Britská univerzita v Loughborough se zapojila do intenzivního vývoje zařízení, které má pomoci snížit emise oxidů dusíku. Právě ty představují hlavní problém vznětových motorů v rámci přísných emisních standardů.
Jeden by myslel, že to nebylo tak těžko pochopit. Ano, na litr paliva tedy možná kamion vypustí 10x míň škodlivin, ale zase najede za měsíc 10tkm. Se spotřebou 4 osobáků.
On tady Hamuna už rok demagogicky postuje, jak jsou náklaďáky 10xčistější, ale nějak opomněl, že to je přepočítáno na litr paliva a osobáky nežerou 40l.
karle, idea je prece ta, ze kamiony zneskodnuji jedy NOx daleko ucinneji nez naftove osobaky
jestli je v CR spotreba nafty 5mld litru za rok, pricemz polovinu spotrebuji kamiony a polovinu osobaky, tak ty osobaky vyprodukuji 10x vic jedovatyho NOx.
anebo, ze osobak s ridicem a spolujezdcem, tedy uzitecnym nakladem 200kilo a spotrebou 6l/100km, vyprodukuje na kazdy uzitecny kilo nakladu 200x vic jedovatyho NOx, nez kamion se spotrebou 30l/100km a nakladem 20 tun
anebo jednoduse, ze dyzlova oktavka jedouci za nalozenym kamionem porad vypousti 2x vic jedovatych NOx nez ten kamion
a konecne, proc by osobak nemoh najet 10tis km / mesic??
Ano, dieselová oktávka 2-3x víc, než kamion. Ne desetkrát.
Osobák samozřejmě může najet i 10tkm měsíčně, no a? Snad se nebavíme o extréměch, ale nějakém předpokládaném průměru, ne?
ale ono to karle 10x je.
kdyz to prepocitas na objem paliva.
nebo jeste lepe na hmotnost nebo jednotku energie, coz je v tomto pripade jedno.
a jestlize z 1 litru nafty vznikne spalenim cca 2,7kg CO2 at to je v nakladaku nebo osobaku, proc spalenim v osobaku vznikne 10x vic jedovatyho NOx nez v nakladaku a spoustu lidi to nechava v klidu?.
neni logicky to prepocitavat na auto, kdy osobak vyprodukuje tech jedu na kilometr nekolkrat vic nez nakladak, pritom bych cekal, ze to bude radove min.
to uz je logictejsi prepocitavat to na hmotnost soupravy, kdy osobak vychazi 20x hur.
a to uz nemluvim na prepocet na uzitecny naklad, kde to pro osobak vychazi az 200x hur, ale to mi zas neprijde uplne fer a ani logicky z technickyho nebo fyzikalniho hlediska
nevim z ceho vychazis, ze nakladak najede v prumeru 10tis mesicne. spousta nakladaku u jezedaku a stavebnich firem tohle mozna nenajede ani za rok
Ono to také bude tím, že u nákladních aut jsou limity normované na energii a nákladní auta výkonu svých motorů využívají mnohem víc. Takže musí být lepší, protože mají tvrdé limity, a netrpí tolik na nedostatečné provozní teploty z nízké zátěže. On to bude ten hlavní důvod, protože by výrobci jen tak nepoužívali drahé/ velké/ těžké řešení, kdyby si vystačili s levnějším/ menším/ lehčím. Je to poháněno předpisy.
a to je ten problem, ze nakladak, keterej jezdi mezi polema ma limit tvrdsi nez osobak, kterej jezdi mezi lidma v centrech mest a hlavne u osobaku doted ten limit v EU nikdo nevyzadoval aby ho v realu plnil
Osobáky síce nejazdia za 30 a viac na sto, na strane druhej tých dízlovych je enormné množstvo a z celkovej spotreby nafty sa tá cca 1/2 v nich spotrebuje. A emisie z tejto spotreby sú x krát vysšie ako z tých kamiónov
vubec neznamena, za to bude fungovat i v realu
o tomhle jsem se presvedcil uz aspon 100x
ale jestli tu bude fungovat, jen dobre, dyzl nevymizi a arachnologove je budou fasovat na universitach aby mohli dal zkoumat tajemstvi ze zivota pavouku >:D >:D >:D
[odkaz]
Je totiž nejlepší. Jen ploskolebci nechápou, že je to spalovací motor s největší energetickou účinností a nejmenšími emisemi skleníkových plynů a proto za něj zatím není žádná srovnatelná náhrada. :-!
Proc? Uz soucasny auta jsou kramy co se po par tisicich vysypou plny hoadin a kravin kdo takovy auta chce? Ortodoxni zastanci spalovaku nad timhle jasate? Proc? To mam mit radost a citit uspokojeni jakej mam spalovak kterej jezdu na cpavek na kazdy krizovatce se vypne motor a abych ho nastartoval musi se dobre vyspat ?....