Diskuse

Jaguar F-Type 2.0 Turbo – Žít, či nechat zemřít?

23.4.2018

V době uvedení Jaguaru F-Type na trh jsme si jenom stěží dovedli představit, že by se automobilka jednou rozhodla pro něco menšího než šestiválce. Stalo se.

 

  • 10 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 23.04.  15:57

    krasne auto

    len pred par dnami v polsku pri Katowiciach som ho videl na dialnici ( prvykrat v zivote ) ... v krasnej svetlej modrej.. s vysunutym zadnym kridlom ( zrejme sa vysuva podla rychlosti ) ... len skoda ze siel prirychlo a detailnejsie sa ho nedalo poobzerat :*) ... inak pri takomto relativne malom kupatku by mi ani nevadilo ze to ma "len" oturbene 4 valce ( 300 koni by mi stacilo az az ) a nie 6 valec... predsa len to nie je S klada ani ghibli ale relativne nizke male auto ... je to taky akoby "lacnejsi" DB7 a la jaguar .... len samozrejme novsi a modernejsi ... :-)
    • 00 Reagovat !

      foto 99matthew99

      99matthew99 23.04.  16:30

      « Re: krasne auto

      Neviem ci videl test F-type 3.0 V6 S na topspeed.sk ale ten zvuk toho 6valca je neskutocny. Jednoducho mat na take auto tak neuvazujem nad inou motorizaciou ani sekundu!
      • 00 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 23.04.  16:32

        « Re: Re: krasne auto

        Možná V8 ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto 99matthew99

          99matthew99 23.04.  18:34

          « Re: Re: Re: krasne auto

          Uplne by som si vystacil s mnou menovanou motorizaciou a myslim ze aj dalsich 90%ludi ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto CHerokee

        CHerokee 23.04.  17:42

        « Re: Re: krasne auto

        Akorát, že Jaguar s 6 válci končí v EU kvůli nové emisní normy. Je to smutné 8-s ...k Jaguaru historicky patří právě 6 a 12 válce.
        • 00 Reagovat !

          foto RADEK1

          RADEK1 23.04.  19:44

          « Re: Re: Re: krasne auto

          Ale zase staví nový R 6. Takže šestiválec (sice už be kompresoru) nevyhyne.
          • 00 Reagovat !

            foto CHerokee

            CHerokee 23.04.  21:09

            « Re: Re: Re: Re: krasne auto

            Snad, termín není. V současnosti je ten 6 válec s kompresorem jejich nejcharakternější motor napříč vozy, do kterého ho dávají. Je to velká škoda.

            Zkoušel jsem na víkend F-Type R AWD a není to ono...brutální to jo, ale moc těžký celkově i na předku. Je to o strach. Člověk by si na to musel dlouho zvykat, 6 válec je lepší volba.
            • 00 Reagovat !

              foto webpaja

              webpaja 24.04.  08:38

              « Re: Re: Re: Re: Re: krasne auto

              O strach? To zase rozhodně ne. Spousta lidí vymění lepší nájezd s RWD za lepší trakci AWD. Strach tam rozhodně není téma.
              • 00 Reagovat !

                foto CHerokee

                CHerokee 24.04.  16:04

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: krasne auto

                Necítil jsem se ani po dvou dnech v zatáčkách dobře. To auto je těžší než můj Stang. Neměl jsem odvahu s tím jet sportovně a k tomu ten Jaguar primárně je. Je to nádherné auto, TOP asi musela být verze F 400.
  • 10 Reagovat !

    foto Emel

    Emel 23.04.  17:03

    Hmotnost

    Mám matný dojem, že se to tu už řešilo... ale každopádně mi 1600kg na striktně dvoumístné auto s čtyřválcem přijde hodně. Je to víc, než má šestiválcové Zetko v automatu... a to se Zetku nadváha docela vyčítala.

    Ale vypadá pořád famózně...
    • 00 Reagovat !

      foto Mig-35

      Mig_35 23.04.  20:56

      « Re: Hmotnost

      Základní motorizace. Zaplaťpánbůh, že nepodlehli pokušení dát tam diesel ve stylu Golfu GTD:)
      1600 kg je vážně dost na tak malé auto. Podstatně větší trojka má s takovým motorem 1500 kg...
      • 00 Reagovat !

        foto webpaja

        webpaja 24.04.  08:43

        « Re: Re: Hmotnost

        Viz níže... Je potřeba se podívat na jednotlivé díly podvozku jak jsou dimenzované. ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 24.04.  08:56

        « Re: Re: Hmotnost

        Základní motorizaci nerozporuju, kdyby k tomu byl manuál a ušetřilo se dalších 70t a 10kg (ok, to je zanedbatelný rozdíl MT vs. AT)... no, pořád jsme 1,5M+, ale svým způsobem mi to smysl dává.
    • 00 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 24.04.  08:43

      « Re: Hmotnost - nesmysl

      Hmotnost s motorem i4 je 1525kg, těsně pod 1600 má i nejvýkonnější V6 s automatem.
      • 00 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 24.04.  08:51

        « Re: Re: Hmotnost - nesmysl

        Jasně, 1600 je pohotovostní s 75kg řidičem, ale to s tím Zetkem platí... 370Z je 1483 s automatem.
        • 00 Reagovat !

          foto webpaja

          webpaja 24.04.  08:55

          « Re: Re: Re: Hmotnost - nesmysl

          Ta hmotnost nízká není, ale o generaci starší Zetko bych do toho netahal ;-)
          • 10 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 24.04.  09:02

            « Re: Re: Re: Re: Hmotnost - nesmysl

            Že je Zetko o generaci starší snad není pro Jaga handicap, ne? Vybral jsem si Zetko proto, že u něj se v JDM komunitě říkalo, jak je to fajn levný auto s V6, ale strašně těžký...
            • 00 Reagovat !

              foto lamal

              lamal 24.04.  16:43

              « Re: Re: Re: Re: Re: Hmotnost - nesmysl

              tak aj 350z sa vycitalo 1500 kg, zas na druhu stranu to na tu dobu bolo velmi tuhe auto co sa pri tych castych upravach a nasadeni zislo... i ked je fakt, ze mat to 1350-1400 tak je to este lepsie hlavne s tym poslednym 313 k VQ35
              • 00 Reagovat !

                foto Emel

                Emel 24.04.  20:49

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmotnost - nesmysl

                350Z má 1545 bez řidiče, 1620 s řidičem... nebo máš jiná čísla?
  • 00 Reagovat !

    foto J-W

    J@W 23.04.  21:17

    Kterej

    blázen si do tohodle auta koupí sterilní tiché dvoulitrové turbo? ........... Pokud ano, tak at se vykašle na jaga, a koupí golfa gti a ještě ušetří.
    • 00 Reagovat !

      foto 99matthew99

      99matthew99 23.04.  21:49

      « Re: Kterej

      Objem ma sice rovnaky ako GTi ale dizajn je o riadny parnik napred! Tam nieje o com. Ale samozrejme suhlasim ze do tohoto auta V6 sadne ako * na serbel!
    • 00 Reagovat !

      foto Mig-35

      Mig_35 24.04.  06:32

      « Re: Kterej

      Jen koupí toho dvoulitrového turba ušetří 312000 a další tisíce na palivu. Někdo chce sporťák a přitom s ním sportovně jezdit nebude... A Golf GTI za mě "sporťák" moc není...
      Ideální auto pro starší pár, pro manželku, víkendovka...
      • 00 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 24.04.  08:46

        « Re: Re: Kterej

        Ne že by se s tím sportovně jezdit nedalo... furt to má kilo pod šest, náhon na zadek, nekompromisní brzdy a tak.
        • 00 Reagovat !

          foto Mig-35

          Mig_35 24.04.  09:11

          « Re: Re: Kterej

          samozřejmě dalo a nebude o tolik pomalejší než V6, a možná i trochu mrštnější díky mínus 50 kilům na čumáku...
          zlaté ostré endura. u KTM mezi motory 250-350-450-500 rozdíl 2 tisíce korun mezi každým. fakt je ten, že tady je vyšší výkon spíš prokletí...
          protože přidat za dva válce navíc 300 tisíc... to je fakt masakr. nemluvě o brutálním zdanění ve "vyspělých civilizacích"...
          • 00 Reagovat !

            foto iudex

            iudex 24.04.  09:36

            « Re: Re: Re: Kterej

            Presne ako píšeš, ten dynamický rozdiel medzi R4 a slabším R6 nebude nijak vrazný, svoje spraví aj tá úspora hmotnosti. Dokonca na papieri má 2,0 A/T rovnaké zrýchlenie, ako 3,0 250 kW M/T: 5,7s (s automatom je to 5,3s). Samozrejme charakter, zvuk a pod. bude niekde inde, ale čisto dynamicky rozhodne netreba 2,0 odsudzovať.
      • 10 Reagovat !

        foto Magister

        Magister 24.04.  09:11

        « Re: Re: Kterej

        No ještě jsem neviděl takový pár, nebo starší ženu. To auto je pro trhy jako Holandsko, kde se za objem krvavě platí.
        • 00 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 24.04.  09:38

          « Re: Re: Re: Kterej

          Už aj na Slovensku, bohužiaľ, ako som sa sám presvedčil (len u nás je to za výkon).
          • 10 Reagovat !

            foto fOE

            fOE 24.04.  16:09

            « Re: Re: Re: Re: Kterej

            Ficova registracni dan "za luxus"? Ruky lamat malo 8-s
          • 00 Reagovat !

            foto Magister

            Magister 25.04.  08:52

            « Re: Re: Re: Re: Kterej

            Koukám toho Fica vám byl čert dlužen.
            • 00 Reagovat !

              foto fOE

              fOE 25.04.  11:41

              « Re: Re: Re: Re: Re: Kterej

              Kazdy (demokraticky) stat a jeho obyvatele maji presne takovou vladu jakou si zaslouzi. Na Slovensku si holt zaslouzime Fica, ale snad uz to konci.
        • 00 Reagovat !

          foto Mig-35

          Mig_35 24.04.  13:19

          « Re: Re: Kterej

          Indiáne přestaň se přihlašovat ze dvou nicků. Je to trapný.
          vidíš, já zrovna znám starší pár, který v convertible f-type jezdí... a nesmíš hledět optikou Ostravska, v Česku se jich prodalo pár, skoro je nepotkávám...
          • 00 Reagovat !

            foto iudex

            iudex 24.04.  14:51

            « Re: Re: Re: Kterej

            Mojito s Feferonkou už sú starší pár? Možno by sa trocha urazili. >:-[]
            • 00 Reagovat !

              foto Mig-35

              Mig_35 24.04.  21:42

              « Re: Re: Re: Re: Kterej

              Jestli bydlí v Blavě a mají firmu na obklady, tak nepochybně:)
  • 10 Reagovat !

    foto webpaja

    webpaja 24.04.  08:36

    Reálně...

    ...vidím pouze argument nižší ceny a dejme tomu servisních nákladů. Moje soužití s kompresorovým V6 v XE S ukázalo tento motor v nejlepším světle.
    Krásný zvuk, díky systému přeplňování až atmo charakter s dostatkem síly v celém spektru, avšak návykovou gradací výkonu. To vše se spotřebou 9,5l/100km v průběhu 50tkm.
    Nový čtyřhrnek jsem ještě nejel, asi má smysl pro některé druhy zákazníků a hlavně země s citelně odslišeným daněním a pojištěním. Mě pasuje jako základ do sedanů, malých gazíků, tady v F-Type však příliš ne.
    Sám bych si teď s vyjímkou F-Type 400 a SVR nevybral. Moje nejoblíbenější varianta RWD a 550HP podávaných "véosmičkou" skončila kvůli vyšší poptávce AWD varianty.
    Té však chybí původní čistota řízení, jemnější usazení předku v zatáčkách a absence nedotáčivosti v první třetině vinglu.
    • 00 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 24.04.  09:30

      « Re: Reálně...

      Ako základ R4 beriem. Stále je to 300 koní, RWD a stovka pod 6 sekúnd. A hlavne nesmierne krásne auto. Niekto si to môže proste kúpiť len pre ten look, nepotrebuje alebo nechce brutalitu V8 (alebo sa jej proste bojí, čo po skúsenosti celkom chápem >:D ).
      A stále to nebude nijaké orezávatko, viď druhá veta.
      A najmä ako píšeš, krajiny ako Dánsko či Holandsko ocenia tento slabší základ z daňových dôvodov. Aj keď Slovensko sa k nim svojou registračnou daňou celkom blíži. 8-s
      Inak samozrejme súhlasím s tým, že ako ideál by bol ten (silnejší) V6 a sám by som volil práve túto motorizáciu.
      • 00 Reagovat !

        foto CHerokee

        CHerokee 24.04.  16:08

        « Re: Re: Reálně...

        K Jaguaru by se mělo přistupovat s úctou k tradici, ale na 4 válci u něj nic tradičního není. Myslím, že do tohoto auta 4 válec skutečně nepatří, nehledě na to, že by tam vešel 2x.
    • 00 Reagovat !

      foto CHerokee

      CHerokee 24.04.  16:07

      « Reálně...

      Je to velká ztráta, právě jsme ve městě kousek jel za černým F-Type S cabrio a ten zvuk a design paráda, 6 válce tradičně k Jaguaru patří. 4 válec do hot hatche, ale ne tady. XE S muselo být parádní, před 2 lety jsem o něm uvažoval velmi vážně. Bohužel u nás je tak specifické prostředí, že co potkám XE, tak v dieselu. A to jich jezdí fakt málo...přitom je to parádní auto, vím o čem mluvím, má ho brácha.
  • 00 Reagovat !

    foto habanero1

    habanero1 25.04.  00:09

    Slevy

    Nevím jak u F-type, ale člověk z rodiny si koupil F-pace a dohodl si slevu přes 250 000 Kč bez větších potíží na autě za 1 700 000 Kč a to to loni byl zbrusu nový model. Takže slevit V6 na cenu R4 nebo se alespoň přiblížit určitě nebude větší problém :-)
    • 00 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 25.04.  06:51

      « Re: Slevy

      Ano, ale stejně budeš postupovat u jakékoliv značky. Známý projektant si teď objednával 540i G30 a dostal slevu 700k.

      Tedy, podobnou slevu dostaneš i u R4 a jsi opět u dilema.
      • 10 Reagovat !

        foto Mig-35

        Mig_35 25.04.  07:46

        « Re: Re: Slevy

        Jsou skladovky za 1.4 nicméně trochu míň vybavené, což mě osobně vůbec nevadí, ale 700 tisíc se mi jeví jako sleva cca 30% a více... a to do ní musel dát úplně všechno...
        • 00 Reagovat !

          foto webpaja

          webpaja 25.04.  08:13

          « Re: Re: Re: Slevy

          JJ, včetně individuál lakování. Vyčerpal v zásadě extras. Mění to za M5 F10.
          • 00 Reagovat !

            foto Mig-35

            Mig_35 25.04.  08:48

            « Re: Re: Re: Re: Slevy

            Inu každému jeho nebe:)
            Ale pořád sympatičtější přístup než naložit po strop 530d:( nacpat do auta úplně všechno a nechat tam naftu...
            • 00 Reagovat !

              foto feroj

              feroj 25.04.  09:24

              « Re: Re: Re: Re: Re: Slevy

              presne ak si chce niekto kúpiť športový sedan, lebo tradícia a potom to zabiť 2.0TDi :-O :no:
              • 00 Reagovat !

                foto Emel

                Emel 25.04.  11:03

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slevy

                Nicméně 530d je šestiválec... který tomu autu sedne jak poklice na hrnec ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto feroj

                  feroj 26.04.  15:50

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slevy

                  Ak si to auto kupoval niekto, komu šlo len ten emblém na aute ... kúpi aj s trojválcom TDi, keby ho robili...

                  fajnšmeker menší ako šesťvalec nerieši... a už vôbec nie naftu...
    • 00 Reagovat !

      foto Mig-35

      Mig_35 25.04.  07:45

      « Re: Slevy

      počujte vojin habanero, kontrolna otazka:
      - a da sa tento postup aplikovať aj na R4? :-)
      • 00 Reagovat !

        foto habanero1

        habanero1 25.04.  20:00

        « Re: Re: Slevy

        Jasně máš pravdu, ale ty by ses na R4 ptal? >:D Já ne, i když věřím, že to je super povoz, tak ta V6 je geniální :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto Mig-35

          Mig_35 26.04.  20:11

          « Re: Re: Re: Slevy

          za mě je důležitá hodnota výkonu a ne až tak moc, z jakého motoru ji dostanou... takže když jsem teď přešel z R4 na R6 jediné co mě potěšilo bylo o 80 koní víc...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Janu Dostálovi (76) selhaly ledviny: 13 hodin týdně na dialýze!

Janu Dostálovi (76) selhaly ledviny: 13 hodin týdně…

Selhávající ledviny a nutnost pravidelně docházet do nemocnice na dialýzu. Bývalý ekonom Jan Dostál (76) patří…

Přiznání ve Výměně: Manžela mlátím, vzala jsem na něj i nůž! A on mlátí zase mě

Přiznání ve Výměně: Manžela mlátím, vzala jsem na…

Ve středeční Výměně manželek se střetnou dvě rodiny z rozličných poměrů. Jedna rodina žije naprosto idylickým…

 

iSport.cz

Košťálkův příběh. V zámoří mu říkali: Nic nevymýšlej. Ve Spartě válí

Košťálkův příběh. V zámoří mu říkali: Nic…

Šest let dřel, aby si splnil sen: zahrát si v NHL. Nepovedlo se. Jana Košťálka ve Winnipegu plácli do škatulky…

Galavečer FIFA: Přehlídka odvážných dekoltů i rodin slavných fotbalistů

Galavečer FIFA: Přehlídka odvážných dekoltů i rodin…

V Londýně už 66 let vládne britskému impériu královna Alžběta II. Na pondělním vyhlašování ankety o nejlepšího…

 

Reflex.cz

Fascinující cesta Evropou v roce 1904 na starých fotografiích, na Karlově mostě jezdily povozy se senem

Fascinující cesta Evropou v roce 1904 na starých…

Ta mimořádně zajímavá fotografie, jak po pražském Karlově mostě jede vozka s povozem, který je plný sena, se…

Za větu „ženy nemají penis“ zničili člověka. Naše civilizace končí

Za větu „ženy nemají penis“ zničili člověka. Naše…

Míra cenzury v našem civilizačním okruhu je dnes vyšší, než byla za komunismu i nacismu. Západní Evropa trestá…