Peugeot 3008 si letos v březnu vysloužil titul evropské Auto roku. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 1.6 THP a automatickou převodovkou. Přesvědčil nás o svých kvalitách?
... osobně bych volil místo 3008 THP GT line, Seata Atecu 1.4 TSI. Cena jinde, jizdní vlastnosti blíže mému ridičskému srdci. Designově je sice výraznější Pažout, ale to bych v tomto případě oželel.
... se oba modely 3008 a 5008 dost povedli a i při osobním setkání a prolezení interiéru, nicméně má výtku k:
1.) cena je příliš vysoká, 874k za testovací model je hooodně přestřelená, tak o 100k
2.) 1.6 THP jen s automatem? What fhe f..? Zbytečně zvyšuje už tak vysokou cenu
3.) 3 hrnek u takhle vysokého a těžkého auta jako základ? Non sence...
4.) pohon 4x4 není? A nebude, pokud to nepřipraví Dangel = +100k minimálně
Chtěl jsem svou P5008 vyměnit za novou, ale díky cenové politice Peugeotu to neudělám +300k oproti minulému modelu je prostě moc :no:
2011, má už 6let tedy cca 2 roky po vypuštění na trh - to není konec cyklu ( viz mojeauto.cz). To že bylo se slušnou výbavou za super cenu je fakt ;-)
Nicméně dát skoro 900tis za Peugeota na podvozku nižší střední je dost úlet. Dal jsem si limit 750, což podle mě není málo, ale ani tak se tam s 1.6THP v Allure (+ doplnění výbavy) nevejdu. Dle kofiguratoru moje sestava 870k a na novinku sotva dostanu 100k slevu ... ;-\
Tak Zafira Turbo je momentalne anbidka, kterou jen tak nekdo netrumfne, a motor 1,6/200 koni je v ni podstatne potentnejsi, nez 1,6/160 koni v 3008. Lepsi ma Zafira i podvozek, je v ni vice mista atd atd... Pokud netrvas na znacce, tak nevahej, za chvilku uz Zafiry turbo nebudou...
Tak hlavně za (nějakou) chvíli už nebude ani Zafira sama sobě.
[odkaz]
Btw: Renault v tichosti nasadil do Espacu 1.8 TCe 225 a šoupnul ji i do nižších výbav, byť povinně s automatem. Už je i v českém ceníku. Tak snad se vzpamatují a po Kadjaru (1.6 TCe 165) vylepší nabídku benzínů i pro (Grand) Scénic.
Hezky, hezky, ted to jen vyzkouset a projet. No je fakt, ze Espace je proti Zafire hodne stylove, a tudiz hodne drahe... Te Zafiry bude Skoda (Kodiak). :-) Ale je fakt, ze era MPV skoncila, nastupuje era stylovych "SUV" a crossoveru a kdo ji nepodchyti, splace nad vydelkem. Timto zdravim BMW 2GT :-)
Nj, člověk by chtěl vtipně napsat něco o neBMW, jenže ono se těch nenáviděnejch 2AT/2GT prodalo v Evropě za 2016 přes 100,000 a jsou v těsným závěsu za lídry mainstreamu Touranem a Picassem. Tak proč by to vrtulky nevyráběly ? ;-)
Btw už přemýšlíš o nástupci sice ne hezkého, ale nejlépe v segmentu jezdícího autíčka ? Mám v živý paměti, jak jsem byl "vyplesklej" z jízdy s relativně obyč. 20d. Jsem každopádně napnutej jak kšandy, kam povedou tvoje kroky s omezením, které všichni známe, totiž že rodina je nejvíc.
Tak 2GT jezdí pěkně i v slabší verzi 218d 105kW, máme jednu v rodině. Je teda s automatem a upaluje pěkně. Auto je to zajímavé, ale pro moje potřeby malé a trochu dražší ;-)
J ase 2GT nesmeju, jezdi v ramci segmentu hodne dobre a o tom, ze hnaci retezec BMW je velmi efektivni a umi tak nabidnout asi nejlepsi pomer dynamiky a spotreby uz jsem neco napsal. Ostatne obcas, kdyz je nas trochu vic na jedno auto, tak je i 2GT v hledacku, no kazdopadne s benzinem a automatem :-)
No s tim nejlepe jezdicim autem se to ma asi tak: Mesic po skonceni zaruky a po celkovych 120tkm te nejlepsi jizdy v segmentu, zacal tak trosku hucet diferak. Predni, xdrivovy. Takze ten, ktery je namahan jen tak jednou za uhersky rok. Takze momentalne cekam, jak se zastupci premiove automobilky vyjadri ohledne nejake te kulance, pak bude nasledovat vymena a pak pujde X1 do sveta.
A co bude nasledovat?
Nova X1 to kazdopadne nebude, uz jsem ji jel a i pres evidentni snahu eliminovat typickou "vsechno vpredu" jizdu napriklad sofistikovanejsi predni napravou, nebo pres lepsi lepsi odhlucneni, je nova X1 jizdne ne krokem, ale doslova propadem nekam do hlubin prumeru.
Navic jsem zjistil, ze SUV ani crossover nepotrebujem, staci klidne sedan a z meho pohledu je to i nejlepsi volba mezi cena/vykon/vzhled.
A dobry a hezky zadokolkovy sedan uz nedela jen BMW ;-)
Také u P3008 vidím problém v ceně a nabídce jako takové. Sice konkurence umí být taky drahá, ale je to výsadou vrcholných verzí s 4x4, kterou P3008 nenabízí vůbec. Sám SUV bez 4x4 mám, jenže právě za úplně jinou cenu.
Mimochodem jel tu někdo P3008 s tou základní 1.2? :-)
Skúšal som ho s manuálom, a podľa mna ťahá, v často používanom spektre otáčok 2000-4000, slušne a lepšie ako atmo 2 lit. 170 PS, 210Nm, 1500kg z ktorého som presadol.
Aj Nemci si pochvaľujú:
[odkaz]
Krátce jsem si ho projel se stejným motorem a docela překvapil. Co bych vyzdvihl, je interiér. Na pohled perfektní volba materiálů a barev, velmi moderní tvary. To se prostě povedlo! Taky díky fyzickým tlačítkům pro infotainment nebo nahoře zploštěnému volantu působí i-kokpit mnohem dotaženěji než v 308. Volič převodovky se mi na rozdíl od redaktora líbil a dobře se s ním manipulovalo. Prostornost za mě v pohodě a na přístroje jsem viděl. 360° kamerový systém je šikovný, ale kvalita obrazu mě taky neohromila.
U 1.6 THP mi přijde velká škoda, že se nenabízí s manuálem. S automaty jsem dost nezkušený, nicméně jeho chování mi v 3008 nesedlo a nepomohl ani sportovní režim. Rozhodně bych volil levnější manuál, ale ten prostě není. Samotné 1.6 THP jinak nemám co vytknout, v této hladině určitě důstojnější než tříválec. Jízdně na krabici asi fajn, až na otravný lane assist.
Pořád platí, že SUV/crossover bych nebral a v předokolce už vůbec. Ale 3008 prostě musím nechat, že má fakt styl a není těžké se do ní zamilovat na první pohled. :-)
Souhlasím, je to fakt moc pěkný auto. Na živo jsem mu (designově) odpustil i interiér, ale ergonomicky pořád ne, škoda.
Doufám, že se na cenu podívají všichni ti, co včera a předevčírem nadávali, jak je hrozně předražený Karoq. Já si ho konfiguroval ve srovnatelné verzi s touto 3008 (1,5TSI DSG Style + pár prvků výbavy) a vyšel mě kolem 750tis. Vzhledem k tomu, že Peugeoty nejsou obecně nejdražší, mám cenu Karoqa za akceptovatelnou.
Pekne napisany test a dojmy :yes:
Co mi ale nejde do hlavy, ze dnes uz testerom nestaci 9s na 100km/h + 165koni a naviac pri aute tohoto typu ? Nieco je zle, ale autom to nebude. Ludia su uz neskutocne rozmaznani. Chcu mat sucasne pekne, rychle, pohodlne auto, s brutal akceleraciou a sucasne malou spotrebou, tahom vocpoda, velkym kufrom a miestom vnutri atd atd.
Treba si fakt uvedomit, ze toto sa da sucasne len za vela penazi a aj vtedy to nie je zarucene.
A naviac v tomto pripade GT line neznamena GTi.
Nechápem tomu, že slováci stále podporujete čechov a kupujete ich plechovice! Dávate im svoje prachy a oni tí pokryteckí čecháčkovia vás nakoniec iba podrazia. Vedia vás dokonale opiť rožkom 8-s >:-[] Aj nášho saganka odfajčil v podstate český podplatený komisár, .. taková je to rodina >:D Strčte si to vaše tsi někam do .... >:-[]