Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Fiat Bravo 1,4 MultiAir (103 kW) – Dýchat se má zhluboka

K italskému autu patří malé, ale živé motory odjakživa. Tradiční roli na sebe dnes bere pokrokový MultiAir.
Zpět na článek
26. 4. 2011 12:00
26. 4. 2011 15:15
26. 4. 2011 16:26
27. 4. 2011 22:21
26. 4. 2011 20:52
26. 4. 2011 21:35
26. 4. 2011 22:28
27. 4. 2011 00:13
27. 4. 2011 22:23
22. 12. 2011 09:53
26. 4. 2011 20:55
27. 4. 2011 10:33
27. 4. 2011 11:58
26. 4. 2011 21:42
26. 4. 2011 23:59
27. 4. 2011 06:45
27. 4. 2011 10:42
27. 4. 2011 12:13
27. 4. 2011 12:52
27. 4. 2011 13:25
27. 4. 2011 14:37
27. 4. 2011 14:46
27. 4. 2011 19:15
Avatar - Krispos
26. 4. 2011 11:52
V té bílé to Bravu sluší...
... :yes: kvalitou šel taky nahoru a je za zajímavou cenu. Myslím, že dneska je to výborná volba...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - iudex
26. 4. 2011 12:37
Re: V té bílé to Bravu sluší...
Vizuálne je kombinácia bielej farby a pekných diskov vkusná, s tou zaujímavou cenou rozhodne nesúhlasím. Fakticky končiaci model (kladiem ho na úroveň Leonu) s cenovkou cez pol milióna českých je dosť. Sila Brava je skôr paradoxne v staršom T-Jete, kde je cena omnoho priaznivejšia. Túto novinku si nechajú zaplatiť až príliš. ;-\
26. 4. 2011 12:00
Čeština
A kdy bude ve Fiatech čeština ? Podle jednoho dealera Fiatu a AR je to moc drahý.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - ethicon
26. 4. 2011 15:15
Re: Čeština
prečo? taliančina zrovna v tej Alfe sedí ako * na šerbel... ;-)
26. 4. 2011 16:26
Re: Čeština
Proto. [odkaz] :-! ;-)
Avatar - petr164
27. 4. 2011 22:21
Re: Čeština
No, česky, slovensky a cikánsky by to místo té velocita stačilo?
Avatar - gld
26. 4. 2011 20:52
Re: Čeština
Musíš viac mrskať jazyky >:D
26. 4. 2011 21:35
Re: Čeština
Anglicky docela umím,ale říkej to někomu nad 50,že se má učit anglicky.... :-!
26. 4. 2011 22:28
Re: Čeština
Asi im ju Microsoft nevie dodat. Aj WM7 stale nema cestinu.
Avatar - Ronault.
27. 4. 2011 00:13
Re: Čeština
To není problém jen Fiatu, ale třeba i všech francouzů. Je ale zajímavé, že jedna firma nabízí za nějaké 2-3 tisíce předělání různých aut na češtinu. Takže drahé to nebude, někde jidne je asi problém a to v českém zastoupení.
Avatar - petr164
27. 4. 2011 22:23
Re: Čeština
Dovolím si podotknout, že české zastoupení Fiatu si samo moc nevelí, neb to nemá dovoleno...
Avatar - strýček BOB
26. 4. 2011 12:16
Dobrá cena...?
Chtít za tuctový vozík, navíc notně zastaralý vozík, přes půl mio je troufalost. Zajímavé je, že na fiat.sk jsou ceny výrazně příznivější.

Opravdu fandím českému zastoupení Fiatu, dobrá práce, chlapci a děvčata >:D :no:
Rozbalit vlákno
20
Avatar - ethicon
26. 4. 2011 12:37
Re: Dobrá cena...?
no až taký zastaralý zase nie je...moderné motorizácie...štandartný robustný podvozok (čo sa dá na nom zmenit??)...nadčasový dizajn... čo by bolo na tejto kombinácii zastaralé? ;-) ale ano u nás má ceny naozaj výhodné...
Avatar - iudex
26. 4. 2011 12:39
Re: Dobrá cena...?
No kombinácia techniky (podvozok, asistenčné a bezpečnostné systémy) a roku uvedenia na trh spolu s jeho ohlasovaným koncom bez náhrady dovoľujú označiť ho za zastaralé. Jediné moderné sú motory; pri multiaire sa ale zase stráca cenová výhodnosť starších T.Jetov.
26. 4. 2011 12:43
Re: Dobrá cena...?
asi nemá cenu tady bojovat nějakou slovní válku o pojem "zastaralý", nicméně pokud je "zastaralé" Bravo, pak logicky musí být zastaralý i současný Mégane a spousta aut z dané třídy.... (Ceed, i30, Peugeot 308 - to jsou všechno roky uvedení 2007-2008 tuším....).
spíš bych řekl, že to auto je v šedém průměru, nad který dnes ční "modernitou" hlavně nový Focus a snad ještě Golf (tam si u těch elektrických pomůcek nejsem tak jistý, ale nejspíš je tam mají....)
Avatar - iudex
26. 4. 2011 12:51
Re: Dobrá cena...?
Iste, dá sa to vnímať i takto. Autá sa logicky porovnávajú s novinkami a hodnotia sa subjektívne ako zastaralé podľa toho, koľko prvkov výbavy a techniky oproti novinkám už nemajú. Inak so samotným faktom "výbehovosti" modelu nijaký problém nemám, práve naopak, pri končiacich modeloch sa dá urobiť najlepšia kúpa, častokrát s výbavou, za ktorú sa pri novinke draho pripláca.
Avatar - ethicon
26. 4. 2011 14:12
Re: Dobrá cena...?
ja sa tiež pýtam v čom je napríklad zastaralý podvozok Brava? ved je to koncepcia ktorá sa nemení z generácie na genráciu. (vpredu McPherson, vzadu priečka) v poslednej dobe sa vyvinul nejaký nový revolučný podvozok, ktorý nikto nemá?? su dve koncepcie toto čo má Bravo, 308 či Mégane a potom multilink vzadu čo má Golf, Focus, Ceed či Giulietta..aké iné bezpečnostné či asistenčné systémy sú modernejšie v nižšej strednej?? a nielen 308 či Megane..čo takto Golf VI? technicky vzaté je uvedený na trh v roku 2003..ak nešberieme do úvahy zmeny karosérie a niektoré vychytávky z roku 2009...
Avatar - iudex
26. 4. 2011 14:47
Re: Dobrá cena...?
Dvojspojka? Adaptívny tempomat? Čítanie dopravných značiek? Kontrola mŕtveho uhla? ...
Iste, podvozok s vlečenou zadnou nápravou (prevzatý bez zmien zo Stila) je klasika, ktorú stále používa veľa áut, ale ani jeho naladenie nie je špičkové a iní s rovnakou podvozkovou technikou dokazujú, že sa to dá aj lepšie (Astra, Civic...). A v kontexte uvedeného majú iní mainstreamoví zástupcovia v triede povedzme s rovnakým image nižšie ceny. Dobrý príklad k testovanému Multiairu je porovnateľne drahá 308 GTI s rovnako špičkovým, avšak podstatne výkonnejším motorom THP200.
26. 4. 2011 15:07
Re: Dobrá cena...?
ten podvozek oproti Stilu upravený je.... technika je stejná, ale je jinak naladěný (je o dost tužší....). Jinak víceméně souhlas....
Avatar - ethicon
26. 4. 2011 15:10
Re: Dobrá cena...?
ale ano máš pravdu aj kedk dvojspojka, adaptívny tempomat či čítanie dopravných značiek nie je hádam štandartom výbav v nižšej strednej..kolko Golfov, Meganov či 308 ale aj A3 čťi BMW1 ich má? ;-) a to sú veci skôr nadštandartnej výbavy ako odraz technickej vyspelosti resp. pokroku toho ktorého modelu...ono od generácie ku genrácii sa okrem takýchto vychytáviek nejakých revolučných zmien nedočkáme...ale ten multiair určite takou je...o tej cene nemá z mysel diskutovať...je vysoká ...takáto cena + predsudky k Fiatu=nízke predaje.. a ešte ako inak je naladený podvozok Civica? lebo Astra už nemá klasické vlečné ramená vzadu..tá predchádzajuca generácia ich mala..ono tu každý preberá závery všelijakých testov a ja si dost dobre neviem predstaviť, že taliani nevedia naladit technicky identický podvozok rovnako dobre ako japonci..
26. 4. 2011 19:43
Re: Dobrá cena...?
Tak třeba Kia Ceed má od třetí výbavy standartně Side Assist.Viz ceník: [odkaz] Jednání s dealery Kie je hodně lepší než s dealery Fiatu a to jak přes mail,tak i osobně. :-! Jízdně je ten Ceed také lepší než v Bravo. :-! To že je tam multilink,je poznat. :-!
26. 4. 2011 20:47
Re: Dobrá cena...?
Dixie, ty dneska bavíš, ale dobře, zvednu tu rukavici...
Takže Kia něco nabízí od třetí výbavy... zatleskejme Kii (ne že yb to byla výbava na houno), ale podívejme se dál... Nabízí Kia třeba (a budu jmenovat jen ty prvky výbavy co mám ve svém Bravu už skoro tři roky já)..., když pomineme takovou maličkost jako jsou motory (uznávám, že Kia nemá špatné motory, ale jaksi s motorem srovnatelným s Multiairem či Multijetem 121 kW jaksi ještě nepřišli do Ceedu)...třeba takovou drobnost jako jsou bixenonové světlomety? Nezlob se na mě (nebudu tady vyjmenovávat další trapné prvky výbavy jako prosklená střecha), dvouzonová klima s čidlem a jiné ptákoviny... nicméně třeba právbě ty bixenonové světlomety podle mě daleko více napovídají o tom, kam to auto směřuje než nějaká trapná elektronická fíčura o jejíž funkci mám úpřimné oprávněné pochybnosti.

Mimoto, ta příplatková výbava se rozšířila u Ceedu až někdy teď tedy 4 roky po uvedení na trh.

A ještě poznámku na češtinu... FAKT a znovu... sem přesvědčen, že kdo má na to koupit si blue and Me, nebude mít problém s ovládáním v angličtině... Prostě Golf alias škodovka ti napíše rychlost (bohužel jestli se jedná o průměrnou či okamžitou už musíš odtušit z titěrných jednotek) a nebo jestli ti auto jasně napíše average speed... ;-)
26. 4. 2011 21:19
Re: Dobrá cena...?
proč ho řešíš? ;-)
evidentně sem dnes přišel oprášit svoje 4 roky staré zkušenosti od nějakého dealera (který ho možná ignoroval, protože ten měsíc tam byl asi po čtrnácté....)

dnes jsou tady mnohem lepší kusy, třeba borec, který celou cestu jede 130 a pak má průměr 115 >:D
26. 4. 2011 22:47
Re: Dobrá cena...?
Toho sem si vsiml, dokonce chce diskutovat... Ale na to fakt nemam. Dixika znam a vim , ze je to katalogovy mag tak me donutil reagovat na dve veci. Ze pozna viceprvek na ceedu a pakze hodnotii jako moderni auto bez xenonu. Kdo kdy jel ceed a bravo sport vi, ze nejaka srovnani realna v tomto smyslu jsou jinde
28. 4. 2011 10:09
Re: Dobrá cena...?
Špatné jednání závisí servis od servisu, já jsem spokojen. Koupil jsem si nový Fiat, zjistil jsem, že mi tam někde odkapává olej, tak mi to v garančce spravili (nojo Turek tam prej žveknul nějaký těsnění u filtru) a ještě mi auto umyli, vyluxovali a vyleštili interiér. Prostě já jsem spokojen. A nikdy bych si nedovolil hanit značku kvůli tomu, že najdu jednoho nesolidního prodejce. Když si koupíš DVD přehrávač, tak značku nebudeš hanit kvůli tomu, že ten prodavač byl blbec. To s tím nesouvisí.
Avatar - petr164
27. 4. 2011 22:29
Re: Dobrá cena...?
Dvojspojka - těžká a nesmyslná pro rodinný vůz nižší střední. Kdo z řidičů a k čemu potřebuje vizualizaci míjených dopravních značek? Mrtvý úhel kontroluje řidič, pokud je řízení schopen. Tady někdo neví, k čemu má Fiat Group Alfu Romeo...
27. 4. 2011 09:47
Re: Dobrá cena...?
Aha asi mi něco uniklo a v čem je ten Focus a nový Golf tak výrazně technologicky kupředu oproti těm "zastaralým šrotům" co si jmenoval?
26. 4. 2011 12:50
Re: Dobrá cena...?
Tuctovým vozíkem jsi myslel VW? Notabene zastaralý Passat x-té jakoby nové generace?
26. 4. 2011 14:37
Re: Dobrá cena...?
Je to úlet i v kontextu cen koncernu Fiat. Za stejné peníze je mnohem povedenější Giulietta s výkonějším multiairem 125kw. Tenhle Fiat by měl stát cca 400t, pak by dával celkem smysl.
Avatar - petr164
27. 4. 2011 22:31
Re: Dobrá cena...?
Tak tady souhlas. Fiat neaspiruje na řidičskou love story...
28. 4. 2011 10:16
Re: Dobrá cena...?
Je to stejný, jako proč si kupovat Ford Focus ST, když za tu cenu máte BMW. Problém FIatu je jinde. V týhle třídě má jen Bravo 5dv, ale chybí 3dv a kombi, tak pak proč má malé prodeje. Úzký okruh potencionálních zákanzíků = nízké prodeje. Třeba Renault má Megane snad v pěti verzích. A taky proto jich prodá 5x víc (zjednodušeně řečeno).
22. 12. 2011 09:53
Re: Dobrá cena...?
Tak konečně jeden rozumnej argument :yes:
26. 4. 2011 12:39
Spotřeba....
7,3/100 při dálniční 130 je pohodička..... Bravo 2.0JTD bere při stejné rychlosti jen o litr míň, takže kdo jezdí tak nějak vrámci limitů, nemusí se benzínu bát (o bonusech ve formě lehčího a hbitějšího auta atd. ani nemluvím....)

Bohužel cena je absurdní, vždyť za 499tkč už je Peugeot 308GTI.... 8-s
Ta cena to auto zabíjí, bohužel....
Rozbalit vlákno
36
Avatar - .andrej.
26. 4. 2011 12:45
Re: Spotřeba....
Nechapem, jak sa mozu u tychto malych turbomotorov ohanat spotrebou... Pochopim kazdeho kto si kupi turbo preto, ze je mu sympaticky prejav toho motora, ale kazdy vie, ze v praxi sa na hodnoty udavane vyrobcom jednoducho neda dostat, tak naco tie klamstva? :no:
Avatar - gld
26. 4. 2011 20:55
Re: Spotřeba....
Keď sa vieš ovládať, zajazdíš aj na turbe rozumnú spotrebu. Ak jazdíš závodne a myslíš sociálne tak spotreba pôjde do nebies, ale to si musí každý spočítať, či sa mu to oplatí.
26. 4. 2011 22:30
Re: Spotřeba....
Dobra narazka na Gaspara >:D
Avatar - iudex
26. 4. 2011 12:54
Re: Spotřeba....
Presne, v teste som o po zmienke o vysokej spotrebe čakal iné čísla; 7,3 pri stotridsiatke je naopak slušná spotreba. S tou cenou súhlas, je to priveľa (najmä v kontexte konkurencie).
Avatar - ethicon
26. 4. 2011 14:26
Re: Spotřeba....
tiež si myslím, že spotreba 7,3 l ale aj 8 litrov je na motor o sile 135 koní veľmi slušné....na jenaštyrku ževraj dosť na 103kW dobré..šalamunsky záver testéra ;-) chcel by som vedieť, ktorá súčastná klasická 1,4 zoberie menej??
Avatar - petr164
27. 4. 2011 22:33
Re: Spotřeba....
Z klasických bez turba se dá jezdit za šest na sto. Že to je ale úplně jiná jízda než s uvedeným motorem, o tom žádná...
26. 4. 2011 16:15
Re: Spotřeba....
No třeba u testu Golfa 1,4tsi (90kw) se píše: "Při ustálené jízdě v rychlosti 130 km/h vykazuje vůz na šestý rychlostní stupeň spotřebu 7,5 l/100 km a to při 3000 min-1" Tak nevím, kde vidí autor ve spotřebě výkonějšího Multiairu problém???

[odkaz]
Avatar - ethicon
26. 4. 2011 16:17
Re: Spotřeba....
problém alebo skôr uhol pohľadu je predsa jasný ;-)
26. 4. 2011 16:27
Re: Spotřeba....
to ti mozem napisat hned, pri ustalenej tachometrovej rychlosti 130km/h moj civic 1.8 103kw zozere 6,3L podla BC. realne je to presne 6,5L (vcera odmerane dotankovanim pri ceste do DE).
Avatar - .andrej.
26. 4. 2011 17:03
Re: Spotřeba....
Presne na to som narazal. Porovnatelne atmosfericke motory s vacsim objemom si zoberu porovnatelne, alebo aj menej ako male turba, takze prinos v oblasti ekologie je uplne smiesny!
26. 4. 2011 17:30
Re: Spotřeba....
A ty tam snad máš turbo?Nemáš...takže irelevantní...a máš obsah 1,8.Nejde srovnávat.
26. 4. 2011 17:40
Re: Spotřeba....
vykon je rovnaky ;-)

ide o to ako nas chcu osr*t

1.4 multiair priem spot 5,7L
1.8 vtec priem spot 6,7L

no a samozrejme, ze realne to bude mnimalne vyrovnane ak nie v prospech vtec-u

preto sa mi to k*rva nepaci ;-\
a potom motory ako su v type-r a 2.5 v ST-cku musia odist do historie :-(
Avatar - .andrej.
26. 4. 2011 18:31
Re: Spotřeba....
Rovnaka trieda aut, uplne rovnaky vykon a dokonca aj hmotnost je takmer totozna a Ty povies, ze to nejde porovnavat? >:D O to tu prave ide atmosfera verzus turbo. Tvrdim, ze prinos turba je v dostupnom vykone a prijemnom prejave. Ale doslova ma s*re argumentovanie vyrobcov so spotrebou, papier znese totiz vela, prax je trochu odlisna...
Avatar - petr164
27. 4. 2011 22:40
Re: Spotřeba....
Dost se zapomíná, že technika jízdy s turbem oproti atmosféře musí být jiná - u turbomotorů je zásadní rozdíl v chování při nízkých otáčkách bez přeplňování + stálých otáčkách beze změn otáček turba a při akceleraci s turbem. Cvrkači (pedální neurotici) mají s turbomotory hned o tři litry vyšší spotřebu než s atmosférou - natlačený vzduch si žádá benzínovou obětinu...
26. 4. 2011 17:34
Re: Spotřeba....
zajímavé, že v testu tady [odkaz] píšou, že "Při jízdě stokilometrovou rychlostí se spokojí s 5,9 litry benzinu, při 130 km/h se vejdete těsně pod osmilitrovou hranici." Tak možná, že když ze 100kmh zrychlíš na 130, tak to žere jen o 0,4dcl víc..... A možná, že máte každý malinko jinou metodiku ;-)
26. 4. 2011 17:47
Re: Spotřeba....
test prebehol na zimnych gumach v januari ;-)
pozri si moj posledny zaznam na spritmonitore v civicu zo vcera. priemerna realna rychlost 115km/h mam to aj odfotene, len nemam kabel do fotaku v robote. 115km/h je asi 123 na tachaci, spotreba 6,2L podla BC. pridam to do recenzie civicu ked zozeniem kabel.

merane medzi BA - Regensburg, cesta cez rakusko po dialnici ;-)
26. 4. 2011 19:44
Re: Spotřeba....
a jak souvisí tvoje cesta s průměrem 115kmh se spotřebou Brava ve 130???? :-O Nějak ti tam člověče lítá asi tak 15 kilometrů.... :no:

Já jsem u Brava 1.4T 150k na trase Praha-Brno měl dle PP spotřebu 7,3 a průměr reálných 130kmh....
26. 4. 2011 19:49
Re: Spotřeba....
asi tolko, ze 6,2L bolo pri tachometrovych 123km/h a 6,3L pri 130 km/h na BC
nevsimol som si ze by autor clanku pisal o realnych km a nie tachometrovych :-!
26. 4. 2011 21:22
Re: Spotřeba....
čoveče myslím že redaktoři když píšou, že jedou 130, tak myslí reálných 130 a ne virtuálních ;-)
Jinak co ti chvilku ukazuje BC při virtuální 130 je úplně irelevantní..... Může to být skopce, může být vítr atd. atd.
Relevantní měření je jet 130kmh řekněme 200km v kuse. Rovinka někde za barákem fakt není dostatečná dráha na test....
26. 4. 2011 22:41
Re: Spotřeba....
nie nie nie, to mi ukazuje po 620km ;-)
no a stymi realnymi rychlostami by som si tiez nebol taky isty ;-)
26. 4. 2011 22:58
Re: Spotřeba....
obávám se, že pořád nechápeš, že pokud máš průměrku 115, tak to znamená, že jsi NEJEL pořád 130..... Modelově je to tak, že 130 jsi jel přesně 310km a druhých 310 km jsi je rychlostí 100kmh. Čili pokud ti to ve 100kmh žere 5,5, tak aby ses dostal na celkových 6,5, tak to znamená, že ve 130 ti to žere 7,5....

Jsou to opravdu velmi prosté úvahy, už fakt nevím, co k tomu říct.....
27. 4. 2011 08:27
Re: Spotřeba....
samozrejme ze mas pravdu,
rozdiel je v tom, ze ty pises o realnej rychlosti, zatial co ja o tachometrovej.
inak by ma zaujimalo ako dlho si na dialnici isiel realne 130 ?
27. 4. 2011 13:18
Re: Spotřeba....
ca 250km v kuse, bylo to brzo ráno, brzdit jsem musel asi 2x.... Čili přesně 130kmh dle GPS....
26. 4. 2011 22:36
Re: Spotřeba....
To je slusna spotreba, ale kolko oleja to zerie?
Teraz aj Mitsu ma dobry motor 1.6mivec/cca 80kw priemerka 5.3/100 potvrdena v testoch :yes:
26. 4. 2011 22:53
Re: Spotřeba....
Na svem t-jetu sem za 40 000 km dolil presne 0,00 l oleje. P.s 80 =100? Nic proti mivecu, je super ale t-jet a jeho air verze jsou jinde... Ale kdo nejel nepochopi
27. 4. 2011 10:33
Re: Spotřeba....
No on ten golf, resp. v mém případě leon 1,4 TSI 92 kW při ustálené 130 km/h vykazuje taky ca 6,6 l, jenže ono je spíš tím, že tato auta mají 6-tku a rychlost 130 km/h je taková nezáživná o ničem a málokdo tak vydrží jet delší dobu ustáleně, protože turbomotory mají příjemný zátah až do omezovače. Měl jsem možnost vyzkoušet i T-jet 1,4 kW a ten chová se víceméně stejně. Navíc leon i bravo mají narozdíl od golfa a oktávky docela příjemný zvukový projev se zvyšujícími se otáčkami.
Avatar - ethicon
27. 4. 2011 19:55
Re: Spotřeba....
tolko zožerie aj moja 1.8 ale 172,5kW...vynulujem hodím tam tempomat a žiaden problém...ja mám ale zrovna o tomto motore v Civiku uplne iné info..známy si ho kupil a dost nadával na spotrebu v meste, kde sa pohybovala cez 9 litrov, pri tom si naopak ja myslím, že je to na mesto a na taký objem a výkon stále v pohode...
26. 4. 2011 16:38
Re: Spotřeba....
v tom že u golfa se to uvede jako kladná stránka,kdežto když o 18 koní výkonější bravo bere ještě míň je to zápor..:D
26. 4. 2011 19:49
Re: Spotřeba....
napisane presne...spotreba je slusna, nepredpokladam, ze by celkovy dlhodoby priemer presahoval dialnicnu spotrebu uvedenu v teste (pokial nie je problem medzi sedackou a plynovym pedalom).
26. 4. 2011 20:54
Re: Spotřeba....
No jo, hold nejlepší je, když se porovnávají hrušky s jablkama.. Hold když je někdo na spotřebu zatížený, tak mu to bere max. 5 litrů při 130 kopec nekopec... Někdo, kdo nemá problém o spotřebě mluvit, napíše jaká je spotřeba skutečná a mimoto porovnává mezi sebou údaje, které se porovnat dají... Jinak je to mimo mísu.

Můj T-jet stejně jako Murphyho prostě když na to šlápneš tak žere..., když jen lehtáš plyn (neznamená, že jedeš pomalu), tak to fakt bere rozhodně míň než podobně a nebo o chlup výkonější atmosféra... Ale to je furt dokola... Kdo si myslí, že to bere moc.. Nechám ho v tom... Za sebe můžu říct, že mám na tom stejnou spotřebu jako sem měl s1,6 atmosferou s třetinovým výkonem. A pokud s tím někdo bude jezdit po okresce z Trnavy do Nitry podle předpisů, tak nebude mít problém jezdit za již zmíněných 5. ALE KDO TO MÁ PÁNOVÉ VYDRŽET?
Avatar - .andrej.
26. 4. 2011 21:34
Re: Spotřeba....
Dobre... riesime kraviny a detaily, ale chces dokaz, ze mam pravdu?
BTW, do Nitry si to dam radsej po dialnici. ;-)
27. 4. 2011 11:04
Re: Spotřeba....
1.6 s tretinovym vykonem >:D >:D >:D
Co to je za auto s 34kW vykonu ??? >:D >:D >:D
27. 4. 2011 11:58
Re: Spotřeba....
Mám 1.4T-JET 110kW z 01/2008, najeto 105tis. km. Olej nežere, stačí měnit při normálních serviskách 30tis. km. Jede pěkně, nešetřím ho, jezdím tak jak mě baví. Celkově to dlouhodobě vychází na spotřebu 8,5l (letní pneu 225, zimní 205). Jezdím někdy hodně město, někdy dálnice (160km/h). Je to motor citlivej na to jak se na něj šlape. Když jedu v koloně po silnici 1.třídy a nechce se mě předjíždět tak se s tím dá jet za 6,5 v pohodě. Ale proto jsem si ten motor nekupoval, abych koukal na spotřebu...Proto mě tady vaše debata připadá spíš komická :-)
27. 4. 2011 12:21
Re: Spotřeba....
...ja mam 2.0 110kW atmosferu v Toyote a spotrebu o 0.5L vetsi, presne jak pises, zalezi jak na to slapes... ;-)
Diskuze nechapu, udaj nameri, konec, nema smysl to resit...
27. 4. 2011 12:52
Re: Spotřeba....
Máš výstižný nick... Tak chápu, vtip.. No inteligent (vč. tebe) jistě pochopil, že mělo být s o třetinu menším výkonem, ne s třetinovým výkonem.. Psal sem to na phonu, takže sem bohu že neviděl celý text... ;-) 2/3 je tedy 74 kW,a le přesně to je 76 :-)
27. 4. 2011 15:04
Re: Spotřeba....
Jasne, ze pochopil, ale 34kW to by byl narez, u nas rozhodne nejlepsi motorizace do Fabky 0.5 HTP >:D >:D >:D
26. 4. 2011 21:42
Bravo
Škoda, že Fiat dává do Brava jen povedené motůrky, kdyby tam dali aspoň jeden motor, tak by ten zázrak z Itálie stál konečně aspoň za vyzkoušení >:D
Rozbalit vlákno
0
26. 4. 2011 23:59
Divné
Přijde mi, že ten motor točí zbytečně moc. Tahá to odspoda, má to 140 koní, tak proč točit na dálnici 3000 a spotřebovávat 7,3 když Bravo v atmosféře, které má 90k, 135Nm a také 6q točí plus minus stejně (asi stejný převod?)...Myslím, že 2600 by stačilo a spotřeba by šla razantně dolů...škoda, že 6. kvalt není "dálniční"
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Slavek-TDM
27. 4. 2011 06:45
Re: Divné
Rika se, ze co Cech, to fotbalovy / hokejovy trener. Ale koukam ze plati, ze co Cech, to vybornej automobilovej konstrukter >:D
27. 4. 2011 10:42
Re: Divné
>:D Smutná pravda . :yes:
27. 4. 2011 12:13
Re: Divné
Co je špatného na tom, že na motoristickém serveru někdo vyjádří svůj názor? Tvůj komentář by byl co k čemu, kdyby jsi mě vyvedl z omylu, takhle je to jen narážka do prázdna. :no:
Avatar - Slavek-TDM
27. 4. 2011 12:52
Re: Divné
Nazory si muzes vyjadrovat dle libosti, v tom ti nikdo nebrani. Ale to, jak spekulujes o jednoduchem prodlouzeni jedne rychlosti a kalkulujes se snizenim spotreby (cimz vlastne rikas, ze v konstrukci Fiatu pracujou moulove) je spise k pousmani. Stejne jako kdyz kazdej vypitka pred televizi dokaze poradit Cervenkovi, aby ten puk zvednul pod viko nebo aby nahral tomu nebo onomu hraci... :-)
27. 4. 2011 13:25
Re: Divné
to není tak blbá úvaha, jak se tady někteří tváří.... ;-)
Viděl bych to tak, že Fiat tu převodovku takto odstupňoval, protože v Itálii se prostě těch 130 +/- na dálnici jezdí a tím pádem je zbytečné dávat tam delší kvalty.... V Německu by se delší šestka určitě hodila (proto má VW nebo třeba Opel téměř vždy delší kvalty), ale v Itálii ne. Kratší šestka má navíc tu výhodu, že ve 130kmh můžeš bez podřazování velice pružně zrychlit a taky je dobrá na okresky, kdy prostě v 80kmh dáš šestku a můžeš ji využít i na předjíždění atd.....
Čili to je můj náhled na věc. Za sebe říkám, že ačkoliv jsem příznivce "dlouhé" šestky, tak ta v Bravu mi přijde tak akorát a asi bych delší kvalt nechtěl, kdybych měl možnost volby (na dálnici najezdím tak jako tak max 20% svého nájezdu)
Jo a mimochodem, hrají roli i náklady, protože starší T-jety měly v obou výkonových verzích identické převody a to samé měla i 1.4 16v. Až teď ten multiair má šestku delší....
27. 4. 2011 13:57
Re: Divné
A není to jen o posunutí do vyhodnějšího krouticího momentu v rámci lepší účinnosti motoru?Ten motor je jinej, možná i jinak naladěnej a holt spotřeba emise se řešit musej...hlavně marketingově.Vždyť ostatní dělají totéž.Pak se taky asi dřive šetřilo, více převodovek, více problémů.Když je jedna , je to jednodušší pro výrobu.Prostě je to asi více věcí dohromady.Náklady, emise,jednoduchost v dodávkach převodovek,snížení spotřeby.
27. 4. 2011 14:37
Re: Divné
Při tomhle pohledu převody odpovídají, ale přijde mi to relativně škoda, že není možnost volby - 120k T-jet na okresky a 140k multiair na dálnice :-) Jezdím občas v Bravu 1,4 16v a to si vezme na dálnici mezi 5,9 a 7l na 100km. Tam ale už na dálnici při plném naložení chybí výkon na delší stoupání. D1 (pokud se rychlost nedrží aspoň na 150ti - tam už je dost otáček i na 6°) znamená i občasnou 5ku.
27. 4. 2011 14:46
Re: Divné
Fotbal ani hokej jsem nikdy nehrál, ani netrénoval, ale v autech nejen jezdím denně a jsem strojař, tak promiň, ale moje "spekulace" je reálná. :-) Výkonové charakteristiky odpovídají spíš tomu, že v rámci šetření tahle převodovka postačí, ale jelikož špička kroutícího momentu se pohybuje již pod 2000 ot/min a dále samozřejmě "točák" klesá, motoru by vůbec nevadil delší šestý stupeň. Co se týče odhadu spotřeby, zkus někdy jet konstantně na 2600 ot/min a pak totéž na 3000 ot/min. Rozdíl se bude pohybovat pravděpodobně v několika desetinách l/100km ;-)
Avatar - miromen
27. 4. 2011 19:15
Re: Divné
Scela souhlasim s tvym nazorem. Podle mě ma tahle 1.4 potencial na to aby 6 byla ještě o něco delši. V me 1.2 TSI 6 toči při 130 km/h 2 800ot a nečini ji to jakekoliv problem. Takže využiti 6 je opravdu velke. To znamena že neni problem jeji využiti jak na kratšich vzdalenostech tak samozřejmě na dalnici. Spotřeba při dalnični rychlosti je pod 7l což je opravdu pěkna cifra.
Avatar - whatever
30. 4. 2011 18:34
Ja vam neviem...
Prave som na nom otocil Belgicko, cca 2900 km s priemernou spotrebou 7,4 l/100km, co je podla mna viac nez skvele.
Rozbalit vlákno
0