Já měl tu se šlapadly, pak plechovou a pak tu kolem světa. Liaz sem neměl, jen coby Benzina tahač s návěsem.
Ale měl sem Landrover vojenskej ještě a různý favority.
Nádhera, taky jsem si zavzpomínal, galerie naprosto super, nechce se ani věřit, že kdysi se dal jet Dakar se silničním obutím.
Je mi líto Aleše Lopraise, když na fotkách vidím co se svými Tatrovkami předváděl a co předvádí nyní ;-\
Copak takoveho provadi? Snáď mu nevyčítate, že si už neupravuje Tatru, ale Man? To by bolo dosť zaprdené :-) A že nemá také výsledky ako strejda, no nemá ani takú fabrickú podporu.
Aleš kazí jméno Loprais po lidské i profesní stránce. Není špatný jezdec, ale ani žádný velký talent, takových a nebo lepších je jenom v ČR cca 5, a v rámci celého pomezí crosscountry mnohem více. Takže to že nedosahuje výsledků svého strýce mu určitě nikdo nevyčítá, na to zkrátka nemá. Ovšem chybí ta sebereflexe, a naopak přebývalo velkohubých prohlášení, přímo kontrastující s horšími a horšími výsledky. To že v důsledku toho přišel o podporu Tatry je logický akt, a jak to prezentoval on je opět ukázka jeho charakteru. A zbytek lidské stránky netřeba komentovat, není náhodou že musel jezdit v týmu sám a žádný z českých závodníků či týmu s ním nespolupracuje.
Aleš měl podporu Tatry jen symbolickou. Kdyby jeho táta - Milan Loprais v roce 2000 neodkoupil závodní auta od krachující továrny, tak by K. Loprais měl po závodění a pravděpodobně by u nás dakar upadl skoro v zapomnění.
Jinak Aleš patří mezi top jezdce na dakaru ,jeden z mála, který dokáže konkurovat rusům. Ano, před 4 -5 lety měl velká prohlášen ía neviděl si do huby, ale tento postoj dost změnil a nyní je jeh ochování OK (narozdíl od jinýc hčeských účastníků letošního dakaru....).
A oni vztahy mez iostatními českými závodníky na kamionech růžové - viz. aktuální zpráva o vyhazovu J. Valtra z Buggyry......
Jenomže nemáme rok 2000 ale 2016 a Tatra není krachující značkou ale naopak prosperující firmou. Můžeme diskutovat o tom jak velká ta podpora je, nicméně zanedbatelná není a Buggyra o ní velmi stála.
Aleš patří mezi širší pole jezdců jezdící v první desítce - patnáctce jezdců, ale nijak v ní nevyniká, kamazy dokáždou porazit Stacey nebo De Rooy, Loprais nikoliv.
To že přestal dělat mediální velkohubá prohlášení neznamená že je jeho chování ok. A nikdo si nemyslí že mezi závodníky pamují ružové vztahy, ale jedno platí bezpečně - s Lopraisem nechce nikdo nic.
Ony ty tatrovky z Lopraisovo týmu nebyly zrovna ideální - aby byly schopné jet rychle, tak byly extrémně nepohodlné. Po několika etapách museli Aleše doslova vyndavat z kabiny, protože byl tak zrasovanej, že nebyl schopen vylézt. To byl také jeden z důvodu pro přechod na jiné značky - protože zjistil ,že jsou auta, která jso uzároveň rychlá a i celkem pohodlná.
Ale kdeže. Podvozkově jsou ty tatry skoro identické a ostatní jezdci to zvládají. A důvod přechodu na jiné značky je zcela jiný - po odchodu tatry a dalších sponzorů nebyl schopen financovat vlastní tým, takže teď si musí najímat místo v jiných týmech včetně pronájmu auta. ;-)
V roce 1998 byly 2 posádky přepadeny a zajaty a byla jim ukradena st. č. 419 hasičský speciál. Měl by to být konkrétní vůz, který vyhrál v roce 1994 a 1995 s Karlem Lopraisem. O autě jsem nikdy dál neslyšel žádnou zmínku, narozdíl od některých zhavarovaných LIAZek, které tu tam někdo, pěkně rozkradenou, vyfotil.
jj, dík za opravu, mne proste šramotila v hlave spomienka, ako v jeden rok tam 6x6 v tom koryte uviazli a na druhý rok poučení predch. ročníkom prišli so šlapadlami a vyťahovali tuším aj De Roya a mal som za to, že vtedy aj vyhrali. >:D