Spolupráce s čidly autonomních vozidel, designové výstřelky, ale i neskutečná výkonnost – to je možná budoucnost automobilového osvětlení. Utvářejí ji Češi!
Kamarádkapracuje v tom Novém Jičíně a je mimo jiné podepsána pod zadní světla F-Typu a podílela se i na nějakém Rangi. Klobouk dolů před nima. Z toho, co mi vykládala, vyplývá, že auta by dnes mohla svítit mnohem lépe, ale nevypadala by tak hezky....často je to boj design (zadání) vs. účelnost.
Bohužel i když si projdeš místní diskuze = tvar je daleko důležitější než funkčnost = tvar řeší furt dokola všichni = funkčnost tu a tam nějakej magor :-)
Ten nadpis vůbec nenasvědčuje něčemu úžasnému! Je to jen známka toho že u nás je laciná práce! Jó, kdyby tam bylo napsáno že v Ostravském výzkumném ústavu vyvíjejí
automobilové světlomety pro všechny automobilky světa? :-(
Chtelo by si to zjistit informace, nez zacnu psat blbosti. Varroc neni jen vyrobce, v MSK kraji (Ostrava i Senov u NJ) probiha i vyvoj techto vyrobku. Zaroven Hella ma krome vyroby v Mohelnici zaroven vyvojove strediska v CR (Mohelnice i Ostrava). A opravdu to neni jen montovna, jak se snazite zase naznacit...
Možná jsem to špatně napsal. Nemám nic proti našemu druhotnému výzkumu, ale pořád je to jen zadaný výzkum od firmy která si to objednala kvůli levnější ceně. Vylepšovat něco co někdo jiný vymyslel. Něco jiného jako oční čočky, mikrovlnku, semtex, nanovlákna atd. to je super. Jsme jenom montovna a tím se chlubíme? Že vyrábíme milion aut ročně? A proč? Jsme laciný a dobrý. A co z toho máme? Není lepší mít chytrý hlavy které vymyslí něco úžasného a poté nám celí svět bude platit licence?
Jinak u nás vyráběné světlomety jsou určitě úžasné a kvalitní.
Bohuzel je videt, ze o danem oboru a jeho fungovani moc nevite. Vzhledem k tomu, ze pracuji v danem oboru (aktualne uz ne v teto firme), muzu rict, ze mate zkreslene predstavy a zjednoduseny pohled na danou problematiku. Ocividne si ale pojedete stale to sve, ze jsme montovna a nic se tady nevymysli noveho... S timto pristupem hospodskeho mudrlanta opravdu hodne stesti...
Ostrava hlavni nadrazi, vetsina ostravaku jej nepouziva, maji Svinov. Hlavak je opustena vyspa socialismu. Az se proderes spinavymi schodisti, srazis se s korejci z panoptika spechajici na pendolino smer Praha. Venku te vita cigana Aneta, slovy, pane nemate cigaro? Ne, tak aspon sluzbicku, abych mela na ubytovnu. Polovina nejmenovaneho erotickeho fora se bavi jejima intimnima fotkama, jejiz porizeni stalo 50Kc za tocnou trolejbusu a kde je zrejme, ze ma okolo prirozeni exem. Tak presne tam sidli ona konstrukcni kancelar. Uplne stejny krok, ktery udelal i Continental Frenstat (jen do Hrabove) proze za tak maly peniz nemohli v okoli sehnat mlade lidi.
Ano projekty jsou to sice na prvni pohled zajimave, ale kdejaky bezzuby mladik v OEM, ktery ma ruce samy strup a monterky na nem jen visi skladal soucastku, ktera bude v aute zname znacky. Tak je OEM postaveno. Zacinal s par lidma a ted ma skoro stovku je jen jedna cast pravdy. Zajimavejsi jsou rozhovory se senior inzenyry pamatujici Autopal, prezivsi pak americany. Kolik z nich za nadvlady Varrocu odeslo nebo bylo odejito? Proc spousty technickych postu nemuze Varroc dlouhodobe obsadit?
Ted je cast u korejcu (kapitola sama pro sebe) a cast v nedalekem Mahle. Tam je ted nove reditel Rysavec, ktereho vyhodili z Helly. Chlapi kteri rozumi optice tam vyplnuji kolonky jak dlouho jede stroj a lepi na zem layouty. Jak jsem se dival na financni rozvahy, nektere projekty nerentabilni. Prespolni Dura vystizena prezdivkou dira. V Brembu ve slevarne to je jen pro silne zaludky. Tatra vyplata nula nula nic, Pegatron skoro jak Amazon. Ufi filtr a Bonatrans tez zadna slava. Brose pomalu zavedena nakladni letecka linka jak nestihaji plan. Kam dal? Fakt hardcorove typu Dongee, Sangwoo, Gates Hydraulic, Cromodora, Antolin Ostrava, KES, Mobis ? To se radeji strelit do nohy a byt na nemocenske.
Na severni morave se popravde pro automotive dela vic veci, nez si vetsina lidi mysli. Ale tam bych tedy automotive delat nesel. Pan Jelinek muze kazdy tyden popsat jeden zavod a ja vam udelam pohled z druhe strany.
Nejhorší jsou Donghee, Mobis, HMMC 8-s … Visteon/Varroc je průměrná absolventská firma (=peněz málo a sliby chyby ve vzduchu) :-| ABB, Brose, Bank+Olufsen je lepši ;-)