Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tesla Model S: Elektrosedan v USA za ekvivalent 880.000,-Kč

Za elektrosedan s dojezdem 160 mil zaplatí zákazníci 49.500 dolarů. Delší dojezd bude znamenat vyšší cenu.
Zpět na článek
9. 3. 2011 11:13
9. 3. 2011 23:25
9. 3. 2011 07:56
uz je to blizko
Uz je to blizko. Elektroauta se zlepsuji a zlevnuji, naopak benzin a nafta pujdou ted zrejme jeste nejakou dobu nahoru.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - gld
9. 3. 2011 08:55
Re: uz je to blizko
Tá cena novej tesly ma prekvapila..viem, že to miešajú daňové úľavy ale aj tak je to veľmi dobré. S ohľadom na doterajšiu produkciu by som čakal cenovú hladinu niekde na dvojnásobku :yes:
9. 3. 2011 10:51
Re: uz je to blizko
Tak ono kdyz z auta uplne vyloucis spalovaci motor tak se rada veci hodne zjednodussi. Odpadne spousta podpurnych systemu - privod, filtrace, a regulace paliva i vzduchu, odvod a regulace spalin, zjednodusi se mazani i chlazeni, prevodovka se zredukuje na konstantni prevod.
Az se pohne s vydrzi a systemem nabijeni baterii budeme jednou na spalovaci motory koukat jako dnes na parni stroj.
Avatar - gld
9. 3. 2011 11:56
Re: uz je to blizko
Len by ma zaujímalo, na čom budú automobilky ryžovať, keď sa jednoduché elektromotory proste nebudú kaziť. Môj tip sú batérie, ale možno budeme ešte prekvapení :-)
9. 3. 2011 12:12
Re: uz je to blizko
Jednim z moznych dusledku muze byt, ze v automobilovem prumyslu uz nebude pracovat tolik lidi jako dnes kdyz vyvoj a vyroba nekterych komponent uz proste nebude treba.
Avatar - gld
9. 3. 2011 12:15
Re: uz je to blizko
Nuž tých zmien bude určite viac..myslel som ale na súčasnú stratégiu- kedy niektoré automobilky predávajú autá pomaly za výrobnú cenu, ale zisk generujú na servisovaní dnešných prekomplikovaných vozidiel. Ako toto vyriešia pri elektromobiloch.
9. 3. 2011 12:45
Re: uz je to blizko
Budou do materialu na izolaci kabelu pridavat nejakou pochoutku pro hlodavce. :-)
9. 3. 2011 23:24
Re: uz je to blizko
Ona menší poruchovost je taky ve prospěch automobilky. Sice se ti to může zdát jako rýžování na náhradních dílech, ale udržovat zásoby náhradních díků v takovém rozsahu je velmi nákladné a potencionálně ztrátové. Pokud budou mít elektromobily velkou spolehlivost a díly v nich půjdou bez větších problémů nahrazovat novějšími verzemi, tak automobilka na tom naopak vydělá.
9. 3. 2011 09:32
Re: uz je to blizko
Především první opravdu důstojné elektro-auto. Možná, že tak důstojné, až by mu víc slušela pětilitrová V10 než magnet a cívky :-)
9. 3. 2011 11:13
Tesla rules!
Za dizajn :yes: . Už ten ich roadster bolo veľmi pekné auto. Myslím že po dizajnovej stránke môže smelo konkurovať európskej prémii. Rozmýšľam akurát, čo vedie "zavedené" značky k tomu, že svoje elektromobily dizajnujú spôsobom "kuknite na vola, on má elektromobil" >:D .
480 km je už slušný dojazd, v podstate je problém "len" s nabíjacími stanicami. Aby som použil slová klasika, dávam benzínu rok, maximálne dva...
K tým cenám benzínu a nafty, ako písal kolega hore - neboj sa brácho, ako bude elektrických áut pribúdať, tak nám štát isto vymyslí nejakú špeciálnu daň za elektriku :-(
A ešte k cene, v našich končinách môžeme zabudnúť na nejaké eko bonusy :no:
Rozbalit vlákno
1
9. 3. 2011 23:25
Re: Tesla rules!
Jejich roadster byl Evropský :-) Nejen postavený na platformě Elise, ale také navržený Lotusem.
Avatar - Barrichello
9. 3. 2011 11:32
A kde je prémiový koncern?
Sem zvědav, kdy se na něco takovéhleho zmůže >:D
Zatím mu hezky ujíždí vlak.
Rozbalit vlákno
7
9. 3. 2011 13:47
Re: A kde je prémiový koncern?
A který koncern myslíš ? Protože prakticky nikdo z výrobců do čistého elektra v tomto rozsahu nejde.
Avatar - CHerokee
9. 3. 2011 13:56
Re: A kde je prémiový koncern?
Taky si myslím, ještě pořád není rozhodnuto, zda toto bude ta práva cesta na další desetiletí. Je to už pár let co začaly hybridy a dneska se ukazuje, že ty taky jsou jen spíše do počtu.
9. 3. 2011 20:23
Re: A kde je prémiový koncern?
Spíše hybridy vyrábí čím dál více automobilek.Určitě mají větší potenciál,než především v zde v Evropě tolik propagovaná turbománie stále menších motorů.
9. 3. 2011 23:18
Re: A kde je prémiový koncern?
Budoucnost to určitě není. Budoucnost jsou vodíkové palivové články (HFC). A daleká budoucnost možná mikro fůzní reaktory (také na vodík), i když palivové články té doby mohou být tak vyspělé, že k tomu nikdy nedojde.

Podle mě všechny tři německé prémiovky budou co nejdéle odolávat a budou se snažit přijít rovnou s HFC, minimálně u větších modelů. Důležité je také uvědomit si, odkud se elektrická energie bere a jak jsou dimenzované distribuční sítě. Zrovna taková síť USA je hodně závislá na uhelných elektrárnách.
Avatar - Barrichello
9. 3. 2011 14:04
Re: A kde je prémiový koncern?
Ten nejslavnější, nejvíce inovativní a nejvíce opěvovaný, který generuje miliardové zisky >:D :-)
9. 3. 2011 14:27
Re: A kde je prémiový koncern?
Díky, tvé reakce ukazují vše.
Avatar - Barrichello
9. 3. 2011 14:31
Re: A kde je prémiový koncern?
Já si myslím >:D >:-[] :-)
Avatar - CHerokee
9. 3. 2011 13:21
A co na to státy
Elektromobily jako auta pro cestu do práce po městě proč ne. Na víkendy bych však nechtěl auto, co vydává zvuky jak mixér. Pak tu ale máme druhou stranu mince....jak a čím zaplátuje stát obrovskou díru až ubyde benzínových a naftových vozů? Z každého litru - dnes 35 Kč jde půlka do kapsy státu.

Navíc si nejsem jistý, jestli elektro auta jsou nejekologičtější cestou...jezdí na lelektřinu, která se ale musí někde ne zrovna ekologicky vyrobit. Mi osobně se vždycky líbila technologie vodíkových motorů, jenže je asi drahá a je to momentálně jen okrajová část vývoje automobilek. ;-\
Rozbalit vlákno
21
Avatar - Barrichello
9. 3. 2011 13:45
Re: A co na to státy
Čeče a víš jak se vyrábí vodík?
K jeho výrobě žádnou energii nepotřebuješ vid :-)

Nic plně eklogického momentálně není, ta elektrika je relaitivně nejekologičtější, pokud ti ji vyrobí vodní elektrárny, větrníky, solární panely nebo atom.

Pokud ti ji bude vyrábět uhlí, tak to halt ekologický není.
Avatar - CHerokee
9. 3. 2011 13:55
Re: A co na to státy
Vodíkový motor pracuje na základě využité energie při rozkladu molekuly H2O na vodík a kyslík, pokud jsem to pochopil. Do nádrže by se lila voda a z výfuku po ochlzení by šla zase jen pára, ale ta technologie je asi drahá.

Elektřina - no pokud si odečteš žvásty pseudozelených, tak zjistíš že 99% se vyrábí z uhlí a atomu :-(
Avatar - Barrichello
9. 3. 2011 14:03
Re: A co na to státy
Mistrně ses vyhnul odpovědi, ptám se jestli víš jak se ten vodík vyrábí a kolik je při jeho výrobě potřeba energie?

A ty na mě jak pracuje vodíkový motor a že z lafů jde pára.
To ví každej. :-)
9. 3. 2011 14:04
Re: A co na to státy
No myslím že to nie je tak úplne pravda. Tankovať by si musel čistý vodík, a ten by potom reagoval v motore s kyslíkom... Myslím že takto nejako to funguje. A výroba čistého vodíka je energeticky náročná. Jedinou výhodou je akurát "nevyčerpateľný" zdroj základnej suroviny na výrobu vodíka ( dá sa aj z morskej vody ). ďalším problémom je aj bezpečnosť pri prečerpávaní ( reaguje s kyslíkom okamžite ) a jeho skladovaním v nádrži auta. Mne by sa páčili autá na malý atómový reaktor ( ako sú ponorky ). Niekde som čítal že atómový reaktor ponorky vydrží na jedno "natankovanie" brázdiť okolo sveta nepretržite niekoľko rokov. Kúpil by si auto a vozil sa kým by sa nevybilo >:D . To by bola paráda! To by bolo nukleárnych katasrof na cestách >:D
Avatar - Barrichello
9. 3. 2011 14:06
Re: A co na to státy
Hm, atomovej reaktor, o tom snili v 50tech letech, v USA dokonce připravovali koncept, ale když jim došlo že je to nesmysl, rychle to uložili do regálu....

Atomovej rekator je fajn do ledobroce, šel by použít i do velkých lodí na kontejnery a nákladních lodí, ale problém je cena a bezpečnostní aspekt.
9. 3. 2011 14:32
Re: A co na to státy
Rusové dokonce experimentálně provozovali jad. reaktor na palubě letadla, aby zjistili, jak je obtížné reaktor provozovat v podmínkách letu.
Jako zásadní problém s jádrem vidím v bezpečnostním aspektu. Nemyslím provoz, ale aby nebyl šťepný materiál, nebo příp. vyhořelé palivo zneužito.
Avatar - Barrichello
9. 3. 2011 14:43
Re: A co na to státy
Tak tak, to sem měl na mysli.
Při dnešních únosech lodí se toho asi bojí nejvíce, jainak by nebyl problém ty lodě postavit a provozovat.

Ale auto či vlak na reaktor jsou utopie.
9. 3. 2011 14:52
Re: A co na to státy
Každopádně ve výrobě el. energie považuji jádro za jediný současný smysluplný zdroj (bohužel) v masovém měřítku. Z větrníků, solární energie, případně vody nelze utáhnou celou planetu (opět bohužel). Vzhledem ke stále stoupající spotřebě el. energie a relativně omezených zdrojích (výkon současných elektráren, ekologická neochota stavět nové jaderné) vidím i nereálně jakýkoliv rychlejší přechod na elektromobili. Když ještě vezmu v potaz výhled do búdoucna, tak si troufnu tvrdit, že ještě dalších 50 budou v automobilové dopravě hrát hlacní roli fosilní paliva. S tím, jak bude stoupat jejich cena bude více docházet ke kombinaci s různými hybridními systémy, tak, aby byla snížena spotřeba, ale masově rozšířenému čistému elektru stále nevěřím.
Avatar - Barrichello
9. 3. 2011 15:06
Re: A co na to státy
Solárka nemysl nejsou, ale musel bys to nasázet na každou volnou plochu.....
Jako v africe a arábii by to šlo, a jižní americe, ale v řadě zemí kde to sluníčko zrovna nešajní celej den to takový terno není.
Druhou otázkou je cena, životnost a zátěž při výrobě.

E85 taky není nesmysl, pokud by se ty obilniny pěstovaly na místech, které leží ladem (typicky bývalé země sssr).
Ekologický to sice není, ale snížilo by to závislost na ropě - oboje.
Navíc by to zaměstnanlo lidi, který v těch oblastech nemaj často co dělat.
9. 3. 2011 15:10
Re: A co na to státy
Ano, s tim souhlasim. Velkou rezervou je ve fosilních palivech ještě plyn, jehož zásoby jsou dosti velké. Je na zvážení samozřejmě cena.
Avatar - Barrichello
9. 3. 2011 15:24
Re: A co na to státy
Jojo, těch naležišt plynu bude taky ještě pár neobjevenejch, dost možnách jich je někde ještě víc než těch s ropou.
9. 3. 2011 23:43
Re: A co na to státy
Problém solárních elektráren je jejich náročnost na plochu. Buď zabíráš zemědělskou půdu, nebo likviduješ zeleň. V absurdním příkladě bys pak vykácel prales abys ho nahradil solárními panely. "Solárka" mají smysl pouze na střechách a stěnách budov. Tedy na již zastavěné ploše. A nejekologičtější na výrobu také nejsou.
Avatar - Barrichello
10. 3. 2011 14:51
Re: A co na to státy
A co likviduješ v poušti? >:D
A na vyprahlých pláních s pár kusy zeleně?

Proto sem psal o vhodném využití v arábii, africe a jižní americe
9. 3. 2011 23:37
Re: A co na to státy
Palivové články a vyhořelé palivo jsou svinstvo, ale je tu další problém. Teroristům by pak stačilo vyvolat nekontrolovanou reakci v reaktoru lodi zakotvené v přístavu nějakého velkého města.
Avatar - T613
9. 3. 2011 14:55
Re: A co na to státy
S jaderným reaktorem na palubě letadla experimentoval jak SSSR, tak i USA. USA to dotáhlo do fáze testování funkčního reaktoru na palubě bombardéru NB-36. Motory mělo pouze v experimentální fázi.
Sověti pro tyto zkoušky upravily bombardér Tu-95, který dokonce i na jádrem poháněné motory letěl. Použité motory měly jen jednu velkou nevýhodu, a to ten fakt, že vypouštěli do okolí radioaktivitu. (Na podobných motorech pracovalo i USA). No a proč se na nich pracovalo? Jednak takový motor byl konstrukčně jednodušší (nasávaný vzduch, ochladil i reaktor a pak sloužil k pohonu). A především obě strany s nimi počítaly v nasazení ve střelách s plochou drahou letu. Ty měly být vypuštěny těsně před územím protivníka, a tam už ta radioaktivita nevadila .. celkem hnus. Druhým typem motoru (kterým měly být poháněny letadla) byl s nepřímým ohřevem vzduchu. Ten už byl ekologický.
Jinak SSSR vyrobilo několik mobilních reaktorů na pásovém podvozku s názvem TES-3 [odkaz]
9. 3. 2011 15:18
Re: A co na to státy
Pravda, díky :yes: Na Peacemakera (N) jsem zapoměl.
9. 3. 2011 23:32
Re: A co na to státy
Velkou výhodou také musel být dolet.
Avatar - Special-line
9. 3. 2011 19:31
Re: A co na to státy
Hlavně by v autě nebylo kam dát dostatek vody k pohonu turbíny, protože jinak tu energii přeměnit na mechanickou nejde. V ponorce tedy asi musí být taky turbína či ne? A nebo Stirlingův motor to by šlo a i v ponorkách se používal nebo minimálně zkoušel.
9. 3. 2011 23:34
Re: A co na to státy
Teď nevím, jestli to byla americká letadlová loď, nebo ponorka, ale mění se v nich palivové články jednou za 40 let.
9. 3. 2011 14:48
Re: A co na to státy
Právě jste popsal princip fungování stroje zvaného Perpetum Mobile. Vyrobíte z kapalné vody vodní páru a zbytek energie použijete na pohon vozidla. To si děláte srandu nebo jste na tom s fyzikou vážně tak špatně???
9. 3. 2011 23:31
Re: A co na to státy
Principy jsou dva. Spalování vodíku ve více méně klasickém spalovacím motoru a reakce vodíku a kyslíku v palivovém článku. V druhém případě je pak problematická výroba palivového článku, jelikož tato technologie se používá jen ve vesmírném programu a je tedy velmi drahá, a produkce vodíku, kde se aktuálně pracuje na efektivním a ekologickém způsobu masové produkce. Některé projekty vypadají opravdu zajímavě a jsou 100% "zelené", tedy pro produkci vodíku se nepoužije ani energie jaderná, ani energie fosilních paliv.