Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Dacia Sandero 0.9 TCe – Tři stačí, když turbo tlačí

Přeplňovaný tříválec se dostává do módy. Nissan ho už používá, Ford díky němu vyhrál anketu Motor roku 2012 a pracují na něm i Hyundai nebo BMW. No a vy jej můžete mít v levňoučké Dacii.
Zpět na článek
4. 2. 2013 12:01
4. 2. 2013 12:49
4. 2. 2013 12:59
4. 2. 2013 13:02
4. 2. 2013 14:24
23. 3. 2013 21:15
4. 2. 2013 13:16
4. 2. 2013 13:20
4. 2. 2013 14:13
4. 2. 2013 16:01
4. 2. 2013 14:13
4. 2. 2013 13:35
4. 2. 2013 13:30
23. 3. 2013 19:02
4. 2. 2013 14:32
4. 2. 2013 14:42
4. 2. 2013 16:28
4. 2. 2013 17:01
4. 2. 2013 17:12
4. 2. 2013 17:25
4. 2. 2013 14:29
4. 2. 2013 14:37
4. 2. 2013 14:46
4. 2. 2013 16:40
4. 2. 2013 17:22
5. 2. 2013 01:06
4. 2. 2013 19:53
4. 2. 2013 17:06
4. 2. 2013 14:41
4. 2. 2013 14:43
4. 2. 2013 14:53
4. 2. 2013 15:00
4. 2. 2013 15:09
4. 2. 2013 15:15
4. 2. 2013 17:08
4. 2. 2013 16:44
4. 2. 2013 16:57
4. 2. 2013 15:07
4. 2. 2013 15:16
4. 2. 2013 15:18
4. 2. 2013 17:23
4. 2. 2013 17:14
5. 2. 2013 12:11
5. 2. 2013 13:24
4. 2. 2013 15:54
4. 2. 2013 17:02
4. 2. 2013 17:59
7. 2. 2013 10:06
7. 2. 2013 19:11
Avatar - sargis
4. 2. 2013 12:01
za moznost...
mat v malom lacnom aute moderny motor :yes: Ale ci si ho cielova klientela bude volit, tazko povedat.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - KubikCv
4. 2. 2013 12:03
Re: za moznost...
to Sandera jako základ by měla být původní 1.4ka :yes: ale asi kvůli emisím tam není...což je škoda
Avatar - iudex
4. 2. 2013 16:35
Re: za moznost...
Mať moderný priamovstrekový turbobenzín v lowende je určite marketingová výhra (pozrite, najmodernejší motor, rovnako ako Renault/VW/Ford!).
Ako záujemca o tento typ auta by som skôr ocenil štvorvalcovú atmosféru (štvortaktný motor s tromi valcami vždy bude principiálne nevhodný), ktorá bude jednoduchšia a ergo potenciálne vyžadovať menej investícií, pritom ako sa ukázalo, 0,9T neponúka ani výhodu spotreby (žerie ako bežná 1,4 16v).
4. 2. 2013 12:15
1,2 55kw stačí na předjíždění
Motor 1,2 55kw 16V stačí i na předjíždění. Žádná hrůza v očích to není.Spíš mi v článku chybí,že nové Sandero postrádá teploměr a kryt pod motorem je z plastu. Což už není kryt ,ale ozdoba max. proti prachu a blátu s nulovou ochranou.1,2 16V je náhodou velmi dobrý motor,pouze spotřeba je vyšší než by měla být.Levná navigace+ drahé mapy. :-) Raději Garmina za 2500 s doživotní aktualizací a češtinou.
Rozbalit vlákno
49
4. 2. 2013 12:38
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
Drahý mapy??? Myslíš 2990,- za celou Evropu??? Hm, tak si zkus koupit Evropu u Škodovky... A kryt motoru z plastu??? To je nějakej extrém? V práci máme Octavii II 1,8 TSI (dokonce dvě, jednu před fl, druhou po), a kryty motorů jsou plastový taky. Mám dojem, že mít kvalitní železo by ti při najetí na nějaký svinstvo třeba na dálnici udělalo pěknou paseku. No a ten teploměr, ten tam chybí... Jinak Dacia je za tu cenu super auto, ale místo 0,9 TCe bych asi atmo 1,2 16V.
4. 2. 2013 12:45
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
3000kč navěky nebo každý rok?? Co aktualizace?? Kvalitní železo žádnou paseku nedělá. Plast ano.Co má oktávka pod motorem mě nezajímá. Auto typu Dacie má mít poctivé materiály,ne náhražky jako u koncernu :-)
Avatar - KubikCv
4. 2. 2013 13:04
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
je to dost zbytečnej příplatek a to medianav není v češtině !!!
Mám navi od Beckera..před několika lety prémiový model za 8litrů >:D aktualizace taky stojí peníze,ale zvládne projet Evropu bez zaváhání.Neztratila se ani v několika odbočovacích pruzích v říši...do Belgie mě navedla až k domu a už v té době měla RDS-TMC...podle mně je medianav zbytečnost u tohoto typu auta.S příplatkama se z Dacie stává neprodejný auto
4. 2. 2013 13:12
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
No tak jestli za aktualizace platíš, je to tvoje blbost... ;-) Dneska není problém si aktualizace zadarmo najít a stáhnout. Tady zaplatíš necelých devět litrů a máš pokrytí celý Evropy, není potřeba každej rok aktualizovat. A že tě dovede až k baráku? No ještě aby ne... To bych jí vyhodil. Podle mě tahle navigace je v tomhle autě naprosto OK a za ty peníze bych jí bral taky. A že není v CZ? Tak těch pár slovíšek jako destination, city, a street snad zvládne každej, ne?
Avatar - KubikCv
4. 2. 2013 13:21
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
nikdo neříkal,že jsem si aktualizaci koupil >:D
Ona ta čeština je drobnost,ale většina aut je dneska počeštěná,malej zásah do firmware přístroje by Renault nezabil!
Navíc pro cílovou skupinu starších lidí je to docela nahouby.I když důchodec si radši koupí Sandero fzákladu.
Pro mě je fabrický audio a navi k ničemu a co jsem koukal na ceník Sandera Arctica,tak cena se drží jako u předchozí generace,jen to už není tak plná výbava a za dost věcí se připlácí.
Za cenu Sandera s výbavou a 1,2 16V umí Lada o kus větší Prioru s použitelnějším motorem 1.6 16V kterej má podobnou spotřebu jako Renaultí 1.2 ale výkonovou rezervu.O kovanejch ramenech a lepším vytápění nemluvě
Avatar - Ozzman
4. 2. 2013 13:55
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
Renault dával do aut dobrý navigace. Měl sem Carminat v Laguně II. R.v 2002. Uměl taky RDS TMC, fungoval perfektně a mapy se daly stáhnout a vypálit na CD... takže zadarmo. Grafika sice byla poplatná své době, ale jinak bez problému... Oproti tomu o 5 let mladší externí Mio za 10 tisíc se na stejných místech nechytalo... jediný problém mého kusu byla lokalizace do němčiny, ale nikdy ti ji z auta jentak nevypáčil.
5. 2. 2013 16:23
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
ja som uvazoval nad medianav, ale mapy som nenasiel . ani na renault forum. inac kazdy rok kupovat mapy je dost drahe. to radsej samostatnu navigaciu s celozivotnou aktualizaciou zadarmo. kde si nasiel mapy do medianav? vdaka
5. 2. 2013 19:37
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
Kovový kryt by měl být u 4x4/ Scouta (možná je za příplatek).
4. 2. 2013 12:42
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
Ještě bych dodal, že navigace s pokrytím Evropy vyjde u Dacie na necelých 8800,- a to je nádherná cena.
Avatar - KubikCv
4. 2. 2013 13:27
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
myslíš teploměr chladící kapaliny? Nebo venkovní? V popisu píšou něco o multifunkčním ukazateli,co ukazuje hodiny a teplotu chladící kapaliny
4. 2. 2013 13:46
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
V popisu to je,ale údajně je tam pouze kontrolka přehřátí,případně studeného motoru. Rád si to nechám vyvrátit ;-)Na tom prvním obrázku je vedle hladového oka nějaká stupnice. že by teploměr?
Avatar - KubikCv
4. 2. 2013 13:51
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
aha..takže něco jako modrá dioda studenýho motoru ;-\
4. 2. 2013 13:58
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
Opravdu nevím. Velmi rád bych se mýlil. Je to špatný zvyk nedávat teploměry. :no:
4. 2. 2013 15:37
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
A je dnes teploměr chladící kapaliny v autě k něčemu? Stjně funguje jako ta kontrolka.
4. 2. 2013 15:48
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
Myslíš,že je zbytečný? Není. Zbytečné je ho tam nedávat.
4. 2. 2013 16:15
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
A k čemu tam je když stejně neukazuje skutečnou teplotu motoru a má vlastně jen tři stavy jako kontrolka?
4. 2. 2013 16:20
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
Přesně tak, ručička ukazuje stejnou teplotu pro cca 70 - 100 stupňů, dřív v autě kolísala pokud jsi stál v koloně, nebo jel pilu, dneska se ani nehne a teplota motoru se přitom mění
4. 2. 2013 16:46
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
Nepovídej.
4. 2. 2013 16:50
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
A náš odpověď na otázku? Jenc popsal chování moderních teploměrů přesně.
4. 2. 2013 17:18
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
Pojem moderní teploměr je zajímavý >:-[]
4. 2. 2013 17:54
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
Asi ses neměl pouštět na tak tenký led když se teď chytáš slovíček. Stále jsi nějak nedokázal odůvodnit jaký smysl má dnes v autě teploměr který neukazuje teplotu.
Avatar - Ronault.
4. 2. 2013 19:56
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
Je to amatér, možná ještě dítě bez řidičáku.
4. 2. 2013 20:06
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
mluvíš zajisté o sobě >:-[] bulvární vodpade :no:
4. 2. 2013 20:06
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
jak neukazuje? co to meleš??
4. 2. 2013 20:18
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
Jednoduše neukazuje. Pokud myslíš, že po 3 km jízdy, co ti vyleze během chvilky ručička na provozní teplotu je motor ohřátý...A pokud to není pod tvoje rozlišovací schopnosti, není důležitá teplota vody, ale oleje a ta bude ještě úplně někde jinde
Avatar - Ronault.
4. 2. 2013 20:26
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
Máš pravdu, bohužel to některým omezencům nevysvětlíš... ohání se jak potřebuje teploměr a ani neví k čemu ho v autě má.
A souhlas, ocenil bych v dnešních autech, obzvlášť s turby, teploměr oleje... přehřáté auto potkat na cestě od dob konce stodvacítek pomalu nelze, maximálně pro únik vody, ale na to stačí ta kontrolka, nicméně auto se zadřeným turbem velmi často.
4. 2. 2013 20:32
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
zrovna mě to napadlo, kdy jsem naposledy slyšel že někdo nedojel protože vařil...navíc dacia bude auto pro dědu, kterej si dojede jednou týdně do kauflandu, k lékaři, do kostela...a po přesednutí z felicie, nebo podobnýho auta to řešit nebude kde je kontrolka a nebo jako druhý, třetí auto do rodiny, tam kde nechtějí za stejný peníze ojetinu a pokud se v tom bude učit někdo jezdit, nebo s tím bude manželka jezdit do práce, taky nebude řešit kde je jaká kontrolka a teploměr ale prostě "pojede dokud to pojede" >:D
Avatar - Ozzman
5. 2. 2013 00:53
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
S vysypaným turbem se dá jakž takž jet:D Vím o čem mluvím >:D
4. 2. 2013 20:24
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
Chovej se slušně.
Ty si myslíš že teploměr chladící kapaliny v moderním autě ukazuje skutečnou teplotu chladící kapaliny?
4. 2. 2013 20:36
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
Chovám se jako ostatní bulvární odpad.
4. 2. 2013 20:41
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
Ano, jde ti chovat se tu jako odpad. To je zatím jediné co si mi tu dokázal.
4. 2. 2013 21:00
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
Jiní dokázali i víc >:D
4. 2. 2013 16:51
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
No tak po tom je to vyjde nastejno jestli je tam modrá kontrolka studenýho motoru nebo ručička která neukazuje aktuální teplotu.
Avatar - KubikCv
4. 2. 2013 16:49
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
kontrolky bohatě stačí...tohle novodobé řešení uměli už soudruzi z NDR a ve Waranovi 1.3 i novějších 353 je jen pár diod..studený motor nesvítí ani jedna...první zelená - motor na provozní teplotě,druhá zelená - motor zahřátý dost (spíná sahara) ... červená - vaříme >:D
Avatar - Ronault.
4. 2. 2013 19:56
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
A co je na ní špatného? Potřebuješ více u takového auta? Na co? Všiml sis někdy, jak v moderním autě ukazuje teplotu? Tohle lidi není stodvacítka, tohle vše projde stokrát řídící jednotkou a při poruše čidla klidně může ukazovat správnou teplotu i budík, obyčejný termostat a čidlo bylo naposledy asi tak ve Favoritu!

Automobilky ukazatel teploty dávají do auta jen pro ty, co bez něj nedokážou žít, i když reálně ani netuší, že je to jen ručička, která nic neukazuje správně.
Avatar - beibej
23. 3. 2013 21:03
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
K indikaci zahřátí lze zhruba použít ventilaci. Když to už topí tak by ručička ukazovala optimum. A na přehřátí je tam kntrolka dostačující.
4. 2. 2013 19:14
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
Co je špatně na krytu z plastu? Používá jej každá automobilka. Kus plechu lze max za příplatek pokud se nebavíme o Amaroku atd. Navíc vozit v osobáku 15 KG navíc zbytečně? Proč? Pro dobrý pocit? Osobně nechci žádný kryt je to jen pro zlost :no:
Avatar - Ronault.
4. 2. 2013 19:52
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
Já bych teda raději kovový, ale jinak souhlas, v běžných silničních autech kovový nenajdeš.
4. 2. 2013 20:22
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
Myslím že u OI. byl plechový v paketu pro špatné cesty u verze haldex. Zatím jsem se s ním teda setkal z modelů škodovky jen u ní. Je rpavda že sundávat jej pro jednoho dost nebezpečné, na druhou stranu bych se s ním nebal trefit betonový pražec :yes:
Avatar - Ronault.
4. 2. 2013 20:28
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
Jj, jen ty verze se zvýšeným podvozkem do lehkého terénu.
My ho máme doma právě v Outdooru, pravda, nesundával jsem ho, necháváme to na servisácích... ale vypadá, že vydrží opravdu hodně.
4. 2. 2013 21:04
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
Na nás to nechává víc lidí :-)
Avatar - Ronault.
4. 2. 2013 21:15
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
Na svém autě měním olej sám, předminulý weekend včetně svíček a teď o weekendu mě čeká převodový olej... tady jde o to, že je auto kupované nové se serviskou, tak ať ji má...
4. 2. 2013 20:08
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
15 kg možná váží akorát tvůj nádor v hlavě >:-[]
Avatar - Ronault.
4. 2. 2013 19:52
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
Jean Valjan opět předvedl své neznalosti. Které auto této třídy kromě zvýšených verzí jako 207 SW outdoor má kovový kryt pod motorem? Ani o dvě třídy výše to není běžné!

Teploměr chladící kapaliny z aut už dávno vymizel a v podstatě je to dnes už naprosto zbytečné. Každý, kdo ví, jak třeba reálně funguje ukazatel paliva a jak jsou reálně do něj pouštěna data, která nemusí vůbec odrážet stav benzínu taky ví, že podobnou filtrací dat prochází i ukazatel teploty chladící kapality.

Inu, zase jsi své neznalosti předvedl v celé "kráse"
4. 2. 2013 20:09
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
Jsi demagog. Pouze jsem vyjádřil názor,že když kryt,tak kryt. Já mám pod motorem poctivý ocelový kryt. :yes:
Avatar - Ronault.
4. 2. 2013 20:11
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
Dej příklad auta B a C segmentu, kde je kovový kryt. Já dal P207 SW ve výbavě Outdoor, jinak o žádném dalším nevím.

Ty jsi amatér a neznalec, resp. dítě, které o autech zhola nic neví.

za toho blbečka putoval mail redakci, hulváty zde nepotřebujeme.
5. 2. 2013 10:55
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
Ono Jean Valjan se zde prezentoval už víckrát. Pokaždé je z toho ostuda, ten člověk asi trpí nedostatkem sebereflexe, jinak by svůj účet zde acz už zrušil a diskuse nenavštěvoval. Samozřejmě, že jeho názory beru, ale jejich podání ne :no:
5. 2. 2013 11:09
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
Pozor na infarkt.
5. 2. 2013 19:46
Re: 1,2 55kw stačí na předjíždění
Kryt tam bývá kvůli usměrnění proudění vzduchu, ne pro ochranu motoru/ převodovky. Kovový můžeš najít u SUV, zvednutých/ oplastovaných kombíků a podobných kreací.
4. 2. 2013 12:49
PRÉMIOVÝ LOWEND
Takhle přesně si představuji auto pro toho, kdo buď nechce nebo nemůže vynaložit do koupě vozu důstojnější částku. Vnímám to tak, že to chce ovšem vzít model ve výbavě "holá kost", vždyť i tak to auto báječně pojede, navíc získáš v daném segmentu krásnou karoserii. Tohle prostě Renault trefil na jedničku. Auto za stopade, v němž odvezeš náklad i čtyři dospělé osoby. Vpravdě ideál.

Nemůžeš si dovolit mégane rs? Na co čekáš, proč ohlodáváš kliky u bazarových vrat, zde máš auto přesně pro sebe - jednoduchá konstrukce, výborný design, důstojná jízda, auto, které je přesně takové jako ty. A to přece chceš, aby auto vyjadřovalo tvůj status, tvůj život. Nebo ne?

Tedy diskusní verdikt - Na zdi nech Nissan GTR, do garáže si postav Sandero. Já vím, obráceně by to bylo o fous lepší. Jenomže ten "fous" má hodnotu celého tvého produkčního života, tak si vyber.

BRAVO DACIA :yes: :-! (a bravo test) :yes:
Rozbalit vlákno
27
4. 2. 2013 13:00
Re: PRÉMIOVÝ LOWEND
Ja myslel, ze premiovym lowendem je cela produkce Skody. Tak alespon tuto znacku vnimaji objektivne za nasimi hranicemi.

Dacia, to je proste lowendovy lowend, ktery ma pouze 2 ucely:
1. Dovezt posadku na urcene misto.
2. Ochranit posadku pred destem.
Avatar - Ozzman
4. 2. 2013 14:01
Re: PRÉMIOVÝ LOWEND
No a co? Který nový auto do půl mega má lepší ambice až na pár vyjímek? Maximálně tě z místa A do místa B odvezou trochu rychleji nebo komfortněji, nic véc.. Je to levné auto a splní normální požadavky na auto a za perfektní cenu oproti konkurenci. To, že Čecháčci to vnímají jako něco méněcenného je problém lidí, ne auta..
4. 2. 2013 14:42
Re: PRÉMIOVÝ LOWEND
Dacia je legitimní auto. Používat ho ve spojení s prémií, byť s nadsázkou, si však nemůže dovolit ani ten nejpřízemnější diskutér.
Avatar - Ozzman
4. 2. 2013 14:50
Re: PRÉMIOVÝ LOWEND
Já slovo prémie neuznávám. Všechno to jsou auta, některá lepší, jiná horší, některá dražší, jiná levnější :-) O prémii mluvil kolega výše, ne já :)
4. 2. 2013 16:28
Re: PRÉMIOVÝ LOWEND
oni to tak ale vnímají i rumuni .... a i ti, kteří se na jeho výrobě podílí. Tolik od bráchy holky rumunku, co jsem se s ní před lety znal...
Avatar - dal
4. 2. 2013 14:34
Re: PRÉMIOVÝ LOWEND
Kup TSI a platí jen bod 2.
4. 2. 2013 19:19
Re: PRÉMIOVÝ LOWEND
Ty máš ze Škodovky velkej komplex viď? Méněcennost není smrtelná neboj. Který auto nemá za úkol dovézt posádku z bodu A do bodu B a jak píšeš uchránit posádku před deštěm, které umí něco víc??? Jediné v čem je rozdíl je cena ;-)
Avatar - iudex
4. 2. 2013 13:53
Re: PRÉMIOVÝ LOWEND
Naši starí rodičia mali príslovie: Prikrývaj sa len takou perinou, na akú máš a myslím, že to platí (malo by platiť) stále.
4. 2. 2013 15:13
Re: PRÉMIOVÝ LOWEND
No ten výborný design bych celkem přešel, ale s tou důstojnou jízdou, obzvlášť u verze holá kost, to bude dost ošemetný. Spíš to bude zoufalý zážitek než důstojná jízda a za to investovat nějakých 220 000. No to by mi bylo fakt líto peněz. To fakt radši budu olizovat bazarový ploty. ;-)
Avatar - Emel
4. 2. 2013 15:49
Re: PRÉMIOVÝ LOWEND
Hele... na jednu stranu samozřejmě nelze čekat podvozek z 911, ale na tu druhou, ono nové auto s nevymláceným podvozkem má své kouzlo i v tom lowendu. Sousedi mají Logan MCV... jezdí to, hodně se tam vejde, pro ty víkendové cesty k babičce pohoda.
5. 2. 2013 08:38
Re: PRÉMIOVÝ LOWEND
Ono nejde jen o ten podvozek. Ten to bude hyzdit nejmíň, ale ty tlumící materiály co kde tu onde chybí takže vevnitřku všechno slyšíš to je už horší, ale co někdo s tím bude spokojenej. Zase na to nejsou předražený náhradní díly.
5. 2. 2013 08:55
Re: PRÉMIOVÝ LOWEND
Ušetřené kilogramy na tlumících materiálech zase šetří palivo.A motor a hluk od kol nahradí autorádio :yes:
4. 2. 2013 19:22
Re: PRÉMIOVÝ LOWEND
Musíš to brát tak že 301 a C- Elysse mají vážnou konkurenci no. Jsou lidé kteří mají jiné priority a tyhle auta jim stačí a to že dnes dají za "Felicii" víc jek 200 000,- je prostě netrápí.
5. 2. 2013 07:58
Re: PRÉMIOVÝ LOWEND
Felicie (přinejmenším ta po faceliftu, před ním nevím) pod 200 cenově nešla. Základ stál 230 tisícovek, "sociální verze" X-line byla za 215. Čili nominálně žádná změna, jenom průměrný plat je dnes cca 2,5x výš.
Avatar - beibej
23. 3. 2013 21:10
Re: PRÉMIOVÝ LOWEND
tak to si nemyslím, že kdo dělal v roce 97 třeba za 10 tis by dnes bral 25 tis. >:D
5. 2. 2013 08:34
Re: PRÉMIOVÝ LOWEND
To bych čoveče radši pořídil nějakýho toho francouze. Koukal jsem na Elysse a připadá mi to auto líp udělaný než Dačka. I ty motorizace jsou trochu veselejší.
4. 2. 2013 21:26
Re: PRÉMIOVÝ LOWEND
nikto ta nenuti kupit tu najoholenejsiu verziu. Za par eurokreditov mas doplnky, ktore robia z nie prilis vabneho interieru celkom prijemne miesto (vid moj prispevok nizsie)
5. 2. 2013 08:30
Re: PRÉMIOVÝ LOWEND
Superb v holině a Superb v maximálce je pořád luxusní auto. Dacia v holině a Dacia v maximálce je pořád žebrota. To že mám v autě 8 pytlů, klimu a stahování všech oken v elektrice mi přeci nedělá auto. Já měl kupříkladu dřív Oktávku v chudáku s kličkama na okýnka a úroveň cestování v ní je naprosto stejná jako v Oktávce v maximální výbavě, kterou mám teď. Takže za pár eurokreditů jak píšeš máš sice doplňky ale sedíš pořád v tom samým pekáči.
5. 2. 2013 16:16
Re: PRÉMIOVÝ LOWEND
to co si napisal sa da aplikovat aj na octaviu a I. generaciu duplom ;-)
5. 2. 2013 22:47
Re: PRÉMIOVÝ LOWEND
Teď sem asi úplně přesně nepochopil co tím chtěl básník říct. Vždyť o tom píšu :-O
4. 2. 2013 16:18
Re: PRÉMIOVÝ LOWEND
S první částí bych souhlasil. Pokud Dacii Sandero, tak jedině úplný základ. Další prvky ve výbavě už cenu vyšroubují dost vysoko, že už je na dostřel klasickému mainstreamu. Sandero 1.2 s výbavou arctica stojí 194 tis. a to už je vpravu dost. Navíc mám ten pocit, že u Dacie asi těžko člověk uhádá nějakou další slevu. Za 199 tis. stojí i20 ve výbavě inclusive a rovněž za podobný peníz se dá sehnat Ibiza.
Avatar - Blue Sun
4. 2. 2013 17:09
Re: PRÉMIOVÝ LOWEND
Jenže ta i20 je maličkatá a nenabízí tolik prostoru, co Sandero. Totéž, ostatně, lze říci i o Ibize, byť je o trošku větší než i20. Netuším, kde bereš cenu kolem dvouset tisíc za Ibizu, když nejlevnější je za 235 tisíc (Reference HTP 44 kW - tj. humus).
Ani i20 nestojí nová tolik, co píšeš, ale je to akční cena "pro majitele starších aut"...
Klasické trapné argumentace akcemi a skladovkami proti oficiálnímu ceníku... :no:
4. 2. 2013 17:18
Re: PRÉMIOVÝ LOWEND
Ano, uznávám, že jsou to ceny uváděné za skladová auta. Jenže jsem nikde neviděl, že by Dacia nabídla na skladové auto nějak výraznou slevu. Navíc výše jmenovaná auta jsou rozměrově standardy dané třídy, které Dacia lehce převyšuje.
Avatar - Blue Sun
4. 2. 2013 17:21
Re: PRÉMIOVÝ LOWEND
Ale jo, jsou levnější, ale určitě ne měsíc po zahájení prodeje... Ostatně, "nová" i20 je nová asi jako Fabia, letitá herka s plastikou xichtu...
Avatar - dr.biker
4. 2. 2013 17:26
Re: PRÉMIOVÝ LOWEND
195 tisíc za Sandero Arctica 1,2 16v se ti zdá dost? Nevím, kde žiješ, ale za tak velké a dobře vybavené auto je to cena příznivá. Za tuto cenu se běžně prodávají auta o třídu menší, mnohdy jsou dokonce hůře vybavené. Ve výbavě Arctica je vše, co běžnému řidiči stačí, ceny příplatků a příslušenství jsou také příznivé. Zkrátka pokud někdo chce lépe vybavený vůz (klimatizace, rádio, nějaká ta elektrická výbava, atd.) a nemá dost peněz, tak Sandero je skoro jasná volba. Sandero nabízí i větší vnitřní prostor než konkurence, důkazem je, že se na zadní sedadla vlezou tři dětské autosedačky. Lépe vybavené vozy této třídy jsou dražší než Dacie, třeba i o 50 tisíc, což je dost na celkovou cenu auta, takže i lépe vybavené Sandero dává smysl.
Třeba ty píšeš, že za podobný peníz se dá sehnat Ibiza. Ale 199 tisíc není běžná cena, to musí být skladový vůz. Běžně 5d Ibiza začíná na 236 tisících s tříválcem HTP bez klimatizace. Alespoň je to tak uvedeno v ceníku. Ibiza už také není nejmladší a až přijde nová generace, tak se cenový rozdíl možná ještě zvětší.
Avatar - 3_diamanty
4. 2. 2013 12:59
trhak roka
konkurencia ma problem.... a ten prodlem sa vola dacia sandero.... :yes:

uz teraz sa tesim na tie narasty predaja ... po spanielsku a francuzsku ocakavam velky rast predaja aj v nemecku ale aj v strednej europe a na vychode..... :yes:

ja osobne by som bral 1,2ku ktore uplne auticku postacuje... ( po pravde to 0,9Tce sa velmi nevydarilo )

paradne auticko... za par babiek aj s navigaciou ktoru dodnes nemaju ani omnoho drahsie auta uplne bezne...... ;-)

razvor je kralovsky, kufor takisto, dizajn je vec vkusu ale mne sa rozhodne paci.... interier je tiez solidny.... v malej triede asi nenajdeme praktickejsie "rodinne auticko" .. sandero totiz uplne hravo ( razvorom aj velkostou kufra ) splni aj ulohu rodinneho auta... na rozdiel od micry , swiftu alebo uzkej fabie..... jednoznacne palec hore dacii a renaultu za tento vynimocny pocin.... sandero bude tento rok v eu bestsellerom :yes:
Rozbalit vlákno
6
4. 2. 2013 13:02
Re: trhak roka
rozkvet dacie = upadek evropske ekonomiky. Cim vic dacii se bude prodavat, tim ve vetsich sr*** budeme.
Avatar - 3_diamanty
4. 2. 2013 13:07
Re: trhak roka
nie nie ..... neboj sa....

dacia je uz inde ako kedysi..... casy sa aj tu menia.... ;-) a napr mnoho ludi si kupi daciu prave ako druhe auto do rodiny.... neznamena to teda ze si ju musia kupovat len "chudaci" ako to vidis ty...... prave naopak.... dacia bude hitom napr aj u podnikatelov , chaluparov, firiem , mladych rodin alebo bohatych rodin ktore ju budu vyuzivat ako druhe alebo tretie auto v rodine.... o nejakom upadku nemoze byt ani rec.... dacia je totiz plnohodnotnym autom .... :yes:

fandim dacii a tento rok natrhne * viacerym velkym esam v europe :yes:
Avatar - Aladeen
4. 2. 2013 14:19
Re: trhak roka
80% z nás auto využíva len do mesta , tak neviem prečo si ľudia kupujú X6-ky a X5 veľké obludy za 100 000€
Dacia Logan/Sandero sú na to ideálne , Sú lacné , takže štuchance vás nebudú až tak trápiť , Sú komfortné , Aj v dácii je klimatizácia a rádio a oprava Vás vyjde na pár € ..
:yes: Navyše Sandero Stepway , to je do mesta Dravec !
Aj ja Dácii fandím , pretože sa vydali rozumnou cestou
4. 2. 2013 14:24
Re: trhak roka
Já paradoxně používám malé auto, i když jezdím převážně po dálnici. To Sandero mi přijde na krátké popojíždky ideální, řekl bych náhrada Felicií. Ale turbomotor se k tomu moc nehodí, dvanáctistovka je sice slabší, ale průměrnému zájemci o Sandero by měla stačit.
4. 2. 2013 19:43
Re: trhak roka
Novinky a zajímavosti z dílny Dacia.
[odkaz]
Avatar - beibej
23. 3. 2013 21:15
Re: trhak roka
už s tím jdi do prd*le
Avatar - qwert88
4. 2. 2013 13:08
je to milé auto tahle Dacia Sandero
Za ty peníze velice dobré a s za 220000,- přeplňovaný motor je velice dobrá cena.Kvalita asi bude horší,ale co na plat,Dacii si asi nikdo na 10let nekoupí.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Emel
4. 2. 2013 13:30
Re: je to milé auto tahle Dacia Sandero
Možná právě koupí... na 5000km za rok... po dobu deseti let... na to člověk nepotřebuje BMW.
4. 2. 2013 21:28
Re: je to milé auto tahle Dacia Sandero
v rodine je jedna dacia a robi 25k km rocne ;-) Neda sa vzdy pausalizovat a zovseobecnovat
Avatar - Ronault.
4. 2. 2013 21:31
Re: je to milé auto tahle Dacia Sandero
Jenom? Logany MCV dělají ročně násobky, minimálně dva takové znám.
4. 2. 2013 21:52
Re: je to milé auto tahle Dacia Sandero
na sukromne pouzitie a mestke poskakovanie je to celkom dost ;-)
Avatar - Emel
4. 2. 2013 21:56
Re: je to milé auto tahle Dacia Sandero
Proti gustu... na takovou porci už bych si ale pokud možno koupil lepší auto. Na těch 5.000 si umím představit že by se někdo mohl smířit s Dacií, pokud to je třeba táta od rodiny... osobně bych koupil ojetinu s nějakým silným benzínem, ale to je můj boj :-).
Avatar - Ronault.
5. 2. 2013 18:46
Re: je to milé auto tahle Dacia Sandero
Služební auto pro servisáky, proč ne...
5. 2. 2013 07:52
Re: je to milé auto tahle Dacia Sandero
Na taxíku v pohodě.
Avatar - qwert88
4. 2. 2013 13:13
Ještě k motoru 3R+turbo
Když už Renault,Ford což jsou v ČR nepříliš populární vozy,ale i další,třeba Hyndai bude mít 3válcový motor s tubem,tak proč ještě škodovka nepřišla místo přidáním 4kw na HTP taky s podobným motorem,třeba dát na motor HTP taky malínké turbo,určitě by jezdil o dost líp,ale tam to asi reší 1.2TSI.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
4. 2. 2013 13:34
Re: Ještě k motoru 3R+turbo
Nepříliš populární vozy? Ty jsi ale srandista :-), Ford byl třeba 2009-2010 dovozová jednička :-) .

Foukaný tříválec nejspíš bude pro Up! GT.
4. 2. 2013 13:16
Fénix
Ještě mě napadlo, že Dacia vlastně vzešla skoro z ničeho, a dnes je to fungující, prosperující automobila, a Rendlíkovi nese slušný peníze. Naproti tomu Seat, na kterej VW doplácí miliardy, se nedaří zachránit. Leon se možná povedl, ale podle mě, když se chci vyhrabat ze sraček, chtělo by to pokoru, a ne další z řady hightech vozidel NSS, kde bych za ty peníze vybral určitě pro mne přijatelnější volbu... Emoce Auto Emoción nezachráněj...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - 3_diamanty
4. 2. 2013 13:20
Re: Fénix
velmi pekne a pravdivo napisane :yes:

je len otazkou casy kedy seat padne... leon bude uspesny mozn ov spanielsku ale inde velmi nie... navyse ibiza uz predajny vrchol ma za sebou.... ocavakaju sa velke poklesy... exeo je tragicke.... mii doma v spanielsku je na tom tiez mizerne..... altea je uz veteran..... vyzera to tak ze seat ma nadelano do zahuby.... leon to nespasi... tento rok pojde seat opat srtmhlav dole.... som zvedavy dokedy to bude vw tolerovat.... ;-)

ocakavam prepad seatu v celej eu.. mozno stupne leon ale o to co stupne leon o to padne ibiza altea exeo a dalsi..... necakam narast... seat smeruje do zahuby.... spolu so suzuki pekne klesaju uz par rockov ;-)

to bude sranda ked dacia v spanielsku porazi seaty do ktorych VW uz roky pumpuje miliony >:D
Avatar - Aladeen
4. 2. 2013 14:13
Re: Fénix
Leon bude utláčaný Golfom . Teoreticky sú to identické auta v inom kabáte , ale Golf bude stále jednička , pretože je to Golf , väčšina ľudí to ma tak v hlavičke zakomplexované a ako kone na dostihoch budú utekať s klapkami na očiach do Showroomu VW , aj keď si myslím že robia chybu , pretože Leon je krajší , bude sa určite menej kradnúť a možno bude vychádzať aj lacnejšie ... ;-) :yes: rovnako to bude aj v prípade Rapid vs. Toledo !
Avatar - 3_diamanty
4. 2. 2013 16:01
Re: Fénix
suhlas.. leonik je pekny..... bohuzial seat to nespasi
Avatar - Ozzman
4. 2. 2013 14:13
Re: Fénix
Tohle je ale velká škoda, já mám k Seatu zvláštní vazbu, bylo to mé první auto a popravdě prodkce kolem roku 2000-2004 byla dle mého názoru u Seatu vrcholem. Toledo, Leon, Ibiza/Cordoba.. Dnes jim takovéhle modely chybí. Seatu fandím a nový Leon se mi moc líbí a i ten, co se vyráběl doteď byl alespoň jízdně a posazem a tím "pocitem z auta" prostě jinde než modely VW a Škodovky (i když to uvnitř nebylo tak krásně slícované a plasty nebyly nej..). I obyčejná Cordoba nebo Leon působil sportovněji i když na to neměl vyloženě motor. To je věc, které by se Seat měl držet, vzít designový směr nového Leona, udělat pořádné kombi a vrátit do produkce Cordobu. Je to jen moje zbožné přání .. já vím :-)
Avatar - KubikCv
4. 2. 2013 13:35
Re: Fénix
Renault udělal z výrobce licenčních aut výrobce lowendů. VW udělal z výrobce licenčních aut téměř člena "rodiny" a teď na to doplácí
Avatar - Aladeen
4. 2. 2013 13:30
Atmosféra
To sú Motory nadovšetko ! Nekazia sa , lacné na výrobu , lacné na opravu s dlhou životnosťou . možno tam je o 0,5-1,5l vyššia spotreba , ale keď si pozrieme koľko stojí výmena turba a ostatných hlúpostí okolo Turbomotorov, tak zistíme že to vychádza tak narovnako ;-)
Stále sa smejem keď sused ráno štartuje svoje TDI a ako o ňom básní že má spotrebu len 4 L .. Ale o tom ako bol už 5 krát v servise vymieňať nejaké vstrekovače a turbo už veľmi nebásni ! Pritom väčšina takých vodičov tie autá používajú výhradne len do mesta na dochádzanie do roboty ...
Rozbalit vlákno
56
Avatar - 3_diamanty
4. 2. 2013 13:37
Re: Atmosféra
palec hore.... :yes:

moja rec... niet nat klasick yjednoduchy benzinak ;-) :yes:

na spotrebe vieme ze malokto dnes ueetri... to su len reci susedov, dedkov, znamych a pod.... ale o drahsom servise uz nikto nevravi a nechvali sa tym presne tak ;-)

velmi dobre napisane... trefne ,,,, strucne jasne.... ;-) :yes:
Avatar - KubikCv
4. 2. 2013 13:53
Re: Atmosféra
no jasněééééé >:D manažeři flotil jsou úplný blbci,že ještě jezdí naftama :yes:

ono je to spíš tak...že chrochták je spolehlivej pro prvního majitele....jelikož nejsme samaritáni,tak se auta prodávají proto,že se zvyšují postupně náklady na jejich servis. A potom brečí Tonda z Horní Dolní,že musí vyndavat filtr,měnit dvouhmotu,turbo a vstřiky...
4. 2. 2013 13:59
Re: Atmosféra
sice jsi zlý,ale máš pravdu >:-[]
Avatar - Aladeen
4. 2. 2013 14:03
Re: Atmosféra
Nafta sa oplatí keď beháš medzimesto a na diaľnicu , ale do mesta jednoznačne benzín ...
Diesel do mesta , to je istá smrť ! ;-)
Avatar - Ozzman
4. 2. 2013 14:32
Re: Atmosféra
Ano přesně tak to je! Diesel je pro toho, kdo ho použije a chce a jsou věci ve kterých má diesel proti benzinu navrch a proto moje další auto bude zase diesel. :-)
Avatar - 3_diamanty
4. 2. 2013 14:33
Re: Atmosféra
bavime sa o beznych ludoch ktori jazdia vacsinou na blizke vzdialenosti a do prace ... nie o firmach.....

samozrejme ze firemne auto co spravi 50 000 rocne tak tam sa diesel vyplati.....

nerob sa ze nechapes o com pisem
Avatar - Ozzman
4. 2. 2013 14:42
Re: Atmosféra
Já najezdím sotva 20 tisíc km/rok ale jezdím s velkým autem a často velmi naloženým i když polovinu jen po městě a okolí, proto bych benzín nechtěl. Musel bych mít velký objem a ten by nejezdil za takovou spotřebu jako diesel ( berme v těchto podmínkách). Kroutící moment není jen k protáčení gum a pocitu zaražení do sedačky, ale i k zlepšení pružnosti naloženého auta.. A takových jako jsem já je více, proto za mě diesel ... :yes: .. do města jako druhé auto, benzín proč ne...
Avatar - iudex
4. 2. 2013 16:28
Re: Atmosféra
No ak tým Tvojim relatívne veľkým autom myslíš Mondeo, myslím, že 1,6Ecoboost by bol na dané jazdenie (menej ako 20t km ročne, mesto a okresky) vhodnejší.
Avatar - Ozzman
4. 2. 2013 17:01
Re: Atmosféra
Ano je to auto, na které by byl motor 1.6 v atmosféře slabý a patří k tomu většímu a né nejlehčímu co na silnici mezi osobáky potkáš, není-liž pravda?. Ecoboost sem nezkoušel a v době koupě ani nebyly v bazarech. Proto s přihlédnutím na pořizovací náklady v mé finanční situaci pro mne ten diesel vychází nejlépe, navíc se mi odvděčí maximálně 7mi litry na 100 i v plném zatížení :-) Každý ať si koupí co chce a hlavně na co má:)
Avatar - iudex
4. 2. 2013 17:12
Re: Atmosféra
OK, ja som myslel, že máš nové Mondeo. Tie staré benzíny a veľa nestáli, to je pravda.
Avatar - Ozzman
4. 2. 2013 17:25
Re: Atmosféra
Mám MK IV před FL, tam se snad ani 1.6Ecoboost nedával :-)
Avatar - Ozzman
4. 2. 2013 14:29
Re: Atmosféra
Už mi to nedá, ale musím se vyjádřit, takže předem promin, že to odneseš ty, neber to osobně.
Velké procento lidí zde brečí nad downsizingem, malými motory a nadává na směrnice Evropské unie. Ale sakra uvědomujete si lidi, že i když ty směrnice nejsou dokonalé a mají sve chybičky, tak ten downsizing ( potažmo snížení emisí, downsizing je metoda, která byla zvolena) je z ekologického hlediska nutná věc?! Snížení spotřeby a emisí je důležitým aspektem, který nelze ignorovat. Nejsem ekolog, sám jezdím v dieslu, ale uvědomte si, že problém zvyšujících se exhalací je reálnou hrozbou když už ne pro ten krásný pojem " globální oteplování", ale i pro životní prostředí lidí žijící ve velkých aglomeracích, kde se pohybují desetitisíce aut denně. Je demograficky dokázán rozdíl v incidenci nemocnosti a následné úmrtnosti mezi velkými městy plných smogu a exhalací z vyfukových plynů ( Rakovina, hlavně dýchací cesty ) oproti venkovským sídlům. Tento nárůst je znatelný od průmyslové revoluce přes 20té století plné automobilizace světa až do teď. Snižování emisí a energetické náročnosti probíhá ve všech odvětví! Mám nejradši "nejchytřejší" mudrce, kteří jen remcají na všechno a věci si nedávají do širších souvislostí... Auta jsou těžší, bezpečnější, každý lační po lepším zrychlení, pružnosti a jak to udělat, aby se zároveň dodržely tyto jak někteří tvrdí " nesmyslné" směrnice ? Místo přiškrcení atmosféry radši udělají turbomotor. To, že VW měl problém s motory TSi.. stane se i jiným automobilkám. A že ty motory nevydrží? Co dnes vydrží? Za 1. doba nesmrtelných motorů jsou dávno v nedohlednu a za 2. Tohle není problém v tom, že automobilka by ho neuměla udělat spolehlivý, je to jen a jen o snaze ušetřit, aby mohly s cenou co nejníže!! Proto ta nížší spolehlivost... Prosím, neberte to nikdo jako útok na svojí osobu, jen mi iritují některé výkřiky do tmy zdejších uživatelů.

K použití Dieslů sem se vyjadřoval Topperovi včera pod diskuzi k Mazdě 6 2.2D.
4. 2. 2013 14:33
Re: Atmosféra
Kdyby EU šlo o ekologii,nikdy by nedopustila výrobu paliv z potravin. A ekologické to není už vůbec.Většina exhalacíve městech je z lokálních topenišť. A celosvětově z lodní dopravy.
Avatar - Ozzman
4. 2. 2013 14:37
Re: Atmosféra
Ale já neřikám že jim jde jen o Ekologii a že vše dělají dobře, ale snížení exhalací automobilů je jedna z mnoha věcí, které by se měly aplikovat pro zlepšení životního prostředí ať už z iniciativy EU, nebo iniciativ regionálních politik jednotlivých států či samotných výrobců aut. Ač chcem nebo ne, jde do určité míry o zdraví nás všech..

Proto mi přijde krátkozraké odsuzovat downsizing, toto jsem tím chtěl říct ve zkratce :)
4. 2. 2013 14:40
Re: Atmosféra
Co není ekonomické,nemůže být ani ekologické. Ekologie není spotřeba a vyhazování věcí,ale pravý opak.
Avatar - Ozzman
4. 2. 2013 14:46
Re: Atmosféra
Ale já se o ekonomice ani ekologii jako takové nebavím, mluvím čistě o downsizingu v souvislosti s lidmi, kteří fňukají nad tímto trendem ( a nad snahou o snížení exhalací) . To co píšeš s mým příspěvkem moc nesouvisí...
4. 2. 2013 16:40
Re: Atmosféra
No, já bych se bavil spíše o konkrétních výsledcích downsizingu než o downsizingu jako takovém. Osobně také nejsem jeho nadšencem. Souhlasím s tím, že je třeba řešit emise a ekologii jako takovou, nicméně si nemyslím, že je dobré to řešit téměř jen na papíře (což se dnes bohužel děje). Downsizing dobře zvládnul VW se svým TSI (pokud jde o spotřebu) a špatné to není ani u některých EcoBoostů. Některé motory se ale očividně vůbec nepovedly, což dobře ukazuje Opel, kde např. ta jeho 1,6T žere jak smyslů zbavená a tenhle 0,9TCe mi také nepřijde podle naměřených spotřeb jakkoli úspornější než atmosféra. Dále tu máš problém s výdrží turbomotorů, které jsou přeci jen obecně náchylnější na poruchy než atmosféry (to ale neznamená, že neexistuje poruchovější atmosféra než jakýkoli turbobenzin!). Takže uživatel více zaplatí při pořízení auta, jen u některých motorů nějak znatelněji ušetří na palivu, více zaplatí na servisu a zde se vracíme k problému ekologie. Je nutno vyrábět více náhradních dílů, které se kazí a které u atmosféry zpravidla ani nejsou nebo nejsou pod takovou zátěží... A ona ta výroba těchto dílů je opět ekologická zátěž. Proto ten downsizing nevidím až tak moc růžově.
Avatar - Ozzman
4. 2. 2013 17:22
Re: Atmosféra
Můj příspěvek ale neni o konkrétních výsledcích ale o té snaze něco zlepšit místo remcání. Něco se povede něco ne, třeba je to slepá ulička, ale nějaká invence tam je a proto bych ji neodsuzoval. Ekologická stopa výroby je další věc a těchto věcí je moc a vše je provázáno.. Stejně tak bysme mohli odsuzovat elektromobily, protože ten proud se musí někde vyrobit.. když se vyrobí v čistě "zelené" elektrárně, tak z něčeho se musela ta elektrárna vyrobit a to se vyrobilo jak?... je to začarovanej kruh a hodně složitej, ale emise a energetická náročnost by se měla snažit řešit a řeší se.. důkazem toho jsou tyto motory, některé dobré, jiné ne.. Jak to bude dále budem moci sledovat všichni :).
Šlo mi jen o "remcaly" kteří nad tim přemýšlí jen tak, že malej motor, * z toho, blbá EU, blbý emise...

asi tak

:-)
Avatar - Skipper
4. 2. 2013 19:32
Re: Atmosféra
A o tom to právě je. Tohle jsou přesné ty ekobláboly :-) Není to o konkrétních výsledcích ale o snaze. Panebože. Když už se rozhodnu nějakou změnu zavést, tak si musím předem stanovit kritéria úspěšnosti. Pokud tam konkrétní výsledek v daném čase není, tak něco je špatně. Nějak jsem si nevšiml, že by reálné spotřeby aut dramaticky klesly. Dále mi není celkem jasné, proč když má EU snahu něco řešit, tak proč pořád platí ten její nesmyslný normovaný cyklus při měření průměrné spotřeby, který se od reálné jízdy docela liší? Výsledkem je, že automobilky produkují motůrky, které dle daného cyklu mají spotřebu minimální, ale v reálném provozu je stejná, nebo častokrát i horší, než u atmosféry s podobným výkonem. Je toto správná cesta? Nehledě na životnost těchhle motůrků. Až se to vysype, tak podobné auto se moc nevyplatí spravovat, takže většina lidí sáhne dříve po novém. Výhodné pro automobilky, nevýhodné pro životné prostředí. Takže ano - blbá EU, blbý emise - při podmínkách, které jsou nastaveny tak jak jsou.
Avatar - Ozzman
5. 2. 2013 01:06
Re: Atmosféra
Nechci hodnotit vše a určitě máš v lecčem pravdu, jen říkám, že je dost prostoduché tuto snahu jentak odsoudit, víme snad všichni, že je v tom více než pouhé snížení emisí a každý se to snaží "ochcat" jak jen to jde..
K té spotřebě Atmo vs downsizing.
Ale třeba takovej příklad VW motor 1.6 vs motor 1.2tsi 75vs 77 kw Spotřeba na stejném úseku je u Tsi o litr menší. Z vlastní zkušenosti u skoro totožných aut. při normální jízdě.. Určitě není každý downsizovany motor skvělý, ale je to jedna z cest a neříkám že jediná !!! . Proto to nechci odsuzovat... to je celé :-)
4. 2. 2013 19:53
Re: Atmosféra
No tak elektromobily v dnešní podobě jsou nesmysl jak prase. Dělám si svůj vlastní výzkum spotřeb automobilů od roku výroby 1997 a přestože se poslední dobou tlačí na snížení spotřeby doslova enormním způsobem, i přes zavedení downsizovaných motorů je pokles spotřeby v podstatě lineární už od toho roku 1997 (je to takový velmi mírný oblouček - v posledních letech se pokles spotřeby zrychlil jen minimálně. Takže ono je hezké, že se tlačí na snižování spotřeby a emisí... ale jaksi to nefunguje, ta spotřeba klesá víceméně stejným tempem jako i bez těchto nařízení. Jediné co klesá brutálně, je udávaná normovaná spotřeba.
4. 2. 2013 15:38
Re: Atmosféra
nebyl bych proti, jen je otazka 1) zda vyroba tohoto slozitejsiho motoru nezatezuje zivotni prostredi vice nez vyroba jednoduzsi veci, 2) v REALu neni spotreba na palivu nijak zavratna = spalim paliva uplne stejne jako bez downsizingu = vyprodukuji stejne mnozstvi co2 :-( to je ten problem co lidi stve, ne ze je maly objem a turbo, pokud by bylo "videt" nejaky vysledek na tom setreni zivotniho prostredi, ale on bohuzel zadny "videt" moc neni (max nekde v laboratori)
Avatar - Ozzman
4. 2. 2013 17:06
Re: Atmosféra
Nejsem ekolog a tvé argumenty beru. Snažil sem se prostě jen vysvětlit, že plané a slepé nadávání na downsizing mi přijde jako zaslepenost :-) A je potřeba si uvědomit, že tímto trendem by se mělo lidstvo dále zaobírat a najít nejvhodnější řešení. :-)
Avatar - Skipper
4. 2. 2013 19:34
Re: Atmosféra
Nemělo lidstvo (byrokrati EU) nejdříve hledat nejvhodnější řešení a až pak nastolit nějaký trend???
Avatar - Ronault.
4. 2. 2013 20:02
Re: Atmosféra
Nebuď naivní. ;-)
Avatar - dal
4. 2. 2013 14:41
Re: Atmosféra
Je to vše jen na oko. Ve skutečnosti si nemůže žádná vláda vyspělého státu dovolit přijít o příjmy z nafty nebo benzínu. Veškerá ekonomika leží na ropě.
4. 2. 2013 14:41
Re: Atmosféra
Dokud po týhle planetě budou létat obří letadla, a plout obří nákladní lodě, nemá cenu se bavit o škodlivosti motorů v autech... To je jako kapka vody ve vaně (ať to zas nepřeháním :-) )
Avatar - Ozzman
4. 2. 2013 14:43
Re: Atmosféra
Ale i malá změna může pomoci. Když to bude takhle brát každý, tak ta vana přeteče daleko rychleji.. :-) To je jako říct já kradu jen málo já jsem nevinej, ale podívej, támhleti kradou stokrát více! jestli mi rozumíš:) :)
4. 2. 2013 14:49
Re: Atmosféra
Malá změna ,žádná změna. Co ušetří eurokomanči v EU to Čína 5x navýší. A ještě se napakuje. CO2 není Cyklon B >:-[] Loď má 2 díry: Jedna je 5x5m druhá 10x10 cm. Kterou budu opravovat dříve? Tu menší?
Avatar - Ozzman
4. 2. 2013 14:53
Re: Atmosféra
Budu se citovat "To je jako říct já kradu jen málo já jsem nevinej, ale podívej, támhleti kradou stokrát více! " :-)

Cyklon B je zakázanej >:D CO2 ne :-)

Ale ty rozdíly v životním prostředí v souvisloti s nemocností a úmrtností jsou statisticky významné.
4. 2. 2013 14:56
Re: Atmosféra
CO2 je prostě jed. Říká to kašpar Rampuj a Frhojgenn >:-[] Auta už skoro vzduch čistí. Nasávají špínu a vyfukují fialky >:D
Avatar - Ozzman
4. 2. 2013 15:00
Re: Atmosféra
Koukám, že s tebou asi moc rozumná diskuze nebude.. >:D No nic, asi si mne nepochopil:) Tak si jdi dýchat CO2, já si radši zajdu do Lesa, kde je ta koncentrace nižší :-) Měj se hezky :-)
4. 2. 2013 15:06
Re: Atmosféra
A pojedeš tam dýzlem :yes: :yes:
Avatar - Ozzman
4. 2. 2013 15:09
Re: Atmosféra
Dízlem s filtrem pevných částic s normou Euro 5 :-) Neřeš mě, řeš pohled lidí na downsizing :-) Seru na to, jedu na kole >:D
4. 2. 2013 15:13
Re: Atmosféra
To vyhoď a kup Euro6. Zachráníš mloka. Nebo vypal filtr pevných částic někde v lese. Beztak jde z toho neškodný dým >:D
Avatar - Ozzman
4. 2. 2013 15:15
Re: Atmosféra
Pozdě, už sem vyndal kolo, jdu ho napumpovat po zimě a vyrážim :-)
4. 2. 2013 16:44
Re: Atmosféra
Jasně, zabij bobra, zachráníš strom... >:D >:D >:D
Avatar - Ozzman
4. 2. 2013 17:08
Re: Atmosféra
Takže ještě jednou a naposledy >:D Nejsem ekolog, ale nevadí mi downsizing, někde se začít musí.. Třeba je to slepá ulička, třeba ne... nechme se překvapit :-)

p.s. bobra sem naživo už dlooouho neviděl >:D
4. 2. 2013 16:44
Re: Atmosféra
Tak tady s Ozzmanem souhlasím. Každá, byť malá změna, je ku prospěchu věci. Co je k neprospěchu věci, je přiřazování veledůležitosti tomu, co až takovou důležitost nemá - tedy to, že se tak dramaticky tlačí na emise u aut... které jsou tou kapkou. Tedy, i kapka má smysl, ale nedělejme z kapky oceán.
Avatar - Ozzman
4. 2. 2013 16:57
Re: Atmosféra
Jsem rád, že mě někdo pochopil :yes:
Jedna věc je nesmyslnost a přehnaná duležitost a druhá ignorace a zbytečné stěžování si :-)
4. 2. 2013 15:00
Re: Atmosféra
Jenže ta jedna kapka jsou všechny auta na planetě, ne co kapka, to auto...
Avatar - Ozzman
4. 2. 2013 15:07
Re: Atmosféra
Taky proto by se měly exhalace snižovat globálně ve všech odvětví. např za všechny třeba Kjótský protokol víme?:)
Netvrdím, že je tomu všude dodržováno a že je to děláno správně, ale ta prapůvodní myšlenka je správná :-) Neřikám, že se tak děje, ale že by se tak mělo dít a je potřeba , aby si to lidé uvědomili, ať firmy, tak spotřebitelé. Druhý protiklad je otázka peněz,lobingu a podobně.. takže nikdy toto nebude stoprocentní a bude tisíce aspektů k napadnutí v těchto iniciativách. Ale jak sem řekl, mluvím o té původní myšelnce:)
4. 2. 2013 15:10
Re: Atmosféra
Myšlenka ještě nikoho nezachránila.Pouze činy. Ovšem činy vedené správným směrem a k jádru věci. Ne k okraji.
Avatar - Ozzman
4. 2. 2013 15:16
Re: Atmosféra
ale myšlenka vede k činům.
4. 2. 2013 15:17
Re: Atmosféra
nebo k zločinům >:-[] :yes: :yes:
Avatar - Ozzman
4. 2. 2013 15:18
Re: Atmosféra
To je taky čin, jen trestný >:D
Avatar - Blue Sun
4. 2. 2013 17:17
Re: Atmosféra
Ta kapka má ale tu chybu, že působí zrovna v místech, kde je velká koncentrace lidí. Oceánský tanker je mi volný, když si pluje v místech, ve kterých se jeho spaliny nádherně rozptýlí a vadit budou maximálně tak posádce v hezkém a nerušeném výhledu na moře. Ale sto tisíc aut denně ve městě je síla, která se nedá přehlížet. Bohužel, jak ukazují zdejší názory, ještě na to naše země nepřišla.
Avatar - Aladeen
4. 2. 2013 15:52
Re: Atmosféra
Všetko čo si hovoril ohľadne životného prostredia je správne . Ale nemyslím že Downsizing tomu nejak pomôže
Motor 2.0 Skyactive (benzín) s nejakými 145k má reálnu spotrebu 7,5l , to je úplne rovnaké ako Turbom preplňovaná 1,2 od VW s výkonom 105k. osobne si myslím že Dieselové motory škodia životnému prostrediu viac ako Benzínové ...
Teraz čo sa týka životného prostredia , Globalné oteplovanie je podľa mňa prirodzený proces ktorému my len napomáhame a zhoršujeme jeho dôsledky , na obnovenie toho čo ropa , plyny za tie roky zničili by sme potrebovali aspoň 100 rokov . To by ale museli vypnúť všetky továrne zakázať všetko čo funguje na spaľovací pohon , dostali by sme sa späť do 19. storočia ;-\ Jediné čo nám ostáva je nájsť "Alternatívu" za Ropu , ktorá by bola šetrnejšia k životnému prostrediu . Najviac to my môžeme sledovať v automobilizme (vývoj Elektromobilov) bohužiaľ si myslím že elektromobily našu planétu nespásia pretože výroba batérii je dosť "špinavá" a jej životnosť je dosť malá . Podľa mňa je budúcnosť v niečo inom , Vodík , Voda , Vzduch , Slnko . Honda aj PSA už dokázali že to možné je ! Len dúfam že upustia od elektoškatúľ čo najskôr a začnú sa venovať už spomínaným alternativám ;-)
Avatar - Ozzman
4. 2. 2013 17:14
Re: Atmosféra
Jsem rád že jsi mne pochopil :-) Jeden to dělá tak jeden zas tak.. Jestli to Mazda dokázala tímto směrem, je to chválihodné, VW to udělala downsizingem. Každý si to dělá po svém, třeba se VW u Mazdy poučí, třeba ne.. to uvidíme, ale proto bych cestu VW ( a jiných automobilek) jen slepě neodsuzoval :).
Na globální oteplování mám stejný názor a proto jsem se mu radši vyhnul obloukem, ale stačí zhoršené smogové situace přímo působící na zdraví člověka. Továrny by samozrejme mely exhalace snižovat, iniciativy na to jsou.. je otázka, jak účinné.. :-)
5. 2. 2013 12:11
Re: Atmosféra
Co je ekologického na tom, že turbopidimotor vydrží místo 300tis. km jen 200tis.? Je snad výroba nového motoru o tolik ekologičtější, nežli jeho provozování? A likvidace autovraků? A to už pomlčím o tom, že ony krásné hodnoty spotřeb a emisí downsizovaných zázraků existují jen na papíře a v laboratořích, kde se ukájí požadavky "ekologů" z Brusele. V reálném provozu se žádný vůz k těmto hodnotám nedostane. Ne, celé to jde naprosto špatným směrem. Z auta se, podobně jako dříve z elektroniky, stává spotřební materiál. Jenomže ceny neklesly natolik, aby tento fakt mohli akceptovat i nízkopříjmoví zákazníci, ti kteří dříve spoléhali na 5 a víc let staré ojetiny. Na nový vůz (byť i levnou Dacii) prostě co 5 let nenašetří a stejně stará ojetina už bude po smrti. Důsledky si každý domyslí...
5. 2. 2013 12:40
Re: Atmosféra
Podstatou kapitalismu je spotřebovávat a ne kupovat věci co vydrží věky.
Avatar - Ozzman
5. 2. 2013 13:24
Re: Atmosféra
Jak víš, že vydrží o tolik méně ?, tohle se ještě neprokázalo. Tohle neni problém downsizingu, to je problém kapitalismu jak řekl tady kolega. Vše je děláno tak, aby se muselo koupit nové.. Vem si naftové motory z 90tek 1.9 Tdi a nové 2.0 Tdi...žádný downsizing a přesto nevydrží už tolik... tam bude asi problém trochu jinde než v downsizingu nemyslíš? Auto je spotřební věc... bohužel. A to, že některé motory opravdu fungují ( a některé zas ne), si mužeš sám vyzkoušet...
5. 2. 2013 13:49
Re: Atmosféra
200000+- je reálný odhad. To ovšem neznamená,že někdo nenajede 350000 a druhý ho oddělá po 100000. Při mém nájezdu cca. 20000km za rok by auto mělo 10 let. A cena desetileté Dacie bude prakticky nulová.Posune se limit placení ekovýpalného z Euro3 na 5 a bude vymalováno.Nakonec unie stanoví limit životnosti a po tomto limitu se bude auto povinně recyklovat. :-)
5. 2. 2013 08:32
Re: Atmosféra
Třeba v USA se prodává Golf s motorem 2,5 se 170 konmi a 6kvaltem automatem.
Jednoduchá a spolehlivá kombinace, udávaná spotřeba as 9,8 město / 7,6 dálnice.
A kupodivu se tak prodává i v Kalifornii s jejich megapřísnými emisními zákony - a funguje to.
Mimochodem za nějakých asi 460 tisíc (jo, já vím, že to nejde jen přepočítat...).
U nás těch 170 koní tlačí foukaná 1,4, která má kromě turba, nebo dvou, ještě na motoru připojenou malou rafinérii a chemickou laboratoř...a ve výsledku je na tom stejně jako ten jednoduchý pětiválec.
Mor a choleru do Bruselu, co mohli, to zkur..vili. :no:
4. 2. 2013 14:53
Podvod na lidi a masová krádež. To je EU
Proč si nedají filtry pevných částic na mazutové dýzly na lodích? >:-[] Letadla prdí *** přímo do stratoféry. >:-[] A chudák Lojza z Horní Dolní řeší,jestli jeho auto s EURO 3 nezničí platetu >:D
Rozbalit vlákno
5
Avatar - 3_diamanty
4. 2. 2013 14:58
Re: Podvod na lidi a masová krádež. To je EU
vsetko je biznis a buzeracia... takyto je dnesny svet ;-) pravda :yes:
4. 2. 2013 15:00
Re: Podvod na lidi a masová krádež. To je EU
umělý svět ,plný umělých radostí :no:
Avatar - Skipper
4. 2. 2013 19:37
Re: Podvod na lidi a masová krádež. To je EU
Představ si, až se ten filtr ucpe >:D
Avatar - Ronault.
4. 2. 2013 20:05
Re: Podvod na lidi a masová krádež. To je EU
Tak bude ucpaný, nic více, stejně jako spousta jiných ucpaných filtrů.
Kolik tady bylo před téměř 30 lety paniky nad katalyzátory... jaj, bylo to všude, Favorit s katalyzátorem má omezený výkon, drahý katalyzátor s omezenou životnostní... ty titulky ze SM čtu jako by to bylo včera... a dneska? Víš něco o svém katalyzátoru ve svém BMW? (možná jo, nalil si těch peněz do auta dost >:-[] ), já ne... A stejné to je s filtry pevných částic. Peugeot s nima má více jak 10 letou zkušenost a dnes jejich filtr vez problémů vydrží 150-200t km a když odejde, tak výměna i s prací stojí 9-11t Kč v AUTORIZOVANÉM servisu a to je pro čerstvý vzduch za dieselem předemnou velká výzva! :yes:
4. 2. 2013 21:33
Re: Podvod na lidi a masová krádež. To je EU
ked odide, tak ho das v autorizaku "nalozit" do roztoku, ktory ho vo velkej miere obnovi a nalietas este hodne kilometrov kym totalne odide ;-)
4. 2. 2013 15:03
To je neuvěřitelné,
jak levně umíme v Evropě vyrobit auto, které je sice lowend, ale splňuje všechny požadavky evropského trhu. Dacia-Renault vystavila velké stop čínskému šuntu na evropských trzích. :yes:
Rozbalit vlákno
1
4. 2. 2013 15:07
Re: To je neuvěřitelné,
Nepřipadá mi levné.
4. 2. 2013 15:19
Redakční hvězdičky
Takže Sandero Dýzl dostane 4 a benzín 2,5 >:-[] A ještě se dýzl nazve novodobým Favoritem. Za ty prachy :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ozzman
4. 2. 2013 15:21
Re: Redakční hvězdičky
Favorit je plně ekologické auto, kamarád ho má, stojí už pár let na zahradě a přiroda ho sama skoro recyklovala:D
4. 2. 2013 15:25
Re: Redakční hvězdičky
Jsi OT >:D
4. 2. 2013 15:43
turbo/atmosféra
hmm, tak dle clanku, radeji atmosferu, nojo, ale ted reknete co ma delat zakaznik co by chtel benzin, atmosferu a chtel verzi stepway? asi koupit dve auta a prendat si tam tu 1.2. v garazi sam >:-[] >:-[]
Rozbalit vlákno
2
4. 2. 2013 15:50
Re: turbo/atmosféra
když nemáš volbu,je Tvá volba rychlejší >:-[]
4. 2. 2013 15:57
Re: turbo/atmosféra
moje reseni by ale zvedlo vice prodej kusu >:D a jeste zbyde cely auto nahradnich dilu >:-[]
4. 2. 2013 15:54
neTurbo
Z tych vsetkych diskusnych nekonecnych kecov mam dojem, ze statisticky najviac turbovrtuliek sa pokazi v diskusiach >:D
Rozbalit vlákno
0
4. 2. 2013 17:02
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Blue Sun
4. 2. 2013 17:20
Re: cena Dacie
Já tam vidím 12990... aneb opět akční ceníky proti normálním, že?
4. 2. 2013 17:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
4. 2. 2013 18:51
dva dni s drakulom
Mal som dva dni moznost jazdit so sanderom 0,9 tce a tu je zopar postrehov:
- po dizajnovej stranke je to voci minulej generacii zasadny skok a pokrok
- interier je z lacnych materialov, ale spracovanie vyzera solidne a odolne, pricom ani na nasich rozmlatenych cestach sa nic neozyvalo.Sandero, ktore som mal zapozicane malo tiez lepsie radio vratane navigacie a to opticky dojem z interieru este zlepsuje. Priplatok za tento spas je znesitelny, obsahuje naviac aj "modry zub" (funkcnost som neskusal) a ovladanie telefonu a hlasitosti radia pod volantom (mimochodom lahko dostupne a pouzitelne) - zadne sedacky - bezproblemov sa da uchytit robusnejsia, rozumej sirsia,) detska autosedacka bezpecnostnym pasom
- kufor - ma pravidelny tvar a je dostatocne velky. Litre som nemeral :),ale vliezla do neho kompletna hokejova (brankarska vystroj), ktora sa casto nevlezie do rovnako objemnych kufrov (podla litrov).Otvaranie kufra naozaj pripomina stare casy, takisto aj zatvaranie dveri, kedy treba intenzivnejsie pritlacit
- jazda - jazda je slusna, zvlada to aj nase tankodromy bez zbytocneho poskakovania a odskakovania,nenasiel som nic co by so tomu vycital
- motor - trochu rozpacity dojem, moze byt vyrazne ovplyvneny aj tym, ze v cese ked som auto prevzal malo najazdenych len nejakych 300km, ja som pridal necelych 200. Ma to klasicky trojvalcovy zvuk (ake prekvapenie), ale nie taky ako trojvalcovy splash, alebo corsa. Pod 1800 nema vyznam klesat, nejako sa to rozbehne, ale dost protestuje a vibruje. Po prekroceni 2000ot/min sa ukludni a lahkemu autu dava solidnu dynamiku. PP som vynulovam, neviem nakolko je presny, po dvoch dnoch jazdenia (70% mesto vratane nejakeho poskakovania v kolonach, 30% mimo mesto, ziadna dialnica) som ho vratisl s priemerom 6,2l/100km

Vzhladom k obstaravaciej cene sa jedna zaujimavu alternativu pre tych co menia stare felicie a podobne auta, z mojho pohladu nedavaju zmysel prave vrcholne verzie (pre svoju cenu), na druh stranu podobne vybavene polo, fabia, atd, stoja zrejme dost viac

A teraz do mna >:D
Rozbalit vlákno
9
4. 2. 2013 19:21
Re: dva dni s drakulom
:-) :yes:
Avatar - rohYpnol
4. 2. 2013 20:55
Re: dva dni s drakulom
já bych dodal:
- vstupní hrana zavazadelníku je poměrně vysoko, vyloženě surový lakovaný plech bez plastového překrytí. Jistě, v této třídě se není čemu divit, přesto by plast za cenu 10 deka uheráku výrazně pozvedl jinak pozitivní dojem z vozu... (stačí ale zamířit do koncernového ráje a otevřít Citigo a jsme doma ;-) )
- dveře Sandera působí na dnešní dobu opravdu lehkým dojmem - ty dveře nic neváží!
- otvírání kufru postaru zamáčknutím zámku je víc retro než ke škodě věci samotné
- absence podélného posuvu volantu nevadí (sedadlo je nastavitelné v opravdu výrazném rozsahu)
- vyplastované přední i zadní podběhy (myslím střední výbava) - v této kategorii dosud nevídané :yes:
- kvalita plastů na mnohem vyšší úrovni než "kelimkový" Rapid (plasty mnohem bytelnější)
- výborné páčky pod volantem (Renault)...
-...z druhé strany tragické všechny ostatní spínače a otočné ovladače

Zkrátka šetření za každou cenu... Ale o tom tahle značka stále je a hlavně - cena tomu víc než odpovídá. Přesto se vnímaná kvalita vozu s původním Loganem nebo Sanderem opravdu nedá poměřovat. Není to sice žádný krok pro automobilový průmysl, ale je to obrovský skok pro Dacii :yes:
4. 2. 2013 20:59
Re: dva dni s drakulom
Souhlas. Oproti starému Sanderu je však značný pokrok.
4. 2. 2013 21:40
Re: dva dni s drakulom
v zasade sa da suhlasit, lenze pohlad do cennika dokaze vela much zastriet. Je to lacne auto s lacnymi rieseniami ;-) . Najviac bil do oci ten holy plech v kufri, ktory by bol primne velmi rychlo doskrabany.
Tu vysoku vstupnu hranu som si neuvedomil, resp. mna osobne neobmedzovala, takze som to neriesil - vid naklad, ktory som prevazal
Avatar - rohYpnol
4. 2. 2013 22:00
Re: dva dni s drakulom
taky jse mrkl do ceníku a jedno musím uznat - více než by člověk mohl očekávat. Základ je opravdu holobyt pro otrlé, reálně lze uvažovat o druhé výbavě.
POKUD ale zákazník zvolí LPG, které se vyloženě vybízí, tak rázem je za dalších 10 papírků k tomu rovnou Arctica >:D Neskutečné, jak s vyšší výbavou nijak dramaticky neroste cena, zato výbava se dostává do mnohem příjemnější polohy :yes:
4. 2. 2013 22:09
Re: dva dni s drakulom
a ked prilozis svoje cesko kredity, v nasom pripade eurokredity za radio a navi, tak interier odrazu dostane velmi prijemne osviezenie. Podotykam, ze aj ta navigacia funguje velmi solidne.

Kazda automobilka ma v tejgto kategorii nejakeho chromtacika s cenou od,ktory je oholeny az na kost. Priplatok za LPG je tiez velmi ferovy ;-)
Avatar - rohYpnol
4. 2. 2013 22:24
Re: dva dni s drakulom
hlavně je Dacia nejen nízká pořizovací cena, ale i velmi nízké servisní náklady. TO vidím jako značný klad. Ale ono to vždy bude především volbou mezi jistotami a prosperitou vs. svobodou bazarního boje ;-)
4. 2. 2013 22:39
Re: dva dni s drakulom
ano, sam som nad sanderom uvazoval (druhe auto do rodiny na mojemestke poskakovanie), ale vsetko dopadlo inak ;-)
Avatar - rohYpnol
4. 2. 2013 19:14
Dokonale upřímná volba
Nehraješ si na oktanového kovboje, který v kavárnách a barech loví na vystřelovací klíček? Nepatříš mezi ty, kteří ke svému snu volí Škofinovou cestu? Nepotrpíš si na jednání s bazarovým podhoubím?
Nechceš být jen dojížděč vozů po německých důchodcích? Chceš si zkrotit své první neochočené stádečko koníků?

Máš dost odvahy na to, abys v hospodě na ty netrpělivé otázky "Tak co?" za střízliva vyřkl to slovo?

Dacia. Dejme si to ještě jednou, naučme se tuhle značku vnímat. Dacia.

Malý turbobenzinek k vozu přistane, emise časem pošlou k čertu zřejmě i 1.2 atmo, tak je jen dobře, že se nám drobek zabydluje. Je zde vůbec něco ke kritice? Stačí se porozhlédnout kolem a vyřknout HáTéPé. Je opravdu na devítistovce něco ke kritice?

Dacia :yes:
Rozbalit vlákno
9
4. 2. 2013 19:45
Re: Dokonale upřímná volba
Novinky a zajímavosti z dílny Dacia.
[odkaz]
Avatar - Ronault.
4. 2. 2013 20:08
Re: Dokonale upřímná volba
:yes:
4. 2. 2013 20:13
Re: Dokonale upřímná volba
:no: Vy vodborníci nepotřebujete v autě nic. Teploměr,tachometr,otáčkoměr,všechno je zbytečné. :-! To jenom my amatéři máme rádi všechno na svém místě. >:-[]
Avatar - Ronault.
4. 2. 2013 20:32
Re: Dokonale upřímná volba
Hlavně, že je vše na svém místě, není nutné tomu rozumět, to je vaše krédo.
4. 2. 2013 20:43
Re: Dokonale upřímná volba
A nedá pokoj. >:D Hlavně,že bulvární vodpad je děsně chytrej. Dej se na politiku.
5. 2. 2013 11:49
Re: Dokonale upřímná volba
>:D na komoru
5. 2. 2013 12:31
Re: Dokonale upřímná volba
teplý brácha >:-[]
Avatar - NSA
23. 3. 2013 19:09
Re: Dokonale upřímná volba
Ale co máš pořád s tím teploměrem? To se bez něj v autě nedá jedit? Stejně tak 90% lidí neví jak vlastně doopravdy funguje - teď nemyslím teploměr venkovní teploty ;-)
24. 3. 2013 06:35
Re: Dokonale upřímná volba
JAK DOOPRAVDY FUNGUJE? >:D
Avatar - rohYpnol
4. 2. 2013 20:34
Rapid - cenová vražda
Kritizuje zde někdo 900 fancouzských kubických cm, navíc za tuhle cenu?

[odkaz]
Rozbalit vlákno
4
4. 2. 2013 20:41
Re: Rapid - cenová vražda
Dal bych přednost 4 válcům a většímu objemu. 1,2+-
Avatar - 3_diamanty
4. 2. 2013 20:45
Re: Rapid - cenová vražda
jednym slovom prepadak.... stale cakam na moment kedy rapid uvidim nazivo v premavke.. zatial marne 8-s

rapid si na slovensku spravil aj vdaka svojej chorej cene nei velmi dobre meno... pritom ako auto na bezne pouzitie to nemuselo byt zle auto.. ale ta cena je nehorazna.... za 11 litrov htp a v podstate hole auto? Za tu cenu mozem mat P 301 s 1,6 VTI v plnej vybave..... nehoraznost co si skodovka dovoluje.... myslim ze sa jej to vypomstilo... teraz aj ked rapid zlacnie tak uz tolko ludi sa k nemu nepohrnie.... jednoducho rapid si spravil dost zle meno.... hend od zaciatku a ludia nie su blbi slepi a vcerajsi.... kazdy pojde radsej k lepsej a lecnejsej konkurencii ako sa ma nechat zdierat od skodovky... a dostane * za to.....
4. 2. 2013 20:51
Re: Rapid - cenová vražda
Nevím jak v SK, ale cenový rozdíl P301 a Rapidu se citelně zmenšil. Pokavaď chceš v P301 klimu a lepší motor už je Rapid cenově skoro stejně.
Avatar - rohYpnol
4. 2. 2013 21:01
Re: Rapid - cenová vražda
To jsem právě nepobral. Rapid se zapsal do povědomí jako "předražený" a být to jiná značka, tak by se tento škraloup těžce odbourával... Zřejmě ale u Škody spoléhají na to, že to je Škoda >:-[] , takže špatná pověst předraženého vozu se bude schopna rozplynout jako mlha. Rapid není špatný. Ale cena Rapidu je marnost (zatím stále).
Avatar - KubikCv
4. 2. 2013 20:40
a proč ne Fiat?
Když semtam pokukuju po autech pod 200...tak je Dacia jedním z favoritů....ale jen do tý doby,než se podívám na ceny skladovek u Fiatu.
Punto 5dv s klasickým Fiatím fire motorem je 170 tisíc...Linea s 1.4 pod 200....
Renault vydělává i na "levném" autě
Rozbalit vlákno
25
4. 2. 2013 20:42
Re: a proč ne Fiat?
Klasický Fire 1,2 jede velmi dobře a reálně úsporněji než 1,2 16V 55kw Renault. Asi o litr na 100
Avatar - KubikCv
4. 2. 2013 21:18
Re: a proč ne Fiat?
právě...to je asi nejpovedenější motor Fiatu a nedivím se,že ho stále vyrábí. 1.2 16V měla 63kW už si to přesně nepamatuju.
Navíc výhoda Fiatu....asi nejlíp ze všech neupravených aut jezdí na E85
4. 2. 2013 21:18
Re: a proč ne Fiat?
59kw. E 85 je o ničem.
Avatar - 3_diamanty
4. 2. 2013 20:47
Re: a proč ne Fiat?
nic v zlom ale linea je skutocne taky podivny mackopes zeby som skor siel do dacie urcite .... mne osobne sa linea nepaci ;-) ale je to len moj nazor ;-)
4. 2. 2013 20:49
Re: a proč ne Fiat?
Linea je ,ale velmi spolehlivá .Také je na špatné cesty.
Avatar - KubikCv
4. 2. 2013 21:20
Re: a proč ne Fiat?
ano..Linea je jen Punto s naroubovaným kufrem...ale jeden z nejelegantnějších sedanů v tomto segmentu.Stačí se podívat na boční profil Dacie...z Dacie ta láce přímo čiší...to u Fiatu není.
Navíc mi opravdu Dacia přijde lehce předražená...docela by mě zajímal test nejzákladnějšího modelu.
4. 2. 2013 21:21
Re: a proč ne Fiat?
Liší se od Punta. V některých věcech dost podstatně.Posilovač,přední ramena,naladění podvozku.
Avatar - 3_diamanty
4. 2. 2013 21:24
Re: a proč ne Fiat?
tak mne linea nejaka pekna a vyvazena nepride :-(

[odkaz]
[odkaz]
4. 2. 2013 21:26
Re: a proč ne Fiat?
Mezi sedany to tak strašné není.
Avatar - 3_diamanty
4. 2. 2013 21:29
Re: a proč ne Fiat?
ten trciaci zadok je skutocne pekne viditelny... ako je to tam dorabane ... predok kratky z maleho auta a zadny previs ako na aute strednej triedy.... ano viem nie je to ziadny horor ale mne sa nepaci navyse linea je dnes uz stare auto... siel by som do noveho logana ktory vyzera skutocne pekne vyvazene a elegantne [odkaz]
4. 2. 2013 21:34
Re: a proč ne Fiat?
Já byl šel raději do Logana kombi,až bude.
Avatar - 3_diamanty
4. 2. 2013 21:39
Re: a proč ne Fiat?
a bude vobec? ;-)
Avatar - KubikCv
4. 2. 2013 21:36
Re: a proč ne Fiat?
ty dveře..to je elegance sama :yes:
4. 2. 2013 21:38
Re: a proč ne Fiat?
Lebo na to krivo pozeras.
Ma klesajuci bocny profil okien, to robi ten dojem. Tu to jasne vidiet [odkaz] Spoj si priamkou vrch prednej kapoty s vrcholom zadneho kufra. Mas to pomaly v rovine. Predne okna klesaju vyrazne dole a ono je to aj hodne plus co do vyhladu z auta.

Daj si iny uhol a nevyvazenost zmizne: [odkaz]
Navyse sa interierovo nema za co hanbit, tam ju Dacia nema sancu predstihnut [odkaz]

Tu mas previsy [odkaz] Vobec nie su velke.
Avatar - 3_diamanty
4. 2. 2013 21:44
Re: a proč ne Fiat?
chapem co chces povedat... ale elegancii ten zadny previs fakt nepridava.. podla mna je pridlhy a prave ta zvazujuca sa linia dveri smerom dopredu sposobuje dojem tucneho velkeho a vysokeho zadku ktory aj velky je....

nazivo lineu vidim denne lebo ju ma sused... a poviem ti ze na fotkach vyzera vlastne este lepsie ako v skutocnosti.... mne sa nazivo jednoducho nepaci.... ten kratky predok a cele tazisko posunute dopredu a trciaci velky zadok mi nepripadaju pekne... je vidiet ze je to male auto s natrcenym zadkom... elegantne to nie je... na fotkach este mozno hej ale nazivo je to otras.... aj ked auticko to nie je asi zle ale bavim sa o mojich pocitoch z dizajnu.. auto je to urcite fajn :yes:

opat pohlad zboku a opat konstatujem ze sa mi to nepaci , kratky predok a kabina posunuta dopredu ( hatch ) nepasuje k verzii sedan
[odkaz]
4. 2. 2013 21:50
Re: a proč ne Fiat?
Previs vobec nie je dlhy, neviem odkial prameni tvoj blby dojem.
OII ma rozdiel predneho a zadneho previsu 16cm, Rapid 13cm (najdes v katalogu Shade), Peugeot 301 16cm [odkaz] Megane sedan 13cm [odkaz] atd..atd... ostatne si dohladas. Linea ma previs 10 CM.
Co znamena len to, ze je to tvoj dojem.

Ta zvazujuca linia hryzie tvoje oko, je to opticky klam. Ale to tu mozeme dat aj starsi Medak C [odkaz] , ktory je na tom este horsie a X inych aut.
Avatar - 3_diamanty
4. 2. 2013 21:57
Re: a proč ne Fiat?
lenze medak C nema problem s kratkym predkom... on ma len kratky predny previs ale predok ma dlhy.... ale linea ma predok kratky a zadok neprimerane dlhy.... cele sa to na predok akosi zvazuje a pada to na predok.. zadok je naopak akoby zdvihnuty dohora a tazky velky.....

rozdiel medzi prednym previsom a zadnym mi nemusis pisat :-) toto nie je to co ma trapi.... mne sa nepaci ten jednoducho proporcny nepomer... pozri si zboku ako vyzera thalia rapid alebo logan a porovnaj to s lineou... sam uvidis ze linea je akoby posunuta dopredu a vyzera pomaly ako po crashteste..... strecha sa zvazuje prudko dole a zadok trci dohora a do dialky... mozno kufor velky a prakticky ale mne sa to napaci ;-\ ..... ale to je jedno.... kazdemu sa paci nieco ine... mne sa viac paci logan a v nejakej top vybave si myslim ze by som to zobral skor ako lineu urcite skor :yes:

pozri si toto videjko [odkaz] , pretoc si to rovno na 1minutu a 45s a potom mi nieco na tu disproporciu povedz... sam uvidis ze to vyzera hrozne zboku - pripada mi to ako keby prva polovica auta po predne dvere bola z punta a druha polovica auta ta zadna bola nejako uplne len dorobena,,, nepasuje mi to bohuzial... vsimni si aj poziciu sofera... sedi fakticky v prvej polovicke auta... je to dost nevyvazene.. v rapide sedis az niekde v polke alebo az za polkou auta.... linea je u mna dizajnovy nepodarok,,, aj ked ao tvrdim auto to mzoe byt fajn a spolahlive ale nepaci sa mi
4. 2. 2013 22:05
Re: a proč ne Fiat?
riesis tu subjektivnu vec - dizajn. Linea nie je technicky skvost , par km som s tym autom najazdil,ale po dizajnovej stranke, aj ked je len punto s batohom, deklasuje takmer celu sucasnu korejsku produkciu. Linea je lacne auto v slusnom kabate a takisto aj interier (dizajn) ta nenuti pozierat antidepresiva z toho, ze si nenaskrabal na drahsie auto ;-)
Avatar - 3_diamanty
4. 2. 2013 22:10
Re: a proč ne Fiat?
ano ja viem... ved netvrdim ze je to zle auto... fiat male auta vie a spolahlivost moze byt fajn... mam rad spolahlive auta a fiat ako znacka mi je vcelku sympaticka ale jednoducho linei som nikdy neprisiel na chut... ;-\ mozno je to tym ze sused ju ma a ked ju stale vidim zda sa mi akasi divna... vazne ten dizajn sa mi nepaci... mozno v peknej farbe na diskoch by sa to dalo zakryt ale neviem no..... nikdy sa mi nepacili taketo dorobene auta... au linei je vidiet ze je to punto s batohom...

ano linea je vcelku fajn... posobi dojmom solidneho a velkeho auta ..... ja tu tiesim dizajn ale prave preto ho riesim lebo sa mi dizajn nepaci a bohuzial je to dost dolezita vec na ktoru zakaznik tiez prihliada....
5. 2. 2013 01:32
Re: a proč ne Fiat?
Ziadnu chybu tam nevidim... skutocne neviem, co je tam hrozne a kde je disproporcia.
Je celkom logicke, ze sofer sedi v prvej polovici auta, preco by mal sediet vzadu? Tam sa volant nemontuje.

Tu je porovnanie s Puntom [odkaz]
A tu som spravil porovnanie s Rapidom (maju temer identicky razvor L: 2603, R: 2602, tazko sa hladaju foto s rovnakym uhlom, tak aspon priblizne): [odkaz] [odkaz]
Dve fotky, kde su aj soferi ukazuju, ze hlavy maju v rovnakom mieste. Mozes tam vidiet, ze dokonca aj hornu hranu kufra maju takmer v identickej vyske a dokonca predne sklo im zacina v rovnakej vyske. Rozdiel je len ten, ze Rapid ma vyssie cumak, takze to opticky prevazuje dopredu. Na tvoju smolu maju dokonca aj predne kapoty takmer rovnako dlhe, takze teoria o nevyvazenosti je uplne zla.

Skutocne, najvacsi problem mas iba s klesajucim profilom okien, preto sa tym tvori dojem disproporcie.
Avatar - 3_diamanty
5. 2. 2013 08:46
Re: a proč ne Fiat?
samozrejme dizajn je subjektivna vec..... inak linea moze byt fajn auticko :yes:
4. 2. 2013 21:41
Re: a proč ne Fiat?
sandero je novinka, akcie este budu ;-) . U fiatu linea tu nemas moc pouzitelnych motorov. 1,4 huci, zere aje to zdochlina, 1,4 t-jet bol stiahnjuty z predaja a na opacnej strane je 1,6 turbonafta. Ziaden stred ponuky...
Avatar - KubikCv
4. 2. 2013 21:56
Re: a proč ne Fiat?
přímá konkurence v ceně může být již zmiňované Punto....které jako hatch vypadá taky líp jak Sandero...osobně bych mezi nimi dlouho váhal.
4. 2. 2013 22:01
Re: a proč ne Fiat?
ano, kazdemu podla chuti, ale po osobnej skusenosti s fiatom (nemam averziu voci znacke, ale mam averziu voci importerovi a autorizovanym predajcom/servisom v BA) by som o nich ani len nezakopol ;-)
6. 2. 2013 10:21
Jaké levné auto
Kdybych si vybíral relativně levné a nové auto v ceně kolem 200 000Kč. Tak bych v dnešní době místo Sandera šel do základního Peugeotu 308 za 230 000 Kč. Je s 1,4 Atmosférou ve slušné výbavě. A kromě bílé barvy si můžete za necelé tři tisíce pořídit ještě šedou, když nechcete připlácet za metalízu. Výbava je také dobrá. Oželit musíte jedině tu navigaci.

Nebo v Fiat Bravo. V rámci Akční nabídky Bomba Ceny je od nějakých 220000Kč. Také s 1,4kou.
Rozbalit vlákno
1
6. 2. 2013 10:43
Re: Jaké levné auto
no tak som pozeral to bravo na fiat.cz a pri tych peknych cenach je v popise taka poznamocka

"Cena platí při financování Fiat Credit se slevou 30 000,-Kč. ZIMNÍ PNEUMATIKY K VOZU ZDARMA - platí v případě financování vozu formou slevového úvěru sjednaného prostřednictvím společnosti SMAŽÍK s.r.o. – platí do vyprodání zásob. "

cize v sumare zaplatis omnoho viac, ako ta akcna cena
Avatar - chetoos
7. 2. 2013 10:06
Sandero
Nové Sandero se mi moc líbí. Nabízí modernější a hezčí kabát než předchůdce. Má rovněž spolehlivé a úsporné motory. Pokud si nekoupím Škodu 120l, uvažuji o první generaci Loganu, která má také velice dobré motory, jen kdyby se tolik nekazila. Nové sandero bude mít zaručeně úspěch, jedná se o parádní auto za super cenu. :yes:
Rozbalit vlákno
1
7. 2. 2013 11:03
Re: Sandero
Uvažuješ o Š 120 >:-[] Co se na první generaci Loganu tak kazí?
Avatar - Pepa_007
7. 2. 2013 19:11
Co to....?
Cituji: "Ten, kdo toho opravdu hodně najezdí (a chce z nějakého důvodu velmi levný vůz) si naftu lehce obhájí, ......".

Ten kdo hodně jezdí a chce ušetřit si přeci koupí auto na plyn.
Ano nafta se vyplatí těm co mají přístup k levné naftě od zemědělců, řidičů nákladních aut, majitelů firem s firemním naftovým autem..... . Tam se nechá sehnat za ceny 0Kč/l až po 25Kč/l a více.

Nechápu tu naftovou eufórii.
Rozbalit vlákno
0