Nový Ford Galaxy se více než kdy dříve zaměřil na luxus a komfort. Vyzkoušeli jsme vrcholnou naftovou variantu se dvěma turbodmychadly a šestistupňovým automatem.
Dobry den, dekuji za recenzi. Chtel jsem se zeptat, zda celni sklo je vyhrivane dratky jako u predesle generace anebo vodivou vrstvou na skle. Ty dratky byly jedinym duvodem nekoupe tohoto vozu. Dekuji.
Dekuji za odpoved. Trochu pracuji v tomto odvetvi, bohuzel je vidim (za denniho svetla, ale hlavne v noci pri odrazu svetel protijedoucich aut), ale treba snizili jejich tloustku.
mam mondeo aj s tymi dratmi a nejako to vobec nevnimam a to jazdim vela nielen cez den ale aj v noci. Paradoxne mi prave to vyhrievanie pomaha k lepsej viditelnosti za vlhkeho pocasia ked sa tak trochu rosia skla a nemusim tak zapinat ventilatory na maximum
Souhlasim, taky to mám v Mondeu a nevnímám to + skvělé na nahřátí skla, když se mlží. Ale nemohu říct, že bych to nikdy neviděl, vadit to někomu může. VW má jinou technologii , která ve výhledu nebrání. Jestli funguje lépe, to nevím, vím ,že u Tiguana (2012) jsme zkoušeli rozmrazovat tlustou vrstvu ledu na horách stejně a Ford byl rychlejší.
eidt: Teda, za co mam dva palce dolu? :D Za podanou zkušenost ze života? :D Vždyť sem neřekl že je lepší ani jedno.
Mě je to jedno, pokud se tu s někým dohaduji, nebo vyjádřím sympatime/nesympatie k jedné či druhé značce, ale spíše mne fascinují palce za to, že podám zkušenost >:D Kdyby se radši ti palcáři vyjádřili, pokud mají zkušenost jinou >:D
To bude asi za to, že jezdim nafťákem, když jsem tak sledoval včerejší diskuzi o podvádění VW >:D Skoro se to tady bojím říct nahlas, aby mne neukřižovali >:D
Mate pravdu, VW funguje na bazi vodive vrstvy o urcitem odporu, ktera vytvari za pruchodu proudu teplo. Ta vrstva diky svemu odstinu je videt pouhym okem. To fordovske reseni je ucinnejsi, pro me bohuzel neni.
Palcu si nevsimejte, ja si jich vsiml az dnes po x letech na auto.cz
Že by měl VW jinou technologii vyhřívání nevím. Mám Octavii III a vyhřívané sklo mám drátkové. Že by VW v rámci koncernu používal u každé značky jiný systém? Jinak při osvitu protijedoucím vozidlem ty drátky též vnímám a trošičku rušivé to je. Ale nic, co by vadilo nějak moc.
VW používá obě technologie, v poslední době nechal dráty jenom v levných značkách a do VW a Audi nasadil technologii s vodivou vrstvou právě vzhledem k tomu, co píšeš, některým lidem dráty vadí a ruší je. Oba ty systémy jsou z hlediska automobilky jenom otázkou nákladů, instalace do auta je shodná a v případě Škodovky jistě hraje roli to, že se skla vyhřívané dráty vyrábí v Saint-Gobain Sekurit Hořovice, takže doprava do Bolky je jednoduchá stejně jako možnost rychlé reakce na poptávku z výroby.
Mal som to vyhrievanie už vo Focuse I po FL a ani som si tam tie drátiky nevšimol za nijakých okolností. V Carnivaloch vyhrievanie mám tiež, ale nefunguje to tak dobre ako vo Forde.
Pane Chamilla, jak je špatně zpracovaný interiér? Ve všech testech nových Fordů již od minulé generace modelů a ještě více u této generace Fordů, se vychvalují interiéry a řadí je na vrchol mainstramu (narozdíl od některé konkurence právě mají měkčené plasty i v místech, kde to třeba jiní vzdali atd...). Osobně jsem sice zrovna Galaxy nezkoušel, ale opravdu je to jiné, než Smax a Mondeo či Fokus? Horší? Protože tato auta jste i vy zde na ACZ hodnotili více než kladně. Navíc i test ze světa motorů touto mojí myšlenku potvrdil, když testovali faceliftované Galaxy.
Nejsem zastáncem MPV, ale když toto auto řadíte mezi nejlepší MPV, proč nemá 5*? Kdo má lepší interiér v mainstreamu? VW Sharan? Který má plastové výplně dveří? Zafira? Ano, tam bych byl ochoten i souhlasit, že je to krapánek lepší, ale ta je zase z trochu jiné ligy... prosím vyvsětlete.
Obviňte mne klidne z fanouškovství Fordu, ale tohle je první test co čtu, který by hanil interiér Fordu nekvalitním zpracováním.
Ani v jednom ze dvou vozů, které jsme měli k dispozici, nelícovala přihrádka před řadičkou a celkově středový panel s nápisem Sony i volič automatu působí lacině, stejně jako třeba přihrádka nad displejem.
Pět hvězd auto nemá zejména kvůli věcem uvedených v minusech.
A které velké MPV v mainstreamu je komplexně lepší? Možná by bylo vhodné tyto nedostatky napsat do testu, protože jestli jste seděl i v jiných Fordech a četl testy svých kolegů byť z ACZ, nebo i jiných webů, tak to působí, že hledáte chyby tam, kde nejsou.Jak říkám, četl jsem více testů Galaxy a všude bylo řazeno na pomyslný vrchol, proto se divím. Celkem mne přijde zajímavé, že naopak chybí typické neduhy Fordů a to váha a horší jízdní výkony motoru s tím spojené?
To by chtělo samozřejmě srovnávací test... ;-) Ale na pět hvězd by auto mělo mít těch nedostatků podle mě méně. Tím ale nezpochybňuji, že v dané třídě je to opravdu velmi dobrý stroj.
Jinak samozřejmě, výkony nejsou nikterak výbušné, ale rozhodně to není líné auto, spíše motor působí utlumeně a zatahuje jemně, takže to nepůsobí, že by auto nějak jelo.
Ano, chtělo, možná se zle chápeme, já si nemyslím, že Galaxy je nej, ale vy to tak ve videu i v testu podáváte, proto se divím hodnocení.
Motor: No, já měl uplně stejný pocit, když jsem jel BiTDi v Passatu, sice to mělo síly dost jak v 50 tak ve 150 km/h ale výbušnost, kterou by mělo mít auto s takovým výkonem, tak tu jsem nenašel a skoro bych řekl, že mi výbušnější přišel i starší Passat s klasickým 103kw dvoulitrem, nebo Mondeo s podobně výkonným dvoulitrem. Asi jsou ta biturba tak nalazeny. Jsem zvědavý, jak to bude jezdít s Mondeem MK V.
Možná je to i tím, že většina z nás je "odkojena" a zvyklá na to, že turbodiesel musí "tahat vodspodu a do sedačky zarážet" z dob 1.9TDi, které přinesly naftovým motorům věhlas. Když jsem tenkrát porovnával dobové Dci, které na silnici jelo rychleji, než slabší TDI, tak to TDI pocitově prostě tahlo jak blázen i s horšími parametry.
Tak ona by kupříkladu lépe mohla dopadnout i jiná, levnější varianta vozu. Co se týče motoru, tak jsem shodou okolností z Galaxy přesedl hned do nejsilnějšího naftového Sharanu, byť jen na několik kilometrů, a tam byl motor mnohem údernější, živější, točivější. U tohoto typu aut to ale neberu jako nějaké velké plus.
Zmerali ste zrychlenie, ci je to zase - sa mi zda ze to nezrychluje test? Pretoze to iste bolo aj pri Mondeu a iny portal, ktoryho testoval nameral lepsie vysledky ako udava vyrobca...
Mimochodom, ako by malo to zrychlovanie v dostavniku vyzerat? 1 bam, rana z dela, 2 rana z dela, 3 rana z dela ako v supersporte?
Autem jsem nejel, pouze v něm seděl - a to dlouze...
Pokud je ale Galaxy jízdně stejně výše nad třídní konkurencí jako další modely Fordu, mám obavy jak dopadnou srovnatelní Sharan/Alhambra...
Osobně mi to zavání, že hledáte problém tam kde není...a výrazné plusy shrnete do poznámky "Je zbytečné u MPV řešit chování v zatáčkách...".
Mnohem výraznějším plusem je u tohoto auta stabilita a komfort - krouhat zatáčky s ním jen tak nikdo nebude, navíc čistě co se týče ovladatelnosti může být třeba Sharan i lepší, proto ona poznámka.
Prostě hledáte chyby tam kde nejsou...něco jste Galaxce vytknout museli, tak je to stejné jako u Mondea...napíšeme plasty a spasování interiéru, což je ta největší kravina co jste mohli vymyslet. Konkurence pro jistotu uzavíratelnou přihrádku před řadičkou radši nemá (koncernová konkurence) ale v rámci šetření tam napálej blbou otevřenou přihrádku s nejobyčejnější gumou a to se vám líbí...
Sorry, ale tohle jsou vážně trapné argumenty. A to jestli se vám nelíbí lakovaný plast, na kterém nejsou vidět otisky a nepoškrábe se (narozdíl od navoněné bídy v podobě klavírního laku, který trpí zmíněnými neduhy) je bohužel smutná pravda tohoto plátku...
Superbu dáte 4,5 hvězdy přičemž jeho interiér je trága a Galaxy v rámci svojí konkurence je absolutně na špici a dostane blbé 4 hvězdy.
Klavírový lak má tohle auto taky, a to na středovém tunelu. U Superbu jsme interiér také zkritizovali. Spasování není nesmysl, když to jednoduše nesedí, stačí se podívat na fotografie u článku, přičemž modrý vůz na videu na tom byl ještě hůře.
Jen by mě zajímalo srovnání s Espace. Měl jsem možnost vyzkoušet s 1,6 dCi 118kW, a i tenhle motor pro rodinu stačí. Spotřeba 6,5 při normální jízdě s rodinkou za celý víkend. Jen mě zaujalo, že pokud srovnám ze zdejších testů rozměry, Espace mi vychází v interieru větší. Espace vs. Galaxy vpředu 1620mm vs 1490mm? To je Espace o 13 cm širší??? Vzadu 1600mm vs 1490mm. Ačkoliv je celkově asi o 2cm užší? Espace je delší? Má delší rozvor?To jako vážně? No on je to teda kus fešáckýho auta, ale tato čísla nějak překvapují.
Pravda je, že Espace je v interieru asi i líbivější, a pokud by člověk vybíral naftu kolem 150-160 koní, je dokonce Espace i levnější. U Galaxy jsem na 950t +-, Espace je 830 +-. Srovnávací test by byl zajímavej. Je jasný, že Galaxy bude mít asi lepší jízdní vlastnosti, ale v této kategorii aut o to asi moc nejde, a ten cenovej rozdíl to nakonec dost maže...
Jo, tak Espace mne nenapadl, tam věřím, že bude asi o kus lepší v interiéru.... pokud srovnávají Galaxy s Espacem v interiéru a má za to hvězdu dolu, tak nemám námitky, zajímalo by mne, jak se vyjádří autor testu :-)
Jen bych se opravil, mám křivý oko. 118kW je za 920t Kč. Moje chyba. I tak mě to překvapilo...
No ten Espace je mazel, to je prostě úžas. Je pravda, že to bylo v plný, ale super. A i jízdně to bohatě stačí, na okruh s Espacem asi nikdo nepojede. :-)
Já na něj zatím jen slintal přes sklo (na interiér), ale poslední dobou Renault umí, třeba Kadjar, to se nedá snad ani srovnat s tím, co někteří mainstreamoví výrobci v základu nabízí... a to zrovna třeba i v této tříde ten Ford.
Skoč do něj a projeď. Jsem zvědavej, co na to pak řekneš. Já se bál ovládání, ale naprosto v pohodě. Za jízdy, co řidič potřebuje, to si nastaví. Pravda určitě bude, že mezi základem (i tak velice bohatě vybaveným) a Initiale nějakej bude, ale naštěstí to nebude takovej rozdíl, jako dovedou předvádět nějaké automobilky.
No, asi na to mrknu, ale spíš se teším na Talismana a Megana :-) Zajímalo by mne, které je teda ve své třídě nejlepší MPV, když tady v testu sice říkají, že je to Galaxy, ale má jen 4 hvězdy, jako každá druhá Fabie >:D
Jo, já vim, že mi tu asi odpalcují za sympatii k Fordu, jenže všude jinde jsou ta auta hodnocena opravdu vysoko, stejně jako i v tomto testu koneckonců (pust si závěr videa), tak proč teda nemá 4,5 - 5 * >:D
Na pět hvězd musí být auto bez chyb a ještě mít kousek něčeho navíc, tady to podle mě na 5* rozhodně není. 4* vidím jako přiměřené a tu půlku navíc bych možná dal S-Maxu.
No po usednuti do noveho Meganu bych zase tak neprehanel. Tvrdych plastu se tam naslo vic nez dost, bohuzel, takze stale max prumer (ma kritika smeruje hlavne k vyplnim dveri).
Naproti tomu talisman byl paradni. S tim bych pokud jde o kvalitu nemel nejmensi problem.
Nezkousel, jen v nem sedel ted o vikendu ve Frankfurtu.
Talisman parada, vyplne dveri, palubka (az na tu bolest kterou ma i aktualni mondeo, kolem hlavniho LCD), chod ovladacu, kuze, moznosti nastaveni... vse jak se patri. Uz ted se tesim na mistni testy a srovnani s Superbem, jak dostane talisman nalozeno. >:D Konkretne slo o tento kus: [odkaz]
Megane takovy zazrak nebyl. Za me interier vypadal lip na fotkach nez nazivo, dverni vyplne mi prisli tvrde coz zvlast nahore dost vadilo (nevim jestli neni nejaky rozdil mezi predni/zadni dvere). Jinak designove to auto prokouklo, ale materialove mi prislo pod golfem (sedel jsem v nekterem z tech zakladnejsich, tak mozna se to se zmenou vybav zlepsi).
PS: vtipne ale docela bylo, ze slo o prvni den pro verejnost a tomu talismanu uz nesel otevrit kufr >:D . Nemci z toho meli docela *, se u toho stridali a "kaput, kaput" >:D
Tak, protože z něj Němci asi maj nahnáno :D:D Ne, nevím, nechci soudit, každopádně to vypadá velmi dobře ten interiér. Megane, no já nevim, on ani ten Golf v základu neni taková hitparáda a "levnější" značky koncernu už vůbec ne, takže to bude Renault muset soupeřit ale i bytelností.
Talisman objektivně zatím vypadá nejpovedenější z Mainstreamu, ale věř, že Superb ho interiérově přehraje... třeba i jen díky tomu rámečku... počkejme na test >:D
Talisman me hodne, hodne zaujal. Musim rict, ze do ted pro me bylo Mondeo designovym kralem ale Talisman mu prinejmensim sekunduje, jestli neni rovnou nejhezci. Passat se zde absolutne nechyta. Uvnitr jak uz jsem psal me taky nadchnul. Superb je uvnitr bezesporu kvalitni, ale postrada napad a ikdyz ma kvalitni materialy vsude, konkurence je uz dnes jeste dal a materialy nabidne jeste lepsi. Asi nejvic to prasti do oci na dverich. Sedadla navic v tom kousku co jsem sedel sli nastavit tak jak clovek ceka od premie,
[odkaz]
Vyhrat se dalo i s hlavovou operkou tak jak to nelze v teto tride ani u premie.
Bylo v tom aute min mista, min nez v passatu, min nez v Superbu (takze ono se to pak v redakcnim testu uz nejak uhraje :-) ), ale kdo neni taxikar, nebo neholduje vozeni na pravidelne prochazky svou domaci bilou techniku, nemuze mit problem.
Vazne skoda ze se nepovedlo onen hlavni display zakomponovat lepe, tohle ma koncern obecne vyreseno lip. On v principu nema kvalitnejsi materialy kolem a kolem, ale chytrou architekturou sve palubky neda moznost na kritiku. Talisman podle me jo.
Kazdopadne jestli bude Talisman jezdit tak dobre jak dobre vypada a pusobi mame v rybnice novou stiku. ;-)
Ted jsi mne dostal. Ja zvyknu auta kontrolovat tam kde bezne, nebo i jen obcas, sahnu. A plasty pod kolenama jen v autech kde me neco tlaci (coz byl treba priklad aktualniho mondea). Uprimne jde ta informace co za plasty ma talisman "podkulama" mimo me, stejne jako u superbu, passatu, XE a dalsich. Co me zajima jsou vyplne dveri, stredova konzole, vrchni cast palubky, ovladace a vsechny ovladaci prvky, volant, sedadla. Ceho se nedotykam muze byt za me klidne z tvrdeho plastu (a zvlast u nohou), takze na tohle ti neodpovim.
S najnovším Espace som ešte osobne nemal tú česť, ale ja by som ho skôr porovnával s S-MAXom. Predsa len už to nie je to full MPV čo bolo predtým a Galaxy ním práve je.
To jsem si taky myslel, než jsem právě dnes viděl ty rozměry. Proto mě to překvapilo. A osobně si myslím, že Espace je furt hodně veliký rodinný auto, a jestli je to MPV nebo crossover, už nějak neřeším, a ani tohle škatulkování nechápu.
Konieckoncov pri rozhodovaní o kúpe aj tak väčšinou človek rieši čo môže za určitý budget kde dostať. Pri takýchto autách či už bude o štvrť čísla väčšie alebo menšie zrejme nebude hrať rolu. >:D A teraz pre istotu nechápem ja za čo si dostal tie dve :no:
Espace je môj horúci kandidát na ďalšie rodinne auto,ale jedine v initiale - to vypada super. S 4control sa to veľké auto skladá do zákrut parádne. Na môj vkus by chcelo silnejší dizel,alebo ešte skúsiť benzín.
aj kia sedona s 3,3 V6 GDI s vyse 200kw bude nieco podobne .... takychto spacov v mpv podani sa zopar najde ;-) zvlast v amerike kde su silne MPV oblubenejsie ako u nas v europe
kazdopadne ma na europske pomery vykon tohto galaxy v dizli prekvapil ;-)
Ono s posledne v európe predávaným Carnivalom dobre cvičí aj to Crdi 136 kW ktoré tam je. Akurát dávkovanie výkonu cez pedál je hotová tragédia, to ma na tom aute jediné se*ie. Neviem či to ide po dráte, ale predch. gen. z klasickým lankom to mala urobené lepšie.
a mozno to ide silou vole ;-) ... ja viem.....tie stare kie za vela jazdecky asi nestali ....
trosku ma stale mrzi ze v eu sedonu nemame ... s tym 2,2 crdi s 200 konikmi zo sorenta by jej to podla mna slusalo... ale tak to uz je jedno ... u nas by si to asi nikto nekupil .. segment velkych MPV je v eu hodne na ustupe... az ma prekvapuje ked pozeram cisla koko predava galaxy sharan alebo alhambra dnes a kolko tomu bolo pred tymi xy rokmi... a veru ze nie je to pekny pohlad na tie predajne poklesy
Mno buď si istý, že to nemrzí len teba. >:D Aj u nášho KIA dealera keď som sa bavil s predajcami a servisákmi, tak všetci len zalamujú rukami prečo to tu ešte práve s tým motorom zo Sorenta ešte nie je. Možno sa boja, že to je na Európu príliš veľké ...čo ja viem? >:D
..... rovněž nadstandardně silný dieselový motor, na který konkurence například od Volkswagenu v současné době nemá odpověď (154 kW) a co BiTdi 176kW od VW
chybi mi jen porovnaní se škodou rapid, který by jiste ford porazila.
Já tedy nevím, ale kdybych potřeboval takhle velké auto, dost bych se rozmýšlel, jestli dám 1,5 mil. za galaxy, nebo Multivan/Třidu V.... I když je to auto opravdu vybavené vším, na co si vzpomenu, galaxy pro mě takovou hodnotu nikdy mít nebude. Tudíž těchto verzí se dle mého názoru moc neprodá.
Řekl bych že tyto vozy jako Renault espace Ford galagy volkswagen sharan mají tu nevýhodu že stojí přes milion a to je hodně znám pár lidí kteří by tak velké auto potřebovali ale prostě na něj nemají.
A takový Citroen jumpy nebo jumper stojí i o polovinu méně nebo Citroen C4 picasso (ale to je o něco menší auto ta C4.) ;-\
...se vrátil Vaverka, který si neuměl ani přečíst návod a psal tyhle bludy...
"Stejně tak nechápeme smysl červených diod, které řidiči svítí přímo do očí, když se přiblíží autu před sebou. Případně se rozblikají v okamžiku, kdy si senzory myslí, že se řidič blíží k překážce a hrozí střet, což je kupříkladu v Praze s mnoha ostrůvky a překážkami v provozu poměrně častý jev, i když jedete ve všech ohledech správně. Když vám takto zablikají diody do očí v noci po několikahodinové cestě, máte doslova rudo před očima. Zcela vypnout však systém nejde."
Ty diody vám pánové dokáží zachránit zadek až nebudete věnovat 10% pozornost řízení. Vypnout se zcela určitě dají (v Mondeu to jde, takže to zcela určitě jde jen v Galaxy...stačí chtít). Žádné ostrůvky ani překážky to nesnímá - to je totální blbost. Maximálně to na vás zabliká a upozorní, když se blížíte k chodci a před ním je mírná zatáčka.
Já chápu, že vás nová technologie, kterou v koncernu nenajde musí zákonitě "sr*t" a musíte ji totálně shodit. :no::no::no:8-s
Věřte mi, že mě tahle věc točila tak, že jsem prošel celé menu vozu čtyřikrát tam a zpět a vypnout to nejde, alespoň ne u tohoto konkrétního kusu. Ono políčko v menu, které by podobné funkci odpovídalo, tam je, ale stejně to funguje.
Nikde není napsáno, že to snímá ostrůvky, ale když se ostrůvky musejí objíždět a za nimi stojí zaparkovaná auta, chvíli jedete právě proti těm stojícím autům, což systém aktivuje.
To, že mohou diody pomoci při nevěnování se řízení, to samozřejmě mohou, ale toho, kdo se řízení věnuje tak, jak má, to bude akorát iritovat. Navíc když už se na silnici něco semele, určitě je velmi bezpečné právě v tu chvíli oslepit řidiče, aby raději ani nezareagoval... - stačilo by jediné, a to možnost stálého vypnutí, ať má řidič možnost volby.
Na poznámku o koncernu raději vůbec nereaguji, žádný fanoušek koncernu nejsem a nikdy jsem nebyl.
Já myslím, že to docela dost přibarvujete...za dne světlo není téměř vidět a v noci vás skvěle upozorní na hrozící nebezpečí. Pokud nejezdíte agresivně jako "mag*r", tak to na vás nesvítí...svítí to ve chvíli kdy dobržďujete na poslední chvíli a lepíte se na protijedoucí auta.
A vypnutí vám snad zítra dohledám a pošlu přesný návod... >:D
Svítí to ve chvíli, kdy jedete za autem blíž, než se systému líbí, což znamená třeba ve městě i dostatečnou vzdálenost. Mně vadí spíš blikání při údajném nebezpečí.
Nemám nic proti podobnému upozornění, pokud tedy jde vypnout, jak říkáte, ale ne stylem rudých diod mířících přímo na oči...S autem jsem najel téměř tisíc kilometrů v podvečer a v noci a bylo to velmi nepříjemné, zejména když už má člověk unavené oči.
jsou tam tři stupně intensity...na nejnižší stupeň se už hodně musiíte lepit na protijedoucí auto. A svítí to pouze a výhradně pokud jedete rychleji než vozidlo či předmět před vámi...
Je to asi věc názoru, mě to nijak nevadí a neobtěžuje...právě naopak :-)
Zdravím, měl bych dotaz ohledně interiéru a to přimo palubni desky. Jsou v Galaxy seriově dány tak nevkusná a malá tlačitka pod LCD panelem nebo se vyroba změnila jak u Modea po reakci na kritiku?
Díky