Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tesla Roadster: dojezd jen 320 km a změna převodovky

Výrobce malého dvoumístného roadsteru poháněného elektřinou, který je postaven na bázi Lotusu Elise, uvedl na pravou míru schopnosti svého výtvoru.
Zpět na článek
21. 4. 2007 11:11
anonym
21. 4. 2007 13:14
neregistrovaný "MC_Fly"
23. 4. 2007 12:41
neregistrovaný "slovan"
21. 4. 2007 14:00
neregistrovaný "vi2ner"
23. 5. 2007 15:12
neregistrovaný "StandaT"
21. 4. 2007 14:11
neregistrovaný "Hitch"
21. 4. 2007 15:42
anonym
21. 4. 2007 16:27
anonym
21. 4. 2007 18:21
neregistrovaný "jahonzik"
21. 4. 2007 20:59
neregistrovaný "ZZ"
22. 4. 2007 08:47
neregistrovaný "ZZ"
22. 4. 2007 22:32
neregistrovaný "Petrik"
22. 4. 2007 11:14
neregistrovaný "astony"
21. 4. 2007 21:10
neregistrovaný "YLeon"
22. 4. 2007 10:14
neregistrovaný "Jsem tady po prvé"
22. 4. 2007 12:47
neregistrovaný "sys"
22. 4. 2007 17:10
anonym
1. 5. 2007 10:56
neregistrovaný "v"
anonym
21. 4. 2007 11:11
OK x KO??
za lepší budoucnost........ :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "MC_Fly"
21. 4. 2007 13:14
Prichadza buducnost
Elektomotor - najlepsi sposob ako v buducnosti nahradit spalovaci motor. Nova generacia baterii vyriesi obmedzeny dojazd a pravdepodobne umozni aj rychlejsie dobitie akumulatorov, cim sa vyriesia zakladne nedostatky elektromobilov.
Tesla Roadster je vysoko efektivny, ucinnost dosahuje okolo 90%, pre porovnanie, najlepsie turbodiesle sa nedostanu cez 50% (www.teslamotors.com/…formance/electri… Prepocitane na spotrebu benzinu, tento roadster by spotreboval 1,74l/100km - en.wikipedia.org/…/Tesla_Roadster. :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - misoo
21. 4. 2007 20:38
Re: Prichadza buducnost
:yes: :yes:
neregistrovaný "slovan"
23. 4. 2007 12:41
Re: Prichadza buducnost
ucinnost baterky je tak 40%.
neregistrovaný "vi2ner"
21. 4. 2007 14:00
elektrina
uz vidim jak tahnu z osmeho patra prodluzku na parkoviste, abych nabil auto :-)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "StandaT"
23. 5. 2007 15:12
Re: elektrina
Tohle auto není určeno pro lidi, kteří bydlí v paneláku. Je nutná minimálně garáž s elektřinou. A u nás navíc želetobetonová vrata proti odcizení auta nebo jeho poškození vandaly.
neregistrovaný "Hitch"
21. 4. 2007 14:11
Na co takový motor?
V pohodě by stačil siemens 45kW motor s 8 póli tedy 750ot/min 585Nm dát tam 6. st. převodovku a byl by klid. Tichý, úspornější než s motorem 185kW tz že by měl větší dojezd.
Rozbalit vlákno
1
anonym
21. 4. 2007 15:42
Re: Na co takový motor?
Tady jde o to ukazat co to umi, je jasne ze dalsi generace hromadne vyrabena (sta tisice kusu) uz bude mit obycejnejsi motor, design, bude pro 5 lidi atd ... Tohle ma jen ukazat co to umi a zaplatit kus vyvoje. Pak prijde normalni auto snad pod milion s mnohem lepsim dojezdem atd ... uz se tesim
anonym
21. 4. 2007 16:27
no ... nevim
Nojo ... jenomže to má háček. Benzín bude sice zdražovat ale elektřina taky. Je otázkou, nakolik se vyplatí do auta nacpat elektromotor namísto benzínového nebo dieslového agregátu. Taky mi neni jasné jak by to bylo s benzínkama. to nám tam jako daj adaptér, nebo prodlužku a bude se tam tvrdnout tři hodiny než se to dobyje?? Hele chlapi, to je mi dost divná písnička. Ledaže by se to nabylo za 5 minut, ale to chci vidět ty baterky. Leka že by byla střecha z fotovoltaickejch článků, ale za to si taky něco připlatíš. Já myslim že se elektromotory prosadí ale pude to hodně pomalu. To spíš budeme jezdit na bioetanol.
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "jahonzik"
21. 4. 2007 18:21
Re: no ... nevim
No, na benzinku s tim nepojedes. Nabijes si to doma. Dojezd pres 300km staci. Taky pocitej s tim, ze to je sportak. Do normalniho auta tam daj neco slabsiho s jeste lepsim dojezdem.
neregistrovaný "ZZ"
21. 4. 2007 20:59
Re: no ... nevim
Zaparkuješ před restaurací a za ty dvě hoďky se ti to slušně nabije. Vycucanou energii ti pak naúčtujou jako "pronájem salónku" >:D Pak pojedeš do kina a tam to zase píchneš na nabíječku. Doma přes noc v garáži, v práci na parkovišti atd. Prostě jako dneska žebráš všude o proud do notebooku nebo do mobilu, tak budeš sosat proud do auta ;-) Co je na tom tak nepochopitelného? :-)
22. 4. 2007 01:16
Re: no ... nevim
je problem mat doma v garazi nabitu bateriu a tu supnut do auta a vybitu dat nabijat??a s tou benzinkou..to bol dobry vtip.nabijat si tam auto >:D
22. 4. 2007 08:09
Re: no ... nevim
Takova baterie neni jak ji zname. Je vetsi a tezsi. Navic tyto nove baterie jsou dosti drahe. S nastupen techto aut, budou na parkovistich nainstalovany elektricke zastrcky jak je to zvykem z Finska a Svedska. Tam si auto zastrcis v zime a i pri -30stupnich ti to udrzi motor nad nulou.
neregistrovaný "ZZ"
22. 4. 2007 08:47
Re: no ... nevim
Tak tak. Tento severský model jsem měl na paměti, když jsem psal příspěvek výše o zástrčkách kdekoliv ;-)
neregistrovaný "Petrik"
22. 4. 2007 22:32
Re: no ... nevim
To ale bude chtit poradny jistic, aby se to nabilo za 3 hodiny...takovej jen tak nekde nemaj
neregistrovaný "astony"
22. 4. 2007 11:14
Re: no ... nevim
no hlavně je problém v tom že konkrétně v tohle autě je přes 6300 malých článků, takže vydělávat je by asi bylo vcelku problém ;-)
neregistrovaný "YLeon"
21. 4. 2007 21:10
Urcite ho nenabijete ze zasuvky...
Problem takto koncipovanych elektromobilu je v okamzite spotrebe elektriny pri nabijeni. Pokud tech aut bude 5 ve meste je to v pohode, ale pokud by jich byla jen desetina dnesniho poctu tak jejich spotreba mnohonasobne prekroci dnes vyrobenou elektrinu a to nemluvim o potrebe uplne jinak dimezovanych vedeni...
Rozbalit vlákno
0
22. 4. 2007 08:32
SLADKA ELEKTRICKA BUDOUCNOST
Dojezd 320km je vic, nez vetsina z nas na den potrebuje. Vyhody elektromotoru jsou vic nez jasne. Zadny (rozumej ZADNY) spalovaci motor na elektriku nema. Navic ropu musime sterit na dulezitejsi veci nez spalovani v autech. Takovy den s elektrickym autem.....Rano ho vytahnes ze zastrcky, jedes do prace, na semaforech ti nakladak pred tebou nesmrdi a v lete mas klidne okno otevrene, v praci na parkovisti si zase strcis auto do zastrcky, odpoledne jedes z prace s plne nabitym autem, doma nalozis rodinu a jedete na vikend na vysocinu na chatu. Cestou zastavis v motorestu na veceri a zase si auto na parkovisti zastrcis do zastrcky. Zauctuji ti 20Kc za dobiti a po hodine dobreho jidla a piti pokracujes v ceste......
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "Jsem tady po prvé"
22. 4. 2007 10:14
Re: Trochu počítejme :o)
Takže nevím nevím jestli Vám zaúčtují 20 korun za dobytí auta:o) Jestli má motor výkon 185kw tak těch 185kw energie musí přeci někde vzít. Pokud se nepletu a motor pracuje s účiností 90% tak na 185 kw potřebuje cca 205kw energie. Dejme tomu že byste jel na 50% výkonu svého auta takže za 3 hodiny projedete cca 300kw elektrické energie. A kde vezmete 300kw elektrické energie? Ano správně si ji dobijete do Vašeho auta...takže cena za provzo není zase až tak oslnivě nízká. Elektřina stoupá celkem rychle takže pokud byste srovnával náklady na elektřinu a naftu výjde V8m to téměř stejně. Jediná výhoda auta je že neznečišťuje... Auto samotné ne, ale kdo ví kolik hnusu se vyrobí při výrobě tak technologicky vyspělích baterií, nemluvím o následné reciklaci... A připlácet si dvojnásobek ceny auta za to že přírodu poškodí téměř stejně je tak akorát vhodné pro ekologické aktivisty, kteří nechcou jezdit na kole. V podstatě se to bude rozšiřovat stejně pomalu jako hybridy, těch je u nás taky k pohledání. Ale jako výhled do hooodně vzdálené budoucnosti to nějaký potenciál asi mít i bude
22. 4. 2007 11:49
Re: Trochu počítejme :o)
Zase tak vzdalena budoucnost to neni, jestli ropa zkonce za 25 let. Politici se nam snazi podstrcit vodik. Jde o dane z pohonnych hmot, coz je obrovsky prijem kazde zeme. Elektricka energie nikdy nebude tak draha jako benzin, ci vodik. V budoucnosti bude rada elektraren na kazdem vodnim toku, rozsiri se vetrne elektrarny a hlavne male soukrome vodni/vetrne turbiny. Postavi se vic jadernych elektraren a v primorskych oblastech se bude elektrina vyrabet i za pomoci prilivu a odlivu. Pocitejme s tim, ze elektricky pohon v autech byl doposud zamerne podcenovat a tudiz je vyvoj skoro v plankach. Behem 5 let budou zase nove baterie a lepsi dobijeni primo ve vozech. Dojezd normalniho rodinneho elektrickeho vozu bude 1000km. Kazdy vuz bude vyuzivat mnoha zdroju m.j. slunecnich clanku, male vetrne turbiny, alternatoru...
neregistrovaný "sys"
22. 4. 2007 12:47
Re: Trochu počítejme :o)
tak nevim jestli ti nehapruje kristalova koule
anonym
22. 4. 2007 17:10
Re: Trochu počítejme :o)
naprosto nesmyslné výpočty - ten špičkový výkon o spotřebě neříká vůbec nic - většinu času pojedeš tak na 10-20kW

navíc elektromobil umí rekuperovat (a třeba tramvaj tím ušetří skoro 40% elektřiny - toho auta to bude podobné)

btw více než 42 tunová tramvaj si bere po odečtení rekuperace 1,6 kWh na 1 km (výkon má 540kW)
23. 4. 2007 08:08
Re: Trochu počítejme :o)
Nehnevajte sa, ale clovek, ktory da do rpedmetu prispevku trochu pocitejme a potom vynasobi spotrebu auta vykonom motora.. no tak neviem, ale je to tragedia..

No neviem . nie som elektrikar :D, ale podla infa ktore mam, pri nabijani baterie nie je podstatny vykon zariadenia, ktore bude nsledne napajat ale jej kapacita!!!!

co to znamena? Plug-in hybridy, co osobne povazujem za najnormalnejsieho nastupcu klasickych aut s dojazdom 60km cisto v elektro mode potrebuju na prejdenie tejto vzdialenosti 9Ah bateriu - to znamena, ze potrebujete do baterie natlacit tolko energie, kolko je potom schopna zo seba vydat pre elektoromotor..tam sa vychadza z dlzky nabijania a pod. Pre Vase info to vychadza okolo 50Sk/nabitie - teda 50SK/60km.
pri tomto roadsteri - ktory je cisto imidzovka - videli st to zrachlenie na youtube - kraasa, to vychadza na 1cent za km - i ked v USA su trochu ine sadzby za kwh..

vsetko dobre prajem
s pozdravom
PeeT
neregistrovaný "v"
1. 5. 2007 10:56
v
v
Rozbalit vlákno
0