Elektomotor - najlepsi sposob ako v buducnosti nahradit spalovaci motor. Nova generacia baterii vyriesi obmedzeny dojazd a pravdepodobne umozni aj rychlejsie dobitie akumulatorov, cim sa vyriesia zakladne nedostatky elektromobilov.
Tesla Roadster je vysoko efektivny, ucinnost dosahuje okolo 90%, pre porovnanie, najlepsie turbodiesle sa nedostanu cez 50% (www.teslamotors.com/…formance/electri… Prepocitane na spotrebu benzinu, tento roadster by spotreboval 1,74l/100km - en.wikipedia.org/…/Tesla_Roadster.:yes:
Tohle auto není určeno pro lidi, kteří bydlí v paneláku. Je nutná minimálně garáž s elektřinou. A u nás navíc želetobetonová vrata proti odcizení auta nebo jeho poškození vandaly.
V pohodě by stačil siemens 45kW motor s 8 póli tedy 750ot/min 585Nm dát tam 6. st. převodovku a byl by klid. Tichý, úspornější než s motorem 185kW tz že by měl větší dojezd.
Tady jde o to ukazat co to umi, je jasne ze dalsi generace hromadne vyrabena (sta tisice kusu) uz bude mit obycejnejsi motor, design, bude pro 5 lidi atd ... Tohle ma jen ukazat co to umi a zaplatit kus vyvoje. Pak prijde normalni auto snad pod milion s mnohem lepsim dojezdem atd ... uz se tesim
Nojo ... jenomže to má háček. Benzín bude sice zdražovat ale elektřina taky. Je otázkou, nakolik se vyplatí do auta nacpat elektromotor namísto benzínového nebo dieslového agregátu. Taky mi neni jasné jak by to bylo s benzínkama. to nám tam jako daj adaptér, nebo prodlužku a bude se tam tvrdnout tři hodiny než se to dobyje?? Hele chlapi, to je mi dost divná písnička. Ledaže by se to nabylo za 5 minut, ale to chci vidět ty baterky. Leka že by byla střecha z fotovoltaickejch článků, ale za to si taky něco připlatíš. Já myslim že se elektromotory prosadí ale pude to hodně pomalu. To spíš budeme jezdit na bioetanol.
No, na benzinku s tim nepojedes. Nabijes si to doma. Dojezd pres 300km staci. Taky pocitej s tim, ze to je sportak. Do normalniho auta tam daj neco slabsiho s jeste lepsim dojezdem.
Zaparkuješ před restaurací a za ty dvě hoďky se ti to slušně nabije. Vycucanou energii ti pak naúčtujou jako "pronájem salónku" >:D Pak pojedeš do kina a tam to zase píchneš na nabíječku. Doma přes noc v garáži, v práci na parkovišti atd. Prostě jako dneska žebráš všude o proud do notebooku nebo do mobilu, tak budeš sosat proud do auta ;-) Co je na tom tak nepochopitelného? :-)
Takova baterie neni jak ji zname. Je vetsi a tezsi. Navic tyto nove baterie jsou dosti drahe. S nastupen techto aut, budou na parkovistich nainstalovany elektricke zastrcky jak je to zvykem z Finska a Svedska. Tam si auto zastrcis v zime a i pri -30stupnich ti to udrzi motor nad nulou.
Problem takto koncipovanych elektromobilu je v okamzite spotrebe elektriny pri nabijeni. Pokud tech aut bude 5 ve meste je to v pohode, ale pokud by jich byla jen desetina dnesniho poctu tak jejich spotreba mnohonasobne prekroci dnes vyrobenou elektrinu a to nemluvim o potrebe uplne jinak dimezovanych vedeni...
Dojezd 320km je vic, nez vetsina z nas na den potrebuje. Vyhody elektromotoru jsou vic nez jasne. Zadny (rozumej ZADNY) spalovaci motor na elektriku nema. Navic ropu musime sterit na dulezitejsi veci nez spalovani v autech. Takovy den s elektrickym autem.....Rano ho vytahnes ze zastrcky, jedes do prace, na semaforech ti nakladak pred tebou nesmrdi a v lete mas klidne okno otevrene, v praci na parkovisti si zase strcis auto do zastrcky, odpoledne jedes z prace s plne nabitym autem, doma nalozis rodinu a jedete na vikend na vysocinu na chatu. Cestou zastavis v motorestu na veceri a zase si auto na parkovisti zastrcis do zastrcky. Zauctuji ti 20Kc za dobiti a po hodine dobreho jidla a piti pokracujes v ceste......
Takže nevím nevím jestli Vám zaúčtují 20 korun za dobytí auta:o) Jestli má motor výkon 185kw tak těch 185kw energie musí přeci někde vzít. Pokud se nepletu a motor pracuje s účiností 90% tak na 185 kw potřebuje cca 205kw energie. Dejme tomu že byste jel na 50% výkonu svého auta takže za 3 hodiny projedete cca 300kw elektrické energie. A kde vezmete 300kw elektrické energie? Ano správně si ji dobijete do Vašeho auta...takže cena za provzo není zase až tak oslnivě nízká. Elektřina stoupá celkem rychle takže pokud byste srovnával náklady na elektřinu a naftu výjde V8m to téměř stejně. Jediná výhoda auta je že neznečišťuje... Auto samotné ne, ale kdo ví kolik hnusu se vyrobí při výrobě tak technologicky vyspělích baterií, nemluvím o následné reciklaci... A připlácet si dvojnásobek ceny auta za to že přírodu poškodí téměř stejně je tak akorát vhodné pro ekologické aktivisty, kteří nechcou jezdit na kole. V podstatě se to bude rozšiřovat stejně pomalu jako hybridy, těch je u nás taky k pohledání. Ale jako výhled do hooodně vzdálené budoucnosti to nějaký potenciál asi mít i bude
Zase tak vzdalena budoucnost to neni, jestli ropa zkonce za 25 let. Politici se nam snazi podstrcit vodik. Jde o dane z pohonnych hmot, coz je obrovsky prijem kazde zeme. Elektricka energie nikdy nebude tak draha jako benzin, ci vodik. V budoucnosti bude rada elektraren na kazdem vodnim toku, rozsiri se vetrne elektrarny a hlavne male soukrome vodni/vetrne turbiny. Postavi se vic jadernych elektraren a v primorskych oblastech se bude elektrina vyrabet i za pomoci prilivu a odlivu. Pocitejme s tim, ze elektricky pohon v autech byl doposud zamerne podcenovat a tudiz je vyvoj skoro v plankach. Behem 5 let budou zase nove baterie a lepsi dobijeni primo ve vozech. Dojezd normalniho rodinneho elektrickeho vozu bude 1000km. Kazdy vuz bude vyuzivat mnoha zdroju m.j. slunecnich clanku, male vetrne turbiny, alternatoru...
Nehnevajte sa, ale clovek, ktory da do rpedmetu prispevku trochu pocitejme a potom vynasobi spotrebu auta vykonom motora.. no tak neviem, ale je to tragedia..
No neviem . nie som elektrikar :D, ale podla infa ktore mam, pri nabijani baterie nie je podstatny vykon zariadenia, ktore bude nsledne napajat ale jej kapacita!!!!
co to znamena? Plug-in hybridy, co osobne povazujem za najnormalnejsieho nastupcu klasickych aut s dojazdom 60km cisto v elektro mode potrebuju na prejdenie tejto vzdialenosti 9Ah bateriu - to znamena, ze potrebujete do baterie natlacit tolko energie, kolko je potom schopna zo seba vydat pre elektoromotor..tam sa vychadza z dlzky nabijania a pod. Pre Vase info to vychadza okolo 50Sk/nabitie - teda 50SK/60km.
pri tomto roadsteri - ktory je cisto imidzovka - videli st to zrachlenie na youtube - kraasa, to vychadza na 1cent za km - i ked v USA su trochu ine sadzby za kwh..