Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tesla Motors utrpěla těžkou ztrátu, prodej nedosáhl očekávání

Americký výrobce elektrických automobilů Tesla Motors v posledním čtvrtletí roku 2014 výrazně prohloubil ztrátu a dodal na trh mnohem méně aut, než plánoval.
Zpět na článek
13. 2. 2015 20:53
13. 2. 2015 21:53
13. 2. 2015 17:47
13. 2. 2015 22:34
14. 2. 2015 18:49
14. 2. 2015 22:51
Avatar - maros
13. 2. 2015 15:32
Chyba je, že to dělají moc poctivě.
Kdyby tam dali nejlevnější materiály. Šidily kde se dá. A ve finále na to nalepili nějaké plastové blbosti, .. jako proti nárazům na parkovišti. Tak se to prodává jak housky na krámě a penízky se jen sypou(viz. Francouzká trojka).
Rozbalit vlákno
17
13. 2. 2015 15:48
Re: Chyba je, že to dělají moc poctivě.
Tesla měla za cíl nejprve prodávat luxusní vozy což je vzhledem k ceně elektromobilů logická věc. I když to ošidí pořád to bude velmi drahé a ještě nekvalitní. Byla by to obdoba Opelu Ampera po které neštěkne ani pes. Takže žádné housky. ;-)
Všechny novinky se musí nejprve prosadit v luxusních vozech a postupně se tyto technologie protlačí i do nižších tříd.
Avatar - CHerokee
13. 2. 2015 16:03
Re: Chyba je, že to dělají moc poctivě.
Jenže elektrický pohon a baterky nejsou vůbec žádná novinka. Naopak je to stále dst nedořešené - dobíjení, dojezd, váha, trvanlivost baterií a co pak s níma....
13. 2. 2015 17:07
Re: CHLAPCI CHLAPCI, ZAS VÁS BUDU MUSET NAKRMIT <b class="sm
jj
TAK ZA :
1) ČTVRTLETNÍ VÝSLEDKY TESLY NENÍ NIC JINÉHO NEŽ INDÍCIE JAKÝM SMĚREM HRÁT AKCIOVOU HRU DÁLE [odkaz]
2) TITULEK ZDE JE SCHVÁLNĚ PŘEHNANÝ ABY VYVOLAL SENZACI - JDE O PRACHY ZA REKLAMU
3) TESLA NENÍ VE ZTRÁTĚ, NENÍ ZADLUŽENÁ ANI NENÍ DOTOVANÁ - JEN INVESTOVALA DO SUPERCHARGERŮ [odkaz] MODELU X [odkaz] VÍC NEŽ VYDĚLALA ZA PRODEJ POSLEDNÍCH 3MĚSÍCŮ, KTERÝ BYL DÍKY POČASÍ O 1.500KS MÉNĚ AUT [odkaz] MÍSTO 11.000ks jen 9.800ks ;-)
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
13. 2. 2015 22:36
Re: CHLAPCI CHLAPCI, ZAS VÁS BUDU MUSET NAKRMIT <b class="sm
tesla je dotovana minimalne v usa tim, ze stat dava prispevky na porizeni elektromobilu (nebo danove ulevy, co ja vim).
13. 2. 2015 23:09
Re: CHLAPCI CHLAPCI, ZAS VÁS BUDU MUSET NAKRMIT <b class="sm
Kharle, bolest vás zaslepuje :-)
Tesla je ve ztrátě a to jak čisté 294M$, tak i provozní 187M$.
Zadlužená je taky, meziročně zadlužení vzrostlo z 1,7B$ na 4,9B$. Růst zadlužení souvisí s investicemi do nové továrny. To by bylo ok, horší je, že Tesla propálila i 57M$ provozního cashe. Takže si půjčují nejen na investice, ale i na provoz. Musk to obhajuje světlými zítřky. Kdo ví, třeba má pravdu... Entuziasmus do elektromobilů je fajn, ale bylo by fair tady nelhat ve faktech, když už se tady oháníte finance.google.com.
14. 2. 2015 08:59
Re: CHLAPCI CHLAPCI, ZAS VÁS BUDU MUSET NAKRMIT <b class="sm
ale né, hlavně klid a nohy v teple :-) To jsou jenom papírový čísílka, důležité pro investora je že TESLA jede, produkuje, má zákazníky, má investory, staví gigafabriku , MÁ BUDOUCNOST. Trošku teďka pár miliónu provařila to je fakt, dost stál vývoj MODEL X [odkaz] jeho digizrcátka a motýlí křídla ale jinak všechno podle plánu. Je to Americká Američany hýčkaná budoucnost, která NIKDE JINDE NA SVĚTĚ NENÍ A která se vyvýjí správným směrem a dokat jede tím správným směrem najdou se ti správní lidé co ji v tom podpoří ;-) To zadlužení na GIGAFACTORY to je jiná, to je samostatný podnik s Panasonikem to bych do to netahal, na to byly vydány dluhopisy [odkaz] Vy je ještě nemáte?? ;-) A jaký je TESLA zaměstnavatel?? Momentálně 10.000, s giga dalších 6.500 přímo + 10.000 nepřímo. No jede v tom už spousta američanů, celá Kalifornie a ted i Nevada ;-)
14. 2. 2015 16:58
Re: CHLAPCI CHLAPCI, ZAS VÁS BUDU MUSET NAKRMIT <b class="sm
Pohádka o elektromobilech v Tesle končí. Benzín je levný proč by se kupovali takhle komplikovaná auta.
13. 2. 2015 15:57
Re: CHLAPCI CHLAPCI, ZAS VÁS BUDU MUSET NAKRMIT <b class="sm
Na kazdou Teslu jde pul milionu z kapes danovych poplatniku a ten interier nevypada o moc lip, nez u toho cactusu.
13. 2. 2015 16:09
Re: CHLAPCI CHLAPCI, ZAS VÁS BUDU MUSET NAKRMIT <b class="sm
Chyba, že to vôbec vyrábajú ....

Bez dotácií a podpôr by sa tieto črepy nevyrábali ... jednoducho trh ich nechce .... resp. ak niekto chce .. tak na to nemá : )
Avatar - Emel
13. 2. 2015 16:18
Re: CHLAPCI CHLAPCI, ZAS VÁS BUDU MUSET NAKRMIT <b class="sm
Co bys asi říkal o prvních autech se spalovacím motorem... ?

Jasně, zatím to pro běžného člověka smysl nemá... každý začátek je těžký.
13. 2. 2015 16:46
Re: CHLAPCI CHLAPCI, ZAS VÁS BUDU MUSET NAKRMIT <b class="sm
Jenže většina lidí nemá nic proti elektromobilům, ale štvou je jejich dotace. Třeba se elektromobily prosadí tak za 20 let, ale do té doby je přece nemusíme tak dotovat, asi nikdo není tak hloupý a dojde mu, že ze začátku je potřeba něco investovat, ale pokud chceme primárně rychle snížit emise, tak je si třeba posvítit na lodní a leteckou dopravu a navíc automobilový bum bude v zemích 2. a 3. světa, tedy tam, kde elektromobily budou za hodně dlouhou dobu a emise tam žádné neplatí.
Avatar - aproximus
13. 2. 2015 16:54
Re: CHLAPCI CHLAPCI, ZAS VÁS BUDU MUSET NAKRMIT <b class="sm
řekl bych, že většině lidí jsou dotace na elektromobily šumák.. ve srovnání s takovým českým fotovoltaickým tunelem je kritika podpory nákupu elektromobilu úplně k smíchu..
Avatar - CHerokee
13. 2. 2015 19:44
Re: CHLAPCI CHLAPCI, ZAS VÁS BUDU MUSET NAKRMIT <b class="sm
Souhlasím. A když chceme snižovat emise, zaměřil bych se na vytápění domácností a ekologii továren.
Avatar - Emel
13. 2. 2015 17:00
Re: CHLAPCI CHLAPCI, ZAS VÁS BUDU MUSET NAKRMIT <b class="sm
No tak můžeš být v klidu, protože u nás pokud vím žádné dotace nejsou.

Ty samé lidi třeba štve objevování vesmíru kam se nikdy nepodívají, výzkum rakoviny kterou nemají, dotace opery kam nechodí... no, to mají smůlu.
Avatar - _Karel_
13. 2. 2015 18:06
Re: CHLAPCI CHLAPCI, ZAS VÁS BUDU MUSET NAKRMIT <b class="sm
:yes: :yes:
13. 2. 2015 17:10
Re: CHLAPCI CHLAPCI, ZAS VÁS BUDU MUSET NAKRMIT <b class="sm
DOBREJ VTIP :-)
14. 2. 2015 09:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
13. 2. 2015 16:14
Hlavní důvod - levná ropa
Větší škoda je yo-mobilu, protože to mohlo být první elektrické 4x4 za rozumnou cenu. Nádherná koncepce bez zbytečné vazby spalovák-kola.
Rozbalit vlákno
1
14. 2. 2015 10:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
13. 2. 2015 16:28
Elektroautomobilová bublina brzy splaskne!
Ačkoli to elektofilové neradí slyší, tak za současné úrovně baterií (velmi špatný poměr kapacita/hmotnost/životnost/cena) je jakýkoliv elektromobil (snad s výjimkou dodávek pro centra měst) naprostý ekonomický nesmysl. Nebýt miliardových dotací z kapes nebohých amerických daňových poplatníků, žádná Tesla už by dávno neexistovala!!! 8-s :-! Pan musk se chová jako slibotechna, či lépe řečeno prohnaný podvodník!
Rozbalit vlákno
16
13. 2. 2015 16:40
Re: Elektroautomobilová bublina brzy splaskne!
Nejen to, i ekologická otázka není úplně vyřešená. Ekomaniaci nadávají pořád na naftu a benzín, přitom se nějak ta elektřina a baterie taky musí vyrobit a z větru asi stěží. >:D Je sice pravda, že ty emise nebudou produkovat přímo automobily, ale i tak to není žádná výhra, pokud člověk zváží nákladnost výroby baterií, ale hlavně jejich těžbu. Nejvíce ekologickým palivem je zemní plyn a E85, lpg a diesel nic moc, ale zase v určitých ohledech nejsou špatné.
13. 2. 2015 16:44
Re: Elektroautomobilová bublina brzy splaskne!
Existují ještě superkondenzátory.
[odkaz]
Ideál je elektromotor + spalovák na plyn. Bez převodovky.
14. 2. 2015 09:41
Re: Elektroautomobilová bublina brzy splaskne!
Jenomže zdaleka ne všechna elektrická energie vzniká spalováním fosilních paliv. A ta která ano, je vyráběna s vyšší účinností než jakou mají spalovací motory v běžném provozu. Taky postupně může výroba elektřity časem přejít na ekologické, nebo ekologičtější způsoby výroby, což je paradoxně ve velkém měřítku snažší. Elektroauta mají už dnes velký smysl, přesně jak se zde píše - nesmrdí pod nos, co je pro dnešní městské aglomerace plné aut a smogu takový malý zázrak. Dalším pozitivem je výrazné nižší hlučnost, i když chuligáni, nerespektující předpisi, orientuíc se ve městské přemávce pouze sluchem to považují za negativum. I když víme, že hluk velkoměst je podobně pálčivý problémjako smog a prach.
Avatar - Blue Sun
14. 2. 2015 10:17
Re: Elektroautomobilová bublina brzy splaskne!
Zbytečné se snažit, tohle se tu snažím vysvětlovat už deset let. A deset let stále lidi opakují tytéž nesmysly.
13. 2. 2015 16:41
Re: Elektroautomobilová bublina brzy splaskne!
Je otázkou jestli si ty dotace zaslouží. Když kolem mě projede trolejbus místo hlučného a smradlavého diesel autobusu, tak s určitým podporováním elektřiny jednoznačně souhlasím. Do luxusních aut se elektromotor vyloženě hodí, takže proč raději neoznačit za ekonomický i technický nesmysl např. motor V12 TDI. O Teslu bych se nebál - ropa půjde zase nahoru, dokončí Gigafactory, američané přijdou na to jak poruchové jsou downsized motory s vícestupňovými automaty a Tesla se postaví na svoje nohy bez dluhů.
Avatar - Emel
13. 2. 2015 16:53
Re: Elektroautomobilová bublina brzy splaskne!
Jestli se do luxusních aut elektromobil hodí nebo ne je diskutabilní. Já vnímám luxusní auto jako polykač dálničních kilometrů při vysokých rychlostech... a to třeba té Tesle zatím vyloženě nesedí.

V12TDI je trošku marnotratné řešení, na okupování levého pruhu Autobahnu stačí nějaké 3.0BiTDI... které má mimochodem i slušnou zvukovou kulisu.
Avatar - maros
13. 2. 2015 16:43
Re: Elektroautomobilová bublina brzy splaskne!
Tak pokud to EU vydá befelem, tak moc na výběr mít nebudeš.

Jen je třeba vymyslet, jak vybrat prachy, které jdou teď z paliv. Ale toho se moc neobávám, na daně jsou úředníci šikovní.
Avatar - Emel
13. 2. 2015 16:44
Re: Elektroautomobilová bublina brzy splaskne!
Jakékoli posuzování ekonomického smyslu nebo nesmyslu závisí na ceně fosilních paliv. A to je dost nestabilní element. Stačí nějaká menší polízanice v Saúdské Arábii (a že jsme jich za poslední dobu v arabském světě viděli dost) a během měsíce může dávat eFabia za 700t smysl. Jenže během měsíce se nevyvine a nevyrobí.

Já souhlasím, že v aktuální situaci elektromobil smysl nedává... ale jsem rád, že tu Tesla je a staví základy, které možná v budoucnu někam povedou... a možná taky že ne. Nejistota je holt životním osudem průkopníků...
14. 2. 2015 09:45
Re: Elektroautomobilová bublina brzy splaskne!
Ale to přece není pravda. Ceny ropy jsou regulovány uměle, konflikty, války či nepokoje jsou jen prostŕedkem, jak s cenami hýbat a lidem zastínit oči.
V současné době elektromobil smysl dává. Ovšem musí se mu připisovat pozice, kterou dokáže obsadit. Chtít po autě do města a na karatší vzálenosti, aby byl křižníkem na kontinentálni trasy, a pak řvát, jak je neschopný, je minimálně pošetilé. I když podle mě ve většině případů spíš úmyslné.
13. 2. 2015 17:26
Re: Elektroautomobilová bublina brzy splaskne!
Asi ste sa zabudli v čase, pretože Tesla prišla s projektom, ktorý umožňuje vybitú batériu behom nieľkokých minút a nahradiť ju nabitou batériou. Podstata problému je tým vyriešená a tou je to, aby ste kvôli vybytej batérii nestáli dlhšie než na pumpe.
A s novou generáciou batérii bude dojazd 700km. S ďalšou generáciou bude ten dojazd, si myslím, dostatočný na to, aby elektromobily vedeli konkurovať normálnym autám.
Problém môžu byť vo výrobe elektriny, ktorá je vyrábaná ešte stále z podstatnej časti z uhlia, s nedostatkom materiálu na výrobu batérii, s izoláciou batérii pri extrémych teplotách okolia... ale s dojazom a časom nabíjania určite nie. Mylím sa?
13. 2. 2015 17:28
Re: Elektroautomobilová bublina brzy splaskne!
nebyt mnohanasobne vice miliardovich dotaci do nejvetsich americkych automobilek, tak by zadna z nich jiz neexistovala ;-)

jen pro predstavu, Tesla dostala vladni dotaci formou pujcky $465 milionu splatnou do roku 2022, a tuto pujcnu splatila v roce 2013

Fisker dostal vladni pujcku $529 milionu a co se stalo, zkrachoval

Nissan v USA dostal pujcku $1.4 miliardy dolaru

Ford dostal dostal pujcku $5.9 miliardy dolaru

GM a Chrysler dostali vladni pujcku ve vysi $40 miliard dolaru
13. 2. 2015 17:52
Re: Elektroautomobilová bublina brzy splaskne!
tyoe přepisuj ty jejich imbecilní nadpisy v PŘEDMĚTu, šíříš ještě paniku ! >:D
Avatar - Bully_
13. 2. 2015 19:17
Re: Elektroautomobilová bublina brzy splaskne!
Podstata techhle pujcek u "konvencnich automobilek" ale neni podpora vyroby konkretnich vozu, jako predevsim ochrana pracovniho trhu, boj proti nezamestnanosti u krachujiciho automobiloveho prumyslu. Porovnavat neporovnatelne jenom podle holych cisel pak vyzniva bud jako neznalost, nebo demagogie.
13. 2. 2015 20:53
Re: Re:
aha takze Tesla vlastne nezamestnava tisice lidi? a Tesla vlastne nevytvořila tisice dalších mist a ani netvori nova pracovni mista třeba na stavbe megafaktory, a vlastne nehodla dal tvorit tisice pracovnich mist? tak jen abys byl v obraze, Tesla na ni navazane firmy jen za lonsky rok vytvorili prez 8 tisíc novych pracovnich mist a spolupracuji nove třeba s googlem na dalších projektech kde jen v SF postavili nove kancelare a do konce roku maj nabrat dalších 3000 lidi v adminitrative a vyzkumu pro spolecny podnik veřejného internetu ;-)

zakladem toho postu ale bylo, ze Tesla jiz půjčku splatila a to dosti v predstihu, kdesto jini nejen ze nesplatili, ale bud krachli, nebo ještě horko tezko splaceji
Avatar - Bully_
13. 2. 2015 21:53
Re: Re:
Ale jiste ze zamestnava, klid, predsedo :-) Jenom jich zamestnava o par radu min, nez nejvetsi automobilove koncerny na svete. Zhruba o tech par radu se pak muze lisit i vyse te statni podpory, nevidim na tom nic nelogickeho.
14. 2. 2015 09:11
Re: Re:
no ale ty konzervy jako třeba Mr.General Motór s Volcwokem jsou ti zlí a špatní. Dobro je vždycky těžsí dělat. No heled takhle, GM se při poslední krizi položil, ted je to díky republikánům nový GM já bych ho nechal padnout a VW se položí při příší krizi [odkaz] [odkaz] taky bych ho nechal padnout. V evropě je STEJNAK přeautováno, těm otrokům na 3směny rok dva na poli s pohrabářem JEN PROSPĚJE !! >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
13. 2. 2015 16:39
A kdo to vsechno plati??
Firma existuje od roku 2003, jeste nikdy nevykazala cisty zisk, pricemz dosazeni cisteho zisku je planovano az na rok 2020. To by me fakt zajimalo, co je to za investory, ktery jsou pripraveni lit nekam penize, s ocekavanim, ze se investice zacne vracet az po 17ti letech...??? :-O
Rozbalit vlákno
9
13. 2. 2015 16:41
Re: A kdo to vsechno plati??
Myslím, že jednou byla v zisku, ale jakmile se Tesle začlo dařit, opustila je Toyota a Daimler AG. Bez dotací by to opravdu nešlo.
13. 2. 2015 17:53
Re: ZÁVISTIVCI !! PUKNĚTE ZÁVISTÍ !!
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
13. 2. 2015 17:13
Re: ZÁVISTIVCI !! PUKNĚTE ZÁVISTÍ !!
VÍŠ TO JE SLOŽITÝ FINANČNÍ SVĚT, KTERÝ BEZ EKONOMICKÝ ŠKOLY NEPOCHOPÍŠ. BUD STUDUJ ANEBO LOPATA ;-)
PS: narvali do ní prachy lidi, kteří její myšlence a práci věří. A časem jak se přidávají další se její hodnota zvyšuje ;-) Platí tam pravidlo: kdo dřív přijde a podstoupí větší riziko, ten víc bere ;-)
13. 2. 2015 17:29
Re: ZÁVISTIVCI !! PUKNĚTE ZÁVISTÍ !!
Tvůj názor je ještě naivnější než Bártova otázka...ale jak říkáš. Studuj >:-[]
13. 2. 2015 17:50
Re: ZÁVISTIVCI !! PUKNĚTE ZÁVISTÍ !!
:no: >:D
Avatar - Emel
13. 2. 2015 17:20
Re: ZÁVISTIVCI !! PUKNĚTE ZÁVISTÍ !!
Investor nedá do Tesly všechny svoje peníze. Investor má portfolio a v něm bezpečné investice a rizikové investice. Tesla je taková sázka na budoucnost... má velký potenciál i velké riziko. Představ si, že by sis mohl kdysi za 1000$ koupit 5% garáže Billa Gatese (jo, stupidní příklad, ale dejme tomu).

Ztráta firmy sama o sobě ještě nic neznamená - pokud firma ty peníze neprožrala, ale investovala je do něčeho rozumného... budování infrastruktury, lidí, výzkumu. Klíčová je perspektiva dalšího vývoje.
13. 2. 2015 17:30
Re: ZÁVISTIVCI !! PUKNĚTE ZÁVISTÍ !!
Pán Musk do toho nalial dosť svojich prachov, čo zarobil na PayPale. Ale nebyť Daimleru, ktorý Teslu zachránil z neznámych dôvodov, tak by Musk namyslený, nafoukaný a arogantní jak Mussolini, skončil s Teslou ako skrachovanec. >:D
14. 2. 2015 11:43
Re: ZÁVISTIVCI !! PUKNĚTE ZÁVISTÍ !!
Apple byl v minusu 18 let akde je dnes?

tesla je ve ztrate třeba i kvůli tomu, ze zaprve od nuly vyvynula jiz jedno seriove vyrabene auto, je před dokoncenim druhého a zaroven vy7vyji i treti model, a vyvoj auta není zrovna levna zalezitost, zaroven je to vpodstate jedina automobilka, zo buduje vlastní ekosystem formou superchargeru, znas nejakou automobilku co by za 3 roky postavila 400 svich cerpacich stanic po celem svete a umoznocvala svim zakaznikum tankovani na te cerpaci siti zdarma?

mimochodem ztrata neznamena zakonite nefunkcnost, a ztraty se nescitaji, pokud ma firma trzni hodnotu 26 miliard a ztrata je třeba 1 miliarda, tak je to naprosto pohodovej scenar
14. 2. 2015 12:45
Re: ZÁVISTIVCI !! PUKNĚTE ZÁVISTÍ !!
posledním investortem je kupříkladu google, mimochodem, pokud nevis jak funguje financovani velke firmy a financni zprávy, tak vpodstate nemá smysl ti to vysvětlovat, stejne to nepochopíš jak je mozne ze něco funguje ikdys ma kazdorocne ztratu :-)
Avatar - flyboyeda
13. 2. 2015 17:08
Bublina jménem Tesla začíná splaskávat
až nakonec splaskne úplně :-)
Rozbalit vlákno
5
13. 2. 2015 23:29
Re: Bublina jménem Tesla začíná splaskávat
jojojo za pár let si to povíme :-)
žádná taková bublina nesplaskne, protože Tesla masivně investuje, stačí se podívat na síť superchargerů, staví novou továrnu a připavuje modely.
Pracují v ní velmi schopní lidé a za celou tou automobilkou stojí dost investorů, který její ztrátu rádi zatáhnou :-)
Avatar - flyboyeda
13. 2. 2015 23:55
Re: Bublina jménem Tesla začíná splaskávat
neexistuje žádný investor, který by se stotožnil s tvou myšlenkou:

a za celou tou automobilkou stojí dost investorů, který(měkké í) její ztrátu rádi zatáhnou

nevím na čem jedeš, ale je to fakt síla :-)
Avatar - Blue Sun
14. 2. 2015 10:21
Re: Bublina jménem Tesla začíná splaskávat
Fakt, tupečku? Tak proč ta Tesla ještě existuje, když ti investoři takoví nejsou?
Zkus myslet, zatím jsi to nedokázal.
14. 2. 2015 12:49
Re: Bublina jménem Tesla začíná splaskávat
podle toho jaky zvasty pises me spise prijde ze na necem dosti silnem jedes spise ty :-)

a jen tak doplacu, poslední investor Tesly je kupříkladu Google, takova mala bezvyznamna firmička kterou nikdo nezna >:D
14. 2. 2015 10:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
13. 2. 2015 17:16
Elektromobilita je čírá utopie
Ostatní automobilky už pochopily, že výroba čistých elektromobilů je bezedná díra na peníze, a to i při děsivých subvencích, co na ně některé vlády poskytují. Jenom té Tesle zatím (bohužel) penězovod od americké vlády nevyschnul...
Rozbalit vlákno
6
13. 2. 2015 17:23
Re: Elektromobilita je čírá utopie
nežs to přepsal: Kde je Kharl.Antidiesel? ;-) Khárl na vás odpoledne nemá čas, Hraje totiž games! [odkaz]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
13. 2. 2015 17:32
Re: Elektromobilita je čírá utopie
Když hraješ takovéhle games, nepochhybně už jsi v poradovníku na Tesla Model X. ;-)
13. 2. 2015 17:49
Re: Elektromobilita je čírá utopie
hele, měl jsem ho [odkaz] objednaný na loňský vánoce, pak na duben ... červen ... a pak sem to zrušil. Na léto chci jachtu, v Řecku bude krásně a levně ;-) Produkce Model X [odkaz] začne 08/2015 pro USA, do EU dodávky pro ty co si s objednávkou pospíšili přijdou do vánoc, pro zbytek stejnak až na příští rok 2016, času dost ;-)
13. 2. 2015 19:07
Re: Elektromobilita je čírá utopie
Ty mas rad rusku ruletu ? Tak preto si nepredal pri 291,42 >:D >:D . Hraj sa dalej...
14. 2. 2015 09:28
Re: Elektromobilita je čírá utopie
heled Warren povidal: KUPUJ NA DNĚ. Srrr na všechno a kupuj na dně. Takže koupíš na dně a vždycky se někdo najde kdo to bude zachránovat, když to není v krachu s vyloženě špatnými zprávami. A jakmile ucejtíš že se to na kopečku zarazilo a cuká, okamžitě prodávej. Protože vždycky se najde někdo, komu ulítnou nervy a prodá. No to je tvoje druhá šance, čekáš na dno, jakmile se zarazí dole, cuká a nejde níž a není vyloženě špatná zpráva KUPUJ. Není nad to než koupit dole, protože vždychny se někdo najde kdo bude chtít hrát a aby vydělal musí to honit nahoru. No a na tom už ty vydelavas protože mas nakoupono. Takhle se to VOPAKUJE FURT DOKOLA. Tzn, dá se vydelavat i na pádu, beres si od tech lidí co podlehnou bububu a prodávají :-) Není to tak těžký ;-) Nejlepší je samozřejmě tah nahoru. To nic jinýho nedeláš než jen čumíš na obrazovku :-) Prachy na burze jsou neustále v pohybu. Takže když zrovna netáhne TSLA ani SCTY tak sypou jinam. Ted už je to slabší jak nejede USA QE samozřejmě. Tenhle týden třeba jelo PANW, TWTR, Linke ... důležitý je sledovat IXIC a DJI taky DAX zlato a ropu. IXIC ukazuje objem prachů na NASDAQU a náladu, tam je většina technologických titulů co obchoduješ to tě zajíma. No 2014 byl dobrej, to táhlo Kandi, CSIQ, bingo bylo DGLY soudruzi >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
14. 2. 2015 12:51
Re: Elektromobilita je čírá utopie
citace z mého předchozího postu , k tem penezovodum

"jen pro predstavu, Tesla dostala vladni dotaci formou pujcky $465 milionu splatnou do roku 2022, a tuto pujcnu splatila v roce 2013

Fisker dostal vladni pujcku $529 milionu a co se stalo, zkrachoval

Nissan v USA dostal pujcku $1.4 miliardy dolaru

Ford dostal dostal pujcku $5.9 miliardy dolaru

GM a Chrysler dostali vladni pujcku ve vysi $40 miliard dolaru"

a jedine dotace ktere muzou využívat zakaznici Tesly jsou ty same, které muzou vyuzit zakaznici jakéhokoliv hybridu, plug-in hybridu nebo EV v celich Statech nebo jiné zemi kde takove dotace poskytuji, z celkového pohledu je tedy Tesla se svimi rekneme 30tisici vozi rocne mnohem méně vyuzivana co se dotaci tyce nez kupříkladu Toyota, Nissan a vlastne kazda z Amerických automobilek co prodava nejake hybridy nebo plu-in hybridy na tech trzích, jen pro porovnani, 30 tisíc Tesel znamena ze nane US vláda prizpela 300 milionu dolaru samotnym kupcum tech aut, kdesto na obycejne Priusi vz akladni verzi to dela při prodejích 300 tisic kusu cini 750 milionu dolaru
13. 2. 2015 17:47
Cena benzinu
Predaj tesly siel do * s klesajucou cenou benzinu. V Amerike zasa ludia kupuju stvorlitrove SUVecka jak divi.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Blue Sun
14. 2. 2015 10:22
Re: Cena benzinu
Tak diví zase nejsou.
13. 2. 2015 17:52
Dalo se to očekávat..
Teslu jsem potkal na D1 několikrát, pokaždé za kamionem... Jedna věc je dojezd a druhá reálný použití. Elektromobily jsou super nápad do měst a okolí, kde stačí dojezd, neroste nesmyslně hmotnost a je je kde nabít.
Ale na luxusní limuzínu je elektromobil nesmysl, je to pouze pro technokrata, který má aut deset a nebo pro hodně pokřivený trh dotacemi. Nikdo přeci nechce limuzínu, která nenajede na jedno nabití při rychlosti 150km/h ani 400km (a to ani náhodou). Krom toho by mě zajímalo jakou spotřebu bude mít Tesla při dálkový jízdě po dálnici. Při kapacitě baterie a dojezdu to bude určitě kolem 25-30kwh na 100km. Takže když vezmu v potaz, že na nabití baterie na 27kwh bude potřeba určitě alespoň 30kwh energie a na to při ztrátovosti přenosové soustavy a transformace bude alespoň 33kwh vyrobených. A těch 33kw se vyrábí spalováním uhlí s účinností maximálně 40%. Takže pálit na dálnici benzín je ve výsledku energeticky a i ekologicky daleko lepší, než jezdit na baterie. A to neberu v potaz ekologickou zátěž při výrobě baterií.
Ve městě je situace jiná, koncentrace aut a obyvatel je daleko hustší a i se ztrátama je lepší vyrábět elektřinu jinde a ve městě nepálit nic.
Za mě jsou super nápad plug-in-hybridy. Je to sice technologicky odporně složitý, ale v reálu kombinují výhody obojího. Ve městě ujedou cca 50km na baterie (nová q7 by měla mít baterie 17,6kWh, což je 20% celý Tesly) a mimo klidně můžu palit benzín, protože je to logičtější než pálit uhlí k výrobě elektřiny. Akorát bych to do té Q7 chtěl s benzínem a ne dieselem..
Rozbalit vlákno
9
Avatar - 3_diamanty
13. 2. 2015 19:39
Re: Dalo se to očekávat..
presne tak... konecne rozumny nazor.... bez seriozneho dojazdu aspon 600-700km je ti elektricka limuzina za 2-3 miliony v beznej denno dennej praxi absolutne k nicomu .... a nielen dojazd je problemom... problem je aj vysoka nakupna cena... dlhe dobijanie.... malo dobijacich stanic a v neposlednom rade ani tie baterie nevydrzia vecne a zadarmo tiez nebudu .... ako vravis.... je to fajn hracka pre milionara co ma dalsie 4 audiny A8 v garazi to mas pravdu.... ale tym to hasne... a sranda sa konci..... na realne pouzitie ako jedine auto pre sukromnu osobu to asi vhodna volba nebude ... neviem si s tym predstavit jazdit z vychodu SR do blavy a naspat... a popri tom stravit nejaku hodku na dobijacej stanici ked sa ponahlam a chcem stihnut vybavit co najviac veci a prist naspat domov este vcas....

mas pravdu, tiez vidim buducnost v hybridoch... je to sikovny kompromis .. tymto smerom sa totiz bude najblizsich 20 rokov uberat automobilovy priemysel :yes:

cistokrvne elektromobily ako take su len umelo vytvorena a dotovana bublina.... je len otazka casu kedy splasne ... lebo tymto smerom to ozaj nepojde
13. 2. 2015 20:07
Re: Dalo se to očekávat..
Elektromobily jsou budoucnost, to rozhodně, ostatně jedno z prvních a ne li dokonce první auto byl elektromobil, dokonce už před více než 100 lety existoval i hybrid. Ale budoucnost elektromobilů není jen otázkou baterií, ale hlavně výroby elektřiny. K masovějšímu použití nemáme jako civilizace dost energie. A pálit k tomu další uhlí není řešení.

Krom toho, dobíjení má smysl přes noc, kdy klesne spotřeba energie (dost výrazně, mimochodem cena surové enerige cca 1Kč plus cena za přenosovou soustavu cca 1kč plus DPH se skoro rovná ceně noční sazby pro vytápění, je to tedy skoro za náklady). To jasně říká, že elektřiny je v noci nadbytek. Velké zdroje energie se nedají rozjet ani utlumit na ráz. Takže nějaké dobíjení na "pumpě" nemá z hlediska ekonomiky takový smysl, protože akorát přetěžuje síť.

Celé je to vidět ve výsledku na železnici. Když to paráfrázuji, tak pára nejezdí krom občasných vyjížděk nikde, čistě spalovací motor velmi málo na krátké či málo vytížené tratě a o zbytek se dělí elektro a diesel/elektro lokomotivy. Tohle podle mého čeká i automobilový průmysl. Do měst elektromobily a mimo hybridy. Jen doufám, že s převahou benzínových motorů. Sice sám mám už druhé auto za sebou s dieselem, ale pokaždý se zařeknu, že už poslední.

A ve výsledku trio Ferrari, MClaren a Porsche ukázalo, že jde udělat hezký, plně funkční a ve výsledku i úsporně jezdící auto. Vsadím se, že taková 918 přejede Monako na baterie a nikomu smrdět pod nos nebude:)...
14. 2. 2015 10:03
Re: Dalo se to očekávat..
Že nemáme dost energie? Pro kolik elektromobilů? Pro stotisíc, milion, nebo miliardu?
To je taková blbost, příteli... Svět přece nemůže překlopit všechna auta na elektřinu během chvilky. s přibývající spotřebou elektřiny také přibývají elektrárny a zdokonaluje sa i rozšiřuje rozvodní síť. A je úplně jedno, jestli je potřeba víc elektřiny pro domácnosti, výrobní podniky, nebo provoz elektromobilů.
14. 2. 2015 18:42
Re: Dalo se to očekávat..
To je právě nesmysl, další elektrárny se staví minimálně (ten výsměch se solární energetikou nepovažuji za podstatný) a hlavně není palivo. Devastovat kvůli elektromobilům krajinu je hovadina. Dokud nepřijdem na další možnosti štěpení jádra nebo ideálně na fůzi, prostoru moc nebude.
14. 2. 2015 18:54
Re: Dalo se to očekávat..
Vidím, že jste opravdu odborník. :-!
Avatar - Blue Sun
14. 2. 2015 10:25
Re: Dalo se to očekávat..
Kluci, vytáhněte paty z téhle * světa a podívejte se, jak se žije ve vyspělých zemích... Boháč v USA nejezdí přes státy autem, vezme to letecky. V EU sedne do rychlovlaku. Panejo, TGV přeletí Francii za tři hodiny, autem je to deset! Auta se ve vyspělém světě používají na krátké vzdálenosti do 2-3 stovek kilometrů (jestli vůbec)...
Avatar - Emel
14. 2. 2015 17:17
Re: Dalo se to očekávat..
Auta se ve vyspělém světě používají na krátké vzdálenosti do 2-3 stovek kilometrů (jestli vůbec)...

Jak to myslíš, jestli vůbec :-) ? To jsi se nechal trošku unést, ne? Pro mě osobně je vzorem vyspělé evropské země Německo... a jasně, z Hamburku do Mnichova se lítá, zároveň ale flexibilita auta je pořád silný argument. I v USA.
14. 2. 2015 18:44
Re: Dalo se to očekávat..
Podívej se na dálnici u Mnichova a nabo na vytížení Golden Gate v San Franciscu a pak povídej o cestování vlakem. A připomínat v diskuzi na téma ekologie leteckou dopravu je minimálně odvážný...
A i kdyby to bylo opravdu jen 200-300km, tak je to pořád dost omezený, v mrazu to stávající Tesla sotva dojede. Nemluvím o rezervě, tažení karavanu, vleku s nákladem, cestu na dovolenou atd. Když pojedeš jednou za rok serfovat tak s Teslou nedojedeš a do letadla/vlaku nedáš serf. Stejnak kolo, loď atd. Prostě jako jedno auto je to nepoužitelný. A když budu kupovat dvě koupím spalovací a kdyžtak k tomu Egolf do města.

edit: špatně zařazeno, omlouvám se
15. 2. 2015 12:33
Re: Dalo se to očekávat..
v CR je prozatím minimalni sit dobijeni a supercharger tu nemame zadny, mimochodem Tesla jako vsechny US automobilky uvadi rychlosti a dojezdy jinek nez EU, kupříkladu dalnicni rychlost je většinou 70-75mil/h, tedy nejakych 115-120km/h (highway a freeway) , ja kdys se vratil z US kde jsem jezdil proste podle predpisu a ne zřídka narazil na ceduly kde bylo napsano "zero toleravce" a nebo cedulky kde bylo napsane ze v danem useku slouží ten a ten sherif s jeho podrizenyma a opravdu jsem nejake hlidkujici auto potkavali docela často a ikdys jsme jeli podle predpisu, malokdy nas někdo predjel, tak když jsem pak prijel zpet do CR, tak jsem na dalnici taky jel 120, a co vic, moji peněžence se to docela i libilo, vpodstate z ridice co jezdival 160-170 a predjizdeli me jen strelci, dnes jezdim 120-130 a předjíždí me vpodstate kde co >:D takze ano v USA opravdu lidi chteji limuzínu co najede při 70-75mil/h nejakych 200 mil, a to jim Tesla umoznuje, navíc tam maj proste superchargery, kde zaprvé dobiji zadarmo (většina z nich) a zadruhé dobiji za par desitek minut kdy se tam rovnou i najedi v prilehlem obcerstveni ;-) takze pokud chces psat co si lidi preji, pis spise co si myslis ze si prejes ty sam a ne ostatní ;-)

k te elektrine, stezejnim trhem pro teslu je prozatím USA, a tam drtiva většina superchargeru vyuziva solarni energii z panelu co dodava primo Muskovo SolarCity, takze ti to mirne pokulhava, vpodstate většina Tesel jezdi v zemich kde elektřina pro ty tesly pochazi spise z obnovitelných zdroju, USA, Norsko, a podobne ;-)

prave Tesla nato jde uplne zgruntu a nesazi na zabehnute trendy, ale zavadi celkove sve okosystemy které propojuji vice aktivit Muska které sazi na obnovitelne zdroje, co mozna nejvíce služeb zdarma pro zakazniky kteří koupi stezejni produkt, a co mzona nejvíce z obnovitelných zdroju
Avatar - Petrolhead_CZ
13. 2. 2015 20:16
do háje s Teslou
Jen ať táhnou s tím elektrickým aušusem do pekel :-!
Rozbalit vlákno
20
Avatar - flyboyeda
13. 2. 2015 21:43
Re: do háje s Teslou
souhlasím,

elektomobil tu je déle jak automobil s spalovacím motorem a jediné co Elektromobil dokázal je že : ukradl všechny technologie které se vyvinuly při vývoji auta se spalovacím motorem, vyndal mu spalovací motor, dal do něj elektrický motor, dal větší baterky a to je celej zázrak, vývoj elektromobilu se nikam neposunul, stojí na místě a nikam se taky neposune

vývoj elektromobilu stagnuje už přes 100 let
13. 2. 2015 23:13
Re: do háje s Teslou
Sorry, ale to jsou kecy na úrovni pivního chytrolína. :no: Kam se posunul vývoj baterií je nejlépe vidět na spotřební elektronice. Chtěl bych tě vidět kdybys měl před 30 lety vláčet baterky s tou kapacitou, která dnes napájí notebooky. Nemluvě o tom kdybychom šli ještě dál, kdy to jediné použitelné bylo na bázi olova.
14. 2. 2015 10:03
Re: do háje s Teslou
Velmi velmi správně. :yes:
14. 2. 2015 10:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ada je zase tady
14. 2. 2015 12:23
Re: do háje s Teslou
Kde jsou zase ty háčky guglítku? Maminka se bude zlobit >:-[]
14. 2. 2015 12:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 2. 2015 10:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Petrolhead_CZ
14. 2. 2015 12:46
Re: do háje s Teslou
Zatímco ty jsi svým výrokem celý diskuzní prostor osvítil >:D

Tesla dřív nebo později po zásluze zdechne, ať se ti to líbí nebo ne :-!
Eko šovinistické podělanosti vyhasly stejně rychle jako popové ''hvězdy''.
14. 2. 2015 13:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Petrolhead_CZ
14. 2. 2015 13:16
Re: do háje s Teslou
No jo, soudit druhé by ti šlo. To umí každé diskuzní pako. Tys ale úroveň trapného moralizování a urážení pozvedl na čecháčskou úroveň Novinek.cz a to už je naprostý Olymp lidské debility. Gratuluji :yes:

Mimochodem, Teslu a podobně zaměřené automobilky bytostně nesnáším a vnímám jejich filosofii a produkci jako zhoubný nádor automobilismu a budu se k nim vyjadřovat takhle pokaždé. Tobě zaprvé může být úplně šumák a zadruhé - od toho tu ta diskuze je. Stav se tu klidně na hlavu a klidně si tu piš osobnostní posudky dál, když ti to dělá dobře a cítíš se díky urážkám jakkoliv nadřazen >:D

Fandíme Gilgitově diskuzní osvětě! >:D :yes:
14. 2. 2015 14:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
14. 2. 2015 17:11
Re: do háje s Teslou
Myslíš jako Madonnu a tak?
Avatar - Petrolhead_CZ
14. 2. 2015 17:16
Re: do háje s Teslou
Myslím třeba Gagu a jí podobné zrůdy, které vylezly, užily si svých 5 min slávy a zase potichu ostudně zmizely.
Avatar - Emel
14. 2. 2015 17:22
Re: do háje s Teslou
Nevyhrálo náhodou její poslední album loni Grammy? Tomu říkáš "tiché ostudné zmizení"?
Avatar - Petrolhead_CZ
14. 2. 2015 18:33
Re: do háje s Teslou
A Grammy je jako co? Jednotka váhy? :-!
Avatar - Emel
14. 2. 2015 22:54
Re: do háje s Teslou
Vidím, že se v populární hudbě orientuješ :yes: , příště si vyber raděj nějaký příměr z pěstování brambor...
Avatar - Petrolhead_CZ
14. 2. 2015 23:32
Re: do háje s Teslou
Emele nemel, já bych řek, že se to jako jasná narážka na to, co si o nějakých cenách Grammy myslím tváří dost jasně...rozuměj jsou mi naprosto u zadku a když užiju opět mého předchozího označení, tak na určování a ohodnocení ''kvality'' popové hudby žádné takovéhle komerční poblité procesí nemá žádnou váhu. A vůbec, stejně ten žánr za nic nestojí. Komerční, povrchní, pomíjivý, ovládaný tajnými uskupeními, stejně jako celá Tesla 8-s
15. 2. 2015 09:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Petrolhead_CZ
15. 2. 2015 12:21
Re: do háje s Teslou
To, jak tě provokuje můj avatar mě snad nikdy nepřestane bavit >:D očividně si ho asociuješ s nějakými stereotypy a předsudky, které vystavěli jantaři tobě podobní...
Avatar - Emel
15. 2. 2015 15:27
Re: do háje s Teslou
Jenže ty jsi nemluvil o tom, co si o Lady Gaga myslíš, ale jak prý ostudně zmizela ze scény. A to je prostě kravina.
13. 2. 2015 22:34
to je tedy ulet
s luxusnim portfoliem vozu s dojezdem 200km nemajisanci rust s 50-ti procentnim tempem. zejmena v situaci, kdy napriklad americky trh vykazuje stagnaci uz pri 17000,- aut rocne. to samo o sobe predznamenava, ze celosvetove nebudou prodavat o mnoho vice. pokud neprijde akumulator, ktery zvedne minimalne petinasobne kapacitu a zaroven nepujde s cenou dolu (aby se dalo konkurovat beznym vozum), zadny dramaticky rust prodeje nelze ocekavat. jestlize business plan pocita s 50-ti procentnim rustem, tak do toho investuje jenom blazen.
Rozbalit vlákno
4
14. 2. 2015 09:25
Re: to je tedy ulet
Ano, ty 50% nárůsty jsou utopie. A nejen u luxusních EV, ale i u masových plechovek, kde by se dal předpokládat nějaký prostor, už se potenciál vyčerpal. Přesto, že dnes je výběr EV daleko bohatší než před 3 roky, tak vývoj trhu s EV za poslední 3 roky vykazuje klasickou "náběhovou křivku".
2012 nárůst přes 200%
2013 nárůst 85%
2014 nárůst 23%
leden 2015/leden 2014 nárůst 7%
Takže počítám 2016 a přistáváme, otázka je, kdo bude na "přistání" připraven, u Tesly se mi zdá, že nemají vytažený podvozek a přistání bude poněkud tvrdé, klasičtí výrobci, kteří mají EV jako "vedlejšák" asi budou mít přistání poněkud komfortnější.
[odkaz]
Avatar - Blue Sun
14. 2. 2015 10:29
Re: to je tedy ulet
Tesle je ale ukradený celý trh, počítá své možnosti. Nemá dostatečné výrobní kapacity k uspokojení všech zákazníků - staví. Nemá více modelů - vyvíjí. Pracuje na síti nabíjecích stanic. Tesle chybí zatím menší model a SUV, což je v USA móda.
To jste tu vážně takoví retardi, že se neumíte zamyslet a shrnout si pár jednoduchých informací?
14. 2. 2015 11:06
Re: to je tedy ulet
Tak to je ovšem ideální situace, když výrobci může být trh ukradený.
14. 2. 2015 18:50
Re: to je tedy ulet
Bohužel, těch retardů je mnohem víc, než by kdo předpokládal.
Avatar - Ada je zase tady
14. 2. 2015 12:29
Nikdo se nemůže divit!
To jsme se tedy zase dozvěděli... je přece jasné, že auto,
které nedojede (i v zimě) ubohých 400km, je víceméně k ničemu. :no:
Rozbalit vlákno
0
14. 2. 2015 15:48
Jen malá poznámka
Tesla jako taková nic nevymyslela, jen buduje sen o elektrifikaci planety. Ale zapoměla na to, že není jediná automobilka na světě. Všechny technologie jsou známy a k většímu rozvoji je zapotřebí pořádný kus vývoje hlavně v oblasti baterií a dobíkení. A až k opravdovému zájmu, jedno za kolik let tak nebude problém pro Ford, GM, Toyotu, BMW, Mercedes,VW, Renault, Nissan a možná i další vyrobit elektromobil. A každý radši sáhne po BMW, Lexusu, Audi, Mercedesu i za cenu vyšší než Model S. A u nižších modelů to bude to samé. Nevidím nic výjimečného na Tesle a v opravdu tržním prostředí automobilek bez dotací nepřežije.
Rozbalit vlákno
0
14. 2. 2015 18:49
Blbej titulek
Ten titulek je pakárna, Tesla prostě pořád investuje, vráží se nové prachy do dalšího vývoje, žádná tragedie se nekoná. Tesla má úspěch a perspektivu, proto do ní jdou investice. Jenom to nějaký vůl otočil a délá z toho senzaci. A pár podobných pitomců se na to hned chytlo a rozkřikujou se v diskusi. Sakra, jak je ten národ někdy blbej, normálně žasnu. Pardon lidi (ty normální) ale už jsem se neudržel.
Rozbalit vlákno
2
14. 2. 2015 19:58
Re: Blbej titulek
Titulek konstatuje dvě skutečnosti, které lze velmi lehko ověřit, že jsou pravdivé (ztráta posledního čtvrtletí je rekordní za celou existenci firmy a prodeje za 2014 zdaleka nedosáhly slibů, které osobně dal Musk). Takže označit jej jako "blbej" a "pakárna" je trochu unáhlené.
Avatar - Emel
14. 2. 2015 22:51
Re: Blbej titulek
Stejně tak je fakt, že trh byl výsledky zklamán a akcie reagovaly poklesem... ale jako dobře, není každý den posvícení a nelehká je cesta průkopníků... je potřeba včas poznat, že je člověk průkopníkem slepých uliček ;-)
Avatar - Stejsn
15. 2. 2015 01:13
Můj úhel pohledu:
pokud by v současné době bylo auto na benzín, a úplně stejné auto čistě elektromobil, a přitom by STÁLY ÚPLNĚ STEJNÉ PENÍZE, koupil bych si verzi se spalovacím motorem. Pokud teď to elektroauto navíc stojí 3-4x tolik než fosilní pohon, není vůbec co řešit. Elektromobily mají teď z mého pohledu jenom negativa, krom výfukových plynů nevidím ani jedno jediné pozitivum. A je to úhel pohledu obyčejného uživatele, který bere průměrný plat a bydlí na sídlišti.
Rozbalit vlákno
0