Kopřivnická automobilka Tatra je po fázi restrukturalizace v dobré kondici a výrazně expanduje. Na podzim začne Tatra v souladu s uzavřenou smlouvou dodávat vozy pro českou armádu.
Osobně jsem rád, že se Tatře začalo dařit, ale taky si myslím, že je tento růst z největší části způsoben státní zakázkou na výrobu oněch vojenských vozů. Jak na tom Tatra bude po ukončení práce na této zakázce???
Souhlas! Moc tatrovákům přeju ať se jim daří! Tatra byla vždycky symbolem kvalitních aut, které jen tak něco nezastavilo. A doufám, že to tak bude i v budoucnu. :yes:
INdický trh obecně je velký, má velký růstový potenciál a náklaďáky drsného určení jsou pro něj vhodná komodita. Určitě to není problematičtější než obchodovat s Čínou nebo Ruskem. Vectra má s Tatrou joint venture od r.1997, v Bangalore (Indie) má postavenou fabriku na T815 a Hemangy, není to jen čirá montáž, dost prací si dělají sami, je tam i testovací okruh. Samotná Vectra Group je nadnárodní skupina s přesahy do USA (Terex) a Kanady, zabývá se převážně stavebními stroji (rypadla, těžké přepravní stroje, jeřáby, hutnící stroje...nákladní auta, autobusy). Provozují i vrtulníkové služby pro ropný průmysl. Působí hlavně ve východní Evropě a Indii (www.vectragroup.com). Tak snad jsou dostatečně velcí a solidní, doufejme.
Hmm, to je teda platný příspěvek. Podívej se, v každé diskuzi máš dost příspěvků, které nic nevypovídají, to snad chceš dohnat GTIho 14000 příspěvků? NTN, kámo :-! Už si sám musel číst, že dost lidí ztrácí chuť tu diskutovat už jen kvůli tobě. Radši to omez, protože u tebe kvantita vůbec neznamená kvalitu ;-)
Promiň, ale jestli jsi v tom mém předešlém příspěvku nevycítil ironii, tak už fakt nevím ;-\ GTI je občas celkem otravný, ale na to si už člověk zvykl, aspoň je zaměřený na nějaké téma (božstvo z Vlkohradu). Jestli si potřebuješ honit ego počtem příspěvků, tak zkus jiné stránky ;-)
Reštuktulácia? Nemyslel si náhodou reštrukturalizáciu? Skús si prečítať čo napíšeš, skôr ako to odošleš. Inak cieľ dohnať GTIho v počte príspevkov je absolútne stupidný! Keby tie tvoje príspevky boli o niečom... :no::no::no:
Kdyz placas ptakoviny pod kazdej prispevek co ma hlavu a patu tak se ani nedivim....DISKUZE neni o co nejvetsim poctu prispevku, ale o vymene nazoru...Vzhledem k tomu, ze ty nazor ve svy podstate ani nemas tak nechapu co tu hledas..vlastne jo vim..pocty prispevku....
Isteze GTI-ho prispevky su o niecom, ty prazdna hlava. Tvoje nie su o nicom, len o tvojej blbosti. Ked nevies normalne diskutovat, na co sem lezies? Tu je to o inom ako o nahanani co najvacsieho poctu prispevkov. Konecne sa chyt rozumu a spravaj sa normalne.
Super že se Tatra vzchopila. Je vidět že ve vedení sedí někdo kdo ví co dělá a dokáže prosadit nejlepší náklaďák do těžkého terénu na nové trhy. Tatra vždy překvapovala svět technickou invencí a neobvyklými řešeními. Tato řešení byla ale zcela opodstatněná.
Nesmíme také zapomenout na velké expediční a závodní úspěchy.
Nebo také na to že Tatra vyrábí jako jedná na světě motor splňující normu Euro 4 bez elektronického vstřikování paliva!!!
Přejme jí jen to nejlepší. Určitě ji nedrží jen tend pro českou armádu. prodává dost civilních vozidel na růné trhy.
Nějak jsi zapomněl,že výroba neskončila za komunistů, ale poté, když první porevoluční prezident objednal mercedesy a BMW, místo aby objednávkou podpořil českou firmu( viz francouszký prezident).
John
Co chceš ale vyrábět v devadesátých letech, když vývoj v tatře se zastavil v sedmdesátých? Tatra na tom byla jak škoda, prostě vývoj=0. Se nedivím že přestali vyrábět. A kdyby prezident koupil pár tatrovek na hrad, tak by ji určitě nespasil.
Jo to je fakt byly to mašiny. Ale už je to 10 let co nevyrábí a donat takovej Mercedes a BMW...no nevím nevím. Tam už je takovej luxus takovejch věcí takový hýčkání řidiče...
Ale jo byly to klasiky pořád nekonvenční koncepce vzduchem chlazený V8 vzadu. Klima kůže elektrika, všechno super. Bohužel Doba si žádá víc aktivní bezpečnosti ABS, ESP. I přes perfektní pasivní bezpečnost tater jim cyběly airbagy atd...
Jo to byla ale doba si prostě žádá ESP a airbagy taky. K tomu ještě boční a já nevím co ještě.
No nemohli o ní vědět když se vyráběla jen pro komunistický papaláše. Komunisti to celkově zmrvili. nemohli používat komponenty a technologie ze západu žádná reklama nic...
TATRA že nemá pověst? Vždyť jí západní novináři nazývali "Rolls-Royce z východu" a ne zrovna ironicky. Krom toho se už dneska nemusí technologie toliko vyvíjet, jako kupovat od dodavatelů. Dokážu si i představit poutavý reklamní slogany typu "výrobce prvního osobního automobilu s aerodynamickou karoserií na světě" nebo "světově první výrobce osobního vozu se čtyřmi kotoučovými brzdami" nebo "koncepce rámu a prostorového uspořádání, ze které čerpal i geniální F. Porsche". Jen by tu značku mohl oživit nějaký čech, abychom měli alespoň jednu automobilku v českých rukách.
Opravdu bych tu pověst rád nechal podrobit zkoušce. Myslím, že máíš růžové brýle. (A věř mi, že bych byl strašně rád, kdyby se ukázalo, že se pletu.)
Nemluvě o tom, že pověst (nebo x-desítek let stará historie) neni ani půlka úspěchu (viz Jaguar).. Na vzkříšení os. automobilů se značkou Tatra nevěřím - byl by to dlouhý/ztrátový běh s nejistým výsledkem na "konci". Kdo a proč by to financoval?
Uživila by se jedině exkluzivní malosériovou výrobou superluxusních sportovních sedanů s důrazem na terénní průchodnost a brodivost, nebo něco obdobnýho. To by byla pecka :-! Eastside export ;-)
Pravda je, že zrovna dnešní móda luxusních crossoverů, které se tváří jako neholení comandos ve smokingu, by byla pro Tatru skvělá parketa. Ale je taky pravda, že po dlouhé přestávce by byly prvotní náklady na vývoj (včetně vystrojení aktuální bezpečnostní atd. technikou) dost gigantické. Představa je to nádherná, určitě by to projekčně zvládli. Ovšem prodejní cena by asi byla jako za 2 lexy najednou... Možná by šlo pro začátek zkusit nějaký pickup nebo malý náklaďák, možná i nějaký lehce retro kit car pro nadšence a šílence, zviditelnit se tím. K nějaké Air Force One limuzíně je hodně hodně hodně daleko. Ale :yes::yes::yes:
Tohle jsem Tatre pral, protoze proste historicky patri ke svetove spicce, i kdyz behem vlady KSC postupne upadala predevsim vyroba osobnich vozu. Tezko rict, jestli je to dlouhodoby trend, nebo jen uspesny rok, ale kazdopadne je tu sance. Neco podobneho bych pral jeste Jawe, ktera sice existuje, ale krute zivori.
Tatra hlavne zaraba na servise, kedze ma uzatvorenu diagnostiku a nikomu nechce predat diagnosticke kody a ani diagnosticke zariadenia, tak komplet diagnostiku na nove vozidla vam urobi len tatra alebo jej spriaznene firmy, napr. na mercedesy sa da kupit diagnostika od druhovyrobcov za podstatne menej penazi a po zaskoleni si mozte robit diagnostiku vo vlastnej dielni
Nech ho,neví,jak název vznikl,pak se diví...
Hodím malé OT:no ne,vidím,že Profesorova,Ježkova a Třískova kupónovka dokonce funguje.Hm,pozdě,ale přece. :'-(
Ještě by mě zajímalo, nedávno jsem sylšel že část dílu pro tatru vyrábí Pragovka a společnost Tatra, přestala od Pragovky odebírat nějaké díly, a začala je dovážet od nečeského výrobce. Co je na tom pravdy?
Stejně bych si nejvíce přál, kdyby jednou, třeba i za 20 let Tatrovka vyrobila nové osobní auto, co bude mít základní tvar karoserie jako Tatra 603,ale moderní interiér. Znáte to, jak se dělají ty nové verze starých aut (New Beatle atd.) To by byla pecka :-)
motor8W-3,2-neexistuje snad pohonna jednotka s krasnejsim zvukovym projevem.vzduchem chlazeny,neznicitelny dabel.kdo neslysel,neuveri.kam se DODNES hrabou nemci.
ne ze bych Tatre nefandil a netesilo me vztekle brblani jejiho motoru, ale neprehanis? Vzduchac ma vyhody max v jednoduchosti, ale mezi nevyhody patri tepelna nestalost, tim vyssi provozni vule, hlucnost, problemy s emisema. V cem presne se Nemci nechytaj?