Jak je možné, že je uváděný objem kufru u Kie zásadně větší (o 100 litrů!), když vypadají oba stejně, ale především naměřené míry jsou prakticky stejné? Kde se bere ten rozdíl?
Díky za fajn test, za sebe bych dodal subjektivní kritérium designu vnějšího (Kia: 1 bod, Hyundai: 9) a vnitřního (Kia: 5 bodů, Hyundai: 8), ale možná jsem v tom sám :-) .
Tady jsi v Evropě a tady je zákaz reálné pravdy. Vypočteme si spotřebu, objem kufru dle metodiky schválené komisí EU 1 x 1 x 1 = 1,5 a výpočet váhy dle metodiky 1 tuna = 800 kg.
tipol by som si, ze je za tym vyska v ktorej je umiestnene deliace plato. Vsimni si, ze pri maximalnej hodnote sa karta obracia, a vacsi objem ma ix35. Taktiez vidno ze linia okien stupa viac u kie, to je tiez dobry naznak toho, ze deliaca rovina kufra lezi u sportage vyssie...
ono totizto existuju dve normy, podla ktorych sa meria velkost kufru, jedna je VDA 211, v ktorej ma ix35 hodnoty 465/1436 a norma VDA 213 / 214, podla ktorej je to 591/1436.
no a zatialco Hyundai uvadza obe normy, tak Kia len jednu. V skutocnosti ma Kia kufor asi o 30 l mensi ako Hyundai, to je sposobene vyskou kufru, ktora je u Hyundai o nieco vyssia.
Inak jedna norma uvadza objem po spodnu hranu okien a druha po hornu hranu okien alebo az po strechu?
Inak dalsich minimane 100l maju obe vozidla pod podlahou kufru, kde je standardne rezerva, v pripade lepiacej sady sa tam este tych 100l vlezie.
Oba výrobci uváděli jinou hodnotu na základě rozdílných metodik, jak výše píše xavier911. Kia neměla k dispozici "správný" údaj, teď ho však už zdá se našla a kufry jsou stejné. Omlouvám se za matení, už je to opraveno.
Díky, netřeba se omlouvat. Na tohle jsem narazil už dřív a přemýšlel, čím to asi bude, ale teď jsem teprve viděl naměřené míry a doslova mě to trklo - že Kia použije takhle trapný fígl bych opravdu nečekal ... Ale zřejmě funguje, ač je to subjektivně snad nejošklivější nové auto na silnici u kufromilných Čechů zabodovovalo náramně ... Celkem by mě zajímalo, jestli Ceed kombík vs i30cw nemá s tímhle taky něco společného (i přesto, že tam Kia kufr větší má).
Má zmysel porovnávať dizajn koncernových súrodencov? Sú to technicky prakticky zhodné autá zámerne odlišné najmä dizajnom, aby oslovili širší okruh zákazníkov. Lepší alebo horší - ostáva jediné kritérium, subjektívny dojem. Ak už koncernové, technicky zhodné autá, tak aspoň tak rozdielne ako Astra/Cruze povedzme. Ale určite najlepšie je spraviť duel rivalov - pretože obaja chcú osloviť tých istých ľudí a každý to robí svojim spôsobom. Tento článok som si prečítal, ok, fajn, ideme ďalej - k diskusii ma zrovna neláka, nie je veľmi o čom s výnimkou úrovne páči/nepáči.
presne nad tymto som premyslal.. Motor rovnaky. Podvozok rovnaky. mietso v interieri rovnake. Jedine co je ine je dizajn exterieru a interieru. Skor by som bral porovnanie jedneho z nich oproti konkurencii..
trochu divny test srovnavat dve uplne stejna koncernova auta a zjisteni:jeden ma centimetr vic druhy ma min , motory jsou stejne ,o par mm vetsi rozvor a to je tak vse...a jedno je tvrdsi druhy mekci podvozek ale v praxi to tak zas neni >:D
nemate tam neco lepsiho nebo uz ted v lednu zbyly jen tyhle dvojcata a nic jineho neni...
jinak tyto image trendy vozy koncernu hyundai ve dvoukolkach pobizeji k usmevu tridy suv
ja vim najde se vas hodne co budete obhajovat ze 4x4 neni potreba ze to moc papa a ze sedet vis o 10 cm je super a hlavne ta bezpecnost , argumenty uz si jiste najdete >:D mam sice jiny nazor o bezpecnosti ale kazdeho vec
ja mam neurazejici usmev pro tyto kupujici
>:D
to nie len koncern hyundai, ale snad kazda nepremiova automobilka ponuka aj varianty s pohonom len jednej napravy, po novom uz aj Land Rover vo svojom Freelanderi ;-)
Proč mi tohle děláte? >:D Už jenom titulní fotka stačí, zmuchlaný mastný papír od tlačenky a usměv klauna, který právě dostal kopanec do koulí. Odporný kontra odpornější, fuj.
>:D už dlouho jsem se tak nezasmál. :yes: A docela to i vystihuje ten design aut.
Design Hyundaie (vlastně všech jejich modelů) jsem nějak nepřekousnul. A Sportage, ač hezčí jak ix35, tak se mi také nelíbí.
Toto je diskuse, kde lidi vyjadřují své názory.... nikdo tě nenutí je číst. Autor, na kterého jsi reagoval, pouze vyjádřil svůj názor, což se smí, a tvoje reakce byla mimo mísu....
:yes::yes: Přesně tak. Je to stejné, jako když zde někdo blije z VW. Koho to zajímá? Když se mu to nelíbí, nekoupí VW/Audi aj, ale koupí RR, který do koncernu VW nepatří. Prosté, netřeba to dál řešit... :-!
K věci: mně se Kia líbí a ix35 vůbec.
Á jéje, tady někdo nedokáže překousnout něčí názor, no nic. Asi jsem majiteli korejského vozu šlápl na kuří oko.
Jinak děkuji Krisposovi za snahu vysvětlit Broukovi, co je to diskuze, ale asi je to zbytečné.
BTW nechápu trochu smysl SUV s hnanou jednou nápravou. Je to pouze póza? Nebo co za tím je?
PS : Můj otec vybíral mezi Hyundaiem ix35 a VW Tiguanem. Od stolu a z katalogů to bylo nerozhodné, ale když se svezl, tak byl jasným vítězem Tiguan 2.0 TSI s DSG. ;-)
Aby mě někdo nenařknul z toho, že jsem VW fanda, tak čestně prohlašuji, že jsem VW neměl a nemám a ani v nejbližší době ho kupovat neplánuji.
Přeji hezký den všem slušným a rozumným přispěvatelům.
je fakt, ze na tych fotkach tie auta vyzeraju divne, nazivo je to ale od dost lepsie. a dost podstatnu cast na prvnom dojme ma farba auta, ta farba blata na ix35 dost kazi dojem zo vzhladu, v bielej alebo bordovej vyzera omnoho lepsie. biela sportage je fajn, ale oranzova omnoho krajsia...je to samozrejme subjektivny pocit
Tady je výběr těžký. Dost těžko se hledá něco hezkého na tědlech dvou autech. Jejich designu jsem na chuť nepřišel. Hyundai je jak zmuchlaný plechy a interier jak čínský radio. Kia je zvenku jak obrněný transporter a klidně jí na ty miniaturní okénka mohli dát sklápěcí plech, aby s tím mohli do boje. Takže kia je o malilinko lepší v interieru. Takže kdyby člověk na mučidlech trpěl, aby řekl, kterou obludku si má vybrat, tak by před posledním výdechem vzal asi Kiu. Ale z těch dvou aby si prase vybralo.
Aha tak proto získali obě auta tu cenu.Malá zadní okna,ty mají shodné.Zmenšující se zadní okénka je společný pro Sportage i Fabii,je zajímavé,že u Fabie to nestranný kritik Kari nekritizuje. :-!
:no: a představ si, že v Evropě si vybralo už víc než 200 tisíc "prasat" a o takovém úspěchu by si mohl například "krasavec" YETI nechat za dlouhých zimních nocí jen zdát.
Nicméně je jenom dobře, že je tak pestrá nabídka, prakticky pro každého a ať si každý vybere podle svého gusta a bez zbytečných nadávek.
( snad tě na cestě nepotkám abys mě nechtěl sestřelit, na jednu z těch "obludek "
čekám víc než půl roku.) :-)
Yeti je kalsické SUV s hranatými tvary, je v pohodě. Napal jsem tam toho víc, ale všimni si, že ani jedno auto co jsem uvedl, nemá interier jak čínský radio, nebo nevypadá jak zmuchlaný plechy. Nechápu, proč se nedrželi něčeho, jako je Santa Fe, které je pěkné.
Kde je definován klasický tvar SUV?
To že někteří nasedají do rozjetého vlaku hodně pozdě (Yeti) a pouze kopírují své vzory nic přeci neznaméná.Doba tradičních drsných SUV tvářících se jako offroud je pryč.Zase je i Yeti příkladem,kolik se ho prodá jen s předohrabem.Lepší aerodynamika,ne jako krabice od bot.
A kterému SUV se Yeti tak hrozně podobá, že píšeš, že kopíruje? Vypadá jako normální auto a ne jak auto, co šlo 3x přes střechu (ix35) nebo BVP (Sportage)
Tak bych řek, že každé z nich je dobré!
H ix35 je tzv. barokní, či spíš jde o to jejich fluidní sochařství (pozn.: pracuji v oboru "grafický design" a vím, že tento styl je velmi obtížný, lehce se zde dá uklouznout a výsledek "zmatlat"). V architektuře mi k tomuto stylu naskakuje… Kaplický.
Š Yeti je blíž (když byla řeč o architektuře) funkcionalismu. Potkám-li ho, je mi to příjemné setkání - působí sebejistě, bez kocoviny, prostě ví, na co má. Je tedy docela bez emocí… (aspoň pro mě je to mínus).
K Sportage… tady to nevidím na BVP/BT (pro nevojáky: bitevní vozidlo pěchoty/bitevní tank). Ani v architektuře nevidím asociaci (že by Peter, prý vzděláním architekt, dovedně kombinoval styly?). Pracuje se tu s rozložením hmoty (víc než u většiny konkurence). Tím pádem vzniká i jakési podvědomé vnímání vozu jako celku… řeklo by se až animální (Sportage je kočkovitá šelma, Picanto 2012 zase připomíná žábu).
Tak zase zítra :yes:
Jsem rád,že se tady našel někdo kdo neumí jenom pomlouvat a naříkat.
Já si myslím,že si každý dobře rozmyslí než zaplatí půl mega za auto zda je pro něj vhodné či ne. Co se týče vzhledu u obou aut nemyslím,že by byli nějak odpudivé a že by něčím vybočovali s dnešního průměru. Kia je sportovnější a možná se dříve okouká ale na druhou stranu je spousta lidí,co se ráda za Kia otočí právě pro její vzhled. Doufám,že jsem neurazil všechny kritiky těchto nádherných vozu.
Tak si čtu některé příspěvky.Jsou opravdu na zasmání....Většinou ty povedené jsou od autorů co v ostatních diskuzích vynášejí do nebe značku VW a Škoda...Stačí si jen projít jejich předchozí příspěvky..Asi nemohou přenést přes srdce,že jim vyrůstá konkurence..Jo fenomén internet a speciálně ten český...Za monitor se dnes schovává více lidí a řeší své osobní problémy..Pokud chcete opravdu hodnotit objektivně nějaké auto tak se v něm dojděte projet a ne podle značky,která se mi líbí....Já například nehaním žádnou značku a dám na osobní zkušenost..Zkuste se nad tím někteří zamyslet.Stačí si projít prodejní čísla za poslední dobu.. :yes:
Co je k zasmání na tom, že někdo píše kriticky o autu,. které máš v garáži? Z čeho dovozuješ, žes ty jediný, který si dané vozy projel? Bránil bys tu stejně úporně i kritické poznámky na adresu Yetiho?
Močíš si nyní než do vlastní garáže, to si doufám uvědomuješ.
Píšeš, žes dal na osobní zkušenost. A jaké vozy jsi projel? Kdybys dal jen na osobní zkušenost, počítám, že bys jezdil v tomto segmentu buďto BMW X5 nebo Mercedes-Benz GL. Nebo ty snad máš špatnou osobní zkušenost s těmito vozy?
Není horšího diskuzního kýče, než slepě obhajovat vlastní, navíc lowendovou garáž. Přečti si poctivě horní příspěvky kolegů, a pak si přečti ještě jednou (a poctivě) ten svůj. Možná ti dojde, kdo je schopen psát objektivně a kdo jen s šilhavejma vočima a s s jazykem přilepeným na zámek vlastní garáže.
A konečně, co sis chtěl svojí poslední větou vysvětlit, že podobně neduživejch, jako jsi ty je v republice více? To je přece obecně známá věc, to tu na sebe nemusíš do světa halekat.
Co se týká aut nahoře, pak Hyundai představuje designově odeznívající generace SUV, tak jak je i zvěčnělá například v modelu koleos od renaultu. Bachratoidním tvarům dala sbohem naštěstí i Sportage, která pod taktovkou Petera Schreyera vypadá na první pohled velmi rozervaně, jenomže je v ní skrytá budoucí vizuální potence. Z pohledu designu je tedy Kia ta, která určuje styl.
P.S. A nelži si tu veřejně do kapsy. Kdyby sis projel Mercedes-Benz GLK, Volvo XC60, AUDI Q5 či BMW X3 případně X1, v životě by tě nenapadlo si pořídit v segmentu kompaktních/středních SUV něco jiného. Pokud bys tedy mohl dávat, jak píšeš, na své dojmy...
docela trefa davat X5 a GL do segmentu s ix35 a Sportage >:-[]
ide ti karta gti...
a priznaj si sam, ze 35ka a sportage vyzeraju lepsie ako yeti ci tigi ;-)
no taaak__kaaapni bozskou >:-[]
mimochodom ,prehliadol si jeden zaujimavy clanok >:D
[odkaz]
"Kdybys dal jen na osobní zkušenost, počítám, že bys jezdil v tomto segmentu buďto BMW X5 nebo Mercedes-Benz GL"
no ako to mam chapat??? a dalsia vec, je jasne ze hyundai a kia sa nechytaju na bmw, ci mercedes (aj ked hyundai ponuka tak isto vykonny dvojltrovy diesel ako bmw) lenze mi u teba unika, preco vytahujes auta, ktore nemaju spolu nic spolocne? a cena je diametralne odlisna... cize v tomoto maju horeuvedene modely navrch...sice postradaju imidz premie, ale urcite sa nemaju za co hanbit po stranke techniky...hyundai je podla autobildu najkvalitnejsou znackou na trhu za rok 2010, bmw a mercedes su 8.
tak o co tu ide? chces mat imidzove a pritom poruchove vozidlo co ta stoji nehorazne peniaze, alebo das utrzit niekomu, kto sa snazi a ponuka ti v niektorych veciach toznu techniku a spolahlivost.
a k tomu prispevku...no proste si ho odignoroval... :-) motory renaultu v mercedesoch... uuuuf...
Špatně sis vyložil má slova, jde o to, že kolega ten nákupní akcent položil výhradně na osobní dojmy, pak se tedy ptám jaké dojmy má z GL, například. Kdyby současně napsal, že ty dojmy filtroval stavem svého konta, bylo by to alespoň upřímné...
Oceňuji, že tvou modlou je autobild, ale nestavěl bych to, být tebou, tak kategoricky.
Přiznávám, že článek jsem přehlédl, no, nyní jsem to tam diskuzně napravil... :-)
Dokázal bys připustit, že někomu se tvé prémiové modly nemusí líbit? Že ho ta auta nechávají zcela chladným, bez ohledu na společenské postavení? Silně o tom pochybuji, jinak bys nepsal pořád dokola ty stejné bláboly o stavech kont či prémiových lidech. Neboť ti skutečně prémioví sedlají to, co se jim líbí a ne to, co se jim snaží vnucovat zblblá masa.
Moc tvé adoraci prémiových značek a rozplývání se nad každým jejich produktem nerozumím. Od nich se to očekává. Mnohem více si oslavné texty zaslouží dobrá auta neprémiových značek.
Nejsou to "mé" prémiové modly, jsou to než prémiová auta. A pokud někoho (tebe?) nechávají chladným, svědčí to jen a než o celkové chladnosti autora pocitu... jestli mi dobře rozumíš.
Máš pravdu, že ti skutečně prémioví lidé sedlají, co se jim líbí. A co si asi tak myslíš, že to je, Duster? :-)
Dokonale zblblou masu (abych se vyjádřil tvým slovníkem) tu reprezentuješ především ty. Nemám nic proti Feliciím ani proti lidem, kteří v nich jezdí. Pokud ovšem se nesnaží mi vnutit myšlénku, že vedle stál Aston Martin a ta Felda to vyhrála...
Jinak s tebou souhlasím, že stejnou pochvalu jako prémiová auta zaslouží i dobrá (výborná) auta z nižších kvalitativních tříd. Proto například občas píši o GOLFu, nebo o designu dvěstěšestky...
A nebul ;-) Mám pro tebe možná větší pochopení, než bys byl schopen si vůbec představit. Jen to chce, aby sis tu nelhal veřejně do kapsy.
Blb jsi byl, blbem zůstaneš... nepřekvapíš. Stále stejné kecy, i když psané poutavým jazykem... To jediné opravdu umíš, poutavě psát. Zbytek je už jen prázdno, bohužel.
Dovolil jsem si použít tvých zbraní proti tobě. Předpokládám, že nic nenamítáš. Urážka proti urážce, slovo proti slovu. S pozdravem... modré slunce.
Nechci tě přece urážet, také nikoho neoslovuji tak neurvale jako ty, píši jen a jen fakta - tys přece zvažoval, zda nekoupíš ojetou Felicii. Nebo ne? Jak je to? Mimochodem, dokážeš najít ještě horší garážovou a životní rezignaci, než je olítaná Felicie? Upřímně.
P.S. A nezlob se tolik na sebe, já chápu že těch padesát koní tě často dohání k šílenství, ale zde to nemusíš tak okatě dávat najevo.
Kvalitnější design.....to je ale spojení. Y a T jsou nám designem blíže. To je pravda. Do korejského auta sednu a řeknu si, no musím si zvyknout. Do Tiguana jsem sedl a byl jsem doma. Stejně tak Yetti je takový nějak náš. :yes:
Také mě to spojení slov zaujalo… a připomnělo film Nejistá sezóna ("Konstruktivní kritika - jestli už ve spojení těch slov není něco neřešitelného") >:D
Čili "kvalitnější design" je blbost. Ale smysl uspořádání ovládacích prvků (například), řekněme "logistika", je věc jiná. A je potřeba toto vždy vyzkoušet! Marná sláva, časy "feldy", kde je pár "čudlíků", je ta tam. Abych porovnal: Zabil bych člověka, který navrhl rozhraní pro Windows 6 (Vista), resp. Windows 6.1 (tzv. "sedmičky") - a bylo by to na cenu za mír. Je to totiž zoufalost… ale to (koukám) není do této diskuze >:D
Závěr: V každém autě zprvu nevím kam šáhnout, pokud zrovna vedle mě nesedí kráska z autosalonu ;-)
Osobními dojmy jsem se řídil při výběru nového auta střední třídy vloni na jaře. Z testovaných vozů mi nejlépe vyhovovala Sonáta.Na jiných autech mi vždy něco vadilo a nebyly to jen prkotiny.Na ceny jsem přiliš nekoukal, hodnotil jsem jen zážitky z jízdy, chování auta a celkový dojem.(Více v sekci na moje auto) Času na pečlivé výběry bylo dost a tak jsem ležel i v materiálech a prospektech a všemožných redakčních testech. Sonáta u mě vyhrála.Kdybych potřeboval SUV a měl dalších 600 tisíc, už nesrovnávám mezi tolika auty jako jsem srovnával vloni.Jdu jednoznačně do ix35 2.0 DCVVT 121kW, ten motor je prostě paráda, ale s pohonem 4x4. Na maximální výbavu sere pes, stejně z toho používám minimum. Ikdyž možná jestli bude nové SantaFéčko, tak bych šel kvůli velikosti do něj. Taaak, teď se do mě pusťte ;-)
Napsat bych to vše mohl, avšak nesouhlasím s tebou, že by to tu zajímalo ještě někoho jiného mimo tebe.
Proč tě zajímá můj věk?
A proč tě zajímá kolik jsem vlastnil aut?
Tak snad jen tu řidičskou praxi bych mohl považovat za diskuzně racionální a poměrně korektní dotaz. Čti blogy, tam to všechno je... Dokonce jsem tam popsal, jak jdou desetitisíce a statisíce kilometrů za sebou, a co to s tebou jednou udělá :-)
:-) Časem tu tyhle dotazy ani nebudeš muset klást, neb tohle všechno poznáš z kvality příspěvků. U některých kolegů tě dokonce bude napadat, že k předmětným otázkám by museli nutně napsat... nulu :-)
A proč by jsem nemohl být příznivce více značek? Já nechápu Wollfa a jeho Fiatfanatismus, Barrichella a jeho USAfanatismus... a tak by jsem mohl pokračovat.Já mám rád více aut. To že se mi německá produkce líbí nepopírám. Ale nemusím tvrdošině obhajovat peugeot tam, kde pro to nemám důvody.
Ano jezdím Octávii 2,0TDI a také jsem příznivce mnoha značek.
Kii i Hyundai za tyto vozy chválím,jsou skvělé,i když osobně na mne udělal interiér ix35 lepší dojem,než ve Sportáži.
Vidíš, mě se prostě hrozně nelíbí. Mě se líbila Santa Fe. Tyhle kreatury snažící se zapůsobit prvotním bumem z odlišujícího se designu, jsou prostě :no:
Slepě tu obhajují jen prosťáčci automobilky přes vlastní garáže. Na víc nemají, navíc to odráží jejich charakter - jejich balanci života udržuje než faleš, že jejich auto je nejlepší na světě. Člověk, který se orientuje ví přesně co je bravo, co Focus a co GOLF, a to bez ohledu na vlastní garáž.
Borče až tady budeš něco psát tak si zjisti jaká je to kategorie Mercedes,Volvo,Audi a BMW je jiná liga to je to samé jak kdybych chtěl porovnávat BMW a Ferrari tak se uklidni a přemýšlej o jakých autech se tu bavíme experte !!!
Kolik diskuzí jsi přečetl na internetu mimo domácí servery - třeba v Anglii, Německu, Polsku nebo i Rusku, že se pasuješ na soudce, co je typicky české. Takže, když doporučuješ zamyšlení druhým, tak ti poradím - kdo chce mentorovat, ať začně u sebe.
Nechápu logiku kupujících, kteří si koupí "SUV" a koupí si ho ve dvojkolce. To, že to nechápu, neznamená, že nemají na tuto volbu nárok - volba je subjektivní určení si priorit, ale safraporte proč? Proč si lidé kupují auto, které není za pár stovek, řekněme, že se jim i líbí(proč by ho jinak kupovali) a odmítnou investovat pár tisíc navrch(ano třeba 40) do pohonu 4x4? Jasně - většinou ho nevyužijí - většina jezdí na dvě hnaná..... Já to jen zkrátka nechápu no...........
Ke srovnávání dvou designérských prostocviků na téma jedné platfrormy a většiny stejných komponent - Kia působí agresivněji a Hyundai tak trošku uhlazeně Kugovski(zřejmě pár hochů od hyundaie navštívilo salon Fordu). Volba toho kterého vozu je opět čistě individuální záležitostí a nelze kohokoliv za jakoukoliv hanět. Je to zkrátka produkce středního proudu, která ani neurazí, ale ani nevynikne. V naší kotlině navíc bude hrát cenu každá kačka plus hafo výhod:-) - záruka mamko záruka.............
Jen mi zkrátka na těch autech něco zásadního chybí, čím bych si zrůvodnil nákup těhle korejských stvoření - pohon 4x4 - bez něho marně hledám důvod, který by mne přiměl zajít do jejich salůůůnu.............
musis je brat s usmevem kazdy druhy chce sedet o stupinek vis nez ostatni a i kdyz zustane pod kopeckem bez trakce sedi vys nez ostatni a hlavne ma prece bezpecne auto-tedy suv >:D:no:
Neviem teda ci ide az tak o stupinek vys. Som mlady clovek tiez by som jazdil v inom aute ako SUV a nechapal som ludi preco si to kupuju. Ked ho vsak dostal ako sluzobne moj otec pochopil som to. Otec si ho nevedel vynachvalit, ma sice 4kolku ale snad ju este nezapol. Neslo mi to do hlavy a tak som sa ho opytal preco je s nim tak spokojny a preco je s nim dokonca spokojna aj mama(ktora sa len vezie)
Vzhladom a pokrocily vek oboch rodicov mi otec vysvetlil, ze pri vstupe do auta sa len sadne a zdvihne nohy a je v aute. Ked jazdil v A4 (minula generacia) hovoril ze auto jazdi skvelo a za malo, ale neskutocne ho boleli krize a mamu tiez.
Pointa je ta, ze by som neodsudzoval SUV, tie auta maju svoj vyznam!
Já tohle chápu, mně se nelíp nastupuje do Scéniku (občas s ním jezdím a mám ho docela rád, z hlediska autověku je to rodinný dědeček) a i když to u mně není o věku, ale o výšce tak už dobře vím, že při dlouhých cestách to prostě je pohodlnější. A SUV je to samé, já jsme dost častým spolujezdcem v poslední RAVce. Pohodlí, lepší výhled - a pak on ten rozdíl vě ceně mezi dvoukolkou a čtyřkolkou není až jenom 40 tisíc - dvoukolky se dělají s menšími motory, čtyřkolka bez dvoulitru v dieslu asi není to pravé (viz. pokus Dusteru a recenze), ale co když třeba potřebuji jenom vyšší světlost. Kdo chytil někdy na polní cestě spodkem auta o ten vyvýšený prostředek ví, co mám na mysli, stejně jako odporný zvuk skřípající spojleru o obrubník na parkovišti a nebo i nakládání do zavazadel výš....je to ho dost a váha těch argumentů může být různá.
Na druhou stranu je komické, jak si zase v opačném extrému někteří borci myslí, že čtyřkolka vyjede všechno a všude.
Jedna věc je proč si lidé dvoukolky kupují a druhá, že si je prostě kupují. A pokud je poptávka, je za normálních podmínek i nabídka. Pravda, výhodnější je vhodnou nabídkou tuto poptávku vyvolat, jak se to povedlo Nissanu s Kaškajem. Pak je totiž ten nabízející i nějakou chvíli jediný.
Jinak pro pojíždění po městě (k čemuž velká většina těchto pseudoSUV slouží) stačí i dvoukolka. Výhodou je pak kromě ceny i nižší hmotnost a technická jednoduchost. Přeci jen ty haldexy nějakou netriviální údržbu vyžadují a nejsou věčné.
Druhá věc je, jestli bych si dvoukolku koupil já nebo ty. Nicméně si teď můžeš alespoň vybrat. A můžem samozřejmě dlouho diskutovat, proč dvoukolku a proč vlastně Korejce. A o tom to je...
Neviděl bych tu dvoukolku jako velkej problém. Ostatně, proč dělat rozdíly mezi jinou karosářskou třídou? V BMW 5 sedanu také ctíme jak zadokolkaře tak čtyřkolkaře. Každý z nich má svůj důvod, proč nechce resp. chce daný pohon.
to samozřejmě beru, i když motiv pro vrtulku bude asi jiný než pro sourozenecký tandem. Proto i píši, že je to otázkou volby. Zkrátka si myslím, že pokud už auto má potenciál být čtyřkolka, mělo by se zkrátka do toho jit, ať už kvůli aktivní bezpečnosti či zkrátka jako zálohy pro strýčka příhodu.
Aktivní bezpečnost u SUV - není to (snad mimo BMW) protimluv? Řídil jsem asi 4 (včetně Santa Fa a předchozí verze Sportage) a měl jsem problém je při 120ti na dálnici vůbec udržet v pruhu ...
no tak to s Tebou nemohu souhlasit- před Foresterem - což je taky SUV - a pádí přes 230 aniž by ztrácel stopu, tak jsem měl SF 2,7V6 - a ujišťuji Tě, že zvládolo dlouhodobou zcela bezproblémovou jízdu v Reichu 170-180km/h.
Možná jsi měl blbé gumy nebo geometrii.................
Forester jsem nikdy neřídil, ale věřím, že jízdní vlastnosti má vyladěné. To je i vzhledem k tradici a směřování značky samozřejmě jiná kapitola a můžeme také diskutovat o tom, zda je to opravdu SUV nebo přerostlý kombík (model 2011 SUV je, ale u předchozí generace bych se spíš klonil k tomu kombíku).
S tím SF se samozřejmě dá jet 180, ale nechěl bych se v té rychlosti vyhýbat někomu, kdo mi udělá myšku, nebo prudce brzdit.
Řízení i pneumatiky byly v pořádku, jen to byly běžné vysoké a široké SUV pneumatiky s profilem někde kolem 65 (přesné rozměry si tedy už opravdu nepamatuji). Měl jsem problém s tím, že jsem řízení těch SUV musel věnovat mnohem víc pozornosti, než bych věnoval řízení byť jen průměrného osobáku, korigovat okamžitě každou odchylku a reakce na řízení byla pomalá a nepřesná.
Pokud bych tedy za aktivní bezpečnost považoval to, že Tě auto udrží ve střehu, pak samozřejmě SUV vede (tedy SF, Vitara, Suburban, Sportage, abych byl konkrétní v tom, co mám na mysli). Takový adrenalin, jako ve 120ti v jiných autech zažiješ až okolo dvoustovky. Ale to s pohonem 4x4 nemá moc společného...
Přesně tak. Je to navíc třída, kde jízdní vlastnosti v extrému až tak prim nehrají a kdo tu 4x4 nevyužije,tak nemá důvod si ji kupovat. A důvod, proč si koupit tuto kategorii vidím v tom, že je vyšší pro jízdu na chalupu, kde jsou vyježděné koleje a hlavně asi v tom, že se do a z toho lépe vystupuje a nastupuje. Je to prostě pohodlné a praktické.
Taky to nechápu, mám pocit kdyby výrobce ještě výhodněji nabízel pohon 4x1, bude se to taky dobře prodávat, vysoké auto s větší světlou výškou bez 4x4 je paskvil a nedodělek, tahal jsem na Bouřňáku při kalamitě s Pajerem zapadlé fábie ale jak tu psal jeden diskutér, tyhle chytrolíny bych tam taky nechal ;-\
Ty jsi kecal. Tyhle auta mají smysl stejný pro jednu skupinu zákazníků, jako 4x4 pro druhou. A jestli to dává smysl? V této velikosti ano. Pokud by ale byl Touareg 4x2 už by to vypadalo....zvláštně ;-) >:D
Lenost se skrčit... Ty jsi ještě hodně mladý a hodně málo aktivní, že? Ještě tě nikdy nebolela záda a nemusel ses soukat do nízkého auta se skřípěním zubů. Ještě nikdy tě nebolely svaly natolik, že bys proklínal nízko posazené sedačky auta.
Kolikrát si po fakt náročném tréninku, když se skládám do sedačky svého auta, říkám, že bych potřeboval něco, kam bych se jen pohodlně usadil do té správné výšky...
Já obvykle taky ne. Ale stačilo mi jednou na tréninku spadnout a s odřeným bokem se pak snažit poskládat do dvěstěšestky. Myslel jsem, že bolestí to auto rozmlátím. O takových lahůdkách jako jsou silové a sprintové tréninky, kdy jsem pak rád, že vůbec chodím, ani nemluvím.
JiRi, taky budu jednou starej a budou mě bolet kolena ale nebudu kvůli tomu kupovat kozu se základnim moterem, drandit s tim město a říkat jak je to super. Mám pochopení pro dodávky a autobusy, ale proč mi má zaclánět výhled vysoký auto? Nebo blb co si zalepí okna foliema, to si mám koupit ještě vyšší? Lidi přemejšlejte prosím, vždyť vydíte jak to na silnicích vypadá 8-s
Nikdy neříkej nikdy. Ono se klidně může stát, že jednou koupíš kozu se základním motorem, budeš s ní drandit město a říkat, že je to superrrr. .......ty kozle s turbemS. :-! A dáš si třeba i ty folie, aby nebylo vidět, že tam vozíš třeba .... tchyni nebo rybářské pruty. Snad už to pochopíš. Napověděl jsem ti už dost - další štace nakopnutí ;-) >:D >:D >:D
U SUV to je k pochopení i pro mne obtížnější, ale kolik z nich se někdy podívá mimo zpevněné cesty ... většinou je vidím parkovat před obchoďáky nebo před školami.
Ale rozhodoval jsem se mezi dvojkolkou a čtyřkolkou (haldex) u "normálního" auta a zvolil dvojkolku, ač nerad a rozumem. Jezdil jsem dlouhé trasy a lepší dynamika, větší maximálka a nižší spotřeba byly pro mne klíčové. Těch pár dní v zimě, kdy čtyřkolka opravdu dělá rozdíl, jsem prostě přetrpěl a jezdil pomalu. Řetězy jsem na to auto nikdy nenasazoval (4 zimy, cca 20 cest do hor na lyžování).
Jseš první, kdo jako výhodu dvoukolky oproti čtyřkolce uvádí větší maximální rychlost. Ale asi je pro tebe důležitý, jestli můžeš jet 204 km/h místo 202 km/h :-)
Když už bych chtěl lepší dynamiku a větší maximálku, tak to vyřeším výkonnějším motorem a ne pohonem...
Rada je to sice dobrá, ale u toho vozu, u kterého jsem to řešil to byl nejsilnější motor a rozdíl byl 225 proti 215, v dynamice pak asi 0,5 sekundy a ve spotřebě víc než půl litru, hlavně v "mimo město". Jo a těch 225 (235 podle tachometru) jsem s tím párkrát jel a zdaleka jsem v Německu nebyl mezi osobáky nejrychlejší. Tam to totiž, hlavně v noci, dost zkrátí dojezdové časy. To ale, pravda, u SUV asi nehraje tak velkou roli.
Ještě tam máš nějakou radu?
Na nevěcné argumenty nemá smysl reagovat. Ale pro tvůj klid - na tu čtyřkolku jsem měl, a ušetřené peníze jsem dal do lepšího rádia a nezávislého topení. A té volby jsem za 3 roky nikdy nelitoval.
kteří si na českém trhu ukrajují značný podíl z tržního koláče SUV a to navzdory hanlivým výrokům některých "odborníků" (povětšině ducha mdlého) na korejské vozy ;-)
Dobrý počin, sourozenecký dvojtestík. Tušené se potvrzuje. Osobně bych jen snad ještě velmi vyzdvihl kiu za design, jinak bych to nechal na kupcích. Ti si jistě rádi a podrobně budou test číst, vždyť tohle dilema musí snad povinně řešit každý potenciální vlastník jednoho z těchto aut. Nepředpokládám tedy, že by snad se našel někdo, kdo by si najednou koupil obě...
Ostrost, dravost až jistá pohledová neurvalost Sportage má v sobě skrytou silnou budoucí designovou potenci. Oproti ní vnímám vizualitu ixtřicet až jaksi jako... impotentní.
Jinak k těm 23% dvoukolkářům v esuvečkách - k nim přiřaďme ještě těch (kolik?)... 98% dvoukolkářů ostatních... ano, souhlas, pod zasněženým kopcem získává čtyřkolka status jízdního klenotu, a to i kdyby byla vyrobená v Rumunsku...
jj tak ja chapu nahon na jednu napravu napr. v californie,florida teple pasma ale tady je prece v zime snih a ve mestech jsou kopecky a neni jich pomalu- zatacky se stoupanim a podobne..
nevim asi je to jinou mentalitou ale je zvykem kde snezi a pada vubec nejaky snih tak si porizovat suv proto treba abych deti odvezl do skolky nebo si dojel na nakup v pripade i nekterych snehovych vykyvu pocasi...
ve statech kde nikdy nesnezi tam je jedna hnana naprava normalni a naprosto neni na poradu dne premyslet 4x4..
ale ve state kde jsou zimy jake jsou suv s jednou napravou?To se vyrobce odvazne trochu srandovne zmylil v nabizeni >:D
a lide to kupuji zajimavy fenomen nekdy je evropa zazracna co se zde da prodat..
ale jak rikam beru to s usmevem : tuto zimu jsem pod mirnym naklouzanym kopcem do mesta zmrzli snih- jednoho zrovna s takovym suv jednokolo pohon potkal hrabal se tam skrz po cele sirce silnice a moc se o metr nehnul a kdyz jsem se snazil projet okolo nej tak jsem pribrzdil a rikam mu nezabira ti zadni kola a on ze nema 4x4 a kdyz sem ho uz rozladeneho zeptal proc? nebyl schopny vzteky odpovedet...nechal jsem ho tam vzteklouna a nevytah jsem ho.
bylo to korejske auto nic proti nim >:D
Já to chápu, ovšem nečiním rozdílu mezi suv a jinou karosářskou variací. Přece ze stejného důvodu si může člověk pořídit i E-Klasse jako čtyřkolku, to není o tom, že by se snad dvoukolkář v SUV mělza sebe stydět a dvoukolkář v cee´du ne, je to o tom, jak správně píšeš, kde bydlím, resp. kde jezdím, a jsou-li tam podmínky na sníh v délce třeba několika měsíců, pak logicky volím čtyřkolku, ovšem bez ohledu na karosářský segment.
Dobře vystižené podstaty vzhledu. Proč ty musíš vždycky tu podstatu trefit líp? ;-):yes:
A pod zasněženým kopcem si každá čtyřkolka zaslouží pokřik z nadpisu Tvého příspěvku :yes: . Btw - rumunský diblík Dastrojic je docela šplhoun kopcovitý a jeho obliny mají něco do sebe.....
ty milášku, zvládnu Vás oba ;-) . A teď vážně - chceš bejt taťka nebo mamka? ;-) Ne a teď už úplně vážně - nedělá mi problém někomu uznat větší schopnost trefnějšího popisu, stejně jako mi nedělá poslat někoho do renaultoviny, když si to zaslouží a napíše dílko hodné Milky z orikinál alpskcýh chor panééé. A zkrátka - ač se mi má nedokonalost přiznává fakt hoodně trpce - tenhle GTI -má trefnější klávesnici, páč má lepší styl. Záměrně nepíši o pomůcce, která se kdysi plnila inkoustem a kterou se často psalo, aby to zase nevyvolávalo nějaké emoční křivky ;-)
Pokud pominu fakt, ze primarnim ucelem techto sourozencu je poskytnout sedadlo ve stejne vysce jako maji machri v ikspetkach, vypadaji oba celkem prijatelne. Kdyz uz, tak ale jen v ctyrkolce, v testovanem provedeni ta auta pripominaji spise paraplegiky.
Ale to snad ne, není to přece jen o očích, výše uvádíš "podle zahranicnich testu i lip jede"; nevím nevím, kdeže Outlander: [odkaz] ... pouze průměr!!!
IMHO, toto je těžkej duel. Ještě tam měli přihodil Kolea a měli bychom pohromadě tři nejošklivější SUV na trhu. Doufám, že redakce udělá v brzké době srovnávačku XC60 (třeba s X3), ať si spravím chuť :-)
A ja by som chcel porovnávačku GT-R MY2011 a 911 Turbo S, nech si spravím chuť. :-)
No ale realita je taká, že testované "SUV" sú žiadané a dosť kupované, preto reálny význam takejto porovnávačky je veľký. A ja som si aspoň ujasnil, že Sportage je nakoniec celkom vzhľadné auto (keď ho postavíš vedľa ix35) >:-[]
Já to říkám pořád že Angličani mají divnej vkus. U žen a v jídle moc vybíraví být nemohou, ale aspoň u aut by mohli mít lepší vkus. Přestal jsem číst u první věty. Good looking, well equipped and cheap... >:D
Nemyslím si, že by korejci byli nějak podprůměrní, jen jsou prostě výrazně nepěkní. To je samozřejmě otázkou vkusu, někomu se líbí funkcionalismus, někdo ucvrkává z podnikatelského baroka...
Jak se mi design Korejskych aut docela libi tak jak Sportage tak ix35 jsou opravdu OT(obrněne transportery). Kdybych si musel pod hrozbou nasili jedno z aut vybrat tak je to Spotage. Tak přeplechovane a překombinovane patvary se opravdu jen tak nevidi a to jsem si podle fotek řikal že je to opravdu pěkne. Bohužel v realu jsem byl velice zklaman a to se ještě držim při zdi.
Jak koukám opravdu je to tu samej odborník..A...Svět si na rozdíl od vás si myslí úplně něco jiného..Stači se kouknout na nominace..
World Car Design
Volba nejlepšího designu roku je svěřena odborné pětičlenné komisi, ve které jsou zastoupeni novináři i akademici. Jejich finálová volba má osm kandidátů. Zajímavostí je, že Citroën se v užším výběru objevuje už popáté (z roku 2006 má dokonce triumf s tehdejší C4).
World Car Design of the Year 2011 - finalisté
Alfa Romeo Giulietta
Aston Martin Rapide
Audi A7
Citroën DS3
Ferrari 458 Italia
Honda CR-Z
Kia Sportage
Nissan Juke :-)
zaujala mě (relativně) příznivá pohotovostní hmotnost. astra se stejně velkým dýzlem je přesně o metrák těžší: [odkaz] ..i když jsou to až na výšku v podstatě stejně velký auta.
jinak mi tahle kategorie moc neříká, ale třeba se tyhle vysoký předokolky jednou stanou standardem rodinného auta ;-\ .
no a z tědlech dvou se mi víc líbí, aspoň z vnějšku.. duster.. :yes:
Zo záujmom som si prečítal väčšiu časť príspevkov,niektoré sú k veci iné nestoja za nič,ja si dovolím osobnú skúsenosť k veci.Porovnávať tieto dve autá je vec vkusu niekomu sa páči ix35 inému Kia a ďalší by Kórejca nechcel ani zadarmo.
Ja som zodral BMW X3 a pri rozhodovaní o kúpe nového auta som zašiel aj do salónu Hyundai,dostal som do rúk ix55 a nemal som o čom rozmýšlať vo výbave STYLE 4x4 pohodlie,priestor a celkový dojem sa absolutne vyrovnal BMvéčku ,dokonca priestoru viac a vôbec mi nevadí že to nie je prémiová značka,mám to ako druhé auto v zime na lyžovačku a v lete na ryby.Veci sa majú tak ,niekto potrebuje auto pre "imič" a niekto pre skutočnú potrebu ja pre potrebu a skúsenosť z nedávnej lyžovačky vo Flachau na ix55 nemôžem povedať jediné hanlivé slovo,ale to je moja osobná skúsenosť a nikomu ju nevnucujem ,ináč tiež nechápem význam SUV 4x2.
Všetkým prítomným prajem dobrú noc a príjemný zajtrajší deň
Tak vela ludi zrejme svoj nazor na korejske auta nezmeni. Bude tu obhajovat ine ,hlavne premiove znacky cim sa vlastne sami seba utesuju.
Ked porovnam nove auto ako Sportage, Sorento, atd.. a 5 rocne premiovky ziadny velky rozdiel tam nenajdem. Radcej si kupim auto s novsim desingom a niekedy aj technikou ako 5 a viac rocnu okukanu premiovku.
kde mam aj min. 5 rocnu zaruku a nemusim trpet ,kedy mi oprava zavad predrazi vstupnu hodnotu automobilu. .
Auto berem ako spotrebnu vec, ten kto si kupuje jazdene premiovky ,je bud zakomplexovany uchyl, nema peniaze na nove, alebo tych co je menej, ktorym sa pacia tie vozidla.
napr X3 a nove Sorento... bmw 5 radu,alebo audi 6 ovela dlhsie trva nez pridu z novym modelom ako napr. korejske znacky a japonske znacky.
Vtom pripade radcej zvolim novy korejsky model,ako jazdenu premiovku,a uz vobec nie 6az 7 rocne technicky "stary" novy automobil.
Na silnici se na tyhle auta vždy ohlédnu. Design vuzů Hyundai i Kia se mi moc líbí a tyhle dvě auta patří mězi to nejkrásnější, co na našich silnicích může člověk zpatřit. Bravo!
Teď už máme doma ale bez at. Jsem s autem spokojený. A jsem rád, že mám Korejce.
Základní cena je: STYLE 4x4 2.0i DOHC D-CVVT VIS
120/163 5-ti st. manuální 594 990 CZK.
Skvělý test dvou nejhezčích aut. Ale...V článku je uvedena provozní hmotnost 1415 kg a užitečná 525 kg. Auto stojí před barákem (KIA 1,7 CRDI) v ruce mam velký techničák a jejda Max. hmot. 1940, provozní 1490 - 1612. Na stránkách KIA to samý. Úmyslná lež, nebo ste auto přetížili o přibližně od 70 - 200 kilo? Mě vychází 328 - 450, podle výbavy.
Dvě uplně stejný auta co se týče podvozku a ostatního ,rozdíl jen v boudě.Fakt super srovnání.Mám co dočinění se značkou Hyundai i Kia a takový blábol je asi fakt jen o tom ,kdo dá víc :no:
... po dlouhé době mám potřebu napsat o výplodech redakce něco pozitivního... ano... jsou to v zásadě stejná auta... ale jak je vidět, zase tak stejná nejsou... fajn srovnání... nebudu komentovat některé zdejší srdceryvné příspěvky... za sebe říkám, že Sportage je pěkné auto... :yes:
No nedá se to číst.
Hyundai a Kia mají stejný podvozek a hlavně motor,takže tady se fakt srovnává jen bouda nic jiného.Jediné co tu sedí, že výhled z Kia Sportage je děsný. Navíc zkušenosti s korejcem mám a to Kia Ceed ,větší krám jsem v životě neměl a tak po roce a půl šel pryč. Neustále v servisu apod.Když dnes nad tím přemýšlím tak je mi jasné proč tyto dvě automobilky mají levná auta.Někde se to projevit musí a to v kvlaitě. Ale bohužel lidi slyší na sportovní vzhled samé tlačítko na volantu apod.Ale kvalita hrozná.A to nejsem zastáncem německých aut jak tu někdo píše.A nakonec nedavno jsem se zastavil v servisu Kia apod.Bylo mi řečeno bud rád že jsi to prodal, nestačíme opravovat každý den máme plno.Takže to asi mluví za vše.