Zrovna sem to chtěl říct o tobě = takže je načase abys vysvětlil: Proč ti to jak překroutil výsledky prodejů nebo vynechal některý motory ve srovnávacím článku = proč ti to nevadí nevadí?
Jjako jedinej na světě napsal že VW je dál prodejní 1čkou = no víme že neni. Odkazy na různý světový média = ekonomický, obyčejný zpravodajský i renomovaný autoweby co sem dal si možná viděl. Všichni samozřejmě píšou to samý = Bureš že to tak neni
Takže: Proč se v rozkolu David Bureš vs zbytek planety stavíš na jeho stranu? ;-)
Prostě když srovnáváš konkurenci musíš = rozumíš významu slova? :-) = musíš srovnat všecho = uvést všechny motorizace už všech srovnávanejch. Ne u jednoho pár vypustit = protože jich má náhodou víc a tvuj kůň míň = chápeš, rozumíš, souhlasíš? ;-)
No a když všude na světě vyjdou včetně konkrétních čísel prodeje za půl roku = a tady David Bureš vymyslí inovwativní nápaditou ale fakt brutálně levou vwýmluvu = tak je to špatně
Je hodně smutný kam sou lidi schopný klesnout a co vokecávat = prostě David Bureš selhal a kdo tu prasárnu podporuje = patří tam kam autor tý prasárny levárny čuňárny podvodu klamstva nebo jak se to řekne atp. :-)
Prostě úmyslný zkreslování = vwe proooospěch = hrubě neprofesionální. Je otřesný že se najdou diskutující který na všechno ... a fanděj tomu [odkaz]
Nemůžu si pomoct, ale než tohle, to bych raději zvolil Chevrolet Bolt. Budí ve mne daleko větší důvěru, než tohle "holátko". A i přesto, že je o 0,5 metru kratší, tak vniřní rozměry se tak extrémně lišit nebudou, bo jednoprostorová karoserie udělá svoje.
Jsem cetl vcera, ze Bolt ma problemy s interiery, kdy se svetla palubka silne odrazi ve skle. lol [odkaz]
Bych radsi vzal e-Golf nebo proste EV, ktere je normalnim autem a ne nejakou dizajnovou hruzou udelanou tak, aby proste davalo auto najevo, ze nedela kadla-kadla-pou.
Taky bych vzal radši Egolf..
No a pak je tu cena, model S 100D stojí v USA 85 700USD ([odkaz] v Evropě pak 107 750Eur ([odkaz] bez DPH. Takže u nás to může být 2,85mil Kč bez DPH.
Takže pokud má v USA stát model 3 35 tis. Kč, tady to analogicky může být kolem 1,16mil Kč bez DPH. A to je pořád o dost víc než ten Egolf..
Nevím, kam koukáte, ale ty ceny jsou $97500 v USA a 93350 € v Evropě, takže tímto přepočtem bude u nás stát model 3 okolo 33500 €, tedy 870 tisíc bez DPH, takže koncová cena vč. dopravy a DPH bude vycházet na cca 1 070 000 Kč.
Na odkazu z alza stránek ( [odkaz] ) přímo na stránky Tesly, tam je pak ceník v eurech. Jinak těch 85 700 USD mají normálně na stránkách. Pokud vyjde na 1,1 mil. Kč. s DPH pak asi ok. Pokud to ale bude mnou odhadovaných 1,4, je to o dost dražší. Nemluvě o tom, že Golf má normální servisní síť a fleetové ceny. Takže realita bude ještě o dost jiná.
Alza ma zaprve nemalou marzi a zadruhe relativne vybavene modely, tazke porovnavas v USA zakladni model z tim v Alze ktery je vybaveny a s ne zrovna malou marzi ;-) kdys si Teslu naklikas treba v Nemecku, tak se oproti Alze dostanes cca o 150-200 tisic korun nize, a nevim jak ty, ale ja bych si pro to auto radsi dojel do Nemecka nebo primo do Holandska kde se Tesly pro EU skladaj, misto abych platil Alze 200 tisic navic >:D
je to stejne jako bys koupil auto kuprikladu od dealera Skodovky za 500 tisic, a nebo v Alze za 600 tisic, kde by sis ho koupil?
jinak davat odkaz na Tesla stranky ruznych regionu je zbytecne, po kliknuti na odkaz se ti stejne hned prenastavej na ty ktere jsi mel otevrene naposledy, takze ikdys napises ze davas odkaz na Tesla USA, tak pokud mel klikajici predtim otevrene ty nemecke, tak se mu proste otevrou nemecke, cookis si proste pamatuji, ostatne je to videt i na tvejch odkazech, kde pro vsechny odkazy mas ty same stranky >:D davas dokola vpodstate ten samej odkaz >:D
tady je odkaz na Tesla stránky v EU lokalizaci s tou cenou co jsem uvedl:
[odkaz]
Ale nevím, když tam dám třeba Francii, tak to ukáže necelých 100 tis Eur. A to je přesně ono, to si mám koupit auto za tudle cenu bez toho, aby tomu fungovaly stránky s normální lokalizací..
e-Golf je hezčí a už od pohledu kvalitněji vyroben. Autopilota chce člověk, kterému řízení nic neříká. Btw zrovna ten od Tesly moc dobře nefunguje... Pomalejší? Po Evropě je skoro všude omezená rychlost na 120-130km/h.
Máš pravdu, Tesla 3 je o dost větší auto než Egolf. Pokud bude stát stejně (+/-) pak super pro Teslu. Ale jestli to bude o 40% dražší, tak už to pak moc porovnatelný není.
A ikdyž tomu fandím, tak je to obojí pořád městský vozítko a rozdíl velikosti pro mě není nijak zásadní. Stejnak k tomu musíš mít ještě další auto do rodiny.
Pokud to o koupi bylo na mě, tak já nejsem pro Teslu cílovka. Tesla není v žádným případě něco, k čemu bych se modlil a dával si fotku nad postel. A pokud to má sloužit jako denní chleba tak spíš ocením servisní síť a taky nějakou slevu na pořízení.
Od září bych měl mít 206kW LK Supa, kterej má ostatně podobný zrychlení jako model 3, stojí stejně a udělá mi větší službu. Ale pokud se Leaf dostane někam na 700 tis s DPH, pak bych si to klidně jako druhý/třetí auto představit dokázal. Ostatně nad tím i vážně přemýšlím. Respektive teda spíš nad tím Egolfem, sundal bych z toho všechny nálepky a bylo by. Pořád to vypadá a je obyčejnej Golf.
Od BMW bych teda spíš zkusil 330e, to by mě fakt lákalo. Ale já jsem na ty PHEV auta nějak zatíženej. Líbí se mi zátah elektromotorů, ale fakt mě neláká dobrodružství s hledáním nabíjecích stanic a mrznutí bez topení. Navíc potřebuju auto co odveze těžkej vlek, doveze mě na hory a tak.
Ale jako o druhým autě o elekromobilu vážně přemejšlím.
Hele ja si Teslu zatim kupovat nebudu. Kdyz uz, tak se mi libi vic Model S ;-)
No jsem rad, ze jste se dobrali u EV alespon jako ke druhemu autu :-)
Ver tomu, ze BMW by bylo hodne rado, kdyby melo odpovidajici (zatim 3) modely jako ma Tesla ;-)
To, ze ma dnes lepsi 330i (i kdyz nevi jak posuzujes kvalitu, BMW neni spolehlivy - BMW je tak na prnich 5 let a pak vykrvacis :-) ) je mozny. Ale budoucnost je elektricka!
Fosilni je soucasnost / minulost :-)
Mimochodem mel jsem moznost jezdit par tisic km s 320d a co se tyce akustickyho komfortu, tak to byla tragedie. Uz kvuli tomu bych si ho nekoupil. Jeste ze to melo start-stop a to rachtani jsem nemusel poslouchat alespon na semaforech.. A to je stezejni model, ne 330i..
Ten Leaf za 700 je spise zbozne prani, dnes stoji verze se 24kWh baterii 730 a 30kWh je pres 800 tisic a u nove verze se spekuluje, ze urcite nebude levnejsi. Mam pocit, ze zakladni varianta ma mit baterii cca 40 kWh, coz odpovida koncernovemu Renaultu Zoe, ktery nabizeji za ceny pres 800 tisic Kc (prepocet ze slovenskeho ceniku - 32000 EUR), necekam, ze by vetsi a snad i praktictejsi Leaf chteli prodavat levneji. U 60 kWh verze bych se nedivil ani cenovce pres 1 milion, v zasade neexistuje zadna konkurence, takze je strop dan jen tim, co snesou pripadni zajemci.
To se nevylucuje. Co zakaznik snese je samozrejme pocitano vcetne dani a dotaci. Pokud vam nabidnu auto za 28.437 milionu korun, tak me poslete do mist, ksm Slunce nesviti, ale pokud vam vlada odpusti 24 miliou na danich a nespecifikovany darce vam prispeje 24 milionu nepodminene dotace, tak o tom jiste pouvazujete.
JInak je bezne, ze automobilky s dotacemi a danemi pracuji, v zemich, kde se zavedou dotace na elektromobily, jsou elektromobily casto drazsi nez v zemich, kde dotace neexistuji. Nevim, co je na tom pravdy, ale vetsina automobilek tvrdi, ze elektromobily jsou velmi spatny kseft a v kombinaci s nedostatkem baterii se je nesnazi nikomu nutit v mire vetsi, nez je nezbytna.
To je jako napsat: Ja bych vzal misto toho BMW 330i radsi Golfa 1.4tsi.
Jo a deleko racionalnejsi by byla Dacia Lodgy (nic proti ni, naopak uvadim z duvodu value for money).
Nicmene vice odpovidajici srovnani by bylo opravdu s tim Passatem, jak nekdo pise nize.
Presto Model 3 je leccims bezkonkurencni (dynamika, dojezd, rychlonabijeni, autopilot atd.) narozdil od E-Golfu, ktery neobstoji ani pri srovnani se soucasnym Leafem, natoz s tim novym :-)
Stávající Egolf má 36 kWh baterii, stávající Leaf má 30kWh. V čem konkrétně Egolf neobstojí? Podotýkám, že má vícefázovou onboard nabíječku a možnost topení tepelným čerpadlem.
Je přelom července a srpna = možná už modelovej rok 2-18 [odkaz] [odkaz] [odkaz] Jestli bude mít fakt dojezd jak to vypadá a dál bude o pár set tisíc levnější = na eGolf asi rychle zapomeneš
Pokud se Nissan dokáže dostat s cenou níž, tak palec pro ně nahoru. Já byl s Egolfem spokojenej a líbilo se mi naprosto konvenční ovládání plně porovnatelný s normálním autem. Reálnej dojezd toho Egolfu s původní 24kWh baterou byl cca 160km s naprostým sebezapřením a zmrzlým zadkem, v komfortu normálního auta by to bylo rádo za 100km. Pokud ale do Leafu nacpou 60kWh, pak to ujede s klidem 200-250km a to už je hodně zajímavý. Pořád je to ale druhý auto do rodiny a ocenil bych spíš nižší cenu než vyšší dojezd.
Stávající jak mu řikáš výrazně levnější je = uvidíme jaká bude nová generace a kolik si za ní řeknou. Jestli splněj naznačovaný parametry = bude to dost zajímavý a cena třeba srovnatelná s eGolfem by byla ok
Výrobci obecně maj díky řešení krize tištěnim miliard a skrytý hyperinflaci docela problém vejít se do cen = i když sem zrovna včera v bedně zaslech že potraviny u nás za rok zdražily jen o 5% = to mě u pokladny teda pěkně berou na hůl :-)
Osobně bych tipnul spíš trochu vyšší cenu než dřív
Nějak si nemyslím, že se jim to s cenou podaří. Ono i do Egolfu se bez problémů vejde 55kWh baterka, ale pak zase nevyjde cena. Proto říkám, že se uvidí. Já bych ale spíš než ten dojezd ocenil nižší cenu někam aspoň k těm 700tis. Kč s DPH. Těch 36-40kWh by mi určitě stačilo na běžný den.
"..někde na předměstí Ostravy.." Bullcrap! Co tam není se nemůže pokazit. Je to tak ...tak...Zen...že člověk zůstane němý. Maximálně se zmůže se na jen "cool..cool...cool". >:D [odkaz]
Tady je řeč o tom, jak interier vypadá. A že vypadá, jako by bylo auto vykradené, to je přece každému jasné. Jestli je tohle řešení účelné, je věc jiná. Tak se hoď do klídku! :-!
Minimalism je asi ted novy trendy pojem pro cost-cutting. Ten interier nedal designerum Tesly moc praci teda. A jak je znamo, Tesla nemiva zrovna ty nejkvalitnejsi interiery. 8-s
No, já nevím... myslím, že nemůžu být nařčen z oddaného zastávání se ani redakce, ani německých automobilek... ze všeho nejméně VW group.
U emisí, dieselgate, jsem prskal, dštil oheň a síru... ale tady si myslím, že jsou mimo soudruzi z Bruselu.
Nebo odkud jsou - prostě tzv evropské komise. Kdo to vlastně je... a kdo jim dal ty pravomoci, ke kterým se hlásí?
Celá Asie cíleně spolupracuje, aby přemohla Evropu a Ameriku, relativně nově se takto chová Čína - tam je to státní zájem podporovaný přímo státním rozpočtem.
Tohle mi nepřijde jako poškození zákazníka... je to boj o přežití a pochopitelně i zisky akcionářů, ale primárně tisíce a tisíce pracovních míst a udržení znalosti a schopností... tak zvané způsobilosti v Evropě.
Tohle by EU měla podporovat!
Za přímé ohrožení zákazníka lze považovat ta snůška nespolehlivých nesmyslů, které se v autech vynuceně objevují na základě jiných nařízení té samé evropské komise... není nakonec většina členů té komise muslimská, minimálně mimoevropská, v tom původním slova smyslu?
Společný boj o přežití ještě nepovažuji za kartel... kartelem je společný boj PROTI zájmům zákazníka.
jak na to Musk jde úplně jinak než ostatní. to je pravej vizionář a dost ho obdivuju a fandím mu. trojka je krásnej kus. jediné co bych snad pozměnil je ten jakoby čumáček - bych to zaoblil od kapoty až dolů.
..jen houšť a více elektro, něco malýho (2 místa bez kufru), jako 2.auto do rodiny, na dojíždění do práce.
Tesla 3 má naprosto bezpohlavní, unylý a nic neříkající design. A to jak z venčí, tak zevnitř. Naprosto ideální pro inženýry EU - nevyčnívat, nikoho neurazit a nedej bože být nějak vyhraněný :no: Tipuji, že v Norsku a Švédsku půjde na dračku >:D:yes:
VW Golf je proti téhle "meganudě" naprostá extravagance ;-)
Nejak nechapu paralelu s EU, kdyz tohle auto je vyvinute v zemi small blocku a pick-upu :-)
Tesla mi v designu nepripada vystredni, ale ani konzervativni (coz je znat na interieru).
Tesla ale hlavne celkove neni konzervativni - naopak. To o cem se i na auto.cz pise jako o sci-fi (autonomni rizeni), bude mit i Model 3 (ktery je uz ted pri startu vyroby vybaven potrebnym HW).
Tesla s jejim majitelem je prukopnicka. Je to prvni a zatim jedina (relevantni) automobilka, ktera neprodukuje zadny auto na fosilni paliva. Je to odvazne!
A urychluje to prechod na elektromobilitu mozna o desitky let!
Tradicni automobilky by rady produkovaly dal auta na benzin (v lepsim pripade :-) ).
A lide s konzervativnim myslenim by byli spokojeni.
Ja jsem stastny, ze prechod k EV probiha takto. A doufam, ze uz moje pristi auto bude EV :-)
Drzim Tesle palce, i kdyz si mozna koupim jen ojety Leaf >:D
Na druhú stranu počítam, že aerodynamiku Tesly a Golfa nemôžeš ani porovnávať. Síce Tesla nie je nijak zvlášť zaujímavá alebo výrazná, ale účel svätí prostriedky. Aerodynamicky je voči e-Golfu vyriešená absolútne skvele. A to je v tomto prípade oveľa prínosnejšie. Nie že by Golf bol tvarovo nejak zvlášť zaujímavý...
Naprosto nudné auto, které ničím nevyniká nad konkurencí a v mnoha ohledech na ni dokonce ztrácí. Když pominu elektrický pohon, který ale v českých podmínkách stále není tak dobře využitelný jako třeba v USA nebo Německu, nemá auto čím vyniknout nad konkurencí. Mám pochyby i o jeho kvalitě. Určitě se za nějaký čas objeví videa nebo články jak šťastnému majiteli Tesly něco upadlo nebo se zlomilo. A ten veliký displej sice vypadá velice dobře ale nedovedu si moc představit jak při jízdě na D1 nastavuji klimatizaci nebo rádio a to ani nemluvě o tom jak často se bude muset leštit. Par tlačítek by neuškodilo. Ale tlačítka se nehodí k hi-tech charakteru Tesly takže praktičnost ustoupily stylu.
Nicméně i přes můj skeptický názor se bude nová Tesla prodávat velice dobře a to díky začlenění do trhu. Tesla je prostě módní.
PS: Za tu cenu mohli udělat alespoň hezčí volant tohle je opravdu ohyzdné!
"když pominu el.pohon", no právě el.pohon je to nejdůležitější. Který elektromobil v této cenové hladině může konkurovat Model u 3?
Tesla není módní, Tesla je prostě jiná. Proto jsou její fanoušci a zákazníci tak trochu fanatici. :-)
Když to srovnám např. s takovou Škodou, pomalejší (zrychlením) Octavie stojí podobné peníze jako základní verze Modelu 3. A pak už pro Teslu právě hraje ta její největší výhoda, a to elektrický pohon,což znamená menší poruchovost motoru (míň pohyblivých součástí),mnohem levnější palivo, možnost "tankovat" doma, projev el.motoru.
Že máš pochyby o kvalitě vozu je pěkné, je možné, že občas někdo s něčím bude mít problém, což není nic neobvyklého prakticky u všech automobilek, které jdou na trh s novým vozem. :-)
Na dálnici si zapnu autopilota a neřeším tlačítka. :-) Než se k tobě Model 3 může dostat, s velkou pravděpodobností už bude Autopilot alespoň na úrovni 4.
Ano, než se Telsa dostane k zakazníkum to bude ještě trvat. No jo, fanatici si počkají a ještě se budou chlubit jak si čekání užili, protože na Teslu se prostě vyplatí čekat dlouho atd.
Elektrický pohon je největší výhodou Tesly, dnes. Ať si Tesla užívá pozornost, protože Toyota, Nissan a další ji úspěšně dohánějí. Ano Tesla je jiná ale jen teď. Stejně tak můžu říct že DS je jiné ale mnoho lidí ho krytyzuje. Věci co jsou "jiné" to hold mají težký :-( a to je fakt!
Nevím jaký, (hm) expert by srovnával Octavii a Teslu 3. To jsou auta pro úplně jinou klientelu. A řídit auta není jen o tom jestli budu na semaforu rychlejší než ten borec v BMW.
Ano z auta tu a tam něco updne. Třeba se zlomí pedál, popraská A sloupek nebo se porouchají čidla na utopilotu či snad ve dveřích. To je fakt a vlasně to není nic zvláštního a u auta za necelých 800 tisíc to je vlastně v pořádku, podle názoru " je možné, že občas někdo s něčím bude mít problém, což není nic neobvyklého prakticky u všech automobilek, které jdou na trh s novým vozem"
Zadny nebo kazdy, zalezi, co od elektromobilu ocekavate. Primeho konkurenta zatim nema, co bude za 2 roky, az bude mozna dostupna na nasem trhu tezko predvidat, ale necekal bych zadnou sirokou nabidku.
337 tisic za Octavii v zakladu nebo 570 tisic za RS a cca 770 tisic korun za Teslu v zakladu, jsou opravdu "skoro" stejne penize :-) A to jeste optimisticky predpokladam, ze bude pouzit prijemny kurz USD, bude bez cla a doprava do Evropy bude zdarma.
Chapu, ze pokud jsou pro vas statisice "drobne na svacinu", ze vam to pripada podobne, ale osobne tam jisty rozdil shledavam.
Poruchovost je spise domnenka nebo lepe receno teoreticky predpoklad, Tesly S a X prilis spolehlive nejsou, ackoli by na zaklade podobnych predpokladu byt mely.
Servisni naklady, pri dodrzeni predepsaneho servisniho planu pro Modely S a X nebyly rozhodne uplne nizke, Model 3 miri do nizsi tridy, takze mohou byt mensi, nevim, jestli uz je oficialne neco znamo. Velkou nevyhodou Tesel je nedostupnost servisu, zejmena pokud se bavime o ceskem uzemi a chcete to srovnavat s automobilkami, jako je Skoda.
Na autopilota jsem docela zvedav, kdyz si uvedomim, ze Tesla loni zacala v podstate od nuly. Osobne bych level 4 priblizne za 2 roky, i kdyby byl omezen treba jen na neopravovane useky dalnic, povazoval celkem za uspech.
Octavie RS 245 stojí v základu 712 tisíc. Je pravda, že Tesla bude začínat v ČR spíše na nějakým milionu korun, ale i tak. Je to prostě mnohem menší cenový rozdíl, než např. u ceny Golfa a e-Golfa. :-)
Tesly, resp. hlavně model X, byl poruchovej hlavně první rok dva, než vychytaly mouchy. Model 3 je jednodušší než S a X, takže bych očekával menší poruchovost (i ze začátků díky absenci výstřelků typu falcon doors).
Jasně, máte pravdu. Tesla servis v ČR nemá, ale myslím, že to dnes nikoho trápit nemusí. Pokud si teď objednám Model 3, dostanu ho nejdřív v roce 2019. A v tu dobu bude ta situace vypadat úplně jinak.
Sleduju občas videa na yt, kdyby Tesla mohla použít data z první generace Autopilota, což jí MobileEye neumožnila (snad jsem název napsal správně), dnes by byl Autopilot na jiné úrovni. Takhle prakticky druhá generace začíná opět od nuly. Ale zlepšuje se poměrně slušně. :-) A pokud vím, Tesla testuje na silnicicíh i plně autonomní vozy.
Automobil Tesla 3 a sériová výroba? Jak je to doopravdy.
Přesně před 14 dny začala sériová výroba nového elektromobilu Tesla Model 3. Tehdy se psalo o tom, že si ji šéfové firmy přehazují jak horký brambor, neboť původně měla patřit jednomu, který ji dal druhému. Ten samý vůz jsme si později mohli prohlédnout i o trochu lépe, dokonalé pohledy to ale nebyly. Dnes se můžeme podívat na vyrobený exemplář s pořadovým číslem 3 a i když perfektně prozkoumat nemůžeme ani ten, vidíme zase o něco více.“
Už nežijeme v reálním světě. Dříve, když ještě obloha byla oblohou, rodina rodinou, bílá barva bílou barvou a černá zase černou, platilo, že „zahájení sériové výroby“ nějakého automobilu znamenalo zkrátka to, že se pustila výrobní linka a každých několik minut začal z výrobní linky sjíždět nový automobil. Když tedy šéf automobilky TESLA prohlásí, že bude vyrábět sto tisíc automobilů TESLA 3 za rok, musí zkrátka v průměru sjet s výrobní linky tři sta automobilů za den. Ano, i sériová výroba může mít nějaký „náběh“. Tedy, kdyby například první měsíc jela jen na 10% výkonu, znamenalo by to, že každý den z výrobní linky sjede 30 nových automobilů TESLA 3, na které by již čekali nejvíce natěšení kupující.
Jak si potom ovšem vysvětlit „oficiální zprávy“ z automobilky: „I třetí vyrobená Tesla Model 3 zamířila do rukou jednoho z šéfů firmy. Ten předvedl její interiér s elektrickými sedadly či svižný odpich z místa….před 14 dny začala sériová výroba Tesly Model 3….“ I dítě ze základní školy se nutně zeptá: „kolik automobilů TESLA 3 tedy automobilka za první dva týdny vyrobila?“
Šéf TESLY Elon Musk je výtečný obchodník. Přesvědčil téměř čtyři sta tisíc lidí, aby mu poslali jakožto „zálohu“ na auto, které se ještě ani nevyrábí a jehož technické parametry nikdo pořádně nezměřil, každý tisíc dolarů jakožto „zálohu“ na nový vůz. Ten má prý stát 35 tisíc dolarů…říkalo se „na začátku“. Nyní se ovšem již hovoří o „průměrných 42 tisíc dolarů“. Elon má tedy v kapse „Jen tak“ čtyři sta dvacet milionů dolarů…tedy devět miliard korun. Není to geniální marketingový vizionář?
Stejně tak prohlášení ohledně dodávek jsou plná kreativity. „V roce 2017 bude vyrobeno přibližně dvacet tisíc automobilů TESLA 3“. Kdy tedy budou uspokojeni ti, kteří Muskovi poslali tisíc dolarů? V roce 2018? Nebo 2019? Nebo ještě později? Nebo dokonce nikdy?
Pokud Musk nemá v kapse nové baterie, které budou stát polovinu ceny a budou se nabíjet během pár minut, je celý koncept TESLA 3 nesmysl. Proč? Kilowatthodina akumulátorů každého elektromobilu stojí dnes cca. 12 tisíc Kč. Proto taky TESLA S stojí 2 miliony: milion Kč stojí baterie a milion Kč stojí auto odpovídající velikosti a kvality. Proporcionálně malý Citroen C-ZERO stojí půl milionu, protože jeho 17kWh baterie zkrátka musí stát 200 tisíc Kč a 300 tisíc stojí „adekvátní auto“. Tyto výrobní ceny platí dokonce pro akumulátory pro elektrokola, kterých se vyrábí miliony kusů.
Ti z nás, kteří vystudovali ekonomickou školu, vědí, že nedosáhneme úspory z většího počtu vyrobených kusů, pokud již dnes vyrábíme miliony těchto akumulátorů. Musela by přijít jiná technologie a s ní nové baterie. Z toho lze ovšem odvodit, že Musk takové baterie nemá. Kdyby je měl, nezdržoval by se s vývojem TESLA 3, ale prodával by tyto baterie celému světu v milionech kusů všem výrobcům elektrokol, elektroskútrů a elektromobilů na světě. Proč? Jednoduše proto, že by vydělal mnohem více na těchto akumulátorech než na produkci nějakých nejistých TESLA 3.
Je tedy více než pravděpodobné, že kolem TESLA 3 nebude všechno tak, jak se slibuje, zejména když není už dnes. Jak se z této lapálie Musk vykroutí?
1/ už nyní se hovoří o nějaké „dotaci“ 7 tisíc USD na automobil. Pokud Musk přesvdčí bohaté lidi, kteří na těchto dotacích v USA sedí, určitě se s touto částkou dá kreativně pracovat. Což například rovnou dotovat vyrobený automobil? A – není 7 tisíc málo? Neměli bychom „přisypat“?
2/ dodávky se budou zpožďovat. Střední třída, která by ráda měla TESLU 3 v té podobě, jak byla naslibována a která Muskovi poslala tisíc USD zálohu na každý vyrobený automobil, nebude akceptovat polovičatou funkčnost dnešních TESLA S, kterou si pořizují jen boháči jako součást své „zelené image“ vedle druhého automobilu, který mají „na práci“. TESLU 3 si zkrátka předplatili lidé, kteří ji chtějí mít „na práci“ a kteří nebudou akceptovat to, že budou mít vedle TESLA 3 ještě jeden automobil. Až je přejde počáteční euforie z „rychlého rozjezdu auta“, začne jim docházet, že když vyčerpají akumulátory, budou dlouho nehybní, že má auto krátký dojezd, že je nabíjení problematické, že jim občas shoří napájecí kabel, který zrovna nikde nebude a tak dále…
Velké množství naštvaných majitelů TESLA 3 nesmí Musk dopustit. Jak to dokázat? Zkrátka – automobily jim nedá. Poptávka musí stále převyšovat nabídku. Bude taky pracovat s nespokojenými, kterých ovšem nesmí být velké množství.
Je ovšem jasné, že tohle může Musk zvládat jeden, dva, tři roky. Pak bude mít v ruce buď nové baterie, nebo musí zkrachovat. Anebo – musí spolu se Zelenými krok za krokem masírovat veřejné mínění a vytvářet vrstvu svých zanícených podporovatelů, kteří budou zkrátka vozy TESLA jezdit i za cenu osobních příkoří a vyšších nákladů. Zdá se to málo pravděpodobné, ale je to možné. Za posledních deset let již několik principiálně podobných věcí na světě vzniklo. Můžeme jmenovat například boom dotovaných solárních elektráren, které nyní budou dvacet let všem zdražovat elektřinu o 20%, telefonů iPhone, které stojí pětinásobek adekvátního Androida, rušení jaderných elektráren při současném zachování tepelných elektráren apod. ˇ
Budoucnost bude určitě zajímavá.
Re: Automobil Tesla 3 a sériová výroba? Jak je to doopravdy.
Kdybych chtěl bejt hnusnej napíšu že Amíků je přes 300 milionů = takže jo = je to možný ;-)
Viz já 11:06 = svět se mění furt ale sou období kdy rychlejš nebo víc nebo jak to říct. No a teď se jedno blíží = a je úplně fuk jestli je někdo víc nebo míň xenofob :-)
Nejde o pár set tisíc nejen američanů = v nabídce to auto má třeba i česká Alza = ale o akcionáře Tesly s aktivama 720 tisíc milionů dolarů ;-)
Re: Automobil Tesla 3 a sériová výroba? Jak je to doopravdy.
Bohužel, než fakta, vidím pouze a jen fikci. :-) Lži a konspirační teorie. :-)
K faktům bych vypichnul jednu ukázku: "Kilowatthodina akumulátorů každého elektromobilu stojí dnes cca. 12 tisíc Kč. Proto taky TESLA S stojí 2 miliony: milion Kč stojí baterie a milion Kč stojí auto odpovídající velikosti a kvality."
Skutečnost? Výrobní cena 1 kWh baterie Teslu je 145 dolarů (při dnešním kurzu 3220 Kč). Což znamená, že 100 kWh baterie, která je např. v Modelu S či X, stojí 14500 dolarů, přičemž Model S 100D stojí od nějakých 100 tisíc dolarů výš. Tesla prodává i baterie, u Powerwall 2 vyjde cena za 1 kWh na 400 dolarů, u Powerpack 250 dolarů za 1 kWh.
Konspirační teorie o tom, proč Tesla nedělá jen akumulátory, lze rozbít jednou větou: Tesla si akumulátory nevyrábí sama.
Re: Automobil Tesla 3 a sériová výroba? Jak je to doopravdy.
Pěkně napsaný = ale nic to nemění že celosvětově se trend výroby aut mění. A zdaleka nejen aut = blíží se fakt revoluční změny [odkaz] S tim prostě nic nenaděláš :-)
Re: Automobil Tesla 3 a sériová výroba? Jak je to doopravdy.
Kouzlo nechtěného?
Hned pod tím povídáním, podle mě trochu mimózního.. ale je to jen můj názor, se objevil odkaz na nedávnou minulost:
Před 75 lety v koncentračním táboře Dachau vrcholila vraždící operace nacistů
Čímž uvedená rizika relativizoval a zase čtenáře vrátil na zem.
Re: Automobil Tesla 3 a sériová výroba? Jak je to doopravdy.
Příště zkus pod citaci uvést i zdroj: Robert Šmíd (patrně bez jeho vědomí). Ať tu nejsi za přílišného chytráka.
Nicméně s obsahem článku se ztotožňuji a přinejmenším je k zamyšlení - tedy pokud člověk není nekritický obdivovatel Tesly... >:-[]
Re: Automobil Tesla 3 a sériová výroba? Jak je to doopravdy.
No to co tady zastanci "ICE" (internal combustion engine) - aut se spalovacim motorem je NEUVERITELNE.
Pravda je, ze Elon Musk ma casto velkohuba prohlaseni. A stava se, ze nedodrzi termin.
Ale tyhle vase konspiracni teorie jsou opravdu silna kava.
Pro ty co neveri na Gigafactory odkaz treba zde: [odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Dle prohlaseni E. Muska gigatovarna bude vyrabet tolik baterii co ve zbytku sveta.
Neni nutne to brat doslova, nicmene je zrejme, ze to nebude daleko od pravdy.
Mimochodem Space-X je taky podvod? Rakety neexistuji?
Jestli nekdo zije v takovem svete, tak tomu vetsina rika, ze neni dusevne v poradku (bez urazky).
Doporucuji shlednuti filmu Cista duse ;-)
PS Uverite az bude gigatovarna v Cechach? Nebo to bude taky fejk? :-)
Re: Automobil Tesla 3 a sériová výroba? Jak je to doopravdy.
Souhlas a jeste dodam - a pockej, az Musk postavi ITS [odkaz] protoze on je do toho celkem magor a on to proste udela, kdyby mel riskovat vsechny SpaceX a Tesly a cokoliv.
Protoze on tam proste chce letet a tecka. Auta na elektriku jsou fajn vec, ale let lidi na Mars - to je jeho zivotni cil. Nic moc vic, ale hlavne nic min :-)
Re: Automobil Tesla 3 a sériová výroba? Jak je to doopravdy.
jjo já nepíšu že je toto můj výtvor, prostě jsem se v tom shlédl a zkopíroval
připadá mi to jako zajímavý názor nic víc nic míň
mimochodem už jsem to nenašel kde jsem to původně četl a jen jsem to mělo poslané v e-mailu kamarádům ...
příště zdroj uvedu, pan Šmíd naspal ještě jeden článek o elektromobilech ale taky už nevím kde to bylo, mám jen text okopírovaný
Re: Automobil Tesla 3 a sériová výroba? Jak je to doopravdy.
No to jsi ale mel uvest uz kdyz jsi sem tu blbost zkopiroval.
Nerespektovani ani overenych faktu, tomu ja nerikam nazor.
Nasel jsi to na Politickych listech od Roberta Smida.
Odkaz sem davat ani nebudu, jelikoz nechci aby takova stranka mela navstevnost.
Pro me je to naprosto nehorazne. Zaroven v tom vidim obrovske nebezpeci dnesni doby.
A sice sireni desinformaci, polopravd a lzi obcas rafinovane spojenymi s nekolika fakty. Bohuzel jsi se zapojil do tohoto sireni a hned se chytlo nekolik ovecek ktere reagovali a urcite par dalsich.
Bohuzel dnes se takto vyhravaji i volby. Nezalezi na faktech.
Lide poslouchaji a veri tomu co chteji slyset!
Zalezi na tom jak jsou tve vyroky popularni, ne jestli jsou pravdive ;-)
Kdyby pod ten tvuj prispevek deset lidi napsalo ze to tak je, tak prijde neznaly navstevnik a zacne si to myslet take :-) Bohuzel.
PS Dal jsem ti za to palec dolu hlavne za to sireni nesmyslu :-) Jak sam pises i mailem atd. Nez zacnes neco sirit, tak si to zkus overit. Jinak je to prinejlepsim spam.
Re: Automobil Tesla 3 a sériová výroba? Jak je to doopravdy.
Velmi pomaly nabeh vyroby, pri kterem se pravdepodobne odladuje linka, ktera nebyla zrejme predem testovana nanecisto, je dost netradicni pro automobilovy prumysl, s tim se asi da souhlasit.
Zakladni cenovka 35 000 USD je od zacatku prezentovana jako cena zakladnho modelu, v tom, ze se v praxi budou prodavat drazsi varianty a prumerna cena tak stoupne bych nevidel zasadni problem. Skodu Octavia koupite taky jiz od 407900 Kc, ale je tahounem prodeju litrovy 3valec bez vybavy?
Pokud vim, tak Musk nikomu zadne rychle terminy nesliboval, z lonskeho jara jdou dohledat prohlaseni, ze kdo chce Model 3 behem roku 2018, tak by nemel s objednavkou vahat. Od zacatku se v pripade zahajeni vyroby mluvi o "late 2017" a o postupnem nabehu vyroby, Musk ma s terminy casto problem, ale v tomto pripade to zatim nevypada na nic extremniho. Samozrejme se vse jeste muze pokazit a mohou nastat pri vyrobe vetsi komplikace, ktere neumozni najezd vyroby dle planu a Tesla muze zkrachovat drive nez uspokoji zakazniky, kteri maji predobjednano, ale to uz jsou dost divoke spekulace.
12 tisic Kc je dost pres drtivou vetsinu dohledatelnych odhadu, kdy se v pripade clanku hovori o cenach priblizne od 150 USD/kWh a v pripade battery packu o cenach priblizne od 200 USD/kWh a to i vpripade pouziti nevyhodneho kurzu a zahrnuti DPH.
Se zazracnym snizenim cen pri masove produkci castecne souhlasim, nelze ho ocekavat, ale to zejmena proto, ze ceny jsou jiz zrejme mnohem nize nez uvazovanych 12 tisic.
ad 1. Nehovori se o te dotaci uz nyni, ale naopak uz pomerne dlouho, v pripade Tesly se pomalu blizi obdobi, kdy v USA vycerpaji kvotu 200000 dotovanych automobilu a dotace jim zacne v nasledujicich kvartalech klesat na polovinu, na 1/4 a potom prestane byt vyplacena uplne. Jina vec jsou regionalni dotace v jednotlivych statech USA a dotace v jinych zemich, ale to by bylo na slozitejsi debatu. Fakt je ten, ze prodeje elektromobilu jsou na dotacich silne zavisle.
ad 2. Ze se dodávky budou zpožďovat je nicim nepodlozena spekulace, alespon tedy pokud predpokladame nejake zasadni zpozdeni. Stejne jako, ze zakaznici maji dostat neco jineho nez jim bylo slibeno. Jina otazka je, zda budou spokojeni s tim, co mohou dostat, velka cast objednavala v dobach, kdy oficialne o Modelu 3 neexistovaly temer zadne informace a tak jim byla slibena v podstate jen zakladni cenovka.
S tim, ze ma Musk problem, pokud si nastve zakazniky se samozrejme neda nez souhlasit. Nicmene narozdil od vas se domnivam, ze zakaznici Tesly maji dostatek informaci, aby dokazali posoudit do ceho jdou a rozhodli se zda objednat nebo naopak pripadnou existujici objednavku zrusit.
Presto, ze je zaver dost off-topic, tak se priznam, ze ani snim bych nebyl schopen souhlasit, nenapada me jediny Android telefon s cenovkou do 5000 Kc, ktery by po strance odladeni SW a HW snesl srovnani s iPhone. Sam jsem k iPhone nikdy neprilnul, ale sehnat pouzitelny Android telefon s cenovkou pod 10 tisic neni vubec jednoduche a to bez ohledu na srovnani s jablecnou konkurenci. Telefony, ktere dle meho nazoru snesou srovnani s iPhone, se prodavaji vetsinou za ceny prekracujici 15 tisic.
EDIT: Jeste dodatek, abych nebyl jen negativni. Jeden zasadni problem bych u Tesly a Muskovych slibu pro blizkou budoucnost videl. Dost toho nasliboval ohledne samoriditelnosti a ja osobne se domnivam, ze to nebude schopen splnit ve slibovanem rozsahu a terminu. Zalezi tedy, jaky rozsah a termin si z jeho slibu zakaznici vzali a zda je pro ne autonomie dulezita. Jeho prohlaseni na toto tema se casem trosku menila a take to ruzni lide chapou ruzne.
Re: Automobil Tesla 3 a sériová výroba? Jak je to doopravdy.
S autonomnimy vozy je ve vzduchu stale ten stejny otaznik - ono to funguje velmi dobre uz ted. Nejspis o dost lepe a spolehliveji nez clovek. Ale co kdyz to udela chybu? Jak to minimalizovat, jak tomu predejit?
A tento problem budou mit vsichni uplne stejny. Neco se nejak stane a bude to v provozu, ale kdy co a jak... kdo vi, netroufam si odhadovat. Osobne jsem vzdy byl proti pouziti slova "autopilot" pro soucasny system, protoze je proste na tak "jednoduchoucky system" vic nez zavadejici... (jednoduchy az se na to podivame zpetne za 100 let)
Jinak uz ted napr Intel, nVidia a dalsi vyvijeji nove chipy primo pro autonomni auta - je potreba uplne nova konstrukce samotnych chipu, to je taky novinka v oboru - obdobna architektura jako u letadel / satelitu, ovsem urcena pro AI, bude to jeste dlouha cesta, ale pokrok nezastavis... :-)
Re: Automobil Tesla 3 a sériová výroba? Jak je to doopravdy.
No ja co jsem zjistoval tak verze autopilotu 1.0 byla prevazne "nakoupena" od Mobileye (izraelska firma). Potom se zrejme ale s Teslou nepohodli (proto, ze Mobileye spolupracuje i s Lucid??) a Tesla zacala spolupracovat s Nvidia. Podle mych informaci je z toho autopilot 2.0 se SW vyvijenym interne.
Nekde jsem cetl, ze dokonce prvni verze 2.0 fungovala v ledascem hur nez 1.0.
Nicmene je predpoklad, ze s kazdou verzi prijde zdokonaleni.
A je jen otazkou casu, kdy bude autopilot lepsi nez clovek.
Taky jsem cetl nazor se kterym se ztotoznuju, ze v budoucnu to bude naopak. Rizeni bude standardne autonomni a naopak clovek bude muset slozite aktivovat manualni rezim s tim, ze to je nebezpecne :-)
V principu se jedna u autonomniho rizeni "jen" o zpracovani obrazu v realnem case.
Re: Automobil Tesla 3 a sériová výroba? Jak je to doopravdy.
To je sice zajimavy prispevek, ovsem MNOHO veci je tam spatne.
Presneji je to klasicka konspiracka kde se micha pravda s nemsysly.
Povidacky o nabehu vyroby. At si to nahodi jak chce, zejo, lidi proste pockaji, protoze to chteji...
Povidacky o cenach a nedostupnosti baterii a ze pry musi mit do trech let v ruce baterky nebo krachne - O TO PRECE JDE! Vzdyt stavi ty gigafactory!!!
Krom toho, ze uvedene ceny jsou nesmysl, situace se bude mit spis tak, ze Tesla mit baterie bude a bude je mit levne - zatimco ostatni na svete ne. Nebudou totiz mit lithium (Musk chce odebirat pres 90% setove produkce), takze bude tezke az nemozne drzet krok, takze nabidka-poptavka cena baterii celosvetove poroste (ovsem ne pro Muska, protoze bude mit oligopol) ... ale to je vubec na delsi povidani...
Nebo treba 5x drazi iPhone oproti Androidu. To je taky polovicate. Napr. vite kolik z asi 500 firem na svete vyrabejicich smrtphony je ve zisku?
Stabilne jsou jenom dva, vsichni ostani jsou ve ztrate!
Apple s necelymi 15% podilu na trhu ma pres 80% celosvetovych zisku ze smartphonu! To je celkem neueritelne, protoze EKVIVALENTNI android stoji v podstate ty stejne penize (Samsung, HTC atd.) nebo sice o 30% mene, ale je to nedotazeny a tudiz neekvivalentni vyrobek. Zbytek zisku ma Samsung (neco pres 15%) a sem tam se na nejake ctvrtleti prida nekdo jiny, aby potom mel celorocne ztratu...
Takze ekonomka sice dobry, aplikujes to jakz takz, ale tve zavery jsou celkem dost mimo, protoze je jeste potreba mit nejaky znalosti o aktualni situaci, nez zacnes delat ukvapene zavery.
Vsak za par let uvidis co to je, kdyz se amik pro neco nadchne a zacne za to utracet, v nedavnych dobach to byly internety, smartphony, socialni site - a ted jsou to machine learning, robotika, elektricka a autonomni auta ... :-)
by ma zaujimalo ci by long range existoval, ak by nebol na trhu Bolt. tipujem ze u tesly zistili ze zakladna verzia bude mat dostatonce mensi dojazd ako Bolt, tak aby uplne nepohoreli, spravili aj long range. To ze bude drahsia ako mala 3ka povodne byt,uz fanusikovovia riesit nebudu, ved je to tesla.
Na jednu stranu vypadá cena docela zajímavě. Možnost koupit za cenu dobře vybavené Octavie, kterou má každý druhý, Teslu 3, kterou na ulici jen tak nepotkáte, a která vám přinese úplně odlišný zážitek z jízdy, je skutečně lákavá.
Pokud se však na Teslu podívám po praktické stránce, je strašně drahá.
V současnosti jezdím v autě přibližně v ceně nové Tesly 3. S autem jezdím hlavně na delší vzdálenosti a minimálně dvakrát do roku jedu trasu delší než 1tis. km. Doma mám ještě trojkovou Fabii, se kterou jezdím buď do města, nebo si ji půjčuje přítelkyně.
Pokud bych si koupil Teslu 3, musel bych se smířit s tím, že cesta na hory do Francie bude trvat minimálně o 2 déle. A to jen za předpokladu, že všude po cestě budou superchargery a nebudu muset čekat, než si někdo dobije auto přede mnou. Už teď ta cesta trvá 12 hodin a s Teslou by trvala v nejlepším případě 14 hodin.
Pokud bych se s tím nechtěl smířit, mám dvě možnosti. Koupit si místo Fabie, něco většího, s čím bych mohl cestovat na delší vzdálenosti. Nebo si na každou delší cestu půjčovat auto z půjčovny. Ať tak nebo tak, stane se pak Tesla pěkně drahým autem do města. Dokud nebude dobíjení stejně rychlé jako tankování, bude to mít Tesla 3, poté co opadne počáteční euforie, ještě docela těžké.