Šéf Tesly je po současných úspěších na elektromobily specializované automobilky pln optimizmu a prozradil, že se pracuje na novém "dostupném" základním modelu.
Tesla bude stavět konkurenci Nissanu Leaf. A ta konkurence bude oproti Leafu o třetinu dražší. :-O
Musk sice mluví o Leafu, ale neříká nic o snaze mu konkurovat. Asi tězko bude nabízet auto stejné kategorie za podstatně větší prachy. Dokud nebude alespoň studie, těžko soudit, ale předchozí zmínky o třetím modelu Tesly (když nepočítám výrobně ukončený Roadster) mluvily o autě velikosti BMW 3.
Možná by bylo lepší při publikování článku vypnout bulvarizátor(a) nadpisů.
Samozrejme, že dnešná trhová ekonomika je masívne deformovaná dotáciami ... ale elektromobily tú iný "level" .... reálne by ich nik nevyrábal, keby nemal, alebo nečakal dotácie ....
aha takze proc teda nekolik firem dela prestavby na elektromobily a to bez dotaci, sakra kde berou zakazniky? >:D
az se prestane s antikampanema na elektromobily, budou zivotaschopne i bed dotaci, ted si jich vsima spise ta informovana verejnost ktere jsou antikampane jake se snazis sirit i ty u zadnice ;-)
A preto si 99,9 % normálnych ľudí kúpi normálne auto a ten zvyšok eletromobil .....
Samozrejme sú v tej skupine ľudia čo vedia, že elektromobil je blbosť, ale jednoducho radi experimentújú a takého "exota" chcú mať nech to stojí čo to stojí ....
Nakoniec ... až tak veľa sa ich určite nevyrobí a čo zvyšok blbov nerozbije a čo nazapália vlastné batérie .... bude mať po čase zberateľskú cenu >:D
Ze dneska 99% neznamena ze za rok to bude stejny :-) Elektromobil je proste prirozenejsi a ma lepsi vlastnosti nez spalovaky. A je to jen a jen o politice. A ta se meni ... [odkaz]
Jojo, lepší vlastnosti, 12h dobíjení je perfektní věc v oblasti bezpečnosti, řidič si odpočine, pozná okolí čerpačky, paráda >:D
Elektromotor má lepší vlastnosti než spalováky, to se nedá vyvrátit a např. v modelařině jsou spalováky vytlačovány. Ale je třeba zapracovat na zdroji energie. Baterie nejsou správná cesta, rychlost dobíjení nelze dostat na stejnou rychlost, jako dočerpání nádrže, pokud "benzínka" nebude mít obří halu superkondenzátorů a kabel k autu nebude mít průměr jako ropovod.
Mimochodem, mohla bys trochu aktualizovat seznam linků, dost se opakují
Toto je jen otázka času a vývoje. Existuje i bezkontaktní dobíjení baterií které funguje i za jízdy. Technologie jsou a vývoj jde rychle kupředu. Jen tyto technologie aplikovat a není otázkou jestli tomu tak bude, ale kdy tomu tak bude. Škoda, že nevyšel plán better place ;-\ ten jsem považoval za jeden z nejlepších.
dej tomu cas, kolik cerpacek tu bylo v zacatcich konvencnich automobilu? ted nema smysl moc budovat infrastrukturu indukcniho dobijeni v provozu, ale s rozsirenim elektromobilu na urcitou uroven ten smysl prijde, oni i energeticke giganty pak pochopej, ze je to prone velkej zdroj prijmu a moznost i jak usetrit na rozvodu elektriny nad zemi, misto toho budou mit moznost to tahnout pod kazdou silnickou :-)
Tady nejde o síť čerpaček, ale o to, že na tý čerpačce člověk stráví několik hodin, pokud nechce rapidně zkrátit životnost baterií... Kromě toho problém v rozšiřování takových čerpaček je, že se tam musí stavět nový vedení, které by jinak uživilo menší vesnici.. A než tahat kilometry nových vedení, to už by se rovnou mohla stavět trolejová vedení nad hlavní tahy...
idea je takova ze trolej bude pod silnici, a auto si bude cerpat energii indukcne, prozatim se to testuje treba v Berline, kde na urcitych mistech pro taxikare je zabudovane prave indukcni dobijeni pro nekolik testovanych elektrotaxiku BMW, dobudoucna se ale pocita s tim ze takto se bude auto dobijet i za provozu primo na silnici, baterie sice bude potreba stale, ale s casem jich bude potreba min i diky jejich vlastni progresy, ciste teoreticky tak ridic takoveho auta pak nebude muset vubec resit nejake tankovani/dobijeni
jiz dnes mame elektromobily, ktere pri normalnim pouzivani dokazi ujet na 1 nabiti prez 400km (kolikrat za zivot potrebujeme autem naraz urazit vetsi vzdalenost?, ja za 16 let za volantem asi tak 10x, ted jiz radsi litam), v testovani jsou baterie ktere pri stejne vaze a objemu dokazi pojmout cca 8-10x tolik co ty dnes pouzivane, ano jsou jiz testovane, ale nikdo je nepusti do prodeje prave bez delsich testu a rozvoje i dalsich infrastruktur okolo, jako je i verejna el.sit, neuspech nebo negativni publicita by totiz opet mohla pohrbit celou koncepci elektromobilu
tak jako auta pohanena konvencnim motorem potrebovali na rozsireni par desitek let, tak totez potrebuji i elektromobily, dal bych jim tak 20-30 let :-)