Verze HEV je zatím posledním přírůstkem nejnovější generace modelu Mondeo. Jde zároveň o první vůz tohoto jména s daným druhem pohonu a současně první evropský hybridní Ford.
za městem? To záleží na jízdní stylu. Při současném svižném provozu počítejte tak s 6 až 7 litry na 100 km. Je to dvoulitr, který navíc neoplývá dynamikou. Pokud ale pojedete hodně defenzivně ve snaze nechat co nejdéle pracovat elektromotor, bude výsledek o něco lepší.
Vsadím se, že za velmi podobnou spotřebu to zvládne i naftové Mondeo. Na okrsce určitě (vlastní zkušenost s MK IV a V) a ve městě při větší snaze také za 6, možná i pod . Nevidím nějaký důvod si kupovat hybrida >:D
P.s. Proč všechny hybridy musí vypadat divně? I Mondeo zkazí a postaví na ošklivá kola.
P.p.s. Jsem rád, že nesoudíte jízdní vlastnoti na základě předchozích generací, musím s vámi souhlasit a to i jakožto majitel MK IV. Přijde mi, že se i klasické naftové Mondeo vyrovná v jízdě (tlumení, podvozek) prémii. Na to dotáhne akorát Passat s DCC :-)
Na zadních sedadlech je opravdu trochu méně místa, je to tedy spíš pocitové, pozoroval jsem i u kombi, které nemá splývavou střechu, prý je to díky složité zadní nápravě, sedí se i výše, než u předchůdců.
nafta je do budoucna mrtva, pohrbej ji emysni limity a mytne ruzne v EU ktere dieselum nepreje a prat nebude, do 10 let se s dieselem do center mest nepodivas
Do luxusního auta automat patří a Mondeo poslední generace je rozhodně mnohem víc luxusní než sportovní viz. odstavec o komfortu jízdy. Prostě nádhera.
V kultuře chodu, emisích a servisních nákladech žádné TDCI nebude lepší. Jezdit po městě a na krátké trasy s TDCI je zhovadilost. Automat je jedna z velkých výhod hybridů, ale chápu, že pokud si proti elektromotorům zaujatý, tak musíš být masochista co rád řadí v luxusním autě.
Nejsem zaujatý, ale tohle auto je JEN do města... tudíž k ničemu. Na Okrsce ho TDCI uplně dotahuje... i kdyz se ti to nelíbí. Navíc nabízí lepší dynamiku.
Komfort jízdy je vysoký, sám sem v tomto voze s normálími motorizacemi jezdil, o tom žádná, ale HEV za ty peníze? Děkuji, nechci. A řadím rád
rozdil v cene oproti 150konovemu naftaku je necelich 50 tisic (tahle nafta ma horsi dinamiku), 180 konova nafta je za stejnou cenu (tahle nafta ma lepsi dinamiku)
takze na vyber mas jen jedno z toho co uvadis, bud nizsi cenu a nebo lepsi dinamiku, oboje ti zadna nafta ve stejne vybave u Mondea nenabidne
Nejlepsi motor je atmosfericky benzin vetsiho objemu, ktery ma ale vyssi spotrebu ve meste a hybrid prave toto negativum prekonava. Nafta byl spatny pokus z Nemecka a Francie, ktery dosel do slepe ulicky.
tohle auto by bylo paradni v kombiku a s krapet vetsi baterii s alespon 20-30km ciste na elektrinu, tech 1.4kWh je smesne malo a celkem se divim ze to ubralo prostor zavazarelniku, ta baterka bude mit nejakych 10 kilo a samotna baterka asi moc velka nebude, to zas nabobtnaly rekl bych ucelove
[odkaz] zvlastni ze to udelali takhle velike tu baterku, vpodstate 80% baterky je jen jeji chlazeni a navic tak ze to omezili jen na sedan, proste genialni zpusob jak to cele po...
baterky proste patri do podlahy, nizsi teziste a spousta nevyuziteho mista kam se jich da nacpat spousta
podobne ako kia optima hybrid.... ;-) .. alebo nedavno testovany hybridny range rover sport .... na papieri su to uzasne auta.... len s nimi nezacni jazdit v praxi.... tam sa v celej nahote vzdy ukaze "genialita" tychto hybridov.....
nedavno tu bol clanok ze nissan uz tusim aj zmensuje porfolio modelov s hybridnym pohonom.... ono znacky na to postupne pridu ze toto nie je asi to prave orechove co bezny clovek od auta v praxi ocakava ... keby radsej sa zamerali na zlepsovanie bezninov a dizlov ktore maju stale velke moznosti
Když tomu nerozumíš, tak nepiš do diskuzí. Optima je hybrid bez spojky? Začni tím, že pochopíš činnost HSD u Toyot a pak zkusíš pochopit konstrukci klasických automatů. V praxi se hybridní Toyoty osvědčily u služeb Taxi, což je ten nejtěžší provoz. Tenhle Ford je na tom konstrukčně hodně podobně.
Zážehové motory ještě nějaký potenciál mají, vznětové mají to nejlepší za sebou, protože emise a náklady na jejich odstranění, nicméně i tak ani benzíňák nikdy nebude umět při brždění motorem vyrábět benzín jako elektromotor elektřinu.
A ty tomu rozumíš? Když vynecháš ty ekoblbosti, které jsou stejně v 90% případů na oko, nebo spíše na papír, tak v čem je výhoda tohoto oproti dieslovému Mondeu? Cena? ne... náklady na provoz? ne.... dynamika? ne...
Ten smajlík demagogii a omezenost neskryje. Kolik si viděl taxikářů s TDCI a automatem? Kolikrát je menší ČR než USA-Kanada-Austrálie-Japonsko-Německo?[odkaz]
Kolik? Rozhodně víc, než těch s hybridama.... a u nás? Nespočetněkrát více naftových taxiků na jeden hybridní.... Kolik ty?
Já nejsem v zásadě proti hybridům, bohužel ještě nikdo nevyrobil takový, který by nebyl drahý a nebo ošklivý, proč vypadají divně? .... tvá demagogie je naprosto stejná proelektromobily, jako moje pronaftu. Tak si nech aroganci od cesty
Ale my žijeme v Evropě. Takže nás nemusí moc zajímat kolik a z jakých důvodů jezdí hybridních taxíků v USA. A nadto většina z nás tady nejsme taxikáři, proto auto nemusíme posuzovat pohledem taxikáře.
Nicméně pro taxi, které jezdí zejména ve městě může být hybrid dobrou vobou. Ale tohle Mondeo evidentně není druhý Prius.
Příklad taxikářů jsem uvedl jako nejtěžší zkoušku pro kvality automobilů. Jsi vážně takový xxx, že tohle musím zdůvodňovat? Tohle Mondeo je v něčem lepší než Prius a konstrukčně je mu hodně podovné - test jsi asi nečetl. Ale my žijeme na světě a od dieselů se bude ustupovat/ustupuje i v EU.
Test jsem četl, a 3,5 hvězdičky odpovídají vyznění textu. Žádné nadšení z pohonu v něm nevidím. Podle mě je Mondeo lepší auto než Prius, ale rozhodně ne lepší hybrid než Prius. Spíš to vypadá, že si Ford odškrtl povinnou kolonku "hybrid v nabídce". Protože jsem klidný řidič, klidně bych si hybrid dokázal představit, ale spíš něco od Toyoty (Lexus), Mondeo bych proti hybridu upřednostnil jak v benzínu tak v naftě.
On nějaký motoristický novinář během testu auta vyjádřil nadšení z potenciálně kvalitní konstrukce? Když čtu testy s V8 OHV tak zmiňují jen zvuk a spotřebu, ale kvalitu a servisní nenáročnost nikdy. To je spíš vyjímka. Lexus bych s Mondeem nesrovnával a hybridní Toyoty končí velikostně pod Mondeem, takže v tomhle autě smysl vidím.
Zrovna p.Dusil je dost technik, ten by mohl kvalitní konstrukci ocenit. Ale nevidím kvalitu konstrukce v tom, že je to hybrid. Velmi malé baterie, špatně dávkovatelné brzdy, věčně vytočený motor, absence otáčkoměru, mizerný kufr.....kdo čte, chyby vidí.
Lexus s mondeem nesrovnávám, protože cena. Ale chtěl- li bych hybrid, byla by to asi jasná volba.
Kdyby se rozumně vyřešilo dobíjení třeba na letišti, může být spousta taxíků klidně čistý elektromobil - dojet 30km tam a zpět, pak zase dvě hodinky čekat a nabíjet. Typické užití auta to ale není.
Test jsem četl a beru výsledek 3,5* (tady na auto.cz v poslední době: 4* normální dobré auto, 4,5* hodně dobré auto, 3,5* spíše horší auto).
Ty tu mluvíš o demagogii a sam se chováš jako... no to je jedno, nechci Ban. Takže odteď vlastně jen ty víš správně, co do jakého auta patří? Já Mondeo v automatu nechci, chápeš? A nejsem sám, tak proč mi cpeš automat? A klidně se s tebou vsadim, že s TDCI na okrsce i na dálnici dotáhnu tento Hybrid.
No, ve světě nevím, nikdy jsem to nezkoumal, ale v Evropě jsem si skoro jistý, pokud máš jiný názor, můžeš to prosím prezentovat, ideálně uveď i konkrétní čísla a zdroj, aby si pán mohl být jistý :-)
Co tu furt motas okrsku a dialnicu. Tento hybrid je urceny pre mesto. Tam ziadny dizel v takom velkom aute nebude jazdit za 5. Mozes si nahovarat ze ano, ale je to proste nemozne. A o meste sa bavime o ceste so semaformi, zapchami a pod. Nie o presune z x do y po obchvate.
Hovoris o minulej generacii? Tam to este platilo. Ale posledne Mondeo uz ten vyborny podvozok nema. Je to len sedy stred triedy...
Inak tento konkretny model je naprosto zbytocny. Hybrid s bateriou smiesne malej kapacity nema velky vyznam. Snad len v meste, kde to staci na rozjazd. Lenze taketo velke auto sa obvykle do mesta nekupuje...
Mluvím o MK V, projel sem 2ks se slabší i silnějším TDCI, podvozky sou super a na vrcholu třídy, shodují si na tom i testeři. Tlumí prefektně nerovnosti a přitom je auto tuhé. Není to sporťák, je to auto střední třídy. Jel si ho vůbec?
K Mondeu a jeho podvozku. Krátce jsem vyzkoušel také dieselové Mondeo. Bylo to v rámci prezentace hybridu. Před tím jsem jezdil jen dva benzíny a ty jezdily skvěle. Mnoho kolegů mi ale říkalo, že diesel je o dost horší. Když jsem se ale projel, nepřišlo mi to horší. Naopak byl jsem nadšen lehkostí ovládání, rozhodně neočekávanou. I dieselové Mondeo solidně padalo do zatáček a řídilo se dobře. Čekal jsem topornost a těžkopádnost, ale ta vůbec nebyla. A ano k tomu skvělý komfort odpružení. Mondeo rozhodně tlumí nerovnosti lépe než Passat. ten k tomu potřebuje adaptivní podvozek, aby takto komfortně jezdil. Jezdil jsem v minulosti všemi generacemi s výjimkou té úplně první do roku 1996 a všechny jezdily dobře, byť rozdíly mezi nimi určitě byly.
Tvůj pohled je jen pohledem nevzdělance neboli diletanta. Tvůj organismus by toto auto měl ocenit, protože bude do okolí vypouštět méně škodlivých emisí než jakýkoliv diesel v praxi a tvoje peněženka ocení nízkou spotřebu a nízké servisní náklady. Schválně napiš nějaký diesel s automatem co bude mít podobně nízké servisní náklady. Chci se pobavit.
Odkaz na význam slova ekoterorismus ti nechci dávat. Jen ztrapňuješ sebe a trochu i H-D.
Tenhle zážehový motor nemá turbo ani přímé vstřikování ani DPF. TDCI je proti tomu kasička. Který automat spojený s TDCI je bez elektroniky a je tak mechanicky kvalitní jako tohle? Elektronika se většinou sere, když je spojena se spalovacím motorem. Jak by se jinak dala vysvětlit špičkově nízká poruchovost Priusů...
Tak jinak... jaké investice mimo nějaké této fóbie pravděpodobnosti z více součástek v naftovém motoru, jsou u konkrétně TDCI vyšší?? Dám ti příklad - mám TDCI a kamarád totožné Mondeo s 2.0 atmosférou. Oba přes 200 tisíc najeto a nikdo s motorem nic nedělal..... takže?
A co fóbie z výdrže baterek a elektromotorů? To je víc součástek, než v naftě ne?
A na kolik km se takové auto kupuje? Nejsem taxikář.... A proč sem pořád cpeš ty automaty???? Ja automat třeba vůbec nechci a takové auto bych si nekoupil, chci manuál. Prius určitě pro své určení není špatným vozem, ale i ten umí jezdit za 10litrů.
Tohle je diskuze o luxusním autě, tak proto. Prius umí jezdit i za patnáct, ale není to nijak podstatné. Podstatné je, že i na dálnici žere málo a ve městě porazí vše. Najet s moderním dieselem EU6 200k bez investic do dvouhmoty, něčeho z palivové soustavy, výfukové soustavy či turba je prakticky nemožné. Užij si svoje luxusní auto s kvrdlačkou a dieselem co neplní eu6 a nezasviňuj diskuze o moderních autech, jejíchž existenci nechápeš, protože máš omezené znalosti konstrukce automobilů. ENDE
PS: Teď už chápu proč se automobilky chlubí jen spotřebou. Vychovat zákazníky aby ocenili samotnou konstrukci je nemožné, když i na auto webu musím vysvětlovat téměř základy.
Tohle není diskuze o luxusním autě. Tohle je diskuze o Mondeu. Takže svoji větu "nezasviňuj diskuze o moderních autech, jejíchž existenci nechápeš, protože máš omezené znalosti konstrukce automobilů. ENDE" bys měl aplikovat především na sebe. Zejména první dvě slova si vezmi k srdci a nauč se chovat trochu slušněji.
No, pobavils mě, že Mondeo je luxusní auto... asi si v ničem, co se třeba označuje prémie neseděl, ale budiž, je to dobré auto. Ano, spousty moderních dieslu s EURO 6 najede více, než 200tiísc km. Podívej se kolem sebe, třeba k Fordu, nebo ke koncernu VW, nebo k japoncům.
A prosimtě co mne jako zákazníka má zajímat? Zajímají mne náklady, jak na provoz, tak na servis. Ty mají moderní naftové motory solidní. Zajímá mne odhlučnění, což v případě Mondea je opravdu výborné na svou třídu a pak dynamika, která je také lepší, než u hybridu i když Mondeo je trochu při těle s nadváhou.:)
Běž se na ty moderní diesly po 200 tis podívat. A taky na spotřebu oleje. Jeden nejmenovaný dehtový zázrak s Logem Audi vykázal mezi servisním intervalem doporučeným výrobcem a prováděný ofiko servisem spotřebu 1,8 litru oleje.
Ovšem na BMW 5xx opět s dieslovým motorem a spotřebou 2,4 to opravdu nemá.
tolik oleje nebere vyčochtaneje 15 let starej vergl s najetýma 300 tis km >:D
DPF, vstřiky, turbo nebo popř. více trub, čerpadlo, žhavičky, dvouhmota nebo šmejdské dsg.
Najedeš 250 tis a mů§že jít na to. Akce tak za 50-100 z vrakáče, v případě nových dílů prohučíš tak 150-250 dle typu a tídy auta >:D >:D >:D
Najel sem 200 tisíc na nejporuchovějším voze po roce 200 tisíce s jedním měněným turbem. Na dalším bez ničeho, kolem mne jsou naftové vozy od Fordu a koncernu, které do 200 tisíc nepotřebovaly žádné investice mimo rozvodů.... neříkám, že všechny motory jsou dobré, ale nevěřím, že Hybrid s neodzkoušeným systémem musí zákontě vydržet více.... možná ta atmosféra v něm, ale celý systém?? Ha ha :-)
Jojo.. a ted jeste napiš o které generaci mluvíš, at máme jasno >:D TDCI ve Fordu je už pár let HDI od PSA. Ano, staré TDCI od Fordu mívaly problém, ale o dvě generace Mondea nazpět :-)
Já teda ještě neviděl MK IV, nebo trojkovyho Fokuse čudit saze, nevylučuji, že nějaký dobytek s tim takhle nejezdí, ale z pravidla už to není takové, jako třeba v případě TDDI, nebo TDI od koncernu staršího data výroby.... a ty alespoň jezdily a nekazily se.
TDI PD byl držák, ale ty doby sou už právě pryč a moderní diesly už rozhodně držáky nejsou. mam to od lidí co se opravami aut živí, takže info z první ruky.
Samy říkaj., že jediný auto, který by si vzali na cestu po evropě v dieslu je právě to TDI od VW Group.
Přesně. Fordy vždy kouřili a hodně z výfuku při každém běžném přidání plynu. Deset let na to koukám a možná to nejsou špatná auta, ale jelikož to hulí, je to šrot a špatně vyrobené, protože když za tím s dětmi jedeš... je to hnus.
Nauč se číst!!! Spousta EU6 dieselů najede víc než 200k km - tohle nikde nevyvracím!!!! Ale s jakými náklady?
Končím, protože neumíš číst. Už mně to došlo - Ozzman jako Ozzák, že jo?
Tohle je luxusní auto, protože pohodlnost a s tou je spojen i automat. Nehodlám slovíčkařit a označovat za luxusní jen ty nejdražší automobily.
Jaké náklady? Neříkám, že všechny motory jsou super spolehlivé, ale konkrétně třeba ty od Fordu, potažmo PSA, těch 200 tisíc dají povětšinou s prstem v nose..... Jestli si jezdil na vylítané stočené plečce... to je už tvuj problém.
Pořád si mi neodpověděl co teda po autě mam vyžadovat?
Jasně, EU6 diesel dá 200k bez výměny čehokoliv a je to pravidlem.
Vyžaduj co chceš. Trvat na mondeu s manuálem je blbost. Většina lidí si koupí Mondeo s manuálem kvůli ceně a obav ze servisních nákladů automatu. Petrolhead co má sporťák a chce manuál je částečně pochopitelný, ale ty nejsi.
Já se nad tím nepodivuji. Chápu, že vyšší servisní náklady a cena při koupi vozu mnohé lidi od automatu odradí. Celá pointa je v tom, že Ozzák iracionálně ignoruje výhody automatů v pohodových/pohodlných autech, aby oslabil podstatnou výhodu hybridů obecně. Pokud za mnou někdo přijde a bude chtít co nejpohodovější jízdu bez starostí, tak mu ten automat vnutím, protože jiná cesta není.
Jestli někomu něco nutíš, jsi s prominutim k.o.k.o.t..... nemá smysl se s tebou bavit, když nepřijmeš názor jiných lidí. Nikdo jiný nemá pravdu, jen ty....
„Jestli někomu něco nutíš, jsi s prominutim k.o.k.o.t..... nemá smysl se s tebou bavit, když nepřijmeš názor jiných lidí. Nikdo jiný nemá pravdu, jen ty.... "
Pokud něco chceš tak něco musíš udělat. Člověk co chce nejvyšší komfort musí mít automat i když má předsudky. Vůbec nechápeš, že respektování názoru jiných má svoje hranice.
„Rodiče a učitelé ti nutili mnohé a jsou to proto k.o.k.o.t.i."
Tohle si sice neřekl, ale pokud já jsem kvůli svému nucení automatu člověku co chce nejlepší komfort a pohodu, tak oni jsou ještě větší.
To je snad moje věc, jaké auto chci a preferuji ne? Já ti také nic nenutím. Nemusím být petrollhead na to, abych chtěl manuál. Taky už sem i slyšel od podobných plácalů, že výměna automatu je vlastně stejně drahá jako manuálu a že když nechci to, co on (automat) jsem *** :D:D Jsi k smíchu i se svými arogantně podávanými názory..
Ano, výměna , resp. reapse automatu stojí i méně, jak repase manuálu s výmnou spojky a dvouhmoty.
Samozřejmě nesmí být tím automatem nepovedené cvt, aušosové dsg nebo nový 9kvalt od ZF.
Ale klasický 4-5-6-7 stupnový HDM automat jde repasovat někde v rozmezí 20-45 tisíc Kč.
jen spojka s dvouhmotu je akcce cca 15-30 dle typu a repase manuálu dalších 10-35.
Tak počítejte, počítejte.
Vše je o údržbě a zacházení, pokud ještě dnes existují lidi a ofiko servisy - , jako pán tuhle, co věřil, že nápln v automatu není potřeba nikdy měnit, že prý ho ujistil servis že to nemění, tak je to těžký.
S temi automaty je to slozitejsi, zalezi hodne na tom jaka je to znacka. Ty tebou uvadene ceny jsou pro ty nejlevnejsi u tech horsich treba nekterych japonskych modelu mohou byt ceny za opravy klidne trojnasobne i vyssi. Jinak DSG neni aususove je to nejlepsi prevodovka pro slabe motory jaka je na trhu, co by za ni dal takovy Ford s jeho opravdu aususovymi Powershifty od Getragu.
S temi dozivotnimi naplnemi je to celkem problem, ja treba na prevodovce nemam nic co by pomahalo s vymenou, protoze ta dementni prevodovka je "sealed for life", vymenit olej se da, ale je to dobry oser.
Co se četl diskuze na škoda forech, vw a audi tak si většina lidí stěžuje, že DSG řadí trhavě, nelogicky, živnotnost komonent nic moc a ještě to málokdo umí opravdu dobře opravit a když už ano, účtuje si za to víc jak za klasické HDM >:D
Japonci nemaji vetsinou CVT, CVT ma jenom Nissan a pak Toyota/Lexus v hybridech, jinak v podstate vsechny ostatni japonska auta jezdi na HDM automatech zejmena AISIN sem tam JATCO a dalsi. Ja mam treba Japonce s normalnim HDMkem.
Velkou vyhodou DSG je, ze je rozebiratelna na prvocinitele a daji se jednotlive prvocinitele vymenit, takze ano obcas odejdou spojky (ale lze je vymenit), obcas odejde mechatronika (taky lze vymenit zvlast), servisne to pak vyjde levneji nez resit zavadu celku jako u nektere konkurence. Opravit se to relativne umi diky dlouholetym zkusenostem a obrovskemu mnozstvi prevodovek na trhu.
Hlavnim problemem DSG z hlediska jizdy je podtaceni motoru, ale to je bohuzel spolecne vicemene vsem modernim automatum, protoze "ekologie".
"elektronika se většinou sere, když je spojena se spalovacím motorem"- tak ty radši nikomu nepiš, že je nevzdělanec neboli diletant.
To jsou perly.......
Elektronika se sere různým značkám různě. Prius je spolehlivý, což je ale obecně vše od Toyoty. Řekl bych, že se elektronika kazí nejvíc těm, kdo na ni šetří. Viz dříve Renault.
Test jako u všech elektroaut.O čalounění,otvírání kufru se dovíme všechno,spotřebu
nikdo něměří,nemá odvahu,odpověď"počítejte s 6 - 7 litry" ukazue kvalitu testu.Změřit spotřebu na delší trase se všichni bojí,protože by mohlo vyjít číslo které se nehodí.
S autem jsem jezdil smíšený provoz, ovšem s převahou města. tam je vůz také dokonce i podle Fordu primárně určený. Nejde o to, že by se člověk bál. Proč?
Jak bez kompromisů? 0-100 za 9.2 a maximálka 187km/h, to jsou údaje, které nestačí na běžné základní motorizace. Hybrid dává smysl ve městě... ale zase proč si kupovat Mondeo do města?
Fascinuje mě jak u běžného auta lidem vadí maximálka „jen" 180km/h. Vždyť na tomhle vůbec nezáleží. I na německé dálnici lidé tolik běžně nejezdí. Nejsou sebevrazi.
Přestaň šermovat normativy, co lidem stačí nebo nestačí a co by měli/neměli mít v autě. Máš osobní zkušenost s Mondeem v hybridu nebo se tu plácáme bychařením?
Já je třeba nemám a proto si tu nedovolím vypisovat story lepší/horší.
Prius je pro mě třeba auto, který mi nesedí, nechci ho. RRS hybrid je max na pohánění klimy v zácpě stejně jako spousta podobných hybridů. Přesvědčivě třeba funguje Q50S, míň už IS300. Větší bratr GS450 naproti tomu naprosto famoźně.
Jen zběžně tedy k Mondeu lze napsat, že díky instalaci obstarožního netočivýho a línýho dvoulitru může působit elektromotor jako náhrada přeplňování a na pár km šouraček po městě.
Přitom je to vůz formátu, kterej má plnit pohodlný, rychlý a komfortní cestování, k tomu potřebuje dostatečně silnou pohonnou jednotku, tu jaksi v tomto modelu nedostávám...
...proc konstrukteri hybridnich aut navrhnou extra usporny elektropohon, ktery pak doslova zabiji naprosto nesmyslnym spalovacim motorem?!
Ja jsem z toho fakt jabko, proc tam je nenazrany dvoulitr bez turba? Proc tam nenacpou bud usporny 1,0 turbo / 92 kW, nebo turbodiesel, nebo rovnou nejakou V6, R5 turbo, nebo neco takoveho? V prvnim pripade by se jednalo o celkove opravdu uspornou soustavu, v pripade V6/R5 turbo pak zase o vykonne auto, ktere ve meste a v kolonach zbytecne nezere.
Ale koupit si takove pomale, slabe a navic ve vetsine pripadu - mimo zacpu, nebo ucpane centrum mesta - i nenazrane auto, navic s omezenym objemem kufru mi prijde jako totalni nesmysl.
Svaty gral vyrobcu aut je modularni reseni hybridniho pohonu, tak, aby mohli prakticky ke kazde konfiguraci vozu nabidnout hybrid - proste jen zaskrtnutim prislusneho policka v konfiguratoru, ale to je jeste porad hudba budoucnosti.
Ne. Spalovací motory v hybridních toyotách jsou vyhlášené držáky s minimální poruchovostí a toho lze dosáhnout jen tou cestou, kterou šla Toyota. Pokud v další generaci přidají turbo a přímovstřik, tak poruchovost musí zákonitě stoupnout.
1,6 Valvematic 132 koní
1,8 z Priusu 100 koní
Takže Ozzák inteligent zase kecá.
No, tak třeba Ford má Ecoboost 1.0 92kw... už nějaký ten pátek jezdí a nevidím problém. Stejně tak 1.6,potažmo 1.5EB se 110 a 118 a 134kw... také jezdí bez poruch. K těm by mi ten hybrid seděl.
Pořád nevidím, kde má Toyota malobojemový motor s takovým výkonem? 1.6tka na nižší nižší střední třídu už není uplně malý objem...
„No, tak třeba Ford má Ecoboost 1.0 92kw... už nějaký ten pátek jezdí a nevidím problém. Stejně tak 1.6,potažmo 1.5EB se 110 a 118 a 134kw.."
Když oni ty Toyoty najezdily těch pátků desetkrát tolik. Fakt už nemůžu. Jestli předpokládáš, že ten tříválec bude mít stejnou životnost a poruchovost jako spalováky s Atkinsonem bez turba a přímého vstřikování, tak jsi blázen.
Argument s 1,6 si nevyvrátil, ale i tak má Toyota ještě stokoňovou 1,33.
Hele, ty tu jen bychaříš... jel si někdy s tim Ecoboostem????? Já ano.. pokud chci nízkou spotřebu, tak Mariachi má naprosto pádnou připomínku.
Netvrdím, jak moc je Toyota spolehlivá, nebo jak moc ne, ale ptal ses, proč je v priusu 1.8mička a ne menší motor..... zkrátka že takhle výkonnou jednatrojku, kterou si uvedl, Toyota ne
Jsi jen plácal, co bychaří, vnucuje druhým lidem svůj názor a chová se arogantně. Rohoduješ se na základě nějakých teorií, ale praxe je jaká? No je povídej, s jakými hybridi jsi jel a s jakými Fordy jsi jel?
Zase se snažíš odklonit diskuzi jinam. S ecoboostem jsem nejel a ani to pro mé argumenty není potřeba.
„Netvrdím, jak moc je Toyota spolehlivá, nebo jak moc ne, ale ptal ses, proč je v priusu 1.8mička a ne menší motor..... zkrátka že takhle výkonnou jednatrojku, kterou si uvedl, Toyota ne"
Já se na to neptal Ozzáku! Proč zase lžeš? Zbytku nerozumím. Nauč se česky. Vlastně nauč se toho mnohem víc, protože vystupuješ jako chudák co když ho někdo usvědčí ze lži, tak odvádí diskuzi jinam. Proč je v diskuzi o spolehlivosti-životnosti důležité jestli znám chování nějakého motoru v praxi? Protože Ozzák je zas v koutě a neumí argumentovat jako racionálně myslící...
Teorie o spolehlivosti atmosférických motorů (pokud možno bez přímovstřiku) je podložená praxí.
cituji tvůj příspěvek z 13:27 "Proč je v Priusu obří 1,8, když jsou dnes hlavně v EU běžné menší objemy?"
Tolik k tvé otázce
V čem lžu? Nemáš žádnou reálnou zkušenost, jen plácáš a napadáš.... Chceš se přít o češtině ? Tak si zameť před vlastním prahem.... Tímto s teobu končím. A nesnaž se tu vykrucovat, sám si se**š do huby.
A projeď si nějaké motory z 21. století, možna by ses divil, kolik vydrží... a zrovna Ecoboost je na tom velmi dobře...... Zvedni se od počítače, teoretiku.
Pojem řečničká otázka ti evidentně nic neříká. Tuto otázku pokládá ten, kdo zná odpověď. Začal se ptát mariachi. Tys inteligence opravdu moc nepobral.
Dál je to jen zoufalé napadání a vykrucování. Dej si pivko na uklidněnou a ukaž mně tříválec ecoboost co najel tolik jako hybridní Toyoty. Časem a nájezdem prověřený motor je v tomto srovnání jen ten od Toyoty.
PS:
„Protože Toyota nemá adekvátní maloobjemový motor s takovým výkonem?"
Existence maloobjemového motoru 1,33 s výkonem stejným jako atkinsonová 1,8 tě dost rozhodila. Zkus uznat chybu.
Uznám jedno, ted čtu, že ta 1.8 má 100k a ne 100kw, moje chyba... to víš, jsem zvyklý, že dnes třeba koncernové vozy, nebo i Ecoboosty z malého objemu mají skoro 100kw.
Ukaž ty mne Ecoboost tříválec, který se rozpadl.... Časem se uvidí, ale hned odsuzuješ něco, co ani neznáš. A to jak se arogantně a nejem ke mne vymezuješ... za to si opravdu už další diskuzi ode mne nevynutíš... Napadáš ty mne i ostatní, již od začátku, navíc se teď vykecáváš a vymlouváš na řečinckou otázku.... takže prosím, dej mi pokoj a jdi si projíždět Mondeo HEV v automatu zpět na obrazovku tvého počítače..
Svět se trochu otřásl, ozzy uznal chybu, ale zase to pokazil, protože se dál vykrucuje. Diskuze s tebou je únavná, tak se neboj že si ji budu vynucovat. Vymlouvat se na řečnickou otázku není možné. Normální člověk pochopí, že to byla řečnická otázka a že jsem odpověď (navic od tebe) vůbec nechtěl, protože jsem ji znal. Ale abys měl klid, tak si teď pustím Dirt3 a projedu se s něčím s turbem. Na konzoli mně nižší životnost těhle motorů nevadí.
PS: Rozpadlé oturbené tříválce přijdou časem, kvalitní a prověřené atmosféry máme už teď. .
Ta stokonova 1,33 je ale bez turba, ne?
Mne jde o to, ze hnat dvoulitr bez turba do 6000 otacek je zbytecne, kdyz muzes na ten samy tocivy moment pouzit treba 1,5 EcoBoost pri dejme tomu 2500 otackach. A s tim pak souvisi i spotreba a realna provozni uspora.
A je mozne, ze by pak ani nemuseli na Mondeo davat balonove pneumatiky s umyslem odradit ridice od sportovni jizdy, pri ktere by se realna neschopnost atmo dvoulitru to Mondeo rozhybat, ukazala v plne krase.
Ano je bez turba. Ozzák chtěl znát stokoňový maloobjemový motor od Toyoty tak jsem mu ho dal. Ne nadarmo některé automobilky odklánějí příchod turb na dobu, až už nebude vyhnutí. Ber to tak, že Toyotě tenhle tah vyšel a má díky tomu pověst kvality. Volkswagen a další hlavně evropské automobilky vsadily na turba a přímovstřik co nejdřív a jejich pověst je i přes vlastenectví strašná.
Komfortnost podvozku je pro tohle auto mnohem větší plus než falešná sportovnost, takže ty gumy nejsou problém.
Trochu kroutis. VW ma (melo, pokud uz to opravdu vyresili) problemy s rozvodovym mechanismem, na to nema primy vstrik, ani turbo, zadny vliv, respektive by mohli mit stejne problemy, i kdyby delali motory s timto poruchovym systemem jen atmosfericke.
Ozzman myslel na maloobjemovy motor s turbem, ktery Toyota nema a proto dava do Priusu motor NA s vetsim objemem, osobne jsem si celkem jisty, ze jakmile budou mit dobrou 1,0 - 1,2 turbo, okamzite ji do Priusu daji.
Komfort je jiste plusem, kor v aute, ktere dynamicky na sportovnost nemuze ani pomyslet, no osobne si nemyslim, ze by gumy nasledkem, ale jsou spise pricinou - tedy Ford je na auto dal proto, aby v ridici nevyvolavaly potrebu jezdit rychle a tim ho neprimo "donutit" jet usporne. Muj nazor.
Kroutíš ty. Ozzy napsal:
Protože Toyota nemá adekvátní maloobjemový motor s takovým výkonem?
O turbu nic nepsal, jen výkon a objem.
TSI mají více problémů a v praxi není nic zas tak vyjímečného, že turbo nevydrží ani 50k. Že je to možná způsobeno blbým řidičem? Na to se nehraje, auto má být blbuvzdorný - jde o prachy.
[odkaz]
Teď jsem za odpůrce pokroku a zpátečníka, ale časem nás bude víc. Uznám jen to, že tyhle motory žerou v malé zátěži opravdu málo, takže diesel za vyšší cenu nemá moc smysl, jelikož u nich možná turbo vydrží o něco víc, ale má další drahé mouchy...masařky.
Ja nic nekroutim, jen si umim predstavt v kontextu, co Ozzman myslel tim maloobjemovym motorem - reagoval totiz, stejne jako ty, na muj horni text, kde jsem psal o nesmyslnosti montaze 2,0 NA, kdyz ma Ford skvelou 1,0 EB, nebo 1,5 EB. Nebo ty si snad myslis, ze by Ozzman chtel davat do Priusu k elektromotoru tu 1,33 bez turba?
Nemam te za odpurce, spis za cloveka, ktery se upjal k jedine vire a naprosto odmita jakykoliv argument, no takovych zaslepencu je tu hodne. Je to tvuj problem a ja ti mindraky lecit nechci, tvuj psycho profil je mi ukradeny a rozebirat ho tady uz nehodlam. :-)
Ozzman už svoji chybu uznal, takže je o tom zbytečné diskutovat. Na víru v technice kašlu. Víš moc dobře, že to co jsem napsal nejsou vymyšlenosti. Skvělou (no fuj) oturbenou 1,0EB tam z nějakého důvodu nedávají. Věř jim.
Obecně se dá říct, že všechna opatření ke snížení spotřeby snižují životnost a zvyšují poruchovost. Atkinson je jedna z mála vyjímek, tak proč bych proti tomu měl jít. Ať mají zákazníci na výběr. Kdo chce atmo ať má atmo a kdo turbo má turbo. Mně Toyota s objemným atmo atkinsonem přesvědčila - nadšení majitelé se statisíci bezproblémovými km a nízkou spotřebou jsou nejlepší reklama.
Uznal sem jen to, že jsem si spletl kw a koně, na tom nic nemění, že má Prius 1.8, která je výkonově pod úrovní oturbených downsizovaných motorů z Evropy (žil jsem v domění, že Prius má 100kw, má chyba). A ano, myslel jsem to tak, že nemají turbomotor o malém objemu, který by nahradil tu 1.8. Jak píše Mariachi.
Přestaň už si brát mne do pusy, a 1.0 EB v Mondeu zahájilo prodej až teď, HEV už se testovalo minimálně vloni, tak možná proto... Byl tu o tom i test, nebo spíše jízdí dojmy.
Tam je 1,8 právě kvůli tomu Atkinsonovi. Atkinson ubírá výkon/moment, takže aby to měla aspoň trochu rozumný výkon, musí to mít holt dostatečný objem. Patrně má Atkinson nižší spotřebu než srovnatelně výkonný běžný motor. Vždyť jinak tam mohli dát 1,6 z Aurisu, která má vyšší výkon i točivý moment.
Že Atkinson bere výkon, jde krásně vidět i na grafu Civicu 1,8i-VTEC, kde na úsporné vačce (která právě zapíná Atkinsona) dosahuje nižšího točivého momentu (a tedy i výkonu) než na klasické.
[odkaz]
Prius má 100kW, ale to je kombinovaný výkon spalovací+elektrický motor. Malé turbo už v Aurisu mají, a přesto to nevypadá, že by jej v novém Priusu chěli použít.
Je mozne, ze motor bez turba je pro "obcasne" pripojeni, ala hybrid, diky nabehu vykonu bez prodlev lepsi, ale obecne mi tato kombinace nedava smysl - ani u Mondea, ani u Priusu.
Jak jsem psal, mnohem vetsi smysl mi dav ahybrid v nejakem podobne velkem aute, pod kapotou V6 3,0 turbo + elektromotor. Tam je to pouziti super - nakopnu to v podzemni garazi, ven vyjedu na elektriku, zacpu v centru taky na elektriku, na predmesti pojedu jeste porad celkem usporne i s tou V6 a na dalnici se to trilitrove turbo rozparadi a prenese me do dalsiho mesta, kde budu zase setrit palivo za pouziti elektriky.
Ale to horni Mondeo, stejne jako Prius, mi prijdou jako auta pro lidi, kteri auta ve skutecnosti v podstate nesnaseji a to neni muj pripad, proto mi to nedava smysl.
Jenže pokud dojde na krizovku ve městě a bude nutné přidat k elektřině spalovací motor, turbíně potrvá asi tak o týden déle, než zabere naplno, oproti atmosféře.
Nakonec, na té dálnici zase není tolik potřeba extrémní výkon ke stálé jízdě, pro akceleraci zase naskočí elektromotor jako asistent a ten má připojení okamžité. Takhle to dělají Priusy a funguje to skvěle.
Moc skvele mi to neprijde - Prius i s asistenci elektromotoru ma jen prumernou dynamiku, bez ni by byl podprumerny. Usporny je, to ano, ale o kolik proti stejne drahemu dieselu, ktery ho dynamicky sfoukne jako svicku?
Uff, tak ještě jednou. Vem si aurise hybrida a za přibližně stejnou cenu si slož Golfa s TDI a DSG a pak jen sleduj, jak rozdílné budou servisní náklady. Golf 1,6TDI s DSG stojí 550 tisíc Kč, Auris začíná níže a o sfoukávání svíčky vyprávěj pohádky jinde.
Golf je momentalne drazsi diky dvema faktorum: Ma vice vybavy a cena Aurisu HSD je momentalne "akcni", takze pokud si udelas nejakou "akci" i na Golf, klidne se mohou ceny plne srovnat. Golf 1,6 TDI 81kW ma udavanou prumernou spotrebu 3,8, ve verzi BM 3,2, BM je navic za nejakych 503 tisic, coz je pllne srovnatelne s Aurisem HSD, Golf ale nema automat. Ostatne i cena Aurisu HSD reflektuje zajem Evropy o tento model, kdyby po nem lidi sli jak po uzenym, jiste by ho Toyota mohla davat podstatne draz a bez akci...
O sfoukavani svicky si muzem klidne pokecat, nebot Auris uz nikam dale v dynamice nedozenes, kdezto Golfa a veskerou dalsi konkurenci klidne ano, to je to, o cem pisu, Golf s 1,6 TDI je totiz dieselovy zaklad, kdezto Auris je s HSD v podstate vrchol rady...
nevysvetlis, neda sa... :-!
Ja som sa na Priuse II skoro zasamovrazdil od zlosti a to len v meste !!!! >:-[]
Co z toho, ze z parkoviska v nejakom hypaci som vysiel potichu ako had, ked v pripade hocijakej standardnej objehacej situacie mi pribudali sedive vlasy ako zachranarom v Černobile >:-[]
Prius III som pod zadkom este nemal, dajme tomu, ze to mesto by uz s nim bolo "jazditelene", ale mimo ? sebevrazda ! >:-[]
Dakujem... :-!
AUDIRS6 > nesmis to brat z pohledu nekoho kdo je zviklej na S6? Prius musi bejt z S6 takova zmena ze je to asi jako srovnavat Citigo v zakladu a Superb s nejlsilnejsi motorizaci a nejvyssi vybave :-!
je to asi stejne jako by nekdo kdo je zviklej treba na Veyrona psal o S6 ze je to sebevrazda v necem tak strasnem jako S6 jezdit
Ved neberem to tak, praveze skor, na pre mna v tej dobe bezne priblizovadlo - C´eed I. 1,6 CRDi 115 PS, to bolo proste strach ! >:D
Ano, je to uz par peknych rokov nazad, ale od tej doby sa aj v nizsej strednej pomery zmenili -vtedy v C´eede bol tento motor 2.najsilnejsi a dnes je v ramci konkurencie jeho vykon dostatocny tak skor ako 2. najslabsia motorizacia...
Proste doba sa meni, napreduje...A s vyssimi vykonmi tu mame nizsie spotreby, takze nieje dovod kupovat nieco, co sa ledva hybe a sposobi ti pri hocijakom objehacom manevri pot aj tam, kde by si to necakal... >:-[]
Poviem to teda tak kruto v kontexte doby - vtedy C´eed I. s tym motorom / Prius II - berem cednik. Dnes - Prius III ( este som neskusal ) / Novy Cednik a este po FL posileny na 136 PS a 285 Nm(?), berem asi aj tak cednik, lebo vnutri sa s tou rarohou anilen neda porovnavat. ;-)
To je fakt argument. Cenově srovnatelnej golf Auris jako svíčku nesfoukne, tak hodíme na stůl dražší a rychlejší Golf. Zájem Evropy o auris reflektuje jen mizené znalosti techniky nebo spíše vlastenectví. Kolik se prodá dieselových Golfů v Japonsku nebo USA/Kanadě? Blbá otázka viď? Tak laskavě podobný způsob argumentace nepoužívej.
Ty jsi bud opravdu zaslepeny, nebo neumis cist, nebo jsi neskutecne hloupy, jinou moznost nevidim.
Prave jsem ti uvedl, ze cenove srovnatelny Golf ma stejnou dynamiku, stejnou spotrebu a lepsi vybavu. Stejne tak jsem ti uvedl, ze hybridni Auris se muze dynamicky srovnavat maximalne se zakladnim dieselem v nabidce Golfu, vsechny ostatni ho dynamicky pokori rozdilem vesmiru - jinymi slovy u Golfu si za lepsi dynamiku priplatit muzes, u Aurisu uz to jaksi nejde - cemu na tom nerozumis?
Tu otazku s Japonskem a Kanadou si dovolim ignorovat, nebot argumentovat jedinymi dvema trhy, kde se dieselum obecne, a znacce VW, opravdu nedari je krecovite smesne, kor kdyz se bavime o nasem trhu...
Jsou myslím v EU trhy, kde se HSD daří. Ale ČR to není. Například u Aurisu se v ČR HSD prodává zhruba jako diesely, zážehové motorizace však drtivě vedou.
Také je dimenzovaný spíš do města. Objem u něj zvětšili pro příměstský provoz. Není to dálniční stroj. To se musíš podívat po GS450h. ;-)
Není to o tom, že by těm autům chybělo přeplňování. Ta auta prostě staví do města a okolí. U podobných motorů se přeplňování používá k nahnání specifického výkonu. Otázku efektivity řeší jinak. Kdybys použil menší motor s přeplňováním, který by jel výhradně v Millerově cyklu, tak bude mít také "mizerný" specifický výkon. Prioritou u Priusu byla účinnost. Kdyby měl být rychlejší, postaví ho kolem 2,5 nebo 3,5.
Ten motor ten objem prostě potřebuje. Prioritou u něj byla účinnost, ne specifický výkon. Tenhle přístup není normálně moc populární, protože na stejný výkon potřebuješ větší, dražší motor. Když už, tak se spíš dělají "hybridy", které podle režimu mění cyklus.
Litr je extrem, uznavam, no do Mondea se montuje i "jen tak", kdyby mohl mit elektriku na podporu tech nejtezsich jizdnich situaci (rozjezdy, prudka akcelerace, popojizdeni, parkovani...), byl by realne jiste podstatne dynamictejsi i uspornejsi, nez 2,0 NA + elektrika - a tam bych uz smysl hybridu videl.
No realne by jiste byl... U fordu asi vedi, co delaji, nemyslis? ;-) Ale jak tak koukam, lidem se clovek nezavdeci. Bud je to motor do sekacky, nebo to zere a nejede...
JO tak to kazdopadne, kdyby tam dali ten litr, tak to budou reci "Proc z toho vytahli tu suprovou atmosferu a misto ni dali foukanej trihrnek?" >:D:yes:
ty motory co uvadis ale nejsou usporne (vlastne jsou na papire >:D ) jenze jaksy tady je potreba ten vykon krapet v jinych otackach a tak by ty tebou jmenovane motory proste zrali o dost vic nez ta atmosfera
treba v tom mem tepe 3.5 litrova atmosfera s uplne tim samim zatracenym Atkinsnovim cyklem a jsem sakra rad ze tam neni nejaka oturbena zrudnost
Tak pokud mas pod kapotou podobne velkeho auta motor 3,5 NA, tak se nedivim, ze na turbo si nevzpomenes, no ja pisu o motoru 2,0 NA vs 1,5 turbo.
Osobne bych treba tu tvoji 3,5 v kombinaci s elektromotorem videl jako hodne rozumne reseni, kdy 3,5 ukazuje, co dokaze, pokud ridic chce, ale pokud nechce, tak mu palivo setri elektropohon.
uz nieje ;-)
Pre MLB-evo platformy mame pripravene 2 standarizovane Plug-in hybridne systemy:
1. benzinovy s 2.0 TFSI quattro hybrid
2. naftovy 3.0 TDI quattro hybrid ( nafta priskrtena z 272 na 262 PS )
Takze v obidvoch pripadoch mas to, co sa od premie caka - Souverene Fahrleistungen ;-) aj s dobrou spotrebou ( v naftovej verzii vraj aj v realnej prevadzke slusne nizkou ).
A mam taky pocit, ze uz je takyto "plug-in hybrid komplet" aj pre MQB-cka - Golf GTE, A3 e-tron, a pribudat budu dalsie: Passat, Superb... ;-)
Jenže diesel se k hybridu nehodí.
1) Diesel je drahý, poruchový a těžký sám o sobě.
2) Charakter krouťáku elektromotoru se nejvhodněji doplňuje s benzínem.
Ale hodi, nehodi - cti, co pisu: Pisu o hybridu jako o doplnku, ktery pomuze tam, kde spalovaci motor je zoufale neefektivni, a to je potom fuk, ktery spalovaci motor to je.
takove kombinace co pises jsou pro hybridy slozite a zbytecne, misto turba je tam prave ten elektromotor, proto je takovich hybridu malo, ono ani moc nefungujou prave ty jakoze "dobastlene" k stavajicim jednotkam
funkcni hybrid s turbomotorem je spise vyjimka, kuprikladu i8, jinak je to spise jakoze "udelali jsem variantu a udelali jsem jin kvuli papirovemu snizeni spotreby"
malcik ? 8-s
Sluchaj tovarisc:
nieco podobne sa pripravuje v spolupraci s Boschom. Uz to testuju na starsej A3 s manualnou prevodovkou - el. motor na 48V, vykon cca 11kW, automaticka spojka ( elektricky ovladana, ale mozes ju ovladat aj ty pedalom - len je to princip "by-wire"...
Evidentne to znizuje spotrebu hlavne v meste, len robia s tym len ako s mild-hybridom - teda nenechavaju el.motor pracovat samotny, s vynimkou parkovania. Vtedy vraj mozes so zaradenou 1-ou a automatickym parkovanim sa napasovat na miesto bez akehokolvek saltovania - lebo el. motor... >:D
Takze ak ti bude stacit takyto "pridavok" tak tipujem ze od A4 a Q7 sa tam mozno objavi, nakolko toto su prve auta, ktore mozu mat zabudovanu 48V siet.
Na aktualnych MQB-ckach neviem, ale nieco som cital, ze sa koli tomu MQBcka idu upravovat a to dost vyrazne, a prvy by mal byt G-VIII.
Například ZF takové řešení prakticky nabízí (mělo by to jít u Audi a BMW z fleku nasadit). Že automobilka nenabízí hybridní verzi od každé motorizace, bude mít stejný důvod, jako proč nenabízí ke každé motorizaci volbu všech převodovek a pohonů, které by mohla nabídnout. Ta technika je, protože do budoucna hybridy pravděpodobně budou potřeba pro dosažení cílů průměrné spotřeby paliva, ale teď jsou pořád jen doplňkem nabídky.
Co se volby motoru týče, záleží, jak přesně daný systém má fungovat. Atmosférické motory umí být účinné, ale musí být zatížené. Pod zátěží přeplňování nemusí být vůbec výhodné. A existují i jiné přístupy, jak zlepšit účinnost pod menší zátěží, než downsizing. Volba motoru tedy není tak jednoznačná. A diesel by v USA nedával moc smysl. Kvůli EU ten hybrid těžko stavěli.
Naprostá absence reálné použitelnosti a praktičnosti. Mizerná spotřeba. Aneb proč nevzít to nejhorší ze světa spalovacích motorů a neposalt to na naprosté dno doplněním o elektrický pohon...
Počkejme si na dostupnější Teslu. Každopádně pokud hybrid, tak Toyotu nebo Lexus. Tam to vcelku dává smysl a umějí s touto technologií zacházet. Ale Ford? Kam dali hlavu?
Pochopil jsem to zcela správně. Automobil střední třídy zprzněný hybridní technologií s praktičností auta o třídu níž a spotřebou horší než dieselová alternativa. To je celé :-!
Pokud máš rád hybridy od Toyoty, tak musíš mít rád i tohle. Kdyby Avensis vznikl v hybridní verzi, tak by to bylo velmi podobné. Pokud někomu nestačí auris hybrid kombi, tak tohle je jediná alternativa.
Ano, ale někdo chce auto velikosti Mondea. Už kvůli tomu jízdnímu komfortu a odlišné ceně má tohle auto smysl. Nižší spotřeba aurisu je snad pochopitelná. Neomezená praktičnost je neexistující pojem, protože nekonečno.....
neomezená praktičnost - samozejmě vzhledem k nehybrid verzi!!
Mondeo hybrid smysl nemá absolutně žádný. I pro taxi nebo hotelové vozy budou vhodnější vozy na plyn.
Jasně, ve všech státech mají hustou síť plniček. Neomezený je z hlediska velikosti možná vesmír. Nedávno jsem četl, že v jednom asijském státě už zakázali přihlašovat nové taxíky, které mají diesel. Nevíš proč?
Pokud se budu bavit o příměstském provozu větších aglomerací, tak tam už plničky NGT jsou (bavím se o ČR). Ba co víc - Škoda teď začala tlačit Octaviii G-Tec, takže je jasné, že plničky budou přibývat.
Dieselové taxi - vzhledem k tomu, že nevím, kde, tak přirozeně nemůžu ani vědět proč ;-)
Proč to vzít? Protože je to první hybrid, který se prodává za cenu dieselu. 5 litrů ve městě je dobrá hodnota, otázkou je, kolik to vezme v dálničním provozu, které bude u typického zákazníka Mondea jistě převažovat. K tomu osvědčený a spolehlivý atmosferický dvoulitr.
v českých podmínkách si dokážu představit přestavbu na E85 nebo lépe na LPG. Jen opravdu nevím, kam s toroidní nádrží. No možná raději tu klasickoum beztak je využitelnost zavazadelníku už tak tak mizerná...
že hybrid je ta zdaleka nejhorší varianta nového Mondea.
Britové, kteří jinak berou Ford za domácí značku, Mondeo s běžnými motorizacemi jak v benzínu tak v naftě hodnotí velmi vysoko, ovšem hybridní Mondeo zadupali deset metrů pod černou zem.
[odkaz]
Třeba že testy neznamenají vše a kupující by měli používat i to co mají v hlavě. Auto které v testu propadne může být pro někoho vhodné a všechny uspokojit svojí nadprůměrnou kvalitou. Je to jako s mobilama. Jak malé procento lidí má Blackberry i když ty mobily mají neoddiskutovatelnou softwarovou i hardwarovou kvalitu. Za to může ještě horší sorta lidí - ta co ani nečte testy a kupuje podle letáku.
Naopak hloupá otázka. Gvick2 s ním taky nejel a jen na základě testu ho odsoudil. Auto se spalovákem, které nemá spojku. Už jenom kvůli tomuhle rysu si to zaslouží uznání a je to předpoklad vysoké kvality. Kolik takových je? Moc ne Pájo, ale to bys musel něco vědět a ne jen blbě rejt v diskuzích. Víte jaká je nejlepší spojka ve strojařině když chce být výrobek zaměřen na kvalitu? Žádná.
Kde me vidis do nekoho ryt? Pokud tu bezmala hybridni Mondeo glorifikujes, tak me zajima, zda na zaklade vlastnich zkusenosti nebo vyctenych informaci...
Ty dokážeš ocenit auto jen na základě zkušeností? To je přece naprostá blbost. Konstrukční vyjímečnost lze ocenit i kdybych to auto ani nikdy neviděl naživo natož pak abych ho řídil. BTW test dopadl dobře i bez započítání těhle skrytých plusů.
252kW
To lambo je fakt rychlý.
webpaja
Jak to víš, když si v něm nejel.
Na posouzeni rychlosti jsou cisla dobry, posoudit zda je neco lepsi druhyho (nebavime se o zrychleni nebo absolutni rychlosti) je naprosto jina vec. Ale dekuji za odpoved ;-)
Ok, já glorifikuju na základě příbuzenství s osvědčenou konstrukcí od Toyoty, sympatickou jednoduchostí motoru, perfektního komfortu dle testu a nízké spotřeby i když to není smradlavý diesel. Ty haníš na základě čeho? Smajlíků? Buď konkrétní.
Já nehaním, jen se ptám. Říkám, že samotný použitý R4 motor je nic moc jednotka jako taková, která fungovala v lehkém Focusu, ale na 17 metráků těžký auto nestačí, leda by dostala adekvátní podporu elektromotoru, který se jí tady nedostává. na dálnici k ničemu, po městě to ujede pár km na baterky. Dospělý hybridy pochopím, tohle ne.
Co je na mé otázce hloupého? Pokud jsi s Mondeem v hybridu nejel a jenom zpochybňuješ bez znalosti věci to, co napsali testeři, tak jsou hloupá tvá tvrzení. A překvapím tě, s tímto hybridem (tedy s US specifikací s trochu jinak obloženou palubkou, s více ošklivějšími plasty kolem navigace s menší úhlopříčkou a s hromadou víc titěrných kulatých tlačítek) jsem jezdil 10 dnů už více než před rokem na služební cestě v Bostonu. A test z AutoExpressu jsem sem dal, protože jejich popis sedí velice přesně, snad jen dodám, že já jsem se po přepočítání tamních jednotek pod 6,5 litrů na 100 nedostal a to jsem samozřejmě jezdil přepisově, protože riskovat nějaký konflikt s tamní policií na to jsem malý střelec a tudíž moje tamní průměrná rychlost byla nižší než moje běžné ježdění tady doma. Takže jak tady už někdo psal, naftové Mondeo bude na beton úspornější i v tom městě a mimo něj bude výrazně úspornější. Když pominu spotřebu (která by jediná mohla ospravedlnit jeho nákup), tak to auto je svým způsobem uživatelsky nepříjemné, má výrazně zpomalené reakce na plyn, takže jakýkoliv pokus o svižnější jízdu je provázen jednak vytím vytočeného motoru a jednak “přechody“ elektromotor/spalovák . Pokud by ses s těmi auty svezl, tak zjistíš, že kultura chodu motoru je u běžné 1.5 EB ale i u dieselu nesrovnatelně lepší a odezvy a dynamika při přidání plynu úplně jinde. Podvozek je sice maximálně komfortní, jak je popsáno v testu, ale použité bačkory mají i druhou stranu mince, při už mírně vyšší nájezdové rychlosti do oblouku se rychle hrne po tečně ven a trochu jsem si vzpomněl na houpavé ameriky z fimů 50 let, které vynikaly „interesantním“ body-rollem při honičkách zloduchů s policajty. A brzdy je další faux pas, jejich dávkovatelnost je prostě mizerná, buď nebrzdí (rekuperují), nebo brzdí (když skutečně přepnou do režimu brzdění), že se na to dá zvyknout, jak se píše ve zdejším testu, jistě, zvyknout se dá i na smrt, ale řidičské to není ani omylem. Jinak samozřejmě odhlučnění a prostor v kabině jsou perfektní jako u ostatních motorizací. Mondeu v hybridu bych rozuměl ve variantě plug-in, po městě 50 km ze zásuvky a mimo město nějaký 2.0 TDCi nebo 1.5 EB, ale takto je to silně nezáživné auto, které podle mě nemůže uspokojit kohokoliv, kdo si alespoň trochu rád užívá jízdu autem a protože postrádá jakýkoliv ekonomický benefit, tak jeho smysl mi uniká, protože neuspokojí ani šetřílka.
„silně nezáživné auto, které podle mě nemůže uspokojit kohokoliv, kdo si alespoň trochu rád užívá jízdu autem a protože postrádá jakýkoliv ekonomický benefit, tak jeho smysl mi uniká, protože neuspokojí ani šetřílka. "
Jak jsem zde napsal už asi 10x pokud se potvrdí reálný předpoklad, že to bude kvalitní jako hybridní Toyoty, tak to šetřílka může uspokojit, protože má nižší servisní náklady než diesel s automatem. Někdo si užívá jízdu tím, že chce co nejlepší odhlučnění, měkký podvozek a pohodu s automatem. Tohle je vhodné auto například pro lidi, co mají starý Citroen C5. Užívání není jen řezání zatáček a pokud člověk nemá peníze na Lexus GS450H, tak se musí smířit s kompromisy.
Další přínos je jen pro ohleduplně smýšlející lidi. Pokud by místo všech kadlekadle ropáků jezdily podobné hybridy, tak se mnoha lidem lépe dýchá a jsou méně obtěžování hlukem. Tyhle hybridy v praxi smrdí hodně málo. Ani EU6 diesel nemá šanci.
Podle mě když někdo chce co nejlepší odhlučnění, pohodlný podvozek a pohodu s automatem, tak si vezme Mondeo 1.5 EB nebo 2.0 EB s automatem a má ještě komfortnější auto než hybrid. Samozřejmě podvozek nebo odhlučnění kabiny jsou stejné, ale dostane navíc proti hybridu plynulé a bezprostřední ovládání motoru, absenci vytí vytočené atmosféry (EB se bude válet někde mezi 1500 a 2000 otáček a nebude vůbec slyšet), dostane přirozené ovládání brzdového pedálu a koneckonců dostane i takovou blbost jako je plnohodnotný kufr neomezený na hodnotu 380 litrů jako u hybridu a navíc není omezený na výběr karoserie sedan, to jsou všechno věci, které komfort jenom zvýší. A v případě 1.5 EB to pořídí i za menší love.
Ne, on to ví líp i když v tom nikdy ani neseděl >:-[]
P.s. Jel někdo z vás tady Ecoboost i TDCI? Já bohužel jezdil jen v naftových MK V, tak nemohu porovnat dynamiku a odhlučnění (i když na naftu bylo velmi dobré, vůbec sem o ní nevěděl, až v otáčkách). Ecoboosty ve FoFo a Kuze (to se tak debilně skloňuje tohle auto :D), v otáčkách řvou, sice celkem příjemě, dokonce je slyšet i když se nadechuje turbo, ale pro 252kw by to mohl být znak nekomfortního a neluxusního auta :D
A dostaneš taky mnohem vyšší servisní náklady. Ne, já zapomněl na skrytě geniálního motoráře Ozzyho co si plete koně a kW a prohlašuje že ty moderní sekačky mají šanci být stejně bezproblémové jako velká atmosféra bez přímovstřiku. Automat spojitelný s těma sekačkama bude taky tak kvalitní jako HSD planetový převod? No to by musel mít výrobní vadu...
Nauč se význam slov která používáš. Ecoboost litr a 1,5l nejezdí hromadu let. HDM nevykazují poruchy? Tak to asi ty firmy co renovují dead HDM zřejmě neexistují. Čistě jako pro xxx: Na atmo motoru se mě problémy s turbama asi týkat nebudou hmm? S HSD nebudu řešit problémy, které se občas projeví u HDM nebo lamelových spojek hmm? Zřejmě nevíš jak vypadá HDM, HSD, jak funguje a vypadá turbo atd.
Abych to rozsekl. Poté co sis našel jak vypadá automat s HDM (jakýkoliv) a HSD, tak mi s klidným svědomím řekneš, že HSD má stejný počet problémů? Teoreticky i prakticky. Napíšeš ano a končím diskuzi s *.
Nauč se význam slov, které používáš ty sám. "HDM nevykazují žádné fatální poruchy" není totéž, jako "HDM mají neomezenou životnost a nemusí se na nich nikdy nic měnit"
Kájo, podle fotky seš tvrďák, ale stejně se neser do cizí diskuze. Víš moc dobře, že HDM fatální poruchy vykazují a neomezenou životnost nepožaduji po ničem. Ani po skvělé HSD.
Tohle je veřejné diskuzní fórum, nicméně pokud sis chtěl s Gvickem soukromě pokecat, pak se ti omlouvám.
Zkus si odpustit stupidní kydy o tvrďácích.I když to je asi zbytečný říkat tobě, vzhledem k stylu tvojí zdejší diskuze.
O litrovém EB žádná diskuze nebyla. Uváděl jsem 2.0 EB, ten jezdí hromadu let a 1.5 EB, ten je sice nový ale vychází z 1.6 EB který také jezdí hromadu let. Hybrid má také svoje zrady, baterky se budou muset jednoho dne vyměnit a za hubana nejsou a má složitější elektroniku, která obecně nepatří k silným stránkám žádného auta. Pokud máš nějaké statistiky jak je Mondeo hybrid spolehlivé a EB s HDM nespolehlivé tak je sem klidně dej, ostatní jsou jen tvoje ničím nepodložené teorie.
Toto je asi první hybrid, který stojí stejně jako ekvivalentní verze dieselu. Za to patří Fordu palec nahoru. Trochu nechápu výtky redaktora na dynamiku. Pokud je uváděné zrychlení z 0 na 100 pravdivé, tak je to běžný standard neprémiové střední třídy.
Ludom uz sibe zo vsetkych tych amg a mx a rsy. A tak ako pri cisto ele autach aj pri hybridoch argumentuju dialnicou, pricom ten kto si hybrid kupuje, nie je * a kupuje ho do prostredia, pre ktore je urcene. A este co sa tyka podvozku, tak by mali automobilky paradoxne v zaujme zvysenia bezpecnosti robit menej sportove podvozky u beznych aut. Aby ludi zbytocne nelakalo jazdit jak blazon.