po dvesto kilometroch v meste aj mimo mesta sa pôvodných 4,3 zhoršilo na 4,7 litra."
- tak kolik kde najezdili?
"Práve dve tváre dvojvalca sú pre praktické využitie dobré, lebo dokáže jazdiť aj za 4,3 litra ale keď treba Fiat 500 sa na diaľnici pri vytrvalej 130-ke nestratí."
- bohužel se z testu člověk vůbec nedozví kolik že to na té dálnici papá, dálniční tempo jaksi vůbec ve spotřebě vynechali
"Navyše auto s hmotnosťou 1005 kilogramov a výkonom 85 koní jazdí na milión percent lepšie ako „božská“ Octavia 1,9 TDI (66 kW)."
- nepostradatelná informace pro zájemce o koupi Fiatu 500