Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla Model S: Elektrosedan v USA za ekvivalent 880.000,-Kč

David Bureš
Diskuze (41)
Za elektrosedan s dojezdem 160 mil zaplatí zákazníci 49.500 dolarů. Delší dojezd bude znamenat vyšší cenu.

Tesla Motors při příležitosti otevření nového zastoupení v Miláně zveřejnila ceny čtyřdveřového Modelu S, který se začne ve Spojených státech prodávat již v polovině příštího roku.

První tisícovka vyrobených vozů bude takzvaná edice Signature Series. Tyto automobily budou vybaveny sadou baterií, umožňující na dojezd 300 mil (482,8 km) a oproti dalším vyrobeným Modelům S se budou lišit i několika znaky na karoserii a bohatší výbavou.

Jakmile bude vyrobeno prvních 1.000 sedanů, začne se Model S vyrábět ve třech verzích, lišících se svým dojezdem. Nejlevnější ujede na jedno dobití 160 mil (257,5 km), střední verze ujede 230 mil (370 km), vrchol nabídky zvládne 300 mil (482,8 km).

Cena za základní model (s dojezdem 160 mil) je 57.000 dolarů, daňový dobropis ale cenu sníží o 7.500 dolarů na 49.500 dolarů (cca 880.000,- Kč). Střední verze Modelu S bude o 10.000 dolarů dražší, vrcholný model bude o 20.000 dolarů dražší.

Tesla Model S se v Evropě začne prodávat na konci roku 2012, trhy s pravostranným řízením se dočkají v polovině roku 2013. Tesla chce příští rok vyrobit 5.000 elektrosedanů, v roce 2013 to má být už 20.000 vozů.

Výrobce v současné době dokončuje ceníky příplatkové výbavy, které mají být zveřejněny v létě spolu s cenovkou Signature Series. Tesla testuje Model S už od loňského prosince. Letos se do testování zapojí i vyrobené „beta“ vozy.

Na konci třetího čtvrtletí roku 2010 registrovaly v Tesla Motors 3.000 zájemců o Model S, kteří složili zálohu ve výši 5.000 dolarů.

K pohonu Tesly Model S slouží jeden kapalinou chlazený elektromotor, spolupracující s jednorychlostní převodovkou. Motor je napájený z baterií uložených pod podlahou vozu. Při dobíjení ze sítě 220 V má tento proces trvat 4 hodiny a v případě využití systému QuickCharge bude nabíjení baterií trvat jen 45 minut.

Na území USA mají být k dispozici i stanice, kde bude možné nechat si vyměnit baterie během pěti až osmi minut, což je přibližně stejná doba, jako při tankování paliva do automobilu se spalovacím motorem. Na výstavbě těchto stanic se bude podílet i vláda USA.

David Bureš
Diskuze (41)
Avatar - Barrichello
10. 3. 2011 14:51
Re: A co na to státy
A co likviduješ v poušti? >:D
A na vyprahlých pláních s pár kusy zeleně?

Proto sem psal o vhodném využití v arábii, africe a jižní americe
9. 3. 2011 23:43
Re: A co na to státy
Problém solárních elektráren je jejich náročnost na plochu. Buď zabíráš zemědělskou půdu, nebo likviduješ zeleň. V absurdním příkladě bys pak vykácel prales abys ho nahradil solárními panely. "Solárka" mají smysl pouze na střechách a stěnách budov. Tedy na již zastavěné ploše. A nejekologičtější na výrobu také nejsou.
9. 3. 2011 23:37
Re: A co na to státy
Palivové články a vyhořelé palivo jsou svinstvo, ale je tu další problém. Teroristům by pak stačilo vyvolat nekontrolovanou reakci v reaktoru lodi zakotvené v přístavu nějakého velkého města.
9. 3. 2011 23:34
Re: A co na to státy
Teď nevím, jestli to byla americká letadlová loď, nebo ponorka, ale mění se v nich palivové články jednou za 40 let.
9. 3. 2011 23:32
Re: A co na to státy
Velkou výhodou také musel být dolet.