tak půjdu do nafty, která funguje i na dálnici a pokud chci benzín tak jdu do váhově nezatíženého sólo šestiválce. Větší spotřebu ve městě vynahradí nižší cena a z toho důvodu taky nižší pojistka.
Stejně když se zamyslíš, tak ideál by byl šestiválec na originál CNG.
ak chces setrit, tak si nekupujes auto za par desiatok tisic euro, ale listok na vlak... ja travim v meste 90% casu/60% kilometrov - hybrid by bol pre mna idealnym riesenim - diesel v meste je tragedia. bohuzial na gs nemam, a dvojka prius/auris je priliz sterilna.
aurisov hybridov uz stretavam vcelku slusne.... hlavne strieborne a biele.... myslim ze toyota s aurismi u zakaznikov boduje... auto je sikovne a je to normalny hatch ... normalny auris..... ziadne dizajnove cudo ako prius a navyse aj cena je relativne akcepotovatelna
Do města je lepší menší auto. Já bydlím na kraji města, pracuji v centru, jezdím v dieselu za 6 - 6,5 průměrně a v pohodě. A motor klape jak hodinky, žádný problém po 4 letech.
Tento voz je miereny na firemnu klientelu ako dalsia alternativa k dieselu. Osobne poznam zopar manazerov, ktory v zivote z Prahy nevytiahli paty a su na urovni, ked sa im rozdava auto na urovni Audi A6.
Není na tom nic k nepochopení - neber město jako něco v ČR, ale ber si třeba nějakou metropoli ála Mnichov, Řím... Tam je celkem logické, že pokud máš jedno auto pro sebe a tím jezdíš jak do/z práce po městě, tak na služebky, nebo výlety / dovolené, tak se ti nechce platit horentní spotřebu v autě, které se neustále rozjíždí a zastavuje a to za 10 a více l/100 km. V mnoha takových metropolích je vjezd ne-hybridním a ne-elektrickým autům do určitých částí omezen, či zakázán, jinde se platí krvavé daně dle emisních norem atd. Pořízení auta je jedna věc, byť je cena Lexe vysoká, a jeho provoz druhá.
Mně spíše uniká smysl tohoto auta ve smyslu čtyřhrnku pod kapotou - logický by mi tam přišel spíše šestihrnek s elektromotorem. Ve městě normální spotřeba, na dálnici pak hezký tah a kultivovaný zvuk a chod V6 / R6.
Smyslem je právě ta spotřeba. Stejně objemný čtyřválec bude mít o něco nižší spotřebu než šestiválec, i když pravda, ty rozdíly by asi nebyly nějak extrémní.
Diesel ve meste trpi spolu s EGR a DPF, ktery do 100 tKm se proste ucpe. Dale jizda s naftovym motorem po meste nic moc. Hybrid je zajimava volba oproti benzinu.
nie je mesto ako mesto a nie je mestska jazda a mestska jazda. ja hovorim o niecom velkosti bratislavy s velkym podielom viacpruhovych ciest plus jazdenie po okoli. ano, to zvladne aj yaris, ale ak by som mal moznost vyberat jedno auto pre vsetko ako mam teraz, tak kludne do mesta beriem gs. nie je to mastodont ala GL.
Yaris Hybrid - 74kW - 4,9 litru, od 395 tisíc [odkaz]
Tak já nevím, se kterým Yarisem jsi to srovnával? Jezdí stejně jako diesel a stojí o hrozivých 15 tisíc více. To mi nepřijde, že diesel stojí "podstatně méně". Pokud jsi to srovnával s benziny, tak ano, ty stojí "podstatně méně", ale zase nejezdí za stejné peníze.
Diesel a hybrid myslím začínají na stejném stupni, i když tam asi nějaký rozdíl bude (porovnával jsem to před časem detailněji myslím u Aurisu a na stejném stupni měl hybrid něco navíc). A příplatek za Active je u 1,33 symbolický. Ale máš pravdu, rozdíl tam je.
No, to bych rád viděl, který majitel tohoto vozu bude vyžadovat složit sedadla i když u klasického rodinného auto to je velký problém. Pořád se nemou zbavit dojmu, že tyhle hybridy jsou jen pro lidi, kteří chtějí být za každou cenu originální a odlišní, dost z nich ti to pak dává sežrat. Jak psal Kankunen výše, po městě dobrý, ale tohle je velká limuzína a ta se primárně do města nepoužívá. Možná jako limuzína od lepšího hotelu, nebo luxusnější taxik po velkém městě ten hybrid díky nízké spotřebě má smysl, ale jako reprezentant firmy na dlouhé cesty? Buď mam prachy na tak drahé auto a nepotřebuju šetřit, potom nevidim důvod kupovat hybrid, nebo chci šetřit a i se ukázat, potom koupim diesel. :-) P.s. nějak se nemůžu ztotožinit se vzhledem, předchozí modelová generace Lexusů mi přišla daleko zajímavější.
suhlasim.... chapem pointu hybridneho aurisu s ktorym clovek bude behat 60 percent po meste.... a ktory je kompaktny a sikovny..... ale velke hybridne limuziny su skutocne dost draha sranda a vyuzitelnost hybridneho systemu je v ich pripade dost diskutabilna....
nazor mam ten isty ako ty.... predposlednou vetou si to napisal jasne, nebudem to teda rozpytvavat ohladom setrenia... :yes:
Spousta lidí prostě diesel nechce... kvůli spolehlivosti, kvůli splodinám, kvůli zimním startům, kvůli místním zvyklostem (mimo Evropu diesel tolik neletí)...
Pro benzín je hybrid taková alternativa k turbu... dodá tu chybějící trošku krouťáku v nižších otáčkách a ještě pomáhá spotřebě.
Neříkám že bych si to koupil, taky jsem logicky načichlý Evropou, ale nesmysl to podle mě není.
Jasný, já to neodsuzuji, ale test se dost opírá o spotřebu a vytýká auto věci, které pro tento typ vozu asi tak důležité nejsou. Hybrid by mi nevadil, ale nevyhledávámto.Za 8 litrů mimo město jezdí třeba i 1.6 v nižší střední, takže to je slušná spotřeba na limuzínu. Jde spíše o to šetření na nesprávném místě.
Řekl bych, že to může mít smysl pro takové manažery, kteří se většinu času pohybují v jedné menší oblasti (např. v rámci jednoho kraje) než pro ty, kteří naopak drtivou většinu jezdí jen po dálnici z jednoho konce kontinentu na druhý. Jednoduše řečeno, není manažer jako manažer. Rozhodně je však jasné, že hybrid a diesel jsou v základu přesně opačně určená auta, diesel na dálnice, hybrid do města. Na dálnici to však u hybridu také není zrovna průser, takže proč ne.
Tak medzi obchodnym zastupcom a manazerom co cestuje len na letisko je väcsinou dost pozicii, ktore si opomenul ;) Plus napr. moj sef lieta/soferuje 30:70 a to ma na starosti 7 krajin ;) To ale nebude manazer podla teba...
je to zrejme aj kus od kusu. Poznám manažérov, čo toho moc nenajazdia. Tak 20-30t ročne. Ak zohľadním ešte fakt, že majú pre seba(manželkine nerátam) minimálne dve autá, tak ten nájazd je fakt minimálny. Potom im nikto neverí, keď predávajú MB E po 4 rokoch s 60t na tacho. Automaticky je to stočené auto... ;-)
To auto není asi primárně o šetření, Lexus prostě bere hybrid jako standardní technologii. Jde o pohodlné auto s přiměřenou dynamikou... a ano, optikou klasických měřítek zahrnujících dynamiku to není nic extra...
Já bych spíše řekl spousta lidí zvolí raději diesel a hybridy jsou u nás okrajová záležitost. A vzhledem k spotřebě, ceně a výkonu (zrychlení hrozné!!!) mi tento vůz dává smysl fakt jen u nějakého řidiče, který seextra vyžívá v desetinkách spotřeby.
Jinak, takovéhle auto už se často orientuje spíš na cestující vzadu než na řidiče. Zrychlení za 9... pokud ti v žilách koluje benzín, je to tragédie, ale pro pohodlnou jízdu je to ok.
Jistě u nás a v Evropě. Úspěch má tam, kde jsou hybridy zvýhodňovány. Ale ekologické to taky není - baterie. U auta od 1,2 - 2 milionu mi zrychlení za 9 přijde dnes mizerné. Ale myslím si, že se na tom shodneme... ;-)
jak často máš tu potřebu zrychlovat z nuly na plnej knedlík? Já prakticky vůbec, pro mě důležitější pružný rychlení a to tady bude hodně dobrý... A pokud bych si měl vybírat v týhle cenový relaci, tak mi to auto prostě dává větší smysl, než 3 litrovej diesel od velký německý trojky... Když bych jezdil do práce 25-30 km (nic neobvyklého pro lidi co bydlí na satalitu a jezdí do města..) tak se ted diesel ani pořádně neohřeje v létě (na tož v zimě) a pak to trpí komplet ...
Tak to já jsem rád, když mám výkon pod pedálem a dnešní diesely jsou v pohodě. Jezdím tak, jak píšeš za 6 - 6,5 nafty bez jediného problému za 4 roky provozu.
A proč? Jezdím s ním všude, ročně kolem 15 000. Dieselů se prodává stejně jako benzínů. Já si myslím, že je to rozhodně lepší volba než malé turbované motory.
Ja s jednim po meste 6 let po meste jezdil a zadna velka radost to nebyla. EGR jsem cistil vzdy po pul roce preventivne a vzdy byl plny cernych usazenin. Dalsi auto jsem zvolil turbobenzin a jsem spokojenejsi. V aute je vetsi ticho, zadne vibrace, topi defacto okamzite, neucpe se EGR sazema, zadne DPF, vetsi vykon. Spotreba o neco vyssi, ale byl levnejsi o 70 tisic nez nafta.
Muzu se zeptat v cem je nafta lepsi volba nez turbobenzin a prosim bavme se o novych autech.
Diesel na 15000 kilaku rocne? Ses masochista, ne? Tak to na 15000 rocne IS250 a ne nafta... A kdyz tak pocitam, to mas za ty 4 roky "neskutecnych" 60 tisic nalítáno, v lepším případě to je tak akorát zajetej motor... to by uz bylo hodne pruserovy auto, kdyby se ti za tu dobu projevila nejaka zavada... >:D
GS 300 h nie je ziadny trhac asfaltu, to je úpravda a to auto je primarne zamerane na spotrebu. Ak chce clovek viac zabavy moze si vybrat napriklad IS 250, ktore ma sestvalocvy motor alebo GS 450h
Já mám ale pocit, že jsem v článku četl něco v tom smyslu, že auto je dynamikou zcela srovnatelné s odpovídajícími diesely, a spotřebou taky, nebo dokonce překoná i dieselové o třídu menší vozy. :-)
Podle mě je hloupost už v tom srovnávat to auto s diesely. Tohle je prostě jiná třída, jinak zaměření zákazníci. Nemyslím si, že člověk pokukující po dvoulitrové naftě sáhne na atmo benzín s baterkama.
Osobně mám tyhle hybridy moc rád. Nabízí úplné ticho (a o to mi u takových aut jde především), jízdu čistě na baterku a ještě prestiž značky (Lexus je prostě synonymum pro hybrida).
Ja si naopak myslím, že po tomto aute siahne práve človek, ktorý by inak uvažoval o dvojlitrovej nafte. Pretože spotreba, pretože náklady atď. Kto uvažuje o 535i, ten o hybrid ani nezavadí pohľadom.
Ad k tomu hybridu: teória je, že sú ideálne do veľkého mesta, kde sa naplno prejaví výhoda hybridného pohodu: keď som ale nedávno bol v Ríme, auto vyššej strednej som tam videl len sporadicky a ak už, pripadalo mi tam ako slon v porceláne: skrátka tie rozmery do malých mestských ulíc nepatria a preto tam 90% ľudí jazdí autami typu Smart či Fiat 500. Takže hybridná limuzína vyššej strednej je mačkopes, ktorý nie je poriadne vhodný ani na diaľnicu, ani do mesta.
Proč by nezavadil? Třeba ho láká právě to prozatím nezvyklé pojetí pohonu. Já se rozhodoval mezi 2,0/114kW a 1,3/65kW hybrid, což jsou taky naprosto odlišné věci ať už spotřebou nebo výkonem. Nevěřím, že jsem jediný na této planetě, koho láká i možnost něčeho méně tuctového a zvažuje, zda zůstat u výkonné klasiky nebo něco z toho obětovat a mít něco netradičního. Hybrid zdaleka není jen o šetření, ale také o té odlišnosti (a myslím, že o té je to zejména). Mě osobně hybrid nelákal spotřebou (to bych si asi nekoupil dvoulitr, kdyby mi na tom tak záleželo), ale právě tím, že má spoustu věcí jinak než drtivá většina konvenčních aut.
Já souhlasím s Iudexem. Volba 535i u BMW znamená, že mi nestačí dynamika 528i a jsem ochoten připlatit nemalé peníze za ještě vyšší výkon. Pokud mi ale nestačí 528i s 0-100 za 6,2, pak se těžko spokojím s 9,2 u Lexusu.
Jistě, přes peníze je srovnatelné cokoli a místo BMW si můžeš koupit třeba chatku na Lipně... ale takové srovnání je v obecné rovině neuchopitelné. Rozumné srovnání s obecnou platností jde dělat jen optikou nějakých požadavků a priorit.
Pořád to oba berete moc z racionálního pohledu, furt jen poměr cena/výkon... Já chápu, že jsou lidi, kteří prostě potřebují mít svou volbu logicky zdůvodněnou, ale mnoho lidí se prostě řídí srdcem nebo mají potřebu se lišit.
Proto si dokážu velmi dobře představit třeba to, že člověk bude proti 528i stavět 535i a GS300h např. právě proto, že se tyto varianty v něčem liší od standardu. 528i je přeplňovaný čtyřválec, a to má dneska každý, vždyď přeplňované čtyřválce se montují i do Fabie. 535i je už šestiválec, a to zejména v dnešní době nemá každý. Ten důvod, proč chce člověk jít do 535i, může být např. toto a ne to, že mu nedostačuje dynamika 528i (to, co říkáš, bude ve většině případů platit při srovnání 520i vs 528i). GS300h je naproti tomu hybrid, a to také není úplně běžná věc. Nevidím důvod proč by jeden člověk nemohl zvažovat volbu 535i nebo GS300h, tedy zda se bude lišit šestiválcem nebo hybridem. Já osobně, mít ty peníze, bych se rozhodoval právě z těchto důvodů a rozhodně ne z důvodu dynamiky.
Mít např. Accord v nabídce svou 2,4 jako šestiválec a ne jako čtyřválec, tak bych o té 2,4ce sakra hodně uvažoval, právě protože atmosférický šestiválec, to je v dnešní době něco netradičního. A rozhodně by to nebylo kvůli dynamice, která mi bohatě postačuje i u dvoulitru. A věř mi, nejsem sám, kdo při rozhodování dává určitou váhu i "nelogickým" důvodům a potřebou se aspoň v něčem lišit. To, že tobě nevadí být tuctový, neznamená, že někomu jinému to nevadí a klidně si připlatí, aby tomu tak nebylo.
Jestli si myslím na 535i, pak to znamená, že chci dynamiku a krásný zvuk benzinové R6. To se ovšem naprosto míjí s čímkoliv, co nabízí GS300h. To auto naprosto nejede, vytře s ním každý dvoulitr dýzl v dané třídě s výkonem kolem 130 kW, a zvukový doprovod utrápeného čtyřválce, kdykoliv pravá noha jen trochu více zatlačí, je taky s projevem 35i nesrovnatelný. Doporučuju zkusit, jel jsem s 300h i v IS a tam je to na hraně, pro GS je tahle motorizace čistý otvírák, taková 518d. Ale nic proti, i ta může někomu stačit, a pokud ten někdo nemá rád klapot dýzlu, pak je GS300h kandidát, jinými slovy mezi GS300h a 535i se nikdo rozhodovat nebude, jako kompromisní varianta auta vyšší střední místo R4 dýzlu může fungovat docela dobře. ;-)
Ne, opravdu neznamená (u většiny ano, ale ne u každého). Já také nepotřebuji 200 koní a stačilo by mi jich 100, přesto jsem měl tak silné auto ve výběru. A stejně tak jsem měl ve výběru i hybrida s výkonem méně než polovičním, který byl ve všem naprosto opačný, ale uvažoval jsem o něm proto, že se mi líbil designem a byl to hybrid, tedy netradiční technologie. Vybíral jsem právě mezi dynamikou a hybridní technologií. Nakonec jsem racionálně zvolil o trochu nižší dynamiku (155 koní), pořád ale v autě, které je pro moje potřeby zbytečně velké, silné a nepraktické. Ale prostě se mi líbilo. Někdo se prostě nerozhoduje pouze na základě racionálních kritérií. Smiř se s tím.
P.S. U dalšího auta bych právě rád přešel na šestiválec (nejraději atmosférický) nebo hybrid. Láká mě něco jiného než klasický čtyřválec.
Jak už jsem ilustroval extrémním případem auto vs. chata, mohou být individuální nákupní dilemata všelijaká. Samozřejmě si někdo nakonec místo vysněné MX-5 může koupit naftovou Octavii, nic proti tomu. Je ale zbytečné to nějak pitvat v diskusi, protože poměřováním hodnoty stahovací střechy MX-5 oproti zavazadlovému prostoru Octavie se k žádnému rozumnému výsledku dojít nedá.
Ano, v tomhle máš určitě pravdu. Můžeš se rozhodovat mezi dvěma naprosto odlišnými věcmi, což krásně ilustrují oba tvé příklady (auto vs chata, MX5 vs OTDI). Jen jsem chtěl podotknout, že důvod, proč jít do 535i proti 528i nemusí být vždy jen a pouze lepší dynamika motoru. Stejně tak že důvodem pro nákup hybridu nemusí být to, že spotřebuje méně paliva než 535i, ale to, že je to... hybrid.
To, že 30% zákazníků, kteří kupují Yaris a Auris, jdou do hybridní verze, určitě není tím, že by všichni tak moc chtěli šetřit palivo, když se jim to proti benzinu nemůže zrovna rychle zaplatit (cca 200 tkm u Yarisu HSD vs Yaris 1,3). Vsadím se, že spoustu z těchto zákazníků jdou do hybridní verze, protože je prostě... hybridní (a nekoupí si za stejné peníze třeba nějakého jiného malého prcka s turbobenzinem, který to dynamikou rozseká na cimprcampr).
Akceptuju touhu vlastnit hybrid proto, že to je hybrid. Touhu vlastnit hybrid nebo šestiválec už ale beru jako úchylku ;-) ... možnou a přijatelnou, ale statisticky zanedbatelnou.
No, je to prostě o tom "mít něco jiného". A takoví lidé se občas najdou. Ne každý chce být šedá ovce (ať už to dává znát navenek nebo mu stačí vnitřní pocit). Takže jsem možná z tvého pohledu úchyl... ale už je to tak >:D Protože dynamika a spotřeba pro mě nehrajou stěžejní roli (nejezdím příliš rychle, takže dynamika mě tolik nezajímá a nejezdím moc, takže mě ani tolik nezajímá spotřeba), tak obě zdánlivě neslučitelné varianty mají něco do sebe a obě přináší něco zajímavého a netradičního. Jít do miznoucí klasiky nebo naopak blížící se budoucnosti? To také může být něčí dilema. Žádná dynamika, žádná spotřeba... ale minulost versus budoucnost :-)
Být mezi posledními s atmosférickým šestiválcem nebo mezi prvními s hybridem. Já tu netradičnost až tak moc neřeším (jistou váhu to však má), ale docela dobře si umím představit, že někdo tomu bude přidávat mnohem větší důležitost.
Zrychlení z 0-100 je podle mě nejvíce přeceňovaný parametr u současných aut. S výjimkou situace výjezdu z vedlejší silnice na okresku s hustým provozem, kamionů zejména .
A tady asi 9 s může být otravné. ( otázka je proč to má lexus takto nastaveno)
Hybridní Lexusy jsou v některých státech zajímavou volbou, protože pro malou normovanou spotřebu požívají různé výhody. Může se to zdát marnotratné kupovat podobné auto do města, ale fakt je, že je vyšší střední pohodlnější. Pokud nemáš problém s parkováním a v tvém městě není problém jezdit podobným obříkem, proč ne.
Maximální rychlost omezena na 190km/h... proboha proč?
Jasně, dálniční limity jsou skoro všude 130, jedná se o základní motorizaci... na druhou stranu, kombinovaný výkon je na úrovni Octavie RS (v těžším autě, to na maximálku ale nemá zase takový vliv). To se bojí o bezpečnost, šetří na rychlostním indexu pneu... nebo co?
Maximalka je na 190 limitovana kvoli elektromotoru. V GS 450h ma elektromotor este dalsi prevodovy stupen, takze tam je to potom klasickych 250 km/h. Aspon tak to som to pochopil z nemeckych autoserverov.
A jám mám dojem, že převodovky hybridních pohonů Lexusu jsou bezestupňové. Takže další převodový stupeň tam asi není. Ono je to omezení možná spíš kvůli dosažení určité úrovně hodnoty normovaných emisí.
Hele, jel jsi někdy na nějakém okruhu? Musím tě zklamat, ale je mnohem snazší dostat se na maximálku auta na německé dálnici než na drtivé většině okruhů.
Je to limuzína, dálniční provoz má v popisu práce... a na dálnici těch 190 může být omezující. Ne moc často, souhlas... já se spíš podivoval nad tím, co k tomu Lexus vede... a dozvěděl se, že je to omezení vyplývající ze skloubení s elektromotrem, fajn, případ uzavřen.
Jel. Jeden čas i docela často. Bohužel jsem svůj "okruhový speciál" prodal a nový majitel mi ho zpátky prodat nechce. Blbostí se člověk učí.
Pleteš se, pokud si myslíš, že limuzína patří na dálnice. Je to auto jako kterékoliv jiné, pouze pohodlnější. Formule z nich dělají jen jejich bezohlední řidiči.
Na kterém okruhu jsi ten speciál dostal na maximálku?
Sakra, jaká formule zase? Připomíná ti snad dálnice závodní okruh F1? Dálnice = rychlá jízda rovně, okruh = technická trať neumožňující dosažení maximální rychlosti. Mám pocit, že se nějak diskusně míjíme...
Dálnice = rychlá jízda dle předpisů. Pokud předpisy rychlost neomezují, měl by se řídit smyslem pro bezpečnost svou i ostatních, vnímaje však fyzikální zákony. Tudíž jízda nad 150km/h na veřejných komunikacich je absolutním vrcholem nezodpovědnosti.
Pokud jízdu rychlostí 160km/h po německé dálnici považuješ za "absolutní vrchol nezodpovědnosti", pak je tvůj rozhled drasticky omezený a asi jsi nikdy nevystrčil nos na silnici.
Pokud si myslíš, že při 160km/h dokážeš dostatečně rychle zareagovat překvapivé situaci na veřejné komunikaci s provozem, pak ti doporučuji zopakovat si fyziku pro základní školy.
Normálně bych ti napsal, že základem je nebýt překvapen, ale v každou chvíli předvídat, co by ostatní asi tak mohli udělat... a že dálnice je z tohoto pohledu nejjednodušší, protože můžeš vynechat děti vyskakující zpoza zaparkovaných aut a tak podobně... a pokud máš před sebou kilometr prázdné dálnice, pak můžeš vcelku bezpečně jet třeba 200, aniž bych se dostal na dostřel nějakým limitům teoretické fyziky. 160km/h znamená 45m/s, tedy cca. 45m na reakční dobu a následně v ideálním případě dalších cca. 100m až do úplného zastavení, za zhoršených podmínek nebo s jiným autem třeba o pár metrů víc...
Něco mi ale říká, že se s argumenty dnes namáhám zbytečně.
Emele, reaguješ přesně jako každý, který se snaží obhajit porušení předpisů, přičemž již předem mu je jasné, že hájí neobhajitelné. Pokud na dálnici, při 160km/h ti před auto vyběhne divoká zvěř (děti sem tahat nebudeme, že? To by zavánělo švejkováním), tak ještě dřív než dojde k nárazu, který při dobrém štěstí zabije pouze tebe, si uvedomiš, že jsi bez šancí se nárazu vyhnout. Zákony setrvačnosti jsou dané.
Tvoje reakční doba je nesprávná. Lidské oko má funkci, která částečně zamezuje aby sis při této rychlosti blížícího se nebezpečí včas všiml. Zjednodušeně, registruješ objekty daleko za nebezpečím.
Zákon setrvačnosti +zpožděná reakce =nehoda kvůli nepřiměřené rychlosti.
Emele, je rozdíl mezi argumentováním a švejkováním. Pokus se začít argumentovat.
Předpisy teď nechme stranou, tobě vadí 160 i na německé dálnici... přičemž 130 je zřejmě naprosto bezpečná rychlost, že? Pro tvou informaci, slušné dálnice jsou proti zvěři celkem dobře zajištěné.
Myslím, že po dnešní diskusi zavedeme pojem "mariánkovat" ;-)...
PS: ta funkce u tvého oka by stála za prozkoumání... zřejmě brání vidět nejen nebezpečí, ale i fakta :-)
Emele, faktem je, že člověk není na tyto rychlosti stavěný. To je fakt, který nejsi schopen přijmout.
Zase se chytáš stébla. I dálnice ohrazená plotem proti zvěři tě neochrání. Viděl jsem to na vlastní oči. Nejhorší je, když se los (jelen, divočák) ocitne mezi ploty.
Fyziku a její zákony neošálíš.
Prestaň švejkovat, jseš jako dinar nebo webtlučhuba.
souhlas s Mariankem. Maximálka 190kmh prostě stačí a víc opravdu 99% lidí nepotřebuje. Max. rychlost je stejně jen číslo, které je na papíře a při troše štěstí to majitel vyzkouší jednou, možná dvakrát za život auta.
Emele, argument něměckou dálnicí je opravdu zcestný ;-) jezdím tam opravdu často a velmi vyjímečně Němci překročí 130kmh. Jediný, kdo tam jede rychle jsou Češi a Poláci, protože se jim líbí "bezlimitní svoboda". Rodilí Němci málokdy překročí 120kmh, zkus si s nimi popovídat na toto téma (ano, mladej kluk s GT3 s Tebou bude souhlasit). To jen my si myslíme, jak se v Německu lítá po dálnici.
Emel: sorry, ale zase zcestná odpověď. Dobré audio a masážní sedačky využívají lidé často a hlavně reálně (!) stejně jako další prvky výbavy. Ale maximálku nevyužívá pravidelně nikdo, chápeš to? Nikdo.
Neznám nikoho, kdo by pravidelně překročil např. 160kmh, natož 190kmh. Prostě to stačí, smiř se s tím.
Proč se bavíš o pravidelnosti? Jíš občas humra, čočku, zelí, jelena? Já ano, ale to že to není pravidelně, neznamená, že si ho/to zakážu jako nepotřebnýho ;-)
Bohuzel to temto klukum nevysvetlis. To o nemecke dalnici je fakt. Cesi a polaci tam casto svou neprimerenou ohrozuji ostatni, nemci malokdy jedou pres 130km/h. Pak se divi, ze je nemecka policie na ceske SPZky alergicka.
Realita ceskych silnic je takova, ze v tak male zemi jako CR je neni treba ani nijak spechat. 300 km ujedes mimo dalnic za 4,5h (se stestim), kdyz budes za kazdou cenu predjizdet, tak usetris cca 15minut.
Při představení GS jsem někde četl, že se Japonci při vývoji hybridu potýkali s nedostatkem prostoru pro pohonné ústrojí a výsledkem bylo nadměrné přehřívání ve vysokých rychlostech. Z toho důvodu byla omezena maximální rychlost...Bohužel už si opravdu nevzpomenu o co přesně tam šlo.
"Lexus nicméně jako originální příslušenství nabízí střešní box, na českém trhu by snad bylo vhodné nabízet jej zapáleným chalupářům už rovnou jako sériovou výbavu."
Kolik znáte chalupářů, kteří si mohou koupit auto se startovací cenou 1,2 mil. Kč???
Když si člověk může dovolit alespoň 2 nemovitosti a Octavii kombi, což je chalupářská klasika, takmožná nějací budou :-) ... ale určitě nepůjdou do tohoto Lexusu.
V realite sa ľudia nesprávajú celkom podľa klišé pravidiel. Malé auto do mesta, veľké von? Poznám veľa ľudí, čo to majú inak. Manažéri, ktorí do malého auta nesadnú aj keby mali ísť len do vedľajšej ulice, malé auto je pre nich neprijateľné. Kopec ľudí, čo v malých autách behajú kadetade, lebo na veľké alebo na dve nemajú prachy alebo chuť. Ľudia sa nesprávajú často podľa tabuliek.
To je pravda. Jde o to, ale jestli tento člověk potřebuje hybrid. A taky je pak nutné mít ve městě u své práce reservé na parkovišti, kde není třeba šetřit místem.
Odpovědí je prodej dieselů u nás nebo v Evropě. Když více najedeš, tak to vyjde lépe než benzín. A výkonově už je to dnes srovnatelné. Hybrid na tom dobře výkonově (zrychlení, maximálka) a moc proti tomu dieselu neušetříš. Navíc je to těžké.
S tou hmotností to není zrovna moc dobrý argument. Větší hmotnost hybridů je problém, ale větší hmotnost naftového motoru už nikdo neřeší? Diesely jsou proti benzinu většinou těžší tak o 100 kilogramů, některé méně, některé více. Hybrid má zas tuto hmotnost ukrytou v elektromotoru a baterkách, zpravidla je to však o něco více, to se rozhdně nebudeme přít. Každopádně rozdíl mezi dieselem a hybridem v té hmotnosti není zas až tak brutální.
Jedním z příkladů může být Auris, kde nafta je proti benzinu těžší o 130-140 kilogramů, hybrid je pak proti dieselu těžší už jen o dalších 45-55 kg.
Diesel vše na předku?
Opravdu?
BMW, Mercedes-Benz = vše na předku?
Použitý motor nemá s rozložením hmotnosti co dělat - tedy ne ve smyslu, v jakém to píšeš.
Zvlastna logika autora, ktory napise cely text pozitivne - auto je skvele na ucel, ktory ma plnit.
A potom vycita autu jednu vec - nemoznost sklopit zadne sedadla - a oceni ho 3 hviezdickami.
Toto je dost ubohe aplikovanie Octavianskej chaluparskej konstanty na auto, kde 99% majitelov nikdy nebude riesit sklapanie zadnych sedadiel. Uz len preto nie, lebo na chatu sa odvezu v hybridnom RX.
Tady nejde o Octavii, hvězdy se udělují v rámci předmětné třídy, v tomto případě prémiové vyšší střední... a tam souhlasím s autorem. Lexus má pár světlých stránek, díky kterým si ho někteří zamilují... v celkovém komplexu to ale dost jistě není víc než průměr (prémiové vyšší střední).
Nejvyšší rychlost omezena na 190 km/h
Místo nad hlavou na zadních sedadlech
Ovládání a grafika multimediálního systému
Nižší užitečná hmotnost, nejdou sklopit sedadla
K tomu bych ještě přidal , že auto za 2m dělá stovku za 9,2, na dálnici to nešetří. Prémiové auta jezdí po dálnici hodně, nějaký velký manažer pro malou oblast je osoba vídaná asi jako Yeti.
Maximalka je bezpredmetna - aj v Nemecku ma vacsina dialnic (cez 50%) obmedzenie.
Zrychlenie z 0-100 je nepodstatny udaj, parameter je v praxi irrelevantny.
Nizsia uzitocna hmotnost/nejdou sklopit sedadla - Octaviansky argument.
Miesto nad hlavou zalezi od tvoje vysky.
Skratka sa na to pozri ako na auto so specifickym ucelom.
Udělal si své protiargumenty a těm věříš. Kdybys ty prachy měl, tak začnou platit ty mínusy a ne tvé protiargumenty. Prodeje hovoří za vše. Lexus má hodně dobrý zvuk a hodně lidí by ho brali, ale nemá auto pro skutečného zákazníka.
Maximálka pod 200 u limuzíny rozhodně bezpředmětná není. V Německu pořád zbývá dost dálnic bez omezení... a někdy se holt můžeš rozhodnout to omezení ignorovat.
Z jedné strany beru tvůj argument, normální manažer se chce jen pohodlně vozit a nepotřebuje raketu na kolech se stovkou pod 7. Z druhé strany, pokud stavíme Lexus proti BMW 5, pak v celkovém součtu musíme zohlednit jak komfort, tak dynamiku... a každý si pak zohlední své osobní preference.
Tak pre Teba je irelevantná maximálka a bezpredmetné zrýchlenie: tak jazdi na Fabii HTP, keď Ti je motor a jeho dynamický potenciál ukradnutý. ;-) Evidentne ani v Lexuse takto nerozmýšľajú, preto tam ten výkon je, ale z nepochopiteľných dôvodov dynamické parametre tomu papierovému výkonu nezodpovedajú. Preto v porovnaní s konkurenciou nemôže dostať 5*.
Btw. argument, že ak niečo reálne nevyužiješ, nemusíš to mať, používaš aj pri airbagu? Ja som ho chvalabohu ešte nevyužil, napriek tomu som veľmi rád, že tam je, kd ho budem potrebovať. Obdobné platí pre maximálku.
Konkurencii v porovnani s Lexusom chyba hybrid na urovni :-)
A, ako sa v texte pise, komfortom jazdy ci kvalitou audiosystemu je Lexus nedostizny.
Takze ani konkurencia nemoze dostat 5.
Sorry, len aplikujem tvoju 'logiku' na konkurenciu.
Lexus je postaveny na komfortnu, luxusnu jazdu, a pouziva pohonnu jednotku, ktora ma urictu charakteristiku.
Nebudem mu teda vycitat, ze nema sportovy podvozok, a neponuka diesel, rovnako ako nebudem vycitat Mazde MX-5 ze nema zadne sedadla, alebo Mercedesu S, ze nema platenu strechu.
Pokud chceš celé auto zhustit do 0-5 hvězdiček, pak se nevyhnutelně jedná o brutální zjednodušení. Dynamika, komfort, ekonomika, jízdní vlastnosti, výbava... to vše dohromady, podle standardně nastavených priorit v rámci dané třídy. Výborné rádio je fajn, ale jeho váha je zřejmě poměrně nízká...
Pět hvězd neznamená dokonalé auto v každé jednotlivé kategorii, ale auto na špičce dané třídy v mixu všech vlastností... a to Lexus prostě není.
Je vidět omezenost těch kdo nikdy neřídily hybrid.Chtěl bych slišet vaše názory pokud by to byl test premiové trojky v hybridním pohonu a měl stejné parametry.Pan autor by dal zřejmě 6 hvězdiček.Zřejmě si na to budem muset chvíli počkat než se trochu přiblíží.
Sám se za chalupáře považuji (ještě do nedávna). Proč bych ale proboha s GS jezdil na chalupu? Každý, kdo vlastní GS má u domu automobil, který se na cestu na chalupu hodí víc.
To samé s maximální rychlostí omezenou na 190km/h. Nikdo, vlastnící hybridní vůz, s nim nepojede na okruh. Hybrida si pořídím hlavně kvůli pohodlí, šetrnosti k okolí a spolehlivosti. To samé o zrychlení. 9s je absolutně v pořádku.
To asi měla bejt nadsázka... Češi jsou přeci mistři světa v převážení vzduchu a musí ho s sebou vozit co nejvíce... A mohli by to tedy brát jako nevýhodu...
No právě, ale ta výroba baterií a obměna moc šetrná není. To je jen ekologická habaďůra. Zrychlení 9s taky není žádný zázrak pro pohodlné a bezpečné předjíždění - zvláště když srovnáme s konkurencí za 2 miliony. ;-\
a ty se někde na křižovatce rozjíždíš 0-100 km/h ? v testu je jasně napsané, že pružnost je naopak na úrovni nej dieselů..jako raketa to není, ale Lexus je spíš pohodlný koráb než něco na honění ega v zatáčkách a nahánění na dálnici.Pro mě je tohle osobně už moc velké auto, ale z IS jsem nadšený...škoda, že můj účet už tak nadšený není :-)
můžeš mi říct, kde přesně na světlech můžeš legálně zrychlit 0-100 ? normálně zrychluju cca 0-60 a pak jedu spíš na pružnosti..dejme tomu 60-100km/h 90-120.....to nemá s údajem 0-100 nic společnéhoza 13 let co jetdím jsem 0-100 využil opravdu sporadicky - spíš ze zvědavosti, ale jinak to je hodnota k ničemu a moc nechápu, prošč se pořát uvadí- důležité je pružné zrychlení a to má dle testů stejné jako nej ropák...jen škoda, že tam není nějaká tabulka..
Jde spíš o to, že pružné zrychlení se těžko srovnává... je hodně ovlivněné zpřevodováním. 0-100 je obvykle dobrý indikátor celkové dynamiky auta... ale je možné, že pro hybrid s eCVT to neplatí.
těžko srovnává ? prostě to změříš zrychlení na určitý rychlostní st. na danou rychlost- jak to dělá autotip, kde se už párkrát jasně ukázalo, že auto které je na tom lépe z 0-100 je méně pružné než to s horším zrychlením..navíc 0-100 taky zásadně ovlivňuje zpřevodování...klasicky u SUV, kde je krátká jednička místo redukce, takže musíš víc řadit, ale při běžné jízdě je potom pružnější.jediné co měření v Autotipu znevýhodńuje je srovnání atmosféry a turbomotorů.
Protože tím naprosto necitlivě vnucuješ všem autům, na jaký rychlostní stupeň mají z dané rychlosti zrychlovat. Každé auto má převodovku poskládanou jinak a mají třeba při 80 jiný "přirozený" rychlostní stupeň. Pro některé je 80-120 na čtyřku ideál, pro jiné auto to znamená podtáčení. A už vůbec nechápu, proč by se tak mělo měřit pružné zrychlení u automatu, když automat dokáže bleskově podřadit a poté zrychlovat... tak proč mu v tom uměle bránit? Taky je něco jiného čtyřka u pětistupně a u devítistupně. Prostě, pružnost jako disciplínu beru, ale způsob jejího měření považuju za nešťastný.
Emele, teď švejkuješ. Chytáš se stébla. Není přece rozdíl rozjet auto na 80, zapnout stopky a zrychlit na 120,tak jak se to hodí autu. Žádný problém. Kromě toho, že hybridy zde konkurují dehtu.
Nešvejkuju, jen vím, jak se měří pružné zrychlení - ne tak jak to autu vyhovuje, ale na předem daný převodový stupeň, nejčastěj čtvrtý nebo pátý.
Pokud by měl hybrid někde konkurovat naftě, tak podle mě spíš v tom 0-100, kde uplatní plný točivý moment elektromotoru od nulových otáček... naopak pružnost se startem někde na 1800/min by měla sedět naftě.
PS: mě osobně je to jedno, nekopu ani za naftu ani za hybrid, jen upozorňuju na to, že dynamické parametry Lexe neodpovídají 160kW.
tak popořadě- o automatech jsem nenapsal ani čárku- tam prostě přidáš a necháš to na automatu-necháme stranou sekvenční řazení..ale stejně tak ty vnucuješ autu zrychlení z 0-100, když to prostě nemá vypovýdající hodnotu o tom, jak se bude auto jevit po dynamické stránce..to co popisuješ jsem zmínil jako problém při porovnávání turba a atmosféry, kde musíš prostě víc řadit..
U zrychlení na stovku nemá smysl lovit desetiny, ale když je mezi auty několik vteřin, tak to celkem jasně naznačuje, které bude pružnější. Pružnost i zrychlení z klidu jsou záležitostí dostupného výkonu, jen je každé citlivé na trochu něco jiného. Celkem zajímavé by mohlo být 20-200 pěkně od jedničky.
Pružnost měřenou klasicky na pevně daný stupeň osobně považuji za těžko uchopitelný údaj. A to i mezi atmosférami, ne jen při srovnávání atmosférického a přeplňovaného motoru. V praxi to vyžaduje, aby ta auta byla podobně naladěná, jinak to moc neříká.
Taková zrychlení visí na převodovkách. A i když jsou to teoreticky praktické hodnoty, jednou jedu 55, podruhé 65, takže budeš mít slušnou toleranci, kdybys podle toho chtěl posuzovat "reálnou" dynamiku. Proč 20-200? Nemusí to být nutně 20, cílem je vyhnout se startu z klidu, vyřadit ze hry rozjezd (launch control, schopnost řidiče dosáhnout optimálního rozjezdu, omezit vliv pohonu všech kol). Měření do vyšší rychlosti ti pak do nějaké míry vyhladí rozdíly v převodovkách (nemusíš řešit, jestli jsi stovku dal na dvojku, nebo trojku). Ideální je samozřejmě udat průběžné časy, ne jen konečný výsledek, a není pak ani potřeba skončit na 200, může se klidně jet dál.
Tak se to právě nedělá. Pružnost se s automatem měří tak, že ho přepneš do manuálního módu a natvrdo tam dáš třeba tu čtyřku. Pokud bys nechal automat řadit, je to z mého pohledu lepší... ale už to není měření pružnosti tak jak se pružnost obvykle chápe.
Mimochodem, 0-100 je přece odjakživa disciplína, která nesedí naftě a kde i atmobenzín dokáže držet krok... a naopak, pružnost je královská disciplína velkých turbodieselů.
Vím, že 0-100 má taky svá ale, jenže pro popis dynamiky auta je dle mých zkušeností nejvíce vypovídající...
Co jsem tak viděl v technických údajích, automobilky buď udávají pružné zrychlení jen u manuálních převodovek, nebo u automatů neuvádí převod (což implikuje, že nebyl pevně zvolený).
Výroba baterií...,na a při výrobě dieslů se těžké kovy nepoužívají?Celkem by mě zajímalo,když argumentuješ šetrností výroby baterií,zda víš co obnáší výroba z pohledu materiálové náročnosti,šetrnosti u jednotlivých motorů.Prosím Tě vypiš kolik,čeho nebezpečného se spotřebovává.A to i samozřejmě včetně příslušenství,turba...
Pokiaľ viem, tak olovené akumulátory sa v hybridoch sériovo nepoužívajú, okrem klasickej batérie pre príslušenstvo. Používa sa NiMh a LiIon - a tam olovo akosi nie je >:D
Asi tu ide hlavne o psychologickú bariéru. Pravdepodobne nebude potrebovať viac ako 190 (nehovorím, že občas by nebola chuť alebo možnosť), ale to vedomie, že nebude môcť aj keby žena rodila a dá ho dole O1tdi, to mu nedovolí také auto kúpiť, ten limit je psychlogicky nízko na také auto.
Maximálku nepotrebujú, na stovku nezrýchľujú, vzduch nevozia: človek sa až diví, načo je takým ľuďom ako mariánek vlastne auto a prečo nechodia na bicykli. >:D
Trochu to rozveď. Nač ti je nejvyšší možná rychlost přes 150km/h? Naco ti je zrychlení 0-100 pod 9s?
Člověk se někdy diví kolik iudexu, kombinací jezdců rallye a formule1, zde na diskuzích je. Zvláště když si uvědomíš jak je v ČR +SR hustý provoz.
Zrychlení je bezpečnostní prvek... ve městě, když je třeba vyjet z vedlejší, když člověk udělá chybu a kdekoliv, když potřebuje bezpečně předjet. Nad 150 po dálnici proč ne? Naprosto bezpečně jsme se včera vracel z Brna v rozmezí 140 - 180 a to pořád s rezervou.
Krom toho není nic opojnějšího, když člověk rychlému autu na volnécestě šlápne na krk a zrychlení ho zaboří do sedačky. Tedy alespoň za volantem.
Nicméně jak to tak čtu, pokud auto vnámáš tak, jako já pračku - tedy přemisťovadlo z A do B, tak je pro tebe hybrid ideální.
Ty snad ve městě vyjíždíš z vedlejší a zrychluješ až na sto? Na dálnici z Brna 180? Kéž by tam byla policie. Zasloužil by sis přijít o řidičák.
S druhým odstavcem nemám nejmenší problém. 100 procentně souhlasím. NA UZAVŘENÉM OKRUHU. Na veřejné komunikaci se nauč chovat zodpovědně.
Nemusí to být až na sto, ale když na to přijde. Ano z Brna do Ostravy. Na novější části se dá jet bezpečně ještě rychleji. Záleží na podmínkách - hustotě provozu, počasí. Však mě taky předjížděla auta, nejvíc asi červené Ferarri California.
Zodpovědně? Jezdím denně. Nikdy jsem neboural.... jen spadl z motorky z vlastní blbosti.
Ano zodpovědně. "Nikdy jsem neboural" není argument, protože až se vybouráš, tak už bude příliš pozdě. Doufám však, že při nehodě ublížíš jen sám sobě.
Každý den na dálnici potkám pár aut jedoucích 160+, naopak žádné ze svých aut jsem nedostal na maximálku jinde než na (obvykle německé) dálnici, protože na to potřebuješ jet pár kilometrů víceméně rovně a cílové rovinky zase tak dlouhé nejsou. Ale ty to máš holt ve své hlavě sesumírované jinak a realitu nevidíš...
Pre toho, kto rozmýšľa o 530d a nevyžaduje od auta árijský pôvod, existuje GS 450h. 300h je skôr pre tých, čo uvažujú nad 520d, príp. 518d a v západnej Európe je takých medzi kupujúcimi v tejto triede väčšina. Nemyslím si, že práve takí jazdci si to švihajú po autobahne cez 190. Nesklápateľné operadlá vzadu a menší kufor sú fakty, ktoré ťažko obkecať. Mne osobne to nevadí, lebo nelyžujem, nemám chalupu a nábytok si nechávam voziť dodávkou. Túto motorizáciu by som si nevybral, ale dokážem pochopiť jej existenciu.
BMW 520d s automatem:
Maximálka 231
0-100 7,9
Kombinovaná spotřeba 4,5l
Pointa - BMW dokáže ze 135kW vytřískat zásadně lepší (papírovou?) dynamiku, než Lexus ze svých hybridních 160. Pokud to někomu neva, tak fajn... ale je to prostě tak.
Klinec po hlavičke. Tu nejde o absolútne čísla a o ich (ne)dostatočnosť, ale o to, že konvenčná konkurencia dokáže to isté s (papierovo) podstatne slabšími motormi.
Maximálka jen výjimečně, zrychlení ANO, občas ano. Ale zatímco s BMW 520 pojedu na půl plynu, tak Lexus řidič v Lexusu bude prošlapávat podlahu a honit všechny baterečky.
Co se kombinované spotřeby týká, tak to vyjde na stejno. Do chvíle, dokud budou fungovat baterky na 100 %. Do první zimy?
Ano, na takovou spotřebu hned zapomeň. Schválně jsem zkusil sto kilometrů (nebo skoro sto) ujet v jakési kombinaci, průplet městem a dálnice a s rychlostním průměrem cca 87 km/h jsem měl spotřebu 4.8 litru. 520D Touring. Sedan to prostě za 4.5 nezvládne. Za 4.6 ano, ale 4.5 ani náhodou.
Odchylka PP od reálu je čistá NULA, to už mám zjištěno...
Hezký den
[odkaz]
P.S.: abychom zase nebyli podezřívaví, tak 14:32 je tam proto, že jsem šel ještě na kuře do KFC po cestě...
Chápu, že se snažíš být vtipný, ale omluv mou dutou hlavu... jakém zadním sedadle? Toho proplétání městem nebylo 20m, ale z garáží Nový Smíchov na dálnici D5 přes Zličín. Všední den, prosinec minulého roku, zimní gumy, teplota kolem nuly. Ono to dokáže jezdit i za 4.3, ale to už je nuda. Nejčastěji jezdím za 5.5l až 6l. Celkově za 86.000 najetých kilometrů mám 6.4l
[odkaz]
Nezapomeň sem hodit nějaký odkaz na spritmonitor, abys mi vyvrátil, to co vnímám jako realitu. Plus třeba napiš, že je to fake, ať se ztrápníš dokonale. Bude sranda. ;-)
Vidíš a to je to, za co tady bojuju. Abychom nespadali do zažitých představ. Nejen "marianek", ale i další budou ještě příštích několik let přesvědčovat ostatní, že auto nedokáže jezdit za spotřebu nižší než deset litrů, protože "to je realita voe"
Moderní motory, technologie (zavírání přivaděčů vzduchu do motoru, daleko nižší tření součástek, moderní maziva, obtékání karoserie, vypínání válců atd atd) posunuly spotřeby k číslům naprosto nedosažitelným ještě před několika lety. S BMW 520D se prostě dá jezdit i v běžném provozu za papírovou spotřebu... Chce to ale trochu citu v noze a mozku.
Blby je, ze se takhle da jezdit jenom nejakych sto tisic kilometru a pak se ten motor rozpadne. Problemy techle novych dvoulitru od BMW jsou zname a dobre popsane.
Ne každej tady musí jezdit v dětský sedačce...bavíš se s reálným majitelem a řidičem BMW, ne s teoretikem. To se pak nedá s tvým "rozhledem" uargumentovat. Nesmutni...makej na sobě ;-)
To je otázka, čo je papierová dynamika meraná v sériovej výbave, tj. BMW vo výbave holobyt a Lexus v použiteľnej výbave, a čo reálna dynamika. Pred časom som napr. s odstupom jednej hodiny jazdil na Infiniti Q50 hybrid (v plnej výbave ako je u Japoncov zvykom) a BMW 435i (v pomerne slušnej doplnkovej výbave za cca. €10k) a aj keď sú papierovo rovnako dynamické, reálne na mňa Infiniti pôsobilo dynamickejšie. Papier veľa znesie.
Vnímání a dojmy kolikrát neodpovídají realitě. To je případ i dynamiky. Někdo klidně může dát přednost pocitu (což je pochopitelné), ale pořád to bude jen pocit.
Vliv výbavy (=hmotnosti) na maximálku je zanedbatelný. BMW prostě umí, možná jsou reálné výkony jejich aut vyšší, možná prostě umí u zadokolky efektivně přenést výkon na silnici... nevím.
Z druhé strany, Lexus evidentně neumí. Jak už jsem psal jinde, 160kW je slušná porce koní, která by měla v takovém autě stačit na podstatně lepší dynamiku.
Například... obdobně velká Mazda 6 se slabší atmosferickou 2,5 141kW a automatem zvládá 0-100 pod 8 a má maximálku přes 220. Lexus prostě ty koně někde mezi motorem a silnicí poztrácel, nebo je moc těžký, nebo já nevím... ale prostě pokročilá technologie zřejmě nemá pro zákazníka příliš velký přínos.
Skandinavia, Nemecko, Belgicko, Holandsko, UK, Francuzsko, Taliansko... viem, ako sa tam odmenuje silny motor, ved o tom pisem hned v prvom prispevku. Ale jazdim cez Nemecko po osi vychod-zapad dost casto a nikdy som nevidel vela tychto kriznikov drtit 190 v lavom pruhu na autobahn ;-)
proč autor srovnává tento model s diesely, dokonce s dvoulitrovými diesely. I ostatní přece nabízí hybridy a když už se někdo rozhodne ať už z jakkoliv nepochopitelných důvodů pro hybridní pohon, tak asi nebude GS 300h srovnávat s 520d, ale s hybridy. A tam 300h propadne na celé čáře. Z hlediska dynamiky maximálka 190 a zrychlení 9,2 vyznívá třeba v porovnání s hodnotami 250 a 5,9 sec doslova srandovně a z pohledu celkové kultivovanosti auta čtyřválcové chrchle také nesnese srovnání s kutivovaností šestiválce.
Nabízet za dvě mega čtyřválec s bzučákem s takto chudými parametry je pro Evropu asi docela neprodejná kombinace. Konkurenceschopná varianta od Lexusu je GS 450h.
Kdybych chtěl hybrid, tak bych si koupil GS 450 h. Dřív. Jenomže dneska už se dělá geniální 335i a 535i v hybridní verzi, nemá variátor ale 8stupňový ZF automat a asi se,
obzvlášť pro trojkovou verzi, těžko hledá soupeř...
navíc co je taky špatné je, že Lexus mezigeneračně nedělá žádné pokroky. GS 450 h
má lepší podvozek, ale jinak zůstalo vše při starém...
motor, převodovka, všechno stejné...
Jak tu resite pro koho je tahle kara urcena, tak to je jednoduche. Preci pro americky trh. Lexus chape, ze na evropskem trhu nema nadeji, tak tady proste jenom preprodava auta konstruovana na americky trh. Tam mala maximalka nevadi, protoze se stejne nikde neda jezdit rychle, kufr neni problem, protoze v rodine je jeste stehovaci SUV a nula sto nikdo nepouzije, protoze tahle auta stejne kupuji mistni Japonci ci Cinane ve strednim az vyssim veku.
Samozrejme pro Evropu je to nesmyslne auto, ktere stoji vice nez srovnatelne jedouci nemecka premie, ma zoufalou dynamiku, spotrebu obdobnou jako normalni diesel a jeste navic je pak z toho mizerne prodejna ojetina, protoze ojety hybrid malokdo chce riskovat cemuz odpovida i prodejni cena.
U nas tudiz Lexus proda par vozu jako doplnek k americkemu trhu a tim cele pusobeni GS tady skonci, stejne tak fungovala i predchozi generace.
Který český chalupář si koupí tohle auto, aby se tam s ním plahočil po nějaké rozbité lesní cestě? To jsou zase kecy.......už tam chybí vedle Jungmanna jenom Vaverka.....
No to právě nesplní. Maximálka 190 a stovka za 9+ je v prémiové vyšší střední synonymum pro bídnou dynamiku. Můžeš klidně oponovat, že dynamika není nutná... a stejně někdo jiný může oponovat, že mu úplně stačí rádio v 5er. Ať chceš nebo ne, dynamika auta je jedním z tradičně posuzovaných parametrů.
Redakce to všechno smíchá a výsledkem jsou 3*, někdo si ale v klídku pluje dálnicí a při 140 si užívá špičkového komfortu a poslouchá svou oblíbenou muziku ze špičkové aparatury a je maximálně spokojený... v tom není žádný rozpor.
Autor trafil dobre. V byvalom CEskoslovensku sa najviac investuje do vacsich motorov a vybav. Ved, co by sused povedal, keby som mal iba velur a stvorvalec.
Kamos, majitel firmy s cca 50-100 zamestnancami a6 allroad v total vybave. Zena x6.
Jeho partner z DE, firma 10-20x vacsia, E220 v prostrednej vybave. Manzelka jazdi v B-class.
Autor netrefil vůbec nic. V Německu je auto ještě daleko větší a důležitější znak sociálního statutu jedince než v ČR. V DE se prodává vyšší střední zhruba 10x víc (vztaženo na počet obyvatel) než v ČR. Je to proto, že v ČR se tato třída prodává defacto jako luxusní třída, protože na skutečnou luxusní třídu zde má jen hrstka lidí (na rozdíl od DE). Takže v DE si důchodci kupují hejna 518d, taxikáři záplavu E 200/220d a teprve management šestiválce. U nás první dvě kategorie neexistují (první výjimka TickTack hodně zvedl podíl čtyřválců ve vyšší střední) a management používá šestiválce stejně jako v DE. Takže nezáviď kámošovi a podívej se na realitu v DE.
Ta vyssi stredni se prodava maximalne ve financnich centrech, kde jsou stale penize. Jinak Nemecko jako celek zazilo za poslednich dvacet let brutalni propad zivotni urovne, takze Nemci co v devadesatych letech kupovali Mercedesy jezdi dneska v Hyundaich. Koneckoncu i v tom je cast uspechu Skodovky v Nemecku, doba kdy Mercedes C byl beznym druhym autem v rodine jsou davno pryc, dneska je jim bezne Fabie.
Asi máme každý jinak nastavená měřítka pro slovo brutální. Německo zažilo pokles průměrné životní úrovně po připojení Dederónska. Podotýkám průměrné, protože životní úroveň starých spolkových zemí díky tomu sice nerostla, ale rozhodně se brutálně nepropadla. A s náhradou Mercedesů Hyundai jsi to doufám myslel jako fór. Hyundai prodává nějakých 100 tis. aut v DE a krade zákazníky především Renaultům, Peugeotům, Fiatům a dalším evropským producentům v mainstreamu, kterým naopak prodeje spadly, dtto Škodovka. Mercedesu i zbytku D3 se v Německu i v celé Evropě (ano ta chudne daleko více než Německo) daří dobře a na rozdíl od mainstreamových značek jim prodeje z roku na rok stoupají, sice ne tak dramaticky jako třeba v Číně, ale stoupají.
Zivotni uroven ve starych zemich se samozrejme brutalne propadla. DeDeRoni si pomohli, ale zapadni Nemci na spojeni tvrde doplatili. Kvuli spojeni se zavedlo dost zasadni "docasna" solidarni dan, kterou museli platit zapadni Nemci navic se omezily investice do zapadni casti, coz je videt i na infrastrukture. A pak uz to pokracovala s odvadenim penez do Evropske unie, placenim Reku, nesmyslna energeticka politika, ono se to nabaluje ...
Fakticky zadna zeme EU krome Recka nema tak vyznamny a dlouhodoby pokles zivotni urovne jako Nemecko, ktere chudne nepretrzite uz pres dvacet let. Nemecko je hospodarsky uspesny stat plny chudych lidi. Mimochodem i podle EU statistik jsou Nemci jednim z nejchudsich narodu v EU.
Ono si staci project nemeckou vesnici a videt jaka auta meli tamni obyvatele pred dvaceti lety, jaka maji dnes a jak vypadaji dnes stavene baraky.
Samozřejmě, že se brutálně nepropadla.
Tady máš vývoj čisté hodinové mzdy v Německu. Po sjednocení propad o 10-15%, během 2-3 let zpět na stejné úrovni a pak růst až dodnes. A to je potřeba dodat, že průměr ve starých zemích je ještě o něco vyšší protože celkový průměr snižují východní země, které zdaleka ještě nedohnaly ty staré. Jediné co se dá říci, že bez sjednocení by mzdy ve starých spolkových zemích rostly rychleji. Brutální propad je nesmysl.
[odkaz]
Nesouhlasím. V Německu se prodává spousta prémiovek, protože
a) díky vysokým příjmům na ně dosáhne kde kdo
b) z tradice- vždy bylo je a bude na Audi, tak proč se začít odtrhovat a přestoupit do VW.
Ale velikost a ostatně ani stáří tam nehraje takovou roli jako tady a dál na divokém Východě. BMW X6 nebo MB GL tam jezdí mnohem méně než tady (např. náš německý ředitel má X3, největší obluda mezi služebáky managementu je ML, jediné služební SUV), protože málokdo, pokud zrovna nemá zlatý řetěz a síť kebábaren, má potřebu ukazovat, že si umí dovolit 5-metrové SUV. Raději si koupí menší sportovnější auto. A co se týče odklonu Němců k levnějším autům - bavorské silnice mi přijdou chudší než před krizí, přibyla spousta škodovek, už i Dacií je dost, což je značka o které se říkalo, že snad ani nemá v Německu šanci.
Tak v první větě napíšeš, že se v DE prodává spousta prémiovek díky vysokým příjmům, a v poslední větě píšeš o chudobě díky výskytu Dácií a Škodovek. Takže nevím s čím vlastně nesouhlasíš a co se snažíš dokázat.
Té větě za b) už vůbec nerozumím, nevím co znamená, na co reaguje.
Na velikosti a luxusu v DE samozřejmě záleží. A protože jak jsi správně napsal v první větě jsou tam vyšší příjmy, tak výsledkem je, že luxusní třídy nebo sportovních aut se tam prodá daleko víc než u nás včetně X6, RR nebo 911, a když říkám daleko více, tak myslím násobně více na počet obyvatel.
- to auto bych k vuli nizke maximalce nekoupil ani za 20tisic euro. V 190 mne tu v nemecku predjede kdejake polo :-) na druhe strane chapu pro nenemecke trhy staci teoreticky maximalka i 150