Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Kia Soul EV – Elektrický křeček

Kia Soul se před časem proslavila reklamními spoty s křečky. Nyní tito hlodavci propagují také elektrický model EV.
Zpět na článek
29. 10. 2014 08:53
29. 10. 2014 09:03
29. 10. 2014 15:21
29. 10. 2014 16:51
29. 10. 2014 09:30
29. 10. 2014 10:27
29. 10. 2014 16:34
29. 10. 2014 09:02
29. 10. 2014 15:24
29. 10. 2014 15:40
29. 10. 2014 18:48
30. 10. 2014 07:00
30. 10. 2014 09:33
30. 10. 2014 11:10
31. 10. 2014 09:18
31. 10. 2014 12:21
31. 10. 2014 12:23
30. 10. 2014 20:19
31. 10. 2014 09:21
31. 10. 2014 12:29
31. 10. 2014 15:10
29. 10. 2014 09:27
29. 10. 2014 15:27
29. 10. 2014 09:09
29. 10. 2014 09:11
29. 10. 2014 09:29
29. 10. 2014 09:32
29. 10. 2014 09:37
29. 10. 2014 09:40
29. 10. 2014 11:01
29. 10. 2014 09:34
29. 10. 2014 09:59
29. 10. 2014 10:03
29. 10. 2014 10:08
29. 10. 2014 10:11
29. 10. 2014 10:15
30. 10. 2014 09:50
30. 10. 2014 09:53
29. 10. 2014 16:56
29. 10. 2014 20:33
30. 10. 2014 08:24
30. 10. 2014 08:17
30. 10. 2014 08:46
30. 10. 2014 10:57
30. 10. 2014 16:24
31. 10. 2014 19:03
29. 10. 2014 08:53
elektro auta
Tyhle elektro aute se mi docela libi, jako dopravni prostredek po meste a kolem mesta je ideal. Bohuzel cenove se to snad nikdy nevyplatí. Jako dat za malou kiu pres 800 tisic je masakr. A doba nabijeni je taky dlouhá. Az se tyhle veci vychytaj a technolohie zlevni tak jsem na to zvedavej.
Rozbalit vlákno
25
Avatar - 3_diamanty
29. 10. 2014 09:02
Re: elektro auta
je to proste nezmysel.... kupit si male auto za milion a tvarit sa ze jazdim zadarmo je blbost to je jasne... clovek si pekne dopredu tych dalsich 10 rokov jazdy zaplati v nakupnej cene tejto drahej hracky... dojazd mizeria, nabijanie dlhe desiatky minut hotova otrocina, kto na to ma a paci sa mu to si to kupi ale tychto ludi je len zopar a aj ti casom zistia ze jazdit takymto niecim bude hodne neprakticke a podla mna ich casom prejde ta chut a vratia sa ku klasickemu autu.... ozaj a tie baterie kolko vydrzia a ake su drahe ... o tom nikde ani slovo
29. 10. 2014 09:03
Re: elektro auta
Péťo zase a znovu - to není o ekonomickém přínosu uživateli, ale o lepším životním prostředí pro všechny ....
Avatar - 3_diamanty
29. 10. 2014 09:09
Re: elektro auta
ale ber to takto..... pokial nebudeme vediet vyrabat elektricku energiu ekologicky tak je to cele o com? Elektromobily bohuzial nie su o ekologii .... aspon zatial
29. 10. 2014 15:21
Re: elektro auta
Znečištění ovšem nemáš v centru na náměstí.
30. 10. 2014 07:13
Re: elektro auta
Tak tak, ŽIVOTNÍ PROSTOR JE PRÁVO KAŽDÝHO OBČANA !!
KAŽDÝ OBČAN MÁ PRÁVO NA ČISTÝ VZDUCH [odkaz] [odkaz]
Pokud mu ho nekdo (dement) nebo něco (dízl) bere, MÁ PRÁVO HO ZNIČIT !!

PŘIROZENÝ JE ČISTÝ VZDUCH, NIKOLI DÍZLEM [odkaz] UŽ POUŽITÝ [odkaz]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]

PROTO PODPORUJEME ELEKTRICKOU KOREJSKOU KIU [odkaz] A LIKVIDUJEME NĚMECKÝ ZAPRODANÝ ŠÁDE !! [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
29. 10. 2014 16:51
Re: elektro auta
elektrinu ale umime vyrabet ekologicky, kde jsi prisel nato ze to neumime?
Avatar - Ozzman
29. 10. 2014 09:30
Re: elektro auta
eko je to jen naoko... Jak psal topper, az budes tankovat eko elektrinu a vyroba auta bude taky zelena, pak ano, jinak je to zatim draha sranda... Navic pul hodiny nabijet co 200km? To je fakt jeste z rise scifi...
Avatar - 3_diamanty
29. 10. 2014 09:37
Re: elektro auta
:yes: presne tak :yes:
29. 10. 2014 10:27
Re: elektro auta
Tak já myslim ze takova atomova elektrarna je vic eko nez spalovaci motory, bohuzel ne kazda elektrika je z temelina nebo dukovan. Uhelny elektrarny to je hnus fialovej.
29. 10. 2014 16:34
Re: elektro auta
Nepovedal by som. Aj uhoľná elektráreň je ekologickejšia než spaľovací motor ... Z jednoduchých príčin:
- vysoký komín vypúšťa spaliny vyššie do vzduchu a vietor to obvykle rozfúka do rozsiahlej oblasti - na zem to potom padá v oveľa menšej koncentrácií ako výfuky áut.
- elektrárne sa zvyčajne nestavajú v mestách - naopak v mestách, kde je najvyššia koncentrácia ľudí, je najvyššia koncentrácia áut, takže splodiny z výfukov zasiahnu najväčšiu skupinu ľudí.
- spaľovací proces a čistenie spalín sa dá v elektrárni počas jej životnosti vylepšovať, kdežto z auta s EURO 1, auto s EURO 6 nespravíš.
29. 10. 2014 09:02
Re: elektro auta
Vidím to podobně .... Nabíjení mi nevadí, ale ceny jsou úplně mimo akceptovatelnou hladinu .
29. 10. 2014 15:24
Re: elektro auta
Říkat tohle obecně je ovšem taky nesmysl. Provoz se nevyplatí u nás, jinde jsi s takovým autem míň daňově zatížen, neplatíš za vjezd do města a pod.
29. 10. 2014 15:40
Re: elektro auta
Podle mého názoru je prostě 600 tis za auto velikosti VW Up prostě moc ... Provoz neřeším, elektřinu mám velmi levnou ....
29. 10. 2014 18:48
Re: elektro auta
Tyto auta jsou ale zajímavá právě kvůli levnému provozu. Někomu imponuje taky jejich projev, pocit mocného a neslyšného zátahu doporučuji vyzkoušet.
30. 10. 2014 07:00
Re: elektro auta
Elektrická autíčka se už velmi dlouho používají na golfu. Samozřejmě mají omezenou rychlost a dojezd max 50 km, ale princip je velmi podobný jako u elektroaut a stojí od 7 tis USD .... Elektrokolo se dá koupit za podobné peníze jako dobré kolo. Z toho mi vychází, že ceny elektroaut jsou nadsazené .....
30. 10. 2014 09:33
Re: elektro auta
Mně z toho spíš vychází, že jsou na auta kladeny trochu vyšší nároky. Vzhledem k tomu, co golfový vozík nabízí, bych ho rozhodně nedával jako příklad "value for money."
30. 10. 2014 11:10
Re: elektro auta
Ale tak jasně, že e-Up! nebude stát 205 tis ... ale pokud by ho v elektroverzi dali za 300 tis tak já bych do něj šel okamžitě .... Prostě nepochopím proč stojí 600 tisíc. Mimochodem vše co je spojené s golfem, je dost přidražené ....
Avatar - white label
30. 10. 2014 16:29
Re: elektro auta
Pochopil bys, kdyby s znal cenu baterií do eUp!u.
31. 10. 2014 09:18
Re: elektro auta
No myslím, že bych pochopil, pokud bych znal cenu za kterou VW nakupuje ;-)
31. 10. 2014 12:21
Re: elektro auta
Jo, do toho člověk většinou nevidí.
31. 10. 2014 12:23
Re: elektro auta
Snad to nenakupuje za míň, než za kolik pak prodává, to by byl teprve skandál :-O
30. 10. 2014 20:19
Re: elektro auta
Baterie jsou velkou položkou. Že potřebuješ baterii s velkou kapacitou, je právě důsledek toho, že na auta klademe vyšší nároky než na golfové vozíky. ;-) Když šel Nissan Leaf na trh, tak na sebe nedokázal vydělat. Jedna baterie Nissan vyšla na zhruba 360 tisíc (tedy bez cla, DPH, marže). Celý ten projekt stál na prognóze, že jim náklady na výrobu baterií klesnou. A zřejmě klesly, dnes tě stojí baterie pro Leaf myslím kolem 180 tisíc korun (povinně musíš vrátit starou a za to ti něco přispějí).

Tuhle cenu však nelze paušalizovat, protože se do toho promítnou i faktory specifické pro výrobce, nebo model.

Jen pro zajímavost, plná cena 85 kWh baterie pro Teslu Model S byla před rokem zhruba 1,25 milionu (tedy takovou částku ti naúčtovali, pokud jsi ji chtěl koupit).
31. 10. 2014 09:21
Re: elektro auta
Jasně .... už nebudu brečet a prostě počkám až se ceny dostanou někam, kde to pro mě bude akceptovatelné.
31. 10. 2014 12:29
Re: elektro auta
Ono nám asi nic jiného nezbyde. Vypadá to, že Nissan je už na zajímavých číslech.
31. 10. 2014 15:10
Re: elektro auta
Je fakt, že už se nejenom mluví, ale už ty auta už jsou i vidět ....
Avatar - KANKUNEN
29. 10. 2014 08:57
Tyhle auta my neměly bez podvodů vůbec šanci.
Jen samé úlevy, dotace a žádná spotřební daň na elektriku jako u benzínu. Kdyby ty prachy co se na rozdávají z cizího byly použity na vývoj baterek, tak už mohlo být auto konkurenceschopné bez dotací, které křiví ekonomiku.
Rozbalit vlákno
1
29. 10. 2014 15:25
Re: Tyhle auta my neměly bez podvodů vůbec šanci.
Ale barák si ze "zelené úsporám" zateplil ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
29. 10. 2014 09:04
Není nad to,
když u škaredé modré kostky vylepšíš přední masku modrým kartonem. :*)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Emel
29. 10. 2014 09:27
Re: Není nad to,
Jo, tohle se nepovedlo... jinak jsem ale registroval nějaký test v AutoBildu, podle kterého je Soul překvapivě povedené autíčko... snad to byla dokonce srovnávačka s i3?
Avatar - 3_diamanty
29. 10. 2014 09:30
Re: Není nad to,
klasicky Soul je podla mna vyborne auto.... ale elektricky ten nestoji za nic bohuzial .. ako kazdy iny elektormobil je aj toto tiez k nicomu
29. 10. 2014 15:27
Re: Není nad to,
Toppere, otevři oči a mysl, k ničemu je to auto v Košicích. V Londýně je tomu naopak.
Avatar - Uživatel_5340709
29. 10. 2014 09:45
Re: Není nad to,
Trochu jsem se do ní opřel ;-) , ale jak píšeš níž, dává ve městě větší smysl a je využitelnější, než mimo město ploužící se luxus limuzína /pokud zrovna tedy nejede z nabíječky/. Pak i ten krabicoidní design tolik nevadí, ale osobně se bojím, jestli někdy budu muset v takové krabičce jezdit. 8-s
Avatar - aproximus
29. 10. 2014 09:09
proč
staví jako elektromobil takovou neforemnou krabici, která na tom s aerodynamikou zřejmě nebude nejlíp.. ta příď je vážně úlet 8-s
Rozbalit vlákno
7
Avatar - 3_diamanty
29. 10. 2014 09:11
Re: proč
v tomto pripade aerodynamika az taku zivotne dolezitu rolu nehra... predpokladam totiz ze to auto nebude moc jazdit po dialnici v nejakych velkych rychlostiach ...... no a v meste pri malych rychlostiach kdesi v zapche ti to moze byt uplne jedno ci to ma tvar veyronu alebo Tatry.... to auto je prioritne urcene pre jazdu v meste ved aj maximalka 145km/h je doslova srandovna..... podstatnejsim negativom je tu vysoka cena a maly dojazd ... v meste inak krabicoidny tvar pride vhod
29. 10. 2014 09:29
Re: proč
Sice jako krabička vypadá, ale mezi konkurencí má jeden z nejdelších dojezdů.
[odkaz]
Avatar - 3_diamanty
29. 10. 2014 09:32
Re: proč
aspon v niecom kia poraza bmw ;-) ale je to take pyrrhovo vitazstvo co uz ...

a dokonca myslim ze je soul EV aj priestrannejsie a lacnejsie ako i3 .... ale to je v tomto pripade jedno... nedava stejne ziadny zmysel
Avatar - Emel
29. 10. 2014 09:37
Re: proč
To se neshodneme. Jakkoli se mi docela líbí Tesla, tak v dnešní době mi dává větší smysl městské elektroauto nebo elektrododávka než luxusní performance limuzína za 2M, která se plouží mezi Brnem a Prahou, aby dojela i zpátky.
Avatar - 3_diamanty
29. 10. 2014 09:40
Re: proč
keby to aspon slo nabijat za par minut...... uz vidim ako clovek v rannom zhone sa ponahla do prace a popri tom sa kdesi zastavi na 20 minut na dobijacke ..... to je absurdita
29. 10. 2014 11:01
Re: proč
Jakákoliv elektra má problém konkurovat autům se spalovacím motorem čistě z pohledu cena/užitek, takže Soul těžko může být výjimkou. Ale souhlasím s Emelem, že pokud něco dává smysl, tak jsou to elektry na městský a příměstský provoz, prostě cesty kolem zásuvky jako třeba třetí auto do rodiny nebo pro specifické služby s nájezdem "po městě". A z tohoto pohledu je Soul docela slušná trefa, solidní prostornost, solidní dojezd a solidní cena (vztaženo k ostatním elektrám). Samozřejmě pokud někdo na takové auto vezme měřítko typu jediné auto do rodiny, neomezený dojezd, nízká cena, tak jakákoliv elektra končí. Ale pro užší okruh uživatelů má smysl a pokud se podobných vozů jako Soul EV bude objevovat více, tak lze i předpokládat, že klesne i cena. Ani pak samozřejmě elektry nevytlačí z trhu spalovací motor, ale mohly by si najít pevné místo na trhu právě pro výše jmenované specifické skupiny klientů.
Avatar - Emel
29. 10. 2014 09:34
Re: proč
Jo, to je ten test o kterém jsem mluvil... not bad, Kia.
29. 10. 2014 09:21
Toyota ma lepsie riesenie
Do rodiny hybrid + do mesta i-Road [odkaz]
pozn. za predpokladu rozumnej ceny i-Road :), resp. lacnemu systemu prenajmu
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
29. 10. 2014 09:24
Re: Toyota ma lepsie riesenie
i road asi nebude moc vhodne pre mamicku s dietatom na nakupy ale ako vozitko pre zabavku ak je clovek sam to moze byt sranda ;-)
29. 10. 2014 09:56
Re: Toyota ma lepsie riesenie
Pre mamicky existuje aj 4-kolesova verzia [odkaz]
v Grenobli testuju car-sharing, Toyota to nazyva Ha:mo (Harmonious Mobility) [odkaz]
Avatar - Uživatel_5340709
29. 10. 2014 09:25
Re: Toyota ma lepsie riesenie
Už i normální dvojkovej prius za šest kil je lepší řešení. :yes:
Avatar - Ozzman
29. 10. 2014 09:45
dlouhodobe pouzivani
jak je to vlastne s vydrzi? Kolik takovy elektromotor natoci km? Co baterky? Kolik nabiti vydrzi? Jde mi o to, zdali takove auto ma i prakticke vyuzit, navic tento pseudocrossover nevalneho vzhledu. Takove auto neni uplne mestske vozitko jako e-up a urcite od nej clovek vyzaduje trochu vice nez prevoz na nakup po meste. Jinak pokud uz nutne potrebuju aauto na elektriku do mesta, tak proc koupit draheho a velkeho soula? Pokud chci pouzit vuz jako crossover je to skoro nemozne, protoze za mestem dojde stava a nebo musim tankovat co 200 km. eko neeko, kdyz chci chranit zemi, hybrid mi prijde jako daleko lepsi a vyceucelovy. kdo tedy potrebuje elektrickou kiu soul? Kdo si ji koupi? Mimo toppera teda :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
29. 10. 2014 09:47
eko auta - najvacsi nezmysel 21 storocia
ano ... vysledny ( neekologicky vyrobeny a neekologicky ziveny a dobijany ) produkt jazdi "zadarmo" a jazdi ticho ..... a jazdi uzasne bomba super mega tutti...... a nevypusta ziadne spaliny a bla bla......

ale pokial nebude vyroba el. aut ekologicka a pokial nebudeme vediet vyrabat elektricku energiu ekologicky a cisto tak dovtedy nebude ziadny elekromobil ekologickym vyrobkom a ani nebude jazdit ekologicky...... aj ked nic nevypusta do okolia.....

je na case otvorit oci a zamysliet sa nad tymito eko autam kym este mame co dychat:

[odkaz] [odkaz]

vie niekto ako a kde sa cerpa a tazi material na vyrobu "ekobaterii?" [odkaz] Cela cina je uz zasvinena tazbou grafitu a coskoro ten mrak pride aj k nam.... len tak dalej .... ekoauta nas paradoxne privedu do vacsieho znecistenia ako klasicke auta....

Vie niekto ako a kde sa likviduju elektormobily? ..... no zrovna ekologicky tento proces tiez nebude

takze uprimne.... ma niekto stale pocit ze kupou el auta setri a chrani zivotne prostredie? Ja myslim ze menej mu uskodi ked su kupi aj 30 rokov stary zigulak....
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Emel
29. 10. 2014 09:56
Re: eko auta - najvacsi nezmysel 21 storocia
My energii relativně ekologicky vyrábět umíme - třeba z jádra.

Ono emise benzínu přece také nezačínají až v nádrži tvého auta... těžba ropy taky není vyloženě čistá záležitost a i její přeprava a příprava něco stojí.

Ropa má krom ekologie ještě jeden problém - nejvíc se jí těží v zemích, na kterých bys životně závislý být nechtěl. Myslím, že tahle politicko-ekonomická úvaha je jedním z nejsilnějších motivů pro politiky a úředníky...
Avatar - 3_diamanty
29. 10. 2014 09:57
Re: eko auta - najvacsi nezmysel 21 storocia
este k tym bateriam [odkaz]

problem je v tom ze vyroba a dobijanie nie je ekologicke.... darmo ze hotove auto nic nevypusta....

to mas ako ked vyrobis auto z papiera ktore vyzera sice fajn a eko, bude voniat a lakat prirodou .....ale zrubes na jeho vyrobu cely les ... tadial cesta k ekologii nevedie
Avatar - Blue Sun
29. 10. 2014 10:42
Re: eko auta - najvacsi nezmysel 21 storocia
Kdyby ti bylo dvanáct, pochopím, že plácáš do všeho, čemu nerozumíš. Ale píšeš tu už snad pět let, tedy musíš být starší. Proto už zbývá varianta, že jsi úplný blb.
Meleš stále stejné slinty pořád dokola a ani se nesnažíš chápat odlišnosti a alternativy. Jako třeba u elektromobilů, kdy není cílem jezdit na "čistou" elektřinu (taková nikdy neexistovala a existovat nebude), ale dostat škodlivé emise z míst s velkou koncentrací obyvatelstva.
Jediný způsob, jak chránit prostředí "koupí" auta je nekupovat žádné! Ale nečekám, že idiot tvého typu to může pochopit.
Sám si elektroauto nekoupím, protože ho nemám kam dávat. Kvůli práci se docela dost stěhuju (zatím) a tím pádem neřeším trvalé bydlení. Na druhou stranu oceňuji každého, kdo má odvahu být rozumný a záleží mu nejen na své zadnici, ale i na ostatních lidech ve městě. Jenže... s pohledem na tebe si říkám, že ještě dlouho potrvá, než lidi dostanou opravdový rozum.
Avatar - Ozzman
29. 10. 2014 11:17
Re: eko auta - najvacsi nezmysel 21 storocia
proc by mel byt clovek co zvoli elektromobil hned rozumny... To ze se vycisti mesta je chvalihodne, ale ze se znici krajina jinde? To uz je jedno vid? Nevidim koupi elektromobilu jako hrdinstvi, nevidim moc smysl v tak velkem voze jako je soul, ale miniauto do mesta na elektriku? Proc ne...
Avatar - Blue Sun
29. 10. 2014 12:12
Re: eko auta - najvacsi nezmysel 21 storocia
Soul je velké auto? A odkdy, panejo?
Jeho jediná chyba jako EV varianty je, že využívá zcela standardní a neodlehčenou karoserii, což by mu prospělo k ještě lepším jízdním výkonům.
No a ničení krajiny... takže je lepší ničit ji jinde a ještě k tomu ve městech, jak je tomu dosud (těžba a zpracování ropy, například)? Já rád ušetřím aspoň ta města...
Avatar - eniel lorien
29. 10. 2014 10:44
Re: eko auta - najvacsi nezmysel 21 storocia
Skúste najprv nadobudnúť elementárne poznatky s energetiky a následne s postupmi pri spracovaní ropy a potom píšte
Avatar - 3_diamanty
29. 10. 2014 11:01
Re: eko auta - najvacsi nezmysel 21 storocia
z energetiky ked uz .... nie s

no skusim :yes:
Avatar - eniel lorien
29. 10. 2014 13:28
Re: eko auta - najvacsi nezmysel 21 storocia
tak iphone je niekedy zly partner na pisanie
Avatar - Ji/Ri
29. 10. 2014 09:59
Volba je jasná
Golf v cng.... náklady 0,80Kč/km s daní.... v Henlajnu, s ledkama...prostě ve fullu za 550
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
29. 10. 2014 10:06
Re: Volba je jasná
volba je jasna.... bud CNG ak niekto nema rad vonu benzinu.... alebo bezny maly ( turbo ) benzin...... pripadne hybridny pohon.... ak ked ten je stale diskutabilny a tiez nie vzdy az tak prinosom..... elektromobil nie je o ekologii .... je to mozno len politicka celosvetova zamienka ze vraj ekologia....bla bla... ide samozrejme o tazbu a rozne ine veci napriec svetovymi mocnostami / cina, usa / su v tom zase samozrejme peniaze a vztahy mocnosti .....nic ine... na prirodu sa kasle nadalej a nadalej asi aj bude bohuzial
29. 10. 2014 10:03
Testování.
Tak dnes ráno bylo ideální počasí na test elektromobilu. Teplota -1 st. auto jak ledová koule. Po spuštění všeho možného topení by mně zajímalo jak daleko bych s tím dojel. Nejspíš na konec ulice.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Emel
29. 10. 2014 10:08
Re: Testování.
V testu ujel Soul 210km. I kdybys ujel s topením jen 100, na cestu domov - školka - práce - školka - domov by to pořád ve většině případů stačilo.
29. 10. 2014 12:04
Re: Testování.
Zapomněl si na 8 až 10 hodinové stání na podnikovém parkovišti (v lepším případě) a bez nabíječky samozřejmě.
Avatar - 3_diamanty
29. 10. 2014 10:09
Re: Testování.
vec praktickosti v realnej premavke sa u eko aut rozobera asi najmenej a kazdy sa tomu vyhyba ...... a hadajme preco
Avatar - Ozzman
29. 10. 2014 10:11
Re: Testování.
nebo bys byl rad kdyz to auto roztopis:)
Avatar - Emel
29. 10. 2014 10:15
Re: Testování.
Zase z toho nedělejte kovbojku. Pro dojíždění do práce nějakých 20-30km (ale podle mě klidně i 50-60) musí být dojezd Soulu dostatečný i s topením naplno... a elektrické topení bude mít asi rychlejší náběh než v klasickém autě.
30. 10. 2014 09:50
Re: Testování.
Je však otázka, jestli je dostatečně výkonné. Nechce se mi teď hledat testy topení, ale vím, že s tím někdy byl problém. Nemluvě o tom, že odporové topení je u elektromobilu celkem špatný nápad.
Avatar - Honza Mička
29. 10. 2014 10:16
Re: Testování.
Dobrý den,

nevím, jak u Soulu, protože jsem s ním nejel, ale třeba BMW i3 je na tom papírově s dojezdem podobně. Vzpomínám si, že v podobných podmínkách bylo auto schopno ujet 120 km i při maximálním využití komfortních prvků. Teplota tenkrát také oscilovala okolo nuly :-)
29. 10. 2014 12:11
Re: Testování.
No zatím byly všechny testy elektromobilů (které jsem kde četl /viděl) prováděny takříkajíc v ideálních podmínkách, jak klimatických tak řekněme silničních (např. předvádění elektromobilů zásadně v rovinatých městech, viz BMW i3 vAmsterodamu)
Avatar - Honza Mička
29. 10. 2014 12:35
Re: Testování.
BMW i3 jsme zkusili na začátku února a bylo fakt hnusně [odkaz] . Nekecám! >:D
30. 10. 2014 07:24
Re: Testování.
jj
DYŤ SEM ŘÍKAL OD ZAČÁTKU ŽE i3 JE SCHVÁLNĚ HNUSNĚ UDĚLANÝ AUTO. SNAD PRO ÚCHYLNÝ MIMOZEMSKÝ LONDÝŇANY BAKOHO, S BAMBUSOVOU PALUBOVKOU A VELKÝ BRAMBOMACHRY HUMBUK KOLEM.

TO JE CELÝ BAWOR. ELEKTROAUTA NECHCE DĚLAT IHNED - JE V PAKTU S DOJČEMOBILKAMA A VLÁDOU [odkaz] - ALE MOŽNÁ AŽ ZA 10 LET A ZATÍM CHCE LIDEM CPÁT SVOJE HNUSNÝ SPALOVACÍ POPELNICE NA ROPU ABY LIDI CÁLOVALI ZA PALIVO A SERVIS A DYNOMOBILKÁM TO SYPALO [odkaz] ;-)

BMW i3 JE BMW ELEKTROMOBIL ABY SE NEŘEKLO ŽE BMW JE POZADU, I KDYŽ VŠICHNI VĚDÍ ŽE ....... JE POZADU !! [odkaz] JAKOSVIŇA!!! >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
30. 10. 2014 09:53
Re: Testování.
Zrovna u i3 si můžeš koupit tepelné čerpadlo.
Avatar - eniel lorien
29. 10. 2014 10:42
pre kia-world vysvetlenie
neviem ake mate vzdelanie a ani v akom odbore pracujete. Alebo skor akú strednú školu navštevujete. Odpoviem na Vaše otázky ohľadom ekologie z pohľadu energetika a človeka znalého výroby palív.
Ropa po vyťažení na svetlo božie je iba bohapustý zasvinený polotovar. Je to brečka plná rozpustených minerálov a solí.. Upozorňujem na tú soľ. Tá je v našom pr'behu je podstatná. Niekedy je jej menej niekdy viac ale je tam vždy. Prvé hrubé odsolenie sa robí na mieste ťažby. Je to proces ktorý je všetko možné len nie ekologický. Druhá fáza odsolenia nastáva v rafinerii. A robí sa pomocou čoho? Tej zlej hnusnej elektrickej energie. A koľko sa jej minie? Veľa..K.v.ky veľa.. Udáva sa že na liter ropy treba cca 0,5 kWh.. Nepamatam si presne čisla ale myslim že z litra ropy nedostanete viac ako 0,2 l benzinu a podobne je to aj u nafty. Zvyšok su buď ťažšie alebo naopak ľahšie frakcie ktoré nás teraz nezaujimajú.
Uplne lopatisticky : na 10 litrov nafty /benzinu/ miniete pri odsolení ropy toľko el energie koľko by stačilo elektromobilu na 100km jazdy a to vrátane strát pri nabíjaní.
A to stale je len a len ropa ktorú čaka frakčná destilácia. Čiže ropu treba zahriať na viac ako 300 C. Otázka pre radio jerevan : koľko treba energie na zohriatie ropy na túto teplotu? A nebolo by výhodnejšie túto energiu /tepelnú/ aj za cenu straty radšej premeniť na elektroickú ? :)))
Suma sumárum: ak tankujete benzín tankujete vlastne ohromné množstvo elektrickej energie ktorá bola nutná na jeho výrobu.
Takže mate na v=yber. Vyrobiť el energiu a buď ju priamo premeniť na pohyb alebo ju použiť na výrobu benzínu a nasledne ešte raz "spáliť" v benzínovom aute
Rozbalit vlákno
38
Avatar - Emel
29. 10. 2014 10:47
Re: pre kia-world vysvetlenie
Nemůžeš přece říct, že tě lehčí a těžší frakce z hlediska spotřeby energie nezajímají a všechnu spotřebu energie přidělit k výrobě benzínu / nafty...

Myslím, že to je 25% benzínu A ZÁROVEŇ 30% nafty.
Avatar - eniel lorien
29. 10. 2014 11:20
Re: pre kia-world vysvetlenie
bavime sa len o pohone aut takze nielen že možem ale je to jedina logicka debata. Ak chcete baviť o rope všeobecne treba zmeniť temu debaty. Ropu potrebujeme. Potrebujeme oleje maziva plasty asfalt .... Ale o tom tato debata nie je. Tato debata je o pohonných hmotách a elektrine. Schvalne som koli jednoduchosti do svojej argumentacie nezaradil tepelnu energiu. To by sme sa bavili o uplne inych cislach. Ak by sa aj ta pouzila ny vyrobu el energie pohodlne by zastupila tych cca 50% frakcii ktore netvoria paliva
Ale idete na to šikovne - nenapadne vymenit alebo skor podsunut inu temu ktora sa vydava za tu povodnu. Je to myslim druhy alebo treti stupen v arumentačnej pyramide.
A mimochodom potykali sme si? neviem o tom :-) mám rád vecnu diskusiu bez urážok a invektív ale naozaj si tykám len s tým koho osobne poznám. Ďakujem
Avatar - Emel
29. 10. 2014 12:20
Re: pre kia-world vysvetlenie
Z mého pohledu ne. Pokud je energetický náklad na rafinaci jednoho barelu ropy X kWh, benzín tvoří 25% a nafta 30%, pak prostě je potřeba počítat náklady na rafinaci 0,25 barelu benzínu X/4 kWh. Ten zbytek se nevyhodí, ale zužitkuje a má svou vlastní energetickou náročnost.

Taky nelze říct, že režijní energetické náklady na provoz Temelína se rozpočítají na elektromobily, protože "tato debata je o pohonných hmotách".

Tykání na diskusi považuju za normální, ale dobře, klidně si můžeme vykat.
Avatar - eniel lorien
29. 10. 2014 13:10
Re: pre kia-world vysvetlenie
citujem sam seba :Schvalne som koli jednoduchosti do svojej argumentacie nezaradil tepelnu energiu. To by sme sa bavili o uplne inych cislach. Ak by sa aj ta pouzila ny vyrobu el energie pohodlne by zastupila tych cca 50% frakcii ktore netvoria paliva

Rozmene na drobne.. : pri odsoleni sa ropa zahrieva na 150 C. Proces sa može opakovať viac krat. Pri frakcnej destilaci sa ropa v rurkovej peci zohrieva na 300 C. Opakuje sa vo viacerých krokoch. Toto som nezapocitaval do energetickej bilancie. Nemusim mat ani presne cisla a ani vypocty aby som vedel odhadnuť ze tepelnej energie sa spotrebuje nepomerne viac ako tej elektrickej. Ak by sa tato premenila na elektricku vysledok by pre ropu dopadol uplne strasne.

Je tu jeden zasadny rozdiel medzi tym ked nezapocitavam zvysne frakcie a Vašim argumentom ohľadne elektrárni. Ten rozdiel je v tom že ak by sa hypoteticky všetky osobne auta preorientovali na el energiu jednoducho by stacilo ťažiť menej ropy. Len tolko aby sa pokryla potreba zvyšných frakcii. Benzin a nafta by sa dali hypoteticky využiť pre nakladnu dopravu.

Avšak vykon elektrarni potrebujeme stale. Bez ohľadu čui je osobna doprava elktrifikovana alebo "spalovacia". Ako som už vyššie argumentoval prechodom na el dopravu by viac menej ani nerastla spotreba elektrickej energie /šetrila by sa umerným znížen'm spotreby el energie pri spracovani ropy/.
Samozrejme že ak by sa tak stalo nebolo by to taketo idealne. Ale to sa už dostavame do sfer energetiky a prenosu el energie. A tu plati že vačšina el automobilov by sa nabijala večer alebo v noci. 4o je vlastne pre rozvodne siete obrovska vyhoda.
30. 10. 2014 10:45
Re: pre kia-world vysvetlenie
Osobně si pomalé nabíjení (například přes noc) umím představit jen ve chvíli, kdy k provozu spotřebuji jen relativně malou část uložené energie a auto tak bude mít pravděpodobně dostatek energie k další cestě ještě předtím, než ho začnu nabíjet. Možná většina lidí uvažuje jinak, ale já chci mít v garáži auto připravené okamžitě vyrazit.
30. 10. 2014 10:26
Re: pre kia-world vysvetlenie
Problém je v tom, že to těžko můžeš oddělit. Ten zbytek není jen odpad bez užitku. Bez toho zbytku by například nelétala dopravní letadla. A rafinerie jsou omezené v tom, kolik čeho zvládnou z daného množství ropy vyrobit. Na podobný problém narazíš, když se budeš snažit spočítat "skutečnou" CO2 stopu paliv získávaných z ropy.

Souhlasím s tou základní myšlenkou. Tedy, že je na zpracování ropy potřeba ohromné množství energie, kterou by šlo využít přímo. Jen jsi to podle mne příliš zjednodušil.
Avatar - 3_diamanty
29. 10. 2014 10:48
Re: pre kia-world vysvetlenie
bohuzial zatial neexistuje ekologicky zdroj ziskavania elektrickej energie..... o tom ze benzin znecistuje .... ja to viem... nie som az taky beznadejny pripad zeby som o tom nevedel.... nechystam sa benzin ani pit ani netvrdim ze je to ekologicky produkt..... bavim sa tu o ekologickych autach a ich prinosu pre zivotne prostredie ..... ja len tvrdim ze elektromobily sa zatial svojou podstatou minaju ucinku ;-)

na oko posobia ze setria zivotne prostredie ale prakticky to tak nie je ... a ich cena , dojazd a celkove vyuzitie je tiez diskutabilne

dakujem za objasnenie....
Avatar - eniel lorien
29. 10. 2014 11:14
Re: pre kia-world vysvetlenie
Zjavne nechapete co som chcel povedat : este raz a pomaly. Na to aby ste autom presli dajme tomu 100 km potrebujete vyrobit 15 kWh elek. energie. A to bez ohladu ci ide o auto zo spalovacim motorom alebo o auto elektricke. Vyroba el energie je neekologicka viac alebo menej. Ale potrebujete ju vzdy.
Je teda otazka miniem ju priamo na pohyb alebo ju pouzijem ia na odsolenie ropy ktoru este musim zahriat odparit separovat odsirit odvodnit zase zohriat zase cistit pridat dalsiu chcemiu aby na konci som mal cca 10 litrov benzinu ktorý spalme aby sa s mizernou účinnosťou premenil na pohyb..
Avatar - 3_diamanty
29. 10. 2014 11:22
Re: pre kia-world vysvetlenie
no uz mi je to jasne .... takze takto to funguje

musim si to dostudovat a hura kupit si EV soula :yes:
Avatar - eniel lorien
29. 10. 2014 11:28
Re: pre kia-world vysvetlenie
to by som Vám priliš neodporúčal.
29. 10. 2014 12:11
Re: pre kia-world vysvetlenie
je to bohužel jako bys vysvětloval dítěti: "v zimě to zábradlí neolizuj"
29. 10. 2014 11:34
Re: pre kia-world vysvetlenie
mala poznamka, EV Soul je len do mesta, baterie nie su velmi vhodne na dlhodobe uskladnovanie vacsieho mnozstva energie, vhodnejsie je tekute palivo, napr. vodik
29. 10. 2014 17:08
Re: pre kia-world vysvetlenie
Iste - tekutý vodík, ktorý aby bol tekutý, musíš zchladiť na -253 stupňov Celsia, musíš ho skladovať v tepelnoizolačných pretlakových nádobách a napriek tomu sa ti odparuje - po 10 dňoch stánia auta budeš mať zhruba o 30% menej vodíku v nádrži, sranda, nie? Navyše energia potrebná na skvapalnenie dosahuje cca 40% energie v palive.
29. 10. 2014 11:28
Re: pre kia-world vysvetlenie
lorien, pekny prispevok :yes:
inac, vsetko smeruje k vodikovym hybridom, treba vyriesit ekologicky sposob jeho vyroby, nie som odbornik, mozno ten sposob uz existuje :-)
Avatar - 3_diamanty
29. 10. 2014 11:34
Re: pre kia-world vysvetlenie
[odkaz] uz teraz si jedno na vodik mozes kupit .... snad sa niekde uz aj predava
29. 10. 2014 11:42
Re: pre kia-world vysvetlenie
... bolo viac pokusov, ale prva by mala byt Toyota buduci rok na vybratych trhoch [odkaz]
Avatar - 3_diamanty
29. 10. 2014 12:02
Re: pre kia-world vysvetlenie
ja som nasiel nieco tu [odkaz] len fakt neviem ci sa aj realne da kupit tento hyundai niekde

v clanku sa pise ze par flotilovych zakaznikov uz tymto hyundaiom v dansku a svedsku jazdi .... ale sukromne ci sa da kupit neviem

rozhodne toyota a hyundai :yes:
29. 10. 2014 12:07
Re: pre kia-world vysvetlenie
v UK by sa mal dat objednat [odkaz]
ale je to len upravena ix35, Toyota by mala mat kompletne nove auto
29. 10. 2014 12:12
Re: pre kia-world vysvetlenie
+ zaujimava sprava z Nemecka o sieti vodikovych cerpacich stanic [odkaz]
29. 10. 2014 11:50
Re: pre kia-world vysvetlenie
resp. auto.cz [odkaz]
Avatar - Blue Sun
29. 10. 2014 12:16
Re: pre kia-world vysvetlenie
Ach ano, vodík, ekologická modla už kolik... dvacet let? Od střední školy slýchám, jak to ten vodík vyřeší a zachrání a pořád nic a pořád nic... Ono je s ním víc problémů jak užitku, od výroby, přes skladování až po to samotné získání energie z něj... To pořád radši tu elektřinu na celý proces narvat do baterií.
Avatar - 3_diamanty
29. 10. 2014 12:25
Re: pre kia-world vysvetlenie
nejaky sposob pohonu musi byt.... ale ziadny asi nebude uplne idealny a fungujuci donekonecna..... ani jazda na vzduch nemoze byt riesenim.... to by sme nemali za chvilu co dychat..... kazdy sposob pohonu ma nejaky zadrhel a nejake nevyhody.... ale zatial jazda na fosilne paliva sa zda tak skoro este prekonana nebude ... mnohe nove alternativy pohonu otvaraju viac otazok ako davaju odpovedi..... stale mi pride jazda na benzin ako najekologickejsia najlacnejsi a najrozumnejsia aj najpraktickejsia.... akokolvek som otvoreny vede a technike zatial nevidim velke plus a primarne vyuzitie tychto "novych alternativnych pohonoch v praxi" ......

nevidim do hlbky problematiky alternativnych pohonov ( to nevidi asi nikto z nas ) ale jedno viem urcite.... ak sa maju auta s elektrockym pohonom vuzivat realne v beznej premavke tak musia byt pouzitelne v praxi a to znamena musia mat vacsi dojazd ( 200km je malo dnes uz aj po meste ) ... musia sa dokazat plnohodnotne nabit za par minut ( polhodinu nikto nebude cakat ani na taxik ) .... a musia stat tolko co bezne auto ( nie kazdy po skole je hned milionar aby si kupil 4 metrovy furik do mesta za cenu rodinneho domu )

vidim tu 3 problemy z mojho pohladu asi najvaznejsie u elektroaut:

1. mizerny dojazd
2. dlhe dobijanie
3. vysoka cena

veci ako likvidacia baterii a celeho auta, opravy, servis, cena baterii, vydrz baterii, vyvoj a vyroba tychto aut... to je uz zase dalsia vec.... ale tie tri vyssie spominne faktory ( negativa ) asi najviac vplyvaju na sucasny stale slaby predaj elektromobilov

v neposlednom rade mi aj dizajn elektromobilov pride hodne divny a neviem preco sa musi lisit od bezneho auta.... dizajn dokaze prilakat zakaznika ale rovnako aj odradit..... a mne tie sucasne elektormobily pripadaju akoby kricali.... nekupuj ma..... chod prec .. ich dizajn je bez urazky hodne odpudivy.... aspon pre mna... videl som uz aj taku tu sivastu i3.... zlata multipla
Avatar - Blue Sun
29. 10. 2014 12:42
Re: pre kia-world vysvetlenie
"najekologickejsia najlacnejsi a najrozumnejsia aj najpraktickejsia"... jo, je poznat, že jsi odborník.
Ale jsem rád, že jsi konečně přiznal, že do toho nevidíš. Ale když už to o sobě víš, aspoň bys o tom mohl přestat plácat nesmysly, bylo by to super.
Ty jsi asi stejně tupý křikloun, kvůli kterým ve třicátých letech neuspěl Chrysler Airflow, jinak velice moderní a pokrokové auto...
Avatar - 3_diamanty
29. 10. 2014 12:49
Re: pre kia-world vysvetlenie
nebudem ta kritizovat ani chvalit priznam sa ze ta nepoznam.....

ale zaujima ma tvoj pohlad na dojazd dobijanie a cenu sucasnych elektromobilov aky mas ty na to nazor..... popisal som tri body ktore u elektoromobilov z mojho pohladu vidim ako problematicke a ktore mozu byt dovodom k slabym predajom a celkovej neoblubenosti

tak ak mas cas a chut kludne mi mozes napisat nieco o tom a svoje nazory ( nie na mna ) ale na tuto problematiku.... budem len rad a ver mi ze sa ti aj podakujem
Avatar - Blue Sun
29. 10. 2014 13:17
Re: pre kia-world vysvetlenie
Víš co? Napiš mi místo toho svůj pohled na doplňování paliv u spalovacích motorů v dobách koněspřežných... V dobách, kdy koňský povoz byl co do dojezdu, výkonu a pohodlí nepřekonatelný oproti autu. O ceně ani nemluvím. Nepřipomíná ti to něco, tupečku?
No a ke zbytku - já tu své názory, podložené praxí a vlastním výzkumem (už od VŠ) psal dlouho. Nebudu se už opakovat, nejsem Večerníček.
Avatar - 3_diamanty
29. 10. 2014 13:23
Re: pre kia-world vysvetlenie
asi sa nedockam co uz.... to by ste asi hodne klesli ja viem.... ak by ste museli odpovedat na nieco co po vas chce blbecek.... vcelku vas chapem .... :yes:

tak hezkej den ... snad ked bude lepsia nalada podebatime na inej urovni :yes:
Avatar - Blue Sun
29. 10. 2014 14:32
Re: pre kia-world vysvetlenie
Ty ale o debatu nestojíš. Chceš jen to, aby ostatní ustoupili před tvou "argumentací". Já ti dal dost svého času, návod na informace a vůbec vše, co jsem ochotný ještě k problému elektromobilů dávat. Jak si s tím poradíš, je jen tvá věc. Zatím je vidět, že o informace nestojíš.
29. 10. 2014 12:21
Re: pre kia-world vysvetlenie
Dovolím si nesouhlasit s posledním odstavcem. Pokud beru za finální produkt benzín/nafta tak ji můžu použít přímo jako palivo. Elektřinu přímo jako palivo použít nelze že?
Avatar - Blue Sun
29. 10. 2014 12:43
Re: pre kia-world vysvetlenie
A čím je elektřina uložená v akumulátoru? Ta je přeci taky "palivo".
Avatar - eniel lorien
29. 10. 2014 12:58
Re: pre kia-world vysvetlenie
teraz neciem. robite si srandu ?? a ake ine "palivo" okrem el energie by malo pohanať elektromobil ????? :O :O :O
29. 10. 2014 14:13
Re: pre kia-world vysvetlenie
Může to být i vodík že pane Chytrý? Zřejmě jste o palivových článcích jaktěživ neslyšel.
29. 10. 2014 15:44
Re: pre kia-world vysvetlenie
Pokud se nemýlím, tak i vozidlo vybavené palivovými články pohání elektrická energie ...
30. 10. 2014 09:11
Re: pre kia-world vysvetlenie
To je spíš filosofická otázka. Bez paliva (chemické energie) to nepojede, byť kola roztáčí elektromotor. Od čistého elektromobilu se liší v tom, že si s sebou prakticky vozí elektrárnu (generátor).
Avatar - eniel lorien
29. 10. 2014 16:54
Re: pre kia-world vysvetlenie
O vodíku je debata nižšie. Aj o jeho energetickej bilancii. Ale pointa je v tom že vodík nie je palivo. Je to "nosič" energie. Vodikove auto je totiž elektromobil
29. 10. 2014 17:00
Re: pre kia-world vysvetlenie
Nie je to celkom pravda. BMW kedysi skúšalo aj autá, kde sa vodík spaľoval priamo v spaľovacom motore ... ale je to extrémne neefektívne: [odkaz]
30. 10. 2014 08:59
Re: pre kia-world vysvetlenie
Samozřejmě, že je vodík palivo. Palivo v sobě uschovává chemickou energii. Ať už jsi ji tam uložil ty, nebo přírodní procesy.
Avatar - eniel lorien
31. 10. 2014 08:00
Re: pre kia-world vysvetlenie
Donrý deň 1) nepotykali sme si.
2) vodikove auto je elektromobil. Takže "palivo" je el energia. Vodik je len nosič energie. Rovnako ako bateria. Je to iste ako by ste tvrdili že klasicke elektroauto pouzíva ako palivo baterku.
31. 10. 2014 08:38
Re: pre kia-world vysvetlenie
Sice si tu na formality moc nepotrpíme, ale dobrý den.

Ono se to přímo jmenuje palivový článek, ale vodík není palivo. Elektřina však je palivo. Žiješ na zajímavé planetě. Zkus si najít nějakou definici paliva. ;-)

Auto na vodík nemusí být poháněné elektromotorem. Viz známé BMW. Palivový článek stejně tak může fungovat s jinými palivy, jako je zemní plyn, nebo benzín. Budeš pak tvrdit, že benzínové auto, abych tě parafrázoval, je elektromobil? Jak jsem napsal o kousek výše, je to filosofická otázka.
Avatar - eniel lorien
29. 10. 2014 13:25
Vodik skor nie
Nie som odbornik na velkovyrobu vodika ale aspon co viem nie je to žiadna výhra. Je síce pravda že mame takmer nekonečné zásoby vodíka ale žial vodík sa nevyskytuje voľne ale iba v zlúčeninách. Takže ho musíme vyrobiť - rozumej separovať. No a na to treba energiu. Takže vodík je vlastneakumulátor energie. A tu je problém. Aspoň pokiaľ viem je to energeticky nevýhodný proces.
Sú vlastne dva alebo tri spôsoby priemyselnej "vyroby" vodíka :ozklad metánu pri veľmi vysokej teplote 1 200 °C , alebo reakciou vodného plynu s parou pri teplote 300 °C /teeba pritomnosť katalizatorov/ alebo reakcia pary s koksom za teploty 1 000 °C.
Ak už aj máme vodík ako čistý plyn sa veľmi zle skladuje. Navyše účinosť palivového článku tiež nie je osľnujúca.
Teraz mám možno nesprávne číslo ale zo 100 % dodanej enerdie na separaciu vodika , jeho uskladnenie, natlakovanie a premene na el energiu v palivovom článku sa na kin energiu premení necelých 20%.. Takže otázka znie načo riešiť vodík a prečo priamo nejazdiť na el energiu zo stratou pri nabíjani okolo 10 %
Rozbalit vlákno
24
Avatar - 3_diamanty
29. 10. 2014 13:28
Re: Vodik skor nie
a ako je to s platinovymi katalyzatomi u palivovych clankov? obecne je platina dost draha a postup vyroby clankov opat vyzaduje fosilne paliva...... a ako je to s uskladnovanim vodika? vraj je to tiez dost problem... tiez tu vidim iste otazky a problemy ale chcelo by to hlbsie nastudovat ... nevidim to tak skoro na masovu vyrobu bohuzial....
Avatar - eniel lorien
29. 10. 2014 13:32
Re: Vodik skor nie
neviem... opakujem vo vyrobe a uskladneni vodika som laik. Ale myslim ze wiki a google mi davaju aky taky obraz o nevyhodnosti vodikovej cesty. Ale hadať sa nejdem. Môžem sa myliť
Avatar - 3_diamanty
29. 10. 2014 13:35
Re: Vodik skor nie
ja tiez tazim viacmenej z informacii na nete plus nieco z mojej gebule.... a vidim ze vodik asi tiez nebude ideal ;-\ ..... mate pravdu ...

co ma najviac prekvapuje ako dlho sa uz o vodiku hovori a stale realne neexistuje v beznej premavke ako bezne palivo , asi su na to nejake dovody
Avatar - eniel lorien
29. 10. 2014 13:36
Re: Vodik skor nie
je taky stary aforizmus : vodik je palivo buducnosti.. A nim aj navzdy zostane ;-)
Avatar - 3_diamanty
29. 10. 2014 13:42
Re: Vodik skor nie
snad raz tento sen bude skutocnostou... je fakt ze fosilne paliva tu vecne nebudu ... ale nahradit ich ( nielen v doprave, to uz je najmenej ) ale celkovo pri vyrobe akejkolvek energie bude asi najvacsia vyzva pre buduce generacie v ramci zachovania Trvalo-Udrzatelneho-Rozvoja ( TUR ) :yes:
Avatar - Blue Sun
29. 10. 2014 14:35
Re: Vodik skor nie
Vodík má smysl tam, kde se všechny tyhle náklady snáze zaplatí a nebo se na ně nehledí, třeba v kosmickém výzkumu. Pro pohon aut by nám nestačily veškeré energetické zdroje planety, abychom ho měli dost. Ale to je možná smysl vodíkové cesty, aby se z aut stala elitářská záležitost... Vždyť jak jinak je dnes odlišit?
29. 10. 2014 16:56
Re: Vodik skor nie
Nie je to také hrozné. Iste, výroba vodíka je alebo špinavá (z metánu a podobne), alebo nechutne drahá (elektrolýza vody) - je tu ale jeden spôsob, ktorý by sa v budúcnosti dal použiť - tepelný rozklad vody. Lacné by to bolo, ak by sa to použilo pri niečom, kde je značné množstvo odpadného tepla. Sú plány (alebo špekulácie), že by sa to dalo použiť ako vedľajší produkt pri výrobe elektriny v rýchlych množivých reaktoroch. Problém je, že jediný reaktor, ktorý je v reálnej prevádzke je v Rusku a druhý sa stavia takisto v Rusku - a pokiaľ viem sa u nich s produkciou vodíka neráta. Ostatné reaktory tohoto typu sú alebo vojenské, alebo experimentálne alebo odstavené ...
Avatar - Blue Sun
29. 10. 2014 19:11
Re: Vodik skor nie
To je právě ono... teorie, spekulace... Ta výroba v reaktorech není potvrzená zatím ani teoretickými výpočty.
29. 10. 2014 20:33
Re: Vodik skor nie
Tak to sa teda mýliš: [odkaz]
Pretože to nie je v podstate žiaden problém. Ten vodík sa, samozrejme, nevyrába v reaktoroch, ale v osobitých zariadeniach (aj v súčasnosti používaných) - z reaktoru odoberá len teplo. V podstate sa nahradí časť (alebo aj celá) sekcia na výrobu pary na pohon turbogenerátorov inou sekciou, ktorá bude odovzdávať teplo z reaktoru výrobni vodíka. Alebo aj výrobni benzínu a iných fosílnych palív. ktoré potrebujú veľa tepla (napríklad na destiláciu).
Avatar - 3_diamanty
29. 10. 2014 19:14
Re: Vodik skor nie
zaujimavy postoj vw k otazke pohonu na vodik [odkaz] myslim ze tieto slova su dost velavravne.... a tak nejako naznacuju ze s vodikom ako masovejsim palivom pre bezne auta sa v buducnosti moc neda pocitat..... ale ako spominal kolega vyssie... v kozmickom priemysle a inych odvetviach moze mat vodikovy pohon iste svoje uplatnenie.... ale v beznej masovej doprave to tak skoro asi bezna realita nebude .... ak vobec....

V clanku sa inak pise zaujimava vec ( o ktorej som uz tu dnes pisal ) .... a to to ze pokial nebudeme vediet vyrobit sposob pohonu ekologicky a cerpat energie ekologicky tak to cele hranie sa na ekologov nedava velky zmysel.. vid treti odstavec ... presne to vystihli ... :yes:
29. 10. 2014 20:05
Re: Vodik skor nie
Preco priamo nejazdit na el. energiu? Preco riesit vodik?
1. Problem je uskladnenie energie. Baterie na to nie su vhodne, jednoducho su tazke. Potrebujeme palivo, ktoreho moze byt "neobmedzene" mnozstvo, je lahke pre auto a produkt jeho spalovania je ekologicky. Vodik je dobry kandidat, je ho dostatok, je lahky a vysledok spalovania je voda. Treba vyriesit technologicke postupy, k tomu sa nevyjadrujem, na to su odbornici a specializovany vyskum.
2. Musi sa do toho dat nejaky svetovy vyrobca automobilov. Mame ho? Ano, Toyota, Mercedes a dalsi na tom dlhe roky pracuju. Minimalne Toyotu treba brat vazne, pred 20 rokmi prisla s prvym hybridom (Prius) a v sucasnosti dava hybrida do kazdeho modelu. Buduci rok pride s vodikovym hybridnym autom a jej vizia je rozsirit vodikovy pohon v priebehu nasledujucich 15-20 rokov. Inymi slovami, trpezlivo "step by step".
Pozn.: Usilie Toyoty o rekuperaciu energie v hybridoch nevyjde nazmar, vyuzije sa aj pri vodikovom pohone, t.j., bateria ano, ale lahka a mala, len na rekuperaciu.
Avatar - 3_diamanty
29. 10. 2014 20:27
Re: Vodik skor nie
ja to vidim takto ze par aut na vodik urcite vznikne ale nejako masovo sa tento pohon v praxi nerozsiri... dovodov je spusta.... ohladom nielen uskladnenia vodika ale aj dalsich faktorov... clankov o vodikovom pohone je na nete milion a co to som si dnes precital a nezda sa mi moc realne aby sa vodikovy pohon nejako masovejsie rozsiril.. to uz skor verim tym nezmyselnym elektromobilom musim priznat.... ohladom vodika este jedna vec... jeho rozsireniu v autach brani jedna dolezita vec a to je objem ponuky platiny a jej cena na svetovom trhu... platiny je ozaj malo a je strasne draha... a cena palivoveho clanku v aute na vodik? desiatky tisic eur ( 30-45 tisic ) .... pre realneho zakaznika absolutne nedostupne.... to uz aj taky elektomobil posobi voci autu na vodik ako lacne auto .... nepochybujem ze vodik ma urcite vyznam v nejakom specialnom odvetvi a pre iste specialne funkcie a pohony specialnych zariadeni ale v masovej vyrobe v doprave nebude zrejme nikdy .. tu treba spekulovat asi nad niecim inym co nam v buducnosti nahradi benziny/diesle
29. 10. 2014 21:02
Re: Vodik skor nie
[odkaz] "automobilka přišla na to, jak o 90 % snížit náklady na vozidla s vodíkovými palivovými články"
+ neriesme technologicke detaily, pretoze na to nemame :), na to je vyskum, dolezita je zakladna myslienka a to, kto to prakticky realizuje, Toyota nie je maly vyrobca, zatial bola vo svojich inovaciach uspesna (a ekologicka).
Avatar - eniel lorien
29. 10. 2014 21:52
Re: Vodik skor nie
možno mate pravdu ale nieje to take jednoznačne. Ak zoberieme teslu ako referencny bod možeme uvažovať nasledovne

elektromob .:
Bateria 85kWh vaha cca 600 kilogramov , plus elektromotor, menič napatia , jednostupňova prevodovka pár káblov

vodikove auto s palivovým článkom
Nádrž na natlakovaný vodík , palivová sústava pravdepodobne dajake čerpadlo a "potrubie" , samotný palivový článok , menič napatia , elektromotor a jednostupňová prevodovka dajake káble

Možno sa mýlim ale nevidím žiadnu významnú úsporu hmotnosti. Ale čo zostáva je a teraz citujem sám seba : " zo 100 % dodanej enerdie na separaciu vodika , jeho uskladnenie, natlakovanie a premene na el energiu v palivovom článku sa na kin energiu premení necelých 20%.. Takže otázka znie načo riešiť vodík a prečo priamo nejazdiť na el energiu zo stratou pri nabíjani okolo 10 %"

Mimochodom vodík v palivovom článku nespaluje. Ale to len tak na okraj
29. 10. 2014 23:05
Re: Vodik skor nie
[odkaz] Toyota FCV, 3kWh/liter, t.j., 28 l vyrobi 84 kWh plus vaha nadrze, atd., v kazdom pripade je to podstatne menej ako 600kg bateria (85 kWh) u Tesly, navyse tankovanie trva len 3 min.
Jednoducho, masove rozsirenie vodikovych aut s nizkou cenou si viem predstavit, ale u elektromobilov to zrejme nebude take lahke z dovodu technologicky (a ekologicky) narocnych baterii s dosahom aspon 500km.
Avatar - Blue Sun
29. 10. 2014 22:32
Re: Vodik skor nie
Experimenty s vodíkovými motory dělala Mazda (spalování vodíku ve Wankelu RX-8), BMW (spalování i palivové články), Toyota, GM a další... O provozních vozidlech s palivovými články čtu v odborných publikacích přes dvacet let, kde máme tu realitu dnes? Nikde, protože se výroba vodíku sakra nevyplatí. Brát vážně můžu Teslu s dojezdem 500 km na nabití baterií. Brát vážně můžu hybridy, mezikrok současných a budoucích technologií. Vodík opravdu vážně neberu.
Á propos, kam s tou vodou, která je odpadním produktem reakce vodíku s kyslíkem? Taktéž dosud nikdo nevyřešil, stejně jako uspokojivé chlazení palivových článků.
Souhrnem řečeno, vodík je nejhorší kandidát na palivo, protože není neomezený, není snadno dostupný, není ani dost bezpečný jako palivo, není s ním jednoduchá manipulace.
To tě chemie ani trošku nepolíbila?
29. 10. 2014 23:10
Re: Vodik skor nie
... tak navrhni Toyote a spol. lepsieho kandidata :-)
30. 10. 2014 08:24
Re: Vodik skor nie
Doteď byl snad problém v tom, že by takové auto bylo velmi drahé a těžko prodejné.
30. 10. 2014 08:17
Re: Vodik skor nie
Toyota rozhodně nepřišla s prvním hybridem. I eCVT (PSD), okolo které je celý systém postavený, byla vymyšlena o desítky let dříve, v 60. letech u firmy TRW. V době, kdy ji Toyota použila, už původní patenty nebyly platné. Toyota však ve svém snažení vytrvala.
30. 10. 2014 08:46
Re: Vodik skor nie
Možností existuje více. Pokud jde o potřebné teplo, proto se uvažuje o využití tepla z jaderných reaktorů, nebo ze solárních koncentrátorů.

Vodík bych doma v trubkách mít nechtěl, ale fakt je, že se plynovody dříve používaly i k distribuci koksárenského plynu, respektive svítiplynu. Už se zkoumalo, jestli by šlo použít síť pro distribuci zemního plynu k distribuci a skladování vodíku. Z hlediska mobilních aplikací spíš vidím problém v energetické hustotě.

Co se týče elektromobilů, zapomínáš na ztráty v distribuci, v elektromotoru atd.
Avatar - Blue Sun
30. 10. 2014 09:48
Re: Vodik skor nie
Ztráty v distribuci jsou ale i k výrobě paliv...
U vodíku je blbé to, že je až příliš snadno výbušný a skladovací podmínky taky nejsou nic moc... Vezmi si jen takovou drobnost, že sám si nenatankuješ.
Dřív zkoušeli i možnost ukládání formou hydridů a jejich následným rozkladem na katalyzátorech, ale taky to není příliš efektivní způsob.
30. 10. 2014 10:57
Re: Vodik skor nie
Takový provoz však může mít svou vlastní elektrárnu, nebo k ní může být velmi blízko (méně kabelů i transformátorů). Mnohem blíž než zásuvka u tebe doma.

LPG si sám natankuješ? A mám takový pocit, že někdo přišel se systémem tankování vodíku, který umožňuje obsluhu řidičem.

Co se týče vlastností vodíku, jak jsem napsal, nechtěl bych to mít doma v trubkách. :-)
Avatar - Blue Sun
30. 10. 2014 11:06
Re: Vodik skor nie
LPG jsem bez problémů tankoval sám. Asi by se to nemělo, ale obsluha na téhle pumpě to ignorovala, nebo spíš skoro byli rádi, že je tolik neotravujeme. Zatím jsem ale viděl jsen takové vodíkové stanice, kde kvůli teplotám prvků tankoval automat. A tref se při zastavení správně...
U toho provozu už bude jedno, jak daleko. Více ztrát je transformacemi, než dálkovým přenosem energie.
30. 10. 2014 16:24
Re: Vodik skor nie
Vzdáleností právě nemyslím jen délku kabelů, ale i počet transformátorů.

Možná u tekutého vodíku. Stlačený můžeš tankovat sám.
30. 10. 2014 19:54
pisalkovskej povle
jakych 245 aut objednala posta od kie?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Bristol
31. 10. 2014 19:03
EV
takže dnešní realita? Dojezd 200km... v případě fleetu takový běžný denní nájezd, člověk zapne klimu, světla, rádio atp... z 200 bude 150... takže takový menší denní nájezd v případě že člověk bydlí pár desítek km od Prahy a pojíždí celý den po ucpaném městě...

rychlonabíječky? neexistují... a nejspíš v dohledné době ani nebudou... nabíjení 14-18h je naprosto mimo realitu... to by člověk mohl jezdit jen 6h denně aby potom mohl zbytek dne nabíjet???

a to vše za ošklivé divné auto necelý milion korun? :yes: to se opět "povedlo"
Rozbalit vlákno
0