Americký výrobce elektrických automobilů Tesla Motors v posledním čtvrtletí roku 2014 výrazně prohloubil ztrátu a dodal na trh mnohem méně aut, než plánoval.
Kdyby tam dali nejlevnější materiály. Šidily kde se dá. A ve finále na to nalepili nějaké plastové blbosti, .. jako proti nárazům na parkovišti. Tak se to prodává jak housky na krámě a penízky se jen sypou(viz. Francouzká trojka).
Tesla měla za cíl nejprve prodávat luxusní vozy což je vzhledem k ceně elektromobilů logická věc. I když to ošidí pořád to bude velmi drahé a ještě nekvalitní. Byla by to obdoba Opelu Ampera po které neštěkne ani pes. Takže žádné housky. ;-)
Všechny novinky se musí nejprve prosadit v luxusních vozech a postupně se tyto technologie protlačí i do nižších tříd.
Jenže elektrický pohon a baterky nejsou vůbec žádná novinka. Naopak je to stále dst nedořešené - dobíjení, dojezd, váha, trvanlivost baterií a co pak s níma....
Re: CHLAPCI CHLAPCI, ZAS VÁS BUDU MUSET NAKRMIT <b class="sm
jj
TAK ZA :
1) ČTVRTLETNÍ VÝSLEDKY TESLY NENÍ NIC JINÉHO NEŽ INDÍCIE JAKÝM SMĚREM HRÁT AKCIOVOU HRU DÁLE [odkaz]
2) TITULEK ZDE JE SCHVÁLNĚ PŘEHNANÝ ABY VYVOLAL SENZACI - JDE O PRACHY ZA REKLAMU
3) TESLA NENÍ VE ZTRÁTĚ, NENÍ ZADLUŽENÁ ANI NENÍ DOTOVANÁ - JEN INVESTOVALA DO SUPERCHARGERŮ [odkaz] MODELU X [odkaz] VÍC NEŽ VYDĚLALA ZA PRODEJ POSLEDNÍCH 3MĚSÍCŮ, KTERÝ BYL DÍKY POČASÍ O 1.500KS MÉNĚ AUT [odkaz] MÍSTO 11.000ks jen 9.800ks ;-) :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-) :-)
Re: CHLAPCI CHLAPCI, ZAS VÁS BUDU MUSET NAKRMIT <b class="sm
Kharle, bolest vás zaslepuje :-)
Tesla je ve ztrátě a to jak čisté 294M$, tak i provozní 187M$.
Zadlužená je taky, meziročně zadlužení vzrostlo z 1,7B$ na 4,9B$. Růst zadlužení souvisí s investicemi do nové továrny. To by bylo ok, horší je, že Tesla propálila i 57M$ provozního cashe. Takže si půjčují nejen na investice, ale i na provoz. Musk to obhajuje světlými zítřky. Kdo ví, třeba má pravdu... Entuziasmus do elektromobilů je fajn, ale bylo by fair tady nelhat ve faktech, když už se tady oháníte finance.google.com.
Re: CHLAPCI CHLAPCI, ZAS VÁS BUDU MUSET NAKRMIT <b class="sm
ale né, hlavně klid a nohy v teple :-) To jsou jenom papírový čísílka, důležité pro investora je že TESLA jede, produkuje, má zákazníky, má investory, staví gigafabriku , MÁ BUDOUCNOST. Trošku teďka pár miliónu provařila to je fakt, dost stál vývoj MODEL X [odkaz] jeho digizrcátka a motýlí křídla ale jinak všechno podle plánu. Je to Americká Američany hýčkaná budoucnost, která NIKDE JINDE NA SVĚTĚ NENÍ A která se vyvýjí správným směrem a dokat jede tím správným směrem najdou se ti správní lidé co ji v tom podpoří ;-) To zadlužení na GIGAFACTORY to je jiná, to je samostatný podnik s Panasonikem to bych do to netahal, na to byly vydány dluhopisy [odkaz] Vy je ještě nemáte?? ;-) A jaký je TESLA zaměstnavatel?? Momentálně 10.000, s giga dalších 6.500 přímo + 10.000 nepřímo. No jede v tom už spousta američanů, celá Kalifornie a ted i Nevada ;-)
Re: CHLAPCI CHLAPCI, ZAS VÁS BUDU MUSET NAKRMIT <b class="sm
Jenže většina lidí nemá nic proti elektromobilům, ale štvou je jejich dotace. Třeba se elektromobily prosadí tak za 20 let, ale do té doby je přece nemusíme tak dotovat, asi nikdo není tak hloupý a dojde mu, že ze začátku je potřeba něco investovat, ale pokud chceme primárně rychle snížit emise, tak je si třeba posvítit na lodní a leteckou dopravu a navíc automobilový bum bude v zemích 2. a 3. světa, tedy tam, kde elektromobily budou za hodně dlouhou dobu a emise tam žádné neplatí.
Re: CHLAPCI CHLAPCI, ZAS VÁS BUDU MUSET NAKRMIT <b class="sm
řekl bych, že většině lidí jsou dotace na elektromobily šumák.. ve srovnání s takovým českým fotovoltaickým tunelem je kritika podpory nákupu elektromobilu úplně k smíchu..
Ačkoli to elektofilové neradí slyší, tak za současné úrovně baterií (velmi špatný poměr kapacita/hmotnost/životnost/cena) je jakýkoliv elektromobil (snad s výjimkou dodávek pro centra měst) naprostý ekonomický nesmysl. Nebýt miliardových dotací z kapes nebohých amerických daňových poplatníků, žádná Tesla už by dávno neexistovala!!! 8-s:-! Pan musk se chová jako slibotechna, či lépe řečeno prohnaný podvodník!
Nejen to, i ekologická otázka není úplně vyřešená. Ekomaniaci nadávají pořád na naftu a benzín, přitom se nějak ta elektřina a baterie taky musí vyrobit a z větru asi stěží. >:D Je sice pravda, že ty emise nebudou produkovat přímo automobily, ale i tak to není žádná výhra, pokud člověk zváží nákladnost výroby baterií, ale hlavně jejich těžbu. Nejvíce ekologickým palivem je zemní plyn a E85, lpg a diesel nic moc, ale zase v určitých ohledech nejsou špatné.
Jenomže zdaleka ne všechna elektrická energie vzniká spalováním fosilních paliv. A ta která ano, je vyráběna s vyšší účinností než jakou mají spalovací motory v běžném provozu. Taky postupně může výroba elektřity časem přejít na ekologické, nebo ekologičtější způsoby výroby, což je paradoxně ve velkém měřítku snažší. Elektroauta mají už dnes velký smysl, přesně jak se zde píše - nesmrdí pod nos, co je pro dnešní městské aglomerace plné aut a smogu takový malý zázrak. Dalším pozitivem je výrazné nižší hlučnost, i když chuligáni, nerespektující předpisi, orientuíc se ve městské přemávce pouze sluchem to považují za negativum. I když víme, že hluk velkoměst je podobně pálčivý problémjako smog a prach.
Je otázkou jestli si ty dotace zaslouží. Když kolem mě projede trolejbus místo hlučného a smradlavého diesel autobusu, tak s určitým podporováním elektřiny jednoznačně souhlasím. Do luxusních aut se elektromotor vyloženě hodí, takže proč raději neoznačit za ekonomický i technický nesmysl např. motor V12 TDI. O Teslu bych se nebál - ropa půjde zase nahoru, dokončí Gigafactory, američané přijdou na to jak poruchové jsou downsized motory s vícestupňovými automaty a Tesla se postaví na svoje nohy bez dluhů.
Jestli se do luxusních aut elektromobil hodí nebo ne je diskutabilní. Já vnímám luxusní auto jako polykač dálničních kilometrů při vysokých rychlostech... a to třeba té Tesle zatím vyloženě nesedí.
V12TDI je trošku marnotratné řešení, na okupování levého pruhu Autobahnu stačí nějaké 3.0BiTDI... které má mimochodem i slušnou zvukovou kulisu.
Jakékoli posuzování ekonomického smyslu nebo nesmyslu závisí na ceně fosilních paliv. A to je dost nestabilní element. Stačí nějaká menší polízanice v Saúdské Arábii (a že jsme jich za poslední dobu v arabském světě viděli dost) a během měsíce může dávat eFabia za 700t smysl. Jenže během měsíce se nevyvine a nevyrobí.
Já souhlasím, že v aktuální situaci elektromobil smysl nedává... ale jsem rád, že tu Tesla je a staví základy, které možná v budoucnu někam povedou... a možná taky že ne. Nejistota je holt životním osudem průkopníků...
Ale to přece není pravda. Ceny ropy jsou regulovány uměle, konflikty, války či nepokoje jsou jen prostŕedkem, jak s cenami hýbat a lidem zastínit oči.
V současné době elektromobil smysl dává. Ovšem musí se mu připisovat pozice, kterou dokáže obsadit. Chtít po autě do města a na karatší vzálenosti, aby byl křižníkem na kontinentálni trasy, a pak řvát, jak je neschopný, je minimálně pošetilé. I když podle mě ve většině případů spíš úmyslné.
Asi ste sa zabudli v čase, pretože Tesla prišla s projektom, ktorý umožňuje vybitú batériu behom nieľkokých minút a nahradiť ju nabitou batériou. Podstata problému je tým vyriešená a tou je to, aby ste kvôli vybytej batérii nestáli dlhšie než na pumpe.
A s novou generáciou batérii bude dojazd 700km. S ďalšou generáciou bude ten dojazd, si myslím, dostatočný na to, aby elektromobily vedeli konkurovať normálnym autám.
Problém môžu byť vo výrobe elektriny, ktorá je vyrábaná ešte stále z podstatnej časti z uhlia, s nedostatkom materiálu na výrobu batérii, s izoláciou batérii pri extrémych teplotách okolia... ale s dojazom a časom nabíjania určite nie. Mylím sa?
Podstata techhle pujcek u "konvencnich automobilek" ale neni podpora vyroby konkretnich vozu, jako predevsim ochrana pracovniho trhu, boj proti nezamestnanosti u krachujiciho automobiloveho prumyslu. Porovnavat neporovnatelne jenom podle holych cisel pak vyzniva bud jako neznalost, nebo demagogie.
aha takze Tesla vlastne nezamestnava tisice lidi? a Tesla vlastne nevytvořila tisice dalších mist a ani netvori nova pracovni mista třeba na stavbe megafaktory, a vlastne nehodla dal tvorit tisice pracovnich mist? tak jen abys byl v obraze, Tesla na ni navazane firmy jen za lonsky rok vytvorili prez 8 tisíc novych pracovnich mist a spolupracuji nove třeba s googlem na dalších projektech kde jen v SF postavili nove kancelare a do konce roku maj nabrat dalších 3000 lidi v adminitrative a vyzkumu pro spolecny podnik veřejného internetu ;-)
zakladem toho postu ale bylo, ze Tesla jiz půjčku splatila a to dosti v predstihu, kdesto jini nejen ze nesplatili, ale bud krachli, nebo ještě horko tezko splaceji
Ale jiste ze zamestnava, klid, predsedo :-) Jenom jich zamestnava o par radu min, nez nejvetsi automobilove koncerny na svete. Zhruba o tech par radu se pak muze lisit i vyse te statni podpory, nevidim na tom nic nelogickeho.
no ale ty konzervy jako třeba Mr.General Motór s Volcwokem jsou ti zlí a špatní. Dobro je vždycky těžsí dělat. No heled takhle, GM se při poslední krizi položil, ted je to díky republikánům nový GM já bych ho nechal padnout a VW se položí při příší krizi [odkaz] [odkaz] taky bych ho nechal padnout. V evropě je STEJNAK přeautováno, těm otrokům na 3směny rok dva na poli s pohrabářem JEN PROSPĚJE !! >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Firma existuje od roku 2003, jeste nikdy nevykazala cisty zisk, pricemz dosazeni cisteho zisku je planovano az na rok 2020. To by me fakt zajimalo, co je to za investory, ktery jsou pripraveni lit nekam penize, s ocekavanim, ze se investice zacne vracet az po 17ti letech...??? :-O
VÍŠ TO JE SLOŽITÝ FINANČNÍ SVĚT, KTERÝ BEZ EKONOMICKÝ ŠKOLY NEPOCHOPÍŠ. BUD STUDUJ ANEBO LOPATA ;-)
PS: narvali do ní prachy lidi, kteří její myšlence a práci věří. A časem jak se přidávají další se její hodnota zvyšuje ;-) Platí tam pravidlo: kdo dřív přijde a podstoupí větší riziko, ten víc bere ;-)
Investor nedá do Tesly všechny svoje peníze. Investor má portfolio a v něm bezpečné investice a rizikové investice. Tesla je taková sázka na budoucnost... má velký potenciál i velké riziko. Představ si, že by sis mohl kdysi za 1000$ koupit 5% garáže Billa Gatese (jo, stupidní příklad, ale dejme tomu).
Ztráta firmy sama o sobě ještě nic neznamená - pokud firma ty peníze neprožrala, ale investovala je do něčeho rozumného... budování infrastruktury, lidí, výzkumu. Klíčová je perspektiva dalšího vývoje.
Pán Musk do toho nalial dosť svojich prachov, čo zarobil na PayPale. Ale nebyť Daimleru, ktorý Teslu zachránil z neznámych dôvodov, tak by Musk namyslený, nafoukaný a arogantní jak Mussolini, skončil s Teslou ako skrachovanec. >:D
tesla je ve ztrate třeba i kvůli tomu, ze zaprve od nuly vyvynula jiz jedno seriove vyrabene auto, je před dokoncenim druhého a zaroven vy7vyji i treti model, a vyvoj auta není zrovna levna zalezitost, zaroven je to vpodstate jedina automobilka, zo buduje vlastní ekosystem formou superchargeru, znas nejakou automobilku co by za 3 roky postavila 400 svich cerpacich stanic po celem svete a umoznocvala svim zakaznikum tankovani na te cerpaci siti zdarma?
mimochodem ztrata neznamena zakonite nefunkcnost, a ztraty se nescitaji, pokud ma firma trzni hodnotu 26 miliard a ztrata je třeba 1 miliarda, tak je to naprosto pohodovej scenar
posledním investortem je kupříkladu google, mimochodem, pokud nevis jak funguje financovani velke firmy a financni zprávy, tak vpodstate nemá smysl ti to vysvětlovat, stejne to nepochopíš jak je mozne ze něco funguje ikdys ma kazdorocne ztratu :-)
jojojo za pár let si to povíme :-)
žádná taková bublina nesplaskne, protože Tesla masivně investuje, stačí se podívat na síť superchargerů, staví novou továrnu a připavuje modely.
Pracují v ní velmi schopní lidé a za celou tou automobilkou stojí dost investorů, který její ztrátu rádi zatáhnou :-)
Ostatní automobilky už pochopily, že výroba čistých elektromobilů je bezedná díra na peníze, a to i při děsivých subvencích, co na ně některé vlády poskytují. Jenom té Tesle zatím (bohužel) penězovod od americké vlády nevyschnul...
hele, měl jsem ho [odkaz] objednaný na loňský vánoce, pak na duben ... červen ... a pak sem to zrušil. Na léto chci jachtu, v Řecku bude krásně a levně ;-) Produkce Model X [odkaz] začne 08/2015 pro USA, do EU dodávky pro ty co si s objednávkou pospíšili přijdou do vánoc, pro zbytek stejnak až na příští rok 2016, času dost ;-)
heled Warren povidal: KUPUJ NA DNĚ. Srrr na všechno a kupuj na dně. Takže koupíš na dně a vždycky se někdo najde kdo to bude zachránovat, když to není v krachu s vyloženě špatnými zprávami. A jakmile ucejtíš že se to na kopečku zarazilo a cuká, okamžitě prodávej. Protože vždycky se najde někdo, komu ulítnou nervy a prodá. No to je tvoje druhá šance, čekáš na dno, jakmile se zarazí dole, cuká a nejde níž a není vyloženě špatná zpráva KUPUJ. Není nad to než koupit dole, protože vždychny se někdo najde kdo bude chtít hrát a aby vydělal musí to honit nahoru. No a na tom už ty vydelavas protože mas nakoupono. Takhle se to VOPAKUJE FURT DOKOLA. Tzn, dá se vydelavat i na pádu, beres si od tech lidí co podlehnou bububu a prodávají :-) Není to tak těžký ;-) Nejlepší je samozřejmě tah nahoru. To nic jinýho nedeláš než jen čumíš na obrazovku :-) Prachy na burze jsou neustále v pohybu. Takže když zrovna netáhne TSLA ani SCTY tak sypou jinam. Ted už je to slabší jak nejede USA QE samozřejmě. Tenhle týden třeba jelo PANW, TWTR, Linke ... důležitý je sledovat IXIC a DJI taky DAX zlato a ropu. IXIC ukazuje objem prachů na NASDAQU a náladu, tam je většina technologických titulů co obchoduješ to tě zajíma. No 2014 byl dobrej, to táhlo Kandi, CSIQ, bingo bylo DGLY soudruzi >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
citace z mého předchozího postu , k tem penezovodum
"jen pro predstavu, Tesla dostala vladni dotaci formou pujcky $465 milionu splatnou do roku 2022, a tuto pujcnu splatila v roce 2013
Fisker dostal vladni pujcku $529 milionu a co se stalo, zkrachoval
Nissan v USA dostal pujcku $1.4 miliardy dolaru
Ford dostal dostal pujcku $5.9 miliardy dolaru
GM a Chrysler dostali vladni pujcku ve vysi $40 miliard dolaru"
a jedine dotace ktere muzou využívat zakaznici Tesly jsou ty same, které muzou vyuzit zakaznici jakéhokoliv hybridu, plug-in hybridu nebo EV v celich Statech nebo jiné zemi kde takove dotace poskytuji, z celkového pohledu je tedy Tesla se svimi rekneme 30tisici vozi rocne mnohem méně vyuzivana co se dotaci tyce nez kupříkladu Toyota, Nissan a vlastne kazda z Amerických automobilek co prodava nejake hybridy nebo plu-in hybridy na tech trzích, jen pro porovnani, 30 tisíc Tesel znamena ze nane US vláda prizpela 300 milionu dolaru samotnym kupcum tech aut, kdesto na obycejne Priusi vz akladni verzi to dela při prodejích 300 tisic kusu cini 750 milionu dolaru
Teslu jsem potkal na D1 několikrát, pokaždé za kamionem... Jedna věc je dojezd a druhá reálný použití. Elektromobily jsou super nápad do měst a okolí, kde stačí dojezd, neroste nesmyslně hmotnost a je je kde nabít.
Ale na luxusní limuzínu je elektromobil nesmysl, je to pouze pro technokrata, který má aut deset a nebo pro hodně pokřivený trh dotacemi. Nikdo přeci nechce limuzínu, která nenajede na jedno nabití při rychlosti 150km/h ani 400km (a to ani náhodou). Krom toho by mě zajímalo jakou spotřebu bude mít Tesla při dálkový jízdě po dálnici. Při kapacitě baterie a dojezdu to bude určitě kolem 25-30kwh na 100km. Takže když vezmu v potaz, že na nabití baterie na 27kwh bude potřeba určitě alespoň 30kwh energie a na to při ztrátovosti přenosové soustavy a transformace bude alespoň 33kwh vyrobených. A těch 33kw se vyrábí spalováním uhlí s účinností maximálně 40%. Takže pálit na dálnici benzín je ve výsledku energeticky a i ekologicky daleko lepší, než jezdit na baterie. A to neberu v potaz ekologickou zátěž při výrobě baterií.
Ve městě je situace jiná, koncentrace aut a obyvatel je daleko hustší a i se ztrátama je lepší vyrábět elektřinu jinde a ve městě nepálit nic.
Za mě jsou super nápad plug-in-hybridy. Je to sice technologicky odporně složitý, ale v reálu kombinují výhody obojího. Ve městě ujedou cca 50km na baterie (nová q7 by měla mít baterie 17,6kWh, což je 20% celý Tesly) a mimo klidně můžu palit benzín, protože je to logičtější než pálit uhlí k výrobě elektřiny. Akorát bych to do té Q7 chtěl s benzínem a ne dieselem..
presne tak... konecne rozumny nazor.... bez seriozneho dojazdu aspon 600-700km je ti elektricka limuzina za 2-3 miliony v beznej denno dennej praxi absolutne k nicomu .... a nielen dojazd je problemom... problem je aj vysoka nakupna cena... dlhe dobijanie.... malo dobijacich stanic a v neposlednom rade ani tie baterie nevydrzia vecne a zadarmo tiez nebudu .... ako vravis.... je to fajn hracka pre milionara co ma dalsie 4 audiny A8 v garazi to mas pravdu.... ale tym to hasne... a sranda sa konci..... na realne pouzitie ako jedine auto pre sukromnu osobu to asi vhodna volba nebude ... neviem si s tym predstavit jazdit z vychodu SR do blavy a naspat... a popri tom stravit nejaku hodku na dobijacej stanici ked sa ponahlam a chcem stihnut vybavit co najviac veci a prist naspat domov este vcas....
mas pravdu, tiez vidim buducnost v hybridoch... je to sikovny kompromis .. tymto smerom sa totiz bude najblizsich 20 rokov uberat automobilovy priemysel :yes:
cistokrvne elektromobily ako take su len umelo vytvorena a dotovana bublina.... je len otazka casu kedy splasne ... lebo tymto smerom to ozaj nepojde
Elektromobily jsou budoucnost, to rozhodně, ostatně jedno z prvních a ne li dokonce první auto byl elektromobil, dokonce už před více než 100 lety existoval i hybrid. Ale budoucnost elektromobilů není jen otázkou baterií, ale hlavně výroby elektřiny. K masovějšímu použití nemáme jako civilizace dost energie. A pálit k tomu další uhlí není řešení.
Krom toho, dobíjení má smysl přes noc, kdy klesne spotřeba energie (dost výrazně, mimochodem cena surové enerige cca 1Kč plus cena za přenosovou soustavu cca 1kč plus DPH se skoro rovná ceně noční sazby pro vytápění, je to tedy skoro za náklady). To jasně říká, že elektřiny je v noci nadbytek. Velké zdroje energie se nedají rozjet ani utlumit na ráz. Takže nějaké dobíjení na "pumpě" nemá z hlediska ekonomiky takový smysl, protože akorát přetěžuje síť.
Celé je to vidět ve výsledku na železnici. Když to paráfrázuji, tak pára nejezdí krom občasných vyjížděk nikde, čistě spalovací motor velmi málo na krátké či málo vytížené tratě a o zbytek se dělí elektro a diesel/elektro lokomotivy. Tohle podle mého čeká i automobilový průmysl. Do měst elektromobily a mimo hybridy. Jen doufám, že s převahou benzínových motorů. Sice sám mám už druhé auto za sebou s dieselem, ale pokaždý se zařeknu, že už poslední.
A ve výsledku trio Ferrari, MClaren a Porsche ukázalo, že jde udělat hezký, plně funkční a ve výsledku i úsporně jezdící auto. Vsadím se, že taková 918 přejede Monako na baterie a nikomu smrdět pod nos nebude:)...
Že nemáme dost energie? Pro kolik elektromobilů? Pro stotisíc, milion, nebo miliardu?
To je taková blbost, příteli... Svět přece nemůže překlopit všechna auta na elektřinu během chvilky. s přibývající spotřebou elektřiny také přibývají elektrárny a zdokonaluje sa i rozšiřuje rozvodní síť. A je úplně jedno, jestli je potřeba víc elektřiny pro domácnosti, výrobní podniky, nebo provoz elektromobilů.
To je právě nesmysl, další elektrárny se staví minimálně (ten výsměch se solární energetikou nepovažuji za podstatný) a hlavně není palivo. Devastovat kvůli elektromobilům krajinu je hovadina. Dokud nepřijdem na další možnosti štěpení jádra nebo ideálně na fůzi, prostoru moc nebude.
Kluci, vytáhněte paty z téhle * světa a podívejte se, jak se žije ve vyspělých zemích... Boháč v USA nejezdí přes státy autem, vezme to letecky. V EU sedne do rychlovlaku. Panejo, TGV přeletí Francii za tři hodiny, autem je to deset! Auta se ve vyspělém světě používají na krátké vzdálenosti do 2-3 stovek kilometrů (jestli vůbec)...
Auta se ve vyspělém světě používají na krátké vzdálenosti do 2-3 stovek kilometrů (jestli vůbec)...
Jak to myslíš, jestli vůbec :-) ? To jsi se nechal trošku unést, ne? Pro mě osobně je vzorem vyspělé evropské země Německo... a jasně, z Hamburku do Mnichova se lítá, zároveň ale flexibilita auta je pořád silný argument. I v USA.
Podívej se na dálnici u Mnichova a nabo na vytížení Golden Gate v San Franciscu a pak povídej o cestování vlakem. A připomínat v diskuzi na téma ekologie leteckou dopravu je minimálně odvážný...
A i kdyby to bylo opravdu jen 200-300km, tak je to pořád dost omezený, v mrazu to stávající Tesla sotva dojede. Nemluvím o rezervě, tažení karavanu, vleku s nákladem, cestu na dovolenou atd. Když pojedeš jednou za rok serfovat tak s Teslou nedojedeš a do letadla/vlaku nedáš serf. Stejnak kolo, loď atd. Prostě jako jedno auto je to nepoužitelný. A když budu kupovat dvě koupím spalovací a kdyžtak k tomu Egolf do města.
v CR je prozatím minimalni sit dobijeni a supercharger tu nemame zadny, mimochodem Tesla jako vsechny US automobilky uvadi rychlosti a dojezdy jinek nez EU, kupříkladu dalnicni rychlost je většinou 70-75mil/h, tedy nejakych 115-120km/h (highway a freeway) , ja kdys se vratil z US kde jsem jezdil proste podle predpisu a ne zřídka narazil na ceduly kde bylo napsano "zero toleravce" a nebo cedulky kde bylo napsane ze v danem useku slouží ten a ten sherif s jeho podrizenyma a opravdu jsem nejake hlidkujici auto potkavali docela často a ikdys jsme jeli podle predpisu, malokdy nas někdo predjel, tak když jsem pak prijel zpet do CR, tak jsem na dalnici taky jel 120, a co vic, moji peněžence se to docela i libilo, vpodstate z ridice co jezdival 160-170 a predjizdeli me jen strelci, dnes jezdim 120-130 a předjíždí me vpodstate kde co >:D takze ano v USA opravdu lidi chteji limuzínu co najede při 70-75mil/h nejakych 200 mil, a to jim Tesla umoznuje, navíc tam maj proste superchargery, kde zaprvé dobiji zadarmo (většina z nich) a zadruhé dobiji za par desitek minut kdy se tam rovnou i najedi v prilehlem obcerstveni ;-) takze pokud chces psat co si lidi preji, pis spise co si myslis ze si prejes ty sam a ne ostatní ;-)
k te elektrine, stezejnim trhem pro teslu je prozatím USA, a tam drtiva většina superchargeru vyuziva solarni energii z panelu co dodava primo Muskovo SolarCity, takze ti to mirne pokulhava, vpodstate většina Tesel jezdi v zemich kde elektřina pro ty tesly pochazi spise z obnovitelných zdroju, USA, Norsko, a podobne ;-)
prave Tesla nato jde uplne zgruntu a nesazi na zabehnute trendy, ale zavadi celkove sve okosystemy které propojuji vice aktivit Muska které sazi na obnovitelne zdroje, co mozna nejvíce služeb zdarma pro zakazniky kteří koupi stezejni produkt, a co mzona nejvíce z obnovitelných zdroju
elektomobil tu je déle jak automobil s spalovacím motorem a jediné co Elektromobil dokázal je že : ukradl všechny technologie které se vyvinuly při vývoji auta se spalovacím motorem, vyndal mu spalovací motor, dal do něj elektrický motor, dal větší baterky a to je celej zázrak, vývoj elektromobilu se nikam neposunul, stojí na místě a nikam se taky neposune
Sorry, ale to jsou kecy na úrovni pivního chytrolína. :no: Kam se posunul vývoj baterií je nejlépe vidět na spotřební elektronice. Chtěl bych tě vidět kdybys měl před 30 lety vláčet baterky s tou kapacitou, která dnes napájí notebooky. Nemluvě o tom kdybychom šli ještě dál, kdy to jediné použitelné bylo na bázi olova.
No jo, soudit druhé by ti šlo. To umí každé diskuzní pako. Tys ale úroveň trapného moralizování a urážení pozvedl na čecháčskou úroveň Novinek.cz a to už je naprostý Olymp lidské debility. Gratuluji :yes:
Mimochodem, Teslu a podobně zaměřené automobilky bytostně nesnáším a vnímám jejich filosofii a produkci jako zhoubný nádor automobilismu a budu se k nim vyjadřovat takhle pokaždé. Tobě zaprvé může být úplně šumák a zadruhé - od toho tu ta diskuze je. Stav se tu klidně na hlavu a klidně si tu piš osobnostní posudky dál, když ti to dělá dobře a cítíš se díky urážkám jakkoliv nadřazen >:D
Emele nemel, já bych řek, že se to jako jasná narážka na to, co si o nějakých cenách Grammy myslím tváří dost jasně...rozuměj jsou mi naprosto u zadku a když užiju opět mého předchozího označení, tak na určování a ohodnocení ''kvality'' popové hudby žádné takovéhle komerční poblité procesí nemá žádnou váhu. A vůbec, stejně ten žánr za nic nestojí. Komerční, povrchní, pomíjivý, ovládaný tajnými uskupeními, stejně jako celá Tesla 8-s
To, jak tě provokuje můj avatar mě snad nikdy nepřestane bavit >:D očividně si ho asociuješ s nějakými stereotypy a předsudky, které vystavěli jantaři tobě podobní...
s luxusnim portfoliem vozu s dojezdem 200km nemajisanci rust s 50-ti procentnim tempem. zejmena v situaci, kdy napriklad americky trh vykazuje stagnaci uz pri 17000,- aut rocne. to samo o sobe predznamenava, ze celosvetove nebudou prodavat o mnoho vice. pokud neprijde akumulator, ktery zvedne minimalne petinasobne kapacitu a zaroven nepujde s cenou dolu (aby se dalo konkurovat beznym vozum), zadny dramaticky rust prodeje nelze ocekavat. jestlize business plan pocita s 50-ti procentnim rustem, tak do toho investuje jenom blazen.
Ano, ty 50% nárůsty jsou utopie. A nejen u luxusních EV, ale i u masových plechovek, kde by se dal předpokládat nějaký prostor, už se potenciál vyčerpal. Přesto, že dnes je výběr EV daleko bohatší než před 3 roky, tak vývoj trhu s EV za poslední 3 roky vykazuje klasickou "náběhovou křivku".
2012 nárůst přes 200%
2013 nárůst 85%
2014 nárůst 23%
leden 2015/leden 2014 nárůst 7%
Takže počítám 2016 a přistáváme, otázka je, kdo bude na "přistání" připraven, u Tesly se mi zdá, že nemají vytažený podvozek a přistání bude poněkud tvrdé, klasičtí výrobci, kteří mají EV jako "vedlejšák" asi budou mít přistání poněkud komfortnější.
[odkaz]
Tesle je ale ukradený celý trh, počítá své možnosti. Nemá dostatečné výrobní kapacity k uspokojení všech zákazníků - staví. Nemá více modelů - vyvíjí. Pracuje na síti nabíjecích stanic. Tesle chybí zatím menší model a SUV, což je v USA móda.
To jste tu vážně takoví retardi, že se neumíte zamyslet a shrnout si pár jednoduchých informací?
Tesla jako taková nic nevymyslela, jen buduje sen o elektrifikaci planety. Ale zapoměla na to, že není jediná automobilka na světě. Všechny technologie jsou známy a k většímu rozvoji je zapotřebí pořádný kus vývoje hlavně v oblasti baterií a dobíkení. A až k opravdovému zájmu, jedno za kolik let tak nebude problém pro Ford, GM, Toyotu, BMW, Mercedes,VW, Renault, Nissan a možná i další vyrobit elektromobil. A každý radši sáhne po BMW, Lexusu, Audi, Mercedesu i za cenu vyšší než Model S. A u nižších modelů to bude to samé. Nevidím nic výjimečného na Tesle a v opravdu tržním prostředí automobilek bez dotací nepřežije.
Ten titulek je pakárna, Tesla prostě pořád investuje, vráží se nové prachy do dalšího vývoje, žádná tragedie se nekoná. Tesla má úspěch a perspektivu, proto do ní jdou investice. Jenom to nějaký vůl otočil a délá z toho senzaci. A pár podobných pitomců se na to hned chytlo a rozkřikujou se v diskusi. Sakra, jak je ten národ někdy blbej, normálně žasnu. Pardon lidi (ty normální) ale už jsem se neudržel.
Titulek konstatuje dvě skutečnosti, které lze velmi lehko ověřit, že jsou pravdivé (ztráta posledního čtvrtletí je rekordní za celou existenci firmy a prodeje za 2014 zdaleka nedosáhly slibů, které osobně dal Musk). Takže označit jej jako "blbej" a "pakárna" je trochu unáhlené.
Stejně tak je fakt, že trh byl výsledky zklamán a akcie reagovaly poklesem... ale jako dobře, není každý den posvícení a nelehká je cesta průkopníků... je potřeba včas poznat, že je člověk průkopníkem slepých uliček ;-)
pokud by v současné době bylo auto na benzín, a úplně stejné auto čistě elektromobil, a přitom by STÁLY ÚPLNĚ STEJNÉ PENÍZE, koupil bych si verzi se spalovacím motorem. Pokud teď to elektroauto navíc stojí 3-4x tolik než fosilní pohon, není vůbec co řešit. Elektromobily mají teď z mého pohledu jenom negativa, krom výfukových plynů nevidím ani jedno jediné pozitivum. A je to úhel pohledu obyčejného uživatele, který bere průměrný plat a bydlí na sídlišti.