nie je tam chyba? len ci nahodou... lebo 1,6 tony vazi o triedu vacsi outlander s dvojlitrom .. na relativne kompaktny kaskaj s 1,6 dizlom je to az neskutocna vaha ( skoro ako dve 1,2 litrove balena ) .. ako nic v zlom.. len vychadzam z porovnania s inymi vozmi a pride mi proste tazky tak neviem... alebo mozno je to ok ... hmmmm
Ohledně hmotnosti bude zakopaný pes v upřímnosti výrobců, kde Nissan uvádí pravdu a Mitsu přikrášluje stejně jako Ford u Mondea... Váha Q. se mi zdá odpovídající, přeci jen nafťák a automat můžou zvednout hmotnost klidně o metrák oproti 1.2T + 6°MT (nemám čas študovat katalogy ;-) ).
K tomu Balenu, sice je pěkné, že váží cca tunu, ale bourat bych v tom nechtěl.
Tak nabúrať nechce asi nikto v ničom. Len neviem, prečo by mala nižšia hmotnosť byť problémom pri prípadnom náraze. Vždy sa môžeš zraziť s autom o tonu ťažším. A ak to napáliš do pevnej prekážky, väčšia hmotnosť auta je horšia.
Podařené auto, konečně Japonci dostáli vyhlášené spolehlivosti, zejména u aut s nižší výbavou bude téměř "neprůstřelná". Kdo jezdí hlavně město, stačí 1.2, s automatem dává největší smysl právě 1.6dCi - i když objektivně nejhorší varianta (ale stále lepší než DSG u Atecy 1,6TDI). Sám bych přemýšlel o obou 1.6, nicméně vzhledem k nízké spotřebě (na benziňák) by mě asi zlákal onen pohon.
Chválím za objektivní test - byla by zajímavá srovnávačka Quashqai 1,6T vs. Ateca 1,4TSI (hlavně rozdíly v chování podvozků, tipuji, že Ateca bude vedle Q. uskákaná koza, tak jestli by redakce měla koule to přiznat >:D ).
Já bych zvažoval spíš 1.5 dci - reálně 115 hp, vs těch 130 u 1.6dci není takový rozdíl a váží o 100 Kg míň. Ta 1.5 má menší turbodíru a tak jezdí víc "zábavně".
Ta 1,5DCi (110k) v Laguně mě překvapila, ne že by to bylo letadlo, ale nedostavoval se pocit nedostatku výkonu, jen tam muselo být alespoň 1800 otáček. Zábavnost = okreska a tam bude vždy lepší ta 1.2 (pořizovací cenu vzhledem ke spotřebě beru zhruba 0 od 0 ). Na dálnici se projeví vyšší stavba a Q. pojede znatelně líněji než ona Laguna, což nebude žádná výhra. I když se do SUV nafta hodí principielně víc než do klasických aut, tady mi nějak nedává smysl, ale kdo jezdí styl klobouk, nechť skočí po 1.5dCi.
Muj pocit je ze 17" jsou optimum, 16" nepridaly na komfortu subjektivne nic ( MY 2015), hur drzi a nevypadaji tak dobre. Vim to, potreboval jsem usetrit 50k a nevzal vybavu Tecna, ted celkem lituji.
no keby si sledoval nissanforum zistil by si ze nissan okrem ceny a výbavy boduje v podpriemernosti a hlavne v kolísavej kvalite. Sú majitelia ktorí auto vrátili... a sú takí čo sú akože spokojní. Naprieč modelmi je to ale biedne. Žiadna japonská kvalita sa nekoná.
tak ono to uz je taky renaultoidny nissan... proste taky krizenec... a aj motoricky to uz proste nissan nie je ... ja osobne by som ale radsej ASX ak by som si mohol vybrat.. ;-)
Kupodivu musím napsat opak. Ateca ve verzi 1,4T je podle mého názoru tou nejlepší, s DSG a 4WD velmi dobrá volba. Navíc na větších kolech komfortnější než QQ.
U QQ bych se pak vyhnul základní naftě, funguje do cca 100kph, pak už nestíhá. Navíc nemohu souhlasit s absencí turbodíry, tam kde je kopcovitější terén, je dýchavičná a právě kvůli nadechnutí turba je dynamika špatná. Kvalita zpracování a použité materiály jsou na úrovni levnějších vozů. Nicméně za slušnou startovací cenu.
Já jsem si tuhle variantu projel, s atecou bych to vůbec nesrovnával, sladění motor-převodovka je v atece jiná liga. A za cenu téhle vyšperkované verze kvašky je ateca i se čtyřkolkou, reálně v nákupu samo ještě výrazně níž, nemluvě o výrazně lepším prostoru vzadu a větším kufru. Souhlas s tím, že kvaška je dobré auto, ale právě v těch spodních cenových variantách. ;-)
Souhlas, ten rozdil je v kvalite zakladu, je poznat na jizde, pokud trochu pritlacis a vis co od auta chces. + kufr, zadni sedadla jsou v QQ dostatecna, vice mista potrebujes az pro roli 1. auta do rodiny, pak ano.
to by ma zauijimalo ktore materialy su na urovni levnejsich vozu ? snad Skodovky su na tom lepsie ? uvidime ked pride Yeti, pojem nekvalitne tvrde plasty plati hlavne na koncern okrem VW a Audi kt samozrejme robia rozdiel oproti tym nizsie v hierarchii
obklady dveri atd su dost dobre... kufor ? ak pozeram na aktualneho yettiho nevidim dovod na staznosti u kaskaia.. ale v pohode ked si niekto vyberie podla lepsieho pocitu z koberca v kufri tak budis ;-)
Však taky nikdo netvrdí, že Yeti je na tom s kufrem dobře... naopak, je to kufr, který podle mě brání tomu, aby byl Yeti jako rodinné auto oblíbenější. Když jsem to poprvé otevřel, musel jsem se smát... sice vysoký, ale hrozně krátký.
tak on pisal nie o rozmeroch, ale o tom ze kaskai ma spracovanie na urovni lacnejsich vozov a prisiel na to pri pohlade do kufra asi sa mu nezdal koberec >:D
Nejn koberec, obklady boků z plastu náchylné k poškrábání, mizerný plsťák na podlaze auta (stačí trochu neopatrnosti při luxování a už je problém) atd.
Muze to byt i o vkusu, na mne QQ pusobil hodnotneji a prijemneji, ale respektuji tvuj nazor. V kontextu s cenou 500k za 1,5 dci az neskutecne prijemny interier. Za 750k uz samozrejme lze nalezt dospelejsi reseni.
není v žádném případě netradiční závada. Zabýval jsem se profesiálně touto tématikou a můžu potvrdit, že tato závada je docela běžná a vyskytuje se v seriích díky odfláknuté údržbě svářecích robotů.
Můžete mi pls někdo vysvětlit, co znamená "lehce povolil svár"? Jak moc lehce, když auto vrzalo? A co by následovalo třeba za půl roku? Prasklina? Havárie?
Kvašku áno, ale s 1,6t benzínom. Je lacnejší než oba dízle, vzadu viacprvok. Navyše má slušnú dynamiku a aj spotrebu. Na 4x4 kadí pes, len škoda, že sa nekombinuje s automatom.
Pokud někdo chce auto do města , je to dobrá volba.
Při větším nájezdu dává smysl diesl.
QQ je uvnitř klasické auto , žádný stupidní digi štít atd..super.
A lidi to oslovuje..prodeje jsou jasné.
Nakonec v servisu přišli na to, že lehce povolil jeden ze svárů na karoserii. Trochu netradiční závada, prý i v případě qashqaie.
Tož bacha! I v dnešní době svářecích robotů docela běžná závada. Proč? Protože se šetří i na inspekci. Kdysi chodil kolem svářecí linky inspektor s majzlíkem a kladivem a namátkově kontroloval integritu svárů. Dnes už takový inspektor neexistuje a spoléhá se jen na neomylnost robotů. Chyba! I robot potřebuje lidský servis a když údržba svůj job odflákne, tak problém je na světě coby dup, inspekce žádná a problém objeví až nespokojený zákazník. Špatně! (Mám 25 let zkušenosti v oboru).