Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Hyundai Veloster 1,6 GDI DCT – Podruhé a lépe

Někdy stačí jen málo a auto, z něhož jsme měli dost rozpačité dojmy, se najednou ukáže v mnohem lepším světle. Jako třeba Veloster s menšími koly a dvouspojkovou převodovkou.
Zpět na článek
10. 2. 2012 10:21
10. 2. 2012 10:44
10. 2. 2012 14:52
10. 2. 2012 10:52
10. 2. 2012 12:11
10. 2. 2012 12:22
10. 2. 2012 12:44
10. 2. 2012 13:06
10. 2. 2012 13:15
10. 2. 2012 20:32
11. 2. 2012 00:11
10. 2. 2012 14:34
10. 2. 2012 14:48
10. 2. 2012 14:56
10. 2. 2012 15:14
11. 2. 2012 01:26
10. 2. 2012 15:10
10. 2. 2012 15:16
10. 2. 2012 15:24
10. 2. 2012 15:31
10. 2. 2012 15:33
10. 2. 2012 15:17
10. 2. 2012 15:25
10. 2. 2012 15:33
10. 2. 2012 15:42
10. 2. 2012 15:50
10. 2. 2012 15:56
10. 2. 2012 16:07
10. 2. 2012 16:18
10. 2. 2012 16:29
10. 2. 2012 16:33
10. 2. 2012 18:02
10. 2. 2012 20:21
10. 2. 2012 20:42
10. 2. 2012 20:48
12. 2. 2012 15:56
12. 2. 2012 16:14
12. 2. 2012 18:22
12. 2. 2012 21:09
12. 2. 2012 22:20
13. 2. 2012 01:02
18. 2. 2012 16:32
18. 2. 2012 17:16
12. 2. 2012 18:48
11. 2. 2012 01:21
11. 2. 2012 01:28
10. 2. 2012 15:33
10. 2. 2012 15:43
10. 2. 2012 20:36
10. 2. 2012 20:50
12. 2. 2012 09:20
11. 2. 2012 01:33
11. 2. 2012 16:19
11. 2. 2012 23:57
12. 2. 2012 09:12
17. 2. 2012 11:48
10. 2. 2012 10:21
Korela
Nebudu se tady nějak rozepisovat jen poukážu na jednu skutečnost...

Dvojspojka by rozhodně neměla zhoršovat dynamické parametry (spíše naopak), takže tady by zakopaný pes být neměl....

Výkon 103 kW (paráda) ..supeeer
Pohotovostní hmotnost 1311 kg :-(
zrychlení 10,3 s (WTF ?)
V max: 200 km/h (WTF?)

A já se ptám, kde udělali soudruzi z Koreje chybu....?

To jen, aby potenciální zákazníci nepropadli iluzi falešných sobů... Tyto parametry odpovídají hodnotám (a v něčem jsou i horší), jako má Fiat u 1,4 T-Jet 88 kW. Srovnání se 103 kW multiairem a nebo dkonce 110 kW T-jetem je pak už srovnání s jinou ligou... Podobně by tento motor dopadl při srovnání s TSI....

Taže buď nás soudruzi z Koreje šidí (což považuji osobně za nejpravděpodobnější po zkušenostech s Riem) a nebo hold korejský kůň není ve stejné formě jako kůň evropský... A kůň a kW by měl být vždy ten samý...
Rozbalit vlákno
55
10. 2. 2012 10:44
Re: Korela
no, srovnání s Bravem T-jet 88kW mě taky napadlo hned, jak jsem viděl parametry tohoto "sporťáku"..... 8-s

Proboha vždyť to má zrychlení 0-100 jako Golf 1.2TSI ([odkaz] který asi nabídne i lepší podvozek a vyváženější chování na silnici....

Navíc to auto je za cenu aut typu Mito QV, FRS apod., která jsou někde úplně, ale opravdu úplně jinde....

Nevim, tohle je asi fakt jen projekt, který má ukázat že "děláme i jiné auta než nudné plečky s průměrnou kvalitou a dlouhou zárukou".... Ambice na prodejní úspěchy to asi fakt nemá.....
10. 2. 2012 13:53
Re: Korela
..mohu potvrdit, ze 1.4Tjet 88kW je opravdu paradni motor, mimochodem zrychleni ma pod 10s....
10. 2. 2012 14:52
Re: Korela
Co se týče zrychlení z 0 na 100, je to stejná záležitost jako u téměř všech dnešních atmosférických motorů. Vysokootáčkový atm. motor musí mít ke své charatkeristice i odpovídající krátkou těsně odstupňovanou převodovku. Jenže pak je tu druhá (bohužel) daleko důležitější věc a to požadavek na co nejnižší spotřebu automobilu (respektive co nejnižší emise CO2) k vůli současným směrnicím EU. Dnešní automobil tudíž musí mít co nejdelší převody a s těmi se daleko lépe vyrovnají turbomotory díky ploché křivce Mt. To je taky důvod nasazování menších turbomotorů místo větších atmosfér v dnešní době. Pak se tu můžete divit, že že 88 kW turbo má stejné zrychlení jako 103 kW atmosféra. Být to před 10 lety, kdy ještě nebyly tak nesmyslné předpisy, zadupal by tento motor 120 koňové turbo do země.
10. 2. 2012 10:52
Re: Korela
Osobne se mi pristup Hyundaie libi. Pokud chces skutecne zabavny vuz, poridis si Genesis. Mam s nim cerstvou zkusenost z prave dokoncene cesty za velou louzi a musim uznat, ze jsem se opravdu dlouho tak nepobavil. Skutecne vytecny vuz, kteremu jednoduse kazdy musi propadnout.
Veloster rad prirovnavam k Honde Civic 80. let. Skvele vypadajici kupatko s uplne normalnimi vlastnostmi. Hodnoty zrychleni a maximalni rychlosti zasadne prehlizim, nejsou pro me nijak dulezite. Staci, ze je zrychleni kolem 10s. Uvedena max. rychlost je pro me uplne zbytecna. Nejvyssi povolena rychlost na dalnici je 130km/h a to mi staci. Osobne si myslim, ze by vsechny automobily mely mit omezovac serizeny na 150km/h.
Co se tyce motoru, 1.4T-Jet je samozrejme jednim z nejlepsich motoru evropske produkce. Do Velosteru by se opravdu hodil. Jenze 1,6 GDI je uplne o necem jinem. Bez turba, verim, ze jeho zivotnost bude delsi. Tim samozrejme nijak nechci shazovat T-Jet, pouze vime, ze zivotnost atm. motoru je zpravidla delsi. Timto take navazuji na srovnani se starsim Civicem.
Osobne vidim Veloster s touto motorizaci a prevodovkou jako optimalni nacini pro toho, kdo se nechce ztratit v monotonim davu ev. produkce a zaroven netouzi po zbrklem zavodeni (ceskych) silnic.
10. 2. 2012 12:11
Re: Korela
co se T-jetu a GDI týče, spolehlivost bych neřešil.... oba vydrží v klídku 200tkm (a samozřejmě i víc) a to bohatě stačí.... S velosterem nikdo 50tkm ročně jezdit nebude.... Navíc ber v úvahu, že T-jet stráví 90% svého života v otáčkách 1500-3000, zatímco GDI bude točit úplně jiné hodnoty....

Jinak ten zbytek co píšeš, dá se defacto souhlasit, ale je tam jedno ALE: vzhledem ke svým reálným kvalitám by Veloster měl stát tak maximálně 500 tisíc.... A bohužel, jeho cena ho posouvá někam, kde jsou nároky již mnohem vyšší a na ty korejec prostě vůbec nestačí....
10. 2. 2012 12:22
Re: Korela
Cena bude postupne klesat. Od novinky se nedaji velke slevy ocekavat. Co se tyce otacek, nevidim duvod, aby rozumny ridic ten motor vytacel k 7 tisucum (mozna krome situace pri predjizdeni). Pri normalni jizde v kazdodennim provozu ani atmosferu snad nevytacis nad 4 tis. Tim navazuji na zbytecne udavani hodnoty zrychleni. Snad malokdo (pokud neni v nejake etreni situaci) akceleruje s plynovym pedalem na podlaze.
10. 2. 2012 12:44
Re: Korela
bavíme se tady ale o sportovně laděném autě, ne? Tohle si snad nikdo nekoupí aby si s tím jezdil do Tesca pro rohlíky.... Prostě nějaká ta zátěž se dá čekat....
10. 2. 2012 13:06
Re: Korela
Ač mi Veloster vizuálně nevadí, spíš než sporťák je to jenom takovej "machrovací kočkolap" pro teenagery. To je taky hlavní důvod (pro mě), proč si ho nekupovat.
A k 7000 rpm bych ho nehonil, pokud má krouťákovou i výkonovou špičku o dost níž, že?
10. 2. 2012 13:15
Re: Korela
Je to hnusne, nepovedene a naprosto zbytecne auto. Ze to nejezdi jako porsche nevadi, to snad ani nikdo necekal, ale kdyz to neni ani pohodlne, ani prakticke, ani levne, no a hezke uz vubec ne, tak co to teda je? Pokud nekdo chce sportovni hyundai (nebo jak se tady a v TV rika, hjandee) tak at sezene genesis pred fl.
10. 2. 2012 20:32
Re: Korela
V TV neríkají hjandee, ale hjonde, to je správná výslovnost. Nech si projet uši Porsche >:D A srovnávat to s Porsche? Golf BFLMPSVZ nebo jak se to jmenuje s ním taky srovnáváš? Srovnávat to s Porsche .. to by nikdo nečekal >:D
11. 2. 2012 00:11
Re: Korela
Ani velostera, ani golfa s porsche nesrovnavam. Pouze reaguji na stiznosti, ze je to pomale. Priste poradne cti. A s temi smajliky to taky neprehanej.
10. 2. 2012 14:34
Re: Korela
V tom je prave ten problem. Veloster nema byt sportovne ladeny. Ma pouze sportovneji vypadat. S GDI ma prinest i nejakou tu zabavu. To, podle testu i plni.
I kdyz by to melo byt sportovnji ladene auto, to prece neznamena, ze veskere rozjezdy budes delat s plynem na podlaze a radit az v "cervenem pasmu".
Avatar - Starfighter
10. 2. 2012 14:48
Re: Korela
Nemá být sportovně laděný? Ale z úst lidí od Hyundai (CEO John Krafcik) se linuly slova jako Caterham Super 7, což měl být (haha) referenční bod co se týče řízení atd. Leč realita je taková, že výsledkem je fiasko.
Avatar - Merkur
10. 2. 2012 14:56
Re: Korela
To auto v reálu a šedivé metle nevypadá vůbec zle,co se introšu týče je taky v pohodě,ale ta cenovka půl míče za 1.6 atmo je mimo mísu.Tuhle cenu by mohl obhájit připravovanej 200 koňovej turbomotor,ale ten bude zas určitě jiný love ;-\
10. 2. 2012 15:14
Re: Korela
To je pravda, ale nebude tak dobre vypadat. Navic me nenapada obdobne auto s takovou zarukou.
11. 2. 2012 01:26
Re: Korela
Jeden z důvodů, proč se často atmosférické čtyřválce zbytečně nevytáčí, je, že nemají zrovna příjemný zvuk. Abys dosáhl avizovaných dynamických parametrů, tak vytáčet budeš muset. Přeplňovaný motor to zvládne v nižších otáčkách.
Avatar - Ronault.
10. 2. 2012 15:10
Re: Korela
A nebo může ten dotyčný zvolit Scirocco, se kterým se taky v provozu neztratí, bude lépe jezdit a nebude muset žít s vědomím, že auto je tak průměrné jen proto, že větší zadokolka je lepší.

Ano... tak proto si budu kupovat takové auto.

A nebo je tu možnost ještě třeba Meganu Coupé s 1,4 TCe za hodně dobrou cenu a výsledek bude stejný, jen auto bude rychlejší...

Nevím nevím koho přesvědčí.
Kolik se jich u nás loni prodalo?
10. 2. 2012 15:16
Re: Korela
Megan 1.4 TCe 0-100 km/h 9.6s
Veloster 1.6 0-100 km/h 9.5s
:-)
Avatar - Ronault.
10. 2. 2012 15:24
Re: Korela
Nevím odkud čerpáš data, ale Veloster 1,6 GDI má tady v testu s dvouspojkou 10,3 s, s manuálem 9,7s ;-)

Megane navíc stojí s 1,4 TCe 396 000 Kč, za cenu Velosteru 1,6 GDI je Megane GT s 2,0 TCe 7,8 s ;-)

Si vyber :-!
10. 2. 2012 15:31
Re: Korela
Na auto.cz udávají 9.7, v jiném testu v Auto Tipu, udávali 9.5 :-)
Avatar - Ronault.
10. 2. 2012 15:33
Re: Korela
Stačí abys blbě přeřadil a jsi na 10s, realita je ale v provozu jiná než zrychlení z 0-100
10. 2. 2012 15:17
Re: Korela
Kazdy si muze koupit co chce. Osobne bych uz kvuli vzhledu dal prednost Velosteru. S tim strasnym interierem v Sciroccu jsem se jeste nesmiril.
Avatar - Ronault.
10. 2. 2012 15:25
Re: Korela
Neříkám, že si musíš něco koupit, jestli jo, tak kde?

Ptám se na ty objektivní důvody, které mě povedou právě k docela drahému Velosteru krom toho, že má vzadu jedny dveře navíc?
10. 2. 2012 15:33
Re: Korela
Objektivni duvod c1. Zaruka
Objektivni duvod c2. Vzhled
Objektivni duvod c3. Spolehlivost znacky

Ale to jsou pouze me vlastni duvody pro pripadny nakup. Verim, ze dokazes napsat 3 objektivni duvody pro pripadny nakup Scirocca.
Avatar - Ronault.
10. 2. 2012 15:42
Re: Korela
1. lepší podvozek
2. lepší výběr motorů
3. nižší ztráta ceny
4. záruku si mohu připlatit, když budu chtít
5. nižší servisní náklady
6. podobná ne-li stejná cena
10. 2. 2012 15:50
Re: Korela
1. Predpokladam, ze ses projel s Velosterem
2. Kolik, ze si tech motoru pod kapotu vyberes?
3. prvni objektivni duvod (pro me vsak nedulezity)
4. To same mas u Hyundaie v cene
5. Ty znas servisni naklady Velosteru? (naklady na opravy budou vyssi u Volkswagenu, diky horsi spolehlivosti a kratsi zaruce)
6. podobna cena je objektivnim duvodm ke koupi?
Avatar - Ronault.
10. 2. 2012 15:56
Re: Korela
1. Ne, projel jsem se se Sciroccem a Meganem, pan redaktor projel pravděpodobně všechny. Nemám zrovna Foktovi důvod nevěřit.
2. 1,4 TSI 118 kW, 2,0 TSI 147 kW, R, diesely atd. Prostě silnější, co je na tom k nepochopení?
3. Pokud pro tebe nejsou důležité peníze. Co je na motoru neobjektivního a na jízdních vlastnostech?
4. V ceně 500t v základu.
5. Vyšší, servsiní prohlídky jsou po kratších vzdálenostech a za vyšší peníze, stačí se podívat do recenzí majitelů, viz MACZ.
6. Ano, proč připlácet za slabší a horší auto?
10. 2. 2012 16:07
Re: Korela
V konfiguratoru jsem si prave vytvoril Scirocco 1,4TSI s dvojspojkou. Bez priplatkove vybavy, bez barvy, pouze s prodlouzenou zarukou. Cena 628000Kc. Oproti tomu na Veloster s vybornym GDI motorem cenu 519000Kc bez priplatkove vybavy. Pokud bych dovybavil Scirocco na uroven Velosteru, jeho cena by splahala k 700 000Kc.
To jen k tve "objektivni" poznamce kolem penez.
P.S. Nikdy never redaktorum. Projed se sam.
Avatar - Ronault.
10. 2. 2012 16:18
Re: Korela
1,4 TSI 90 kW (taky výborný jako GDI) 513t Kč ;-) Auto o level výše, snad bys nechtěl cenu někde kolem 300t Kč? Takže rozídl cca 100t Kč.

Aha, takže mám věřit Mariankovi raději, jo? >:-[] Kdyby to byl jeden redaktor, neřeknu, ale několik po sobě a různých?
10. 2. 2012 16:29
Re: Korela
O level výše je možná BMW, nikoli VW
Avatar - Ronault.
10. 2. 2012 16:33
Re: Korela
Tak zkus najít někde v nějakém testu o Sciroccu větu alepsoň trochu podobnou:
Hyundai sice na nerovnostech stále předvádí psí kusy – poskakuje, odskakuje, mlátí, tluče, tancuje, zakopává, ale s řadou silničních pastí se vypořádává o poznání lépe než posledně.

Možná tohle najdeš u běžného Meganu Coupé...
10. 2. 2012 18:02
Re: Korela
1.4TSI (90kW), aspon podle konfiguratoru, nedostanes s dvojspojkou. Zaroven si zajdi do kterehokoli servisu a zeptej se na ten "vyborny" 1,4TSI 90kW. Jde o motor na jedno pouziti... Nespolehlivy, poruchovy... generalno opravu na nem udelat nelze.
Takze pro to tvoje auto "o level vyse" (k smichu) neni mnoho objektivnich duvodu.

Ronalte, nikde jsem nepsal, ze mi mas verit. Radil jsem ti, abys neveril redaktorum, ale sam sobe a vlastnim zkusenostem.
Avatar - Ronault.
10. 2. 2012 20:21
Re: Korela
Tak dobrá, jelikož nedokážeš přiznat drtivou převahu jízdních vlastností Scirocca, které opodstatňují jeho cenu, tak vyberu trochu více odpovídajícího konkurenta od VW. Veloster je do jisté míry praktický, méně než třídveřový Golf prostorní, ale dejme tomu, že ty jedny dveře jsou bonus.
Takže třídveřový Golf 1,4 TSI DSG 476 800 Kč a pořád máme vzadu multilink.

A teď k motoru. Já znám jen spokojené majitele 1,4 TSI 90 kW, ale pokud poskytneš něco jiného než jedna baba povídala, tak si to rád přečtu. Stejně tak já mohu ale najít reznoucí ani ne dva roky staré i30. ;-)

Je zajímavé, že jízdně se s redaktory nemám problém u Scirocca shodnout, že bych se neshodl u Velosteru? Proč? Chceš říct, že budou i30 chválit a Veloster zatracovat? Z jakého důvodu?
10. 2. 2012 20:42
Re: Korela
Co čech to trenér národního týmu, co Ronault, to odborník na fšechno >:D
Avatar - Ronault.
10. 2. 2012 20:48
Re: Korela
Thore, zatím tady děláš jen ometáka diskuze, co tak napsat něco na úrovni dospělého inteligentního člověka a ne žáda speciální školy?
12. 2. 2012 15:56
Re: Korela
A ty zase, Ronaulte se měníš v diskutera, co nenávidí vše korejské, promiň.
Jinak k tvému porovnávání Velostra k třídveřáku Golfu, to jsi trochu ujel. Golf je masovka, což Veloster nikdy nebude. To je auto pro jiné zaměření více índividualisticky.
Já sice preferuji úplně jinou třídu, ale počin jménem Veloster vítám.
Avatar - Ronault.
12. 2. 2012 16:14
Re: Korela
Kde jsi přišel na to, že se měním v diskutéra, který nenávidí vše korejské? Jestli jsi četl můj příspěvek níže, tak i30 oproti velosteru zvedám prst a ke kritice Velosteru mám objektivní a nejen subjektivní (líbí/nelíbí) důvody.

Třídveřový Golf je pro někoho masovka, pro jiného to může být jen plus, zase tolik individuality a stylu ve Velosteru při odmyšlení jedněch dveří není. Navíc i třídveřový Golf se dá nakonfigurovat natolik vkusně, že se spoustě lidí může daleko více líbit než tady Veloster.

Takže zkusme spíše diskutovat objektivně a ne jen líbí/nelíbí, což se snažím tady v diskuzi dělat a jak si můžeš všimnout, tak jsem dokonce ani design Velosteru nijak nekritizoval.

Ještě k nenávisti. Ono to není nenávist, spíše se bavím na bezhlavém fanouškovství korea fan klubu, který tady za poslední tři roky značně vyrostl. A to je podstatný rozdíl ;-)

PS: A to už ani nebudu po tobě chtít omluvu za to označení. ;-)
12. 2. 2012 18:22
Re: Korela
No dobře, máš ji mít. Tak promiň. ;-) Stejně se mi ale jeví, že se tady začíná dle mne zbytečně tvrdit muzika. Furt se totiž bavíme o sice výrazném, ale stále více spotřebním zboží.
Jinak,chtěl jsem Ti napsat ohledně stavby HY v Nošovicích. V Ostravě to postavit nešlo, ono totiž tady chybí....dostatek elektřiny! Divné co? Tak dlouho se jednalo o výstavbě přenosových sítí, až bylo pozdě. To byl jeden z významných důvodů. A teprve nyní se to začíná měnit.- jistě sis všiml výstavby nové rozvodny u Nového Jičína, je vidět z dálnice. Ale i tak je to málo.
To jen pro zajímavost.
Avatar - Ronault.
12. 2. 2012 21:09
Re: Korela
Co se týče HY Nošovice. Jak jsem v diskuzi Johnnymu psal, je mi celkem jedno, kdo tam stavěl, ono vůbec nešlo o Hyundai či kohokoliv jiného. Hyundai naopak udělal dobře, že po tom hmátl.
Spíše šlo o názor na nás, že jsme nebyli schopni přesvědčit investory a realizovat stavbu jinde. Třeba i proto, co jsem netušil, ohledně elektřiny ;-)

Muzika tu podle mě byla vždy tvrdá, na všech stranách. Já třeba nemám rád sprosté nadávky, srandu ale z kohokoliv neodmítám, i ze sebe. ;-)
12. 2. 2012 22:20
Re: Korela
Člověče, ty si nevidíš na špičku nosu. Jak mi vysvětlíš, že sis udělal objektivní názor na tenhle auťák bez osobní zkušenosti a jen na základě toho, co pár pisálků napsalo?
O Golfu si děláš zvláštní iluze. Ať si ho nakonfiguruješ jak chceš, vždycky to bude jen ten Golf. Skvělěj bourák, v kompromisech asi to nejlepší, co si v daný třídě můžeš koupit. Ale furt jen ten nudnej Golf.
Ronaulte, Ronaulte....už se tady profiluješ jako to jelito nebo WL. Za chvíli tě už taky nikdo nebude brát vážně.
Avatar - Ronault.
13. 2. 2012 01:02
Re: Korela
A heleme se, hyrykrysy.

Takže můžeme k tomu přistupovat dvojím způsobem.
1. Můžu ti napsat, že jsem s autem ujel třeba 200 km, na to, že to byla vrcholná motorizace, tak jela nic moc, asi tak dynamická jako ta u konkurence, jenže pro konkurenci je to základní motorizace, pro tohle kupé je to vrchol. Podvozek odsakoval, tuhý, nepoddajný, na sportovní kupé opravdu bída.
A vlastně nemůžeš nic vytknout, nemám problém to opřít o výsledky testů.

2. Můžu na rovinu napsat, že jsem s tím nejel, jako snad každý diskutér, resp. jako každý diskutér zde na diskuzi a opírám se o výsledek testu, který jasně naznačuje, že se jízda s vrcholnou motorizací Velosteru spíše hodí na pohodičku a ne na žádné sportovní zážitky, navíc i tak z člověka vytřese duši. Tak dopadl test.

Co je upřímnější, to posuď sám. Prvni verzi tady většinou předvádí Marianek, druhou jsem dal na jevo já.

Považovat každopádne pana Fokta za pár pisálků je urážka. Co jsi dokázal ty? Tyhle výsledky nejsou jen z úst něj, ale i dalších. Můžeme tady samozřejmě zpochybnit každý test, každé výsledky a napsat, že nejrychlejší, nejzábavnější a nejlepší malé kupé je Veloster s 1,6 GDI. Jo, kde je pravda, to už je hyrysysymu jedno.

Ano, pořád to bude jen ten Golf, až na to, že i "jen ten Golf" pořád lépe pojede. A třeba mě osobně se líbí designově několikanásobně více než Veloster. Co s tím uděláš?

Takže si tady to své profilování nech pro sebe, čti pořádně a pokud tě čtení nezajímá, tak sem nechoď, nač bys četl názory pisálků, když všechno víš sám nejlépe. :no:
18. 2. 2012 16:32
Re: Korela
Opierat sa o vysledky testu, este s tak kratkym a vagnym popisom je ako opierat sa o 5cm polystyrenovu zabranu na balkone na 28.poschodi...
Avatar - Ronault.
18. 2. 2012 17:16
Re: Korela
Tak se podívej i na jiné testy, nebo předveď testy, které to vyloučí. Ale netvrď, že pokud 100 novinářů napíše totéž, teď nemyslím pisálky z deníku typu novinky cz, tak všichni o tom ví prd.
12. 2. 2012 18:48
Re: Korela
Veloster v první generaci těžko bude masovkou. Pochybuji, že by se tomu bránili.
11. 2. 2012 01:21
Re: Korela
Dvoulitr má už nějakou dobu 155 kW.
Avatar - Ronault.
11. 2. 2012 01:28
Re: Korela
Vidíš, úplně jsem zapomněl. Žiju pořád s kombinací 2,0 TSI 147 kW a ne a ne to vymlátit z povědomí :-)
10. 2. 2012 15:33
Re: Korela
Tak pokud chce někdo Veloster a líbí se mu, tak si ho prostě koupí :-) Např. s Méganem zapadnéš do šedi ostatních automobilů, Veloster si na silnici s ničím nespleteš.
Avatar - Ronault.
10. 2. 2012 15:43
Re: Korela
Pokud koupíš Megana v Cayenne oranžové a Velostera v šedé, tak se můžeme přít o tom, kam zapadneš.

Ať si koupí každý to, co se mu líbí, což o to, ale to jaksi nejsou objektivní důvody. Napíšu to jinak níže.
10. 2. 2012 20:36
Re: Korela
Renaut? Bože kam na ty moudra chodíš? >:D
Avatar - Ronault.
10. 2. 2012 20:50
Re: Korela
Pravda, i ten Megane Coupé má daleko schopnější podvozek.

Kam chodím na moudrost? To se musíš narodit s predispozicemi k inteligenci a pak se vzdělávat. Tak na sobě makej ať nejsi pořád jen diskuzní ometák. ;-)
11. 2. 2012 01:33
Re: Korela
Tradičních německých 250 je referenční bod pro inženýry při dimenzování vozu. Správně má německá limuzína vydržet dlouhodobý provoz na omezovači. Dnes v řadě velkých aut máš teprve kolem 200 km/h pocit, že jedeš mimo město. Že se člověk (kromě Německa) nudí k smrti na dálnici, ještě přežije, ale nudit se i mimo veřejné komunikace, to je na můj vkus příliš. Takže žádný omezovač na 150. Stačí, až nám Zelení v Německu dají všude limity, a bude vymalováno.
Avatar - hruodolf
11. 2. 2012 16:19
Re: Korela
ono i to Německo je dost svázané, mnohde dokonce je dovolená ruychlost jen 120 km/h
11. 2. 2012 23:57
Re: Korela
A bude jen hůř. Jezdit rychle je totiž neekologické. 8-s
12. 2. 2012 09:12
Re: Korela
Zrovna jak jsem to ted procetl, tak mne napdlo srovnani s (levnejsi!!!) Giuliettou 1,4 MAT/170 koni + TCT, kterou jsem kratce projel a mam ji slibenou na vikend.
Nenapada mne ani jediny duvod, proc se zabyvat timhle predrazenym korejskym hnusem...
Avatar - strýček BOB
10. 2. 2012 11:36
Podvozek je silná stránka...
"...poskakuje, odskakuje, mlátí, tluče, tancuje, zakopává..." Podvozky jim opravdu jdou, to se musí uznat :yes:

Tohoto pohledu se nemohu nabažit [odkaz] 8-s
Rozbalit vlákno
2
10. 2. 2012 16:37
Re: Podvozek je silná stránka...
Ten zadek je opravdu nehezky. 8-s
10. 2. 2012 20:39
Re: Podvozek je silná stránka...
To víš nebo jsi jen něco pochytil na netu a ted to papouškuješ? >:D
Avatar - Ronault.
10. 2. 2012 15:52
Podruhé a lépe, upřímně pořád špatně
Nemůžu si pomoci, ale ať se koukám na Velostera z různých pohledů, tak nějak nemůžu najít ty jeho světlé stránky.

Pokud přistoupím na fakt, že se jízdně nevyrovná Sciroccu nebo Focusu, nedejbože Meganu Coupé RS (pravda, cena je o 200t vyšší), tak se jej snažím dát alespoň do roviny auta designově zajímavého a přitom dostupného, čili třeba Megane Coupé... Ale co pak ta cena s 1,6 GDI 496t? To je ta záruka tak drahá? Jinde stojí od 15 do 25t na 5 let...

Trochu mě mrzí, že Hyundai dokázal evidentně vyrobit povedený podvozek i30, který atakuje špičku třídy, dokázal do rodinného vozu dát drahý multilink, i když jej ne každý ocení, ale když měl udělat zábavné coupé, tak nabídne jen vlečku, která je ještě bídně odladěná:
"Hyundai sice na nerovnostech stále předvádí psí kusy – poskakuje, odskakuje, mlátí, tluče, tancuje, zakopává, ale s řadou silničních pastí se vypořádává o poznání lépe než posledně. "
a jako vrchol atmosférickou jednašestku za bratru půl milionu 8-s

Zapomněl jsem na dveře, to bude ten příplatek.

Reálně bych za to auto byl ochoten s tím motorem dát v základu cca 360-400t, více ne. Že je cena nadnesená nad kvalitu auta hovoří i docela široký výběr docela slušně slevněných skladovek na stránkách Hyundaie. Na coupé nebývale velký výběr.

i30 :yes:
Veloster :-| :no:

Škoda...
Rozbalit vlákno
10
10. 2. 2012 16:39
Re: Podruhé a lépe, upřímně pořád špatně
:yes:
Avatar - Aštar Šeran
10. 2. 2012 18:08
Re: Podruhé a lépe, upřímně pořád špatně
Souhlas. Absolutně nechápu kdo tohle auto vymyslel a nacenil, odporný design (nesnáším kombinaci zaoblených tvarů a hranatých A sloupků ala Fabia 2; zadek tomu taky moc nepřidává... vypadá to stejně hnusně jak Scirocco), zdechlý atmosférický motor, jen dvoje dveře...
Za 480 tisíc můžu mít oktávku s 1.8TSi, za 390 Cruze se 120kW dieslem... proč bych si proboha kupoval tohle?!
Avatar - Ronault.
10. 2. 2012 20:11
Re: Podruhé a lépe, upřímně pořád špatně
Tak nemůžu bohužel souhlasit, resp. kdybych souhlasil, tak bych se dostal na úroveň, že souhlasím se vším.

Octavia nebo Cruze s dieselem jsou určitě zajímavé volby (obzvlášť ten Cruze za ty peníze je hodně zajímavá volba pro dálniční lety, dlouhé převody k tomu vyloženě vybízejí), ale nejsou to konkurenti pro Veloster. Stejně tak nehodnotím design. Někomu se tohle třeba líbit může, neříkám, že mně, ale není to zcela vyloučeno.
10. 2. 2012 18:41
Re: Podruhé a lépe, upřímně pořád špatně
To je tím, že i30 vyvinuli v Evropě proti evropským hatchbackům, Velostera vyvinuli v USA proti Mini Cooperu. Je to zvláštní paradox a krásně ilustruje nenáročnost tamního trhu.
Avatar - Ronault.
10. 2. 2012 20:14
Re: Podruhé a lépe, upřímně pořád špatně
Je to tak. Jen přitom, co stojí Genesis a že tam může být jo výkonnější motor, tak Veloster by mohli nabídnout za stejných podmínek a nehrát si tady na konkurenta Scirocca či Focusu ST/RS atd., určitě by zaznamenali prodejní úspěch. Pro mladé to za třeba 320t se základní 1,6 může být hodně zajímavé, ta 400t s 1,6 GDI a něco se prodá.
11. 2. 2012 00:50
Re: Podruhé a lépe, upřímně pořád špatně
Normálně bych napsal, aby to prodávali za trochu vyšší cenu než i30. Stylová třídveřová varianta. Ale to by to muselo mít kvalitu i30. Člověk to musí vidět v kontextu cen i30. Těch 400 tisíc za GDI by mohlo být zajímavých, ale neporovnával jsem výbavy. Vzhledem k cenám i30 možná ještě o něco méně, ale to opravdu záleží na výbavách. Příplatek za Coupé u Megane je nějakých 10 tisíc (1.4 TCe Dynamique).
Avatar - Ronault.
11. 2. 2012 01:27
Re: Podruhé a lépe, upřímně pořád špatně
Ano, tak nějak bych to viděl i já.
10. 2. 2012 19:01
Re: Podruhé a lépe, upřímně pořád špatně
No, já myslím, že tím podvozkem to začíná - a taky bohužel končí. Tohle sliboval Velký Krafcik (viz Starfighterovu poznámku nahoře) loni v květnu:

"The most important part has to be the way it drives," he says. "It has to be fun to drive." = Nejdůležitější, jak to jezdí...musí s tím být zábava"

A nebo ještě: "I think the Caterham Super 7 has the best steering of any car ever made," ponders Krafcik. "That was my own personal reference point [for the Veloster] from the steering point of view. We didn't quite get to Caterham levels, but no car ever has." = Podle mě má nejlepší řízení za celou dobu ze všech aut Caterham Super 7. Pro mě to bylo osobní měřítko pro Veloster. Sice jsme nedosáhli úplně úrovně Caterhamu, ale to se ještě nepodařilo nikomu.

A ještě tahle: ""Early in the program, our engineers knew what the development brief was, and they got to work to make the most sporty torsion beam ever," boasts the CEO." = Když jsme začínali s vývojem, technici znali zadání, a to bylo, že mají udělat nejsportovnější zkrutnou tyč v historii.

A tak dál, tady je odkaz: [odkaz]

Co byste asi na základě takových řečí čekali za auto? Určitě ne tohle. Kdyby se aspoň zastyděli a - jak říkáš - pro Evropu do toho začali montovat ten multilink, nebo si dali práci a vlečenou zadní pro Evropu dali přeladit nějakému Evropanovi (a nemluvili mu do toho), aby to jezdilo aspoň klidně, když ne "zábavně". Bohužel, nestalo se, a tohle lajdáctví (nebo snad zaslepenost jednoho muže) znehodnocuje celý zbytek auta. Osobně se spíš děsím chvíle, kdy tam začnou osazovat oturbenou 1,6 GDI, která poskakujícího janka lehce shodí ze silnice. Takže ano, škoda...
Avatar - Ronault.
10. 2. 2012 20:08
Re: Podruhé a lépe, upřímně pořád špatně
:yes: Naprostý souhlas
11. 2. 2012 18:51
Re: Podruhé a lépe, upřímně pořád špatně
Idealne,keby si tohto Velostera nechali v USAa v korei a do europy pustili 1,6T a 2,0T pre i40ku... :-)
Avatar - twistedTSD
10. 2. 2012 18:16
Magnet pro oči?
Jsem asi výjimka, ale nevybavuji si na dnešním trhu moc aut ošklivějších než Veloster. 8-s
Rozbalit vlákno
4
10. 2. 2012 19:23
Re: Magnet pro oči?
Tak to jsme dve :yes:
10. 2. 2012 20:38
Re: Magnet pro oči?
A můžete si doplňovat >:D
10. 2. 2012 20:37
Re: Magnet pro oči?
Tak je vyjmenuj, když jich moc není, tak ti to nedá tak moc práce >:D
Avatar - twistedTSD
10. 2. 2012 22:09
Re: Magnet pro oči?
SY Rodius a...hmmm...vzdávám to. V tomto je pro mě těžké najít mu konkurenci. :-!
Avatar - das_autos
10. 2. 2012 20:44
To je hnus velebnosti
Nesmyslný auto za nesmyslný peníze s nesmyslným motorem,který vlastně nedává vůbec smysl a celý je to vlastně nesmysl a blázen kterej to koupí bude jedině zbaven smyslů,jinak ten výmysl není nikdo schopen smyslně koupit.
Rozbalit vlákno
1
21. 2. 2012 15:09
Re: To je hnus velebnosti
no hlavne je to auto "jine".
kocicka a pejsek pekli dort a narvali tam co je napadlo, a podle toho to tez dopadlo
17. 2. 2012 11:48
Malé info
Když už se tu výří vášně...aktuální Veloster asi nebude nikdy sporťák, už vůbec ne na našich silnicích...nicméně cca v polovině roku by mělo dorazit Turbo GDi a proto bude docházet k výraznému snížení ceny stávající verze, která by mohla být pro mladšíhp zájemce o hezký netuctový kousek zajímavá...já osobně jsem zvědav na to turbo, bohužel se obávám, že na českých silních bude takto nastavený podvozek se silným motorem k ničemu...
Rozbalit vlákno
0