Často jsem psal, že tohle auto má hrb, ale naživo je to OK. Opticky to dělá pouze zadní boční sklo. Škoda jen automatu, šestka je povinnost. Do pohodlného GAZíka se automat hodí.
"Závady" jsou dvě, jednak asijskoamerický unisex design, jednak cena, protože dát přes milion za středně velké nepremiové SUV se čtyřválcovým dýzlem v manuálu, to vyžaduje nutnou dávku H fandovství.
Design je vyrazny a ve skutecnosti mnohem lepsi nez na fotkach presne jak pise Kankunen. Hlavne predek je nadhernej :yes:
Honda je v porovnani s evrospkymi znackami premiovejsi, nebudem si tu lhat do kapsy a cenikova cena je z meho pohledu odpovidajici za tuto vybavu. Pro me je fandovstvi dat za nepremiovejsiho koncernoveho Yetiho nebo Tiguana 850koliku s horsi vybavou, stejnou cenou, horsi spolehlivosti, horsi technikou a se jmenem lacine znacky z vychodu ;-) Tomu se snad neda rikat fandovstvi, ale nechci nikoho urazit ;-)
Sun dej ty brýle a čum na to jak chlap. Ještě nedávno byla Honda pro Evropu technicky nedostižná. Ty točivé motory VTEC, CTDI, u Civica jeli na víceprvku. Je to pryč, zbyla jen spolehlivost a přibyly kytky.
Souhlas, a z tohoto pohledu je zrovna cr-v ještě modelem v portfoliu značky nejkonkurenceschopnějším. Stopa po premiovosti bohužel zbyla jen v ceníku, ale i to se pomalu mění.
Bavime se tu o CRV nebo o cem??? Nechci se bavit o tom ze Golfu sebrali viceprvek, ma bidnou spolehlivost a kytky nepribily ;-)
Proste rikam ze lepe vybyvene CRV za cenu Yetiho je proste jasne lepsi volba nehlede na to ze to je v porovnani Sade skoro premie ;-)
Tigi pro me neni konkurence, ale zkus konfigurator s fofr klackem plus vybava, barva v metalize, aktivni xenony, 18 hliniky,.... uz jsem na 1,2melounu a porad stoupa, to je jak jackpot >:-[]
To je pochopitelně nesmysl, tigiho si nedávno kupoval otec, 2,0tdi DSG, na sedmáctkách, alcantara, s výbavou obsahující i pitchovinky typu samočinného parkování, a auto stálo 750.
Ta "evropská premie" je krabice dělaná v americe pro místní trh, ve smyslu naší diskuse nad evropským trhem naprosto nerelevantní. Mě je úplně šumák, jak si us verze cr-v povede v Americe, a to jak z hlediska prodejů tak kvalit při srovnání s tamní konkurencí.
Ano, design je výrazný, výrazně asijskoamerický, a proto neevropský, jak píšu. A zmíněné lhaní si do kapsy začíná právě větou, "honda je v porovnani s evropskymi znackami premiovejsi". ;-)
To lhani co je premie a co neni take rika i hodnota znacky. Jasne se to ukazuje u Sade, kdy cena znacky je na urovni cinske montovny, ale vnimana je v CR pokrivene skoro jako BMW ;-)
Na téma premie, tedy jaká jsou kriteria pro zařazení do premie, vnímání značky jako premiové, bylo napsáno dost, stačí číst. S hodnotou značky premiovost nesouvisí. Jde jak o technickou vyspělost, tak modelové zastoupení ve vyšších třídách, ale hlavně, z hlediska trhu jde o o ochotu kupců platit za model této značky v dané třídě více než za srovnatelné auto značky, která za premiovou považována není. A tuto tendenci trh v případě hondy nemá, spíše naopak, ochota platit za auto se značkou Honda více než za evropský mainstream v posledních letech výrazně klesá.
" S hodnotou značky premiovost nesouvisí. Jde jak o technickou vyspělost,..." Hodnota znacky souvisi s jeji tech. vyspeleosti prevazne u znacek, ktere nevyrabi kvantitu, ale kvalitu a pokud se podivame na ceny znacky vidime kde kdo je.
Tudiz me nezajima jestli nejaka parta pepiku vydava prumerny evropsky strep za neco vic, protoze technicka uroven vyrobce mluvi jasne.
Treba jeden s krasnych prikladu technicke vyspelosti vyrobce. Vsichni vime ze technika z letadel se teprve dostava do aut a neni to obracene ;-)
[odkaz]
Jejda, Honda vyprodukovala první Jet. Co na to říká SAAB? >:D
Hodnota značky většinou souvisí s tím, jak je značka zastoupena, jaké má prodeje, jak moc jde vidět. Máš to jako s McDonaldem, ten je taky ceněnou značkou, protože je rozlezlý po celým světě, ale kvalita poživatin, které produkuje, je bez debat mizerná. ;-)
Rekl bych ze ten McDonalds vylozene sedi svou kvantitavni vyrobou na koncern ;-)
SAAB uz toho moc nerika, ale co na to rika skoro premie Sade? >:D Rekl bych mozna za 50-100let >:D
Vysvětluju ti, s čím souvisí zařazení do premie, jde o technickou vyspělost, modelové zastoupení ve vyšších třídách atd. a do toho podotýkám, že s hodnotou značky premiovost nesouvisí.
Tvůj problém je chápání textu, čůčo.
Nahoře máš auto za meloun, se čtyřválcem a s fofrklackem, který se tváří jako velké SUV, ale tahá břuch po zemi. I ten Yeti za polovinu, bude mít v terénu lepší vlastnosti, než tato masírka.
Osobně obecně nemám nijak SUV v lásce, ale utratit milion za SUV? Jdu si rovnou pro Touarega.
Jakou máš zkušenost se spolehlivostí aktuální generace touaregu a tohoto cr-v? Nulovou, ale to je zbytečné vůbec dodávat. Navíc, tak těžce se neorientovat... cr-v v jedné větě s touaregem a X5?! >:-[] >:-[]
"Evropské prémie"? Vždyť nejevropštější auto v testu je asi Fusion. A ten bych normálně evropským rozhodně nenazval. Jen taková kontrolní otázka, kolik z nich se nabízí v ČR? Ideálně včetně motorizace.
Mi se i docela libi... Zevnitr, zepredu a zboku je to podle me hodne pekne auto. :-) Pohled zezadu uz neni nejlepsi, na druhou stranu zase nic, co by se nedalo prekousnout.
Super, podstatně méně-SUV-se-tvářící BMW X1 má 194 mm.
Honda má vskutku zajímavé portfolio - HB ála UFO, kombajs s nejmenším kufrem ve třídě, sporťák, se kterým se ale dá soutěžit jen v ekorallye a SUV, se kterým člověk musí hlídat obrubníky...
Nemyslím, že bys s CR-V musel nějak obzvášť hlídat obrubníky, 165 mm je sice málo, ale musíš vědět, kde těch 165 mm je, no a pod narázníkem to není :-)
Ja si nezacal se zahradni technikou ;-) Me dostalo jak kamos zacal zkoumat svuj 1,9TDI a prisel na to ze ma klikovku ulozenou jen 3x, pravda sekacka Honda jen 2x, tak se omlouvam >:-[]
Nejen skůtry, ale i lodní motory a soukromý proudový éra ;-) Jinak v rodině máme Hond moment...1x civic 7.g, 1x civic 8.g 5D, 1x civic 8.g 4D hybrid a 1x CR-Z a věř že ani v tom "malym" hatchbacku mě kufr 415l nepříjde malý, 125hp na 1100kg a nástupem kroutícího momentu od 0km/h neni líný(ano-murcielago to neni) a podvozek jedna báseň-obzvláště, když to auto stálo stejně jako hůř vybavená fabie. To že se spouště lidem nelíbí design je už problém každého jedince. Alespoň nebloudím na parkovišti a nehledám eurounifikovaný wágen ;-)
Tak to naštěstí není můj problém, opravdu nikdo z rodiny s prodejem vozů nemáme nic společného. Je pravda, že když budu chtít něco jako BMW3, nebo 5, tak je nejlepší řešení si ho jít koupit a nechodit do autosalonu Honda >:D No a za rok tu máme nový CTR a to už bude důstojná odpověď. Já osobně na divočiny nejsem a spíš ocením minimální provozní náklady a špetku originality. Také v rodině rozlišujem auta na auta pro denní potřebu a pro radost. Pro radost by jsme tam našli Kaipana a MR2 ;-)
Unifikované Hondy? No když za 200/400 km potkám 1 stejnou hondu, nedejbože ještě ve stejné barvě, tak to je sakra vyjímečné. O Space wagonu ani nemluvím. Vlastně i mé první auto bylo v republice zastoupeno 4ks ;-) A to že jsi nepochytil informaci o foukaném 2litru s výkonem kolem 280hp to je zas o něčem jiném ;-)
Technika CRZ vs FAbie za podobne penize, to je pecka, ale ty nevis ze Fabie je premie a dle vrakace AAA leti ted v metalize. A premie je to proto, ze to pepik z vydlakova chce, protoze s tim prevrtanym strepem jezdil jeho deda >:-[]
Přestaň už otravovat s tou Škoda-prémií, nikdo tady o ní - kromě tebe - takhle nemluvil.
Když už chceš být vtipný za každou cenu, najdi si aspoň nějaké relevantní téma. :no:
Relevantni je to pokazde kdyz to GTI vyblije pod kazdy koncernovy clanek, ale jinak je to mimo, co? ;-)
Tak se tak nevzrusuj a jdi se projit, mas uz vikend ;-)
Hltám? Kážu?
Poslední dobou jsi nějak zvláštně mimo...
Vraťme se k jádru mého diskusního "sporu" s šušuem - on tady neustále mele cosi o prémiovosti Škody a já tvrdím, že kromě něj (ježto se křečovitě snaží být vtipný) nikdo Škodu do prémie necpe, ani GTI (kterého tu taky zatáh šušu, ne já).
Máš to jak zbořit, nebo jen potřebuješ rejpat?
Né, nejsem pravověrný hondysta, barákem mi už prošly snad už všechny jap. značky. slovo "wagen", tedy auto/vůz, jsem použil pouze jako zjednodušené označení běžné evropské produkce. Takže klííííd ;-)
Tvrzením že Honda umí dobře akorát skůtry jsi se rozbil dokonale sám. K tomu není třeba nic dodávat.
Kdo má alespoň elementární povědomí o auto & moto ví že jsi vypustil jen změť jedovatých slin. Auto je tvořeno minimálně desítkami parametrů. Ty jsi účelově, přesně podle přísloví kdo chce psa bít hůl si najde. Vybral jeden u každého jmenovaného a vystavěl jsi na tom svou teorii o neschopnosti dělat cokoliv pořádně.
Osobně bych si přál, kdyby Evropa měla víc tak neschopných a naprosto nemožných výrobců jako je tebou posmívaná Honda. Možná, bych se pak nemusel dívat na to jak se o Aston Martin přetahují Indové s Japonci, na krachující PSA, mrtvý SAAB a skoro mrtvou Alfu. Možná by pak diskuse nebyly plné zamindrákovaných chytráčků, kterým nezbývá než hloupě kopat kolem sebe.
Koukám, že jsem ti šláp na kuří oko.
Ano, auto je třeba brát jako celek.
Nicméně vyrobit SUV, které má světlost jako normální HB je komické popření toho SUV statusu.
Já chápu, že hlavním trhem Hondy bude ten americký a tam si tahle auta kupují spíš důchodci, kterým je průchodnost terénem ukradená, ale v Evropě je to téma pro vtipkování.
Smiř se s tím - Honda nabízí SUV, se kterým bys raději měl zůstat jen na asfaltu.
Svým původním příspěvkem jsem nechtěl obhajovat světlou výšku testovaného auta. Jen si myslím že zrovna tahle Hodna má mnoho jiných vlastností kterými může oslovit zákazníky. Cením si precizní zpracování a zejména interiér na mě působí velmi hodnotně. Zatím jsem jí byl jen staticky okouknout, těším se na první svezení.
Určitě dobrý auto, jel jsem minulou generaci a v rámci doby vzniku taky dobrý.
Co se týče designu, tak v celku bez výhrad a společně s akordem na mě působí jako nejdotaženější modely automobilky. Jen ten zadek je pro mě katastrofa...jak na fotkách, tak na živo.
Osobně vidím Japonskou ofenzívu takto: Jednoznačně CX -5 a zbytek někde v zápřahu.
Vždycky mi bylo sympatické, když si mladí kluci "uloupili" nějaký vůz, produkovaný "jejich" automobilkou, a ten vůz si pilovali k obrazu svému. Kult Manty, či kult GTI (myslím auto) je snad dostatečně známý. Tohle všechno jede v těch správných intencích - jako malej kluk sleduješ dědu, jak si doma piplá stařičkou octávku, pak tátu, co je hrdej na svýho favorita, no a přijdeš ty a logicky směruješ svůj zájem třeba k Octavii RS.
Na druhou stranu jsem nikdy moc nechápal kluky, co měli nad pelestí plakát hondy. Myslím kluky, co nebydleli v Japonsku. Připadalo mi, že tihle kluci nemají v sobě tu potřebnou a hlubokou vlasteneckou kotvu k času, ke své zemi, k cenění fortelné práce dělníků, prostě, že v sobě nemají dost hrdosti a pokory.
Chápal jsem současně samozřejmě na plakátu (vedle "erka") i devětsetjedenáctku, neboť to je garážový "absolutismus", dál už to dotáhnout nejde. Ovšem kdákání kolem zcela průměrného modelu, vyráběného v kulturně zásadně vzdálené zemi od vlastní civilizace, to mi připadalo vždy podivné, takové... nevyrovnané, povrchní.
Nahoře je technicky třídně velmi dobrý vůz. Vůz, jemuž se pod víko kufru postaví chlap co dorostl pouze do stoosmdesáti. Co k tomu mám dodat. Už jsi měl někdy auto, kterému se vyklápí nahoru kufr? Měl již jsi esuvečko nebo kombíka či liftback? Uhodil ses někdy do čela o hranu víka? Pokud ano, věděl bys, že když si jdeš koupit takové auto, jedna z podstatných veličin je právě komfort pohybu u kufru.
U auta musí dojít k sesnoubení techniky, jízdy a designu. Každá z těchto esencí ti musí ladit, musí tě oslovit. Nestačí jen krása, když není podporovaná náležitým výkonem, a nestačí výkon, když auto nevypadá. Přes tohle prostě vlak nejede. Tedy ... abych byl přesný, přes tohle vlak nejede u těch, co umí ocenit jak tu krásu tak ten výkon.
Prostě a jasně, na pořádnou garáž holt musíš mít tři véčka - voko, vkus a... vatu, pak to může klapnout. Pak se ti nemůže stát, že by ti někdo kladl otázky typu - proč sis proboha koupil tohle, nebo, proč sis proboha nekoupil tamto.
Když už jsme u té vaty. Zde se dostáváme do oblasti tříd emočních. No schválně, jak na tebe působí horní model? Jako kára za mega, jako kára pod mega, nebo jako kára nad mega?
Jde o to, že Honda měla vždycky mezi řidičsky založenými motoristy trochu specielní postavení, jestli bmw znamenalo šestiválcovou zábavu na zadních kolech, tak honda byla takovou levnější variantou, většinou se čtyřválcem a většinou na kolech předních. Takže kultu CR-X například můžu rozumět, nebo "obyčený" civic 1,7i z devadesátých let, type R verze civiců, accordů a jako třešnička úžasná S2000. Jenže čas oponou trhnul, a jde o to, co úplně nahoře zmiňuje Kankunen, z hondy nám zbyla vlečená ramena vzadu, vydechlé motory a honba za kytičkami. Tady už není za co kopat, nějak si neumím představit, jak by se třeba z CR-Z mohlo stát kultovní auto.
Už jsem si vzpomněl kdy jsem se naposledy praštil do hlavy o výko kufru, byl to služební golf kombi ;-) u civica a ani u space wagona s tím problém nemám-tož tak. To že nemáš pochopení pro něco je tvůj osobní problém, asi úplně stejně je mi vzdálená mentalita německá, jako ta japonská a třeba i ta česká. Protože ten kdo vymýšlel třeba řadicí páku u 1. fabie, ten snad musel být z jiný planety >:D . No nic. Prostě každýmu sedí něco jinýho
Smutné, ale pravdivé. Mám pocit, že tí skalní Honda-fans dodýchajú spolu so životnosťou starých Civicov VTi a atmosférických type-R. Kým nadšenie pre Integru Type R, CTR či S2000 bolo plne pochopiteľné, dnes už skrátka u Hondy niet za čo bojovať/fandiť. Možno avizovaný CTR s údajne +/- 200 kW a útokom na predokolkovú špičku niečo zvráti, ale bude to skôr výnimka v nudnom ázijsko-americkom eko/konzumnom portfóliu značky. Nereálne lipnutie na vysokých cenách zodpovedajúcich nereálnemu snu o prémii značku u nás (resp. v EU) doráža.
Nelíbí se ti zřejmě cena tohoto cr-v (taky mi přijde 7 cifer hodně), na druhou stranu tleskáš Caddymu za 3/4 mega. Tam to bylo v richtiku, tady zaplatíš za auto z úplně jiné kvalitativní sféry o něco víc a hned vzýváš emoční třídy. Jaká je tedy emoční třída škatule s podvozkem z koňského povozu za 3/4 míče?
No vidíš, jak hezky to umíš trefit. Caddy je výborný kontrapříklad. Auto, které je šice špičkou svého segmentu, přesto se jakostně a samozřejmě velikostně jedná o klasického reprezentzanta kompaktní dodávky. Přesto, v rovině emoční třídy evokuje vůz status auta za Nejméně "třičtvrtě mega", a to bez pardonu. Cena v reálu je tedy v harmonii.
Jakkoli je honda výborným autem své třídy, nemohu si pomoci, vůz atakující či překračující miliónovou hranici to pro mne tedy není.
No ale zase buďme úprimní a povedzme si na rovinu, že ako CRV nie je hodné milión, tak ani Caddy nie je hoden trištvrte mega (rozhodne ani jedno nevyvoláva dojem tej hodnoty/ceny). Suum cuique tribuere. ;-)
:-) Ale jistě, ctíme zde přece zásadu - padni komu padni, avšak když už konfrontujeme tyhle modely, pak význam caddyho ve své třídě je výraznější než význam CR-V ve třídě své.
Trepeš somariny... Aké očakávateľné. Globálny úspech a popularita CR-V je neodškriepiteľná, naopak globálny úspech a popularita Caddyho je zanedbateľná.
Souhlas s poslední větou, jako bychař bych dal za dieslové cr-v tak do 850 000. Jedním dechem ale dodávám, že za dieslového Caddyho bych nedal víc jak 550, ať už vypadá jako kompaktní dodávka sebelíp, je to prostě dodávka a cenově by se tedy neměl tvářit jako mainstreamový čtyřkolkový kombík střední třídy. Na druhou stranu, když to lidi kupujou za 3/4 mega, proč bych ho, proboha, prodával za 1/2 mega, že jo? To už ale zase odbíháme od cr-v, za kterého bych tedy dal nahoře zmíněných 850. Ale i kdybych těch volných 850 měl, vybral bych se z showroomu hondy kolem showroomu mitsubishi s outlanderem....rovnou do showroomu mazdy s cx-5 a tu bych koupil :-)
Ve fotogalerii je sice nějakých 45 fotek, ale celé auto je jenom na 5-ti fotkách !!! To jako myslíte vážně?? Milion fotek detailů to opravdu nezachrání.
No ale těch pět snímkůl je přece ukázkových. Chybí ti snad snímek zespodu? Vždyť právě těch pět snímků ilustruje předmětný model přímo ukázkově - co úhel, to trefa... :-);-)
Jinak samozřejmě velebme i detaily, ty jsou velmi důležité.
... to je ale šeredka... Je tak ošklivá až je tím svým způsobem roztomilá. No, probudit bych se v ní ale nechtěl, to kde že... To mě spíš vzruší ty cenovky, základ za půl, a šeredka tak akorát za mega.. uffff
...viděl jsem staršího pána jak do ní nasedá a odjíždí od jednoho nákupního centra. Nejel jsem s tím, neseděl jsem v tom ...mě se vážně nelíbí. Když se rozjel, opravdu se mi zkřivily koutky. Jeden nahoru a druhý dolů. Působí těžkopádně a na okolí nijak exkluzivně.
Pokud jsem se Tě příspěvkem výše nějakým způsobem dotkl, příště to napíšu malinko jemněji.
jemněji prosím >:D voe >:D neznamená, že není emotikon, že chodím s šedým okem po půdě s lanem ;-) ...mi se právě na foto vůbec nelíbí a ve skutečnosti vypadá parádně.... :yes:
divil bych se, kdyby článek nechválil změny, které si sami testéři všech médií vydupali. To je tak když hodnotí někdo něco, co si sám nekoupí. Příklady: změkčení palubovky k pravému koleni řidiče, zrušení volného prostoru vpředu pod přístrojovkou a nahrazení moderním monstertunelem, zato si tam můžou dát tři flašky, jedna obrovská loketní opěrka pro sedadla vpředu znamená stejná výška pro řidiče i spolujezdce a současné odopření se, když se leze do schránky, celé to předělání tunelu završením nějakým údem místo elegantní místa nezabírající ruční brzdy, superskládání zadních sedadel jedním pohybem do krásné roviny, nyní již bez možnosti jen složení střední části (ideál pro lyže) a také zrušením posuvu zadních sedadel a nastavení zadních opěradel do pěti poloh, teď je to chalupářský ideál, sbohem pohodlí pro zadní cestující. naproti názoru nemajitelů je pokles výšky podvozku rozumným ústupkem aerodynamice a již tak vynikajících jízdních vlastností na silnici, do heavy terénu s cr-v opravdu nikdo nejezdí a na obrubníky stačí i běžný neterénní 14 cm podvozek
cr-v je víc mpv kombík než suv, tzn. prostorný variabilní vnitřek s bonusem vyššího nasedání a awd, samozřejmě za cenu vyšších spotřeby paliva a dražších pneu. tohle auto je pro mě ideál na cz cesty, např na de už je málo silniční a na pl zase málo terénní
souhlasím, že hondy jsou rozhodně nepohledná designově velmi svérázná auta, ale rozhodně ne zaostalá, pokud tím symbolem modernosti jsou překomplikovaná nastavení elektronických systémů a turbominimotorů
Osobně si myslím, že Honda je z japonských výrobců co se týče designu rozhodně nejlepší..... a v testu by se měly testovat věci testovatelné a mezi ty rozhodně nepatří design. Ten je navíc velice individuální....každé mu se líbí něco jiného. Nejkrásnější se nerovná nejuniverzálnější apod., to samé platí i o barvách, pokud by byla jedna barva všeobecně uznávaná jako nejkrásnější, proč by ostatní kupovali i jiné barvy?, to by všichni výrobci mohli vyrábět tu jednu krásnou nejprodávanější ne? Myslím si že kupovat auto z obrázku nebo testu na internetu je největší hloupost, a z osobních zkušeností vím, že u Hondy to platí trojnásob. Není nadto si auto in natura prohlédnout a vyzkoušet si jej - jedine tak zjistíte, zda Vám sedí či nikoli. Mimochodem nové CR-V jsem již viděl, jezdil jsem s ním a mně osobně !!!!! ..... maximálně vyhovuje. Je prostorné, mrštné, vynikající řízení, dieselový motor velice kultivovaný, výkonnostně tak akorát, na cca 20ti kilometrové předváděcí jízdě jsem měl spotřebu 6,5litru - v testovacím svižnějším režimu, design tedy nekomentuji - to ať si každý zhodnotí sám. V tabulkách spolehlivosti za posledních 10let sleduji, že CR-V rovněž dominuje na špici, tak proč ne? .....mně osobně na tomto autě nevadí vůbec nic, vřele jej každému doporučím a časem si jej pravděpodobně i koupím, protože mně osobně se jevím jako velice povedené a momentálně mně mezi novými SUV v cenové kategorii do cca 0,8mil nic více neoslovilo.
Pevně dané konfigurace výbav mi nepřijdou jako nevýhoda. Honda si alespoň na nic nehraje, tj. máš na to nebo nemáš, chceš nebo nechceš. Osobně to považuji spíš jako výhodu. Je to lepší, než po vzoru evropských značek prezentovat auto se super ceníkovou cenou, která absolutně neodpovídá realitě (cca o 100-200tis. Kč jinde), tedy pokud se nespokojíte s úplným holátkem bez motoru. Pro potenciální zákazníky, kteří si budou chtít CR-V koupit, to jistě nebude překážka při rozhodování. Jinak pro CR-V - :yes:
Pevně dané konfigurace jsou naopak pravý zabiják prodejů. Např. základní S - chybí výškové nastavování sedadla spolujezdce, rádio s CDMP3... 8-s Chceš? Tak kup vyšší výbavu... Tento příklad by nebyl nijak drastický, těch +20 tis. se vyplatí.
Jenže co když budu chtít TAKOVOU SAMOZŘEJMOST, jako je tempomat? Rázem musím jít do výbavy lifestyle a ještě přihodit 75 papírů... tedy 819 +75 = 894 000,- za CRV s tempomatem... Tomu říkám výborná nabídka... 8-s Jen pro srovnání - u Tiguana mi stačí 659 900,-...
A co se příplatků týká, pokud jsi trouba a zaškrtáváš oložku po položce, pak ti samozřejmě cena nakyne jak knedlíky... Jenže třeba u VW jsou velmi výhodné pakety, kde dostáváš kopec výbavy za pár peněz.
CRV bude povedená, nepochybuji. Ale cena rozhodně neodpovídá. Resp. odpovídá prodejům. Honda nikdy nebyla, není a nebude levná. Takže vlastně vše při starém. Bohuže i prodeje :-!
Kamaráde ty seš vážně nějaký roztěkaný, asi se ti hodně třesou ruce ze vsteku, když si pročítáš ceník nového CR-V a pak ty čísla a písmenka vidíš rozmazaně. Za 75.000 Kč je paket LKAS CMBS a ACC...nevím zda tyto skratky znáš, ale věř mi, že VW je za tyto peníze neumí. A mimochodem, ten Váš příplatkový tempomat má u CRV i ta nejlevnější verze S za 544.000Kč. No a když si vezmu, že tyto ceny jsou doporučené, tak s velice pěknou výbavou Comfort se po slevách dostaneš někde na 530.000Kč a u Elegance na 580.000 Kč a to je myslím velice zajímavé. Doufám, že ses při čtení mých slov ještě více neroztřes >:D
Jaj, tady někdo podle sebe soudí... no nic, vezmu to popořadě:
1) nevím, proč bych se měl vZtekat nad ceníky, nemám z prodejů té či oné značky žádný profit...
2) vím, že za 75 tis. je u Hondy adaptivní tempomatm ne obyč.
3) ano, přehlídl jsem, že tempomat běžný je v základu. Čili uznávám, beru tuto konkrétní výtku zpět. Princip ale zůstává stále stejný. Kvůli nějakému detailu ve výbavě prostě člověk může narazit...
4) řeči o doporučené ceně si můžeš odpustit, protože to platí samozřejmě i pro jiné značky... a zrovna u koncernu jsou ceníky opravdu orientační...
Tedy shrnuto - Honda není nijak levná, pevné výbavy nepřidají na atraktivitě. Slušný vůz za neskromný peníz.
Co se mi vyloženě nelíbí, je světlá výška a terénní schopnosti. Tady CR-V hodně slevila z vlastností SUV :no: Abych ale jen nekritizoval, za vhled dávám 1*
Ani tak to není o tom být trouba. Pakety jsou na časté kombinace příplatků. Slevu dostaneš i bez paketu. Je to jen o tom, umět si cenu vyjednat. A to u všeho, jen se budeš vždy pohybovat v jiných číslech.
Velká variabilita s sebou nese větší režie, ale rozhodně ne tak velké, jak naznačuje ceník. Když si vezmeš víc příplatků, tak se režie nutně nemusí sčítat. Ale tohle prostý ceník nikdy nezohlední. Pro představu se stačí podívat na slevy, které jsou u různých balíčků. Když chceš všechno, tak je pro tebe výhodný přístup pevných výbav. Mně nevadí jako takový, vadí mi, že někdy váží dohromady motorizace, převodovky, výbavy, čalounění, dekory. Nejsou to závodní speciály, takže nějaká hloupost navíc mi nevadí, pokud mne nebude otravovat. Ale zúžit mi výběr čalounění na jedno nebo dvě? Nutit mě vybírat mezi dvěma výbavami, kdy každá nabízí něco, co chci, ale ani jedna vše (typicky luxusní a sportovní)?
Mne třeba "cena od" nezajímá, protože se mne většinou netýká. Vím, co chci, a základní model to nebývá. Vem si počítače. Tam také můžeš začít na 2 tisících € a skončit na 12 tisících € po té, co si ho dovybavíš dle svých potřeb. Je to snad špatně, že máš na výběr po položkách? Cítíš se podveden? Zlákán úžasnou "cenou od", když víš, že potřebuješ něco nadstandardního? Přijde ti lepší, kdybys měl pevně dané konfigurace? A když už by ti milostivě dovolili si za něco připlatit, nabízeli by to jen ve velkých balíčcích? Skutečně je to lepší přístup? Já osobně mám radši svobodu volby. Možná strávím víc času nad ceníkem, ale nakonec dostanu, co chci, ne, co si někdo myslí, že bych měl chtít. Jo, když se mi trefí do vkusu, proč ne.
Co jsem tak zběžně koukal, tak jsem zásadní kiksy (tedy takové, které mne obvykle štvou) neviděl, CR-V se zdá být slušně vybavené auto s rozumně strukturovanou nabídkou. Výjimkou je kožené čalounění v nejvyšší verzi - proč, proboha, proč? A některé položky moc nedávají smysl, například "Volitelné otevírání dveří" nebo "Komunikační vnitřní zpětné zrcátko". Tónování by nemuselo být pevně dáno dvěma nejvyšším výbavám. Asi by se toho našlo víc. Ale veskrze se to nezdá hrozné.
já tam "kiksy" vidím. Opět a zase, staré známé... Např. mlhové světlomety nedostupné pro 2 nejnižší výbavy... PROČ? No a ovládání oken z klíčku..., výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce... Prvky výbavy, které jsou doslova za pár korun, přesto staví mantinely při výběru výbav 8-s
Jinak obecně vzato je CRV pěkně vybavené, o to větší škoda těchto mantinelů...
Osobně to naopak obecně považuji za jasnou nevýhodu. Dám příklad - mám rád vyšší/větší výbavu (např. audio/video/asistenty/světla/kola...), ale např. vyloženě nemusím šíbr (střešní okno) a nemusím ani sedadla v elektrice a taky celokůži (pokud není větraná) a zkus se podívat na nejvyšší výbavy japonců na evr. trhu, drtivá většina má šíbr, celokůži a sedadla v elektrice (vyšší třídy) a v takovém případě neexistuje, že bych mohl mít nejvyšší stupeň výbavy bez toho, co nechci. nehledě na to, že Japonci rádi podmiňují určité výbavy konkrétními motorizacemi a naopak.
Taky mi vadí (viz i MT), když mi někdo můj požadavek na konkrétní výbavu něčím direktivně podmiňuje, beru to jako vyjádření neochoty vyhovět požadavkům zákazníka.
Prostě prodáme vám to s takovou konfigurací výbavy jakou (i když alternativně) určíme my, ale ne tak jak si to osobně představujete vy.
Výbavu na míru vám "šít" nebudeme ani za zlaté prase, za to nám nestojíte. ;-)
V CR-V jsem neseděl (proto jsem o této možnosti nespekuloval), ale rozhodně jsem koukal na střešní okno v nejvyšší výbavě. Většinou to znamená méně místa na hlavu a někteří lidé ho opravdu mít nemohou, takže pro ně automaticky padá celá nejvyšší výbava.
S kůží to máme úplně stejně. Když jsem byl v tom, tak jsem se podíval i na Accord a tam jsem narazil na to, že Lifestyle a Executive se liší jen pár drobnostmi, mimo jiné například sklápěním zrcátka při zařazené zpátečce, což mám rád. Jenže Executive má povinně kůži a odvětrávání v nabídce samozřejmě není. Takovéhle hlouposti dokáží člověka odehnat. Někdo to dokoná tím, že dá pouze nejvyšší výbavě například parkovací senzory, kameru nebo navigaci.
Ano, ten šíbr nemám rád hlavně k vůli snížení vnitřního prostoru, ale zdaleka nejen proto. Taky nemám při řízení rád denní světlo shora, nemám rád zbytečnosti, které se můžou pokazit (poruchy, netěsnost apod.), vadí mi i zbytečné navýšení hmotnosti na tom nejnevhodnějším místě (střecha) a další zbytečné snížení tuhosti karoserie. Prostě nechci (z mého pohledu) naprosto zbytečnou díru ve střeše s vloženým závažím. Není to nic v míře zásadní, ale vzhledem k tomu, že to nechci vůbec používat, mi podbné kompromisy přijdou zcela iracionální. :-)
Já to ovšem od začátku píšu v obecné rovině, tedy nikoli pouze a konkrétně v nové CRV, viz úvod mé předchozí reakce: "Osobně to naopak !obecně! považuji za jasnou nevýhodu...."
Případná výztuha je v tomto případě poměrně irelevantní argument, tu může mít střecha (obecně) i bez šíbru a pak bude opět platit to, co jsem už napsal. I to případně žádoucí použití výztuhy je důkaz, že i podobná "díra ve štřeše" celkovou tuhost karoserie zhoršuje. ;-)
V Japonsku se taky VWčka prodávají v omezené paletě předem připravených výbav, takže to asi postojem "Výbavu na míru vám "šít" nebudeme ani za zlaté prase, za to nám nestojíte." nebude...
Víš co, kdo chce s vlky žít, musí s nimi výt. V USA také fungují tak, jak je u nich zvykem. I ostatní německé automobilky. Ale není problém u nich koupit auto s evropskými možnostmi individualizace. Pravda, nemohu mluvit za VW (a jsem příliš líný na to, abych to hledal), ale mám to ozkoušeno u BMW a Volva (a jsem si jist, že to nabízí i Audi). Dokonce dali dodatečnou slevu (už nad tak skvělou zámořskou cenu a nad slevu, kterou jsem sjednal s prodejcem), letenka a jedna noc v hotelu grátis, převzetí v Evropě, můžeš si tu auto projet a následně ti ho převezou k tvému dealerovi v USA. A mohl jsem volit i výbavu, která normálně v USA dostupná není, což pro mne byla pointa, pro jiné příjemný bonus. Nákup auta se může zvrhnout v zajímavou dovolenou.
Mimochodem, ty VW se tam přímo vyrábí? Já jen že CR-V se vyrábí v Anglii, pokud se nepletu. U vozů dovážených z Japonska jsem v tomhle tolerantnější.
proč už nejde sklápět zadní prostřední opěra, nebo alespoň loketka, aby vznikl otvor pro lyže. To auto se tím celkem zbytečně degraduje, protože jinak je opravdu univerzální. Jízda ve 4 na hory bohužel znamená pořídit skibox na střechu.
Jinak vzhled je opravdu věc subjektivní, protože mě se třeba líbí, narozdíl od CX-5. Ale to nemá smysl řešit