... ale aj tak, keby som bol ochotný ísť do jazdeného auta a nerozhodol by som sa pre nové, tak by som šiel jednoznačne do aktuálneho C-čka. Hold risk bazarovej kúpy bol pre mňa príliš veľký. Každopádne krásne auto a v AMG pakete a v bielej farbe to vyzerá dokonalo (aspoň pre moje oči).
Tak tak, nádherné, ale i ta červená mu na živo sluší. Jen bych asi nechtěl ten AMG packet, tedy minimálně sportovní podvozek, přišlo mi to už na střednětřídní sedan moc tvrdé.
.... mňo, řídil už jsem pár aut s podobným nebo lehce vyšším výkonem než tohle Céčko a zároveň tato auta byla lehčí a přesto jsem si nikdy nepřipadal, že 200kmh z toho "hravě" vytáhnu i při "jízdě do kopce"....
Nemůžu si pomoct, ale na autora asi mocně zapůsobil pocit AMG paketu.... Ono už zrychlení z 0 na 100 za 9,2s napovídá, že motor sice jede hezky, ale o žádnou raketu se nejdená....
Jinak fotky interiéru by se hodilo někam schovat, až nás tu jistí jedinci zas budou oblbovat nesmyslnýma srovnáníma..... To nahoře je suchá realita německé prémie za 800 tyček a nevím jak vám, ale mě to přijde opravdu hodně smutné a strohé....
Jinak auto je to určitě výborné, ale test proběhl přesně tak, jak už se psalo pod nedávným testem Astry - na některých autech se holt hledají jen klady a na některých se zaměříme na nedostatky....
Design přece není nijak směrodatný pro posouzení jízdní dynamiky :-) Tento motor jede opravdu o hodně líp, než napovídají nejzákladnější technické údaje. Vysvětlení poskytuje právě už bližší studium technické specifikace - konkrétně spektrum otáček, kde se dosahuje maxima točivého momentu a výkonu.
Mimochodem, údaj akcelerace 0-100 km/h nemá prakticky žádnou souvislost se schopností dosáhnout 200 km/h. Vliv na to má rychlost reakce motoru, zátah napříč celým spektrem otáček a ochota vytáčet se, což jsou všechno disciplíny, ve kterých OM651 vyniká.
Věřte mi, jsou auta, ve kterých je při vysokých rychlostech dosažení každého km/h navíc zkouškou trpělivosti, a pak jsou jiná, jako například C 200 CDI BE, která se k maximální rychlosti přiblíží překvapivě snadno a brzy.
Smutný a strohý interiér? A čo by ti tam chýbalo k pocitu made-mana? Drevený dekor z baumaxu? Alebo vrcholne realistická imitácia brúseného hliníku od fordu? Je li libo kevlar? Sakra ak chceš auto plné cingrlátok za 30 000 eur, kúp si mainstream v plnej paľbe. Niekto by možno radšej ten suverénne najlepší dvojlitrový turbodiesel, vynikajúci podvozok alebo subjektívny pocit kvality ktorý z toho mercedesu žiari. ;-)
Jak je to s hlucnosti a kultivovanosti? Starsi 200CDI a 220CDI byly v techto disciplinach spis (pod)prumerne srovano i s nepremiovou 2l dieselovou konkurenci.
C-Klasse je v podstatě stále a bezkonkurenčně nejkrásnější sedan planety nejen v rámci své třídy, ale i absolutně. Horní snímky (mimořádně, a na sněhu! povedené) to ostatně dokumentují velmi přesvědčivě.
Pokud se někomu pohled do kabiny jeví jako jeho vlastní holobyt, asi by měl brát lekce estetiky, stylu a doslovné rozkoše z užívání. Plejáda bakelitových blikátek, automapa k identifikaci tlačítek na přístrojovce a konfigurace celého kokpitu na úrovni maringotky šéfa cirkusu Kludský, to nebyla, není a nikdy ani nebude doména Mercedesu, na tohle jsou mistři jiní. V Mercedesech se šoféři zoufalstvím v nosní dírce nerejpaj. Nemají důvod, neb řídí nejlepší auta světa a velmi silně si to za jízdy uvědomují jak oni, tak okolní zevlouni.
Velmi chválím jasnej, přehlednej a údernej styl testu. Testér dokonale vyhmátl centrální body rozkoše horního meďáka. Smekám před motorem, převodovkou (není ta hlavice v zimě studená?) a vůbec, smekám (tradičně) před celým autem.
Neboť tohle, to JE auto.
P.S. Hvězdná pěchota cílí jinde, tohle je opravdu hvězdná, hvězdná sestava.
159 má vlastně jen dvě zásadní vady:
- jako každá fiatí Alfa hrabe "špatnýma" kolama (ale na předokolku jezdí zase hodně dobře, to ano)
- v současné době tragicky omezená nabídka motorů. Já tvrdím, že je tam jen jeden, protože 1750 TB jednak není kdoví co a jednak je tragicky naceněná
Ale nádherná, to opravdu je. Obávám se, že hezčí Alfa se v nejbližších letech neukáže. Leda, že by Alfa u nových modelů co nejvěrněji vyšla z té výroční bertoneho studie
A pak... nelíbí se mně, že ji taťka Sergio tak pomlouvá >:-[]
Přesně tak.
Kdyby současnou kastli a interiér hodili na podvozek á la 75, z Alfy by zase byla ikona. S tímhle nepřekonatelným stylingem (ač je to rouhačské tvrzení, tak se mi líbí ze všech současných sedanů zdaleka nejvíc), "skorotransaxle" podvozkem a pořádně charakterními benzíny by se nepochybně vrátila tam, kam patří. Jen to holt neprojde přes pana Účetního.
A mimochodem verze TI je lepší headturner než modely prémiové trojky. Ještě jsem nepotkal člověka, kterému by se 159 nelíbila a myslím, že ho ani nikdy nepotkám.
jasně, vyvinout transaxle platformu pro auto s prodeji 40.000 ks ročně (a to je spíš optimistická varianta) je naprosto geniální strategie :-) Zaplatilo by se to už tak po 30 letech výroby ;-) Mimochodem, "účetního" do toho netahej - takhle blbý nápad se dokonce ani v Itálii neobjevil, takže "účetní" neměl co zamítnout....
Áno, Alfa 159 je krásna a vždy som ju radil medzi najkrajšie sedany, ale mne osobne je C-čko na vyššej úrovni a to aj keď sa teraz budeme baviť len o dizajne. Veď nakoniec dizajn a to, komu sa čo páči viac či menej, je zasa len čisto subjektívna záležitosť.
Cecko se mi vzhledove i charakterem moc libi a radim ho (i kvuli "spravne" znacce) opravdu vysoko. Jenze ma pro me tri veci, ktere bohuzel nemuzu prekousnout.
1. Predni LEDky
2. Zadni naraznik (pohled z profilu)
3. Vylozene ohavne kliky dveri
Popravde receno, rikat mi pane, asi bych musel privrit oci. Ostatne ridit C63 AMG na Severni smycce byl nadherny zazitek. Tahle C200 CDI je vitezstvim rozumu, ale je to vyborna volba. Na takove to "domaci jezdeni" je zcela bezchybna. Jen priste prosim tmave hnedou.
Zde musím, Biniere, napsat to letité - co se ti líbí nebo nelíbí není důležité, důležitá je kvalita designu, a v tomto pohledu je Mercedes oproti Alfě jako klenot proti dalamánku. To neznamená, že Alfa naní hezká, milá, ano pokud zabředneme do této hodnotové kategorie, pak taková ta alfa je. Ovšem nic více.
Vnimani designu je zcela subjektivni zalezitosti. Samozrejme se muze libit i nelibit, kazdy do toho taha sve osobni preference.
159 i C-Klasse jsou oba prekrasne vozy, Alfa je agresivni a presto sarmantni a sexy, Mercedes hraje na notu usedlosti a kvality uz na prvni pohled. Me osobne se vic libi 159, myslim, ze vetsina lidi mi da za pravdu.
Pochopitelne z hlediska kvalit komplexu Alfu s Mercedesem srovnavat nemuzeme, z ciste vizualniho hlediska vsak preferuji 159. Ostrizi maska, odsazena znacka, nadherne detaily, krasny vnitrek, krasna kola...Giugaro to umi nejlepe (to si ocividne mysli i VW).
Souhlas :yes: Tohle je auto, ktery se mi zalibilo na prvni pohled a libi se mi cim dal vic. A tak to ma byt. Chvalim tez, ze jsi se venoval vic autu a mene tem nemajetnym.
.." řídí nejlepší auta světa a velmi silně si to za jízdy uvědomují " ..., to nemozes mysliet vazne kamo ?! Ano v 80 ci 90. rokoch boli vazne na absolutnej spici, svecia o tom modely co dokazu najazdit to co dnes ani po dvoch oziveniach, ale ruku na srdce napisal si to dobre a marketingovo podkozne. Chybickou je iba, ze tato myslienka je iba mytus minulosti ... :no:
..takze takto:
moj ci niekoho osobny nazor je jedna vec a realita kvalitativnej vyroby automobilu dnesnych dni vec druha. Ked napisem ze je nieco najlepsie, to znamena top a neprekonane..a to prepac, to MB bol prekonany vo viacerych smeroch.
Je to vsak na dlhsie a asi aj samostatne vlako. Nehovorim vsak ze je to zla automobilka, ..aby si si to ci niekto zle neprekladal. MB je v osobnych vozidlach stale pojem aj vdaka svojej krasnej a pestrej minulosti, ale hviezda uz nie je co bola..
Ale k veci, ono tu ide aj trochu o tu totiz psychologiu, ze ano !
Takze otazka !
..mat za 900.klackov MB C ci Skodu Superb ci pouzivany Rolls ?? ..co bude kvalitativne na spicke ? ..ktory vyrobok je spracovany naj ? ..poskytne ti naj zazitky ? ..nikdy sa nebudes citit zle, nebudes chcet zmenu ..atd. Odpovedz si sam.
Historiu ma MB bohatu, to ano, a aj patentov ma pomerne dost, ale to stale nestaci na vyrok : ..MB je najlepsi na svete ! ...
Moj nazor k teme a odpoved na tvoju otazku :
Top automobilka sveta - Toyota
Top znacka - Bentley
Top sport. znacka - Ferrari
..........................
Top Europska automobilka a znacka - Bmw
..........................
Pomalu se nenajde smysl k posouzení předfaceliftovaného M-B C-Classe, přesto jen bodově:
-vnější vzhled je bez AMG paketu velmi fádní, předchozí model uměl zaujmout i bez něj (FL vypadá o řád lépe a stačilo jen doladit detaily)
-funkčnímu uspořádání interiéru lze vytknout jen málo, ale vzhled, pocit a použité materiály hvězdě škodí už od představení. U vozů před úpravou bylo třeba nad konfigurací posedět a popřemýšlet, než člověk podepsal smlouvu
-podvozek a řízení schopnostmi na úrovni bavorského rivala a přitom pohodlnější, tady se nedá nic vytknout
-nakonec testovaná motorizace...je to jako při seznámení se ženou na plese, která je sice oblečená na dovádivé tančení, ale slušně zatančí jedině "ploužáka"
je jednoduše super!! osoboně nejsem zastánce směsice hliníku a záplavy dřeva...všeho s mírou...a jak se mě základní interiéry u většiny vozů(hlavně u koncernových aut je základ opravdu hnus) nelíbí...tak tady je sice strohý ale nadmíru vkusný, funkční a kvalitní...a výbava je na základ skvěla...má to všechno co člověk potřebuje snad krom tempomatu... :-) ale těch pár tisíc už je v této cenové relaci hračka...asi bych si vykašlal na amg paket...a objednal si jen kola... :-) to by stačilo...když nad tím přemýšlím...za podobně výkonnou a vybavenou octavii už člověk dá bezmála 700 tisíc...a to už je velmi blízko k těm 800 tisíc...o podobně vybaveném a motorizovaném superbu už ani nemluvím...