V návaznosti na nedávnou čtvrtletní zprávu rozeslal americký výrobce elektromobilů držitelům rezervace na Model 3 email, ve kterém avizuje další zpoždění dodání.
Prijde mi to uz jak hon na carodejnice... jako by to u jinejch automobilek bylo jinak. Jenom z myho okoli posledni dobou cekali lidi pul roku na superb, 7 mesicu na A6 avant, 11 mesicu (!!) na Multivan..
Aký hon na čarodejnice ??? Oni vybrali 500 miliónov USD na zálohách na neexistujúce a nedokončené auto a po roku zistili, že majú nejaký problém. To, čo popisuješ ty, to je čakanie na vyrábajúci sa model a to je dosť podstatný rozdiel.
S tými zálohami je to ťažké vždy. Snáď som ešte nepočul, že by auto, na ktoré sa brala záloha ešte pred spustením výroby, bolo dodané hladko a bez problémov v termíne. A boli aj horšie prípady, kedy automobilka vzala ďaleko viac peňazí a záväzky hrubo nesplnila (napr. Jaguar XJ220). Alebo keď to niekto prepískol úplne, napr. VW mal čo po vojne robiť, aby nejak urovnal situáciu a uchlácholil desaťtisíce "sporiteľov", ktorí pravidelne odkladali peniaze na nové ľudové auto, ale Hitlerovi do vačku...
Veyron mel spozdeni prez 2 roky a zaloha byla 250 tisic dolaru bez dane, Chiron mel spozdeni 1.5 roku a zaloha je 35%, tedy cca 750 tisic eur , a nezapomenme, ze behem tech 1.5 roku jim jeste zvedli cenu z cca 2.2 milionu na 2.4 milionu eur >:D , pro ty kdo se do poradniku na Chiron dostali jako posledni, tak na auto budou cekat uzasnych 3-5 let, vyrobu kvuli tomu zvysili z 50 na 70 kusu rocne :yes: mimochodem objednavky byli uzavrene v roce 2015, tedy i prvni kdo si ho objednal na nej cekal 2 roky
u Porsche jsou u u nekterych modelu cekacky az 16 mesicu a zaloha je 25%, zalezi na cene objednaneho kusu, a zaloha je nevratna :-) takze nekdo kdo si objedna treba 911 Turbo S, tak ceka v nejlepsim pripade treba 12 mesicu a prdem musi slozit cca 50 tisic eur jako nevratnou zalohu :-)
Aha, tak pokud srovnáváš čekací dobu na Veyron a Chiron s čekací dobou na Teslu model 3, tak buď jsi:
1, totální fanatik zpovykaný elektrosluníkčy
2, nastrčený lobysta Tesly¨
3, nebo ti prostě jen minulý týden při posledním větru spadla na hlavu dost těžká větev
auto jako auto, navic je rozdil zaplatit vratnou zalohu 1 ecek a nebo nevratnou zalohu 750 tisic ecek, jasne u Bugatti je to dany omezenym poctem aut na tusim 500 kusu, ale treba u toho Porsche je to serie kde se s omezenim na vyrobene kusy nepocita, muze jich bejt klidne 20 tisic a zadna rarita to tak proste nebude, presto na navratne zaloze chtej sumu jako za cele jine normalni auto stredni tridy, to je proste fakt se kterym musi ten kdo to objednava pocitat
Asi tazko, kedze teraz mnohi rusia rezervacie. Je rozdiel ked ti dodaju auto v dopredu uvedenej lehote (nech je akokolvek sialene dlha) a ked ti lehotu posunu svojvolne o par mesiacov. To zavana bud podvodom, alebo minimalne diletantstvom.
Blbost Tesla vyrábí něco co ostatní nemají, zákazník Tesly je podle mě člověk co chce mít doma hitech auto v době kdy si ho objednal věděl že platí za něco co ještě neexistuje a platí za vývoj to že se to může zdržet je pochopitelný. To není jako si objednat cukroví na vanoce a dostat ho v lednu...
Pokiaľ si dobre pamätám, tak záloha bola 1000 UDS pri predpokladanej cene auto cca 30 tis. UDS je to dokopy nula nula prd. Navyše tá záloha je vratná. Neviem čo tu teraz každý rieši. Mi to pripadá akoby každý čo tu nadáva na Teslu tú zálohu položil a teraz sa nevie dočkať novej hračky :-)
tak na Atecu se čeká třeba i rok.. Ale není problém ,když ti to řeknou při podpisu objednávky. To můžeš říct, děkuju nechci... Ale pokud ti v průběhu tu dobu o několik měsíců prodlouží, tak to je trochu jiná písnička...
kdo z tech co poslali Tesle tu vratnou zalohu podepsal objednavku? me jeste potvrzeni pro zavaznou objednavku nedorazilo, zatim jen ze me dorazi zhruba za mesic a auto bych mel mit teoreticky v Q3-Q4 2018, jakmile dorazi potvrzeni pro zavaznou objednavku tak to stronuju a necham si poslat penize zpet
Článek působí tak trochu jako hejt, na druhou stranu ta jejich zpoždění už jsou trochu trapná. Přeci jen už pár let fungují, tak už je to o neschopnosti plánovat a vést projekty se vším, co k tomu patří. Auto holt není jen o pohonu, v tom jsou třeba schopní, ale k čemu to je, když se rozpadá interiér a s novými generacemi nevypadá, že by se to zlepšovalo. I ten hloupej panel dveří chce dost knowhow, od designu, přes vyztužení, výběr materiálu, uchycení, servisovatelnost, vyrobitelnost, trvanlivost, variabilitu, sdílení součástek atd. Samozřejmě cena má být pokud možno 0,-
Já třeba tesle fandím začala z ničeho a to že kvalita je třeba mizerná je škoda ale zas tak dlouho auta nevyrábí. Udala nějaký směr nějakou laťku jak mají Elektro auta vypadat a jezdit... Určitě Tesla není podvod.. Elon musk je prostě člověk co si u kousne velký sousto a pak ho dlouho zvejka. Stačí se podívat na SpaceX dneska nemá konkurenci a vsuchni chtějí letět na jejich raketach a to se mu před 10ti lety taky smáli a byl na pokraji bankrotu dneska má rakety který pristavaji zpátky a nosnost raket jako nikdo..
Tesla nestíhá rozjet výrobu sériového modelu, zatímco většina standardních automobilek ještě nestihla ani postavit srovnatelný prototyp. Tak kdo má vlastně větší zpoždění?