He, mám Peugeot 206 celých 9 let a já si vždycky myslel, že to malé HDi má jen přímé vstřikování a je to bez turba. Ok, tak už jsem chytřejší :-)
Mám najeto 180 tisíc, z toho 40 s chipem na nějakých 85-90 koní, na dvojku a trojku to pak je překvapivě hbité, ale i tak je předjíždění, cesta do kopce nebo cesta s nákladem otrava čip nečip, C3 je navíc o nějaký ten metrák těžší.
Tak "high-pressure direct injection", kde se tam píše o turbu, že :-) ? Ale je to logické ta přítomnost turba, protože do dvou tisíc je to mrtvé a pak to vystřelí. Což je vzhledem k PSA převodovkám trochu problém, protože zařadit tam ideálně je trochu ekvilibristika >:D
to je docela fajn ne? pro cloveka co chce spolehlive auto je to naprosto ideal. to u fabie uz by ti v servisu dvakrat rekli o petadvacet za turbo, takze tam bys to vedel bezpecne
Upřímně jsem překvapen, vzhledem k tomu, jaký knedl tomu dávám (+ čip), že to takhle krásně funguje po 9 letech a 180 tisících.
Opravovaly se jen podvozkové/nápravové části a ložiska v převodovce a nová spojka.
nemyslim si ze na diesli voci benzinu tych 80 000 ziskam na nizsej spotrebe ( asi ani za 10 rokov sa mi to nevrati )... navyse ked tomu slabuckemu dieslu na dialnici sliapneme na krk tak bude zrat ako benzin.. nevidim zmysel a pointu tohto auta v tej cene... za nejakych 260 000 este mozno... ale 80 000 kc rozdiel voci benzinu ktory je inak velmi vydareny je nezmysel priplacat..... v malych autach s utie diesle stale dost drahe a nezmyselne.... pritom auto je zbytocne tazke na predok a tarbave ... pre tych par deci paliva sa to neoplati ked rozdiel v cene auta je 80 tisic.... jedine taxikar to vyuzije .... realny clovek urcite nie
Predstav si, že niektorí ľudia/firmy potrebujú jazdiť veľa po meste. Palivo je drahé a elektrické auto ktosi zabil. Tak čo teraz s tým? Filter pevných častíc to má, takže prečo nie diesel do mesta?
Pretoze ten filter pevnych castic v meste nemas ani kde a kedy zregenerovat! Na to musis motor trosku viac zatazit, poriadne zahriat filter, a nechat par minut bezat na vyssie otacky. A nie prest dvesto metrov, zastat na semaforoch, potom zas par metrov, krizovatka, potom zapcha, atd.
Odhliadnuc od toho, diesel ako taky sa velmi nehodi na jazdu po meste (aj keby bol bez dpf). Zahrieva sa pomalsie, a kazdym startovanim vezmes z baterie viac ako u benzinoveho motora. Kratke jazdy pri ktorych sa ani nestihne zahriat mu fakt neprospievaju...
O krátkych jazdách nevravím..tam je nevhodnosť diesla jasná aj laikovi. Ale do mesta na DLHĚ trasy. Existujú profesie, kedy proste od rána do večera jazdíš, zväčša po meste. Filter sa dokáže zregenerovať, ak nevypneš motor počas procesu regenerácie. Točiť do červeného to naozaj nemusíš.
To isté zahrievanie- dlhšie sa zahrieva, ale keď sa už raz zahreje, zostane ti plus mínus na prevádzkovej teplote celý deň.
Ano, zregenerovat sa dokaze, ak uz regeneracia zacala. Dokonca aj pri stojacom aute (mierne sa zvysia otacky volnobehu, btw takto sa da zistit ci regeneracia bezi u aut, ktore na to nemaju zvlast kontrolku). Ale prave na to aby sa regeneracia vobec mohla zacat, filter sa musi dostatocne zahriat, a to akosi v meste nie je dost dobre mozne. Jazda rychlostou 50-60km/h nikdy nezohreje filter tak, aby sa regeneracia mohla zacat (ak zrovna netahas tazky prives na podhustenych pneumatikach)...
Ono jazda v meste je dost daleko od toho aby si motor tocil "do cerveneho". Navyse, tocit motor naprazdno a pod zatazou, to je tiez velky rozdiel.
Kto si priplati za tazsi lenivejsi diesel (k tomu navyse "dpf-bonus") v takomto malom aute 80 litrov, ten nemoze byt celkom pri zmysloch. To bude asi daka kruta diagnoza, alebo co...
Zato nadpis článku je mimořádně bizardní... 8-s Copak musí být všechny auta sportovní motokáry ? Proč vůbec volit takový nadpis ?? Stejně jako (zbytečné)zdůrazňování vysoké spotřeby na dálnici. Tohle je hlavně městské auto pro městský provoz. ;-)
to auto je naprosto bizardní - diesel určený primárně do města? To je zločin na lidech i na motoru samotném.
Jinak kastle jako taková je fajn. Tím to bohužel končí.
Moja sestra jazdi s takym autom v Marseille. Pozrel som jej do pc priemerka 6.2l.....ale ide do prace 14km 1 hodinu z toho 5 km po dialnici.
Kupila identicke ako v teste C3 za 12000€ v SR. Po 2,5 rokuho predala za 10200€. Objednala si take iste plus vyssiu vybavu cena 11500. Zeny tam takymi autami vozia deti do skoly. Je z toho dobry vyhlad ' velke okno plus 400€, ostatne parametre su im ukradnute.
c3 po skoro 3 rokoch za 10500? Na akom trhu? Alebo mala stastie? Pretoze ak je niekde trh, kde sa da predat mala trieda 3 rocna za 10500e, tak mas moznost zbohatnut.
Nechapem o co ide redaktorovi s vekom auta, ale C3 je na trhu iba od 2009, tak isto ako Polo, Fiesta je tu od 2008 a Fabia II dokonca od 2007... Zase masirka? :no:
Vcera som cestou z prace stretol C3 po facelifte - v ciernej, na vacsich kolesach - velmi pekne auto. Asi to nebude najlepsie jazdiaci maly hatchback, ale predpokladam, ze to nebude najdolezitejsi parameter, podla ktoreho niekto bude to auto vyberat (zena). No a samozrejme nikto to nebude kupovat s dieslom, to je nezmysel.
bral jsem to jako příklad.. ne tak doslova.
Ale je to jedna z rozšířených pohádek.. kterým většina lidí věří zcela nekriticky - asi jako té o spolehlivosti VW... ;-)
Je pravda, že tříleté BMW v dízlu stojí víc jak dvakrát tolik, než stejnjě stará Fábka, nebo to Punto, co o něm píšu dole.. takže BMW si lépe "drží cenu"?!
Nové punto stojí cca 220tis korun.. a po 3 letech se dá prodat za nějakých 150tisíc... to je ztráta 70 tisíc korun... a cca 32% původní ceny - třetina.
Ta Fábka stála nová 240tisíc... ale tříletou ji nikdo moc nechce a tak se prodává za nějakých 120tisíc... to je prodělek 120 tisíc - polovina.
To BMW jako 120d stojí nové 760tisíc... a prodává se za 280.. to je prodělek 480tisíc... to je 63%... tak jak je to s tím "držením ceny"? ;-)
Ta čísla jsem si nevycucal z prstu - jsou z konfigurátorů a sauto inzerce na seznamu...
Kupila ho v SR ako nove, predavala vo Francuzku, prva registracia bola vo F. Svagor to iste robi s P308, ktory je - presnejsie bol- aktualne ceny neviem identicky, drahsi oproti SR o 4-5000eur. napr. druhy P308 v hdi 110ps im SR importer zlozil v Marseille za priplatok 600eur, odovzdali im coc, manual a serv. knihy vo francuzstine.
Z akeho dovodu?
Vycitky typu oranzove podsvietenie a zly zvuk radia su dost malo, aby padlo na polovicu.
Ale antipatiu k znacke, resp. modelu je recenzii citit dost vyrazne.
francuzske a korejske znacky to tu maju hold... raz uz tazke... taky je zivot ....
C3 je fajn auto ale v diesli skutocne zmysel nedava ziadny.... s 1,2 VTi je to ale inak super auticko... s dostatocnym razvorom kufrom, peknou palubovkou, solidnym vzhladom ... skoda ze netestuju taketo motorizacie.... ale vzdy nejake extremy.... a potom aj tie hodnotenia su take ake su .. extremne divne....
fanatici setrilkovia... ti by dali aj 500 000 pre ten pocit ze im to zerie o liter menej ako v benzine... ver tomu.... sam vo vzdialenejsej rodine mam takuto ciernu ovcu, ktora sa kvoli 10 centom paliva ide pozabijat a obehne pol mesta aby nasla najlacnejsiu naftu pritom spali dalsi liter a zabije polhodinu casu ale nevadi....... nechapem takychto ludi.... bohuzial pokial vyrobca bude taketo stupidne kombinacie dieslov v malych autach ponukat vzdy sa najdu nejaki fanatici ktori si to schvalne kupia... co spravis
Drtivá většina dieselových Fabií jde do firem, které auta nakupují za trochu jiných podmínek. Nevím, co je na tom tak divného.
" bohuzial pokial vyrobca bude taketo stupidne kombinacie dieslov v malych autach ponukat vzdy sa najdu nejaki fanatici ktori si to schvalne kupia"
Je to přesně naopak...Mimochodem, zajímavé je, že většina malých aut, které jsem viděl v Paříži, měla za zadku napsáno hdi či dci. Tam už mi to trochu zvláštní připadalo.
No a když to na začátku tak hezky srovnal s Puntem - proč ne
že by těch 292.350,- vypadalo příliš nemístně?
A to i po dovybavení na stejnou úroveň = třeba tempomatem, který podle mě u auta tohodle typu - a primárně do města! - nedává smysl... ;-)