Kopřivnická automobilka ve spolupráci se specializovanými výrobci nástaveb vyrobila řadu vozidel pro těžbu ropy a plynu. Připomeňme si ty nejzajímavější včetně toho nejdelšího a nejtěžšího.
Byli jsme se minulý rok podívat na výrobu nákladních vozidel v Kopřivnici. Překvapilo mě, jak je ta výrobní linka maličká. Vlevo montovna podvozků, tedy nosné roury a komponentů, uprostřed periferie, vpravo celky. Moc hezky se na to ale koukalo, působilo to na mě spíše jako kusovka, než sériová výroba. Co bylo fajn, že si člověk mohl prohlédnout nejen Phoenix, ale i vojenský či hasičský speciál, a to hodně z blízka. Závěrečná jízda na polygonu byla třešničkou na dortu. Geat, Tatra :yes:
Dyt tam taky dělaj ročně 1-2 tisíce aut, tak to nebude linka jak někde kde chrlí ročně 200 000 aut, to je jasné. Tatru živí hlavně speciály na přímo objednávku, ne masová produkce vyráběná na sklad.