když někdo napíše tohle: " S lehkou nohou a striktní plavbou po okreskách a malých obcích se dostanete někam k 6,5 litrům. Už to je na danou motorizaci poměrně dost. " u 1600 Kg těžkého SUV /předpokládám že jezdil teď v zimě/, tak snad asi nikdy nedržel v ruce ještě žádné auto.
Standa nenechal na Compassu nit suchou. Tenhle jeep se hodí pro amerikanisty nebo pro lidi, kteří jej častěji využijí ve středním terénu. Mě tedy ten devítikvalt také moc nejde pod fousy, tady spíš manuál a když manuál, tak zůstává onen 2.0 MJT ale ve slabší verzi, která asi bude jízdě příjemnější (víc tahu odspoda). To, že je uvnitř menší je daň za terénní schopnosti a zejména za to, že vychází z Renegadu, škoda.
Jako nejlepší model z nabídky jeepu se mi stále jeví už trochu obstarožní GCH, klidně v naftě.
amerikanisti nekupují Jeep na italským podvozku a s italským motorem. Ti si koupí Wrangler (v listopadu se prodalo 12 ks, z toho 8 v benzínu) nebo to Grandčíro.
I ten Grand má italský V6 a těch se tady prodá nejvíc. Takže nevím, co si kupují opravdoví "amerikanisti", jestli teda nemyslíš ty z USA :-)
Jeep má zajímavej design a schopnosti do terénu, ještě zapracovat na těch interiérech a zase se tady bude pěkně prodávat. Možná bych to chtělo jít s cenou ještě o něco níž.
Jasne, to je naozaj ten pravy "amerikanista", kupi velke auto, velky motor a potom place, ze to vela zerie, tak prestavia na LPG....
To je fakt na smiech . >:D >:D >:D
Tak pak to odporuje tomu tvému tvrzení, že si tyhle auta kupují amerikanisti. Spíš mi to přijde, jako že ty tohle auto kupujou pozéři, když teda chtějí V8 a pak do toho rvou plyn :-)
Jako chápu lpg u Pepíka co si to dá do svý Fábie, ale nechápu to u člověka co chce SUV s V6/V8. Tak buď na to mám nebo ne
Jasně a kdo si to SUV koupí z naftou není pozer vid. Co největší kráva, ale s dislem aby to moc nebaštilo. Haha.
Mě to teda přijde to samý jak to LPG, akorát s rozdílem že oni maj stále kadla kadla sazomet, kdežto tohle se dá jednak odstranit a druhak přepnout na benzín když chceš. A navíc máš ten lepší výkon, zrychlení a zvuk >:D
Já jsem narážel jen na to tvoje tvrzení o "amerikanistech" a ti si opravdu nekupují LPG. Jestli je lepší předělávat auto na LPG (a ještě když to není ani tovární úprava) a nebo koupit diesel, to je debata o něčem jiným.
Pro mě je LPG omezující ... nesmí se do 99,99 % procent podzemních i normální garáží, nádrže zabírají místo pro rezervu, musí se častěji na kontroly, nádrže taky nevydrží věčně a v neposlední řadě, pokud někdo odflákne montáž, tak jsou to dost velký starosti navíc.
Já prostě LPG neberu, to už raději u takhle velkých SUV diesel :-)
No právě, kdyby napsal, že jezdí za průměrnou spotřebu, nebo relativně dobrou /za což ji považuji/, tak bych si nedovolil cokoliv říci. ............ btw u Kodiaka by to určitě byla výýýýýborná spotřeba.
Tak v jinem zdejsim testu Kodiaqa s 190k naftou, 4x4 a dsg ctu:"Se škodovkou kupříkladu není problém jezdit mimo město za méně než šest litrů...". Kdyz teda pominu to ze muze jit o jinak kecajici BC (a nepochybuju o tom ze aktualni okreskova spotreba se odecitala jen z BC), pak se i v takto velkem aute, zda se, najdou i uspornejsi pohonne jednotky.
Epilog: tu vetu nahore vypustil Micka, brat proto s rezervou. >:-[]
Takže rozíl + - 0,5 litru je tak stěžejní? Já myslím, že jsme pořád na stejném levelu, nebo to může být právě ten rozdíl zima/leto. Ale klidně připouštím, že tdi žere trochu míň.
Takhle, na sepsuti pod holou zem to neni, ale ze se to zmini je dobre. Nakonec Micka u Kodiaqu pise "ZA MENE NEZ 6 litru", coz je maximalne 5,9L a to je minimalne 10% rozdil. O tom uz se da bavit. V kombinaci je kodiaq za 7, jeep nad 7,5L atd.
Ale ano, pokud jsem ze spotreby v Kodiaqu nadseny, pak 0,6L navic bych bral jako prumernou hodnotu => nic na pochvalu, ale ani zadny zasadni minus.
Stejný level to není, naftový Kodiaq váží o čtvrt tuny víc. A to už je rozdíl.
6,5 s lehkou nohou po okreskách není žádný zázrak, ale určitě ani žádná tragédie.
Mě víc pobavilo : "Nepočítejte s tím, že by dvoulitr ..... posílal do kabiny nějakou vábivou akustiku. Jde spíše o typický „naftový“ rachot, ve kterém jen těžko budete hledat zalíbení"
Takovou formulaci (i když s ní souhlasím) by pod testem škodovky asi nebylo snadný najít.
To je doba co tak nepravidelně přicházím do styku s naftou 1,9 a 2,0 z koncernu u jiných aut než u svých /benzinových/, to znamená že s nimi jedu služebně, nebo nějak nedobrovolně. A vždy to má stejný průběh, studený - traktor, pak celkem ok, začneš s někým závodit, tak rychle umřeš, pak se vrátíš do reálu, v koloně s dsg při popojíždění se uklidníš, a nějak to doklepeš. Po návratu si řekneš dobrá, nebylo to svezení, ale přeprava z bodu A do bodu B, takže účet za naftu tě nakonec hřeje, a že jsi zbytečně neprodrbal víc benzinu.
Když už, tak to srovnávej se současnou produkcí VW. Mám v posledním Tiguanu 2l 110 kW se vstřikováním močoviny a o tom motoru při pohodové jízdě skoro nevím. I u stueného kolem 0 se žádný rachot nekoná.
Se spotřebou se v pohodě vejdu do pěti.
Tak jsem se šel schválně podívat na výsledek dnešní cesty. Studený start Praha Prosek (okraj Prahy), dálnice do Boleslavi 140 tacho, Boleslav - Vrchlabí 90-100. Pohodová jízda bez zbytečně prudké akcelerace. Výsledek za 120 km 5,3 na sto. Palubní počítače už ukazují podstatně přesněji než dříve, u mne kecá cca o 1 deci. Ověřeno vícekrát na plnou. Tedy 5,4. V létě bez dálnice není problém kolem 4,5.
To je docela pecka. Teď jsem koukal na test Tigiho a je lehčí, než jsem myslel (16,5metráku), ale i tak je to super. Máš DSG?
Na SM je běžný průměr 6,5-7l.
Mám manuál, dvoukolku, 1550 kg. Už má najeto 32 tis, ale nežere od začátku. Je fakt, že jezdím převážně delší trasy. Ale jsem už po dvou mil. km kliďas. I když těch 150 koní občas láká protáhnout.
Mluvím o současné produkci, ted prakticky oktavka III, čtyřočko, 2,0 tdi. Ale když mě někdo začne takhle přesvědčovat, tak mu nemá cenu cokoliv říkat. Benzin a benznový chod motoru je pro tebe španělská vesnice.
Na tak velke auto ako je Tiguan je spotreba pod 6 litrov podla mna zazrak a nie este pod 5! Myslim ze stupne menis velmi velmi nizko resp. tesne nad volnobehom. Popravde nechcem by som po tebe kupovat auto :-(
Tak abych to "se v pohode vejdu do peti" zase trosku korigoval...
Ja travil tyden a cca 1500km s jiz spise zajetym tiguanem (kolem 10k km?) v konfiguraci 190k nafta, 4x4, dsg a spotreba po tydnu svizneho jezdeni v Nemecku (dalnice 50%, okreska 25% a mesto 25%) mi tam svitilo "krasnych" 9,3L dle BC, realne jeste o cca 0,3L vic.
Pisu 50% nemecka dalnice, tam se 130 vazne nejelo ;-) , tam bude zakopany pes. Holt kdyz clovek jede rychleji tak se SUV na spotrebe podepise vic nez klasika. Btw. menim obcas auta, ale nemenim jizdni styl a vicemene ani trasy, a stejnym jizdnim stylem ujedu stejnou trasu stejne rychle v mondeu (2L nafta FWD MT) se spotrebou cca 7,5L. Takze jsme ve shode, v klasice se mi v prumeru pres 9 s 2L naftou taky jeste nepovedlo dostat, a to v nicem (VW, ford, BMW, MB, Opel...), v SUV to ale v kooperaci s pravou nohou slo docela snadno. >:-[]
Kazdopadne ikdyz to zasadim do ceskych rychlostnich limitu, nedovedu si predstavit jezdit v mnou popsane konfiguraci tiguanu kombinovane nejak hluboko pod 7, pod 6 pak utopie nebo masochismus. Jakonahle se clovek hybe jen ve meste nebo jeste dejme tomu na okresce, pak Tiguan zere jen jako passat nebo jine podobne tezke auto, ale s rostoucim podilem dalnice se ty nuzky rozevrou dle me omezene zkusenosti az k plus 1,5-2L v neprospech SUV.
Citam clanok, listujem strany, a cakam kde bude konecne ten dovod pre ktory Compass dostal 3 hviezdy. Zrazu je tu koniec, a nic som nenasiel! Takze preco?
Vari to "zpracovani interieru"? Ale ved tvrde plasty ma aj cela paleta aut zo Skody, a tam na to uz testeri rezignovali (nanajvys akoby mimochodom pripomenu ze Peugeot v zaklade ma lepsi interier, ako Kodiaq v plnke). "chod automatu"? Ale ved vraj pri normalnej jazde radi "kultivovane bez prodlev" (pri slapnuti na plyn zmatkuju mnohe automaty, nielen smutne zname "suche" de-es-gecko). Alebo je fakt problem ta cena? Nedavno tu bol Karoq za 900 litrov, s 1.6TDI/85kW.
Takze pytam sa preco? Odpoved nenachadzam. Zeby sa tentokrat namiesto "skoda-bonus" uplatnil v teste "fiat-malus"?
Az teraz som si vsimol tie 3 hviezdy. Talianske Jeepy sice nemusim, ale je to i tak zahada.
Inak pri podobnych autach sa tvrdsi plast dava aj umyselne.
By ma zaujimalo, kolko by dostal za interier Wrangler.
A "Jde spíše o typický „naftový“ rachot, ve kterém jen těžko budete hledat zalíbení." - no klasika Fiat :-)
Ono bohužel všechny Jeepy mají tvrdý plasty v interiéru i takový GrandCherokee. To je trochu jejich mínus. Je to prostě na prvn pohled znát, že se na německou svatou trojici nechytají.
Keby mali vnutri plasty na olizovanie, cena by asi bola uplne ina.
Naviac celkom suhlasim, ze u niektorych aut je lepsie davat peniaze do techniky a vyvoja ako neucelnych veci. Nebavime sa tu samozrejme o tom, ze interier je z neohoblovaneho dreva.
To není o nějakým olizování plastů. V Jeepu už od pohledu vidím, že ty plasty jsou nic moc a to na ně nemusím ani šahat a ani je olizovat :-) Měkčený plasty všude být nemusí, jen je to prostě na první pohled znát.
Jinak mi nepřijde, že by Jeep byl nějak cenou podbízivej. Třeba Grand by si jako jejich top model zasloužil určitě lepší plasty, ať už je někdo olizovač plastů nebo ne. Ceníkovka za Summit, co jsem naposledy koukal, tak byla přes 1,8M (s asi neprodávanějším motorem 3.0 diesel). Janě, pokud budu srovnávat s X5, GLE nebo Q7, tak ty budou ještě o něco málo dražší, ale když to srovnám třeba s takovým Touaregem, tak to je na stejno.
Nějaký Compass, Renegade, Cherokee, tak tam se ty levnější plasty dají malinko odpustit, ale vizuálně to není ono.
Jeep lacny nie je. Ale pri Wranglerovi tu cenu viem odpustit :-)
A Touareg je jediny VW, ktory by mi v prislusnej vybave s uzamykatelnym diff. vobec nevadil.
Karoq Style 2.0 TDI DSG 4x4 je za 775 tis. Je možné, že Jeep má nabušenější výbavu (nevím), ale na druhou stranu...není jeho výhodou, že jinou nenabízí.
BTW: ta šedá Karoqu sluší, před chvílí jsem podobného potkal.
Compass s 2,0d, awd a automatem je taky 779t. [odkaz]
Jinak jistě porovnávám skladovky a nijak nehájím ceník Compassu, ale fakt je, že stejné konfigurace Compassu a Karoqu stojí podobně. A upřímně, u SUV bych raději HDM automat, než DSG.
Co se týče vzhledu. Compass se mi víc líbí zvenku, Karoq zase uvnitř.
No dobře, koukám teď na Compass a testovaná specifikace je vyloženě top. Dvoulitr v naftě, automatu a AWD se dá koupit za 850, nebo viz tvůj odkaz, což není takový masakr.
S lehkou nohou a striktní plavbou po okreskách a malých obcích se dostanete někam k 6,5 litrům. Už to je na danou motorizaci poměrně dost.
Nepisalo sa nedavno v teste Karoqu 1.6 tdi 85 kW, ze pod 7 litrov by to mohlo jit? Tam sa mi zda, ze spotreba kritizovana nebola. Neviem ale vzhladom na zapory mohl dostat asi viac ako 3 hviezdy.
3 (slovy tři) hvězdy? Kdy už konečně pochopíte, že vaše články nečtou úplný lopaty?
Vlastně se mi to ani nechce komentovat... Ale jedno vím jistě. Být kterýmkoliv dovozcem jakékoliv značky, tak už vám auto na test asi nepůjčím.
Nemyslel jsem si, že to někdy napíšu, ale ať je Vošický jaký je, přestávám se jeho vzdoru vůči místní "novinářské elitě" divit.
Počkej počkej, přestože rozumím tomu co chceš sdělit, chceš snad, aby tu byly testy jen s min. čtyřma hvězdičkama, aby zde bylo vůbec co číst?
Není to koncern, takže se jim snadno koplo...
"A teď považte, že v Compassu měřící technika prozradila šířku interiéru ještě o jedenáct centimetrů skromnější!"
Přání je otcem myšlenky, ale 11 cm to určitě nebude :-!
To je samozřejmě kravina. I menší Renegade, ze kterého Compass vychází, je v druhé řadě širší než Karoq. Ke Compassu na Vybermiauto.cz zatím data nejsou, ale vsadím se, že bude taky širší než Karoq.
paci sa mi.... velkostne velmi dobre posadene SUV ... aj motoricky ma auto siroky zaber ale nemozem sa ubranit dojmu ze eclipse cross bude este niekde inde a to pritom ani ono nehra premiu.. ale v podani jeepu je tento compas uz konecne pokrokom a citit ze auto je uz na urovni doby a vyzera fakt dobre... skoda len ze u nas to bude zase kusovka.... stejne ale nakoniec rozhodne cena a zazemie znacky... tak uvidime... fandim ale nejasam... compas to bude mat u nas tazsie ako kedykolvek predtym ... a v podstate je aj dost nenapadny .. ale nechajme to... cas ukaze :*) ... rozmerovo vsak velmi sikovne to ano :yes:
Na to, ze ide o klasicku offroadovu znacku (aj ked "taliansky" model), nevidim tu o samotnom pohone takmer nic spomenute.
Inak cely tento "test" je zase raz popis/preklad katalogu/cennikov a popis fotiek.
Naozaj je v tomto aute v strede diferencial (musim si to asi dohladat, lebo to vyzera, ze Compassov je x verzii)?
Jj, Jeep u některých modelů víc variant pohonů nabízí, ale to by bylo asi moc těžký pro místní pány redaktory, aby si to trochu nastudovali :-)
Jsou to auta víc zaměřená na výlety mimo zpěvněné silnice, tak by to chtělo ty testy brát trochu jinak, než zde u tolik oblíbeného koncernu ... kde jsou páni redaktoři nadšení, když se auto vyškrábe z pole zpátky na asfaltku :-)
Pisal som to uz kedysi - nechapem, ze vo vybave sa neda objednat asistent zjazdu z kopca. Ak by to bolo az tak urcene do terenu, ta moznost tam je. Takto plati stale to, co kedysi - dostupne len v edicii Trailhawk. Je to zrejme najuzitocnejsi el.asistent pre narocnejsi pohyb mimo cesty. A vadi mi aj nemoznost objednat LED svetla.
Uz teraz to auto nie je nejako extra lacne, vzhladom na vybavu.
Mne dava vyznam len verzia Trailhawk, ktora cele auto posuva funkcne inde, aj vdaka redukcii. Len tam bohvie, kde bude cena. Inak mi to pride ako v podstate bezna prepinatelna 2WD/4WD stvorkolka.
Co chvalim, su dobre najazdove uhly.
No jasně, běžně se člověk asi do 20l vejde, stylem do práce a domu. Jakmile tomu ale jen trochu přišlápne plyn, tak tam budou lítat úplně jiný čísla :-) Nechtělo by se mi stavět každých 400-500 km na benzínce při klidném tempu :-)
Na tak velke auto ako je Tiguan je spotreba pod 6 litrov podla mna zazrak a nie este pod 5! Myslim ze stupne menis velmi velmi nizko resp. tesne nad volnobehom. Popravde nechcem by som po tebe kupovat auto :-(
Tohle je interier auta za mego??? Hromada prispevku tady zminuje ze je to "off-road" a je potreba mu odpustit mekcekcene plasty nebo jine neduhy v interieru ale myslim ze i majitel jeepu si chce nekam odlouit flasku s vodou nebo kelimek s kafem. USB konektor je hezky ale ten nabijeny telefon si odlozim kam? Do te smesne prihradky do ktere se vejde tak stara Nokia3310? To same jsou kapsy ve dverich. Kdyby nekdo vyfotil ten stredovy tunel a dal anketu tak se vsadim ze vic nez pulka lidi rekne ze je to z auta z 90tych let. Ano je to Jeep ale neni to ryzi pracant do terenu jako LandCruiser nebo levny Duster u ktereho se da dost veci omluvit cenou. Tady se navic s terenem moc nepocitalo kdyz ani rezerva neni v zakladu coz u me prijde u off-roadu nepochopitelne.
Kufr s rezervou neco pres 300litru? Tak to je fakt vysmech.
Motor ktery je slyset do kabiny tak ze obtezuje...
Podle me je hodnoceni 3hvezdy odpovidajici. Nebavime se o aute za 450 ani za 600tis ale o aute za milion. Kaslu na to jestli nekdo fandi nebo nenavidi koncern ale ruku na srdce kdyz vedle sebe postavite konkurenta z koncernu nebo i renaulta, hyundai za stejne penize tak ten Jeep nedopadne dobre. Kdyz vedle nej postavim Dustera tak interier bude mozna srovnatelny ale Duster ho prevalcuje uzitnou hodnotou a koupim si za ty penize dva Dustery...
Jediný mínus vidím v tom menším kufru, pokud to není stejně lživá informace, jako s tou šířkou in teriéru. Jinak který koncern, Hyundai, nebo Renault je celkově výrazně lepší než tenhle Compass?