Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Mercedes-Benz E 200 NGT – Koruna za kilometr

Jezdit na plyn se dnes vyplatí, provozním nákladům totiž nedokáže konkurovat ani diesel.
Zpět na článek
11. 10. 2011 09:36
11. 10. 2011 13:31
11. 10. 2011 16:23
12. 10. 2011 10:46
11. 10. 2011 14:40
11. 10. 2011 16:02
11. 10. 2011 17:15
11. 10. 2011 20:57
12. 10. 2011 13:16
12. 10. 2011 20:47
12. 10. 2011 21:34
17. 10. 2011 18:55
11. 10. 2011 16:15
11. 10. 2011 09:36
PRÉMIOVÝ PLYN
Nejen elektro-hybridy je garážový člověk živ... Tohle svojí logiku má, rozhodně pádnější, než si načerno suchým zipem upevnit do kufru propanbutanovou láhev z obi...

Ten dojezd je impozantní, ostatně vše se nese tradičně v duchu toho nejlepšího, co tato planeta do garáží nabízí. Ne snad, že by měl silniční člověk zažívat nákupní ajfry, jde o to, že je tu i tato možnost. A jsou jezdci, kteří i s odkazem na velkorysou kalouskovu obsenci povinosti platit silniční daň, právě tuhle možnost využijí.

Jinak velmi vychvaluji snímky, ten západ slunce vyšel přesvědčivě, a mercedesu to v něm neskutečně sedí :yes:
Rozbalit vlákno
14
11. 10. 2011 10:47
Re: PRÉMIOVÝ PLYN
Jen nadrz na CNG mela byt 2x vetsi nez na benzin. Takovy pomer by byl logictejsi.
Druha verze v kombinaci s vykonejsim motorem by tez nebyla na skodu.
Avatar - Bristol
11. 10. 2011 11:48
Re: PRÉMIOVÝ PLYN
je to dobrá alternativa vůči benzínu :-) a když je to člověk s velkým nájezdem tak se mu ten příplatek vrátí velmi záhy :-) škoda jen té nepříliš husté síti čerpacích stanic...to je asi tak jediným argumentem proti....
Avatar - Ronault.
11. 10. 2011 12:44
Re: PRÉMIOVÝ PLYN
Ano, nadpis odpovídá realitě, prémiový plyn. Tady je vidět, že M-B to udělal důkladně. Vše poctivě zapojil do palubních systémů, vše tak dobře vyladil, že auto na CNG dokonce lépe jede. Co si přát více? No možná jediné, zmenšit nádrž na benzín na úkor plynové a je vyhráno.... a určitě nabízet tuto možnost i u kombi. Dokázal bych si představit, že objetujuji i kus už tak obrovského kufru.
M-B :yes: :yes: :yes:
Avatar - Stefič
11. 10. 2011 13:17
Re: PRÉMIOVÝ PLYN
pak ještě přidat trochu více plnících stanic a bude to dokonalé ;-) Ale to už není problém M-B
Avatar - gld
11. 10. 2011 13:31
Re: PRÉMIOVÝ PLYN
Mercedes je v tomto veľmi progresívny. Plyn je nedocenené palivo. Arabáči ho pri ropných vrtoch pália ako odpad a pritom.. ale to je iná vec.

Najazdiť ročne viac km, idem do bhutánu a neváham ani sekundu.
Avatar - sargis
11. 10. 2011 15:29
Re: PRÉMIOVÝ PLYN
Dat za auto 1,15 mil Kcs a tak riesit plyn ako pohon je trosku...ehm. Ale nie som taxikar ani odbornik na fotosceny.
11. 10. 2011 16:01
Re: PRÉMIOVÝ PLYN
Merceces bohužel na plné čáře prohrává s VW Passat Eco-fuel, který ad jedna: má větší dojezd a větší nádrž na plyn, ad dvě: prodává se ve verzi kombi, ad tři: existuje dokonce i s pohonem 4x4, ad čtyři - stojí míň, ačkoliv toto je sporné, protože všichni logicky budou argumentovat image značky.
Avatar - Bristol
11. 10. 2011 16:18
Re: PRÉMIOVÝ PLYN
sorry ale porovnávat cenu mainstremu ve střední třídě a prémie ve vyšší střední je trochu mimo...kdo kupuje passata nekoupí mercedes a naopak... ;-)

jinak je pravda v tom, že za 1.2 mega kupovat plyn...ale zase kdo má nájezd a pro firmy...proč ne...jak říkám utracené péníze se vrátí rychle...
11. 10. 2011 19:27
Re: PRÉMIOVÝ PLYN
ano, napsal jsem za čtvrté, toto je sporné, co je podstatné, že pokud někdo hledá dobrou káru s CNG od výroby, nemá moc aut na výběr, konkrétně passata a E-klasse.
sám jsem se o E200 NGT minulé generace zajímal, tam byl dojezd cca 200 km, teď už je to o něco lepší ale pořád to představuje tankování 10-12krát a navíc ježdění přes půl města k čerpací stanici, která CNG umí. Kdyby to bylo ve verzi kombi, asi bych moc neváhal. Taky by se mi líbílo, kdyby to dávali i k jiným motorizacím. Takhle je to především pro taxikáře, tam bych neváhal ani chvíli.
Velké plus je zvuk auta, lepší než chrochtání dieselu...
Avatar - Bristol
11. 10. 2011 21:24
Re: PRÉMIOVÝ PLYN
tak jasně...kdo najezdí dejme tomu do 20 tisíc ročně...a to je absolutní většina fyzických osob tak vůbec nemá smysl o takovém autě uvažovat, to si radší za ty peníze koupí do mercedesu nějaký turbobenzín...a nebo si to éčko nekoupí za tu cenu vůbec a pujde raději do céčka...

ale jak říkáš...taxikáři a firemní klientela to jako alternativu k dieselu jistě uvítá...a když se k tomu přidá to že Ečko je nesmírně povedeným vozem s perfektní kvalitou tak to může být velmi lákavá nabídka... :yes:
Avatar - jazva
11. 10. 2011 16:19
Re: PRÉMIOVÝ PLYN
Hlavne Passat je o triedu menší, ty "na plné čáře"... >:-[]
Avatar - gld
11. 10. 2011 16:23
Re: PRÉMIOVÝ PLYN
Nerozumiem tvojej logike. Mercedes E je prototyp auta, ktoré toho má najazdiť veľa. Úspory teda budú viac než znateľné. Nehovoriac o ekologických bonusoch vo vyspelých krajinách pre autá na plyn.

Nechcem nikoho urážať, ale komentár v štýle "mať mega na auto a riešiť spotrebu" mi zaváňa sockárstvom.
11. 10. 2011 19:53
Re: PRÉMIOVÝ PLYN
Já zase nerozumím tvojí logice. Zkus si představit, že jsi manager, který si tohle auto opatří. Jezdíš po celé republice ale musíš myslet na to, že stanice na CNG jsou velmi zřídka dostupné, takže se na to dřív nebo později vy.se.reš a začneš tankovat benzín. Dejme tomu každá třetí nádrž bude na plyn. No a pak ti dojde, že sis mohl koupit obyčejný benzínový čtyřválec...
Avatar - gld
12. 10. 2011 10:46
Re: PRÉMIOVÝ PLYN
Snáď najprv použijem rozum, a zistím si dostupnosť čerpacích staníc na svojich najčastejších trasách. Keď jazdím po ***ákovoch, zvážim radšej dieslový motor.
11. 10. 2011 14:40
value
Ta spotřeba vypadá zajímavě, nemátě někdo osobní zkušenost, jak je to třeba se servisem, případně má někdo cng stanici doma, na kolik může přijít, díky:)
Rozbalit vlákno
10
11. 10. 2011 16:02
Re: value
CNG domácí cca 70 tisíc. Bez ní to "skoro" nemá smysl.
Avatar - Ronault.
11. 10. 2011 17:15
Re: value
Ani bych neřekl. Podle mě se i bez ní dá po republice jezdit, sice člověk častěji stojí na plničce. Otázkou je, co čeká v zahraničí.
11. 10. 2011 20:57
Re: value
Já bych řekl. Pokud nejsi z těch 15 měst, ve kterých je čerpací stanice CNG, tak jsi úplně nahraný. A pokud jsi, musíš neustále přemýšlet kam pojedeš a kde natankuješ. Můžeš nabrat samozřejmě benzín, ale potom to celé ztrácí smysl.
Podle mně je největší smysl CNG auta pro taxikáře. Tam není nad čím přemýšlet.
Avatar - Ronault.
12. 10. 2011 13:16
Re: value
Celkově je těch plniček více, není to dnes už takový problém. Dojezdnost kolem těch 350 km je dostačující pro cestu z Prahy do Ostravy, případně pár km dojedeš na benzín, i kdyby 30, tak je to pořád velká úspora. Není pochyb o tom, že rozměry nádrží by byly lepší naopak, ale není tomu tak. Za tu cenu provozu bych třeba já s takovým dojezdem byl ochoten jezdit.
Jinak já mám dojezdnost na LPG taky těch 350 km, i když jsem už udělal 450 km, ale LPG plniček je dnes u nás snad více než benzínek.
12. 10. 2011 20:47
Re: value
Je to velký problém. Jedeš z Prahy do Brna a musíš myslet na to, že i když máš jednání na jedné straně Brna, abys dojel zpátky, musíš natankovat na straně druhé. Což může být ve špičce zdržení hodinu. V Praze jsou čerpací stanice tři, ale všechny na stejné straně Vltavy.
Pro mně to dává největší smysl pro člověka, který jezdí nejvíc času po městě. Budeš in protože jsi eco, nebude to tolik žrát.
Avatar - Ronault.
12. 10. 2011 21:34
Re: value
Tak tohle byl problém i před lety s LPG... a hle... dočkejme času.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
13. 10. 2011 10:18
Re: value
V Praze jich je 6 (souhlasím, stále to není mnoho), rovnoměrně rozmístěné po celém městě.
17. 10. 2011 18:55
Re: value
Určitě je to nepříjemné, ale nedělal bych z toho takovou otázku života a smrti... Pořád je tam nádrž na benzín, na kterou zvládne Éčko ujet přes 1.000km, takže člověk nemusí ztrácet čas ježděním k čerpačce na CNG, když se mu to zrovna nehodí... Každý kousek cesty ujetý na CNG se počítá a šetří peníze, ale není z toho nebohýho auta nutný dělat invalidu, co nezvládá jezdit na benzín ;-)
Avatar - Ham.
11. 10. 2011 16:15
Re: value
Osobní zkušenost nemám ale kolegové z mateřské společnosti firmy kde pracuji sídlící v Mnichově používají asi 150 pašíků kombi 1,4 TSI na CNG a servisují je normálně u VW (jezdí po Německu a do německého servisu VW), myslím, že motor má něco kolem 100kW a nádrže jsou asi na 400 km dojezdu (plus samozřejmě nádrž na benzin s normálním dojezdem takže skoro stejná koncepce jako zde popisovaný MB). Servisní interval je stejný jako u benzinu.

Plnička za hubičku není ale za 100t se dá pořídit. Existují i menší ale ty pak plní dost dlouho, tam to může být i za 50 t.

[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Pekelná Micinka
12. 10. 2011 23:16
Re: value
Ty plničky ale předpokládají jednu nemilou věc. Musíš mít parcelu s přípojkou plynu a el. s třífázovým elektroměrem.