Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jak se tankuje vodík? Není se čeho bát...

Čerpací stanice by do budoucna mohly rozšířit sortiment o vodík. Za volantem Hondy Clarity Fuel Cell jsme si vyzkoušeli, jak probíhá jeho tankování.
Zpět na článek
21. 11. 2017 17:58
21. 11. 2017 18:50
21. 11. 2017 22:13
22. 11. 2017 07:36
22. 11. 2017 10:33
23. 11. 2017 16:04
22. 11. 2017 11:05
23. 11. 2017 16:13
24. 11. 2017 07:36
22. 11. 2017 11:40
Avatar - Hittman
21. 11. 2017 17:58
Otázka
zní, co je nebezpečnější a výbušnější palivo? Vodík? LPG, CNG? Benzín? Nafta?
Rozbalit vlákno
2
21. 11. 2017 19:54
Re: VODÍK JE EXTRÉMĚ VÝBUŠNÁ 60% ZTRÁTOVÁ KRAVINA :))
jj
10 BAR ČESKÝ KRALUPSKÝ LPG [odkaz]
200 BAR RUSKÝ ZEMÁK METAN CNG [odkaz] [odkaz]
700 BAR VODÍK [odkaz] vyráběný buď 60% ztrátovou elektrolýzou nebo z ROPY a PLYNU [odkaz]

NENECHTE SE BALAMUTIT SOUDRUZI JDE TO i JINAK a VPOHO [odkaz] [odkaz] [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
22. 11. 2017 09:14
Re: VODÍK JE EXTRÉMĚ VÝBUŠNÁ 60% ZTRÁTOVÁ KRAVINA :))
A elektřina? Úcinnost elektráren je od 15 do 40%. Přičemž nejúčinnější jsou uhelné. Ztráty při výrobě tedy 60-85%.
Elektřina za současných technologií výroby je čistá. Ale pouze v místě spotřeby. ;-)
21. 11. 2017 18:46
To je zas masírka...
Čokoľvek, len nie baterky. Aké trápne.
Jedna jazda s Hondou Clarity. A druhý článok o tom istom. Koľko ich chcete z tej jednej akcie vytĺcť? Ešte trápnejšie.
Vodík je najnebezpečnejšie palivo zo všetkých, ktoré je dnes možné použiť. Popis "tankovania" je absolútne laický, autor asi ani netuší, aké procesy počas neho prebiehajú. Pritom v predchádzajúcom článku bol spomenutý výrazne vyšší tlak v menších nádržiach novej Hondy Clarity, takže také obyčajné nevinné tankovanie ako pri benzíne či nafte to rozhodne nebude.
Článok je amatérsky a zavádzajúci. Čo tým sakra kto sleduje?
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Katikakus
21. 11. 2017 19:30
Re: To je zas masírka...
A prvni tesla konspirator se dostavil. Nikdo tim nic nesleduje, pouze si kazdy rozumny clovek jiz uvedomil, ze auto na baterky je nesmysl, ktery je odsouzeny k zaniku. Vodik je jedna z alternativ, kterou tesla fanclub pomlouva, dokonce jsou tady nekteri, kdo tvrdi, ze vsichni uz od nej ustoupili. Coz samozrejme neni pravda - Honda, Toyota, Hyundai, BMW. Ovsem ne auta, ktera vodik spaluji, ale vodikove palivove clankym ktere pohaneji elektromotor. To je budoucnost, ktera ma mnohem vetsi sanci na uspech, nez zastarala auta na baterky, jake produkuje tesla.
21. 11. 2017 20:09
Re: To je zas masírka...
Ale plácáš nesmysly... Pořídil jsem si EV původně jako hračku a nakonec jsem za rok se spalovákem ujel cca 3 tisíce km a s EV 24 tisíc km. Kdyby baterky byly mizérie, tak mi to auto hnije doma na dvoře...
Baterky jsou jednoduše alternativa ke spalovákům. Jistě, najdou se situace, kdy je lepší spalovák než baterkáč (tradiční cesta do Chorvatska), ale taktéž to platí i obráceně. A po ročních zkušenostech vím, že EV je lepší prakticky ve všem (mimo dojezd).
Vodík je jen další alternativa, nenahradí spalováky, ani baterkáče. Bude existovat vedle nich. Vodík má výhodu pro aplikace typu kamiony, vlaky, atd., u osobních aut už to není tak super. Proč? Protože na výrobu vodíku je potřeba prozatím ohromné množství elektrické energie, které lze použít přímo jako pohon (uložit do aku auta). Je to jednodušší a efektivnější.
Můj názor je ten, že jednou v budoucnosti budeme rozlišovat denní běžné jízdy kolem komína (tam se hodí baterkáč) a na delší jízdy (+kamiony, atd.) budou elektroauta na palivové články.
Avatar - Katikakus
21. 11. 2017 20:43
Re: To je zas masírka...
Baterkac na jizdy kolem komina, jako do mesta? A kde ho budes nabijet? Treba na jiznim meste, nebo na proseku. Myslis, ze budou lidi tahat z oken prodluzky? Myslis, ze sit takovou zatez zvladne? Odpovim, ne nezvladne. A to nemluvim o nesmyslne hmotnosti takoveho auta, kdy polovinu hmotnosti tvori baterky. Vyroba vodiku ani zdaleka neni tak narocna, jak tvrdi jeji odpurci a bude jeste mnohem jednodussi:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
21. 11. 2017 22:09
Re: To je zas masírka...
nez budou lidi na sildistich potrebovat BEV, tak davno utece desitky let, takze to nema smysl resit, to de toby budou uplne jine baterky, uplne jinak modernizovana rozvodna sit, uplne jinak kapacitni vyroba elektriny, je to asi podobna otazka jako se ptat co za cisla ve sportce padne za 20-30 let ;-)

schvalne, ptali se lidi ve roce 1908 jestli bude dostatek cerpacich stanic pro seriovou vyrobu spalovacich aut? lidi jako ty urcite >:D
21. 11. 2017 22:34
Re: To je zas masírka...
Já netvrdím, že baterkáč se hodí pro všechny. Je to jen otázka času a vybudování infrastruktury. Já nabíjím, když parkuji. V práci, při nákupech a doma ani z okna vyhazovat prodlužku nepotřebuji. A nikdy jsem nepocítil problém dojezdu. Chápu, že dneska ne každý tyto možnosti má, ale to bude přibývat. Ono by i stačilo, když by obměnili své vozové parky jen majitelé RD, majitelé bytů ať si jezdí dál jak uznají za vhodné.
Výroba vodíku je VŽDY náročná (energeticky), to jsou zákony fyziky. Holt vodík je mrška nestabilní a velmi rád se "kamarádí" s jinými prvky. Takže na "těžbu" vodíku potřebuješ vždy hromadu energie (a je jedno, odkud ji vezmeš, zda z jádra, uhlí, FVE), kterou pak zase "spálíš" v autě (+ ztráty v každém kroku procesu), takže u baterkáčů můžeš tuto energii rovnou ukládat do baterek a vyjde to efektivněji.
21. 11. 2017 22:47
Re: To je zas masírka...
Výroba vodíku bude extrémně levná jakmile se začnou masově používat reaktory 4. generace. Toto je jediná cesta jak se zbavit závislosti na ropě. Výrobci aut to samozřejmě ví, takže pomalu budují technologie i když se dnes vodík draze vyrábí z ropy a auto na vodík dnes nikdo nekoupí. A jak přijde vodík za zlomek ceny benzínu, prostě jen rozběhnou masovou výrobu už vyzkoušené techniky. [odkaz]
22. 11. 2017 05:02
Re: To je zas masírka...
Žiaľ to sa v EU asi nikdy nestane. Tu sa budú budovať už len vrtulky zrkadielka a uholné aby sme pokryli ich výkyvy.
22. 11. 2017 08:12
Re: To je zas masírka...
Jasne, u nás sa drahé a zložité technológie nebudovali a nebudujú. A prečo, keď stačí páliť uhlie, že. Jaslovské Bohunice a Mochovce postavili mimozemšťania. :-!
22. 11. 2017 07:29
Re: To je zas masírka...
Aj keby vodík zlacnel na úroveň benzínu, vždy bude drahšie voziť v aute so sebou elektráreň namiesto bateriek. Baterky majú kam s cenou klesnúť, pretože sú relatívne jednoduché a hromadná výroba sa na efektivite prejaví výrazne.
Avatar - Jaros71
22. 11. 2017 10:32
Re: To je zas masírka...
Výroba baterek laciná není a zatěžuje životní prostředí snad víc než ropa..
Vodík je jasná vize budoucnosti..eletřiny bude nedostatek.
22. 11. 2017 07:35
Re: To je zas masírka...
Voziť v aute elektráreň veľkosti 3,5-litrového motora a jazdiť s takmer dvojtonovým 5-metrovým autom s kufrom hatchbacku, to je ten rozum? Dojazd porovnateľný s Teslou, ale výkony Clarity voči nej, to je drožka voči GT...
21. 11. 2017 18:50
Tankování
Tankování je podobnější načerpání LPG, než benzínu/naftě, proč jsou tam nacpány tyhel dvě paliva? :-)
Rozbalit vlákno
0
21. 11. 2017 22:13
zajimave
a prc ve clanku neni zmineno treba to, ze na te benzince natankuje asi jen 20-30 aut a pak bude treba zavest novej vodik? takze pokud by tu jezdilo treba 10 tosoc vodikovych aut a bylo tu 5 cerpacek, tak se na vodik bude cekat fronta jak za komancu na banany >:D

svezli jste se v soucasnosti, ne v budoucnosti ;-)
Rozbalit vlákno
7
22. 11. 2017 07:36
Re: zajimave
To nevysvetlíš...
Elektrina má skrátka oveľa viac nadbehnuté.
Len nechápem tú krátkozrakosť, že u nás stále a stále pribúdajú čerpačky, a všetky podľa starého vzoru. Dnes už by benzínku bez nabíjačky na každom parkovacom mieste ani nemali dostať stavebné povolenie. Za pár rokov to budú draho dorábať a zase sa na tom niekto nabalí.
Avatar - Jaros71
22. 11. 2017 10:33
Re: zajimave
elektrické vysavače na kolech nikdo nechce..
TESLA je před krachem.. >:D
23. 11. 2017 16:04
Re: zajimave
ja myslel ze jiz zkrachovala? sakra zase pozde 8-s
22. 11. 2017 11:05
Re: zajimave
Myslím že úprava infrastruktury pro vodík jako palivo by byla podstatně jednoduší než než pro elektriku. Stavebně a logisticky už je defakto hotová. Jen by se musely vyměnit technologie.
Jen představa kolik by na takové běžné dálniční benzínce muselo být dobíjecích míst. U jednoho stojanu se za hodinu může vystřídat bez problémů 10 aut na benzín či naftu, u dobíjecího aby další dojezd stál za zmínku tak 2 možná v lepším případě 3. To znamená že by se museli změnit jak stavebně, tak logisticky. Prostě k současným i budoucím ten potřebný výkon musíte nějak dostat. A upřímně nebavíme se o řádu kW. A na to musí navazovat další infrastruktura rozvodné i distribuční sítě.
23. 11. 2017 16:13
Re: zajimave
bezna benzinka s rekneme 12 stojany vyjde stavebne na cca 50-60 milionu korun a nadrze na paliva muzou i legislativne mit kapacitu okolo 150 tisic litru paliv, to dela rekneme 3000 az 3500 aut nez je potreba zavest nove palivo, jeden tankovaci stojan na vodik s infrastrukturou prijde na priblizne 80 milionu korun (pokud 850 bar aby obslouzil naplno treba i Toyotu Mirai tak okolo 130 milionu korun) a ma nadrze na priblizne 20-30 aut, vic nez 100 kg vodiku nesmis skladovat blize nez 250 metru od zastavby ;-) jo takze na to je infrastruktura fakt pripravena >:D

u elektromobility se pocita prevazne s tim, ze majitel bude nabijet hlavne v dobe kdy auto parkuje a bude nabijet pomaleji do 22kW, takove stojany a wallboxy stoji do 50 tisic i s instalaci a muzou bejt v podstate uplne vsude kam se zavede elektrina, tedy klidne na uplne kazde parkovaci misto, rychlonabijeni je potreba jen na tranzitu, tedy delsich trasach, a kdyby na kazde benzince v CR byli 2 rychlonabijeci stojany 50-350kW, tak bude razem v CR prez 10 tisic rychlonabijecich bodu ;-)

kdyby si lidi mohli benzin/naftu tankovat doma za mensi penize nez na benzinkach, tak by taky na benzinkach lidi tankovali jen na delsich cestach ;-) mimochodem je to argument vetsiny cestovatelu treba do Chorvatska, ze natankuji v CR a snazi se ujet co nejvic aby cestou tam a zpet museli tankovat treba jen jednou, prave proto ze paliva v zahranici smerem na jih bejvaj drazsi nez u nas ;-)

CEZ a CEPS maji ve vyrocni zprave jiz od tusim 2014 ze jak rozvodna tak vyrobni kapacita by zvladala az 1 milion elektromobilu, mimochodem CEZ kazdy rok zapojuje prez 3 tisice novych mist v CR s prikonem nad 1MWh, pro ne tedy zadny problem, naipak to pro ne jsou novy zakaznici ;-)
24. 11. 2017 07:36
Re: zajimave
K prvnímu odstavci, technologie se vyvíjejí, stejně tak legislativa. To že dnes můžete skladovat neznamená že zítra také. Stejně tak se samozřejmě vyvíjí e-mobilita, no ale za posledních 120let moc velký skok neudělala.

A s tím že 22kW takže prakticky kdekoliv kam vede elektřina fakt pobavilo. 22kW to je odběr víc než takový běžný větší rodinný dům. Dost pochybuju že by CEZ shváli nějaké hromadné instalace v každém domě nebo tak. O povolení instalace něčeho s takovým příkonem už se jaksi musí žádat. A k těm dvěma rychlonabíjecím na každé benzínce. k čemu by mi to bylo když potřebuju nabíjet zrovna někde cestou, třeba na dálnici?
Avatar - Katikakus
22. 11. 2017 11:40
Re: zajimave
Chlape, zacni premyslet a pocitat. To jsou neskutecny nesmysly, co vy dva se samanem jste schopni napsat. Na tohle staci ucivo stredni skoly...