Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tesla uvedla na trh nový Model 3. Ten základní to ale stále ještě není

Americká společnost Tesla ve čtvrtek představila na svých webových stránkách novou verzi sedanu Model 3 s cenou začínající na 45.000 dolarů (přes jeden milion Kč).
Zpět na článek
21. 10. 2018 19:22
21. 10. 2018 19:38
21. 10. 2018 19:46
21. 10. 2018 19:58
21. 10. 2018 22:54
21. 10. 2018 23:05
21. 10. 2018 20:06
21. 10. 2018 20:17
21. 10. 2018 20:40
21. 10. 2018 20:49
22. 10. 2018 20:16
21. 10. 2018 22:58
22. 10. 2018 20:07
Avatar - Ada je zase tady
21. 10. 2018 12:31
Hm. A dojede za 1 den z Plzně do Ostravy a zpět?
Asi ne, co? Natož v zimě... ;-\
Rozbalit vlákno
44
21. 10. 2018 12:58
Re: Hm. A dojede za 1 den z Plzně do Ostravy a zpět?
Ano. Uprostred cesty je supercharger v Humpolci, tam budes cca pul hodiny nabijet cestou tam i zpet.
21. 10. 2018 13:10
Re: Hm. A dojede za 1 den z Plzně do Ostravy a zpět?
Hodinu strávit nabíjením na tak krátké cestě? No a pokud bude supercharger zrovna obsazený jiným eko bláznem budeš tam stát hodiny 2? Ne Elektro auto zatím do města popř. na příměstské dojíždění. Jako plnohodnotný rodinný dopravní prostředek pro jízdu po Evropě zatím není připravený.
Avatar - Zetti
21. 10. 2018 13:57
Re: Hm. A dojede za 1 den z Plzně do Ostravy a zpět?
furt ty samy kecy....ti to nikdo nenuti
jeste o tom ze ma komin v elektrarne a ze to je strasne neekologicky a baterky maji zivotnost jepice
21. 10. 2018 14:01
Re: Hm. A dojede za 1 den z Plzně do Ostravy a zpět?
Na nabijecich stanicich neni jenom jeden stojan, konkretne v Humpolci je jich podle fotek 6. Mi to jako kratka cesta nepripada, ja bych tuhle trasu jel radeji Pendolinem, nez stravit 9 hodin za volantem.
Avatar - .StenLi.
21. 10. 2018 13:18
Re: Hm. A dojede za 1 den z Plzně do Ostravy a zpět?
Naco pol hodinu ked za 15 minut nabije 200km? Staci sa zastavit na 10 minutovu WC pauzu v Olomouci cestou tam a pri Prahe cestou naspat ;-) To iste ako s ICE autom..
Avatar - WinDiesel
21. 10. 2018 13:52
Re: Hm. A dojede za 1 den z Plzně do Ostravy a zpět?
Rozdíl je že pošuk s Teslou se vyscat musí (a dělá z toho pomalu výhodu) ale my se spalovákem ne.
Ale ještě elegantněji pobije Teslu plug-in diesel hybrid od Mercedesu. Žádné lokální emise ale 1 500 km dojezd …. a rozhodně žádná závislost na nějakých pošahaných nabíječkách >:-[] >:-[] >:-[]
21. 10. 2018 14:03
Re: Hm. A dojede za 1 den z Plzně do Ostravy a zpět?
Ty dokazes jet 5 hodin v kuse bez pauzy?
Avatar - .StenLi.
21. 10. 2018 14:24
Re: Hm. A dojede za 1 den z Plzně do Ostravy a zpět?
Hodnota jeho prispevkov naznacuje ze sa pravidelne pomocuje.. >:D
21. 10. 2018 17:37
Re: Hm. A dojede za 1 den z Plzně do Ostravy a zpět?
To snad v případě potřeby zvládne každý zdravý a vyspalý řidič.
21. 10. 2018 19:57
Re: Hm. A dojede za 1 den z Plzně do Ostravy a zpět?
K to má v hlave trochu rozumu, tak to nerobí. S močením to nemá nič spoločné.
22. 10. 2018 15:19
Re: Hm. A dojede za 1 den z Plzně do Ostravy a zpět?
Jak jsem psal, v případě potřeby.
Ostatně je to jen půlhodina více než může jet v kuse řidič kamionu nebo autobusu.
21. 10. 2018 14:23
Re: Hm. A dojede za 1 den z Plzně do Ostravy a zpět?
Dlhé trasy bez zastavenia som dával ked som bol mladší. V súčasnosti si dávam pauzu každé 2-3 h. S čúraním to ešte stále nemá nič spoločné, snáď mi to ešte pár rokov vydrží :-)
21. 10. 2018 19:57
Re: Hm. A dojede za 1 den z Plzně do Ostravy a zpět?
:yes:
21. 10. 2018 13:57
Re: Hm. A dojede za 1 den z Plzně do Ostravy a zpět?
A když bude nabíjecí stojan obsazený? Pokud nebude nabíjecí síť stojanů hustá alespoň jako je dnešní síť čerpacích stanic. Je takové auto na 2 věci.
Avatar - .StenLi.
21. 10. 2018 14:29
Re: Hm. A dojede za 1 den z Plzně do Ostravy a zpět?
Tak budes cakat tak isto ako ked je obsadeny tankovaci stojan :-) Logicke.. Tak isto ako pocet cerpaciek aj pocet nabijaciek je urceny dopytom, postavit nabijacky je vsak ovela jednoduchsie, rychlejsie a lacnejsie a nepotrebuju ziadny servis ako cerpacky.. toto je najmnesi problem EV ;) Postupom casu kazda cerpacka bude mat aj nabijacky, ale na ziadnej nabijacej stanici nepribudne stojan s benzinom alebo naftou.. takze siet nabijaciek bude vacsia.
21. 10. 2018 14:47
Re: Hm. A dojede za 1 den z Plzně do Ostravy a zpět?
Jenom na té čerpací stanici doplnění paliva trvá 2 min. Zatím co nabití baterek třeba hodinu. Takže pokud budeš 3ti v řadě, můžeš si dát slofika, než se podnes z místa.
21. 10. 2018 16:35
Re: Hm. A dojede za 1 den z Plzně do Ostravy a zpět?
Proc si porad vsichni predstavuji, ze tam je jeden stojan a stoji se na fronte?
Avatar - .StenLi.
22. 10. 2018 10:12
Re: Hm. A dojede za 1 den z Plzně do Ostravy a zpět?
Trochu si zabudol na ostatne ukony pri tankovani v realnom zivote, pripocitaj si este statie v rade na platenie a statie pri stojane - s EV mozes zatial chrumat rizek z domu.
Bezne tankovanie trva tak cca 8 minut, presne tolko casu ti staci na nabitie EV z pomalych 115kW nabijaciek na spominanej trase a to sa zakratko do CR dostanu aj 3x rychlejsie 350kW nabijacky.
V skratke, kto hlada problemy a vyhovorky, vzdy si ich najde. Kto hlada riesenia, zisti ze krizovat CR s EV nie je ziadny problem..
22. 10. 2018 23:09
Re: Hm. A dojede za 1 den z Plzně do Ostravy a zpět?
No nevim jak ty ale ja nestal ve fronte pri placeni ani nepamatuju. O tom, ze se da platit primo u stojanu, takze mas do 2minut hotovo i s placenim jsi asi jeste neslysel vid? Takze za 2 min palivo na 800-1000km. Kontrolni otazka, na jakou vzdalenost nabijes elektroauto za 2min?
21. 10. 2018 19:59
Re: Hm. A dojede za 1 den z Plzně do Ostravy a zpět?
A ty si už niekedy videl, aby boli všetky dobíjacie stojany obsadené? Si jak tí blbci z tej rozprávky, jak plakali pod rebríkom, že je hore zavesená sekera, a že určite spadne a zabije im dieťa... 8-s
21. 10. 2018 21:37
Re: Hm. A dojede za 1 den z Plzně do Ostravy a zpět?
Ty vylizana buzna tu mas video o neobsadenych stojanoch ..

[odkaz]
21. 10. 2018 22:11
Re: Hm. A dojede za 1 den z Plzně do Ostravy a zpět?
Si sa nám tu intelektuálne obnažil ty poriadny heterosexuál. Kde medzi Plzňou a Ostravou bolo natočené toto video? :-!
Avatar - KANKUNEN
21. 10. 2018 13:17
Re: Hm. A dojede za 1 den z Plzně do Ostravy a zpět?
Ado, já znám hned dva způsoby. 1. pojedeš s vozíkem plným baterek. 2. Pojedeš s vozíkem s elektrocentrálou. >:D. Ještě na odtahovce by to šlo. Mepovezeš na výlet jen baterky, ale celé auto.
Avatar - WinDiesel
21. 10. 2018 13:55
Re: Hm. A dojede za 1 den z Plzně do Ostravy a zpět?
Není to tak dávno co byl v USA hitem etanol. Dnes už po něm nikdo neštěkne. A taky nakonec zjistili že to nikam nedojede. Ono to občas díky hurikánům opravdu potřebuje dojet dál než 500 km, nicméně to přece vyřeší Musk přeprogramováním na dálku, dojezd se zvýší o cca 30 km a všichni tesla-owners jsou zachráněni >:-[] >:-[] >:-[]
Kdyby si přiznali, že Tesla je pro ně hračkou a zároveň modlou … ale to nedokážou.
21. 10. 2018 14:07
Re: Hm. A dojede za 1 den z Plzně do Ostravy a zpět?
Hele tak třeba většině kupců Tesly prostě ten dojezd stačí a líbí se jim, že nebudou nikomu smrdět pod nosem, když nemusí. Deodorant používáš, ne?
Avatar - KANKUNEN
21. 10. 2018 14:38
Re: Hm. A dojede za 1 den z Plzně do Ostravy a zpět?
Pravý důvod jsou peníze a dotace a ne emise.
21. 10. 2018 20:59
Re: Hm. A dojede za 1 den z Plzně do Ostravy a zpět?
Aké peniaze sú motiváciou pre kúpu elektroauta, je jedno akého výrobcu, keďže rozdiel sa ti s vysokou pravdepodobnosťou nikdy nevráti? To si dokáže zrátať ktokoľvek, čo vychodil štyri ľudové, ale ten si zrejme na tú teslu nezaeobí nikdy. Ak by sme chceli veľmi setriť, tak by sme hromadne prerábali na lpg. Koniec koncov tiež si si kúpil dízel aby si ušetril, či?
21. 10. 2018 20:01
Re: Hm. A dojede za 1 den z Plzně do Ostravy a zpět?
Jediní, kto Teslu vyhlasujú za modlu, sú jej antifans... :-!
Avatar - _Karel_
21. 10. 2018 21:42
Re: Hm. A dojede za 1 den z Plzně do Ostravy a zpět?
Nenech se vysmát. Jsou tu nesoudní pi.tomci, co Teslu přímo nenávidí, a jsou tu samozřejmě i Svědci Elonovi.
21. 10. 2018 22:16
Re: Hm. A dojede za 1 den z Plzně do Ostravy a zpět?
Pozitívom je, že každá značka na svojom fóre tu má svojich zástupcov na oboch frontách a zároveň tu máme odborníkov, ktorí ti spravía osobný šoférsky profil na základe toho aké auto(á)používaš. Ja som sa až tu napríklad o sebe dozvedel,že som buranský koncernový šofér >:-[] >:-[] . Ale to už je dosť mimo tému >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - _Karel_
21. 10. 2018 22:20
Re: Hm. A dojede za 1 den z Plzně do Ostravy a zpět?
Jasan, podobné složení haterů a fanatických obhájců tu má většina značek. :-)
Avatar - .StenLi.
22. 10. 2018 12:36
Re: Hm. A dojede za 1 den z Plzně do Ostravy a zpět?
Zaujimave je, ze asi kazdy jeden diskuter ma toho vela najazdene na ICE autach, ale vacsina z tych Tesla haterov nikdy este nesedela v Tesle.. koho nazor ma teda vacsiu vahu? Nech sa riesi vysoka cena EV, poruchovost hlavne starsich kusov Tesly, rapidgate u Nissanu, fake podpora EV u Chevroletu kvoli emisiam atd.. ale je uplne zbytocne aby tu hateri omielali dookola hoaxy o elektrine s vacsimi emisiami ako z vyfukov, o EV ako slepej ulicke, o neekologickosti baterii a odpade z pouzitych baterii atd.. Ludia z Ceskoslovenska maju zalubu v kritizovani novych veci a sice sa Model 3 u nas nepredava, uz maju pripravene dovody preco to je fail. Nevadi ze tam kde sa predava zne vacsi uspech ako ktorekolvek ine auto v historii.. a teda tu mame hate pocity vs realita. Pritom by sa stacilo odosobnit a bez invektiv zhodnotit obe technologie a skutocne fakty.
22. 10. 2018 14:03
Re: Hm. A dojede za 1 den z Plzně do Ostravy a zpět?
Ano, to by bylo super. Protože naprosto stejné je to i z druhé strany. Elektromobily si kupují z velké části nadšenci, kteří šíří tu úspěšnou "realitu". A spousta lidí prostě ví, že když si bez invektiv zhodnotí obě technologie a skutečná fakta, tak i bez toho, aniž by kdy v nějaké Tesle jeli, že ta nová technologie jim dnes stále ještě nepřináší žádnou přidanou hodnotu, naopak je v navyklém používání auta omezuje.
Avatar - .StenLi.
22. 10. 2018 14:36
Re: Hm. A dojede za 1 den z Plzně do Ostravy a zpět?
A tu sa velmi mylis, pretoze prave naopak, Tesla prinasa velku pridanu hodnotu, ktoru prave ludia ktori v nej nikdy nesedeli tazko zhodnotia, nemozes skrtnut niektore bezkonkurencne parametre a tvarit sa ze porovnavas jablka s jablkami. Tesly nemaju nahradit TDI Octavky a Golfy, to je stale uloha hybridov a tam to ma ta "spousta lidi" popletene. Ak ale porovnas priamych konkurentov z Premie, tak napr. Model 3 Performance je vyrazne lacnejsi a pritom rychlejsi, spolahlivejsi, ekologickejsi ako BMW M3 s rovnakym dojazdom. Takze pridana hodnota je velka a cena nizsia.
A to ze si tuto pridanu hodnotu uvedomuju aj bezni ludia mimo bohatych nadsencov, dokazuje aj report top 5 aut ktore ludia ludia vymienaju za Model 3:
Toyota Prius.
BMW 3-Series.
Honda Accord.
Honda Civic.
Nissan Leaf.
22. 10. 2018 16:26
Re: Hm. A dojede za 1 den z Plzně do Ostravy a zpět?
Uz snad na zaklade vlastneho zoznamu aut co ludia menia za Teslu 3 musis uznat, ze to kupuju nadsenci, ktory ekvivalentne auta nesoferuju.
Tesla 3 sa zatial dodala len v top specifikaciach (2-3 roky po objednavke...) a to je tak 2x cena ako tie spominane auta. Mozno tak BMW 3 je porovnatelne, ale asi tazko ho menia majitelia 340i v top vybave, ale budu to majitelia zakladnych motorizacii, ktorych je statisticky najviac. >:D

Len tak mimochodom ako vyzera statistika ludi v EU, ktory si uz vymenili svoje auto za Teslu 3?
A ako vyzera statistika tych co si kupili tu slubovanu Teslu 3 s cenou 35k USD.

Auto nemusi byt zle pre specificke pouzitie, ale zatial je to proste stale len pre uzku skupinu nadsencov. Aj supersportov sa doda rocne viac ako Tesiel...
Avatar - .StenLi.
22. 10. 2018 20:39
Re: Hm. A dojede za 1 den z Plzně do Ostravy a zpět?
Tvoja uvaha vobec nedava zmysel. BMW 3 je ta najpriamejsia konkurencia Modelu 3. Accord a Civic su v USA nieco ako Octavka, Golf a Fabia v SR, takze su to uplne ti najstandardnejsi vodici, ziadni nadsenci. Zbytok su len tvoje uvahy bez podkladov a zabudol si zapocitat tisice dolarov za palivo do tych vymenenych ICE aut, dalsie nemale naklady na vymenu oleja kazdych 3000 mil ako aj ostatny servis ktory EV nepotrebuju a nasobne vyssiu zostatkovu hodnotu Tesiel. A v CR/SR sa na to casto zabuda ale mnohi ludia maju aj urcite ekologicke zmyslanie a nasobne mensie emisie vedia silno zavazit pri kupe noveho auta, preto Prius a hybridy mali aj maju v US taky velky uspech, EU sa zobudza pomalsie..

Vidim ze sa v Tesla teme stracas, Model 3 sa v Europe zatial nepredava. Pred par dnami Tesla uviedla Mid-Range model ktory po uplatneni statnych a federalnych dotacii stoji $35k a slub o $35k verzii pred odpocitanim dotacii ma byt splneny v Q1 2019, Tesla nikdy neslubovala ze pride ako prvy, jasne prezentovala plan kde zacne s tymi najdrahsimi modelmi, kedze vyroba lacnejsich modelov a vybav by bola stratova. V tychto mesiacoch by mala byt vyroba Modelu 3 uz v pluse takze Q1 2019 vyzera podla mna realne.
22. 10. 2018 20:40
Re: Hm. A dojede za 1 den z Plzně do Ostravy a zpět?
Tesla prodává Trojky těm lidem, kteří si je objednali v roce 2016 a kteří jsou ochotni na to auto v průměru 3 roky čekat. Sorry, tohle stále nejsou a ještě tak rok nebudou běžní kupující, tudíž statistika, za co mění, je irelevantní. 3 roky je víc jak polovina doby, za kterou aspoň mne jakékoliv auto omrzí při každodenním používání, o čekací době na nové nemluvě, tam mne štvou týdny.

Ano, uznávám, že Model 3 Performance má velmi pěkné parametry (taky za cenu téměř dvojnásobnou proti zatím stále jen roky slibovanému základnímu modelu). Ale třeba pro mne tam ta přidaná hodnota stále není, neboť ty výkony jsou jen "vedleším efektem" toho, že do auta museli narvat 80kWh baterky, aby to mělo aspoň nějaký rozumnější dojezd. Dojezd, který mi sice bude postačovat na 95-98% jízd okolo komína, ale který je pro mne neakceptovatelný kvůli zdlouhavému nabíjení na cestě pro těch pouhých pár procent jízd, kdy ale najedu v souhrnu zhruba 50% ročního nájezdu.
Avatar - .StenLi.
22. 10. 2018 20:59
Re: Hm. A dojede za 1 den z Plzně do Ostravy a zpět?
Ach jaj.. takto to skonci ked ludia maju informacie z ACZ :-) Toto su tvoje dojmy nadobudnute zo zlych a poriadne neaktualnych informacii. Daj prosim ta link na tu statistiku ktora uvadza kolko ludi caka na svoje auto 3 roky. Velka cast objednavok 35K verzie Modelu 3 je uz davno zrusena a ti co ju nezrusili su ludia ktori jednoducho budu jazdit na nektorom zo svojich dalsich aut. Ak si dnes v USA objednas Model 3 long range RWD tak ho mozes mat uz za 4 tyzdne, tu su officialne casy dodania jednotlivych verzii z konfiguratora:
Model 3 Long Range Rear-Wheel-Drive: within 4 weeks
Model 3 Long Range Dual Motor All-Wheel-Drive: in ~2-4 months
Model 3 Long Range Dual Motor All-Wheel-Drive Performance: within 2 months

...skoda ze na hate staci vytukat prvu myslienku (nech je akokolvek zavadzajuca) ale na zistenie skutocnych informacii sa tomu treba intenzivne venovat a ked neinformovanemu cloveku poskytne niekto udaje ako na dlani, napadne ho vymyslat len dalsi hate aby obhajil svoju "pravdu".. :no:
22. 10. 2018 21:17
Re: Hm. A dojede za 1 den z Plzně do Ostravy a zpět?
To jsou dodací termíny pro USA, a to až nyní. Jaké jsou současné dodací termíny pro zbytek světa?

Jaký je dodací termín pro ty, co si auto objednali třeba v ČR nebo kdekoliv jinde mimo USA v roce 2016 v dubnu při zahájení registrací? Kolik je to, pokud tak někdo učiní dnes?

Budu rád, když mi upravíš ty dojmy a dáš ty údaje na dlani.

Protože na jedné straně tady operuješ s prodeji v USA, ale na druhou stranu jde o prodeje POUZE A JEN v USA, zatímco mnoha objednávkám z jiných částí světa se ten čas k těm 3 letům rychle blíží.
Avatar - .StenLi.
22. 10. 2018 21:51
Re: Hm. A dojede za 1 den z Plzně do Ostravy a zpět?
Ach chlapce.. posledna sanca ze to pochopis: Tesla Model 3 sa predava IBA v USA a Kanade, nikto (rozumej 0 ludi) si Teslu Model 3 nikdy v Europe (to je aj CR) neobjednal, kedze Tesla neponukla ziadnu moznost objednania Modelu 3 v Europe = ziadny cennik = ziadny konfigurator = ziadna vytvorena objednavka prostrednictvom ktorej by niekto cakal na svoj Model 3 v Europe. Neplet si nezavaznu vratnu rezervaciu (ktora sluzi skor ako vyjadrenie podpory Tesle) s objednavkou. Ak sa Tesla Model 3 predava iba v USA a Kanade, za akych inych krajin by si teda chcel udaje o predajoch? >:D
22. 10. 2018 23:20
Re: Hm. A dojede za 1 den z Plzně do Ostravy a zpět?
Ano, už jsem tu další Muskovu vychcanost díky tobě pochopil, doposud jsem to sledoval povrchně přes články světových médií. Prostě nabídl lidem po celém světě možnost si Model 3 naprosto shodným způsobem zarezervovat, ale rok a půl po zahájení výroby jej dodává pouze těm v USA/Kanadě. Kolik by těch rezervací tehdy bylo, kdyby na začátku oznámil, že na zbytek světa bude minimálně 2 roky z vysoka ...? Resp. že žádné auto za prodejních 35.000 nehodlá minimálně po stejnou dobu vyrobit?

Což mu ovšem nebránilo v tom se jistou dobu kasat víc než půl milionem rezervací právě z toho celého světa. Takže jen v Česku je zhruba tisíc lidí, kteří vlastně ne že měli zájem o Model 3, oni chtěli jen zasponzorovat Muska milionem dolarů >:D

A zde namátkou německé stránky Tesly:

[odkaz]

Myslím, že význam ikony "Jetzt bestellen" je zřejmý i těm, co němčinu extra neovládají. To, že je za tím rezervace (ne objednávka), žádný sponzoring, pak stojí až dále ...

A zde namátkou článek z US, kde samotná Tesla tvrdí, že na konci června měla 420.000 rezervací s tím, že čeká, že objednávky (orders) porostou rychleji, než výroba ...

[odkaz]

Při výrobě o 4 měsíce později, a to už na úrovni možná 6.000 ks týdně, ty čísla jaksi dohromady nesedí, když ta dodací lhůta má být okolo 2 měsíců.

Ale upřímně díky, aspoň jsem se zase trošku blíže koukl na krásný příklad toho, jak ve velkém ojebávat a oblbovat takovým způsobem, že tomu spousta lidí fandí.
Avatar - Ozzman
22. 10. 2018 06:36
Re: Hm. A dojede za 1 den z Plzně do Ostravy a zpět?
Svedci Elonovi.. gratuluji, tohle se tu musí uchytit !:D
21. 10. 2018 20:00
Re: Hm. A dojede za 1 den z Plzně do Ostravy a zpět?
Zavolaj do Bohníc, držia ti tam miesto.
Avatar - Googlit
21. 10. 2018 22:36
Re: Hm. A dojede za 1 den z Plzně do Ostravy a zpět?
Trotlovi jako jsi ty by v Ostravě auto stejně ukradli, rozebrali a prodali na polské burze dřív než bys vůbec stihl najít benzínku, takže to neřeš a model 3 si klidně kup. >:D
Avatar - KANKUNEN
21. 10. 2018 13:27
Už aby tu ty elektroauta byly.
Auto za mega si hned každý nekoupí, elektrika zdrahne a pro autonabíječky se zavede spotřební daň, takže konečně žebrota bude jezdit zase busem. ;-) Kolik na tom autě zase Musk prodělá?
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Zetti
21. 10. 2018 13:58
Re: Už aby tu ty elektroauta byly.
si zapomnel pripomenout tu trapnost o nabijeni dieselagregatem, nejsi ve sve kuzi????
Avatar - KANKUNEN
21. 10. 2018 14:48
Re: Už aby tu ty elektroauta byly.
Tak já tebe obhajuju, že když už mám v autě baterky, tak si je doma dobiju a ty takhle.
21. 10. 2018 19:09
Re: Už aby tu ty elektroauta byly.
Nezapomnel, viz 13:17 >:D
21. 10. 2018 14:04
Pro moje potřeby ideální stroj
Když nepočítám dvakrát za rok cestu na dovolenou, v podstatě nepotřebuju najet víc jak 400 km za den nikdy. Nabíjet mužů za pár šupů v garáži a jako bonus nebudu nikomu smrdět pod okny. Jsem už docela rozhodnutéj, že do Tesly Model 3 půjdu, i když na delší cesty si nechám rodinné kombi.

Věřím, že nás je takových v Evropě víc než dost, aby se tu Tesla bohatě uživila.
Rozbalit vlákno
6
21. 10. 2018 15:48
Re: Pro moje potřeby ideální stroj
V pohodě, tak to má být. když se někomu líbí, tak ať si ji koupí. Jen doufám, že to při tak velkém zájmů to půjde bez dotací a dalších zvýhodnění. A spotřební daň, která jde do fondu dopravní infrastruktury snad taky nebude problém. Zákazníci Tesly přece nejsou žádné socky.
21. 10. 2018 15:54
Re: Pro moje potřeby ideální stroj
Takyto pozitivny Tesla prispevok? No pockaj zachvilu ti tu polovica osadenstva vysvetli ze tento tvoj napad je naprd a vymenuju ti hned xy dovodov. Nakoniec pochopis ze octavia pripadne nejake 6valcove bmw bude lepsie >:D pretoze tie natankujem za 2minuty!!!
Inak za mna je ekektro s dozajdom 400km uplne super a myslim ze pre 80% ludi plne postacujuce na denne dochadzanie ale na ACZ su sami obchodaci ktory robia 1500km denne. Pre nich tu bude pašík stale lepsou volbou a este aj usetria >:D a vsetci este pouzivaju nokiu3310 lebo ta je lacnejsia a vydrzi dlhsie bez nabijania ako iphone a pod.
21. 10. 2018 16:34
Re: Pro moje potřeby ideální stroj
No ono u acz nejde ani tak moc o to elektrické auto..jako spíš o to,že to je Tesla.U článku o elektronickém Audi se docela rozplývali..že éra elektro aut začíná až teď atd.No a to počkej až elektrické začne dělat škodofka..to teprv bude ta správná cesta..ale Tesla u acz ne..
21. 10. 2018 16:51
Re: Pro moje potřeby ideální stroj
Bude to jednodušší než si myslíš. Většina lidí prostě nemá na auto +milión Kč. Ale jsou zde i tací, pro které je cena v pohodě a je to pro ně ideální rodinné auto. A je jich tady taky docela dost. Což je pozitivní zpráva. Cesta k elektroautům bude celkem jednoduchá a nebude kvůli tomu třeba zakazovat auta se spalovákem a nedejbože nějak elektroauta podporovat.
21. 10. 2018 18:04
Re: Pro moje potřeby ideální stroj
On je to vývoj..těžko si myslet,že spalovákama se zde bude jezdit ještě za 200 let.Spíš si "užívám" že jsme té změny součástí,svědky.Vždyť taková "revoluce" zde byla naposledy před víc jak 100 lety.
21. 10. 2018 18:30
Re: Pro moje potřeby ideální stroj
Naprostý souhlas. Dle mého skromného názoru se auta za milion plus kč většinou kupují na velké nájezdy a tady je podle mě stále problém. Těžko odhadovat reálný dojezd, ale zahraniční služebky a delší cesty na otočku zatím asi nehrozí, ale jsem zvědav, co nám budoucnost přinese. Tesla je ideál pro nějaké menší lokální podnikatele. Nebo pro manželky. Nebo pro nadšence. A takových lidí je vlastně docela hodně. Takže ač Tesla pravděpodobně jen tak nebude udávat směr a zažité značky jen tak neohrozí, určitě svět a vývoj nesmírně obohacuje a své zákazníky si najde.A za to má u mě :yes: :yes: :yes:
21. 10. 2018 19:22
Strucny clanek
Pro vice informaci:
[odkaz]

Tesla je vetsi vyrobce nez Jaguar nebo Porsche.

M3 je 4. nejprodavanejsim osobnim autem v USA.

Citace:
Starting with a global view, it still blows my mind that Tesla sold more vehicles worldwide in the 3rd quarter than Jaguar and Porsche. :yes: plati pro Q3, Q4 bude opet vyraznejsi ve prospech Tesly..

How the hell is the Model 3 above the Toyota Corolla and hot on the tails of the Honda Accord, Honda Civic, and Toyota Camry? :yes: - plati pro USA
Rozbalit vlákno
14
21. 10. 2018 19:48
Re: Strucny clanek
Tesla se pohybuje na jiném trhu. Na tom dotovaném.
21. 10. 2018 20:04
Re: Strucny clanek
Aký máš problém? Ty ju dotuješ? Alebo keď bude brať dotácie Renault, tak zmĺkneš?
21. 10. 2018 20:29
Re: Strucny clanek
Tesla se pohybuje na vetsine trhu sveta.

Jen M3 zatim nabiha a logicky se uprednostnuji zakaznici na silnem domacim trhu ;-)

Jinak pry v Cesku 1.000 objednavek na M3. Co ty na to? :-)
[odkaz]
21. 10. 2018 19:54
Re: Strucny clanek
A nebude to nahodou tym,ze Tesla mala na TM3 predobjednavky a tie teraz naplna?
Az sa tie minu ,tak myslis si,ze Tesla zostane 4 najpredavanejsim autom v USA?
21. 10. 2018 20:23
Re: Strucny clanek
Ne, nemyslim si, ze zustane ctvrta.

Myslim, ze uz brzy bude prvni.
Do te doby, nez se objevi silna konkurence - model Y ;-)
21. 10. 2018 20:51
Re: Strucny clanek
Ano to je mozne, na druhou stranu to auto zatim nema zadnou reklamu, malokde si je ho mozne si ho vyzkouset, takze se kupuje "naslepo" a hlavne se neprodava mimo USA a Kanadu, takze potencial na par let, nez prijde nejaka konkurence tu je. Uvidime.
21. 10. 2018 21:16
Re: Strucny clanek
Pár faktů:

1) Tesla uspokojuje a ještě dlouho bude uspokojovat objednávky (rezervace), které obdržela na jaře 2016. Tzn. teprve zhruba na přelomu let 2019/2020 budeme moci zhodnotit, jaká je aktuální "průběžná" poptávka.

2) V té době už začne být nabídka na poli elektromobility výrazně širší, takže uvidíme, kolik zákazníků kupuje Teslu kvůli své dosavadní jedinečnosti (kterou dnes objektivně má) a kolik kvůli značce, resp. kolik lidí přejde k automobilkám, které auta "umí dělat" a které mají patřičné prodejní i servisní zázemí.

3) Tesla u modelu 3 vyrábí okolo 5.000 - 6.000 ks týdně, tzn. pokud byl prodej v USA 24.000 ks za září, tak to logicky znamená, že celá produkce se zatím prodává pouze v USA.

4) Tesla nalákala spoustu lidí na cenu 35.000 USD, ale takové auto nabídne asi tak 2,5 roku po startu výroby, pokud ne později. Viz. i dnešní článek, kdy nejnižší cena klesá z 49K na 45K.
Avatar - _Karel_
21. 10. 2018 21:50
Re: Strucny clanek
Prosím tě nebuď trapnej, vyvozovat z prodeje za jedno čtvrtletí, kdo je "větší výrobce". 8-s
22. 10. 2018 06:03
Re: Strucny clanek
Promin, jsem trapnej :-)

Budeme to vyvozovat s odstupem alespon deset let.

Faktem zustava, ze Tesla vyrobila za kvartal vic nez Porsche nebo Jaguar. ;-)

A oprav me, jestli si myslis, ze se pletu.
Ale dalsi kvartaly a roky uz Porsche ani Jaguar Teslu nepredbehnou..
Avatar - _Karel_
22. 10. 2018 06:49
Re: Strucny clanek
To je fajn, že se jim konečně povedlo trochu rozběhnout výrobu. Zcela běžným časovým obdobím pro porovnávání prodejů je rok.
22. 10. 2018 10:03
Re: Strucny clanek
Oni to i v podstatě potvrzují tím, že porovnávají prodeje (v případě tradičních značek) s "delivery estimate" (v případě Tesly). To jsou opravdu jablka a hrušky. A to se v případě hrušek jejich počet odhaduje. Jiná stránka zase hovoří o cca 22 tis. kusech.

Trojka za tu cenu nebude špatná volba, ale já bych prostě nepřekousl ten minimalistický interiér. Mít před sebou jen volant a pořád kroutit hlavou na tablet. To má do ergonomie opravdu daleko. Stejně jako komplikované nastavení téměř čehokoliv skrze menu tabletu. Zlaté čudlíky a točítka. Doufám, že alespoň head-up display bude v základní výbavě, aby to bylo alespoň trochu použitelné.
Avatar - _Karel_
22. 10. 2018 11:15
Re: Strucny clanek
No jo, ale je to " uzasna revoluce". Nevadi,ze to neni lepsi, staci, kdyz je to jiny.
23. 10. 2018 06:33
Re: Strucny clanek
Az budes bydlet v centru Prahy, nejlepe u magistraly, tak ti Tesla lepsi prijde ;-)
Avatar - .StenLi.
25. 10. 2018 10:44
Re: Haters gonna hate :)
A dalsia zaujimavost do zbierky, Tesla slubovala byt opat v zisku (uz sa jej to podarilo v 2 kvartaloch davnejsie) v Q3 alebo Q4, a kvoli masivnemu navyseniu vyroby a stale rekordnemu zaujmu o Model 3 sa to vdaka vysokej marzi na kazdom kuse viac ako 20% podarilo uz v Q3 s celkovym ziskom 312 millionov..

..tak a teraz zacnime ratat kedy (ak vobec) sa o tom dozvie ACZ a ci to vobec spomenu, alebo ostanu len na hate vlne :-)

PS: Model Y je pripraveny na vyrobu, len ho nieje kde vyrabat..
21. 10. 2018 19:38
arabaci
arabaci se nechali v souvislosti se zavrazdenim novinare slyset, ze kdyz se na ne uvali embargo, neni pro ne problem zvednou cenu ropy na $200 a vic za barel.
to ted sice asi nehrozi, ale jednou takova situace prijde, a pak cena benzinu bude stat misto 35kc/litr cca 60kc/ litr a nafta o 5-10% vic. to samozrejme pro normalniho cloveka neni zadna tragedie, protoze jezdit s beznym autem s celkovejma nakladama za 7kc/km nebo 9kc/km je celkem jedno, horsi by to ale bylo v okamziku, kdy by benzin byl na na pridel a k tomu by klidne dojit mohlo, mam pocit, ze to ve sve motoristicke historii pamatuju, kdy se pridel psal do technicaku…

pak by to znamenalo, ze elektromobil sice najede jen 400km a pak se hodinu nabiji, ale spalovak natankuje treba az za dalsi mesic ….

a protoze stesti preje pripravenym, aspon jeden elektrovuz v rodine bude nutnost...
Rozbalit vlákno
11
21. 10. 2018 19:46
Re: arabaci
Ti "arabáči" jsou naši největší spojenci a v podstatě další stát NATO. Prochází jim Jemen, podpora islámských radikálů a teroristů, šíření toho nejradikálnějšího islámu ve světě,... Nechápu to divadlo kolem jednoho novináře. Ale zůstane jen u toho divadýlka a pojede se dál ve starých kolejí. Jen pár západních politiků bude v duchu západních hodnot žvanit.

"....Alespoň jeden elektrovuz v rodine bude nutnost....." Že ty si na toho ekologa jen hraješ a přitom doma bez auta nedáte ani ránu?
21. 10. 2018 19:58
Re: arabaci
kvuli vrazde jednoho novinare samozrejme zadny embargo nebude, to by russko muselo bejt oploceny uz od VRSR aby nikdo a nic by nesmelo ven ani dovnitr.
ja zadnej ekolog nejsem, jen se v ramci moznosti k zivotnimu prostredi chovam setrne.
bez auta muze bejt pepik v praze, ale clovek, kterej to ma na prvni autobusovou nebo vlakovou zastavku hodinu pesky, a do prvniho obchodu jeste dal, dost tezko ...
Avatar - twistedTSD
21. 10. 2018 22:54
Re: arabaci
Asi jsem naivní, ale doufám, že jim to tak snadno neprojde...
Avatar - _Karel_
21. 10. 2018 23:05
Re: arabaci
Jejich oddaný Trump už dal svůj názor najevo. Náhodná smrt ve rvačce. Bylo by to k smíchu, kdyby to nebylo k pláči.
21. 10. 2018 20:06
Re: arabaci
Posledná cena za socíku voči vtedajším platom bola ešte vyššia, keby si ju dnes chcel dorovnať, musel by liter stáť cca 75-85 Kč.
21. 10. 2018 20:17
Re: arabaci
to je dobra pripominka, jak sqele se nam zilo za komousu ...
vsak pisu, ze by to nebyla zadna tragedie
ale jen do chvile, az by benzin byl na pridel
21. 10. 2018 20:40
Re: arabaci
Za socíku boli iné výhody, o ktorých dnes môžeš len snívať. Napr. extrémne nižšia bola kriminalita, nemusel si sa báť pustiť deti na ulicu ako dnes. Bohatí nedávali tak okato najavo, že pre nich zákony neplatia a myslím, že si ľudia viac vážili to málo, čo mali a viac si vážili aj jeden druhého. Teraz sa máme lepšie ako vtedy, ale predsa sú veci, ktoré nám napriek všetkému dnes chýbajú. Žvanec nie je všetko.
21. 10. 2018 20:49
Re: arabaci
dalsi "vyhoda" byla, ze kdyz jsi nedrzel hubu a krok, tak jsi mel problem sehnat normalni praci, a kdyz jsi praci nemel, tak te mohli zavrit za prizivnistvi. takze Vaclav Havel kulil sudy, i kdyz delat nemusel, spousta lidi musela delat podradnou praci, treba tatuv znamej, co misto toho aby ucil na vysoky skole, tak delal kolotuka, protoze ho nic jinyho komousi delat nenechali. a ani muj tata neskoncil dobre, podradna prace aby ho nezavreli, i kdyz byl financne zabezpecenej jinak...
me z dob komousu nechybi nic, snad jedine ze jsem byl tehdy mladej a bezstarostnej a rozhodne bych nemenil. a jestlize jsi zamestnanec s prumernym platem, tak napr v rakousku, ktere nepoznalo hruzy komunismu, bys na nase bral 100 litru…

zakony ted neplatej hlavne pro jednoho trestne stihanyho StBaka, milacka duchodcu, kterej misto toho aby byl v teplakach, tak je ted premierem

a z tou nizkou kriminalitou tehda to vidis hodne ruzove. veznice za komousu byly plny, I kdyz je pravda, ze cast veznu byli politicti ...
22. 10. 2018 20:16
Re: arabaci
Píšem len o tom, čo si pamätám. Neriešim teraz politické aspekty, jasne, že veľa toho v poriadku nebolo. Ale z pohľadu obyčajného človeka, ktorý sa o politiku nestaral a proste si žil svoj život, boli aj pozitívne veci - ktoré pozitívne vidím aj dnes.
Kriminalita - no rozhodne, politických bolo veľa, v bežnej base bolo viac skôr drobných delikventov, zlodejíci, príživníci, tí, čo nechceli robiť... Dnes sú plné zlodejov, bitkárov, novodobých mafiánov, obchodníkov s bielym mäsom, podvodníkov aj vrahov.
A tie platy - dnes je to podobné ako vtedy. V mojej pozícii sa u nás dá zarobiť 1400-1800,-€. Obdobná práca v Rakúsku znamená plat 2800-3500,-€, podotýkam, že pre našinca, domáci sú ešte o kus vyššie (3800 a viac).
Ako som písal. Veľa vecí bolo zlých, ale nie úplne všetko.
Avatar - twistedTSD
21. 10. 2018 22:58
Re: arabaci
Wtf...vážili jeden druhého? Totalita byla především dobou morální devastace.

Třeba mého prastrýce, člena RAF, si vážili tak ukázkově, až se z toho postupně upil. A to ještě dopadl dobře.
22. 10. 2018 20:07
Re: arabaci
Pletieš hrušky s kolečkami. Písal som o niečom celkom inom.;-)