Je fajn dočíst se na auto.cz i něco o užitkových autech :yes:
Nicméně v autobusech mě překvapuje ta globalizace, motor odtamtud, sklet tam... a šroubují to v Turecku. Přitom jsem o téhle značce a mnoha dalších, co se na silnicích pohybují nikdy neslyšel.
A vrcholem globalizace je, že to prodávají v takové pr*deli světa jako u nás >:D
Také si rád rozšířím přehled i v "užitkáčích", Karosa (Irisbus) by měl mít další vrásky. Nějak se nechci dožít doby, kdy to v Mýtě zabalí a přesunou linku do Indie/Číny/Tchajwanu/Pákistánu/Gwantanam… :-( Viz. "smrt" Akumy :'-(
Ano, je fajn si počíst něco o autobusech a náklaďácích. Třeba ta řadící páka a další specifika ovládání jsou zajímavé.
Jediná věc, která se mi moc nelíbí, je trochu horší stylistika článku, ale aspoň je to věcné a jasné.
Mohlo by se ještě přidat pár vyjasňujících prvků, např. proč jsou na řadící páce 2x + a -, vím, že se jedná o mezipřevody atd. A nebo jak všelijak swe dá ovládat osvětlení, to abychom si nestěžovali, že nám řidič nechce pustit lampičky na čtení.
Tak 36 hodin je už extrém. To jsem jel snad jen někam do Španělska a to už je pěkná řádka let, dnes už bych letěl. Zase máš v R-classe spací díru, záchod a kávovar? >:D
Velmi pěkný článek víc takových. Kupodivu i autobusem se dá jet na kvalitni dovolenou - ne jen na otočku do Chorvatska. Já jsem například pracoval pro cestovku, která se specializuje na cyklozájezdy - není to zrovna levné, ale ubytování je vždy prvotřídní, stejně jako komfort a služby a autobusem se jede, protože táhne vlečku s koly a je během celého pobytu nepostradatelný - na kola čeká, převáží je mezi lokacemi - a právě na takový typ zájezdů se tyto "luxusní" autobusy hodí skvěle.
Tak s opěradly a ani sedadly v současných busech problém nemám, horší to je s místem na nohy, ale lepší se to... pravda, dálkovým busem už nějaký ten rok nejel