s M-paketem (byť za snad až nežidovských 90k) vypadá jednička opravdu bezvadně. Škoda toho podivného vzhledu bez m-paketu, se kterým stále nejsem úplně smířený.
Tak BMW predvedlo ze stale umi delat auta pro ridice, to je moc dobre.
Nanestesti pro BMW vzhled prodava a tady bude jasne panovat MB-A, alespon ma volba pokud jde jen o vzhled by to byla zcela jiste. Kazdopadne co jednicka straci ve vzhledu tak alespon v teto konfiguraci nazene jinde, take utratit sve penize volim 1er s benzinem a hlavne m-paketem (to auto to potrebuje.
Audi u me zaostava za obema - za MB vzhledem, za BMW schopnostma.
Samozrejme, nikdo nepochybuje nad solidnosti auta. Navic je podle me jednicka dnes plnohodnotna vstupenka do premioveho sveta i pro rodiny.
V interieru porazi BMW audi a MB na hlavu (designem, nerikam ze kvalitou), jako jedine na me pusobi plnohodnotnym dojmem a nesnazi se zaujat nevkusnym pruduchem klimatizace :-)
ALE vnejsi vzhled je proste na strane MB, alespon u me, ikdyz se mi BMW jako balicek pozdava vic, tak jen vzhledem A classe porad vede.
Design, u mě zvenku 1er, prostě fotky jsou fotky, naživo se mi to auto líbí velmi, je to prostě bavorák a ne hatchbackový unidesign kia, volvo, mb? Uvnitř jak designem tak kvalitou vede A3. Navíc v amg paketu áčko dělá už skoro dojem tuzingu, moc na efekt. A ten vnitřek s nalepeným ájpedem a třemi průduchy může ohromit někde v autosalonu, ale za čtrnáct dní omrzí.
A ještě sedačky, myslím ta integrovaná hlavová opěrka, stejné řešení v citigo bylo odsouzeno čtyřmisty příspěvky jako levné nic, v áčku je to ok, páč mercedes. ;-)
ako neriesim ruzicu miesto packy na sklon operadla, tak nehladam inteletualnu narocnost tam kde nie je :-) resp. lepsie v baworiaku s kozatou blondinou, ako v skodovke s obtlstlou maminou ;-)
Když kozatou blondýnu, tak kozatou blondýnu, třeba tahle tvé (dva) požadavky splňuje taky beze zbytku:
[odkaz]
Kyž v 1er vyhodíš sedačku spolujezdce, tak se ti na zadní sedadlo možná vejde... ;-)
1er ma viacero vyhod:
1. nemusim si maleho vtaka dokazovat velkym autom :-)
2. prave pre take odkazove blondiny to nie je :-) na to predsa stavaju roomster :-)
inak termin kozata blondina ma v ceskych luhoch a hajoch vtipne iny vyznam ako na chudobnom sk, to je z toho prebytku a dostatku, nie ako na chudobnych kopcoch, musite tie boubelate dobre zivene cesky nahanat s velkym bicom po malom dvore, potom sa aj zmestia do 1er :-)
No nevím, co si mám o tom myslet, protože u odkazu k téhle fotce se píše něco o "podtatranské lochnesce". :-O:*);-)
U toho "maleho vtaka" máš vlastně výhodu v tom, že ti 1er pomáhá k dokazování toho, že fakt není malý, kdyby tě někdo náhodou podezíral, tak řekneš: přece bych si s malým "vtákem" nekoupil malé auto...
>:-[]
Z nuly na stovke za 6,5 sekundy a v prípade potreby spotreba pod 5 litrov. Keby to niekto predpovedal pred 15 rokmi tak si zaistí bezplatný pobyt v čalúnenej izbe.
Jsem tu jedinej, komu nafta a sportování nejde příliš dohromady? Nic proti naftě v dálničních přesunech, případně SUV nebo TIR, ale do takovýhoto vozítka? Mě je těch krásných aut v dieselu vážně líto :-|
edit: nějaký repráček u výfuku třeba za příplatek? >:D
Všechno je relativní, pominu-li, že 125d není primárně sportovní auto, pak efektivně točí pět tisíc. Takový focus ST předchozí generace s motorem volvo 2,5t, což bylo klasické turbo ze staré školy se se***vými prodlevami na plyn, turbolagem a smysluplným točením od 3 do 5tis., kdy cokoliv nad to bylo naprosto neefektivní, podobně jako u dýzlu, tedy to bylo auto, o kterém se v soudobých testech dočteš spoustu adorací, a přitom v reálu ten motor nedělal nic lépe než tenhle dýzl, tedy mimo to, že žral dvakrát tolik, minimálně. ;-)
:yes:
Jen kromě té spotřeby, ještě zvuk, který byl sice u STéčka taky zajímavější v nižších (včetně volnoběhu) a středních otáčkách, ale byl to benzínový R5.
Dokonce bych řekl, že v nižších a středních otáčkách připomínají osmiválec, ale spec. u tohoto motoru, jak dojdeš k pěti zvuk se změní v utrápený jekot, skutečně velmi málo benz. motorů, a to vč. čtyřválců zní nahoře tak nelibě, navíc už tam ani nejede. Je to prostě klasické staré turbo, do pěti a odřadit.
budiž, ale kolik stálo ST, tak nějak 650 tis. tipuju, tady máme cenu kolem 950 minimálně a to už můžeme koupit např. FF RS a to jsme už v jiné kategorii, žrát to něco bude, netvrdím, ale dát za 1er mil. kč a mít tam start - stop diesel, to chce být asi fanda do aut :-)
650 stálo třídvéřové ve výprodeji ke konci životního cyklu.
A to si nepřej vidět (a cítit) ten šmejdský interiér z šedých, smradlavých, plastů.
Proti libovolnému BMW1 je to katastrofa.
No a já to znám z nového ST i RS. RS teda podstatně méně, ale to ST bylo před pěti lety tak smradlavé, že se dva dny větralo na zahradě, než se s ním dalo jezdit se zavřenými okny. To, že se v autě za třičtvrtě mega neustále rozpadala tapecíra a madla raději nevzpomínat...
Zato ten zvuk - ten byl parádní, to trumflo jen VW R32.
Tipuješ špatně (to máš asi nějakou výprodejovou cenu), 5dv. stálo v základu 790 tis., mělo o 6 kW víc, o 130Nm méně, vír v nádrži... a nemělo to prémiovou značku a vše co s tím souvisí...
[odkaz]
no ale padat dolů jako bmw nebude, ikdyby ano, kolega zde srovnal 2 motory, které se stářím poněkud liší, já jen, že za ty prachy můžu i něco jinýho, zajímavějšího, vybírat z tohoto bmw a ff rs, nevěřím, že bys bral bmw:)
Občas se člověk nestačí divit, kudy se diskuse začne ubírat. Já jsem přece toho focuse st nedal jako příklad konkurenčního auta, jednak se s tímto motorem už nevyrábí, jednak je to mainstream, předokolka... Takže šermovat cenami je zcela mimo diskusi. Použil jsem ho pro srovnání "sportovnosti" motorů, ty říkáš, že sportovní dýzl je nesmysl, já na předchozím focusu st demonstruju, že benzinový turbomotor míval a zhusta mívá velmi podobný charakter jako např. tento bmw dýzl, a přitom se na tím R5 turbo motorem mnoho lidí rozplývalo, jinými slovy, není důvod zatratit 125d proto, že je v něm dýzl, naopak, charakterem na mnohé benzinové turbomotory stačí a provozní efektivitou je rozbije. Jistěže bych raději sáhnul po 135i, ale 125d je takový dokonalý kompromis bez kompromisu. :-);-)
tak na tom, že 1er raději s motorem 135i se shodneme, pak bych k autu výtky samozřejmě neměl, 125d bude jistě perfektní motor, ale spíš do dálničního křižníku, kdo ho zvolí, bude spokojenej, jak by s ním asi jela taková impreza, nechcu vědět :-)
Naopak, 125d je přesně motor pro jedničku, max. pro trojku. Jel jsem s tím v pětce, tj. tom dálničním křižníku a říkám, děkuji ne, oproti předchozímu R6 jako 525d to nemělo žádnou výhodu, a zvuk čtyřválce je v této třídě akceptovatelný ve verzi "vstupenka", a to už 525d není. V jedničce s dobře naladěným výfukem, dle mého ideální motorizace. ;-) A ono to i z těch testů 125d tak vypadá, nejen na auto.cz.
obecně mi v autech víc vyhovuje benzín, když už bych chtěl sportovat, tak snad jedině benzín, však pro všechny euro-drzky-cowboys zřejmě spíše diesel, asi ho budu muset projet, jinak do 5er jenom 6válců a více, o tom žádná, nu a do jedničky co je převážně na město a občas na hrátky 125i, kombinovaná spotřeba 6,6, není co řešit:)
Znova říkám, 125d není sportovní auto, je to kompakt se silným dýzlem, jeho jízdní kvality jsou ale takové, že snese srování s HH a z hlediska efektivity je díky tomu dýzlu jedinečný, v tom je kouzlo této verze.
Žádná vyhoněná garážová laňka, žádný obtěžkaný kompaktní jezevec, poctivej farmářskej buřtcajk. Co na tom, že Mnichov tak trochu neustává přední masku, ta naštěstí netvoří auto jako celek. A zbytek jedničky, ten je opravdu prvotřídní, tedy - bez kazu.
Nahoře se objevují sice poměrné skromné, přeci znamenatelné kritičtější šlehy na margo vizuálního krále prémiových kompaktů (V50), zde pozor, zde nám holt nic jiného nezbyde, než ocenit švédskou kalenou ocel, a to bez ohledu na to, jak se zrovna na tohle tváří německá prémie.
Co je však nutno v předznačeném kontextu ocenit, to je dokonalý profil každého reprezentanta. V mainstreamu je to v podstatě všechno na jedno kopírované (golf)kopyto, to prémie si holt může dovolit ostřejší hranění. Zmínit se musím ještě o MB A-Klasse. Zde taktéž pozor na odsudky. Neboť čas hraje pro áčko jako ještě nikdy...
Pole tedy vnímám jako velmi různorodé a v podstatě ve své různorodosti uživatelsky přitažlivé. A3 je jako ostrým břitem vysekaný garážový křišťálový klenot, momentálně vizuálně nejvyváženější prémiový kompakt. V50 přináší rozměr bezpečí, jakési přítulné kočky, která však umí v mžiku zatnout drápem. Mercedes je pak arbitrem designového umění, auto v jehož křivkáš se dokážeš utopit. No a je tu ještě eurodrzek roku, BMW 1, tvrdý v charakteru, drzý ve výrazu, suverén v tom nejlepším slova smyslu.
Nelze si vybrat, nelze si... nevybrat. Ano ano, to je dnes vrcholně nadupaný subsegment - kompaktní prémie.
O.K., jen myslím, že to áčko časem odvoláš, proti vyhraněným a značku ctícím tvarům A3, 1er i V40 dlouho lajnu neudrží, je tu skutečně mnoho podobně rozvlněně pojaté konkurence, byť se s tímto pojetím Mercedes vypořádal nejlíp, o tom není sporu. ;-)
V tom s tebou naopak (minimálně částečně) souhlasím a autor možná klidně taky, s tím co napsal se to totiž vůbec nemusí vylučovat, takže jestli náhodou nebudeš nakonec ten "eman", který autora jen špatně pochopil, spíš ty?
Autor nedává do mínusu zmínku o "lacině působícím manuálním nastavení sedadel" proto, že není v elektrice, ale prostě proto, že zrovna tohle konkrétní provedení (ve srovnání s jiným manuálním nastavením sedadel) působí příliš lacině, logicky zvlášť na prémiovou značku.
A v tom má i dle mě pravdu, viz galerie:
[odkaz]
Jinde to umí o něco méně lacině působicí:
[odkaz]
a jinde ještě méně lacině působící:
[odkaz]
Asi je to dost subjektivní, mně, jakožto člověku, který má v rodině BMW již několik let tento způsob ovládání a jeho zpracování připadá naprosto intuitivní a vzhledově klasický k BMW. Nikdy jsem se nijak nepozastavil nad tím, že by to mělo vypadat lacině. Copak to mají dělat potažené kůží nebo z karbonu? Ale chápu, že se do těch mínusů něco napsat musí a u BMW je to kord problem :-) Ne... Článek jako celek je velmi dobrý, i auto vypadá super(skoro až moc super), jen tato část mě trochu překvapila.
Ano, je to do jisté míry subjektivní a ideálně to chce vidět/porovnat na živo. To, jak moc je ovládání intuitivní a co je vzhledově klasické (a naopak) není pro případnou lacinost dojmu z provedení/zpracování přímo určující. Nemusí to být hned potaženo kůží, ale i plast se dá zpracovat různě, od tvaru, až po konečnou povrchovou úpravu. Srovnej si v tomto ohledu naživo 1er a A3.
Taky jsem poměrně dlouho používal (mimo jiné) mechanické ovládání sedadel v BMW 5er (E39) a tam už před více než deseti lety působilo hodnotněji, než tohle, vím o dvě třídy výš, ale už je to taky doba.
Jak říkám, asi nejsem takový hnidopich nebo mi to prostě k BMW patří a nebo už k Mnichovským výrobkům za ty roky lásky nedokážu být dostatečně objektivní >:D. Srovnávat A3 s tímto je pro BMW docela potupné, to je nebe a dudy, i ovládání na provázky bych překousl, než Audi :-)
Laciný je způsob provedení (zvolený mechanismus) ovládání sklonu opěradla, skokově páčkou místo plynule růžicí. Je to pro mě naprosto nepochopitelná minela, která se táhne trojkami a následně jedničkou už po x let. Možná akceptovatelné v devadesátých letech, ale ne v roce 2012 v autě za milion, v picantu bych to neřešil. Možná měl autor na mysli tuto lacinost, jedno jestli je ta páčka z karbonu. ;-)
No to bych taky viděl jako subjektivní záležitost. Nastavení růžicí je přesnější, ale mnohem pomalejší. Souhlas s tím, že do sportovněji laděného auta patří růžice, ale do užitkovějších typů jako je SUV/MPV je rozhodně lepší páčka. Často se skládá přední sedačka úplně a nebo ho využívá více lidí a tam je točení růžicí na zbláznění. V některých autech to byla vyloženě katastrofa, kdy byla růžice umístěná souběžně s B sloupkem a nebo mezi ruční opěrkou a mě jako člověku s velkou rukou se tam nešlo dostat tak, aby to bylo pohodlné. Osobně preferuju páčku. Elektronické nastavení je zbytečnost, na minulém autě jsem to měl a nijak mi to nechybí.
Ty sklápíš sedačku řidiče? >:D To máš auto na dálkové ovládání? Ne, tohle řešení nejde v bmw za milion obhájit, je levné, nastavení sklonu opěradla páčkou právě pro tu nepřesnost nemá v autě, kde čekám možnost dokonale vyladěného posazu, co dělat. Elektrické nastavení sedatel dává smysl pokud obsahuje paměť, pak je to v případě používání několika aut, např. v rodině, neocenitelná věc.
Nějak mi to nedalo a kouknul jsem na stránky prodejce BMW Renocar Brno.Žádný fake,opravdu tam mají základ za 479 včetně daně.Jsou to samozřejmě skladovky na prodejně.
té základní ceně věřím,ale to bude jen auto kde dostaneš kola a motor a bez centrálu. Chápu, že prémie má být drahá, právě proto,aby to nekoupil kde kdo,ale 1,2 mega za tohle. Kvalitu nepopírám,ale jsou snad nějaké hranice. No jaká auta za ty prachy už koupíš?
nevidím jediný důvod, proč bych tam volal. Můj příspěvěk měl naznačit, že tuhle výbavu má o 200 000kč (!) levnější Hyundai, Kia, Škoda a mohl bych pokračovat. Tady je krásně vidět příplatek za značku.
stejná třída, stejné motory, stejná výbava, rozdíl v ceně bude o 100-200tis ve prospěch mainstreamu ty hruško. Jak píšu, je krásně vidět příplatek za značku.
Poskoč si "hruško"..., meinstream vs prémie = jablka vs hrušky.
Mimochodem od kdy mají H/K, Škoda..., motory BMW (a kdo aktuálně umí nabídnout z 2.0 l 160kW/450Nm_), nebo RWD? :-O:*);-)
Stejne jsou ty auta tak max papire a nikde to neni videt vic nez prave na motoru. Ikdyz jsem fanda atmosfer tak projev oturbene 1,6 vs. 1,6 v Ceedu treba bude nebe a dudy. Musel by si mit atmo 2L aby jel tak jak ona oturbena 1,6 v BMW.
A neni to jen o tom ze se priplati za znacku. Priplati se obycejne za lepsi materialy, lepsi spracovani, lepsi ergonomii, lepsi dotazeni po technicke strance (u BMW neni problem nic rozebrat a kazdej servisak to servisuje rad, kdezto treba Citroen >:D ), lepsi technologie, lepsi prevodovku, lepsi sladeni, lepsi vuz po ridicske strance, dle me lepsi pohon zadnich kol a k tomuto navic se pridava image znacky BMW. Za 200tis navic toho narocnejsi clovek (lidem kterym je jedno jak se dopravi z bodu A do bodu B asi vazne bude vic vyhovovat Skoda) dostane podle me docela dost ;-)
lepší materiály? a kde? Podívám se na plasty v interiéru, které sice na oko vypadají, ale podívej se kdo to vyrábí a jak, to je všude stejné, akorát v "bledě modrém".
Ergonomie dejme tomu, ale to dnes ta lepší půlka třídy dělá dobře.
Lepší zpracování? Zrovna v tomhle BMW nevynikalo nikdy, se podívej na rozvrzané E60, E90-91, nejde o to, že to nevrže první rok,ale jak se to slavné zpracování chová po letech užívání.
Lepší technicky,řidičsky, image. Souhlas. Ovšem řidičsky to ocení tak 30% uživatelů, zbytek nepozná jestli řídí Clio nebo 1.
RWD - výhoda pro těch 30% kupců, pro zbytek min. v zimě spíš otrava (ne každý rád jezdí driftem).
Kvalita spracovani a kvalita materialu je naopak BMW vlastni, byli zde pri E39/E46 v predBangleovske ere a vraceji se ted pobangleovske ere. predesla generace (a jeste stale aktualni Xka, krom X3) na tom nijak vesele nebyla. Ale nova rada 1, 3 a 5 mi davaji nadeji ze se zase vse vraci do spravnych koleji. A ted se bavime o aktualni jednicce, ne te predesle ;-)
na tom se shodneme, ale tys sumarizoval zpracování jen na modely BMW. Já píšu o třídním zpracování a v tom BMW 1 prostě neboduje, jen patří k tomu lepšímu,ale nejlepší není.
Jsně, proč bys tam volal?
Ještě by ti prodejce zbořil garáž z karet, kde BMW je to samé, co korejec, jen předražené...
Prosťáčci holt mají ten svět krásně jednoduchý...
Znám tě zde z ACZ podle toho co a jak píšeš - a to je projev prosťáčka.
Za to nebuď naštvaný na mně, ale na sebe.
Schválně si zkus odpovědět na otázku, kdo z nás se koho pokouší urážet - i když s tvým rozhledem je mi odpověď předem jasná...
taky tě znám z těchto stránek a dobře si pamatuju, jak jsi byl dříve konfliktní a hádal se tady jak malej, zejména na MACZ...
Koukám, že "prosťáček" je tvoje oblíbené slovo >:D seš mi u zadku a nechápu na co si tady hraješ a proč se povyšuješ, ale řešit to nebudu.
Skutečně udělal automobilový průmysl za posledních pár let takový pokrok v nových technologiích, nebo si jen dřív výrobci nedovolili šponovat motory na hranici únosnosti?
Já bych se přikláněl k tomu druhému.
Stěží uvěřím, že toto auto (resp. jeho motor) se dožije 12 - 15 let.
těžko říct, ale kdo si může dovolit tohle koupit jako nový, tak s tím může jezdit třeba 5let, do nějakých 150tis. km a pak zase stejně šupky pro nový, co vydrží turbo a celkově motor nevím, bmw má pověst dobrou
do ted jste se bavili o prijemnych motorech, stare TDSo bych do toho fakt netahal >:-[]
Jinak kolega ted menil (porad spis preventivne) turbo na sve E39 530d touring s 142kw pri 320tis km. Bylo tam jeste puvodni, stejne tak puvodni je spojka kde taky spousta lidi pochybovala kolik vydrzi i s dvouhmotou pri takovem kroutaku (stejna historka s automatem) a ejhle. Funguje.