Diskuse

Jaguar F-Type 2.0 Turbo – Žít, či nechat zemřít?

23.4.2018

V době uvedení Jaguaru F-Type na trh jsme si jenom stěží dovedli představit, že by se automobilka jednou rozhodla pro něco menšího než šestiválce. Stalo se.

 

  • 10 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 23.04.  15:57

    krasne auto

    len pred par dnami v polsku pri Katowiciach som ho videl na dialnici ( prvykrat v zivote ) ... v krasnej svetlej modrej.. s vysunutym zadnym kridlom ( zrejme sa vysuva podla rychlosti ) ... len skoda ze siel prirychlo a detailnejsie sa ho nedalo poobzerat :*) ... inak pri takomto relativne malom kupatku by mi ani nevadilo ze to ma "len" oturbene 4 valce ( 300 koni by mi stacilo az az ) a nie 6 valec... predsa len to nie je S klada ani ghibli ale relativne nizke male auto ... je to taky akoby "lacnejsi" DB7 a la jaguar .... len samozrejme novsi a modernejsi ... :-)
    • 00 Reagovat !

      foto 99matthew99

      99matthew99 23.04.  16:30

      « Re: krasne auto

      Neviem ci videl test F-type 3.0 V6 S na topspeed.sk ale ten zvuk toho 6valca je neskutocny. Jednoducho mat na take auto tak neuvazujem nad inou motorizaciou ani sekundu!
      • 00 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 23.04.  16:32

        « Re: Re: krasne auto

        Možná V8 ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto 99matthew99

          99matthew99 23.04.  18:34

          « Re: Re: Re: krasne auto

          Uplne by som si vystacil s mnou menovanou motorizaciou a myslim ze aj dalsich 90%ludi ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto CHerokee

        CHerokee 23.04.  17:42

        « Re: Re: krasne auto

        Akorát, že Jaguar s 6 válci končí v EU kvůli nové emisní normy. Je to smutné 8-s ...k Jaguaru historicky patří právě 6 a 12 válce.
        • 00 Reagovat !

          foto RADEK1

          RADEK1 23.04.  19:44

          « Re: Re: Re: krasne auto

          Ale zase staví nový R 6. Takže šestiválec (sice už be kompresoru) nevyhyne.
          • 00 Reagovat !

            foto CHerokee

            CHerokee 23.04.  21:09

            « Re: Re: Re: Re: krasne auto

            Snad, termín není. V současnosti je ten 6 válec s kompresorem jejich nejcharakternější motor napříč vozy, do kterého ho dávají. Je to velká škoda.

            Zkoušel jsem na víkend F-Type R AWD a není to ono...brutální to jo, ale moc těžký celkově i na předku. Je to o strach. Člověk by si na to musel dlouho zvykat, 6 válec je lepší volba.
            • 00 Reagovat !

              foto webpaja

              webpaja 24.04.  08:38

              « Re: Re: Re: Re: Re: krasne auto

              O strach? To zase rozhodně ne. Spousta lidí vymění lepší nájezd s RWD za lepší trakci AWD. Strach tam rozhodně není téma.
              • 00 Reagovat !

                foto CHerokee

                CHerokee 24.04.  16:04

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: krasne auto

                Necítil jsem se ani po dvou dnech v zatáčkách dobře. To auto je těžší než můj Stang. Neměl jsem odvahu s tím jet sportovně a k tomu ten Jaguar primárně je. Je to nádherné auto, TOP asi musela být verze F 400.
  • 10 Reagovat !

    foto Emel

    Emel 23.04.  17:03

    Hmotnost

    Mám matný dojem, že se to tu už řešilo... ale každopádně mi 1600kg na striktně dvoumístné auto s čtyřválcem přijde hodně. Je to víc, než má šestiválcové Zetko v automatu... a to se Zetku nadváha docela vyčítala.

    Ale vypadá pořád famózně...
    • 00 Reagovat !

      foto Mig-35

      Mig_35 23.04.  20:56

      « Re: Hmotnost

      Základní motorizace. Zaplaťpánbůh, že nepodlehli pokušení dát tam diesel ve stylu Golfu GTD:)
      1600 kg je vážně dost na tak malé auto. Podstatně větší trojka má s takovým motorem 1500 kg...
      • 00 Reagovat !

        foto webpaja

        webpaja 24.04.  08:43

        « Re: Re: Hmotnost

        Viz níže... Je potřeba se podívat na jednotlivé díly podvozku jak jsou dimenzované. ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 24.04.  08:56

        « Re: Re: Hmotnost

        Základní motorizaci nerozporuju, kdyby k tomu byl manuál a ušetřilo se dalších 70t a 10kg (ok, to je zanedbatelný rozdíl MT vs. AT)... no, pořád jsme 1,5M+, ale svým způsobem mi to smysl dává.
    • 00 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 24.04.  08:43

      « Re: Hmotnost - nesmysl

      Hmotnost s motorem i4 je 1525kg, těsně pod 1600 má i nejvýkonnější V6 s automatem.
      • 00 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 24.04.  08:51

        « Re: Re: Hmotnost - nesmysl

        Jasně, 1600 je pohotovostní s 75kg řidičem, ale to s tím Zetkem platí... 370Z je 1483 s automatem.
        • 00 Reagovat !

          foto webpaja

          webpaja 24.04.  08:55

          « Re: Re: Re: Hmotnost - nesmysl

          Ta hmotnost nízká není, ale o generaci starší Zetko bych do toho netahal ;-)
          • 10 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 24.04.  09:02

            « Re: Re: Re: Re: Hmotnost - nesmysl

            Že je Zetko o generaci starší snad není pro Jaga handicap, ne? Vybral jsem si Zetko proto, že u něj se v JDM komunitě říkalo, jak je to fajn levný auto s V6, ale strašně těžký...
            • 00 Reagovat !

              foto lamal

              lamal 24.04.  16:43

              « Re: Re: Re: Re: Re: Hmotnost - nesmysl

              tak aj 350z sa vycitalo 1500 kg, zas na druhu stranu to na tu dobu bolo velmi tuhe auto co sa pri tych castych upravach a nasadeni zislo... i ked je fakt, ze mat to 1350-1400 tak je to este lepsie hlavne s tym poslednym 313 k VQ35
              • 00 Reagovat !

                foto Emel

                Emel 24.04.  20:49

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmotnost - nesmysl

                350Z má 1545 bez řidiče, 1620 s řidičem... nebo máš jiná čísla?
  • 00 Reagovat !

    foto J-W

    J@W 23.04.  21:17

    Kterej

    blázen si do tohodle auta koupí sterilní tiché dvoulitrové turbo? ........... Pokud ano, tak at se vykašle na jaga, a koupí golfa gti a ještě ušetří.
    • 00 Reagovat !

      foto 99matthew99

      99matthew99 23.04.  21:49

      « Re: Kterej

      Objem ma sice rovnaky ako GTi ale dizajn je o riadny parnik napred! Tam nieje o com. Ale samozrejme suhlasim ze do tohoto auta V6 sadne ako * na serbel!
    • 00 Reagovat !

      foto Mig-35

      Mig_35 24.04.  06:32

      « Re: Kterej

      Jen koupí toho dvoulitrového turba ušetří 312000 a další tisíce na palivu. Někdo chce sporťák a přitom s ním sportovně jezdit nebude... A Golf GTI za mě "sporťák" moc není...
      Ideální auto pro starší pár, pro manželku, víkendovka...
      • 00 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 24.04.  08:46

        « Re: Re: Kterej

        Ne že by se s tím sportovně jezdit nedalo... furt to má kilo pod šest, náhon na zadek, nekompromisní brzdy a tak.
        • 00 Reagovat !

          foto Mig-35

          Mig_35 24.04.  09:11

          « Re: Re: Kterej

          samozřejmě dalo a nebude o tolik pomalejší než V6, a možná i trochu mrštnější díky mínus 50 kilům na čumáku...
          zlaté ostré endura. u KTM mezi motory 250-350-450-500 rozdíl 2 tisíce korun mezi každým. fakt je ten, že tady je vyšší výkon spíš prokletí...
          protože přidat za dva válce navíc 300 tisíc... to je fakt masakr. nemluvě o brutálním zdanění ve "vyspělých civilizacích"...
          • 00 Reagovat !

            foto iudex

            iudex 24.04.  09:36

            « Re: Re: Re: Kterej

            Presne ako píšeš, ten dynamický rozdiel medzi R4 a slabším R6 nebude nijak vrazný, svoje spraví aj tá úspora hmotnosti. Dokonca na papieri má 2,0 A/T rovnaké zrýchlenie, ako 3,0 250 kW M/T: 5,7s (s automatom je to 5,3s). Samozrejme charakter, zvuk a pod. bude niekde inde, ale čisto dynamicky rozhodne netreba 2,0 odsudzovať.
      • 10 Reagovat !

        foto Magister

        Magister 24.04.  09:11

        « Re: Re: Kterej

        No ještě jsem neviděl takový pár, nebo starší ženu. To auto je pro trhy jako Holandsko, kde se za objem krvavě platí.
        • 00 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 24.04.  09:38

          « Re: Re: Re: Kterej

          Už aj na Slovensku, bohužiaľ, ako som sa sám presvedčil (len u nás je to za výkon).
          • 10 Reagovat !

            foto fOE

            fOE 24.04.  16:09

            « Re: Re: Re: Re: Kterej

            Ficova registracni dan "za luxus"? Ruky lamat malo 8-s
          • 00 Reagovat !

            foto Magister

            Magister 25.04.  08:52

            « Re: Re: Re: Re: Kterej

            Koukám toho Fica vám byl čert dlužen.
            • 00 Reagovat !

              foto fOE

              fOE 25.04.  11:41

              « Re: Re: Re: Re: Re: Kterej

              Kazdy (demokraticky) stat a jeho obyvatele maji presne takovou vladu jakou si zaslouzi. Na Slovensku si holt zaslouzime Fica, ale snad uz to konci.
        • 00 Reagovat !

          foto Mig-35

          Mig_35 24.04.  13:19

          « Re: Re: Kterej

          Indiáne přestaň se přihlašovat ze dvou nicků. Je to trapný.
          vidíš, já zrovna znám starší pár, který v convertible f-type jezdí... a nesmíš hledět optikou Ostravska, v Česku se jich prodalo pár, skoro je nepotkávám...
          • 00 Reagovat !

            foto iudex

            iudex 24.04.  14:51

            « Re: Re: Re: Kterej

            Mojito s Feferonkou už sú starší pár? Možno by sa trocha urazili. >:-[]
            • 00 Reagovat !

              foto Mig-35

              Mig_35 24.04.  21:42

              « Re: Re: Re: Re: Kterej

              Jestli bydlí v Blavě a mají firmu na obklady, tak nepochybně:)
  • 10 Reagovat !

    foto webpaja

    webpaja 24.04.  08:36

    Reálně...

    ...vidím pouze argument nižší ceny a dejme tomu servisních nákladů. Moje soužití s kompresorovým V6 v XE S ukázalo tento motor v nejlepším světle.
    Krásný zvuk, díky systému přeplňování až atmo charakter s dostatkem síly v celém spektru, avšak návykovou gradací výkonu. To vše se spotřebou 9,5l/100km v průběhu 50tkm.
    Nový čtyřhrnek jsem ještě nejel, asi má smysl pro některé druhy zákazníků a hlavně země s citelně odslišeným daněním a pojištěním. Mě pasuje jako základ do sedanů, malých gazíků, tady v F-Type však příliš ne.
    Sám bych si teď s vyjímkou F-Type 400 a SVR nevybral. Moje nejoblíbenější varianta RWD a 550HP podávaných "véosmičkou" skončila kvůli vyšší poptávce AWD varianty.
    Té však chybí původní čistota řízení, jemnější usazení předku v zatáčkách a absence nedotáčivosti v první třetině vinglu.
    • 00 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 24.04.  09:30

      « Re: Reálně...

      Ako základ R4 beriem. Stále je to 300 koní, RWD a stovka pod 6 sekúnd. A hlavne nesmierne krásne auto. Niekto si to môže proste kúpiť len pre ten look, nepotrebuje alebo nechce brutalitu V8 (alebo sa jej proste bojí, čo po skúsenosti celkom chápem >:D ).
      A stále to nebude nijaké orezávatko, viď druhá veta.
      A najmä ako píšeš, krajiny ako Dánsko či Holandsko ocenia tento slabší základ z daňových dôvodov. Aj keď Slovensko sa k nim svojou registračnou daňou celkom blíži. 8-s
      Inak samozrejme súhlasím s tým, že ako ideál by bol ten (silnejší) V6 a sám by som volil práve túto motorizáciu.
      • 00 Reagovat !

        foto CHerokee

        CHerokee 24.04.  16:08

        « Re: Re: Reálně...

        K Jaguaru by se mělo přistupovat s úctou k tradici, ale na 4 válci u něj nic tradičního není. Myslím, že do tohoto auta 4 válec skutečně nepatří, nehledě na to, že by tam vešel 2x.
    • 00 Reagovat !

      foto CHerokee

      CHerokee 24.04.  16:07

      « Reálně...

      Je to velká ztráta, právě jsme ve městě kousek jel za černým F-Type S cabrio a ten zvuk a design paráda, 6 válce tradičně k Jaguaru patří. 4 válec do hot hatche, ale ne tady. XE S muselo být parádní, před 2 lety jsem o něm uvažoval velmi vážně. Bohužel u nás je tak specifické prostředí, že co potkám XE, tak v dieselu. A to jich jezdí fakt málo...přitom je to parádní auto, vím o čem mluvím, má ho brácha.
  • 00 Reagovat !

    foto habanero1

    habanero1 25.04.  00:09

    Slevy

    Nevím jak u F-type, ale člověk z rodiny si koupil F-pace a dohodl si slevu přes 250 000 Kč bez větších potíží na autě za 1 700 000 Kč a to to loni byl zbrusu nový model. Takže slevit V6 na cenu R4 nebo se alespoň přiblížit určitě nebude větší problém :-)
    • 00 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 25.04.  06:51

      « Re: Slevy

      Ano, ale stejně budeš postupovat u jakékoliv značky. Známý projektant si teď objednával 540i G30 a dostal slevu 700k.

      Tedy, podobnou slevu dostaneš i u R4 a jsi opět u dilema.
      • 10 Reagovat !

        foto Mig-35

        Mig_35 25.04.  07:46

        « Re: Re: Slevy

        Jsou skladovky za 1.4 nicméně trochu míň vybavené, což mě osobně vůbec nevadí, ale 700 tisíc se mi jeví jako sleva cca 30% a více... a to do ní musel dát úplně všechno...
        • 00 Reagovat !

          foto webpaja

          webpaja 25.04.  08:13

          « Re: Re: Re: Slevy

          JJ, včetně individuál lakování. Vyčerpal v zásadě extras. Mění to za M5 F10.
          • 00 Reagovat !

            foto Mig-35

            Mig_35 25.04.  08:48

            « Re: Re: Re: Re: Slevy

            Inu každému jeho nebe:)
            Ale pořád sympatičtější přístup než naložit po strop 530d:( nacpat do auta úplně všechno a nechat tam naftu...
            • 00 Reagovat !

              foto feroj

              feroj 25.04.  09:24

              « Re: Re: Re: Re: Re: Slevy

              presne ak si chce niekto kúpiť športový sedan, lebo tradícia a potom to zabiť 2.0TDi :-O :no:
              • 00 Reagovat !

                foto Emel

                Emel 25.04.  11:03

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slevy

                Nicméně 530d je šestiválec... který tomu autu sedne jak poklice na hrnec ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto feroj

                  feroj 26.04.  15:50

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slevy

                  Ak si to auto kupoval niekto, komu šlo len ten emblém na aute ... kúpi aj s trojválcom TDi, keby ho robili...

                  fajnšmeker menší ako šesťvalec nerieši... a už vôbec nie naftu...
    • 00 Reagovat !

      foto Mig-35

      Mig_35 25.04.  07:45

      « Re: Slevy

      počujte vojin habanero, kontrolna otazka:
      - a da sa tento postup aplikovať aj na R4? :-)
      • 00 Reagovat !

        foto habanero1

        habanero1 25.04.  20:00

        « Re: Re: Slevy

        Jasně máš pravdu, ale ty by ses na R4 ptal? >:D Já ne, i když věřím, že to je super povoz, tak ta V6 je geniální :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto Mig-35

          Mig_35 26.04.  20:11

          « Re: Re: Re: Slevy

          za mě je důležitá hodnota výkonu a ne až tak moc, z jakého motoru ji dostanou... takže když jsem teď přešel z R4 na R6 jediné co mě potěšilo bylo o 80 koní víc...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Apple zprovoznil EKG na Watch Series 4. Bohužel jen v USA

Apple zprovoznil EKG na Watch Series 4. Bohužel jen v USA

Po několika měsících od představení Apple konečně vydal aktualizaci watchOS 5.1.2, která v hodinkách zprovozní…

Překladač Googlu začne nabízet překlady ve více genderových variantách

Překladač Googlu začne nabízet překlady ve více…

Novinku, která má omezit genderovou předpojatost, zařadil do svého Překladače Google. U výrazů, které je možné…

 

iSport.cz

Ledecká není nejlepší sportovkyní světa. V anketě BBC ji porazil golfista Molinari

Ledecká není nejlepší sportovkyní světa. V anketě…

Nejlepším sportovcem světa za rok 2018 byl podle BBC golfista Francesco Molinari. Ital, jenž letos vyhrál…

SESTŘIH: Plzeň - Karviná 2:1. Výhru zařídila Procházkova paráda

SESTŘIH: Plzeň - Karviná 2:1. Výhru zařídila…

Viktoria Plzeň zakončila podzim výhrou, v 19. kole porazila doma Karvinou 2:1. V sedmé minutě se prosadil Jan…

 

Reflex.cz

Kvůli krávě zavraždil přítele. Neodolal a vrátil se na místo činu

Kvůli krávě zavraždil přítele. Neodolal a vrátil se…

Psal se rok 1898. V hostinci u Valšů na rohu Betlémské a Poštovské ulice (dnes Karoliny Světlé) panovala…

Dlouhé zimní večery ve světle svíčky? Dánské obsese útulností je zdraví vysoce nebezpečná

Dlouhé zimní večery ve světle svíčky? Dánské obsese…

Dánské slovo hygge je do jiných jazyků těžko přeložitelné. V češtině má asi nejblíže ke slovu „útulný“. Dánové…