Jen loni poslaly automobilky českým majitelům 90.000 dopisů s pozvánkou na svolávací akci. Možná se budete divit, až list dorazí také vám, ačkoliv jste vůz koupili jako ojetý.
Svolavaci akce jsou super. Zavady jsou bezplatne opraveny a jeste dostanes nahradni vuz :-)
Mnohem horsi nez svolavaci akce je, kdyz svolavaci akce neni ;-)
Treba DSG, rozvody atd.
Takze Toyota, Mercedes, BMW, Honda, PSA :yes:
Ostatni si musi opravy provest na vlastni naklady :-O
Samozrejme krome dieselgate, to snad nevyzaduje komentar.
Podle meho nazoru by se mely svolat vsechny auta, ktery neplni emisni limity a zavadu vyresit. A nemyslim tim jen VW a jen dieselgate. Ale skoro vsechny EU4, EU5 a dokonce jeste i vetsinu EU6.
Ale to je bohuzel utopie.
Řekl bych, že si realitu trochu přikrášluješ. Třeba zrovna BMW má co vykládat o rozvodech a dalších konstrukčních vadách motorizací, anebo majitelům vadných sérií posílají pozvání na bezplatnou výměnu? :-)
Tak nic. Myslel jsem, že si něco doplním. To, co zmiňuješ (motor N47 v řadě 1) je sice pravda, ale je to minulost resp. do r.2011. A ano, bylo jich a je více. Megamultiproblém N63, PSA (ovšem také minulost), dříve i N45, M40.
Co jsem měl možnost sledovat řešení těchto průjmů, tak se k tomu alespoň stavělo bmw zpravidla čelem.
Ano, v zásadě potvrdil. A v zásadě technické faily dnes dělají +/- všichni, tak jediné, co lze hodnotit, je přístup výrobce. Zde si myslím, že se u VW, v porovnání s ostatními značkami s podobnou prestiží, jisté rezervy najdou. A to jsem se vyjádřil, myslím, hodně při zdi.
Protože mám jakýsi technický přehled a i vzdělání, něco pamatuji a co nepamatuji tak mám načteno a mám i nějaké vychování, takže mód "ve všem zm*rd" nemám aktivován, nechápu, jak kvůli pár drobnejm dokáží výrobci již víc jak sto let vymyšlenou a dlouhá léta dobře fungující a poměrně jednoduchou věc jako je spalovací motor, neustále kazit. Zejména v posledních 20 letech je zřejmý trend nedělat motory se zbytečně dlouhou životností. Nyní je stav takový, že pomalu oslavují, když přežijí záruku. ;-\
(Bez ohledu na konkrétní výrobce, myšleno jako všeobecný trend.)
myslím že na dízloch R6,R4 majú problémy s rozvodami + čerpadlá (nejaká vadná seria čerpadiel). Chlapci z klubu to odporúčajú meniť preventívne pri 200t km.Zvolávačka na to asi ale nebola
Děkuji za snahu, ale pokud neuvedeš konkretizaci motoru nebo auta, je to informace více méně jen večer k pivu v hospodě. ;-) Nic ve zlém. BMW dělá diesely tuším od r.1983 dodnes.
Po 200 000 km preventivně vyměnit. Takže se asi úplně nejedná o záruku. Tím pádem z pozice výrobce se to povedlo dokonale. Klekne to po záruce. Úkol zněl jasně. Muž s koženou brašnou nesmí projet. >:D ;-\
To jsou věci, které mě se... prostě mi vadí. A nejde jen o techniku. To samé je fenomén zvaný facelift. Tlak na spotřebitele, ač má auto funkční a je s ním třeba i spokojený, se faceliftem dostává psychologicky do stavu, kdy má věc morálně out a měl by si koupit tu novou. Proto také facelift bývá záměrně většinou ošklivější než původní originál. Musím si koupit nový i když je ošklivější, co by mi řekli v mé sociální skupině ? Že jsem zoufalec ve vyběhlém modelu ? Prodám ho potom ještě vůbec ? A tím, že je facelift hnusnější opět podpoří včasnější odkopnutí auta a spotřebitel lapený do této pasti se klepe nedočkavostí na úplně nový model. A tak pořád dokola co dva tři roky ? ;-) ;-\
dizlové N47/N57 ,zväčša umre čerpadlo a piliny máš v celom systéme. Takze komplet výmena a u autorizaku kľudne aj 150.000Kč aj sa ti nepodarí vybojovať nejakú kulanciu
ten prvý článok som čítal,a na to druhé si skúsim nájsť čas. Ktovie kde je pravda.
Autor článku sa tomu ale fakt rozumel,poznal som ho osobne pretože mi robil nejaké veci ešte na e61
Ale jak pise gil, stavi se k tomu alespon trochu celem.
U VW ti na vsechno reknou, ze to je normalni.
DSG cuka a vymena obou spojek je vlastne normalni.
Rozvody ti preskoci a znici motor, no a ty jim jeste zaplatis za novej ;-)
To jen tak pro vysvetleni, proc mne svolavacky nevadej :-)
Z článku jsem se nedozvěděl kdo má platit vícenáklady spojené s opravou vozidla, například cestu do vzdáleného servisu.
Kdysi mě třeba volali do servisu co byl přes 300 km daleko s tím že cesta jde na můj účet. Takže jsem nakonec nikam nejel a závadu raději opravil sám.
To mas jeste dobry, ja kdyz byl na garancce u MB na Chodove, pri prezouvani tam nejakym rusakum znicili kola a jelikoz jsem sedel vedle nich a poslouchal celou dobu, ani naznak nejakeho reseni, nic.
Podle me premiova znacka nerovna se lepsi pristup. Pro ne je auto jako auto at stoji pul mice nebo dva. Koneckoncu i salon ma takova skodovka hezci nez lecjaky autorizak MB nebo BMW a zamestnanec prodejce Renaultu si nejspis vydela uplne stejne jako u Skodovky nebo Mercedesu.
Pokud vím, v EU je to uznávaný způsob opravy i vážnějších závad (úřady takový plán řešení schvalují). Tedy v rámci garančních prohlídek. Pokud není tak závažná, že by to nemohlo do garančky počkat.
Neznám, proto se zeptám. Není zde malý, dejme tomu právní, problém s tím, že servis provádí neobjednané a majitelem neschválené úkony ?
Ať si dělají na neprodaných kusech na dvoře co chtějí, ale po prodeji jim už na tom autě nepatří ani šroubek. Bez toho, aby předem informovali majitele, by neměli bez jeho souhlasu nic navíc dělat.