Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tesla bude vyrábět auta v jaderné elektrárně?

Francouzská ministryně životního prostředí Ségolene Royalová navrhla americkému výrobci elektrických aut Tesla, aby vybudoval svou evropskou továrnu na místě nejstarší francouzské jaderné elektrárny, která by se letos měla začít zavírat.
Zpět na článek
7. 4. 2016 08:19
7. 4. 2016 11:06
7. 4. 2016 08:19
Skvely napad
Vyrobene auta by rovno vychadzali z linky nabite plne energiou, ktory by z nich priamo ziarila >:D
Rozbalit vlákno
0
7. 4. 2016 11:06
Francie
Techce chce vyrabat v Cine, cim by klesla cena vozu o 1/3. Nechapu proc by dalsi tovarnu otevirali nedej boze ve Francii, kde se jeden den pracuje, dalsi strajkuje a nasledne maji 2 dny volna kvuli strajku s nalezitym proplacenim 2 volnych dnu. Stejnou chybu udelala Toyota. Z Francie utikaji i domaci automobilky, kdyby jenom mohly.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - cechblog
9. 4. 2016 21:05
SLEPÁ CESTA VÝVOJE PRO MÉNĚ INTELIGENTNÍ
1) Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala by asi 10x více energie než dnes vyrabí. Z čeho? Když je proti jádru.
Česko spotřebuje za rok cca 7 miliónu tun ropy na výrobu PH, to je nějakých 7 * 10^9 kg krát 5 * 10^7 J/kg, tj. 3.5 * 10^17 J energie z ropy, tj. děleno 3600 je asi tak 10^14 Wh tj. 100 TWh energie, a jeden Temelín dodává ročně 15 TWh. Tj. pokud nepočítáme ztráty museli bychom postavit cca 7 dalších Temelínů. Jenže při rozvodu a přeměně atd. budou ztráty - a kdybychom to zvládli k 50%, tak těch Temelínů máme rázem 14, tj. každý kraj by musel mít jeden Temelín a ten by musel jet naplno... a taková jaderná elektrárna má životnost pouze 30 - 50 let.
Takže provoz elektromobilů jen z praktického důvodu fantasmagorie.
2) Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala by k výrobě baterií více drahých kovů než dnes obsahují známá nalezišt.
Takže provoz elektromobilů jen z dalšího praktického důvodu fantasmagorie.
3) Kdyby měla Evropa jezdit jen na elektřinu potřebovala by nové technologie na skladování elektřiny. Kapacita baterií za 25 let stoupla jen 3x. Současným tempem na srovnatelnou úroveň s konvenčními motrory se dostaneme za 75 a více let.
4) Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala nové technologie na nabíjení baterií. Nabití na úroveň dojezdu cca 1000 km (dojezd konvenčího motoru) trvá dnes nejmodernější technologií 9 hodin. Nemluvě ani o cenách za přípojky. Při technologii, které by auto nabyla za několik destítek sekund (ekvivalent takování PH) museli byste mít přípojku pro ekvivalent jedenoho kilogramu nafty (42,61 MJ/kg) za 10s na 400V: 42.61 * 1000000 / 400 / 10 / 0.7 / 3 = 3x5000A, a takovou přípojku byste asi platit nechtěli.
5) Při standardním terifu elektřiny vychází km na zhruba 0,80 Kč, což je cena přibližující se k ceně nafty (1,40) který je zatížena 53% daní, elektřina jen DPH 21%.
Dnes jsou elektromobily jsou slepou uličkou vývoje, tak jako byly CD.
Rozbalit vlákno
0