Diskuse

Citroën C3 Aircross vs. Honda Jazz – Exotičtí kříženci

16.2.2018

Ve srovnávacím testu se nám tentokrát sešel hatchback, MPV a crossover. Přesto proti sobě stavíme pouze dva vozy – omlazený Jazz a výrazný C3 Aircross.

 

  • 104 Reagovat !

    foto comper

    comper 16.02.  13:09

    Klasika

    SUV horsie jazdi a je menej priestranne, zato je drahsie. No nekup to.
    • 31 Reagovat !

      foto kaa

      kaa 16.02.  15:30

      « Re: Klasika

      A navíc jenom s tříhrnkem.
      • 46 Reagovat !

        foto pumpkin

        pumpkin 16.02.  16:24

        « Re: Re: Klasika

        Typické diskusné klišé. Za mňa je ten motor v kombinácii s automatom tým najlepším čo tento segment ponúka.
        • 17 Reagovat !

          foto H-K-svwet

          H/K_svwet 16.02.  19:10

          « Re: Re: Re: Klasika

          automat tu pritom zmysel vobec nedava ;-) .. ale proti gustu ziaden.... ..... ok
          • 33 Reagovat !

            foto mariachi

            mariachi 16.02.  19:56

            « Re: Re: Re: Re: Klasika

            Krome vyrazne sportovnich aut, jako jsou Mazda MX-5, Toyobaru a podobne, dava automat smysl uplne vsude, respektive pro bezneho ridice bude vzdy lepsi volbou. A to i v pozici mizerny automat vs perfektni manual.
            • 04 Reagovat !

              foto H-K-svwet

              H/K_svwet 16.02.  20:09

              « Re: Re: Re: Re: Re: Klasika

              automat by som bral jedine do terenaku .. ale je to volba kazdeho osobna takze v poho :-)
            • 06 Reagovat !

              foto chytrak1

              chytrak1 18.02.  21:13

              « Re: Re: Re: Re: Re: Klasika

              To je přesně naopak. Ve sportovních autech nebudeš nikdy tak rychlý s řazením jako automat. Takže nejlepší je automat s padly, aby sis jízdy nejlíp užil. Naopak v normálních autech automat nikdy není tak úsporný jako manuál, navíc leckdy hodí kvalit, který nechceš, podřizuje brzo aby následně po při šlápnutí plynu radil zpět. Zmatkuje. Takže tam je jen pro toho kdo neumí řadit. Jinak nemá smysl.
              • 10 Reagovat !

                foto Emel

                Emel 19.02.  16:44

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klasika

                Záleží v jakých sportovních. Není bez zajímavosti, že třeba SEAT jezdí rekordy na Ringu s manuálovou Cuprou, i když se dělá rychlé DSG... takže minimálně profík zřejmě je s manuálem rychlejší.
              • 00 Reagovat !

                foto Ted

                Ted 26.02.  15:13

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klasika

                nomen omen? v tvem pripade dost sarkasmus.

        • 00 Reagovat !

          foto kaa

          kaa 16.02.  19:13

          « Re: Re: Re: Klasika

          >:D >:D >:D
    • 40 Reagovat !

      foto NAD

      NAD 16.02.  19:21

      « Re: Klasika

      Na normálnu jazdu je v pohode, na "šport" mám inú káru, priestor je pre mňa dostatočný, cítim sa v ňom lepšie, pár eur navyše neriešim Je v tom nejaký problém?
  • 48 Reagovat !

    foto KANKUNEN

    KANKUNEN 16.02.  13:10

    Ten citronek je odporný, a přitom stačí

    zakrýt ty dodělávané světla a je to v poho. No jo, ono to bez těch dodělaných světel nesvítí.
    • 34 Reagovat !

      foto Ada-je-zase-tady

      Ada je zase tady 16.02.  17:08

      « Re: Ten citronek je odporný, a přitom stačí

      Přesně :yes: Je to ohavná zrůda :no: :no: :no:
    • 21 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 16.02.  18:49

      « Re: Ten citronek je odporný, a přitom stačí

      mne pride roztomily a sympaticky ... len proste ja taketo "farebne cirkusy" na kolach nemusim :*) ... na mna az moc ocencane a nafuknute a farebne auto... gyc a styl pritom nie je to iste... boze kdeze su stylove xantie a xm .. lebo to co sa s citronom dnes deje s tym sa moc nestotoznujem ;-\
  • 411 Reagovat !

    foto SR20

    SR20 16.02.  13:11

    Pre dôchodcov...

    Väčšina týchto vozov čo vidím je riadená dôchodcami. Súvisí to zrejme s kúpnou silou, mladé rodiny sú rady keď majú na bazárovú Fabiu combi.
    • 117 Reagovat !

      foto comper

      comper 16.02.  13:26

      « Re: Pre dôchodcov...

      Jasne, mlady clovek nema co do huby ale dochodcom je tu hej z tych rakuskych dochodkov >:D Netrep kraviny, komu sa chce pracovat, ma aj na nove auto.
      • 71 Reagovat !

        foto car

        car 16.02.  16:54

        « Re: Re: Pre dôchodcov...

        ..pokud nemáš malý děcka,hypotéku..
        • 54 Reagovat !

          foto Reco

          Reco 16.02.  18:19

          « Re: Re: Re: Pre dôchodcov...

          Mam aj male decka aj hypoteku aj nove auto...
          • 45 Reagovat !

            foto comper

            comper 16.02.  18:26

            « Re: Re: Re: Re: Pre dôchodcov...

            Tak potom musis byt dochodca, inak by ti to nemohlo vyjst.
            • 42 Reagovat !

              foto Reco

              Reco 16.02.  18:33

              « Re: Re: Re: Re: Re: Pre dôchodcov...

              Do dochodku mam dalej, nez je moj vek. A nie som sam v mojom okoli, co je na tom rovnako.
              • 63 Reagovat !

                foto comper

                comper 16.02.  19:13

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pre dôchodcov...

                To bola ironia :-) Tiez som na tom rovnako a nemusim jazdit starym pekacom.
          • 00 Reagovat !

            foto Loptos

            Loptos 18.02.  20:15

            « Re: Re: Re: Re: Pre dôchodcov...

            A si zamestnanec ci zamestnavatel? :-)
            • 00 Reagovat !

              foto Reco

              Reco 19.02.  05:55

              « Re: Re: Re: Re: Re: Pre dôchodcov...

              to prve, preco?
              • 00 Reagovat !

                foto Loptos

                Loptos 19.02.  13:39

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pre dôchodcov...

                Len som bol zvedavy :-) lebo to mam tak isto ale zatial bez deti. a bojim sa, ze s nimi to bude terno co sa tyka financi :-) A vsetky media masiruju ludi, ze v cechach je taky a taky priemerny zarobok, ale v Prahe su platy podstatne vyssie, ale nemam pocit, ze je to nejake super skvele. Navyse ak bude zena na materskej, asi velky prijem mat nebude.
                • 20 Reagovat !

                  foto Reco

                  Reco 19.02.  16:17

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pre dôchodcov...

                  Neviem ako to je v CR, ale na SK pracujuca zena ma matersku vo vyske aktualne +/- svojej cistej mzdy. Potom je to trochu horsie, lebo rodicovsky je o dost menej, ale to sa da zase riesit cez chlapa ak ma ustretoveho zamestnavatela . Na strane druhej mas danovy bonus a pridavky - co sice nie je ziadne terno, ale dieta zase az tak nakladne nie je ako si mnohi myslia. Samozrejme ta prva vybava je najdrahsia - kocik, postielka, vsetky tie haraburdy atd, ale to zase pri troche rozumu a skromnosti vykryjes prispevkom pri narodeni dietata. Zvysok uz len zavisi ci matka koji, alebo mas zbytocne naklady na umele mlieko, ale aj to sa da zvladnut.

    • 40 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 16.02.  19:19

      « Re: Pre dôchodcov...

      sused mladsi ako ja ma novu oplastovanu A6tku v kombiku.. ten by ti na to povedal svoje ;-) .... pozri ja tiez nie som nijako stary a ani nemam na rozhadzovanie ... ale to nove male auto sa proste zadarilo celkom normalne... treba len rozumne hospodarit ;-) .... u nas je to proste o velkych rozdieloch.... stredna vrstva nam akosi mizne... uz som o tom pisal neraz... mas rodiny ktore nemaju ani na nove male auto a potom mas zase rodiny ktore maju rovno 3 drahe velke auta... ale taky ten "zdravy stred" u nas akosi mizne... vidim to uz dlhsi cas ... chyba je v systeme... ale to je na dlhsie
      • 00 Reagovat !

        foto Ted

        Ted 26.02.  15:23

        « Re: Re: Pre dôchodcov...

        chyba je v systemu a v tech, co nejvic krici. dřív si lide stredni tridy vazili. dnes je každý, kdo vydelava o par tisíc vic nez ja ten, který by mel byt bran u huby.
        solidarni dan se netyka podnikatelských subjektu, jen lidi stredni tridy.

        ackoli se prokazatelne mame nejlip v historii, když luza krici, vždy se najde někdo, kdo vymenou za hlasy hlasi socialismu. a dnes tu mame zarny priklad...

        lidi radsi nechaji multimilionare brat ze spolecnych penez dotace, jen když vezme vic u huby stredni tridu... (tedy většinou ty, kdo se cely život snazi a makaj)
  • 30 Reagovat !

    foto planeta

    planeta 16.02.  13:22

    jazz

    Ja mam k dochodku este daleko, ale kludne by som do jazzu s tymto motorom a manualom siel. Na slovensku vychadza este lacnejsie vdaka silnej korune :-)
    • 01 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 16.02.  16:16

      « jazz

      Tu myšlenku se silnou korunou nechápu. Silná Koruna znamená, že jsou v ČR dovážené věci po přepočtu na CZK levnější...

      Jinak by mi Jazz jako druhé auto do rodiny taky celkem sedl, ale s tou 1.5 začíná na 460 v akci a to mi přijde dost.
      • 00 Reagovat !

        foto moan78

        moan78 16.02.  16:50

        « Re: jazz

        to ta tyka napr. slovakov zarabajucich na SK, ktory si kupuju auto v CZ za eurase zarobene v CZ. Pre nas posilnenie koruny znamena zdrazenie ceny auta :-)
      • 10 Reagovat !

        foto planeta

        planeta 16.02.  17:48

        « Re: jazz

        Keby si kupoval ako Čech auto na sk tak cena je cca 410tis (akčná cena)
    • 00 Reagovat !

      foto Jopino

      Jopino 19.02.  08:32

      « Re: jazz

      Vychází, fakt. V přepočtu 415.000 Kč.
  • 88 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 16.02.  13:49

    Bravo pane Kolmane

    nejvíc mě z celého z testu zaujala následující věta:
    "žádná zvěrstva v podobě futuristického peugeotího i-Cockpitu se tady nekonají"
    Konečně někdo z redakce napsal na tvrdo co ví všichni a nechodil jen po špičkách kolem horké kaše.
    Jinak testík dobrý, obzvlášť pasáž týkající převodovek. Ten variátor je fakt peklo, je to asi levné a funkční řešení ale já bych to nemohl. Jazz s tímto motorem a manuálem by Citrouše převálcoval o třídu.
    • 31 Reagovat !

      foto planeta

      planeta 16.02.  13:59

      « Re: Bravo pane Kolmane

      s manualom tento motor v jazze je paradny
      • 51 Reagovat !

        foto Rasto

        Rasto 16.02.  14:09

        « Re: Re: Bravo pane Kolmane

        Neviem ako radí CVT v Honde, ale v Toyote s 1.6 97kw je to úplne v pohode - teda záleží, čo od toho človek očakáva - ale pri mini-mpv asi nie je cieľom navrhnúť športové auto, ale auto vhodné na pohodlné každodenné jazdenie - čo CVT plní na jedničku - nehovorím, že klasický automat s meničom nie, ale zásadnú výhodu, okrem neustáleho nariekania, že to nie je športové nevidím....
        • 76 Reagovat !

          foto KANKUNEN

          KANKUNEN 16.02.  14:15

          « Re: Re: Re: Bravo pane Kolmane

          S CVT je to to samé, jako s budíkama od Peugeotu. Funguje to asi tak, jako bys s manuálem podřazoval při každém zrychlování, kdy není potřeba ani nějak moc přidávat plyn.
        • 45 Reagovat !

          foto pumpkin

          pumpkin 16.02.  16:27

          « Re: Re: Re: Bravo pane Kolmane

          Chce to len cvik a trochu rozmýšľať pri CVT. V Yarise som tým bol nepríjemne zaskočený, potom som si zvykol.
          • 34 Reagovat !

            foto Verny-2013

            Verny_2013 16.02.  17:48

            « Re: Re: Re: Re: Bravo pane Kolmane

            Já rozumím tomu že se s CVT dá naučit žít a když se člověk té převodovce přizpůsobí tak je jízda OK. Já mám ale ten problém že se nechci přizpůsobovat, vyžaduju, aby auto dělalo to co chci já a ne obráceně.
            • 20 Reagovat !

              foto voyo

              voyo 16.02.  19:08

              « Re: Re: Re: Re: Re: Bravo pane Kolmane

              co sa potrebujes prisposobovat?
              slapnes na plyn a auto ide.
              CVT je co sa tyka komfortu neprekonana, ziadne 2spojky nic.
              • 34 Reagovat !

                foto -Karel-

                _Karel_ 16.02.  19:23

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bravo pane Kolmane

                Ale prosímtě. Myslím, že můžu porovnat, měl jsem přímo po sobě (2+2roky) auto s CVT a a dvojspojkou, a nic neprekonatelného na CVT není. Nijak mi nevadila a asi bych neměl zásadní problém si ji znovu koupit, ale že by na ní bylo něco zázračného, to určitě ne. A to určitě fungovala líp, než (podle popisu) CVT v Jazzu.
                • 00 Reagovat !

                  foto voyo

                  voyo 16.02.  22:26

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bravo pane Kolmane

                  CVT pri rozbehu neskace ako kon, pri akceleracii neskace ako kon. CVT stlacis a ide.
                  Kazdy iny automat, DSG,7-tronic (je pravda, ze len ako sluzobne) co som mohol jazdit je nieco ako manual v ruzovom. Rozbeh, otacky hore, potom kop a otacky su dole. potom opat otacky hore a kop a otacky dole.
                  • 33 Reagovat !

                    foto -Karel-

                    _Karel_ 16.02.  22:42

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bravo pane Kolmane

                    "CVT stlačíš a ide" - tak to ale úplně není - ono taky prokluzuje. A to s těma kopama DSG taky není až tak horký. Že jdou otáčky nahoru a dolů - to tak nějak od převodovky čekám.
                    Klidně může být, že výborná CVT bude pro běžnou jízdu příjemnější, než mizerná dvojspojka. Ale tak jako nejsou všechny CVT výborný, nejsou ani všechny dvojspojky mizerný.
            • 13 Reagovat !

              foto Rasto

              Rasto 16.02.  22:06

              « Re: Re: Re: Re: Re: Bravo pane Kolmane

              Ale o akom žití hovoríš - žiť sa dá tak s 5 stupňovým manuálom a naftou to oproti tomu je CVT nebo. Povedz šoféroval si vôbec niekedy s CVT?
              • 00 Reagovat !

                foto Jopino

                Jopino 17.02.  10:15

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bravo pane Kolmane

                Přesně.
                Řídil jsem v životě jen dvě auta s CVT. Obstarožní Yaris, takže ten nelze srovnávat s tím, co je dnes v nabídce, a pak nový Civic. S klidným svědomím napíšu, že bych s tím spojením problém neměl. Tenhle motor má dostatek točivého momentu, aby jej při potřebě plného zrychlení ŘJ nenutila držet ve vysokých otáčkách. Takže pokud "by nebylo zbytí", nebránil bych se:

                [odkaz]

                Nemá to sice plnou vypovídací hodnotu, neboť se jedná o dynamické a ne pružné zrychlení, ale pro představu:

                [odkaz]

          • 00 Reagovat !

            foto pradeda7

            praděda7 19.02.  17:26

            « Re: Re: Re: Re: Bravo pane Kolmane

            Máme Yarise s CVT už 5 let. Pohoda!
    • 87 Reagovat !

      foto KANKUNEN

      KANKUNEN 16.02.  14:10

      « Re: Bravo pane Kolmane

      Je stále spousta lidí, kteří si to zvěrstvo nepřipustí, nakukují přes budíky na cestu a přesvědčují se, že je to super.
      • 35 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 16.02.  20:03

        « Re: Re: Bravo pane Kolmane

        A co prostě konečně uznat, že je na světě plno lidí, kterým to vyhovuje? To hlupák jako ty asi nedokáže, co?
        • 65 Reagovat !

          foto KANKUNEN

          KANKUNEN 16.02.  21:24

          « Re: Re: Re: Bravo pane Kolmane

          Někomu vyhovuje i fekalporno
        • 42 Reagovat !

          foto Verny-2013

          Verny_2013 16.02.  23:13

          « Re: Re: Re: Bravo pane Kolmane

          Tak takového neznám ani jednoho. Od 2 majitelů Pegueotů co znám jsem slyšel že jim to nevadí, nebo si zvykli. A oceňují jiné věci kvůli kterým si značku koupili, ale I-kokpič to určitě nebyl.
          • 33 Reagovat !

            foto Reco

            Reco 16.02.  23:53

            « Re: Re: Re: Re: Bravo pane Kolmane

            Tak si ma mozes pripisat, lebo mne to vyslovene vyhovuje. Potom si tam mozes dopisat minimalne mojho kamosa a dalsich x ludi z peugeot klubu.
          • 14 Reagovat !

            foto Blue-Sun

            Blue Sun 17.02.  08:50

            « Re: Re: Re: Re: Bravo pane Kolmane

            Zapis si tam hned dva dalsi lidi...
            Sam nechapu, ze na to nekdo neprisel driv, jak je to super.
      • 10 Reagovat !

        foto Todie

        Todie 19.02.  08:49

        « Re: Re: Bravo pane Kolmane

        Vyzkoušel jsem a při mé výšce a správné poloze za volantem, (což je zas jiná písnička a minimálně to polovina neumí) mi i-cockpit naprosto vyhovuje. Ze to má někdo jinak, O.K. Ale vnucovat někomu "svou" pravdu a ještě ho urážet, holt, každý jsme jinej.
        • 11 Reagovat !

          foto Verny-2013

          Verny_2013 19.02.  15:11

          « Re: Re: Re: Bravo pane Kolmane

          Já nic nikomu nevnucuju, jen jsem pochválil redaktora za jasný názor na i-kokpit. Pokud to někomu vyhovuje ať si to koupí a je s tím spokojený, nakonec třeba 308 a její deriváty není vůbec špatné auto. Já patřím k těm komu vzhledem k výšce a délce končetin správná poloha prostě seřídit nelze. A není nás málo - řekl bych velká většina. Obráceně dosud jsem ještě u nikoho neslyšel že by si nedokázal správně seřídit klasický kokpit ani od těch co jezdí s i-kokpitem.
    • 44 Reagovat !

      foto d-arrow

      d_arrow 16.02.  14:35

      « Bravo pane Kolmane

      To je taky folklor - o pekle a variatore a vytacani. Jazza s CVT mam a 1.3 75KW, takisto mam aj Subaru s manualom. CVT nie je ziaden problem, jazdi sa s tym pohodlne, za normalnych podmienok o motore ani neviem, k obmedzovacu to vytaca len pri prudkej akceleracii/kickdowne. Inak prevodovka normalne odraduje, v mode S je mozne bez problemov radit padlami pod volantom, pricom prevodovka drzi zvoleny prevod a nie je problem aj trocha sportova jazda. Pricom 75KW s autom o hmotnosti 1t hybe vcelku svizne hlavne ak idem sam. Jasne ak niekto jazdi max. akcelerator/ max. brzda ako zrejme pan recenzent, moze sa mu zdat CVT ako peklo.
  • 00 Reagovat !

    foto Nonsens

    Nonsens 16.02.  14:00

    dobrý krostest

    mnohí potrebujú aj porovnanie medzi kategóriami, takže fajn.
  • 53 Reagovat !

    foto J-W

    J@W 16.02.  14:08

    To by bylo,

    ještě aby Francouz porazil Japonce. :-!
    • 31 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 16.02.  14:51

      « Re: To by bylo,

      aircross na mna nazivo posobil ako obrovske kindervajce.. obvlast v tej cerveno bielo ciernej kombinacii .... ale berte to ako srandu.. proste take maxikinderko :-) ..... co je vsak zasadnejsi problem u mna vizualne je ten masivny plast nechutnej farby ( co by fejk chromu ) dole vpredu .... to je gyc jak remen... strasne kazi dojem z inak sympatickeho vajicka ... a skuste si ho nazivo osahat... masa cohosi vypukleho duteho a farebne nie moc pekneho .. aspon teda pre mna... inak konkurent je tu skor captur alebo soul .. pripadne HR-V ked uz ... ale jazz teda moc nie.... aj ked samozrejme porovnat sa da vsetko so vsetkym... len potom tazko posudit kto je objektivne lepsi ak je kazdy ineho zamerania.. z tejto dvojice je ale aj za mna jazz tym "lepsim" z dvojice .. japonci su japonci
  • 93 Reagovat !

    foto -Teddy-

    _Teddy_ 16.02.  14:12

    lépe?

    Po stránce motoru a jízdních vlastností je na tom lépe silnější Jazz
    JÍZDNÍ VLASTNOSTI _ Honda Jazz 7,50 _ Citroen C3 Aircross 7,83

    Bud tu niekto trpi tazkou schyzofreniou, alebo text pisal jeden clovek a body rozdeloval niekto iny (a navzajom spolu nehovorili)...

    • 36 Reagovat !

      foto Stanislav-Kolman

      Stanislav Kolman 16.02.  14:22

      « Re: lépe?

      Hezký den,

      myšleno je po stránce motoru a jízdních vlastností v součtu. Pak to skutečně vychází.
      • 53 Reagovat !

        foto traveldrive

        traveldrive 16.02.  15:40

        « Re: Re: lépe?

        Nemotajte nám hlavu, človeče. Takéto veci sa štatisticky sčítať jednoducho nedajú. Nepleťte hrušky s kolečkami.
        • 43 Reagovat !

          foto Blue-Sun

          Blue Sun 16.02.  20:06

          « Re: Re: Re: lépe?

          Já prvně četl s kočkami, ne s kolečkami... >:D
      • 63 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 16.02.  17:29

        « Re: Re: lépe?

        Taková formulace je přeci naprosto nesmyslná. Když vyčtu věci, v kterých je něco lepší, tak je to lepší v každé jedné z nich. Zahrnout tam věci, v kterých lepší není, protože to v jakémsi "součtu" pořád vyjde lépe, je akorát matoucí.
      • 23 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 16.02.  22:27

        « Re: Re: lépe?

        Sorry jako ale :no: :-|
      • 13 Reagovat !

        foto Floyd

        Floyd 17.02.  01:28

        « Re: Re: lépe?

        Kolmane, tos teda hodně ulít :no: :no: :no:
  • 42 Reagovat !

    foto Tomputer

    Tomputer 16.02.  14:23

    EAT6 vs. R3

    Dovolím si doplnit vlastní zkušenost s C3 "necross"..
    Měl jsem půjčenou cétrojku v automatu, páč za posledních pár let jsem si zvykl na automat a musím říct, že kombinace moderního automatu v tříválcovém srandamotoru je naprd..při jízdě v obci nebo při vláčné jízdě mezi obcemi ten automat udržuje nesmyslně nízké otáčky, při nichž celé auto znatelně vibruje a je cítit, jak ten motor při takovém podtáčení trpí..v podstatě při klidné jízdě drží stejné otáčky jako v mém V6, ale u V6 o motoru při 1300 ot. nevíte, tady bych při jízdě s manuálem měl prostě o stupeň nižší kvalt..v podstatě ten automat se snaží evidentně dodržovat to, co u manuálu zobrazuje dnešní rozšířený "rádce" řazení..
    Za mě teda tříhrnek jedině v manuálu, ač jsem příznivcem automatu, obzvlášť HDM..
    • 14 Reagovat !

      foto pumpkin

      pumpkin 16.02.  16:31

      « Re: EAT6 vs. R3

      S tým dusením v nízkych otáčkach má dnes problém väčšina trojvalcov s automatom. Pri takej Ibize 1,0 TSI s DSG je to veru ešte výraznejšie. Ono bežnému užívateľovi to nemusí nijak prekážať, otázne je, čo to spraví s tým motorom.
  • 90 Reagovat !

    foto Jopino

    Jopino 16.02.  15:25

    Jazz

    je fajn auto, ale s prodejem do 30 kusů měsíčně, je v ČR de facto na samém konci zájmu. Holt Honda. A je to mini MPV.
    Myslím si, že je to škoda. S délkou kolem 4 metrů a s vnitřním prostorem, zejména podélným, na zadních sedadlech, převálcuje i auta o třídu výše - však si hravě poradí s mnohem větším aircossem. Nabízí spolehlivý pohon, bez fatálních vad, slušnou kulisu u MT, jistý podvozek... Motor L15B4 z HR-V nabizí v dané třídě něco, co už téměř žádný výrobce nenabídne - točivý ctyřválec. A že nemá turbo? Pro mě jen výhoda. Pružností za konkurencí neztrácí a dynamicky i spotřebou PHM, jak by smet - viz test. Pokud bych neměl zánovní auto, neváhám. Je to poslední mohykán.
    • 00 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 16.02.  18:34

      « Re: Jazz

      a jazz je aj hodne usporny.... mne pride ze kola ma trosku male a akoby vpadnute do kasne... akoby ten predosly jazz bol proste krajsi .... ale inak niet pochyb o kvalitach tohto japonca.... u nas ale vzhladom na cenu ludia proste volia ine male vozy (( a kvoli cene ( pouzitelny zaklad za 14 tisic ) som o nom tiez ani neuvazoval )) .. ale v zapadnej eu ma vcelku solidne cisla :yes:
      • 10 Reagovat !

        foto Jopino

        Jopino 16.02.  19:17

        « Re: Re: Jazz

        Utopená kola v podbězích mají Hondy docela často, třeba HR-V má ET55. To jsem na jiném autě ještě neviděl. Letní kola jsem vzal se zálisem 45 mm, o palec širším diskem a už to nevypadá tak utopeně.
        Co se týče spotřeby, tak Jazzík 1.5 bude v běžném provozu bez problémů jezdit do 5.5 l/100 km, když s o 150 kg težším HR-V mám dvouletý průměr 6.03 l/100 km. Ale mít doma Dynamic, narovinu se obávám, že tenhle motor bude svádět k blbnutí a průměr bude někde jinde >:D Ale ne jak u downsizovanych litrů.
        Chápu, že spoustě lidem připadá Jazz Dynamic drahý, 450.000 Kč není zrovna málo a oholenou verzi s 1.5 nekoupíš, holt pevně dané výbavový stupeň (ale dost vybavený, viz test). 329.000 Kč ale za základní Trend mi nepříjde jako nesmysl, vse důležité na palubě má a není to uvnitř micro car.
        Je to, podle mě neprávem, nedoceněné auto.

        [odkaz]
        • 00 Reagovat !

          foto H-K-svwet

          H/K_svwet 16.02.  19:36

          « Re: Re: Re: Jazz

          honda je honda..... tu nie je o com.... ;-) .. ale inak tych nedocenenych aut je u nas podstatne viac (( z japoncov okrem jazzu len tak narychlo .. avensis, mazda2, lancer, predosla micra ( ale ani tu novu u nas zatial nikde nevidim ) , pulsar, note a pod.... ))

          PS: uz predosly accord mal kola akoby o dve cisla mensie ... proste posobili akoby boli vpadnute do kasne.... ale k comu je to dobre neviem :*)

          PS: inak zda sa ze PHEV outlanderu coskoro pribudne vazny super [odkaz]
          • 00 Reagovat !

            foto Jopino

            Jopino 16.02.  20:10

            « Re: Re: Re: Re: Jazz

            Tak proč jsou nedoceněná... SUV, crossover do každé rodiny (ironie). Mitsu je toho příkladem, Nissan také, i když něco málo mu ještě v ostatních segmentech zbylo. Frčí to, tak odepisují (logicky) to, co už chce jen pár jedinců, hm.

            Jj, nové CR-V sleduji, když vyšlo v US. Na rozdíl od US budeme mít (zatím u nich nebude) hybrid a 7 místnou verzi. Spokojil bych se se 192 PS 1.5T (jen ta bude 7 místná), i když hybrid s 212 PS by taky nebyl marný (pouze 5 mist). Jak znám Hondu, hybrid bude za mega. Ale to předjímám, možná prekvapí. Uvidíme na podzim.
            • 00 Reagovat !

              foto H-K-svwet

              H/K_svwet 16.02.  20:17

              « Re: Re: Re: Re: Re: Jazz

              preto lebo cena... mensi pocet motorov a neraz aj kasni ( pulsar nema kombik ani lancer ) ... pevne nastavene vybavy .... menej predajcov u nas .... neraz drahsi servis.... ( misak u nas ozaj nema lacny servis ) ....

              nove CR-V sa mi paci.... to predosle som kritizoval za "brucho tahajuce po zemi" ale tu to vyzera uz lepsie... a k tomu crta sa z neho aj paradny hybrid :yes:

              mne sa paci novy eclipse sport od mitsu... normalne ho zeriem .... uz som ho par dni dozadu videl ( v bielej farbe ) a musim konstatovat ze vyzera hodne sebavedomo a ta vysoko posadena predna cast funguje v reale paradne [odkaz] .... tigi moze ist na kurz dizajnu k mitsu ... eclipse je v reale ostry ako britva ... ziadna babska mama kara ani nizka pseudosstvorkolka... ale krasny vysoky masivny SUV voz ... proporcne dokonaly :yes:
              • 00 Reagovat !

                foto Jopino

                Jopino 16.02.  20:24

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jazz

                Eclipse sport... no, počkám si na živý kontakt, zatím tak 70% like. Co potěšilo je slušně nastavená cenovka té 120kw verze, i v jiné, než základní výbavě. Co ovšem nepotěšilo je zavazadelník, ten je slabší. Chce to ale osahat.

                Viděl jsem test od Chvály, vím, vím.
                • 00 Reagovat !

                  foto H-K-svwet

                  H/K_svwet 16.02.  20:30

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jazz

                  eclipse cross samozrejme >:D .... inak nazivo mi to spredu prislo skoro ako taky prerastenejsi japonsky evoque... proste fakt stylova vizaz... fotky su fotky ale v reale ma paradnu masku..... rozhodne premiovejsie celkovo vyzera ako nejake GLA-cko ... kufor ma slusny.. 448L na dlzke 4,4m povazujem za standard... k tomu celkovo vysoka kabina takze po sklopeni sedaciek tam toho urcite este vojde dost...

                  mna skor mrzi ze ako zaklad neponuke tu 1,6mivec atmo .. iste by autu stacila pritom by cena mohla padnut v zaklade kdesi k 16 tisicom euram co by predajom eclispe crossu ( zvlast v ekonomicky slabsich krajinach ) iste pomohlo... lebo takto je to minimalne 20 viac tisicove auto a to ozaj predajne u nas nebude ziadny trhak to je jasne ;-\
                  • 00 Reagovat !

                    foto Jopino

                    Jopino 16.02.  20:39

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jazz

                    Cenu neřeš, protože v dolní hladině má Mitsu ASX, Eclipse cross se cpe do jiného segmentu, i cenového. Obávam se 1.6 atmo už by bylo na takovéto auto příliš slabé a kdo ví, jak by se ten motor popral s emisemi.
                    • 00 Reagovat !

                      foto H-K-svwet

                      H/K_svwet 16.02.  20:46

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jazz

                      ASX ale casom zrejme skonci ... a tak pod eclipse crossom bude treba zaplnit miesto niecim inym co by mitsu v eu ( ale aj v usa ) opat robilo tak skvele cisla ako ASX.... casom sice pribudne 2,2 DI-D do eclipse crossu ale v dobe kedy dizle su uz na ustupe to nepovazujem za hlavny "krok k uspechu" eclipse crossu do buducna .... chcelo by to z neho urobit hybrid ( v podstate som sklamany ze nema hybrid.. pritom outlander PHEV bol skvely tah ) pripadne casom ponuknut nejaku mensiu novu povedzme stvorvalcovu 1,2 turbo okolo 90kw ako zaklad ... aj ked ja viem... v pripadne mitsu to nie je ako u vw... tych motorov ma skratka pomenej ako koncern ... ved honda to iste
              • 10 Reagovat !

                foto Jopino

                Jopino 16.02.  20:26

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jazz

                Duplicita ;-\
        • 11 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 16.02.  21:42

          « Re: Re: Re: Jazz

          ET je kolo proti náboji, ale o tom, jak moc je to celé v podběhu, to podle mě nic neříká.
          • 20 Reagovat !

            foto Jopino

            Jopino 16.02.  22:02

            « Re: Re: Re: Jazz

            Když myslíš... Nicméně, podle mě platí, že čím blíž číslo ET (zális disku) k nule, tím více je kolo, resp obruč ráfku ven od středu, tedy i ven z podběhu.
            • 11 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 16.02.  22:23

              « Re: Re: Re: Re: Jazz

              To samozřejmě platí... ale pro jedno konkrétní auto. Když dáš na auto místo ET55 ráfek s ET45, tak vystrčíš kolo o 1cm ven.

              Ale to, že jedno auto má nápravu konstruovanou na ET35 a jiné ET55, to opravdu neříká nic o tom, kde je blatník. Vždyť si to vem... ten blatník klidně můžeš vzít a o dvě čísla vytáhnout nebo naopak zatlačit a ET zůstává pořád stejné, to je vlastnost ráfku.
              • 00 Reagovat !

                foto Jopino

                Jopino 17.02.  07:43

                « Re: Re: Re: Re: Re: Jazz

                Nepochopili jsme se.... Zkoumal jsem, proč mají NAPŘÍKLAD HONDY utopená kola v podbězích. Nějaký technický důvod to zřejmě má. Pochybuji, že je to k vůli tomu, aby se nešpinily dveře, prahy a zadní nárazník.
                V mém případě jsem zjistil ET55 a abych ten podivný jev odstranil, koupil jsem kola s nižším ET. Netvrdím nic jiného jen to, že Hondy mají obecně vyšší ET (když se podívám do technických parametrů), a popisuji způsob, jakým jsem postupoval, aby se mi to víc líbilo. Nic víc :yes:
                • 00 Reagovat !

                  foto Emel

                  Emel 17.02.  09:36

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jazz

                  Jo, v pohodě, ten druhý odstavec vůbec nerozporuju, reaguju právě jen na to zkoumání technického důvodu :-)

                  Technický důvod rozhodně není ET, kdyby automobilka chtěla, tak není nic jednoduššího než dát kola s menším ET nebo přidat pár centimetrů na straně náboje. Technický důvod může být konstrukce nápravy nebo aerodynamika.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Jopino

                    Jopino 17.02.  10:26

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jazz

                    Já už radši nic nezkoumám :-) :yes:

                    Netvrdím, že mají Hondy schovaná kola v podbězích, protože záměrně montují kola s vysokým ET, jen že jsem zatím neviděl u jiných výrobců takové vysoké ET a že ten jev lze změnit jiným zálisem ;-) Čert ví, proč nepoužívají jinou šíři ramen, délku řídících tyčí, poloos a na proti tomu vyšší ET.
                    Takový standard beru ET35-42.
                    • 00 Reagovat !

                      foto Emel

                      Emel 17.02.  20:00

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jazz

                      Když to zkusíš googlit, tak 60 i 65 jsou ještě poměrně běžné, ET70 už je relativně málo.
                      • 00 Reagovat !

                        foto Jopino

                        Jopino 17.02.  20:45

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jazz

                        Lovil jsem z paměti...
                        Tak jo, použiji gůgla. Originální disky, namátkou z bazos.cz
                        Audi A3 17" ET37
                        BMW 3 17" ET37
                        Citroen C4 17" ET26
                        Hyundai Tucson 17" ET45
                        Mercedes C 17" ET48.5
                        Nissan Qashqai 17" ET40
                        Opel Insignia 17" ET41
                        Renault Scénic 17" ET50
                        VW Golf 17" ET42

                        Nechme toho, už slovíčkaříme jak děti

                        ;-)
                        • 00 Reagovat !

                          foto Emel

                          Emel 18.02.  13:45

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jazz

                          Dej tam rovnou et60 nebo 65...
  • 34 Reagovat !

    foto Blue-Sun

    Blue Sun 16.02.  20:09

    Atmosféra

    s nižším točivým momentem, CVT... a je pružnější, než foukačka.
  • 10 Reagovat !

    foto Jopino

    Jopino 17.02.  10:50

    Aircross - spotřeba

    V Citronech se moc nevyznám, nejsou tak předmětem mého zájmu. Nicméně se mi dnes dostal pod oči test Aircossu s motorizací 1.2 + Aisin. Z čeho je tester nejvíce zaskočen, je průměrná spotřeba během testu - 9.1 l/100 km. 8-s

    [odkaz]
    • 10 Reagovat !

      foto sachs800

      sachs800 17.02.  11:13

      « Re: Aircross - spotřeba

      Tak tester má obecně vždy vyšší spotřebu než je real.
      • 00 Reagovat !

        foto Jopino

        Jopino 17.02.  11:41

        « Re: Re: Aircross - spotřeba

        O tom se nepřu, je to logické, spousty odstávek pro focení, zkoušky dynamiky...
        Ale pokud jede nějaký typický okruh se všemi vozidly za obdobných podmínek (v testu to sám říká), tak to má určitou vypovídací hodnotu, jejíž závěr pro Citronka moc pozitivně nedopadl. Pokud se nepletu, tak na stejném okruhu měl Aisin vyšší spotřebu o litr a půl vyšší, než s Citron s 5MT. Což je podle mě moc.
  • 00 Reagovat !

    foto Jirik-H

    Jirik_H 17.02.  16:00

    Čeština

    "Kousky se sešly" a ne "šešli"
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Úlet na rudé planetě. Recenze Far Cry 5: Lost on Mars

Úlet na rudé planetě. Recenze Far Cry 5: Lost on Mars

Nehostinný Mars obývaný krvelačnými pavoukovci, osud celého lidstva v ohrožení, parťák, ze kterého zbyla jenom…

Odjížídte na dovolenou autem? 4 rady, jak přežít cestu ve zdraví

Odjížídte na dovolenou autem? 4 rady, jak přežít…

Jedete na dovolenou autem? I když se vyspíte „do zásoby“ a na začátku cesty se můžete cítit odpočatí a svěží,…

 

iSport.cz

Danny se vrací do domů. Po konci ve Slavii bude hrát v Portugalsku

Danny se vrací do domů. Po konci ve Slavii bude hrát…

Záložník Danny bude po odchodu ze Slavie hrát doma v Portugalsku. Čtyřiatřicetiletý bývalý fotbalista Zenitu…

Hrál s Haškem, zastupuje hvězdy. Poner o českém hokeji i komunismu

Hrál s Haškem, zastupuje hvězdy. Poner o českém…

Hrál v jednom týmu s Dominikem Haškem i Vladimírem Růžičkou. Jako agent spolupracoval s kanadskou ikonou Bobbym…

 

Reflex.cz

Před 7 lety zemřela zpěvačka Amy Winehouse. Podívejte se na unikátní fotky z doby před hvězdnou kariérou

Před 7 lety zemřela zpěvačka Amy Winehouse.…

Před sedmi lety byla zpěvačka Amy Winehouse nalezena mrtvá. Teprve po třech měsících byla objasněna příčina…

Globální oteplování ohrožuje internetové připojení. Stoupající oceány mohou zaplavit optické kabely

Globální oteplování ohrožuje internetové připojení.…

Studie wisconsinské univerzity ve Spojených státech ukázala, že klimatické změny ohrožují funkčnost internetu…