Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Audi A3 1,4 TFSI – Fešné auto se svěžím motorem

Naftová Audi A3 udělala v prvním testu dobrý dojem. S benzinovým turbomotorem je ale mnohem lepší!
Zpět na článek
28. 1. 2013 10:37
28. 1. 2013 12:58
28. 1. 2013 16:26
28. 1. 2013 19:55
29. 1. 2013 20:20
29. 1. 2013 22:09
29. 1. 2013 22:44
30. 1. 2013 02:06
30. 1. 2013 02:07
30. 1. 2013 12:23
Avatar - Bristol
28. 1. 2013 10:37
Audi Interiér
kampak se poděli ty šmrncovní interiéry audi? O kvalitě materiálů pochyby nemám, ale design jaksi šel stranou...a u tohoto auta celkově
Rozbalit vlákno
38
Avatar - Dinar
28. 1. 2013 10:43
Re: Audi Interiér
Naopak, design interieru A3 je naprostá špička, o kvalitě nemluvě.
28. 1. 2013 11:11
Re: Audi Interiér
nevím, o kvalitě nepochybuju, ale nazvat ho designovou perlou bych neuměl, tvar výdechů klimy stejnej jako v mbA - pouťová kreace, to vyjíždění navi jako u volva před 10ti lety bych moc nechválil, ovládací panel místo jedné hlavní linky má klimu, pak díra, pak zapalovač na cigára jak z retra, pak zas díra na plech, jako s ostatním problém nemám, ale buďme objektivní, tohle má do "čistoty" daleko
Avatar - Dinar
28. 1. 2013 13:15
Re: Audi Interiér
Já bych uměl, tvar výdechů klimy je kruhový, tradice u A3, tvar lamel mnohem lépe řešen než u MB, vyjíždějící display navi je vůbec designově nejčistším řešením (a funkčně nejlepším - volvo udělalo velkou chybu, že od tohoto řešení upustilo), celá palubka, vč. ovl. panelu je pojata dokonale funkcionalisticky, právě kombinace designového minimalismu s perfektní ergonomií, funkčností a výběrem materiálů, je to, co tvoří designovou čistotu. Buďme objektivní, tohle JE ztělesnění designové čistoty. ;-)
28. 1. 2013 15:04
Re: Audi Interiér
nuž co se líbí jednomu nemusí se líbit druhému, krom toho co jsem vyjmenoval bych neměl výtek, teď jsem si prohlížel volant, ten je opravdu skoro dokonalej, sedačky taky, já bych byl klidně i pro něco takovýhodle: [odkaz]
28. 1. 2013 15:29
Re: Audi Interiér
To je ale pravý opak.
28. 1. 2013 15:29
Re: Audi Interiér
Obrazovka, trčící z jinak čisté palubní desky je pro mně vzhledově druhé nejhorší řešení (to úplně nejhorší je přilepený "tablet" v MBA).
Bral bych to, kdyby vyjela opravdu jen v případě potřeby - třeba při navigování - ale jinak by byla schovaná.
Ale tak, jak funguje teď, kdy vyjede hned po nastartování a straší tam celou cestu, ji neberu.
U A3 ještě ujde, ale interiér A6 doslova hyzdí.
Avatar - Ronault.
28. 1. 2013 16:55
Re: Audi Interiér
Já naopak souhlasím s Dinarem, je to pěkné a hlavně ergonomické, navigace a displaye u kolen nemají co dělat! ;-)
28. 1. 2013 20:06
Re: Audi Interiér
Proč u kolen?
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]

Všechno hezčí než tohle:

[odkaz]
[odkaz]

Samozřejmě se bavím o zakomponování obrazovky do palubní desky, ne o interiéru jako celku.
Ta obrazovka mi přijde o to násilnější, že moderní auta jako Audi nebo BMW se bez ní prakticky neprodávají.
To samé jako na Alfách přední SPZ na straně - podle mně je lepší navrhnout palubní desku jako celek, esteticky sladěný s obrazovkou, než navrhnout palubní desku nějak a obrazovku tam pak "dolepit".
Avatar - Ham.
28. 1. 2013 23:14
Re: Audi Interiér
Já myslím, že je to přesně naopak, kdo nechce tak se na obrazovku dívat nemusí a může jí nechat zajet do palubky a pak palubka vypadá jako ze škatulky, např. ta A3 vypadá o třídu lépe třeba než interier A4, ta s pevně vestavěnou obrazovkou vypadá jak z minulého století. :-)
29. 1. 2013 07:49
Re: Audi Interiér
Pak ale přijde o hormadu údajů, ne?
Rádio, nějaká nastavení...
Pokud je to někde zduplikované, tak OK, ale potom proč platit za obrazovku?
Ano, palubka téhle A3 je bez obrazovky jako za škatulky :-)
Avatar - Ham.
29. 1. 2013 08:46
Re: Audi Interiér
Já osobně si nastavím auto jak potřebuji a obrazovku použijí hlavně pro navigaci, což je tak do 10% času stráveného v autě. Určitě mě nerajcuje za jízdy dělat nějaká velká přenastavení auta, mobilu či audia. Základní ovládání všeho potřebného je na volantu a hraní si s kolečkem (nebo s dotykáčem u jiných aut) za jízdy neuznávám (max. navolení té navigace).
29. 1. 2013 12:48
Re: Audi Interiér
Pokud nepotřebuješ něco přenastavovat, což dělat za jízdy je stejně hloupost, tak si vystačíš s malým displayem v přístrojovce. Informací zvládá zobrazit dost. No a nastavování se dělá pohodlněji na něčem větším. Za jízdy využiji velký display jen tehdy, potřebuji-li mapu/ satelitní fotky/ Streetview pro navigaci. To mi jinak nezobrazí. Ale instrukce ano. Další výjimkou může být drive select. Tyhle věci také trochu záleží na modelu.
29. 1. 2013 14:52
Re: Audi Interiér
Tak jo, ukecali jste mně.
Když je to schovávatelné, je to čistější řešení :yes:
Avatar - Ronault.
29. 1. 2013 18:14
Re: Audi Interiér
Vidíš, že si dáš říct... >:-[] >:D
29. 1. 2013 19:57
Re: Audi Interiér
No jasně >:D

Ono je to tak, že při těch pár krátkých projížďkách to které řešení nedokážu plně poznat, takže dám na zkušenější.
28. 1. 2013 18:14
Re: Audi Interiér
Nevím jak u A3, ale u A6 se dá obrazovka kdykoliv zasunout a v případě potřeby znovu vysunout
28. 1. 2013 21:44
Re: Audi Interiér
Stačí zmáčknout jedno tlačítko a navigace zajede. Kromě A1 a Q3, kde se obrazovka vyklápí manuálně. Já ji třeba za jízdy nemám rád venku, takže ji mám schovanou.

[odkaz] Hned to tlačítko napravo, vedle vypínání stabilizace.
28. 1. 2013 11:33
Re: Audi Interiér
Hm, verim tomu, ze osobni setkani by asi bylo lepsi. Nicmene kdyz vidim ty vyrezane kruhy na flasky ve stredovem tunelu, ktere nejdou zakryt, tak je mi u kazdeho auta nevolno.
Avatar - Bristol
28. 1. 2013 11:49
Re: Audi Interiér
já na to mám jiný názor...A3 vypadá jako ta statá s jinou grafikou světel....ačkoli audi desing nějak moc nemusím poslední dobou, tak A3 vypadá jako chudý příbuzný...
28. 1. 2013 12:03
Re: Audi Interiér
Řeč je o interiéru.
Avatar - Bristol
28. 1. 2013 12:54
Re: Audi Interiér
ano a tam vypadá jako A1...bohužel...když se koukneš do kokpitu golfu nebo octávie což je stejný segment jen mainstreamový tak je dle mého trochu jinde(designově) opakuji o materiálech nepochybuju, ty budou jistě na úrovni jako obvykle, když dám kokpit A3 bez nápadu vedle například MBA tak není moc co řešit...a to je škoda, protože audi mělo interiéry vždy velmi vkusné
Avatar - Dinar
28. 1. 2013 13:22
Re: Audi Interiér
No, pro mě je právě vnitřek MBA příkladem designového kýče, čistě přenesená přístrojovka ze supersportu, kde to funguje (i proto, že odkazuje na gullwing), v MBA už je to jen parodie. Golf a octavia, o.k., ale premiové interiery, postavené na řešení s odděleným ovládáním infotainmentu je třeba posuzovat zvlášť, je to o level jinde, a tam pak nutno uznat, že 1er je prostě, jakkoliv sám o sobě designově funguje, o krok za A3.
29. 1. 2013 17:21
Re: Audi Interiér
smiesne auto na tie peniaze
28. 1. 2013 10:49
Re: Audi Interiér
Seděl jsem v ní a dojem z interieru je úplně jiný než na foto. Na fotkách se mi taky nelíbí, ale ve skutečnosti bomba!
28. 1. 2013 10:50
Re: Audi Interiér
Přesně...
28. 1. 2013 10:59
Re: Audi Interiér
No nevím... mám pocit, že dnes už nejsou dizajnéři... prostě nedostatek invence a smyslu pro jednoduchost a eleganci nahradíme spoustou zákrut, chromovaných cerepetiček a jinak na první pohled "oslnivých" nesmyslů... ale celek je jen jedno velké pozlátko bez duše... :-|
28. 1. 2013 11:08
Re: Audi Interiér
Čoeče ergonomie je ergonomie... Tam moc nic nového vymyslet nejde. Máš nějakej příklad interiéru,kterej považuješ za "umělecké dílo"?
28. 1. 2013 11:31
Re: Audi Interiér
za mne DS5
Avatar - Choochoo
28. 1. 2013 12:26
Re: Audi Interiér
To je slusna divocina ;-)
Avatar - Bristol
28. 1. 2013 12:56
Re: Audi Interiér
DS5 má velmi zajímavý kokpit...oproti tragédii C6 je na úrovni jsem zvědav na DS9 ;-)
Avatar - Dinar
28. 1. 2013 13:28
Re: Audi Interiér
Vnitřek DS5 není vůbec špatný, ale pak nešermujme při hodnocení interieru A3 pojmy jako čistota apod., protože tady jde o naprosto odlišná pojetí, sám o sobě je každý vrcholem toho svého, DS5 zdobný, A3 minimalistický, srovnání mezi nimi je čistě otázkou osobního vkusu, protože stavět je proti sobě by bylo jako stavět proti sobě třeba baroko a bauhaus, což už je z podstaty nesmysl.
Avatar - Emel
28. 1. 2013 12:28
Re: Audi Interiér
Zajímavé téma... mě se podle fotek z běžných aut líbí Leon. Moc nemusím kulaté výdechy ventilace ani výsuvný displej navigace... Leon se mi trefil do vkusu.
Avatar - Bristol
28. 1. 2013 12:55
Re: Audi Interiér
nápadité interiéry dělá jaguár, volvo, lexus a poslední dobou i mercedes a řada DS od citroenu
Avatar - Dinar
28. 1. 2013 13:33
Re: Audi Interiér
Nezlob se, ale tohle zní tak, že prostě jmenuješ značky, aby mezi nimi nebyla žádná německá, bez argumentu. Takový jaguar a nápaditost interieru, to je docela humor, síla interieru Volva je v severském pojetí, nekomplikované navazování/protínání jednoduchých tvarů, minimu křivek, ne v nápaditosti, lexus se motá v zajetí své minulosti konkávních a konvexních křivek a momentální inspirace řešení základních tvarů přístrojovek ve stylu BMW, výsledkem je jistý pokrok, ale nápaditost? Ve srovnání s čím, originálem BMW nebo starým Lexusem?
29. 1. 2013 08:52
Re: Audi Interiér
Sorry, ale Jaguar má možná pár notřelých prvků, jinak je to (naštěstí) poměrně klasický a nepříliš nápaditý řešení.
Avatar - white label
29. 1. 2013 21:22
Re: Audi Interiér
"...smysl pro jednoduchost a eleganci nahradíme spoustou zákrut, chromovaných cerepetiček a jinak na první pohled "oslnivých" nesmyslů..."
Tak to je právě přesně to, co se interiéru nové A3 naštěstí netýká. :yes:
28. 1. 2013 11:26
ehm, takže ten motor...
Závěr
"S relativně slabým motorem chybu neuděláte..."

Plusy
"Relativně silný, pružný a úsporný motor..."

Jinak se mi článek líbil. Ale řešit, jestli je to silný nebo slabý motor, mi přijde dost zbytečné. TO ať si posoudí každý sám. Jak funguje bylo vylíčeno dobře.
Rozbalit vlákno
12
28. 1. 2013 11:30
Re: ehm, takže ten motor...
v recenzi na Audi se z - stane lehce +
28. 1. 2013 11:31
Re: ehm, takže ten motor...
To vylíčit moc nelze... To si musíš vyzkoušet na vlastní kůži. Dle mě je v dynamice mezi 1,2 TSI/77kW a 1,4TSI/90kW absolutně minimální rozdíl. Výrazně dynamičtější je až 1,4TFSI/103kW...
28. 1. 2013 11:37
Re: ehm, takže ten motor...
"Souhlasím s Lukášem, A3 sice není „řidičské“ auto, nicméně nudy za volantem se bát nemusíte. Určitě ne s 1,4 TFSI.
Vzali jsme auto na brzdu a výsledek byl hodně potěšitelný: téměř placatá křivka momentu od nějakých 2.200 do 4.500 otáček a maximum 214 Nm. Nejvyšší výkon jsme naměřili při 5.460 otáčkách, konkrétně 102,5 kW. Z grafu i projevu auta je ale jasné, že tohle není motor lačnící po otáčkách a točit jej výrazněji za pět tisíc nemá smysl. Má zkrátka, možná po vzoru švédských hokejistů, skvěle silné střední pásmo. Běžný řidič to rozhodně ocení"
28. 1. 2013 11:46
Re: ehm, takže ten motor...
Vyzera to ako dalsie specialne silnejsie auto pre novinarov :)))
Na bezne jazdenie je tych akoze 90kW uplne postacujucich, hlavne v spojeni s turbom, ktore mu dava zatah aj v bezne pouzivanych otackach.
28. 1. 2013 15:03
Re: ehm, takže ten motor...
Ze mali pod kapotou 103kW verziu a pisu o 90kW by som sa ani nedivil.

Su to iba novinari, nie technici a uz sa take neraz stalo. Napr. aj na autoforu, kde testovali dynamicke parametre Tiguana 170k a v clanku sa dusovali, ze je to skutocne tak rychla 140k verzia. Samozrejme nonsens, staci si dohladat merania na cudzich weboch.

I ked v tomto pripade Nm odpoveda 90kW verzii.
28. 1. 2013 22:33
Re: ehm, takže ten motor...
12,5 kW nad předepsanou hodnotu není nic zvláštního. Stejně tak 14 Nm. Kdyby tohle byla 103 kW verze, tak to od Audi považuji za špatný vtip. Samozřejmě záleží na přesnosti měření.
Avatar - Emel
28. 1. 2013 12:30
Re: ehm, takže ten motor...
Takové názory jsem slyšel i u Octavie...
Avatar - Ronault.
28. 1. 2013 16:59
Re: ehm, takže ten motor...
Ano, mé pocity se zajetou Octavii 1,2 TSI 77 kW nebyly vůbec špatné, možná bych ani 1,4 TSI 90 kW (jel jsem v Golfu) nepotřeboval (najeto stejně), ale je otázkou, jestli se to s novou generací 1,4 TSI nezměnilo...
28. 1. 2013 11:39
Re: ehm, takže ten motor...
Už jen z faktu, že použili slovo "relativně" je jasné, že tu sílu (slabost) motoru k něčemu vztahují.
V jednom případě je tedy relativně slabý, v jiném pak může být relativně silný.
Co je na tom divného?
Avatar - Emel
28. 1. 2013 12:29
Re: ehm, takže ten motor...
No ano... relativně slabý je v rámci portfolia Audi, relativně silný ve srovnání se silničním průměrem v ČR.
28. 1. 2013 22:34
Re: ehm, takže ten motor...
:yes:
29. 1. 2013 19:58
Re: ehm, takže ten motor...
Třeba tak :yes:
28. 1. 2013 12:58
BMW 1
Tu maju na 1-er trochu iny nazor ;-)

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
28. 1. 2013 16:26
Á DVA TŘI...
Jo přesně, auto, které má dokonalý rytmus, dokonalý takt. AUDI drží trojku pěkně festovně při zdi, tedy... při prémiové zdi, to je jasné. Jsou to paradoxy, ještě donedávna málo emotivní Volvo bouchá v kompaktech jedno z nejemotivnějších aut, Mercedes jakbysmet, dokonce BMW se ve třídě zajímavě "vykrucuje", na átrojku tedy zbývá prvotřídně padnoucí oblek v klasičtějším střihu. Dobrá, zvenku možná až příliš "jednoduchý", zato uvnitř, to je kabinové absolutno. Ať hledám, jak hledám, není tam nic ke kritice, a to včetně napojení přístrojové desky na dveřní výplň. Dokonce i ten vyjížděcí panel musíme ocenit, a to proto, že v "klidové poloze" nám átrojka nabízí přesně to, co šofér chce - dominantní kapličku s tradičními přístroji. S tímhle nehneš, ani kdyby ses na hlavu stavěl.

A tak nám zbývá se vypořádát se včerejší informací, že AUDI připravuje změnu v designu přídí. Na výšku se umenší gril. Jo, s tím veliký souhlas, originalita a jedinečnost single frame se zdařile naplnila, je nutno zase trochu trhnout designovou oponou.

Osobně v této třídě a v daném kvalitativním segmentu tíhnu více ke vřelejším křivkám Volva V40, tiše pak vzdávám hold směrem ke Mnichovu, neboť druhá jednička vypadá stále lépe a lépe... A A3? Za centrální pozitivum ber to, že tohle auto nebude stárnout a i za sedm let bude stále jako nové. Kdo jiný tohle umí?

BRAVOOOO :yes: :-!
Rozbalit vlákno
2
28. 1. 2013 18:56
Re: Á DVA TŘI...
uznávám, že to není nejhorší, onehdá jsem ji viděl v s paketu, příplatkový led světla a z vnějšku působila dobře, dvěří to chce 5, no a ta kabina je holt jaká je, pro někoho absolutno, pro někoho díky jistým detailům viz výše "pokažená" , je to detail, ale ten zapalovač cigár, díry na plech, no nic..
28. 1. 2013 23:03
Re: Á DVA TŘI...
Ano, zapalovač se mi tam také nelíbí. Nicméně je za příplatek. ;-) Tuhle oblast považuji asi za nejslabší v interiéru A3.
Avatar - citrus
28. 1. 2013 19:55
Super...
...až na jeden menší problém to auto se mi nelíbí :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
28. 1. 2013 21:26
Teorie relativity
A3 je bezesporu velmi povedená. Nudné Audi jako většina, dokonale uniframe. Zkrátka Audi ve velikosti emka. Čekal snad někdo míň?

Přesto je důvod k pochybám. Důvodem je Golf. Golf VII je totiž tak podařený, že rozdíl mezi A3 a Golfem se nebezpečně setřel. Setřel do takové míry, že v některých testech dokonce zvítězil Golf.

Jistě, odhlédnuto od ceny není jistě Golf lepším vozem. Jenže bez ceny to zkrátka nejde a pak je otázkou, jeslti je prémiovost opravdu tím podstatným přínosem. Lépe vybavený Golf se silnější motorizací možná nevytvoří tolik aury úspěchu, ale v důsledku může vykouzlit mnohem větší úsměv majiteli. A to pak je na zváženou :-!
Rozbalit vlákno
2
28. 1. 2013 22:44
Re: Teorie relativity
Je to tak.

Jakože VW moc nemusím, tak aktuální Golf na mě udělal víc, než pozitivní dojem.
Není důvod k pochybám, tohle půjde z krámu jakou rohlíky (společně s TDI houskama).
Jen i já si myslím, že bych (ano..bych) šel do Golfa.

Problém nevidím v A3 jako takový, ale MB má designový unikát A.
Když jsem to viděl poprvý na Chodově, sjel jsem okamžitě ze silnice a jel vzdát poklonu osobně.

BMW má v jedničce navíc náhon na zadek. Designově zraje jak víno a ještě dlouhý léta půjdou tendence nahoru.

A Audi? Má v trojce prostě trochu lepšího, lépe dovybavytelného Golfa. Nic víc, nic míň.
Já v tom přidanou hodnotu moc nevidím.
28. 1. 2013 23:12
Re: Teorie relativity
Golf i v minulé generaci dokázal A3 válcovat, s přehledem. Porážel i 1er. Prémium, které si účtují, není zanedbatelné. V téhle generaci více než v minulé vnímám, za co si připlácím. Pokud bych kupoval kompaktní hatchback, tak si počkám na GTI. To by to pro mne mohlo rozhodnout. Jinak mám mezi kompakty celkem jasno, 2er Coupé. Snad ho BMW nezkazí. :-)
Avatar - KANKUNEN
29. 1. 2013 06:52
koncern x Fiat
O spotřebě se píše, že motor je úsporný, zajímavé je, že podobného motoru od Fiatu, který má podobnou spotřebu na spritmonitor.de, se vždy píše, že spotřeba rychle roste. 7,2 při reálných 120 doufám požere dva a půl litrový kombík.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Ham.
29. 1. 2013 08:57
Re: koncern x Fiat
Já na sprintmonitoru vidím, že je tam rozdíl skoro litr u srovnatelných aut s manuálem. A to je hodně.
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - iudex
29. 1. 2013 10:04
Re: koncern x Fiat
Nahoď si pri tej Alfe 125 kW benzín (o 40% vyšší výkon) a si presne na tej istej spotrebe 7,89 l ako pri 88 kW motore: [odkaz]
Treba si uvedomiť, že 1,4T-88 kW nemá priamy vstrek a ten robí dosť.
Avatar - Ham.
29. 1. 2013 10:10
Re: koncern x Fiat
Pak ale nemůže kolega argumentovat, že ekvivalentní verze k 90kW TSI má slušnou spotřebu, prostě nemá, na svůj výkon je rozežraná.
Ano 125kW má spotřebu v normálu.
Avatar - iudex
29. 1. 2013 10:26
Re: koncern x Fiat
Máš úplnú pravdu, 1,4T-88 kW je pažravá (obdobne ako 1,4T od Opla). Porovnateľné motory s priamym vstrekom sú na tom podstatne lepšie a ukazujú, že turbobenzíny s nepriamym vstrekom sú už dinosaurami, ktoré si zaslúžia vyhynúť.
29. 1. 2013 20:09
Re: koncern x Fiat
U Opelu je to dáno tím, že se jaksi vykašlali na redukci hmotnosti, jinak by ten motor na to auto v pohodě stačil, je to jen a jen jejich chyba, v době kdy je konkurence s každou generací lehčí, oni jsou o cca. 100 kg těžší.
29. 1. 2013 22:21
Re: koncern x Fiat
Ani 1,4 Multiair 125kW nie je priamy vstrek, zere od 5l pri extremnej jazde, pri normalnej 7l a inak do aleluja. Ma podobne spotreby ako tento motor v teste.
Avatar - praděda7
29. 1. 2013 13:40
A3 value for money
Každý kdo plánuje si koupit toto "dusítko" za 600k a nezvažuje koupi Mazdy3 MPS se 191KW plně vybavené za stejný peníz, by si měl nechat vyšetřit hlavu.....
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Ham.
29. 1. 2013 15:11
Re: A3 value for money
Tak to bude velký nával na vyšetření hlavy.
Avatar - Johny.Rico
29. 1. 2013 15:28
Re: A3 value for money
Dusítko? >:D Co to je dědo? >:D
Avatar - iudex
29. 1. 2013 16:28
Re: A3 value for money
Bohužiaľ či našťastie (závisí od uhla pohľadu) kupujú autá strikne podľa value for money. Racionálne Tvoja úvaha sedí (za cenu hatchu s 90 kW môžeš mať hothatch s viac, ako dvojnásobným výkonom).
Ale hromada prémioviek v základnej výbave a motorizácii ukazuje, že mnohí si cenia image viac, než hmatateľnú hodnotu. A
Tiež by podobná úvaha mohla pokračovať štýlom: za cenu (hot)hatchu nižšej strednej môžeš mať limuzínu vyššej strednej triedy so šesťvalcom (povedzme nejakú Ameriku).
Avatar - praděda7
29. 1. 2013 23:21
Re: A3 value for money
Lidé co si kupují auta kvůli image, by si také měli nechat vyšetřit hlavu. A to platí specificky v tomto případě. Když chci H/H a image a nemám na to peníze, tak nebudu kupovat něco co vypadá jako H/H, ale jede jako S/H. Pak je třeba se rozhodnout, co preferuji. Pokud je to image, tak nemusím za vúz vysázet 600k a koupím tu nejlevnější verzi . Pokud chci H/H, tak prdím na image a kupuji pravdový H/H. Dig?
Avatar - white label
30. 1. 2013 00:02
Re: A3 value for money
"Sedmimílový" dědo, vyšetřit by se měli nechat především ti lidé, kteří dlouhodoběji nechápou, že je naprosto normální a zcela přirozené, že různí lidé mají různé představy/požadavky/priority...
V této souvislosti by mě zajímalo jak si došel k závěru, že zrovna případný zájemce o A3 1,4 TFSI chce HH?

Já zase např. nerozumím kupcům (včetně kupců HH) s ústřední prioritou výkonu motoru v poměru k ceně vozu (k čemu pak jsou třeba srovnávací testy HH, když stačí jen pořizovací cenu vydělit počtem koní a máme "jasného" vítěze), ale přesto i je respektuji minimálně do té míry, že by mě opravdu nikdy nenapadlo, že potřebují (jen proto) vyšetřit hlavu apod.
Avatar - praděda7
1. 2. 2013 20:06
Re: A3 value for money
Co si budeme nakecávat. Je jasné, že když si někdo kupuje A3-ku v provedení 1.4 TFSI, chce něco, co se "hýbe". A to je potom H/H. Pokud ovšem je pro danou osobu důležitější značka a performance obětuje, je to jeho věc, ale stejně by si měl nechat pro jistotu vyšetřit hlavu, protože určitě trpí nějakým komplexem.
29. 1. 2013 19:07
Re: A3 value for money
jj nebo třeba ford mondeo 1.6 ecoboost kombi 118kw (Ford Champions Edition) 589 000Kč
V čem je audi lepší?

do toho Audi bych nešel nikdy.

Platit statisíce za imidž.. :-!
29. 1. 2013 19:41
Re: A3 value for money
jo na západě bys koukal jak je tu image v módě ;-)
Avatar - Ham.
29. 1. 2013 20:38
Re: A3 value for money
Plno bychařů by zase nešlo nikdy do předraženého Fordu když si mohou lebedit v Loganu MCV za 180 tyček. :-)
29. 1. 2013 20:04
A3 1,4 TFSI
Auto určitě více než dobré, ale proč se prodává standardně se sportovním podvozkem? Myslím, že u nás by drtivá většina zákazníků ocenila poddajnější (měkčí) podvozek. Taky moc nevěřím tomu, že Golf by jezdil mnohem hůř, stejné komponenty i motor, jen je Golf pohodlnější a jízdní vlastnosti jsou (alespoň podle testů) taky více než dobré. Prosím aby můj comment nebyl brán tak, že A3 nepovažuji za dobré auto, právě naopak, jen si nemyslím, že sportovní nutně neznamená tvrdý, toť vše.
Rozbalit vlákno
1
29. 1. 2013 20:20
Re: A3 1,4 TFSI
Vezmu to podle Německa. Máš tři stupně výbavy: Attraction, Ambition a Ambiente. Navíc ještě Ambition s S line Sportpaketem. Ambition má sportovní podvozek v základu, ale můžeš si bez příplatku objednat normální (= dynamický). Ostatní mají sportovní za příplatek 220 €. S line Sportpaket obsahuje S line podvozek, který je ještě snížený oproti sportovnímu (normálně za příplatek 565 €). A opět se ho můžeš vzdát.

Předpokládám, že v ČR bude nabídka obdobná. Rozhodně ti ho nutit nebudou. Není to jen u podvozků, občas najdeš u Audi položky výbavy, kterých se můžeš vzdát, kdyby ti náhodou nevyhovovaly. Novinářům dávají auta na sportovních podvozcích, protože spíš budou kritizovat horší jízdní vlastnosti než menší pohodlí.
Avatar - praděda7
29. 1. 2013 20:43
A3 value for money
Ok, ok..."dusítko" je odvozeno od dusítka, které používá trumpetista k omezení výkonu/hlasitosti zvuku jeho trumpety. Jinými slovy, je to něco přidušeného....kapiš? No, ještě bych dodal, že když někdo uvažuje o koupi A3 1.4 TFSI a je připraven "fork out" 600k, tak to asi bude někdo, kdo má určitě zájem na tom, aby se to auto i "trochu hýbalo". A to A3 1.4 TFSI neumí.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - white label
29. 1. 2013 21:44
Tři dveře
Vytýkat (v závěru) 3dv. HB, že není pětidveřový, má v principu stejnou logiku, jako vytýkat 5dv. HB, že není 3dv. Každé řešení má svá jasná pro/proti a ideální stav je, pokud si lze vybrat, což v případě A3 už tradičně lze. Bohužel přibývá HB, kde si počet dveří vybrat nelze a nabízí se pouze jako 5dv. (např. v této třídě - Ma3, AR Giu, Leon...).
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Ham.
29. 1. 2013 22:09
Re: Tři dveře
Zrovna třídvířko bylo u minulé generace A3 velmi oblíbená varianta, typicky v černé barvě a myslím, že je daleko více nositelem myšlenky prémiového hatche (elegantní byť nepraktický) než praktické pětidvířko.

Vcelku logický názor na to mají Britové, třídvířko vidí jako krále prémiových hatchů
[odkaz]
a pětidvířko řadí po bok family hatchů (pět dveří jako znak praktičnosti) kde samozřejmě v poměru cena/výkon prohrává s Golfem.
[odkaz]
Avatar - white label
29. 1. 2013 22:32
Re: Tři dveře
Jj a třídní idol zdejších diskusí (MB A) až pátý, to snad někteří ani nerozdýchají... ;-)
Avatar - Ham.
29. 1. 2013 22:44
Re: Tři dveře
ale zase na začínajícího výrobce hatchů slušný výsledek. :-)
Avatar - white label
29. 1. 2013 23:07
Re: Tři dveře
To jo, na první pokus to není špatné... ;-)
30. 1. 2013 02:06
Re: Tři dveře
Asi největší rána je u jedničky: "Measures up on comfort and space, but it’s still boring to drive." :-)
30. 1. 2013 02:07
Re: Tři dveře
Jak jsi přišel na to, že jednou je to třídveřová A3 a podruhé pětidveřová? Je to stejná fotka, stejný text.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
30. 1. 2013 09:26
Re: Tři dveře
Možná... ale když tato nepraktická karosářská forma je hlavním negativem testovaného auta - není to skvělé?
Avatar - white label
30. 1. 2013 22:58
Re: Tři dveře
Možná..., ale ne pro každého je zrovna 3dv. HB "nepraktickou karosářskou formou", ne každý nutně potřebuje chodit do kompaktního HB hned pěti "otvory".
Např. pár dní zpátky jsem měl půjčeného 5 dv. šestkového Golfa (jsem zvyklý na 3dv. G5 a G6) a jen "díky" těm krátkým předním dveřím jsem měl pocit, že mi půjčili minimálně o číslo menší auto, než je 3dv. verze. Ano, kdybych měl např. 170 cm, tak si na to samozřejmě nestěžuji...
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
30. 1. 2013 11:18
Výkon motoru
Reakce na "Ze mali pod kapotou 103kW verziu a pisu o 90kW by som sa ani nedivil.

Su to iba novinari, nie technici a uz sa take neraz stalo. Napr. aj na autoforu, kde testovali dynamicke parametre Tiguana 170k a v clanku sa dusovali, ze je to skutocne tak rychla 140k verzia. Samozrejme nonsens, staci si dohladat merania na cudzich weboch.

I ked v tomto pripade Nm odpoveda 90kW verzii. ":

U 90kW 1,4 TFSI jsme v A3 naměřili zhruba 103 kW. Takový výsledek je v normě, podobný rozdíl mezi orientačně naměřeným a udávaným výkonem bývá obvyklý. O 103kW verzi nejde - pro srovnání, Golf se silnějším 1,4 TFSI najdete v aktuálním Světu motorů, kde mu bylo naměřeno 124 kW a 267 Nm (slabší motor má 103 kW a 214 Nm).
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ham.
30. 1. 2013 12:23
Re: Výkon motoru
rozdíl 103 a 124kW už moc v normě není.