Skúsenosti testéra len potvrdzujú moje predošlé informácie z iných zdrojov, že M6 išla pri tomto modeli viac smerom "eko" ako "sport". Papierový potenciál motora spolu s - na pomery strednej triedy - nízkou hmotnosťou by dávali dôvod očakávať viac dynamiky, dlhé sprevodovanie a snaha o nízku spotrebu sa ale zjavne podpísali na dynamike viac, ako by sa patrilo (na stovku za viac ako 10 s je neprimerane veľa). Na druhej strane Mazda presviedča tých, ktorí apriori siahajú po dízloch, že ani s moderným benzínom sa netreba báť každodenného státia na čerpačke (8,2 l pri 130ke je na dvojliter výborná hodnota).
Za seba ale príklon na stranu eko príliš nekvitujem. ;-\
Souhlasím, v téhle řadě eLkových celohliníkových motorů od Mazdy nešlo nikdy o honění výkonu (tedy až na přeplňovaný L3T), ale o ekologii, ekonomii a spolehlivost. Proto takové parametry, navzdory DISI, proto takové ticho (např. extrémně nízká komprese u 2,5litru), proto pohon rozvodů řetězem.
S dvojlitrovým Mondeom jazdíš pri 130ke za 8,2, alebo máš priemerku 8,2? Lebo to je mierny rozdiel. Ak jazdíš s väčším a ťažším autom, ktorého motor nemá priame vstrekovanie a má iba 5°M, za rovnakú cifru ako M6 (priamy vstrek, 6-st. prevodovka), je to prvý úsporný benzínový Ford, o ktorom počujem. :-O
Neboj, rozdíl mezi průměrnou a okamžitou spotřebou opravdu chápu. Možná to bude tím, že to Mondeo točí při 130 km/h +- stejný otáčky, jako ta 6-tka. A to o čem si počul, je mi vcelku jedno. ;-)
Ono uz od uvedenia mazdy6 bolo jasne, ze ziaden z motorov (snad okrem 2.3DISI co sa kedysi daval do MPS) nedokaze dotlacit podvozok na maximum. Jazdnymi vlastnostami je to auto ovela vyssie, nez motoricky. Zas na druhej strane, myslim ze je to lepsie takto, ako keby to bolo opacne, ze podvozok nezvlada motor...
A len tak na okraj, mne tento "sikmooky" dizajn akosi nesedi. Nemozem si pomoct, podla mna predosla 6-ka bola krajsia. Taka konzervativnejsia. Teraz to s tymi svetlami vpredu aj vzadu fakt uz prehnali, su natiahnute jak cinske nudle...
Súhlas. Aj u mňa vizuálne vyhráva predošlá generácia šestky, osobitne po facelifte (a aj dynamicky bola na tom 2,0 16v lepšie, napriek nižšiemu výkonu - zrejme práve tým sprevodovaním).
K čemu je motor, který dosahuje největšího výkonu při 6500 RPM? Motor, který má "lineární zátah" mezi 4000 a 6000RPM? Tedy v oblasti, kam normální řidič zavítá jen jednou - dvakrát ročně? Zbytek života stráví s mimořádně líným a žravým petrolejovým agregátem, který na silnici trhne každá Octavia I s TDI 66kW?
Tohle není motor pro život! Do auta patří diesel!
Nafta patří do kamen. Řidič si ten motor rád vytočí nad 4000 a ty octavii I s prehledem uleti. Nehlede na to, ze zazitek z toho bude mit mnohem vetsi protoze atmosferickej benzin, to neni jen motor, to je radost :-)
Pokud je motor dobře utlumený, pak můžeš při sportovní jízdě klidně žít ve spektru 4000-7000 otáček (zejména pokud potřebuješ někomu ukázat, že TDI 66kW je takový lepší motor do traktůrku).
Já taky dávám pro běžné ježdění přednost turbu, byť raději benzínovému... ale atmo benzíny od Mazdy byly vždycky hodně spolehlivé, tak nakonec proč ne.
Spíš mě zaráží příplatek 120.000 oproti základní 1.8 - dobře, je v tom vyšší stupeň výbavy s bixenony a bose s 8, ale i tak je to celkem dost - chybí mi tu nějaká levná varianta toho dvoulitru.
Tak mé zkušenosti s kombíkem minulé generace a dvoulitrem jsou takové. V nízkých je to líné jako každá atmosféra, ale poklidně se dá zrychlovat už od 1500 ot. Žere to tak 8,7, když se jezdí svižněji a častěji předjíždí a podřazuje. Při výjezdu z obce bez podřazení mě dá každé TDI. Opel Astra kombi 1,9 CTDI 150 koní, je o něco rychlejší a mužu to točit do 7000. Raději bych 1,6 turbo, ale to bych se se svou jízdou asi nevlezl do 10ti litrů, ale než turbo benzín, tak raději turbonaftu. Jinak je to krásné svezení bez nejmenších problémů a za lehce zvlněné kotouče si můžu sám.
Diesel >:D >:D >:D Jak někdo už psal- nafta patří do kamen. Ale každý má rád něco jiného. Já bych si do auto disel nikdy nekoupil, ale zase znám plno lidí, kteří na tom jsou obráceně. To samé je s atmosférou nebo turbem. Já novým turbům zatím nevěřím a tak jsem šel do atmosféry. Hlavně u Mazdy, která se chlubý vysokou spolehlivostí. A ochcávka s TDI na mě opravdu nemá, akorát musím víc podřadit a pořádně šlápnout na plyn. Ale to mám zase rád, to podřazení a vytáčení motoru do 6000 otáček. Ten zvuk pak nemá chybu. :yes: Lepší než mít turbo a střídat jen pětku ve městě a šestku mimo město. :no:
Mám diesel, výkon skoro 200koní a spotřeba 6 litrů. Ve 130km/h točí 2200ot. S benzínem budu o 4 litry výš a na dálnici bude řvát. TD bych vyměnil jedině za turbobenzín a to jedině s dobře zpřevodovanou 6kou.
pri benzinovych 10l/100km jsem to po dalnici mastil 180km/h coz neni tak spatna hodnota. :-) ovsem s dieslem se to rovnat neda, ale tvuj odhad je trochu vedle :-)
Netvrdím, že mi auto bere ve 180km/h 6litrů. Ale 6 litrů je průměr. U benzínu jsem u stejného auta byl na 10litrech. Samozřejmě při rychlé jízdě bude diesel brát mnohem víc a možná i víc jak benzín, protože se bude přetáčet. Můj optimální rozsah otáček je 1800-2500ot. Od 3000ot to už začíná žrát. A ve 230km/h už točí 3800ot.
Čo je to rovnaké auto? Ty máš tuším čipnutý 2,2 TDCI, nie? To by si mohol porovnávať čipnutú cca. 1,6ku turbobenzín. Tá by 10 litrov nežrala. Ostatne počkajme si na Mondeo 1,6 EcoBoost, uvidíme tam.
Z toho co tu píšeš jsem úplně vedle. Koukám na tvůj profil mondea 2.2 TDCi a nějak nechápu výkon 114/119 takže ze 155 kobyl jsi posílil na 162 do dvouset daleko, krouťák ti vylezl o 33 Nm nahoru. O.K. Zvýšení Vmax o 16Km/h je při těchto hodnotách neuvěřitelné, ale budiž. Jinak udáváš naměřenou spotřebu 6.9l na sto. Tak nevím co je pravda to tady, nebo to na m.a.cz ?
vlastnim atmo. 2.0 FSI 110kW v dvojkove octave a jsem s motorem velice spokojen. kroutak ma 200Nm od 3500 do cca 4200 rpm a samtonych 110kW lezi na 6000 rpm. Tudiz tedy nepotrebuji motor vytacet do nejakych 6-7tis. rpm, ale staci jen do 4500 rpm. auto je v tu chvili svizny dostatecne na to, aby si poradilo s vetsinou aut. pravdou je ze zrychleni oproti turbomotoru je o neco horsi, ale ne o tolik abych se tim trapil. co se tyce spotreby nejnizsi jsem mel cistych 5l/100km (na plechacich pri 70km/h) ovsem pri bezne jizde tedy od 80 do 100km/h se spotreba pohybuje od 6l do 7l/100km (zalezi na terenu). ve meste se spotreba pohybuje kolem 8-9l. stale si tedy myslim, ze tyhle motory nejsou vubec k zahozeni a na ceske silnice pro bezne ridice, kteri se nepotrebuji nikam honit, ale zaroven vedi ze kdyz je potreba tak to jede, to bohate staci :-)
No taková 1.4TSI má 129kW, moment 240Nm/ 2000-4500ot a spotřebu 6-7 litrů. Myslím, že 2.0FSI je mrtvá a že vše bude směřovat k přeplňování a to jak dieselů, tak benzínů. A to i v hybridech.
souhlasim s vami ve vsech bodech. je tu jedno ALE. a to sice ze tahle "14ka" je dvojite preplnovana a tahle verze je co se aspon skodovek tyce, dostupna pouze a zatim jen fabii RS. i s "jednoduchym" preplnovanim nabizi slusnych 90kW. Mel jsem moznost svezt se s touto 90kW verzi a musim rict, ze zase tak oslnive to nebylo. do 2500rpm nez se seplo turbo se motor choval jako bezna "14ka" 59kW a pri sepnuti turba auto krasne vystartovalo avsak porad to neni ono. navic nevim jakou maji tyhle maloobjemove, preplnovane motory zivotnost, ale u sveho atmo. 2l jsem si temer jisty ze do najetych 300tis. km nebude s motorem zadny problem. (az na bezne vymeny oleje, svicek a novych rozvodu po cca 200tis. km)
Skromny dotaz uzivatele, co ma zkusenosti s Golfem VI. 1.4TSI 118kW - pri jake prilezitostni - jizdnim profilu cestovani - dosahujete s timto motorem spotreby 6-7l/100km? Takove spotreby jsme dosahovali idealne na prazdnych okreskach s lehkou nohou, jinak po meste a ve vetsim provozu BC ukazoval stale kolem 8.5l...
teto spotreby dosahuji pri jizde rychlosti 80-100km/h, na trase ceska lipa - mlada boleslav. je pravda ze se snazim mit lehkou nohu avsak snazim se vyuzivat vseho co mi pomuze snizit spotrebu. tzn. pokud jede prede mnou kamion, snazim se jet v jeho zakrytu. dale kdyz jedu z kopce zaradim nejvyssi mozny rychlostni stupen, ktery v te situaci lze a dam nohu z plynu. na palubnim pocitaci mam zobrazenou aktualni spotrebu. diky tomu si hlidam jak moc slapu na plyn. kdyz vim ze mi prijde kopec, snazim se to pred nim trochu rozjet, abych po jeho sjeti nemusel jeste chvili slapat na plyn. dale jezdim s nadrzi natankovanou pod pulku. jen tak aby mi to vystacilo na cestu tam a zpet. snizim tim hmotnost vozidla. brzdim motorem a snazim se co nejlip zarazovat a podrazovat. a na aute mam 17" alu. jednou jak jsem jiz psal jsem s timto motorem jel na 15" plechacich pri 70km/h rychlosti za 5l/100km. to uz se mi vsak vice nepodarilo. snad jsem vam dostatecne odpovedel :-)
mal som do minuleho stvrtka Mazdu 3 GTA s 2.0l 110kw. Motor isiel super. Spotreba pri 130/140 na dialnici sa pohybovala okolo 8.5. Vobec som ju nesetril, dost casto som sa vyskytoval nad 4000 otacok a dlhodoba spotreba za 10 mesiacov bola 8 litrov. To asi tym, ze na nom casto jazdila aj manzelka.
Navykove auto - podradit pri 80 do trojky a vystrelilo ako z praku.
Nanestastie mi ho jeden Cestny Akrobat (CA -Cadca), ktory si myslel, ze stihne prejst na cervenu ztotalkoval. Bolo to super auto.
pri spotrebe kolem 9l jezdim tak 130-150km/h. ono hodne zalezi kdo a jak s tim jede a taky kde jede. pokud clovek pri jizde z kopce slape na plyn nebo hazi neutral nebo neumi podradit ci zaradit ve spravnym momentu, pak je to mozne :-)
To je průmerná spotřeba, nahoře byl, ale dotaz na spotřebu mimo město při 100 km/h a to je těch 6,6l/100km. Např. Karlovy vary - Plzeň mám rekord 5,9 ale jel jsem 85km/h celou dobu. Jinak ten průměr je kolem těch 8 litrů +/-
Tak 9,4 litru mi připadá při průměrné rychlosti 100 km/h jako nesmysl. Mám 2,3T, sice v M3, a spotřeba se pohybuje kolem 9,5 - 10 litrů při běžné jízdě. Běžná jízda s tímto druhem auta je úplně jinde, než u běžného sedanu/kombi střední třídy a motorem 2,0 bez přeplňování. Jízdu si řádně užívám a přesto by měla být spotřeba jen nepatrně vyšší než u 2,0? Navíc jednou jedinkrát jsem zkusil jet tzv. eko, což bylo víceméně průměrnou rychlostí 100 km/h, v běžném provozu a výsledek byl 7,2 litru/100km. Průměr u 2,0 vidím tedy úplně jinde, ikdyž samozřejmě nejvíc záleží na řidiči....
ono zalezi na vice vecich nez jen na ridici. ale na ridici to zalezi nejvice. je potreba brat v uvahu hmotnost auta vcetne naradi, muziky, rezervy, poctu prevazenych osob apod. dal zalezi jaky ma auto kola. rozmery, pouzite pneu a jeji nahusteni a taky na trase, ktera se jede. muze to byt jen rovina nebo kopcovity teren, kdy pri jizde z kopce clovek s el. vstrikovanim usetri :-)
Ano, Mazda 6 (alespoň před FL) má vskutku fenomenální jízdní schopnosti, což mj. dokládá i naprostý propadák v testech jízdní stability v AMS. >:D Je vidět, že i pajcovači v Mazdě si byli tohoto problému vědomi, a tak se uráčili, doufejme, k nápravě. Jinak přirovnat snad nejhorší interiér v této třídě k evropské konkurenci už opravdu zavání fanouškovstvím a jistou zaslepeností autora ke značce.
V tom testu se porovnávají zcela subjektivní dojmy. U šestky si třeba stěžují, že má moc tuhé odpružení. Já mám v Mazdě naopak odpružení ještě tužší - protože většinu kilometráže najedu po dálnicích - to nechápu, co by na pak testeři z AMS říkali potom. Navíc porovnávají auta na různých profilech pneumatik a s různou velikostí kol. Fotky Audi, BWM, VW, Seatu, Toyoty prozrazují, že nejsou rozhodně na 18", naproti tomu Opel, Mazda a Renault jsou na 18" stoprocentně.
Rovněž tak hlučnost - nedávno jsem vezl známého a ten se podivoval, jak je auto uvnitř tiché, proti jeho 2008 Mondeu 2.0 TDCi, o kterém říkal cituji: "u mě v autě to duní a přeřazování je slyšet rozhodně víc."
Další podobný test nabízí Autobild, tam to samozřejmě dopadlo jinak:
[odkaz]
Osobně jsem toho názoru, že v německém testu nemůže vyhrát jiné než německé auto, to by ten test museli dělat v Rakousku - tam už takoví patrioti nejsou a testy tam klidně vyhrávají i Hondy, Toyoty a Mazdy...
Je hezké vidět ještě někoho, kdo věří propagačním testům, ve kterých je použito samozřejmě naprosto exaktní hodnocení subjektivních neměřitelných veličin :-) . Nejhumorněji na mě kdysi zapůsobil test otisknutý v jednotlivých mutacích Autobildu, kde v Německu byl vítězem Passat a v České verzi byl test nepatrně upraven, zvítězil Superb - ostatní místa byla zachována.