Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 – Spíše kombi než SUV

Po sedmimístné Kie Sorento s automatickou převodovkou jsme vyzkoušeli pětimístnou verzi s ručním řazením. Jízdní komfort a velký vnitřní prostor stále patří mezi hlavní přednosti.
Zpět na článek
27. 5. 2015 08:54
27. 5. 2015 09:14
27. 5. 2015 09:35
27. 5. 2015 09:36
27. 5. 2015 11:15
27. 5. 2015 12:04
27. 5. 2015 09:18
27. 5. 2015 09:37
27. 5. 2015 10:45
27. 5. 2015 16:15
27. 5. 2015 16:27
27. 5. 2015 18:33
27. 5. 2015 11:48
27. 5. 2015 09:11
27. 5. 2015 09:36
27. 5. 2015 09:39
28. 5. 2015 23:24
27. 5. 2015 09:45
27. 5. 2015 09:53
27. 5. 2015 09:58
27. 5. 2015 12:37
27. 5. 2015 09:57
27. 5. 2015 11:01
27. 5. 2015 15:19
27. 5. 2015 15:31
27. 5. 2015 16:40
27. 5. 2015 10:02
27. 5. 2015 10:05
27. 5. 2015 10:31
27. 5. 2015 16:46
27. 5. 2015 16:58
27. 5. 2015 10:46
27. 5. 2015 12:03
27. 5. 2015 12:20
27. 5. 2015 12:42
27. 5. 2015 14:18
27. 5. 2015 12:08
27. 5. 2015 23:55
28. 5. 2015 18:09
18. 6. 2015 19:24
Avatar - 3_diamanty
27. 5. 2015 08:50
zrejme tato verzia
cize 5 miestna a s manualom bude u nas ziadanejsia ako automat v top vybave so 7 sedackami....

biela sorentu slusi a opticky ho zvacsuje ale bordova s tou luxusnou hnedobezovou podla mna sorentu pasuju este viacej ... ale to je uz vec vkusu..... na farbe v kategorii SUV asi az tak nezalezi...

tvar auta je uz kombikovity.... to ano... vyzera to uz skor ako take mastodontske kombi......ved ma to kufor 660 litrov ... rovnako ako superb kombi a mozno si nepriamo tieto auta aj budu konkurovat... aj rozmermi tak aj motoricky ( superb ma aj 140KW dizel ) a naslapany superb kombi v dizli moze byt na tom podobne aj cenou...... a viem si predstavit ze nejeden zaujemca o priestranne kombi uz dnes nemusi volit superba alebo drahe E-cko..... nepochybne take sorento po sklopeni sedaciek toho prenesie viacej ako akykolvek kombik vdaka vyssej karoserii ..... ale to plati pre akekolvek vacsie SUV.... vyhodou sorenta je voci neiktorym klasickym velkym kombikom je pohon 4x4 ale dozaista ho superb tiez bude mat a aj Ecko ho ma.... takze suma sumarum... suv s 4x4 alebo kombi s 4X4 .. dnes uz medzi tymito triedami velky rozdiel nebude... obe typy aut jazdia uz len na kvalitnych cestach.... ak by som chcel extremne velke kombi.... a zaroven nieco stylove neokukane a elegantne... tak sorento moze byt zaujimava volba.... a moze nahradit nejeden klasicky kombik ;-) .. plus bonus bude ze zvladne aj nejaky ten mensi teren a polnu cestu bez skrabanca ;-)

asi je uz skoda plakat nad tym ze dnesne SUV su uz viac na cesty ako do terenu..... takze z tohto pohladu teda vidim sorento ako nepriameho konkurenta aj pre superb kombi...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - wikinko
27. 5. 2015 09:12
Re: zrejme tato verzia
topper, verzia bez automatu urcite nebude ziadanejsia. poznam troch ludi co maju predosle sorento po FL, vsetci s automatom, v kozi atd. Teraz si kamarat kupuje toto nove, 7miestne s automatom. Sorento bez automatu ani nenajdes.
Avatar - 3_diamanty
27. 5. 2015 09:19
Re: zrejme tato verzia
zrejme mas pravdu... kto uz takyto korab kupuje s manualom.... to je len moja vizia ... zvlast ked priplatok je podobny ako za automat v malom aute..... uznavam... bude to samy automat podobne ako santa fe ... ale osobne by som uprednostnil manual ... teda ak nejazdim v terene... co s tymto autom aj tak moc nepojde...

kazdopadne kiu este niektori beru ako ..... ved sam vidis ako... takze mozno aj preto este ma aj manual v ponuke.... a ja som za neho normalne rad... je s nim auto aj uspornejsie aj zivsie... zrychlenie 9s s takymto mamutom vyznieva az sportovo ... zvlast ked sportovo ladena i30 po facelifte s turbom dava z 0 na 100 za 8s...
Avatar - Jaros71
27. 5. 2015 23:30
Re: zrejme tato verzia
Myslím , že není normální dát za SUV korejce milion..
Hmm...a TO NEMÁ ZA TY LOVE ŠÍBR?? 8-s
Na SUV tragicky nízký podvozek..to snad nedojede ani na chatu na Vysočině?
Do města je nevhodné pro mastodontní délku skoro 5m..
660 l mi přijde u zavazadelníku standart , na tak dlouhé auto by to mělo být ale lepší.
I o půl metru menší VW Touran má 700 l...sice MPV , ale korejci prostě obestavět prostor neumí!
Za design karoserie má KIA pochvalu , interier už žádná sláva není , a jízdně je dle všech testů v kategorii SUV sotva průměrné.
Kdo si takové auto koupí?
Snad jedině Topper...na hypotéku. :-)
28. 5. 2015 12:24
Re: zrejme tato verzia
Touran není o půl metru menší....jen o 286 mm :-)

Sorrento: 4780mm
Touran: 4494mm
Avatar - Sumi2000
28. 5. 2015 23:21
Re: zrejme tato verzia
Myslím , že myslel ještě nynější Touran tedy 4399mm...
Ale i nový Touran je o dost kratší a zavzadelník narostl na 750l.
Kam se Sorento na to hrabe.
Avatar - Magister
27. 5. 2015 08:54
bláznovství
Kia za mega? Nonsens. To může dát jen ten, kdo o autech nic neví. A co přijde příště? ;-\
Rozbalit vlákno
91
Avatar - 3_diamanty
27. 5. 2015 08:57
Re: bláznovství
mozes si kupit yetinu za mega.... s mensim vykonom .. mensim komfortom aj rozmermi ......ked sa ti to zda ako lepsia volba ;-)

mega stoji aj zakladny subaru outback ked si tam das nejaku metlu a par blbosti..... a tiez to nie je premiovka a ma len 110kw... cena sorenta je moc prijemna... netreba zabudat ze to auto je uz kvalitou a hodnotou aj vybavou inde ako predchadzajuca takpovediac este "lowendova" generacia... ani fabia uz nebola za cenu felicie... ze jo ... ;-) ... sorento sa uz vo svetkyc haspektoch dotiahlo na konkurenciu a zatapat uz moze aj nejednej premiovke ( odporucam pozriet si par zahranicnych testov kde sorento uz porovnavaju uz premiovkami od audi a bmw ).... takze tazko asi cakat cenu hlboko pod cenu nepremiovej konkurencie... ;-)
Avatar - Magister
27. 5. 2015 09:01
Re: bláznovství
Pokud srovnáváš Škodovku a Subaru s Kiou, tak potvrzuješ, že toho o autech moc nevíš. A nebo prodáváš Kiu. Tady ale můžem trepat co chcem...zeptej se třeba techniků na stanicích technické kontroly. Ti mají celkem přehled....
Avatar - 3_diamanty
27. 5. 2015 09:08
Re: bláznovství
kia dnes je uz inde ako si myslis.... bavime sa o novom sorente.. to starsie kdesi este z roku 2009 uz samozrejme ma svoje muchy.... ale vtedy kia este nedosahovala kvalit zavedenej konkurencie... dnes je uz ale vsetko inak.... kiu nepredavam... ale myslim ze by ma to bavilo ;-)
27. 5. 2015 09:13
Re: bláznovství
Tak nasa firma ma zasa servis a vo firme mame i vozovy park asi 28 aut a koli potrebe 4x4 tu mame väcsinou Subaru XV, dalej auta od koncernu VW, zvlast golf a Yeti, ci Q3, ale je tu i Kaskaj, 2x Sportage,ix35, Kuga, a podobne....a nasi technici v servise by ti tiez mohli porozpravat, ze ak si myslis, ze Skoda je v servise mnenej ako Kia, tak si raz zajdi do akehokolvek servisu a popytaj sa....mozno ti otvoria oci....ovsem, ak nebudes zaslepeny predsudkami, ktore este stale niektori maju...presne ako ty.
27. 5. 2015 09:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Magister
27. 5. 2015 10:10
Re: bláznovství
Tak se podívej alespoň do bazaru, kolik stojí 3 roky stará Kia a kolik 3 roky stará škodovka. ;-)
27. 5. 2015 10:57
Re: bláznovství
To je způsobené tím, že Kia neměla v minulosti moc dobré jméno, byla to čistě korejská auta. Od té doby se dost změnilo, ale mentalita tohohle národa se mění pomalu, takže každej půjde radši do olítaný vyklepaný Octavie s dieselem, která 6x objela planetu, ale na tachometru svítí krásných 120t km a původní majitel byl ročník 47. To je důvod, proč můžou prodejci nasazovat i na ojetiny tak nesmyslné ceny, protože je o ně zájem.....hlavně ze setrvačnosti.
Kia padá cenou dost, ale zase od známého, který přešel z Passatu na Optimu slyším jen slova chvály. Najezdí s tím 70tis km ročně a nemůže si to vynachválit. Na Passat dost nadával a pořád to bylo v servisu. Tohle prostě slouží.

Škodovka těží z hospodských keců Pepíků, pro které je ikonou dieselová RS i když je to naprosto průměrné auto.
Avatar - CHerokee
27. 5. 2015 14:25
Re: bláznovství
A nebo je to tím, že korejské vozy jsou proti škodovce šroty a většina lidí to ví. >:-[]
27. 5. 2015 19:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CHerokee
27. 5. 2015 22:42
Re: bláznovství
Pravdu dím. Potvrdí ti to každý technik...
Avatar - Ozzman
27. 5. 2015 10:59
Re: bláznovství
A to poukazuje na to, že Kia je méně spolehliva? Odkdy je cena obrazem kvality?? A to zrovna u aut.
27. 5. 2015 09:14
Re: bláznovství
Proč by nemohl? Cena je stejná. Záleží na užívání, pokud bydlí či pravidelně jezdí do hor (tím myslím opravdové hory, né výjezd po asfaltu na Praděd), tak je to samozřejmě hloupost, ale pokud to auto opustí město jen 2x ročně na dovolenou a plánuje mít vůz do třeba 8mi let a pak se ho zbavit, tak odpadá výhoda Subaru.

Jinak nechci nějak vyzdvihovat Kiu, ale není náhodou brána jako "hodnotnější" derivát Hjondé?

Toť pouze můj názor.
Avatar - 3_diamanty
27. 5. 2015 09:26
Re: bláznovství
z toho co viem je za hodnotnejsiu znacku povazovany hyundai.... a kia je len jej mensi bracek ... aspon teda papierovo.... ;-) .. prakticky to ale neplati vzdy.... lebo sorento momentalne uz santa fecko hadam aj predbehlo ;-)
27. 5. 2015 09:35
Re: bláznovství
OK, v tom případě beru z5. Ale dal bych ruku do ohně za to, že jsem to někde tak 1-2 roky z5 četl. :-)
Avatar - dal
27. 5. 2015 09:36
Re: bláznovství
Na STK ví stejné ho... jako garážníci. Mají přehled o starých autech o těch nových neví zhola nic. KIA z před 20 lety a KIA dnes je nebe a dudy!
27. 5. 2015 10:58
Re: bláznovství
Pánové na STK, pokud vyloženě nevidí nějaký průser, za který by si na vás smlsli, tak jen rychle prohlédnou, podepíšou a pak vám řeknou, ať si s tím za 15 minut přijdete odjet, že tam mají časový limit, jak dlouho tam to auto musí být.
Avatar - Magister
27. 5. 2015 11:04
Re: bláznovství
Spíše auta před 4 lety.....a co evidenčky? Myslím, že hov** ví ten, kdo si Kiu nebo Hujdaj koupí...a dává to okolí jasně najevo. Jsou to naprosto nezajímavá auta, jak jízdně, tak designově. Zaostávají kvalitou,ale už nikoliv cenou. V ceně je třeba zaplatit mediální masáž.
Avatar - AUDIRS6
27. 5. 2015 11:12
Re: bláznovství
To, ze dokazes mat zlost na Hyundaj vdaka vasmu Vpsickemu pochopim... :-!
Ale pokial viem, tak Kia bojuje svoj konkurencny boj pomerne ferovo. Teraz tu je test pravdepodobne kvalitne urobeneho, dobre vybaveneho auta za uz sice nie bezkonkurencnu cenu, ale vobec nemam pocit, ze by ho ludia vnimali tak zamindrakovane ako ty... :-!
Avatar - Ozzman
27. 5. 2015 11:33
Re: bláznovství
Hlavně ta Kia, já si nemůžu pomoct, ale na mne a mnoho mých známých působí daleko kvalitněji od dizajnu, přes zpracování, až po marketing. Myslím, že Kia je nejlepší "novou" automobilkou na našem trhu a asi bych ani neměl problém si ji koneckonců koupit, protože kvality má. S Hyundaií už bych problém měl.
Avatar - AUDIRS6
27. 5. 2015 11:36
Re: bláznovství
Suhlas absolutny ! :-! :yes:
27. 5. 2015 11:15
Re: bláznovství
>:D >:D >:D pobavil

Každý nepotřebuje jízdní vlastnosti miniho.

Na STK neví zhola nic, nebo snad poznají, jak často mi praskají žárovky, jestli jsem měnil čepy, ložiska nebo nějaký díl v motoru či převodovce?
Avatar - Ozzman
27. 5. 2015 11:33
Re: bláznovství
Tobě někdo s Kiou vyfoukl holku, přiznej se >:D
27. 5. 2015 12:04
Re: bláznovství
>:-[] :yes:
27. 5. 2015 17:57
Re: bláznovství
Treba ja o autech vim hodne a napsat do titulku spise kombik nez suv taky muze jen amater, co o tom nic nevi. :-) skodovka je u nas popularni, protoze jsme ovce. Dej si konfigurator, nastrkej tam podobnou motorizaci a vybavu a ses na stejnych ne-li vyssi penezich a kvalita je ta tam...hlavne ta uboha VW elektronika, ktera se sere....a to jsou zkusenosti nejen me ale i ostatnich znamych....
Avatar - white label
27. 5. 2015 18:52
Re: bláznovství
Jaká koncernovwá elektronika se sere víc, než běžný průměr?
Moje zkušenosti a zkušenosti mých známých jsou zřejmě výrazně odlišné, od těch tvých a tvých "ostatních známých". Kterých zkušeností se tedy držet...?
Tvých, protože sám o sobě tvrdíš, že toho víš o autech hodně? ;-)
30. 5. 2015 15:48
Re: bláznovství
Zabyval sem se vyrobou vozidel :-) Ted servisem. Tak vim
Avatar - Emel
27. 5. 2015 09:18
Re: bláznovství
Hm, hodně prostoru, 4x4, slušná (byť čtyřválcová) nafta, hodně solidní výbava... za ty peníze to není úplně špatná volba.
Avatar - 3_diamanty
27. 5. 2015 09:30
Re: bláznovství
no hlavne by bolo zaujimave napisat aka volba by za tie peniaze bola lepsia ;-) .. .moc neviem konkurenciu najst a to nemam za ciel kiu tu chvalit... ale myslim ze nove sorento sa podarilo ... iste ma svoje chyby... v terene to uz bude pruser.... ale chapem ze dnes chce kazdy komfortne SUV na kvalitne cesty.... logiku v tom nehladam ale ok.. chapem..
Avatar - Emel
27. 5. 2015 09:37
Re: bláznovství
Touareg má za milion šestiválec, ale zřejmě není tak vybavený... otázka priorit.
Avatar - 3_diamanty
27. 5. 2015 09:43
Re: bláznovství
poznam ludi ktori radsej santa fe alebo sorento za melon ako toauarega.... a nielen kvoli dizajnu.... vw je proste uz vsade.... a kto nechce zapadnut v dave... musi k inej znacke .... navyse v podobnej vybave ako sorento bude touareg s 3.0 tdi vzdy o nejakych 150-200 tisic drahsi... co robi ten rozdiel vo vykonnejsom motore toauarega plus touareg je este vacsi ... ako vravis... je to otazka priorit.... niekto si zase moze kupit malicky evoque za milion ..... alebo genesis coupe... ;-)
Avatar - wakantanka
27. 5. 2015 12:49
Re: bláznovství
poznám zopár ľudí, čo nemajú problém s peniazmi a kúpili kórejca. Na otázku prečo mi odpovedali nezávisle všetci traja. Nemcov som už mal a nemám chuť zase kúpiť auto, z ktorého si nejakí loosri spravia sklad náhradných dielov. Jeden z nich tým narážal na Touarega I. gen. ktorého nechal raz v noci v meste na ulici, lebo čo to popil a ráno nemal airbagy, riadiacu jednotku motora, predné svetlá a bohviečo ešte. O kórejca v tomto smere hádam nijaký nenechavec momentálne nezavadí.
27. 5. 2015 12:58
Re: bláznovství
Já zase znám zopár lidí (konkrétně 2, ne desítky jako ty a Topper), kteří taky nemají problém s peňózama, jeden koupil RR Sport, druhý právě Touarega. Oba se slovy, že v nějaké rýžové drožce přece jezdit nebudou. Je fajn, že tady nadšenci do internetových testů aut vnímají image a kvality Kie stejně jako u prémiových značek, ale zeptej se taky někdy toho, co si koupil auto prémiové, že proč?
Avatar - wakantanka
27. 5. 2015 20:33
Re: bláznovství
Neviem prečo ma máš v zuboch, ale na margo vyjadrení tých tvojich známych ti poviem jedno : veľa peňazí ešte žiaden charakter nenapravili, skôr len pokazili. Nehovoriac o tom, že nikde nepíšem o desiatkach ale o zopár ľuďoch a to je dosť rozdiel. Nikde netvrdím, že Touareg si svoje peniaze nezaslúži, ale minimálne u nás sú vozidlá koncernu VW vďaka hojnému zastúpeniu ,ľahko prekonateľnej ochrane a obrovskej zameniteľnosti dielov, často terčom krádeží či vykrádačiek hodnotných súčastí. Niekedy môže zavážiť aj takéto hľadisko pri kúpe. Pretože radšej sa odveziem v ryžovej drožke ako nakoniec peši či taxíkom. Nejde o to, že nemáš na opravu alebo čo, ale ten kolotoč s policajtami počnúc a poisťovňou končiac a ako naschvál sa ti to stane práve vtedy keď sa ti to najmenej hodí. Možno časom, keď aj kórejcov bude jazdiť veľa, sa tento stav zvrtne, ale momentálne sa kórejci kradnú minimálne. A to je ich najväčší bonus či už to uznáš alebo nie.
Avatar - white label
27. 5. 2015 20:57
Re: bláznovství
Pokud mám na nové auto minimálně v ceně Touaregu, tak bych měl mít taky na garáž a na (aspoň jakž takž) zajištěné parkování mimo domov, k tomu vyhledávání napojené na alarm, pojištění atd. Pak mě nemusí zdaleka tolik trápit věci o kterých píšeš. Prostě mít hodně drahé auto není levný špás a netýká se to jen jeho pořizovací ceny a servisu. Když chceš hrát např. golf, taky ti nestačí koupit si jenom pořádnou "výzbroj".

P.S. Např. na mobil ti může přijít zpráva i v případě výraznějšího poklesu kapacity baterie, o vniknutí do vozu apod. nemluvě.
Avatar - wakantanka
28. 5. 2015 08:13
Re: bláznovství
Zákon schválnosti je bohužiaľ taký, že auto máš 360 dní v roku v noci vo svojej garáži. A stačí raz ísť niekde niečo popiť nechať auto v centre mesta v podstate pod kamerami (nie niekde v tmavej uličke) a ráno ho nájdeš v stave ako som popísal vyššie. Poistenie rieši mnoho vecí, ale stratený čas spojený s takýmto problémom ti nikto ani nepoistí ani nepreplatí.
28. 5. 2015 08:51
Re: bláznovství
Je důležité si to umět zdůvodnit sám sobě. Nekoupím třeba toho Touarega, protože až někdy pojedu do centra a dám si pivo, ráno bych postrádal světlomet...
Avatar - white label
28. 5. 2015 12:48
Re: bláznovství
Zákon schválnosti je i o tom, že nějaké problémy můžeš mít s jakýmkoli autem bez ohledu na jeho značku.
20. 6. 2015 22:42
Re: bláznovství
Ak sa zlodeji rozhodnu ze ti auto ukradnu, tak garaz je velmi slabe zabezpecenie. Lebo ti ho ukradnu prave vtedy ked pojdes do obchodu.
28. 5. 2015 07:11
Re: bláznovství
Řeknu svým známým, že jsou to bezcharakterní ignoranti. Apropos, člověk co si koupí Sorento, nejspíš žádný chudák nebude, taky bude mít pokažený charakter? S krádeží nebo poničením je to vždy nepříjemné, ale v dnešní době dostaneš k pojištění takové služby, že zrovna tohle mě (téměř) vůbec netrápí. Jinak pokaždé, když ti ukradnou auto, tak se to nejmíň hodí: pokaždé si zrovna potřeboval někam zajet, pokaždé zrovna člověk nemá energii, chuť a prostor něco takového řešit.
Avatar - wakantanka
28. 5. 2015 08:08
Re: bláznovství
o.k. vidím, že nechápeš alebo nechceš pochopiť a podsúvaš mi niečo čo som nenapísal.
28. 5. 2015 08:45
Re: bláznovství
Co konkrétně, cos nenapsal, ti podsouvám?
27. 5. 2015 12:51
Re: bláznovství
Kolik takových (nejspíš bychařů) znáš? ;-)
Avatar - dal
27. 5. 2015 10:45
Re: bláznovství
Freemont? Vím už je trochu tech.starší ale cena bude o pár stovek tisíc lepší.
27. 5. 2015 10:03
Re: bláznovství
Nerad rypu, ale ta Kia dava za devet kil vetsi smysl, nez mega plus za pidi pseudo SUV s AMG paketem.
Avatar - 3_diamanty
27. 5. 2015 10:05
Re: bláznovství
:yes: ;-)

vsetko je vec priorit... niekto si moze kupit aj malicke audi S1 za 800 tacov a byt spokojny s takto investovanymi peniazmi ;-)

ja som toho nazoru ze sorento je stale v moc prijemnej cene vzhladom k tomu ake je uz dnes konkurencieschopne .. tie reci o tom ake je drahe ..tak tomu vazne moc nerozumiem... hadam nikto necaka kiu na urovni vw ze bude za cenu dacie ... to fakt nejde.... ani coprfield to nedokaze
27. 5. 2015 11:20
Re: bláznovství
Auto, zejmena nove, se az na vyjimky nekupuje jako investice.
Avatar - AUDIRS6
27. 5. 2015 10:08
Re: bláznovství
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :yes:
Avatar - Magister
27. 5. 2015 10:12
Re: bláznovství
Myslíš opět Mercedes GLA 45 AMG, který zjevně závidíš ? Nedá ti spát co... :-)

Koukni na head to head , kde jej postavili proti Porsche Macan Turbo. Když jsi v tom neseděl, tak aspoň tohle....

[https://www.youtube.com/watch?…
27. 5. 2015 10:46
Re: bláznovství
Ano, velmi ti ho zavidim, v podstate se da rict, ze od te doby, co ses tu s nim pochlubil, uz ani nedokazu na nic jineho myslet... >:D

Mimochodem - to, cos tu o tom zavideni napsal, mne (spolu s dalsimi indiciemi) jen utvrzuje v nazoru, ze to auto nemas, jen tu s nim anonymne machrujes.

No tematem meho komentu nejsou tvoje nezajimave majetkove pomery, tematem je fakt, ze cenu Sorenta za devet kil tady shazuje nekdo, pro koho je evidentne oukej dat podstatne vic penez za podstatne mene uzitecne auto - a pritom jeste tvrdi, ze se "vyzna v autech".
Avatar - Magister
27. 5. 2015 11:03
Re: bláznovství
Zkouknul jsi ten test? Pokud ano, nemůžeš psát, co píšeš. Teda pokud u tebe auto není na úrovni pračky nebo žehličky.
27. 5. 2015 11:12
Re: bláznovství
Dals tu odkaz, ktery nejde otevrit.
No i kdyby GLA 45 AMG porazilo v testu komplet vsechna auta ve sve kategorii (apriori netvrdim, ze to je spatne auto, byt z A-family bych volil jinak), porad mi nedava za svou cenu o nic vetsi smysl, kor v portfoliu MB, nez Kia Sorento za svou cenu, kor v portfoliu Kie.
Avatar - Ozzman
27. 5. 2015 11:37
Re: bláznovství
Jo GLA45AMG, už si matně rozpomínám... to je to auto, vedle kterého i supersport bledne závistí že? Například Mustang V8 už dnes nedává smysl >:D
27. 5. 2015 11:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Magister
27. 5. 2015 12:05
Re: bláznovství
Youtube - head to head GLA vs. Macan turbo. Nevím, jak tu vložit link.
Avatar - speedfred
27. 5. 2015 12:55
Re: bláznovství
nechcem sa do nikoho navážať,ale ked vidím GLA tak si vždy vybavím ženskú s dlhými nohami a krátkym telom a keď vidím takú ženskú tak si vždy vybavím GLA.
27. 5. 2015 13:40
Re: bláznovství
Tak jsem to zkouknul a zjednodusene receno americky Vlado Stencel "otestoval" GLA a Macana a krome nekolika "yiipiiii" a "juhuuuu" prohlasil, ze GLA je zabavnejsi a proto je vitez.

K cemu to je z pozice argumentu do horni diskuse o (ne)smyslne cene Kie Sorento?
Avatar - white label
27. 5. 2015 14:04
Re: bláznovství
V tom EVO dostal Macan Turbo (překvapivě) stejný počet hvězd jako GLA 45 AMG, přičemž RS Q3 mělo o celou hvězdu víc a celkově bylo (z této trojice) hodnoceno nejlépe.
27. 5. 2015 14:25
Re: bláznovství
Uprimne receno, pokud bych mel hodnotit zjednodusenym libi/nelibi, tak z teto trojice bych o GLA a Q3 ani neuvazoval, takze by zustal jen Macan. Ostatne na tema designu Q-Audin uz jsme se, myslim, bavili, za mne je OK jen Q5, ta je proporcne vyvazena, Q3 je moc zdrcnuta, Q7 zase az moc obludna - co se tyka designu.
Co se tyka jizdy, je pro me velkym prekvapenim, ze auto s klasickym ulozenim motoru a prevodovky - navic od Porsche - je podelano hned ve dvou testech auty, ktere maji motor pred predni napravou, tady je neco spatne, ale nevim co, Macan jsem nejel.
Avatar - AUDIRS6
27. 5. 2015 14:36
Re: bláznovství
S tou Q5 s tebou s radostou suhlasim, ale budes mi musiet vysvetlit toto:

Co se tyka jizdy, je pro me velkym prekvapenim, ze auto s klasickym ulozenim motoru a prevodovky je podelano hned ve dvou testech auty, ktere maji motor pred predni napravou, tady je neco spatne, ale nevim co, Macan jsem nejel.

Ono - aj to GLA ma motor na storc.
Alebo to myslis tak, ze proste len Q3 si dala Macan ? No a Macan zase ten motor nema tak absolutne typicky - on ho ma len typicky "Audinacky MLB-ckovo" - teda pred prednou napravou. - a to moze byt ten kamen urazu... ;-\ Aj ked ladili a ladili, fyziku neodrbes... ;-\
Q5 aj Macan este niesu nejake fifipierka, preto asi bola ta Q3 lepsia. Aj ked ja som na nu skor pocul trochu kritiky za uskakany podvozok a Macan bol podvozkovo chvaleny. ( teda az na mensiu rychlost vo vyhybycom manevri pri losom teste...)
27. 5. 2015 14:44
Re: bláznovství
Psal jsem jasne "auty", to tvrde Y na konci znamena mnozne cislo, tedy ano - vsiml jsem si, ze Macana nepodelala jen Q3, ale i GLA. A to je to, co me udivuje. Nerikam, ze to neni mozne, nepolemizuju, ale auto, ktere ma klasicke usporadani by melo mit v podstate dost velkou vyhodu, zvlast pri jizde "na krev", ktera se behem testovani ma praktikovat. Motor je spis nad predni napravou, nez pred ni, a prevodovka uz je daleko za ni, vyvazeni by melo hrat ve prospech Porsche, stejne jako fakt, ze to je Porsche - od nich proste cekam, ze s konkurenci ve tride v podstate zametou... Ale voni tentokrat ne :-)
Avatar - AUDIRS6
27. 5. 2015 14:50
Re: bláznovství
kolego, pozri si niekde nejaky technicky nakres Macanu, alebo aj Q5...
ten motor je defakto cely fakt pred prednou napravou. Ono - tym ze je to z Audi odvodene, tak to musim vediet a tam je postupnost na MLB nasledovna:
Motor, diferak hned za nim - medzi motorom a prevodovkou ( defakto pri lavej nohe spolujazdca ) . Poloosy z neho su trochu vyosene smerom dopredu, ale ledva tak, ze sa dostavaju na uroven steny prvych valcov ( z pohladu z kabiny ) ;-)
Takze tam sa moc toho poriesit nedalo... :-!
Avatar - white label
27. 5. 2015 14:49
Re: bláznovství
Macan je nejpohlednější auto nejen z této trojice, ale (aspoň pro mě) i z celé třídy.
Navíc image Porsche je trochu jinde, než u D3. Macana jsem zatím jel pouze v dieselu a je tam jasně patrný větší důraz na komfort (i proti sesterské Q5, která není na vzduchu), než sport/zábavu. Design GLA považuji skoro za "obludný", ale ani design Qvéčkových Audin se mi moc nelíbí (včetně Q5), samozřejmě, že RS Q3 (ale třeba i SQ5) vypadá o poznání lépe, než běžné verze a taky výrazně lépe (tedy hlavně zábavněji) jezdí.
Komfortem a image je Macan smázne, ale tyhle vrcholné, sportovněji orientované verze se v časopisech typu EVO hodnotí výrazně hlediskem "zábavnosti", což zřejmě nebude primárním účelem Macanu ani ve verzi Turbo.
27. 5. 2015 14:54
Re: bláznovství
Ano, mas recht, pokud neco od Porsche proti temto crosskam pujde, bude to spis nejaky "Macan GTS", nez soucasne turbo.
Presto nejsem zvykly cist o tom, ze Porsche dostane napraseno hned od dvou mainstreamovych konkurentu...
Avatar - white label
27. 5. 2015 15:02
Re: bláznovství
Tak v tom EVO dostal "naprášeno" jen od RS Q3, s GLA 45 AMG to byla celkově plichta.
Jsou to auta o třídu níž (než Macan), ale prémiová loga mají.
27. 5. 2015 15:15
Re: bláznovství
Ano, premiovych, samozrejme.
Avatar - white label
27. 5. 2015 15:18
Re: bláznovství
Taky je otázka do jaké míry (v celkovém hodnocení) zohlednili podstatně vyšší cenu Macanu (Turbo).
27. 5. 2015 16:15
Re: bláznovství
Záleží, co hodnotíš. Pochybuji, že se u Porsche snažili postavit to nejbláznivější SUV. A ten kousek, co měl MotorTrend, nebyl pro ně ideálně nakonfigurovaný. Pokud z něj chceš vyždímat maximum na silnici, tak si do něj nekoupíš výškově stavitelný vzduchový podvozek, což ten jejich kus měl.
Avatar - CHerokee
27. 5. 2015 14:33
Re: bláznovství
GLA 45 smysl dává pro petroheada, protože je to vůz velmi zábavný a navíc kvalitní. AMG ručně dělaný motor. A mi se třeba líbí. Ten test je pro nadšence, head to head pravidelně sleduju. Navíc tam papírové hodnoty vyzkoušejí a přeměří v praxi...občas zajímavé porovnání.

Kia za milion ani mi smysl nedává. Reklamní masáž zaplavila náš trh korejskými plečkami. Přitom třeba v Německu si to nekoupí ani ti chudí...raději jdou do VW. Tam tak leda turecký nebo ukrajinský dělník. U nás však mnozí podléhají mediální masáži. Doporučil bych exkurzi v Nošovicích....a přitom nenápadně koukat na lidi, co tam pracují. Mnohé to prozradí, pokud člověk neví o kauzách s hygieniky atp. Koupí Kie nebo Hyundai dává člověk jasně najevo, že ho auta nezajímají a nic moc o nich neví.
27. 5. 2015 14:36
Re: bláznovství
Aha, tak konecne jsem se neco dozvedel - ta prava kara pro petrolheada je GLA 45 AMG = tedy lehce zvyseny hatchback s motorem pred predni napravou za 1,3mega! >:D

No nic, kluci, venku prestalo prset, co tak vzit si kopacak a vypadnout na chvilku na vzduch? Pomuze vam to, verte mi! >:D
Avatar - CHerokee
27. 5. 2015 14:43
Re: bláznovství
Když se bavíme o SUV tak asi ano. Tedy auto na denní použití. Dokázal bych si ho tak představit. A to, že je obratnější a zábavnější než Macan Turbo mě nepřekvapilo. Měl jsem možnost ho na půl hodinky projet,což není moc, ale na rozdíl od Áčka mi připadalo komfortnější a snad ještě jistější.

Jo a zmíněný test - opravený link: [odkaz]
27. 5. 2015 14:51
Re: bláznovství
Nejak se v tom motas. Takze je to auto, vhodne pro petrolheada na denni pouziti, jo?
Nepripada ti to, jakobys psal hlouposti?
To auto neni dobre pro petrolheda, nebot je na to prilis vysoke, ma motor vpredu pred predni napravou, je to jen ctyrvalec, je to ctyrkolka, a je zmalovane jako sasek z cirkusu. Typicke auto pro petrolheada je neco jako GT86, pripadne nejaky HH, takze spise A45 AMG, nebo kupecko, ale urcite ne crossover, nebo SUV... A jako auto na denni pouziti mi prijde OK, pokud jsi svobodny a bezdetny, jinak zjistis, ze ma vzadu malo mista a maly kufr.
A to vse za 1,3 mega.
A pokud se obloukem vratim na zacatek teto diskuse, tak GLA 45 AMG mi dava stejne tak malo smyslu, jako Kia za skoro mega - to je gro meho komentu, na ktery nejak nereagujete, jen se me snazite ukecat, ze GLA 45 AMG je proste delo, coz apriori nepopiram.
Avatar - AUDIRS6
27. 5. 2015 14:42
Re: bláznovství
Uz daj pokoj s tym rucne montovanym motorom >:-[]
aj keby ho sroboval Dieter Zetsche a asistoval mu Lewis s Nicom aj tak to bude len poondiaty R4 >:-[]
to si radsej kupim R5, ktory mi zmontuju paprikozruti na pravej strane Dunaju >:D >:D >:D >:D
Avatar - white label
27. 5. 2015 14:54
Re: bláznovství
To je strašně důležité, myslím tvoje omílání toho, že je to "ručně" dělaný motor.
I kdyby, jaké bonusy z toho má majitel A/GLA 45 AMG? To, že u prémiové konkurence dostane minimálně o jeden válec víc?
Avatar - CHerokee
27. 5. 2015 15:20
Re: bláznovství
Třeba to, že se všechny motory evidují pod jménem technika a dělají se statistiky poruchovosti. Podle toho jsou technici obměňováni a odměňováni. Supr systém motivující k supr kvalitě. Byl jsem tam - na exkurzi v Affalterbachu a byl to docela zážitek
27. 5. 2015 16:27
Re: bláznovství
Ručně dělaný? To jakože například klikovou hřídel brousí z odlitku (ingotu) pilníky? :-O >:-[]
Avatar - white label
27. 5. 2015 17:49
Re: bláznovství
Jasně, ručně dělaný je nesmysl, když už, tak ručně sestavený apod.
27. 5. 2015 18:33
Re: bláznovství
V tomhle směru je to otázka péče a pozornosti. Člověk se k montáži používá, protože je vzhledem ke své univerzálnosti levný. Ale jsou věci, které člověk prostě nezvládne. Jako souběžně šroubovat 19 šroubů. Pak musí přijít na scénu robot, když to chceš co nejlépe (nebo speciální nástroj).
27. 5. 2015 19:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
27. 5. 2015 13:50
Re: bláznovství
Link vložíš tak, že v "https" na začátku umažeš "s" a zůstane http.
27. 5. 2015 11:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
27. 5. 2015 12:04
Re: bláznovství
:yes: :yes: :-)
27. 5. 2015 12:33
Re: bláznovství
Tak podívejme se...ty jsi závistivec prý >:-[]
Avatar - woody-alien
27. 5. 2015 12:37
Re: bláznovství
Já to vím už dávno. Myslím, že jako první přišel s návrhem přidat zátěž tvojí "formuli". >:D ;-)
27. 5. 2015 12:47
Re: bláznovství
Nene, to nebylo ze zavisti, jen jsem chtel Pajovi doprat na jizdu nejakou tu lehci (hmotnostne, samozrejme) spolecnost >:D
27. 5. 2015 12:34
Re: bláznovství
Ale z hlediska smyslu auta má Mariachi pravdu...pokud se bavíme o smyslu ze všeobecného ne tvého subjektivního pohledu. ;-)
Avatar - white label
27. 5. 2015 13:46
Re: bláznovství
GLA 45 AMG? To mi něco říká... Už vím, zhruba před měsícem jsem v Dubaji listoval aktuálním číslem časopisu EVO a právě GLA 45 AMG tam dostalo "výprask" od RS Q3 s charismatickým pětiválcem. :*) ;-)
Na druhou stranu je údajně GLA o poznání menší "průser" (zejména podvozkově), než A45 AMG.

P.S. Chodíš tady tak dlouho a ještě jsi nezjistil, že se tu odkazy dávají bez "s" za http?
Avatar - CHerokee
27. 5. 2015 15:22
Re: bláznovství
Záleží, o co ti jde. V Autobildu to dopadlo opačně. Pokud ti jde o pohodlí, Audi. Pokud ti jde o radost z jízdy - GLA 45.

A kukni tady...asi jízdně nejzajímavější SUV na trhu...srovnávačka

[odkaz]
Avatar - jurajos
27. 5. 2015 10:57
Re: bláznovství
Uuuuuuf.....komoraaaa! >:-[] >:-[] >:-[] :yes:
Avatar - fOE
27. 5. 2015 11:48
Re: bláznovství
to bylo zleeeee >:-[]
Avatar - Ji/Ri
27. 5. 2015 11:17
Re: bláznovství
Přesně tak!!! To raději scouta za mega, že? ... :yes: 8-s
Avatar - rimow11
27. 5. 2015 09:11
kia
kia sa zlepšuje :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
27. 5. 2015 09:36
Re: kia
este to nie je uplne uplne ono ( ale rozdiely su uz fakt minimalne ) ale za taketo auto by som sa uz nehanbil ... a moc tento dizel aj chvalia... aj ked skoda ze nemame aj ten slabsi 2.0 136kw v ponuke .. aky maju napriklad v spanielsku.... cena auta by bola hadam aj o dost nizsia ( lebo mnohym sa to zda ten melon ako moc ) ... pri takmer podobnej dynamike ...

uvidime co ponukne nova velka skoda SUV ake motory vybavu rozmery... a aka bude jej cena... aby nakoniec sorento nebolo este lacne ;-)
Avatar - speedfred
27. 5. 2015 09:39
Re: kia
a hlavne v Kia-ch mi celkom vyhovujú sedačky.V Carense aj tomto Sorente sa mi perfektne sedelo-samozrejme ale musia byť v elektrike,lebo keď vidím tie ovládacie ráčne...
Avatar - Sumi2000
28. 5. 2015 23:24
Re: kia
KIA nemá špatné sedačky...ale ještě lepší má každý VW i Opel..
Ten má příplatkové ergonomické , zdravotně certifikované ...možná nejlepší mimo prémii.
Avatar - fOE
27. 5. 2015 09:45
Touareg
V testu chvalene materialy, dilenske zpracovani, komfort, prostor i sila motoru a v tabulce neni jedine srovnani s necim z Nemecka (cti z Bratislavy), a pritom srovnat Kiu s VW se primo nabizi.

Jak je na tom Sorento vedle Touaregu?
Rozbalit vlákno
30
Avatar - 3_diamanty
27. 5. 2015 09:53
Re: Touareg
skus test na audobilde de .... to auto nema daleko ani ku Q5ke .... o prsa korejske gymnastky to obcas v niektorych disciplinach prehrala s premiovkami drahsimi o niekolko sto tisic.. ja som toho nazoru ze sorento sa podarilo.. aj motoricky aj dizajnovo je bez vyraznych slabin.... vsade v interieri su uz makcene plasty.... stazovat sa uz ozaj bude asi len nejaky narocnejsi zakaznik ktory presadne z nejakeho cayenne...
27. 5. 2015 09:58
Re: Touareg
Video k tomu, co myslis...nemci Sorento velmi vychvalili a jasne sa vyjadrili, ze je to prijema senzacia a keby malo sorento pristup na internet a nejake elektronicke vychytavky, by bola senzacia este väcsia....viz test
https://www.youtube.com/watch?…
27. 5. 2015 12:37
Re: Touareg
Podobný testy jsou stejnýho charakteru jako Sup vs. E-Klasse, který se tu neustále omílá... V tu chvíli, kdy přijde na řadu Value 4 Money je velmi blízko nebo poráží dražší konkurenci.
Avatar - Honza Mička
27. 5. 2015 09:55
Re: Touareg
Dobrý den,

je několik důvodů, proč se tam Touareg neobjevil:

- je to offroad s úplně odlišnou koncepcí podvozku
- nemá nic menšího než šestiválec
- cena je vyšší o půl milionu
- našel by se chytrák, který by napsal, že zase protěžujeme koncern >:D >:D >:D
Avatar - speedfred
27. 5. 2015 09:57
Re: Touareg
za poslednú poznámku :yes: (myslím to v dobrom)

Touaregy sú všetky na vzduchu?
Avatar - Honza Mička
27. 5. 2015 10:01
Re: Touareg
Vzduchový podvozek je za příplatek přes 100.000 Kč. Kolega Ondra mi ale nedávno povídal, že se základním podvozkem jel a nebylo to vůbec špatné.
27. 5. 2015 11:01
Re: Touareg
Býval tam nomad kolem Mega, ale pravda, že to auto je jiná liga. Hlavně tím základem v podobě šestiválce.
Sorento v TOP vychází kolem 1.25Milionu.
Normální verze Tourage začínají na 1.5Mega? A to do dorovnání výbavy s Kiou bude asi potřeba ještě dost věcí doplnit.
To už by se rovnou mohla porovnávat s komplet D3.

Podle mě je to dobrý test.
Jen možná dotaz na autora testu - je to auto čtyřmístné nebo pětimístné? Široké je vzadu dost, ale ta prostědní sedačka vypadá dost jako nouzovka.
Avatar - 3_diamanty
27. 5. 2015 15:19
Re: Touareg
oficialne na papieri je aj felda 5 miestna.... realne ale iba 4 miestna... ani v sorente nemozes cakakt ze ked bude o 10cm karoseriou sirsi ako golf tak ze tam budu traja ludia zrazu moct rozhadzovat rukami..... v reale sa aj tu najpohodlnejsie odvezu 4 ludia... ;-) .. pajero je tiez pojazdna obyvacka ked sedia vzadu 2 ludia... akonahle pride treti do partie... uz to take ruzove nebude a bude mu na dlhsie jazdy tesno ... vonkajsia sirka karoserie sa neda oklamat.... cisla nepustia ...
27. 5. 2015 16:40
Re: Touareg
Nomad pořád v nabídce je. A normální verze, jak píšeš, začínají na 1,4, co si pamatuji.
Avatar - 3_diamanty
27. 5. 2015 10:02
Re: Touareg
a niektori napriek tomu tvrdia ze sorento je za cenu touaregu ;-) ... pritom priemerne je touareg o 150-200 tisic drahsi.... a mozno aj viac... detailne som to uz neskumal..... takze suhlas Honzo ... :yes:
Avatar - fOE
27. 5. 2015 10:05
Re: Touareg
Beru.
Co do prostoru jsou si s tuaregem podobne? Pokud ano, muzete je srovnat z pohledu plusu co jste uvedl u sorenta? Zpracovani, materialy, odhlucneni... vse podle vas na urovni. Na urovni jake? Na urovni Touaregu? Vyssi? Nizsi?
Chapu ze touareg toho treba zvladne malinko vic v terenu, kolik z techto aut se tam ale za zivot co i jen jednou podiva si netroufnu tipovat, takze ikdyz je sorenta staveno jinak, nemusi to nicemu vadit.
Avatar - Honza Mička
27. 5. 2015 10:19
Re: Touareg
Já bych Touareg nepodceňoval, zvládne toho v terénu opravu hodně, a limitem je mu kolikrát jenom velká hmotnost. Prostě se v kopci na trávě "utrhne", ale tohle se stane i Hummeru.

Toureg byl o trochu hlučnější od kol, ale tenkrát měl zimní pneumatiky a byly to pořádné "papuče", tak se to dalo pochopit. Materiály jsou podobné. Pokud to jsou plasty, stejně se dříve nebo později odřou, to máte i u Mercedesu, zpracování je ale u obou aut na super úrovni a všechno vypadá hodně bytelně. U Touaregu to není kvůli ceně až tak překvapivé, ale Kia na mě udělala opravdu skvělý dojem.

Sorento bylo uvnitř vzdušnější, ale to spíš protože se nesedí až tak vysoko a zbývá spousta místa nad hlavou. V Touaregu by se mi vzadu asi na delších cestách lépe, protože sedáky lépe podpírají stehna a nemusíte tolik vystrkovat kolena, ale tohle si musí každý vyzkoušet sám ;-)
Avatar - AUDIRS6
27. 5. 2015 10:31
Re: Touareg
Ved vsetko v pohode a diky za porovnavacie dojmy. ;-)
ALE: pokial chces, aby som ta ja a niektori tu technicky viac zdatni brali vazne, tak uz nikdy nepis, ze Touareg je offroad. ;-) Proste nieje. Je to akurat SUV s nadpriemernymi schopnostami aj v terene, ale pokial by si ho v tom terene dral denno-denne, tak by si ho zodral o dost skor, nez praveho offroada typu Pajero a spol... ;-)
Nehovoriac o tom, ze ako majitel jeho koncernoveho bratricka sa mozem citit trosku dotknuty tym, ze mam aj ja offroad >:-[] ( a nepoznam offroad, ktory slaha skoro 240... >:D )
27. 5. 2015 16:46
Re: Touareg
Technicky vzato, předpisy obsahují definici terénního vozu (přes světlou výšku, nájezdové a přechodový úhel atd.) a Touareg ji myslím splňuje.
27. 5. 2015 16:58
Re: Touareg
Jen pro zajímavost, Nařízení 678/2011:

4. Criteria for the subcategorisation of vehicles as off-road vehicles

4.1. M1 or N1 vehicles shall be subcategorised as off-road vehicles if they satisfy at the same time the following conditions:

(a) at least one front and at least one rear axle designed to be driven simultaneously irrespective of whether one powered axle can be disengaged;
(b) at least one differential locking mechanism or a mechanism having similar effect is fitted;
(c) they are able to climb at least a 25 % gradient as solo vehicle;
(d) they satisfy five out of the following six requirements:
(i) the approach angle shall be at least 25 degrees;
(ii) the departure angle shall be at least 20 degrees;
(iii) the ramp angle shall be at least 20 degrees;
(iv) the ground clearance under the front axle shall be at least 180 mm;
(v) the ground clearance under the rear axle shall be at least 180 mm;
(vi) the ground clearance between the axles shall be at least 200 mm.
Avatar - fOE
27. 5. 2015 10:46
Re: Touareg
Diky.
Pokud tedy vemu vase dojmy, pridam k tomu to ze je touareg ve stejne vybave o pul milionu drazsi (ano, ma 2 valce navic, ale to nekoho muze, ale taky vubec nemusi zajimat) vychazi mi Sorento jako koupe teto petiletky. Zajimave. :yes:
27. 5. 2015 14:55
Re: moje zkušenost vs Land Cruiser Re: Touareg
Nedá mi to abych nedoplnil mojí zkušenost. V terénu jezdím s Touaregem naprosto v pohodě. Srovnám-li to s Land Cruiserem 120, pak je to jen o tom, že nové auto nechci odřít a LC 120 už nešetřím.
Na dálnici je Touareg také dobrý, ale vadil mi hluk od pneu pirelli scorpion verde, které jsem měl jako standard. Vyměnil jsem za mé oblíbené letní Conti 4x4 (M+S - označení mají, ale mám je jako letní, na zimu mám extra zimní) a hluk zmizel.
Brzdy jsou super ostré, jen dlouho nevydrží destičky.
O převodovce a motoru jsem už psal - nic lepšího neznám.
Spotřeba - dlouhodobý průměr 9,5 l/100 km.
Prosot na zadních sedačkách byl jeden z důvodů koupě SUV. V autě jako Audi A6 si vzdu nesednu a za ty prachy tak malé auto fakt nestojí.
Avatar - 3_diamanty
27. 5. 2015 15:06
Re: moje zkušenost vs Land Cruiser Re: Touareg
som rad uprimne... ze kia takto prekvapila a urobila skvely dojem.... uz bolo hadam aj na case..... po tych rokoch kritiky..... a dotahovania sa tejto znacky na konkurenciu..... :-)

jo sorento je fajny rodinny kriznik... len ho nalozit, nabalit sa a hura s nim az na kraj sveta :yes:
Avatar - Jaros71
27. 5. 2015 23:43
Re: moje zkušenost vs Land Cruiser Re: Touareg
Sorry , já bych za milion raději toho Touarega Nomad.. ;-)
Na kraji světa bych s ním nezapadl na nějaké bahnité polní cestě.
Avatar - _Karel_
28. 5. 2015 08:34
Re: moje zkušenost vs Land Cruiser Re: Touareg
Prndáš a navíc si protiřečíš.
Avatar - Sumi2000
28. 5. 2015 23:25
Re: moje zkušenost vs Land Cruiser Re: Touareg
Kámo...prndáš ty..žádný argument u Tebe tady nevidím?? >:D
Avatar - AUDIRS6
27. 5. 2015 10:15
Re: moje zkušenost vs Land Cruiser Re: Touareg
Honzo, to snad nemyslis vazne ???? >:D
Odkedy je Touareg offroad ? >:D
Je to len SUV, ktore ma len lepsiu priechodnost terenom v porovnani s konkurenciou, a pokial je v tom "terrain-tech" pakete, tak ju ma o dost lepsiu a moze konkurovat napr. LR, RR, ale offroad to nieje. :-)

k tvojemu 4. bodu - >:D :yes:

...ale aj tak by som ho tam dal - nech ma Sorento moznost vyniknut ! :yes:
Avatar - 3_diamanty
27. 5. 2015 10:24
Re: moje zkušenost vs Land Cruiser Re: Touareg
kazdopane je toaureg lepsi a kusok vyssie ..... ale je aj drahsi..... ja verim ze s podobnymi rozmermi a motorom keby mala kia taketo SUV tak by mal touareg mozno s kiou aj problem.... takze sorento vnimam ako moc zaujimave auto.... kdesi ako medzistupienok medzi nepriemiovymi a premiovymi SUV... ako taka vstupna brana do "vyssej ligy" ... pre tych uz "narocnejsich" zakaznikov... kto teda chce nieco uz stylovejsie .... sorento moze byt pre neho dobra volba a vcelku este dostupna volba za slusne peniaze [odkaz] ;-)

PS: z predchadzajuceho takmer lowendoveho sorenta sa nam zrazu stala z nicoho nic takmer premiovka ... to je obrovsky progres pre tuto azijsku znacku... to musime priznat aj ked to kazdemu nemusi byt po chuti.... ja by som sa dnes uz kie vobec nebal... ;-)
Avatar - fOE
27. 5. 2015 10:48
Re: moje zkušenost vs Land Cruiser Re: Touareg
Kdy jsi se ty bal kie? >:D
Avatar - 3_diamanty
27. 5. 2015 10:55
Re: moje zkušenost vs Land Cruiser Re: Touareg
no ak este pamatas kiu pride a podobne lacne nie moc krasne kusky z 90tych rokov... tak vtedy by som sa obaval ci ist do tej znacky... to bola doba kedy kia sa este len hladala, nemala ziadne vysoke ciele a kvalitou patrila a imidzom patrila k tomu nechcem povdat ze najhorsiemu.. ale moc dobru povest vtedy este nemala.... dnes uz ale tuto znacku vnimam ako sebavedomu modernu znacku.... so zaujimavym dizajnom plne na urovni konkurencie z europy.... boli to tazke roky ale nikto nebol najlepsi hned.. ani skoda za cias felicie a favoritov nebola na tom moc super z pohladu vtedajsej konkurencie a pozrime sa kde je dnes.... neskutocny progres.... dnes by som sa nebal uz ani dacie... ono sa tie auta uz tak zrovnali ze su si tak podobne ze tazko najst zle auto.... nova lada vesta je krasna..... hned by som si jednu kupil len tak pre radost a preto ze sa mi paci......ak by som mal penazi na rozdavanie.... fandim tymto "beznym" znackam :yes:
Avatar - Jaros71
27. 5. 2015 23:49
Re: moje zkušenost vs Land Cruiser Re: Touareg
Víš , jsi fanda KIA...OK.
Myslím , že korejci se posunuli blíž evropským značkám..
Snad někam k FIATU...až na motory..na italské nemají , Renaultu , až na design a variabilitu interieru , to umí frantíci lépe ..a k němcům se blíží jen cenou.. >:D
Jasně , před 10 lety byla KIA a Hyundai k smíchu.
Nyní se s nimi už počítá.
Po zkušenostech v rodinně s Kia Cee'd se u nás korejcům rádi vyhneme.
Nebylo to špatné auto , ale těch závad , naštěstí většina v záruce gratis vyměněna , ale kdo má pořád dávat auto do servisu , a jezdit busem??
Děda to vzdal a koupil zase Škodu.
Avatar - fOE
28. 5. 2015 08:20
Re: moje zkušenost vs Land Cruiser Re: Touareg
Nechci vam to zakriknout, ale ted vas muze (a nemusi) cekat to same jezdeni busem bo auto bude v servise, jen to jeste navic po koncernovsku nebude gratis.
Avatar - _Karel_
28. 5. 2015 08:32
Re: moje zkušenost vs Land Cruiser Re: Touareg
líp bych to nenapsal ;-\ :yes: :yes:
Avatar - Sumi2000
28. 5. 2015 23:30
Re: moje zkušenost vs Land Cruiser Re: Touareg
Tedy rodiče mají Škodu už v páté generaci , a ještě nikdy se jim nestalo , aby jeli někde autobusem..
Na to jsou tady jiné značky.
Jo , dnešní auta jsou plné elektroniky a dalších nesmyslů , bez kterých dnes neumíme žít..je jasné , že pravděpodobnost oprav se za ty roky dost zvýšila.
Podle prodejů v ČR si nejen já myslím , že koncernová auta jsou na tom ještě dost dobře.
Avatar - Ozzman
27. 5. 2015 12:03
KKK
Konečně Kvalitní Korejec

Budu teď trochu plakát, auto jsem viděl pouze z venku a opravud mu to sluší, dle testů působí velmi slibně, pokud je uvnitř alespoň takové, jako Ceed, je to dost dobrá alternativa..... k čemu vlastně? Xtrail je mimo i velikostí, natožpak motorizací, Outlander končí tam, kde Sorento začíná, takže sesterské Santa FE, prémiová kvalita blablabla... všichni to znáte.

Renomované automobilky ze západu na toto odpověď nemají. Nižší střední SUV se chytají maximálně tak cenou, ne už velikostí. Ano, když budu mít přes 1Milion na kontě, určitě mou pozornost nemine Touareg s V6, otázkou je, zdali musim kupovat auto "na krev" a vydat se z peněz, nebo Sorento postačí a radši dovybavím. Pro jedince, co disponují větším kreditem Kia rozhodně nezůstane dlouho v jejich hledáčku, možná tak pro manželku, "která tomu nerozumí a dostane velký auto a on uštětři" >:D

Trochu škoda je, že Kia nemá nějakou sociálnější variantu, klidně s dvoulitrovou naftou kolem 7-8 stovek tisíc korun. Vzhledem k tomu, že K/H nenabízí pořádný kombík střední třídy (Jo, i40, no ta to uz nevytrhne), tak tohle by mohlo zviklat nejednoho zájemce vozy typu Oktávka Scout, či různé Alltracky a Outbacky >:D
Rozbalit vlákno
3
Avatar - woody-alien
27. 5. 2015 12:20
Re: KKK
Vidím titulek, vidím rockera Ozzmana a hned mi naskočilo:
[odkaz]
>:D
Avatar - Ozzman
27. 5. 2015 12:42
Re: KKK
Technicky je to Punk, ale sakra klasickej :yes: >:-[]
Avatar - 3_diamanty
27. 5. 2015 14:18
Re: KKK
presne tak.... ten slabsi dizlovy dvojliter kludne v ponuke mohol byt... aj u nas... pride mi ze by bol cenou dostupnejsi zase pre sirsiu vrstvu a pritom v dynamike zaostava len minimalne za silnejsou 2,2kou.... 2,2ka je podla recenzii dobra volba a ideal.... ale ten dvojliter ako zaklad by vyzeral zaujimavo..... no ale na druhej strane cesko alebo slovensko nie su klucove destinacie na ktore sa toto auto zameriava... ja som rad aj za ten jediny motor ( hlavne ze je solidny ) .... a mame to aj s automatom aj manualom... plus 3 stupne vybav.... inak az teraz som si vsimol ze najvyussia vybava ma celu masku striebornu aj s tymi bodikmi... a nizsie vybavy maju bodiky cierne.. popravde na 18tkach s ciernou maskou v bielej farbe je to mozno este krajsie auto ako ten "full-house" testovany v marci.... ale to uz je vec vkusu... bez debat ale komfortu lepsie prospeju mensie disky ako tie imidzove 19tky v top vybave....

v europe je to v podstate momentalne asi vlajkova lod kie.... kedze cadenzu ani k900 tu nemame.... ( aj ked par kusov cadenzy by malo byt v nemecku a sondovat reakcie zakaznikov ci sa kii oplati do buducna taketo auto sem dovazat )

jo je to tak... toto sorento moze nahradit nejeden kombik od konkurencie.... popravde by som za milion radsej zobral sorento ako superb combi ( papierovo je kufor zhodny ).... ale to uz je vec kazdeho osobna... co uprednostni.... niekto skratka chce klasiku... iny zase SUV a niekto zase sportove auto alebo velke MPV za tuto cenu .....

europske automobilky na taketo nieco priamu odpoved nemaju.... to mas pravdu.... v zakladnej cene 900 000 takuto lod asi neponukaju... bud maju male tiguany a dustery alebo potom uz dvojmilionove premiovky.... typu X5 a podobne... najvacsi konkurent sorenta je paradoxne santa FE cize jeho bracek... a potom asi outlander s tou vydarenou 2,2kou... [odkaz] a mozno aj novy discovery sport aj ked ten je este mensi ako outlander o dalsich 5,5 cm......
Avatar - _Karel_
27. 5. 2015 12:08
4 hvězdy?
Po přečtení textu se divím jen 4 hvězdám, přijde mi plný chvály a výtky spíš marginální.
Asi se Sorento vážně povedlo.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
27. 5. 2015 14:29
Re: 4 hvězdy?
o hviezdy na papieri ani tak nejde... ;-) .. vybornou spravou je ze nove sorento uz zbiera pozitivne ohlasy aj od tych ktori ho kedysi kritizovali ;-) a brali ako auto len do poctu...... ( ono to auto kedysi fakt malo dost much ) .... a ja som trosku aj prekvapeny ze europa k tomuto autu ani nema priamu konkurenciu----- pritom mi to pride ako vcelku este bezne SUV... vyslovene ziadna premia.... len je to trosku vacsie SUV ... ;-) ... ale europa to casom dozenie... ;-) nove velke SUV od skody uz moze byt priamym konkurentom :yes:
Avatar - Jaros71
27. 5. 2015 23:55
Re: 4 hvězdy?
5m ti přijde jako běžné SUV?
Možná v USA.
V Evropě se moc prodávat nebude , je drahé , velké , jízdně nic extra , za milion? ;-\
Pokud Škoda udělá taky obřího mastodonta , tak se picnu.
Myslím , že Škoda bude kratší..tohle je k ničemu.
Ale třeba se mýlím , a na Sorento už čeká milion evropanů v pořadníku.. >:D
Avatar - 3_diamanty
28. 5. 2015 07:39
Re: 4 hvězdy?
dlzka sorenta nie je ani 4,8 metra... 5metrovy je skor touareg ale nie sorento....... no schvalne pozri si kolko meria do dlzky take mondeo alebo superb ci p508 ....a porovnaj si to so sorentom ;-) ... sorento budi majestatny dojem tou svojou maskou a vyssim pontonom karoserie kedze je to SUV ale az taky obor to zase nie je.... ;-) ... jeho rozmery su na urovni kombika strednej triedy ;-)

aby si nebol prekvapeny ked nova velka SUV skoda bude este vacsia ;-) ako sorento ... takze s tym picnutim bacha....ano mne pride sorento ako vcelku bezne SUV rozmerovo aj motoricky na urovni aut ako ( mondeo, superb, p508 ) ved taky touareg je este o dost vacsi a to aj v razvore
Avatar - Sumi2000
28. 5. 2015 23:44
Re: 4 hvězdy?
Nová KIA Sorento :
Délka (mm)
4 780
Rozvor náprav (mm)
2 780
Nový VW Touareg :
Délka (mm)
4801
Rozvor náprav (mm)
2893

Myslím , že tady dostává Sorento dost na frak.
Je kratší o 2 cm...ale ten rozvor a vnitřní prostor má jednozbńačně o třídu lepší Touareg.
Lepší je i podvozek , motor , řízení a interier.
Těžko obhájíš tak staršnou cenu korejce.
Ano Sorento je dobré , lepší než to staré...ale nestojí za milion.
28. 5. 2015 08:44
Cenovka aneb míč na place
Takže skoro mega. ..... Já osobně to považuji za moc... Jenže to je problém mého nastavení. Mého mentálního softwaru, který má značku KIA zařazenu někam mezi housky na krámě. Mezi plečky, které se musí nutně podbízet cenou. Jenže zaspal jsem dobu. Kia už davno není ten plečkovej korejec pro socky. Těžko se s tim automobilovým rasistům smiřuje, ale ti Korejci prostě dospívají. A dělají to dobře.
Jo a ještě něco... Tahle Kia, byť to působí směšně, míří na segment Q7, nikolv Q5 či Q3. Jasně... Vynecháme image a tuny dalších důležitých propriet a soustředíme se na cenu... A tady vychází... Světe div se... Mnohem levněji. To je to, oč jim jde...
Jo a už to není SUV.... Tedy dle mého nastavení. Je to velký rodinný dostavnik, s obcasnou čtyrkolkou...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
28. 5. 2015 09:02
Re: Cenovka aneb míč na place
taky skor rodinny kriznik ... suhlasim.... do terenu by som sa s tym uz neodvazil... proste rodinny dostavnik ..... kto dnes ponukne takyto solidny vykon komfort a kralovske pohodlie za takuto cenu... s tym autom by som sa nebal cestovat ani na daleku cestu... v pripade potreby sa v nom uz vies aj vyspat... ak teda zrovna nejazdi clovek s preplnenym kufrom a tromi detmi vzadu ;-) ..... nebude to touareg v terene ani X5 imidzom napriek tomu ho povazujem za moc sikovne strihnute aj velkostou aj cenou... v podstate ponuka z kazdeho nieco.... da ti komfort a vizaz luxusneho SUV s cenovkou bezneho naslapanejsieho kombika strednej triedy.... ja verim ze aj v eu sa to uz predavat bude... a lepsie ako predosla generacia ktora predsa len este kusok zaostavala za konkurenciou ... napr. v USA sorento predava 100 000 aut rocne... takze asi to nebude az take zle auto ;-)
Avatar - Sumi2000
28. 5. 2015 23:47
Re: Cenovka aneb míč na place
V USA SE PRODÁ VŠECHNO CO MÁ KOLA , VELKÝ MOTOR A VYPADÁ ROBUSTNĚ.
S LEVNOU CENOU TAM KOREJCI VŽDY USPĚJÍ...ZA MILION HO TAM PRODÁVAT NEBUDOU!
PRO USA JE SORENTO OK. ;-)
Avatar - 3_diamanty
1. 6. 2015 08:05
Re: Cenovka aneb míč na place
ono nove sorento uz predava aj v eu lepsie ako to stare..... cisla za prve mesiace po nabehu noveho sorenta naznacuju..... ze tato generacia ma uz na viac ako ta predosla... , ked si cital nejeden test tak uznas sam.... ze sa jedna uz o vyborne auto... nova generacia je uz inde ako ta stara... aneb jak z lowendu udelat takmer premii ;-)
28. 5. 2015 16:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
28. 5. 2015 18:09
kia sorento
kupoval jsem starsi model v auto esa a po 700km mi praskla ojnice, nehledena to ze to zere jak zjednany. ;-\
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Sumi2000
28. 5. 2015 23:48
Re: kia sorento
Blbý...po záruce korejce nekupovat , 8 rok šup na vrakál. ;-\
Avatar - Ada je zase tady
29. 5. 2015 08:09
Re: kia sorento
No, TDI to není... :no:

Outlander je lepší variantou.
29. 5. 2015 13:36
Re: kia sorento
Tak to dejte do šrotu, to bylo 3x stočený a ta ojnice už tam je druhá. Novej motor nemá cenu.
18. 6. 2015 19:24
Re: kia sorento
s auto esa mam ty nejhorsi zkusenosti!!! :-( po pul roce od koupi investice do motoru - hodnota vozidla :-(