Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Peugeot 308 1.2 e-THP – Tři válce stačí?

Evropské Auto roku 2014 v podobě Peugeotu 308 je povedeným strojem. Jak si však bude rozumět se zcela novou přeplňovanou tříválcovou dvanáctistovkou?
Zpět na článek
14. 5. 2014 08:31
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
12. 5. 2014 17:22
12. 5. 2014 18:00
13. 5. 2014 22:40
13. 5. 2014 23:34
12. 5. 2014 22:31
13. 5. 2014 15:30
13. 5. 2014 16:57
13. 5. 2014 16:59
13. 5. 2014 17:29
14. 5. 2014 00:21
14. 5. 2014 08:40
14. 5. 2014 08:36
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
12. 5. 2014 22:39
12. 5. 2014 23:56
13. 5. 2014 09:26
13. 5. 2014 11:45
13. 5. 2014 10:12
13. 5. 2014 11:42
13. 5. 2014 19:04
13. 5. 2014 20:40
13. 5. 2014 22:39
13. 5. 2014 15:42
13. 5. 2014 23:11
13. 5. 2014 23:49
14. 5. 2014 18:06
13. 5. 2014 20:27
12. 5. 2014 16:44
Tři válce stačí?
Jestli je pravda, co se v testu píše, tak mě by ty tři válce stačily. Nepotřebuji žádný trhač asfaltu, stačí mi jen přesouvadlo z bodu A do B, navíc se mi 308 líbí i designově. A místo vzadu neřeším, jezdíme povětšinou ve dvou, ve třech.
Rozbalit vlákno
6
12. 5. 2014 16:50
Re: Tři válce stačí?
Mě jsou 3 válce nepříjemné, když je slyším venku. Ale o se svezení týče, není to nijak zvlášť poznat. Ten motor je hodně čerstvý, tak si soudy nechám, až bude z čeho hodnotit provozní spolehlivost, což je tomto segmentu důležité kritérium.
Jinak mě osobně se ta hnědá moc nelíbí, i když musím uznat, že křivkám karoserie docela prospívá. Osobně bych volil jinou barvu.
Avatar - maros
12. 5. 2014 18:53
Re: Tři válce stačí?
Tak se zeptej, jestli nemají u Pažoo jenom jeden válec.. třeba ti daji slevu na 350 a na ježdění z bodu A do B ti to přeci stačí, no ni?
12. 5. 2014 20:04
Re: Tři válce stačí?
Ozval sa pravý inteligent... Často takým, čo zfleku a bez náznaku uvažovania breptajú na počet valcov alebo nedostatočný papierový výkon, je škoda dať do rúka aj 30-ročný traktor...
Avatar - maros
12. 5. 2014 20:15
Re: Tři válce stačí?
Nad ničím nebrblám, jenom jsem poradil chlápkovi nahoře, že na přesun z bodu A do B mu stačí jeden válec.. čím míň, tím lépe a ještě ušetří. S čím máš problém?
Avatar - Misanick
12. 5. 2014 22:05
Re: Tři válce stačí?
Jeden válec mají skútry Peugeot a na přesuny z bodu A do bodu B za pěkného počasí stačí taky >:D .
Avatar - Ji/Ri
12. 5. 2014 23:57
Re: Tři válce stačí?
:yes:
Avatar - Verny_2013
12. 5. 2014 16:53
turbo 1,6 BMW
Nechce se mi věřit že by byl tříhrnek 1,2 od PSA lepší než 1,6 turbo od BMW kterou tam Pegueot montuje. Ta 1,6 co jsem testoval je výborný motor, naprosto srovnatelný s TSi od VW. Jediný jeho problém je extrémně dlouhé zpřevodování kterým to francouzi dost zazdili. Druhá věc je ta kaplička nad volantem, kterou PSA zazdil jinak opravdu celkem povedené auto. Ty řeči jak to někomu nevadí, nebo že to někomu i vyhovuje nechápu. Je to prostě naprostý ergonomický přehmat. Číslice jsou navíc titěrné s mizernou grafikou a tedy nejenže jsou zakryté pidi volantem ale navíc jsou samy o sobě špatně čitelné.
Rozbalit vlákno
10
12. 5. 2014 16:57
Re: turbo 1,6 BMW
Právě 1.6THP si prošlo docela slušnou "rozvodovou" peripetií. Jak u BMW, tak i u PSA. Pro PSA to bylo rozhodně bolestnější, než pro BMW, potažmo Mini. Uvidíme, jak si povede novinka.
Avatar - trapid
12. 5. 2014 17:43
Re: turbo 1,6 BMW
Rozvody a nadměrně se zasírající EGR, což se většinou čeká spíš u nafty než u benzínu.
Ovšem záležitost s rozvody je jak přes kopírák "TSI story".
14. 5. 2014 08:24
Re: turbo 1,6 BMW
jj, s rozvody jsem problém neměl, ale s EGR ventilem už jo - objeví se úžasná hláška "antipolution faulty". Vyčištěno a dalších 20tis km bez problému ;-)
Avatar - iudex
12. 5. 2014 17:22
Re: turbo 1,6 BMW
Ono tú 1,6THP si netreba jednak idealizovať, jednak zamieňať so silnejšími verziami. Táto má len 92 kW, čo je výkon, ku ktorému pri danom výkone ani turbo netreba a v porovnávačkách ju poráža i 1,4TSI či slabší dvojliter od Mazdy ako v dynamike, tak v spotrebe. Bol to skrátka motor spravený na preklenutie prechodného obdobia, kým Peugeot dokončí trojvalcové turbá a jeho osud je na konci.
Tiež je tu už spomínaná otázka neveľkej spoľahlivosti.
Takže i keď by som tiež mal veľké výhrady k trojvalcu, len tak automaticky by som neuprednostnil takýto podpriemerný štvorvalec.
Avatar - DoubleSix
13. 5. 2014 09:41
Re: turbo 1,6 BMW
1.6THP je se svými rozvody ještě větší průšvih, jak TSI od VW.
13. 5. 2014 12:38
Re: turbo 1,6 BMW
Bohužel pokud se nepletu u THP nešlo jen o rozvody. Ten motor se opravdu nepovedl... :no:
14. 5. 2014 08:25
Re: turbo 1,6 BMW
koukám, že si s ním asi nikdy nejel ...
Avatar - petrumr
13. 5. 2014 16:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
13. 5. 2014 14:18
Re: turbo 1,6 BMW
1.6THP by som nechal tak:
[odkaz]
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
14. 5. 2014 08:31
Re: turbo 1,6 BMW
"naprosto srovnatelný s TSi od VW"

Tak to nie je velka pochvala....
Avatar - kari.laz
12. 5. 2014 17:00
Více méně souhlasím...
S informacemi z testu. Motor mě opravdu velice překvapil (pokud ho hodnotím s konkurenčními motory). Po nastartování je na volnoběh tříválec patrný a málo kdo by si ho spletl, ale to platí jen venku. Po usednutí do auta je na volnoběh "téměř" neslyšný, což potěší. Jízda s ním je opravdu "snadná" Rozjezd je téměř "dieselový" a rozjede se to pomalu na volnoběh a to bez protestů. Pomáhá tomu i dobře dávkovatelná spojka s lehkým chodem a celkové sladění tak k autu tohoto zaměření sedí. Brzdy jsou na autě velice dobré a pro někoho, kdo nebude na takový nástup zvyklý to může zprvu působit až přespříliš. Ale celkově jsem s dávkováním problém neměl. S autem se dá jet po městě na čtvrtý rychlostní stupeň s otáčkami cca 1500ot/min a motor proti tomu neprotestuje a nedává svou nevoli k "podotčení" nijak znát. S reakcí na plyn úplně nesouhlasím, ta mi přišla dostatečná, obzvláště pokud je v autě příplatkový sportovní režim. Reakce se pak nepatrně zlepší, o trochu stuhne řízení a budíky se podsvítí červeně (místo bíle). Zvuk motoru začne více pronikat do kabiny a nutno podotknout, že na tříválec poměrně zajímavě. Obzvláště při snaze o rychlý nástup tempa je akcelerace na první tři rychlostní stupně působivá. Ale ani na šestý stupeň se nemusíte bát zrychlovat. Spotřeba se dá udržet bez problémů pod šesti litry. Podvozek je poměrně zdařilý kompromis. Ani po přejetí kanálu nepronikne dovnitř "tupé" bouchnutí a přitom jízda není tipicky "francouzskká". Sportovní auto to není, ale to nikdo neočekává.
Interier je zpracovaný celkem vzorně. Sedačky jsou pohodlné s dostatečným bočním vedením. Neobvyklá kaplička budíků je po chvíli příjemná a je na ní lépe vidět. Naopak ovládání přes dotykové rozhraní není úplně ideální, obzvláště ovládání ventilace aklimatizace mohlo být uděláno samostatně. Pak by jsem proti tomu nic nenamítal.
Malý volant se drží příjemně.
Celkově s hodnocením 4* souhlasím. Pokud by jsem to měl brát v rámci konkurence malých turbomotorů, tak by jsem se nebám 4,5*.
Rozbalit vlákno
4
12. 5. 2014 17:26
Re: Více méně souhlasím...
1.2 THP jsem ještě nejel. Ale se zbytkem souhlas :yes:
Avatar - Doval
12. 5. 2014 21:59
Re: Více méně souhlasím...
K zvuku motora v sportovom rezime: cital som, ze ten zvuk je dorobeny umelo, zrejme cez reproduktory.
Avatar - Ronault.
12. 5. 2014 22:30
Re: Více méně souhlasím...
Díky za postřehy :yes: Ad ventilace... dneska jsem ujel 120 km, za celou dobu jsem na klimatizaci nešáhl a to venku střídavě pršelo, prudce svítilo sluníčko, kolísaly teploty, prostě klima nastavená na automat v soft režimu to zvládla tak dobře, že nebyl důvod nic měnit a to jsem puntíčkář... takže asi bych i s tím dotykáčem dokázal žít, pokud by měl klimu opravdu inteligentní.
Avatar - kari.laz
13. 5. 2014 15:57
Re: Více méně souhlasím...
Já často měním nastavenou teplotu. Ráno, když vlezu do auta, venku sychravo, auto studené, tak si nastavím teplotu vyšší a pak jí zase snížím. Takže teplotu měním poměrně často. Větráky neřeším, mám to automatické. Každopádně je to jedna z věcí, kterou by jsem ocenil mít zvlášť.
Avatar - Uživatel_5340709
12. 5. 2014 17:10
Otázka zní:
Jestli třeba po roce dvou bude ještě vše u tříválu tak v pořádku, jako za stejnou dobu u 1,6 THP, který zajisté nebude mít problém. Teď to není myšleno techniky, výkonově a tak, tam to bude určitě v pořádku. Spíš jestli nebude třívál trošičku roztřesenější, když už nový, se občas tímto neduhem projevuje, viz. Ha-Tla-Patky, které po pár letech ježdění vydávají občas šílené zvuky, a při rozjezdech a nízkých otáčkách vibrují jak bezďák ráno na ulici na štědrý den. :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - petrumr
13. 5. 2014 16:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 5. 2014 17:22
New 308
Před týdnem jsem měl možnost 308 projet. Zatím se mi naskytla možnost řídit jen 1.6 HDI s 84kW. Na 1.2 THP jsem velmi zvědavý, její test mě teprve čeká. Zajímají mě hlavně zmiňované vibrace. Zda se motor při rozjezdu netrápí, či naopak při dojezdu ke křižovatce na vyšší rychlost. Ale dle zdejšího testu to vypadá na velmi slušnou motorizaci v rámci daného objemu.

Jinak mé postřehy ze samotného vozu: Co mě potěšilo, byla pozice za volantem (190cm), našel jsem bez potíží u 208 s výhradamy (hlavně utopená páka řazení), aniž bych měl volant "mezi nohama". Volant je opravdu malý, ale nijak to neobtěžuje. Po přesednutí do jiného vozu, vám jejich volanty připadají jako kormidla ;-). Sedačky mají slušné rozměry, čitelnost budíku je velmi dobrá. Řazení bylo také na slušné úrovni. Spojka měla příjemný dlouhý záběr což bych čekal spíš u benzinového motoru. Brzdy byly poměrně citlivé a zabírají hned z kraje. Osobně to nemám příliš rád, jízda pak není plynulá a vyžaduje trochu soustředění a zvyku. Jejich výkon je v pořádku.
Vyzdvihl bych hlavně odhlučnění kabiny. ať už od proudícího vzduchu, tak od podvozku, utlumení vibrací a celkové izolace od okolí. Podvozek je ve městě velmi příjemný a poradí si i s propadlými kanály.

Co mě však otravovalo byl dotykový displej. Přitom by stačilo tak málo a nechat panel klimatizace, tak jako u 208. Nechci se utápět klikáním v podmenu jen kvůli změně teploty...Jinak interiér působí velmi čistě.

Ceny příplatků jsou přijatelné. A já byl překvapen, že po dovybavení na podobnou úroveň je auto až o 40tis levnější než srovnatelná Kia Ceed. Startovací cena je vyšší, ale to už je u peugeotu standart, vyvažuje to bohatá výbava.

Za mě příjemné auto, na které se dá i dívat :-)
Rozbalit vlákno
10
Avatar - trapid
12. 5. 2014 18:00
Re: New 308
K cenovému srovnání se Ceedem.
Tohle mě u Kii Ceed dost štve. S novým (teď už ne) modelem v r. 2012 nastavili ceny dost vysoko. Startovací cenu pak ještě o cca 10. tisíc zvedli a Kia Ceed tak přišla o výhodu levného vozu. Navíc - nevím jak u jiných značek v nižší střední, ale u Kii vám ceníkovku sníží maximálně o 10-15 tisíc. Víc ani ťuk.
Chápu, že za tuto cenu jde o opravdu kvalitní vůz (dle některých srovnání je kvalita v dané třídě jedna z nejvyšších), má skvělou záruku a v případě programu 777 dokáže ušetřit několik desítek tisíc za garančky v následujících letech.
Ale hoši v Kii by si měli uvědomit, že pořád je to "jen" Kia a vysokou cenou z toho prémii neudělají.
13. 5. 2014 22:40
Re: New 308
To je divný, přítekyně dostala 30 000 slevu od KIA a dalších 30 000 od prodejce. Sleva 30 000 teda platila jen do konce února, teď je jen 10 000, ale zase dávaj nějaký doplňky od Thule, tak se to vyrovná. Výbava Exclusive + paket Techno 1 + Vision Style + pneu Michelin rovných 400 000, kombi 1.6 benzín. Ty prohlídky zadarmo + materál platěj jen pro Exlusive. Pro nižší stupně výbavy je grátis jen práce.
Avatar - trapid
13. 5. 2014 23:34
Re: New 308
Tak to zní zajímavě.
Když jsem se ptal já, nabízeli mi maximálně 15 tisíc a to u více prodejců.
Je však pravda, že to je už 1,5 roku a ještě doprodávali skladovky předchozího modelu.
Asi se budu muset znovu poptat ;-) .
Avatar - Cuba66
13. 5. 2014 15:30
Re: New 308
Dotykový displej a změna teploty - proboha, kolikrát měníš u automatické klimatizace během jízdy teplotu? Já si to nastavím jednou a už to tak mám celé léto ;-)
Avatar - petrumr
13. 5. 2014 16:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
13. 5. 2014 16:59
Re: New 308
Když se jedeš projet, musíš všechno zkusit, ne? ;-)
Avatar - petrumr
13. 5. 2014 17:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 5. 2014 00:21
Re: New 308
Měním dle potřeby a to mám automatickou klimu...když jedu na večer a jsem unavený, dávám chladnější. Přítelkyně jako spolujezdec má ráda teplejší vzduch. A já si ho také někdy naladím. Prostě měním i za jízdy dle potřeby a proč proklikávat na displeji, když na to existuje tlačítko, co najdu i hmatem.

Tohle je dle mě přešlap. Zbytečná úspora, pokud i levnější 208 panel klimatizace má.
Avatar - kari.laz
14. 5. 2014 08:40
Re: New 308
Já mám taky automatickou dual a měním teplotu denně. Po ránu, obzvláště v těchto dnech, si dám teplejší, pak zase uberu. V létě měním teplo taky podle nálady.
Avatar - maros
12. 5. 2014 18:40
Nekupovat nic, čeho se dotknul Francouzký odborář
.. a tento hnus už vůbec ne.
Rozbalit vlákno
25
12. 5. 2014 20:09
Re: Nekupovat nic, čeho se dotknul Francouzký odborář
Hore som iba pochyboval o tvojej inteligencii, teraz som si už celkom istý.
Avatar - maros
12. 5. 2014 20:17
Re: Nekupovat nic, čeho se dotknul Francouzký odborář
Opět a zase, s čím máš problém? Jestli chceš živit francouzkého odboráře a nevadí ti, že se bude šetřit na tobě, tak si tu francouzkou nádheru kup.
12. 5. 2014 21:31
Re: Nekupovat nic, čeho se dotknul Francouzký odborář
:-) neviem s cim mas ty problem ... ked nemas rada francuzov tak tu nechod a netrep blbosti lebo davno nieje ten francuzsky odborar najhorsi ...ja si tiez necitam tie zvasty o vw a nechodim hejtovat nech uz zastavas cokolvek (vw som dal len ako priklad necitam napr ani o honde ) :-)
Avatar - maros
12. 5. 2014 21:51
Re: Nekupovat nic, čeho se dotknul Francouzký odborář
... a který odborář je horší? Kde je větší socialismus než ve Francii?
12. 5. 2014 22:02
Re: Nekupovat nic, čeho se dotknul Francouzký odborář
ak chces riesit toto najdi si iny portal alebo neakeho psychologa aby ta zbavil zabacej choroby :-)
12. 5. 2014 22:10
Re: Nekupovat nic, čeho se dotknul Francouzký odborář
doprial by som ti aj viac :no: ak by ti to pomohlo
Avatar - petrumr
13. 5. 2014 16:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 5. 2014 21:42
Re: Nekupovat nic, čeho se dotknul Francouzký odborář
A s čím máš ty problém? Moje rada: Pokud se ti nelíbí francouzský auto, tak proč to musíš veřejně ventilovat? Nechej si tenhle názor pro sebe a realizuj se pod jiným článkem o jiné značce, která je ti milejší.
Avatar - maros
12. 5. 2014 21:50
Re: Nekupovat nic, čeho se dotknul Francouzký odborář
Chci jenom poradit lidem, kterým je ještě pomoci, že oholená, socialistická kára fakt není žádné terno. Ale když se někdo chce spálit sám, tak prosím.
12. 5. 2014 22:06
Re: Nekupovat nic, čeho se dotknul Francouzký odborář
[odkaz]
a co povies na toto?
12. 5. 2014 22:30
Re: Nekupovat nic, čeho se dotknul Francouzký odborář
ked slova nestacia potom uz len :no: ? pokojne vypalcuj sa ;-) zajtra to bude mozno lepsie
Avatar - Cuba66
13. 5. 2014 15:31
Re: Nekupovat nic, čeho se dotknul Francouzký odborář
:-) no přece voholená socialistická kára!!
Avatar - Andromeda
12. 5. 2014 23:27
Re: Nekupovat nic, čeho se dotknul Francouzký odborář
Tak si kruci kup echt kapíkový korejský kousek, a neotravuj 8-s
Avatar - Ji/Ri
12. 5. 2014 23:54
Re: Nekupovat nic, čeho se dotknul Francouzký odborář
On tu adoruje čínského Cayenne.... je to blbeček , který si jen léčí komplex. Dávám mu den, maximálně dva a jde do ignoru...
Avatar - Ji/Ri
12. 5. 2014 23:52
Re: Nekupovat nic, čeho se dotknul Francouzký odborář
...tobě už není pomoci.... :-( 8-s .... ale nevím, proč se rozčíluješ? ...vždyť ty brázdíš cesty v čínských kopiích, ne?
Avatar - Andromeda
12. 5. 2014 22:33
Re: Nekupovat nic, čeho se dotknul Francouzký odborář
Koho Ty živíš ??? Tebe živí rodiče, a na webu takovéto tupé kecy ... Tlachy, kecy a novinové výkřiky stejně intelektuálně zdatných IQ, jako jsi Ty ... Množíte se snad exponenciálně ... Tolik koncentrované idiocie , co se dere poslední dobou nejen na monitory je děsivé ... Z exotů standartem - skličující relita ... :-(
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
14. 5. 2014 08:36
Re: Nekupovat nic, čeho se dotknul Francouzký odborář
Chlape, ty si zil poslednych par desatroci pod skalou, vsak....

Odbory ma VAG (VW, Skoda, Seat...), odbory ma Ford, v USA aj v Europe, GM (rovnako v USA aj v Europe), odbory maju Japonci v UK...

Alebo mas problem len s francuzskym odborarom? Fakt je, ze francuzske auta historicky kvalitou ci spolahlivostou neoslnovali, ale tvoj prispevok ide dost vyrazne za hranicu internetoveho trollingu a nebezpecne atakuje hranicu ludskej hluposti...
12. 5. 2014 21:40
Re: Nekupovat nic, čeho se dotknul Francouzký odborář
Naprostý souhlas :yes:
Avatar - Hammunasakra
12. 5. 2014 21:02
Re: Nekupovat nic, čeho se dotknul Francouzký odborář
Nech se vyšetřit >:D
12. 5. 2014 21:40
Re: Nekupovat nic, čeho se dotknul Francouzký odborář
Přeji si, aby tě nikdy v životě nepotkalo to, že bys musel sednout do čehokoli čeho se dotknul francouzský odborář, protože potkat tě potom na silnici by bylo o život tvůj i můj :no: :no: :no:
Avatar - Ronault.
12. 5. 2014 22:32
Re: Nekupovat nic, čeho se dotknul Francouzký odborář
Jdi otravovat lidi na server, kde to ocení, třeba na novinky.cz, šašku počmáranej.
Avatar - Ji/Ri
12. 5. 2014 23:55
Re: Nekupovat nic, čeho se dotknul Francouzký odborář
.... kde se ten smrad vyrojil? ... to je jak houby po dešti v poslední době....
Avatar - maros
13. 5. 2014 11:35
Re: Nekupovat nic, čeho se dotknul Francouzký odborář
:yes: teď jsi mu to nandal
Avatar - Ji/Ri
13. 5. 2014 15:38
Re: Nekupovat nic, čeho se dotknul Francouzký odborář
vemte se s giglitem, mariankem a 007 za packy a utíkejte
13. 5. 2014 14:27
Re: Nekupovat nic, čeho se dotknul Francouzký odborář
No je pravda, ze maju urcity problem s konstrukciou techniky - elektronika a poddymenzovane zadne tlmice v 307cke, mokry FAP a jeho umiestnenie na 1.6HDI, klukovky bez zmeny prebrane zo stareho 2.0 do noveho 2.0HDI, ktore potom pod zatazou praskali, karbonovanie, preskakovanie rozvodov a strata kompresie u 1.6THP... Aspon niektore by Nemec alebo Japonec riesil uplne inak.
Avatar - rohYpnol
12. 5. 2014 18:51
Achillova pata
P 308
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 780

Golf
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1190
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 860

Peugeotu prostě schází 7 až 8 cm, nebál bych se napsat i reálně cca 10 cm pro kolena zadních cestujících. Přitom délka vozů je prakticky shodná. Jak to napsat slušně, kde ten prostor ve Francii prošustrovali? Rozvor je taky téměř shodný, tedy o co je menší, o to je P 308 cca vyšší.

Pro mě je P 308 vůz, do kterého se pohodlně sám za sebe neposadím a prostorností je na tom pro moji postavu hůř než P 2008. A to mě velmi mrzí, tím spíš, že P 307 prostorností naopak vynikal... ;-\
Rozbalit vlákno
24
Avatar - maros
12. 5. 2014 19:00
Re: Achillova pata
U Peugeotu se šetřilo vždy a zásadně u zákaznika, kde jinde? Je to drahé, malé, s rozporuplným interiérem a designem celkově, v prověřené francouzké kvalitě. No, čekal jsem od automobilky která prostě musí prodavat trošku více.
Avatar - rohYpnol
12. 5. 2014 19:08
Re: Achillova pata
naopak, kvalita, tedy ta vnímatelná, je na vemi dobré úrovni. malé? Rozhodně ne, rozměry srovnatelné s Golfem.
12. 5. 2014 19:42
Re: Achillova pata
Prostor vzadu řeší SW.
12. 5. 2014 19:55
Re: Achillova pata
Údajně příliš ne, rozvor se zvětšil proti HB o 11 cm, ale sedadla se posunuly jen o 3 cm.
[odkaz]
Avatar - rohYpnol
12. 5. 2014 21:01
Re: Achillova pata
bohužel, kombi to zřejmě taky nevytrhne. Ale tady se budou každé cm počítat, takže s verdiktem počkám až naživo.
12. 5. 2014 21:09
Re: Achillova pata
Jo, chce to vyzkouset, ale problem by to uz byt nemel, dle recenzi, co jsem cetl.
Avatar - rohYpnol
13. 5. 2014 14:07
Re: Achillova pata
Tady proběhl test 308 SW

[odkaz]
12. 5. 2014 20:07
Re: Achillova pata
Tak to sa skús nacpať do focusu dozadu. Mne sa to nepodarilo.
Avatar - rohYpnol
12. 5. 2014 21:00
Re: Achillova pata
Focus je na tom o fous (ale ten podstatný) líp. Ne že by exceloval, ale za sebe se posadím.
Avatar - Typhoon
12. 5. 2014 22:33
Re: Achillova pata
Nevím jak ostatní, ale mně se nikdy nepodařilo posadit se sám za sebe. A nedej bože, abych u toho ještě jel. ;-)
Avatar - rohYpnol
13. 5. 2014 09:39
Re: Achillova pata
tak to ani nevíš, o co přicházíš ;-)
12. 5. 2014 21:44
Re: Achillova pata
Souhlas, vzadu je v Peugeotu opravdu málo místa. I když měříte normálně, těžko se tam vejdete.
Avatar - Cuba66
13. 5. 2014 15:36
Re: Achillova pata
Jo, je tam málo místa. ALE - měřím 187cm při váze 84kg a pokud si nastavím v 308ce sedačku podle sebe a zkusím se posadit dozadu, ještě nějaký cenťák před koleny mám. Ono jde totiž o to, že většina rádobyodborníků v autě leží. Často si sednu do auta, jehož řidič měří o 10cm méně než já a skoro nedosáhnu na volant :-). Až jsem si říkal, jestli nemám nějaký zakrslý ruce, ale kontrolní měření to nepotvrdilo >:D
13. 5. 2014 15:39
Re: Achillova pata
Ti jsou cílovou skupinou crossoverů, neb z ležení za volantem je brzy budou bolet záda... Proto se tato kategorie tak rychle rozvíjí >:-[]
Avatar - Ronault.
12. 5. 2014 22:36
Re: Achillova pata
Už to tady padlo, SW to řeší, místa vzadu je dle všech, co zkoušeli, o dost více a tak to bylo vždy. A tento francouzský přístup platil často, viz Megane nebo i minulá 308, která v SW byla mnohem prostornější. Logick,y ti, co chtějí hatchabck nejdou pro rodinné auto a vzadu nikoho nevozí. Ti, co chtějí rodinné auto, ty tlačí Peugeot do připlacení si za kombík nebo MPV. Samzřejmě jsou tací, co nabízí i místo vzadu v krátké verzi, třeba Civic, ale ten nanbízí kombi. a mimochodem, neznám moc lidí, co si koupili NOVÉ rodinné auto nižší střední třídy v karoserii hatchback, vlastně nikoho, všichni mí kolegové mají kombíky, hatchback jen ti, co jsou single nebo mají doma ještě jednoho kombíka pro rodinné účely, toliko průzkum trhu.
13. 5. 2014 07:00
Re: Achillova pata
Civic nenabízí kombi?
Avatar - rohYpnol
13. 5. 2014 09:33
Re: Achillova pata
Ne, my do rodiny např. kupovali HB. Proč? Protože prostě nepotřebujeme tahat zbytečné m3 vzduchu k ničemu. Mladá rodina asi koupí kombi, protože bude tahat kočárek a dětské harampádí, ale pokud máš děti alespoň trochu odrostlé, tak jediné, co potřebuješ, je, aby tě dítě haxnama netlačilo do zad při řízení...
Avatar - Ronault.
13. 5. 2014 11:25
Re: Achillova pata
Jak my? Pokud vím, tak jsi orientačně stejně starý jako já, máš vlastní auto. Kolikrát za poslední rok jsi jel na zadních sedadlech? Já ti to napočítám přesně u nás doma - 0 za posledních 5 let. Když už se někdo z odrostlých potomků vyskytne doma a jede se někam ve 4 lidech, dozadu jdou vždycky ti menší - ženy a nikdy to není dlouhá trasa, společně na dovolené nejezdíme už léta letoucí. A rodina mající děti prostě potřebuje kufr.
Vožení zbytečných metrů krychlových v kufru je pseudofráze, takový výkřik.
Avatar - rohYpnol
13. 5. 2014 11:37
Re: Achillova pata
Za poslední půlrok možná 2x? Nehovořím o odrostlých dětech, ale o tom, že máš dítě řekněme náctileté, možná jsem to napsal nepřesně. Ono tedy když už jsme u malých dětí, tak až do auta dáš autosedačku a malý špaček tě bude nohama kopat do opěradla, tak brzo zjistíš, že rodinné auto není jen o kufru ;-)

Vození prázdných m3 není výkřik, odvíjí se od toho, jak auto využíváš. A je dost těch, kteří zcela zbytečně vozí prázdné litry v kufru jen proto, že prostě mají fobii z toho, co kdyby náhodou... Pro normální fungování ti bohatě stačí i do rodiny s náctiletýma dětma HB. Na dovolenou dáš rakev na střechu a no problem.

Pokud taháš kočár, máš chalupu, vozíš přepravky na zelný trh nebo se každý prodloužený víkend stěhuješ na chalupu za Prahu, pak logicky zvolíš kombi.
Avatar - Ronault.
13. 5. 2014 13:10
Re: Achillova pata
Pro náctlité je to jinak? Potřebují kola, sportovní náčiní atd, potřeba kufru přestane někdy kolem dvacítky při odchodu na VŠ.
Kopání do sedaček v kombíku se dít nebude, místa tam je více... resp. bude, i když budeš mít prostoru jak v superbu... jestli jsi někdy vezl za sebou dítě do 5 let v sedačce...
Avatar - rohYpnol
13. 5. 2014 13:46
Re: Achillova pata
Ale jdi ty, na 90% sportů ti stačí dát věci do báglu. A pro cyklistiku existuje střešní nosič a pokud děláš kanoistiku, windsurfing, kiteboarding, skibob či já nevím co, tak tě ani ten kombajn nespasí :-!
Avatar - Ronault.
13. 5. 2014 14:22
Re: Achillova pata
4 lidi na lyže s lyžáky a zavazadly už s kufrem velikosti Golfu mají problém. Totéž platí pro letní dovolené. Kolega má Orlando a děti od 7-12 let, na dovolenou mu nestačí ani to Orlando s zahrádkou na střeše. K tomu má ještě Fusiona, tam malý kufr stačí, stejně tak v něm manželka převáží děti do školy, které sedí vzadu.
Avatar - petrumr
13. 5. 2014 17:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
13. 5. 2014 22:58
Re: Achillova pata
brzo bude stačit napsat Orlando není >:-[] ;-\
Avatar - rohYpnol
12. 5. 2014 19:05
Francouzská gilotina
Přijde mi, že Peugeot to opět vzal tak nějak za špatný konec, titul netitul. Z nového Peugeotu jde cítit obrovský kus práce, spousta věcí je na něm velmi povedených. Jenže proč si to ti frantíci sami komplikují, když věci nedotáhnou až do konce?

O prostornosti byla řeč, takže pokud máte cca 184 cm a nechcete vůz "2+2", budete mít zřejmě problém. Dále nám tu ale visí otazník nad novým uspořádáním volant-sedadlo-budíky. Mohlo by to být všechno fajn, ale proč má volant tak malý rozsah seřízení?

Materiály, pocit bytelnosti, všecko fajn. Vzhled konečně taky dostal ten správný směr větru, i když vane z golfového hřiště...

K tomu motor - zřejmě zatím nejpovedenější z downsizingových 1.2 až 1.0, kdy jedinou zásadnější výtkou budou nejspíš vibrace. Motoru bych se vůbec nebál, tím spíš, že vůči THP to už o moc hůř dopadnout nemůže.

Takže nevím, Peugeote, ... Snad prodloužený kombi odstraní pro mě největší slabinu - prostornost. Ale konkurentů je tolik a žádný nepůsobí pro mě tak polovičatě. P 308 je z jedné půlky úžasný kousek, z té druhé ale naopak nečekaný propadák. V průměru to tedy v důsledku vychází, ale konkurence takto výrazné výkyvy prostě nemá.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Ronault.
12. 5. 2014 22:37
Re: Francouzská gilotina
Viz nahoře, trochu se rozhlídni po okolí, kdo si kuopuje hatchbacky a kdo kombíky.
Avatar - rohYpnol
13. 5. 2014 09:29
Re: Francouzská gilotina
Ne, tohle neberu. Prostornost se prostě nedá omluvit tím, že si máš koupit MPV nebo raději rovnou něco většího, když ti to nestačí. Seděl jsem snad ve všech konkurentech, snad až na Mazdu 3, a nikde, opakuji nikde to nebyla taková bída.

A jestli jsem tu kritizoval za prostornost Focuse, kde jsem se za sebe přeci jen usadil, pak P 308 prostě zasluhuje kritiku dvojnásob. A tím spíš, že 307, nedej bože 307 SW v prostornosti doslova vynikaly, si kritiku nová 308 zaslouží trojnásob :-!

Co se kombi týká, pak opakuji, celkové prodloužení +11 cm, ale prodloužení pro místa vzadu údajně jen +3 cm. Na verdikt si počkám, ale 3 cm i tak znamenají málo.
Avatar - Ronault.
13. 5. 2014 11:26
Re: Francouzská gilotina
V auto7 je už test kombíku a píšou jasně, že místa vzadu je dostatek.

Já to neomlouvám, ale vysvětluji. Je to marketingový záměr. Když bys měl základní verzi s obrovským interiérem, dostatkem výkonu a nízkou cenou, kdo by si připlácel za více?
Avatar - rohYpnol
13. 5. 2014 11:41
Re: Francouzská gilotina
Kdo by si připlácel? Podle tvé logiky každá rodina, která nemůže existovat bez 600+ dm3 >:-[] ;-)

O tom, že místa je dostatek, si nechám vyprávět pohádku před spaním. Taky jsem si přečetl test P 208, kde v SM napsali, že místo vzadu je bezkonkurenční 8-s ...

Ono totiž obvykle pokud je autor testu skutr, pak obvykle hodnocení prostornosti je naprostý blábol.
Avatar - Ronault.
13. 5. 2014 13:11
Re: Francouzská gilotina
Samozřejmě si připlácí ti, co kufr potřebují, co je na tom k nepochopení? :-O
Avatar - rohYpnol
13. 5. 2014 13:39
Re: Francouzská gilotina
K nepochopení je to, že objem zavazadelníku a prostor pro zadní cestující jsou dvě zcela nezávislé věci a i když nepotřebuji velký kufr, tak prostor pro nohy vzadu potřebuji vždy, když jezdím víc jak ve dvou :-!
Avatar - Ronault.
13. 5. 2014 14:20
Re: Francouzská gilotina
Tak tedy rodiče více využijí kufr než místo vzadu, protože my jsme odrostlí a když už jedeme v jednom autě, je to kousek, žádné hodinové trasy. Zatímco kufr se využívá velmi často... a podobně smýšlí velká část klientely, proto u nás lidi kupují tolik kombíky. Je to jen podceňování zákazníka a dělání z něj hlupáka, že si zbytečně kupuje kombíky aby převážel vzduch. A i kdyby to využití nebylo ani 10%, nijak to není důvod kombík nenabízet, ba naopak. Stejně tak drtivá většina lidí nevyužije auto v terénu nebo 4x4 a jejich obliba roste, ačkoliv jejich prostornost vzadu je často menší než v nižší střední třídě.
Avatar - rohYpnol
13. 5. 2014 15:08
Re: Francouzská gilotina
Ale to je o čem stále hovořím. Záleží na způsobu využití. Asi mě špatně chápeš, já např. nikde nenapsal, že kombajn je k ničemu a že je zbytečný. Naopak je velmi dobře, že se kombajn stal v nižší střední povinností.

U 308 vítám verzi kombi tím spíš, že prostor vzadu je prostě u 5D jednoznačný podprůměr.

Jediné co tvrdím je, že spousta lidí kufr prostě nevyužije a zcela zbytečně vozí prázdné dm3 jen z jakéhosi předsudku... Měli jsme např. v rodině Octavii 1 a kufr jsme všeho všudy naplnili vyjma stěhování snad 2x a i když jsme ve 4 jeli na dovolenou, tak byl plný sotva ze 2/3.
Avatar - Auto CZ
12. 5. 2014 20:34
Tlácháni ideológov ACZ
Tak ako hrstka politbira v dobe normalizacie trepala narodu ako sa nam zjavia svetlejsie zajtrajsky, tak skupinka (mam pocit, ze je to iba par pisalkov pod viacerymi profilmi sa obuva do vsetkeho co nie je schade a folsvagina). Dobre sa citaju tieto taraniny, hadam do zajtra sa tu zjavi aspon 158 prispevkov.. Potom pride i kuzelnik z Vrchlabi 8-s
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ronault.
12. 5. 2014 22:39
Testér...
Musím na počátek napsat jedno - pěkný test :yes: Na nováčka v redakci a celkovou úroveň testů poslední doby :yes: :yes: :yes:

Jen otázka. Šlo by srovnat s silnější 1,2 TCe 94 kW? Podle všeho taky velmi podařený motor (energičtější proti slabší 88 kW verzi)... a případně s 1,0 EB Fordu. Tam mi dělal potíže rozjezd, prostě pod 1200ot není krouťák žádný...
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Ji/Ri
12. 5. 2014 23:56
Re: Testér...
Souhlas... to bylo první po dočtení.... :yes:
13. 5. 2014 00:33
Re: Testér...
Mám stejný názor, pěkný čtení :yes: :yes: :yes:
13. 5. 2014 08:33
Re: Testér...
V prvé řadě díky za pochvalu, cením si toho. :-)

Se silnější 1.2 TCe jsem bohužel nejel, oproti slabší variantě s 85 kW bych dal však přednost tříválci od Peugeotu, který je dynamičtější a úspornější. Co se týče rozjezdů, tak na rozdíl od litrového Ecoboostu s nimi opravdu není problém, pro běžné rozjíždění stačí naprosto stejné množství plynu jako u většiny čtyřválců. Pro více dojmů by to však chtělo tyto motory porovnat přímo, opět bych však nejspíše dal přednost motoru Peugeotu.

S pozdravem, Ondřej Chamilla
Avatar - Enthusiastic.driver
13. 5. 2014 08:59
Re: Testér...
Já sem vám říkal, že bude dobrý >:D >:-[] Uvidíme, co předvede s Caymanem GTS...
13. 5. 2014 09:26
Re: Testér...
Ano test je pěkný.

V porovnávacím testu SM porazil 1.2 e-THP 1.0 Ecoboost dost přesvědčivě.
Lepší dynamika při pružném zrychlení na všechny kvalty (4, 5, 6)
Nižší otáčky při 130 na dálnici
Nižší spotřeba (D5 Pha-Zdice plus okresky Zdice-Lány 6,5,vs 7,1 l/100, podle pp)
Lepší průběh výkonu a díky němu dospělejší rozjezdy 308, táhne plynule od volnoběhu, Ford je dole slabý a tudíž dost náchylný na zdechnutí při rozjezdech při neopatrnější manipulaci se spojkou.
Jediné slabé místo 1.2 e-THP je teoretické, na válcové zkušebně zjistili průběh výkonu, který vypadá jako dva velbloudí hrby (první vrchol výkonu při cca 3800 ot, pak propad a znovu nárůst a druhý vrchol při cca 5600 ot. přičemž to pocitově prý není skoro patrné a maximální výkon 85 kW je o 11 kW méně než udává výrobce.
Pro úplnost nutno dodat, že Ford byl o 110 kg těžší a byl ve verzi SW (308 byl HB).
Asi jen další potvrzení pravidla objem ničím nenahradíš tentokrát v podání turbomotorů.
13. 5. 2014 11:45
Re: Testér...
Já bych to spíš srovnal s nejsilnější 1.2 TCe 97 kW. Osobně bych obětoval pár deci na spotřebě ve prospěch větší kultivovanosti a asi i spolehlivosti.
Avatar - rohYpnol
13. 5. 2014 12:51
Re: Testér...
ano, když tu testy někdy kritizuji, pak myslím, že bych měl i chválit. A tady to bylo fajn :yes:
Avatar - 3_diamanty
13. 5. 2014 10:12
krasne auto
osobne by som asi nemal problem ist do 308micky aj ked mam k francuzom istu nedoveru nebudem to tajit , .... peugeoty mam ale vazne rad a sympatie k znacke su vzdy dost dolezite a rozhoduju pri kupe aut u nemalej vacsiny uzivatelov..... osobne som rad ze z P308 sa uz stal pekny nizky hatch a uz to nie je take to vajce alebo MPV ako predosla 308 a 307....... konecne je p308 krasny nizky hatch.... vidim v nom dokonca staru dobru 306tku proporcne kompaktnostou a charizmou ;-)

je to vsetko ok... opat len skoda zase toho displeja ktory ma byt na vsetko.. osobne by som kludne bral verziu v zaklade bez dotykaca cize vybavu access.... myslim ze by mi to takto viac vyhovovalo.... a je aj v kombinacii s 1,2 THP ( 80KW ) .... nemam skutocne vyhrady... postacovala by mi aj zakladna vybava aj zakladne THPecko.... :yes:
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Francuz
13. 5. 2014 11:33
Re: krasne auto
Nedoveru mas na zaklade nejakych vlastnych skusenosti?
Avatar - maros
13. 5. 2014 11:42
Re: krasne auto
Všichni co mají, nebo měli Pežota mají jenom špatné zkušenosti 8-s
Avatar - rohYpnol
13. 5. 2014 12:49
Re: krasne auto
a nejhorší zkušenosti s pežotem mají ti, co ho nikdy neměli, že 8-s >:-[]
Avatar - Francuz
13. 5. 2014 12:53
Re: krasne auto
:-) vtipalek. Preco mas potrebu sa vyjadrovat k niecom, k comu nemas co povedat?
Avatar - kari.laz
13. 5. 2014 14:39
Re: krasne auto
Tak v tom případě jsem měl vždy nějaký speciální kousek, který vyrobili s důkladnou pečlivostí, protože špatné zkušenosti nemám.
Avatar - Francuz
13. 5. 2014 15:23
Re: krasne auto
aaa to bude len nejaky traged co jazdi na hrdzavej felicii :-) konkretne mam teraz sice C4 a nie peugeot ale ani s tym ziaden problem nemam. V rodine mame dost franczuzskych aut a nikde ziaden problem. Pre mna je problem s Francuzskymi autami len fama. Ked sa mi zacne moje kazit zmenim nazor. Za to s VW mam presne opacne skusenosti :-)
Avatar - kari.laz
13. 5. 2014 16:01
Re: krasne auto
Já problémy s VW taky nezaznamenal. Byl jsem svědkem docela dosti problémových aut. Jak Francouzské, tak německé (a jiné) produkce. Všude se může něco vyskytnout. Každé auto má něco.
Avatar - Francuz
14. 5. 2014 08:07
Re: krasne auto
Súhlasím. Ale ako som pisal, zatial nic vazne s PSA autami sa mi nestalo.
Avatar - maros
13. 5. 2014 19:04
Re: krasne auto
Jsi dealer Peugeotu? Vypadá to tak. Kšefty nejdou? Lidi jsou už chytřejší? Třeba zas vymyslet nějakou novou nudli na které je utáhnout.
Avatar - Emel
13. 5. 2014 20:40
Re: krasne auto
Myslíš jako postavit pohledné auto, nabídnout variantu kombi, obsáhlou výbavu, moderní pohonné jednotky v benzínu i naftě, kvalitně provedený interiér, vyhrát nějakou tu anketu... a tak?
Avatar - maros
13. 5. 2014 22:39
Re: krasne auto
Přesně to by měli udělat. To je přístup, který kvituji a který bych ocenil. Bohužel, když vidím tu tragédii 308, tak šli zase svojí, vyzkoušenou cestou. No prostě frantíci.
Avatar - Francuz
14. 5. 2014 08:07
Re: krasne auto
A ty si dealer drog, ochutnal si mňamku a si sa nevratil na zem mi to tak pride.
Avatar - kari.laz
14. 5. 2014 08:50
Re: krasne auto
Ty jsi vážně pacient. Tohle je moje první a předpokládám, že i poslední rekace na tebe. Srážka s blbcem může bolet a v tvém případě by méně bolela i srážka s pendolínem. Děti také věří na pohádky a na strašidla, ale ony z toho vyrostou, u tebe už to bohužel pro tebe, nehrozí.
Avatar - Ji/Ri
13. 5. 2014 15:42
Re: krasne auto
...teď vytáhni tu ruku z nočníku, hlavu z pr.ele a koukni kolem ...hezké, že? 8-s >:D
13. 5. 2014 11:35
co spolahlivost?
1.6 bol dost prusvih, trhanie pri studenom starte, rozvody, citlivost na kvalitu benzinu..., toto je trojvalec s turbom:
PRE: fajn spotreba, slusny vykon
PROTI: turbodiera/prodleva, zranie pod zatazou, pravdepodobna citlivost na kvalitu paliva, otazna zivotnost turba a celeho motora.

Keby s tym prisla honda, tak tomu aj uverim, ale PSA/VW je prusvih za prusvihom...
Rozbalit vlákno
37
Avatar - maros
13. 5. 2014 11:43
Re: co spolahlivost?
tak tak :yes:
13. 5. 2014 11:45
Re: co spolahlivost?
Dle testů turbodíru žádnou nemá a při zátěži vykazuje spotřebu adekvátní výkonu a nižší než atmosféry. Má vodou chlazené svody, takže odpadá potřeba chladit motor při vysokém výkonu bohatou směsí.
Spolehlivost se samozřejmě ukáže, ale zásadní poučení z první generace turbomotorů je zde také vidět, pro přímý vstřik nevhodný řetěz nahrazen řemenem.
13. 5. 2014 11:55
Re: co spolahlivost?
Spíš jde vidět šetření. Rozvod řetězem jen nejde udělat levně, aby to spolehlivě fungovalo. A stejně jako u VW by PSA nezůstaly peníze na plasty pro tak důležitou vnímanou kvalitu.
13. 5. 2014 12:06
Re: co spolahlivost?
Chlazení svodů vodou o žádném šetření nesvědčí, řada konkurentů dosud chladí motor při zátěži bohatou směsí a tudíž pak žerou.
13. 5. 2014 12:16
Re: co spolahlivost?
To dělají jen kvůli pár gramům CO2. Každý tady na Brusel nadává kvůli emisním normám a pak řeší pár deci spotřeby. Pro ně jsou tady nové tříválce.
13. 5. 2014 12:36
Re: co spolahlivost?
To dělají kvůli reálné úspoře paliva (v měřícím cyklu se nikdy takový motor nedostane do oblasti vysokého výkonu a nutnosti chlazení výfukových plynů, takže i bez chlazení svodů lze dosáhnout stejně nízké spotřeby) a kvůli menšímu tepelnému namáhání turba. A právě na nových tříválcích je to vidět, ten kdo šetří na chlazení svodů tak CO2 dosáhne stejné, ale v reálném provozu víc žere. Navíc chlazení vodou umožňuje udržet vysoký výkon v extrémních podmínkách (velké horko, vyšší nadmořská výška etc.), kdy normální motor musí sáhnou k chlazení bohatou směsí.
Avatar - maros
13. 5. 2014 13:09
Re: co spolahlivost?
Podle mě, se chystají nové EU směrnice, které právě budou více reflektovat papírovou a skutečnou spotřebu. U Pežóó se připravili dopředu... pro zákazníka to opravdu nedělají, zvlášť u žabožroutů.
14. 5. 2014 00:07
Re: co spolahlivost?
ano, díky chlazeným svodům je možné obohacovat méně, ale rozhodně to není tak, že turbomotor s chlazenými svody není třeba obohacovat vůbec. Rozdíly jsou ale markantní - konkrétně třeba u VW je v důsledku chlazení svodů (1.2 EA111 vs 1.2 EA211 - tedy TSI rapid vs. TSI současná octavia) o cca 2l/100 menší spotřeba při max. zatížení motoru. A to už je sakra rozdíl.
Jinak příčiny proč to výrobci neřešili si popsal přesně - NEDC.
14. 5. 2014 00:37
Re: co spolahlivost?
Při skutečně plné zátěži je ten rozdíl asi ještě větší, spíš 5 litrů.
Tady je spotřeba Octavia kombi s EA211, při plném plynu dosáhla Vmax. 192 km/h a spotřeba byla 13,4 l/100
[odkaz]
A tady je Roomster, který ve 180km/h se starým motorem baštil 18,9 l/100
[odkaz]

Dva litry rozdílu to mohou být když oba motory budou jezdit po dálnici v rozmezí řekněme někde 140-160 km/h. S klesající rychlostí se pak spotřeby vyrovnají.
Avatar - miromen
14. 5. 2014 07:43
Re: co spolahlivost?
S tim chlazenim svodu jsou to akorat povidačky. Mam EA111 a zvyšena spotřeba při vyššich rychlostech se neprojevuje. V G6 při maximalce se spotřeba pohybuje pod 14l tedy o něco vic jako u OIII. Roomster je krabice takže se neni co divit že ma takovou spotřebu. A rozdilna spotřeba mezi 140-160km/h rozhodně neni 2l. Celkovy rozdil je v řadu dl a určitě ne litru. Nove TSI jsou prakticky ve všech ržimech uspornějši o cca 2-3dl.
14. 5. 2014 09:53
Re: co spolahlivost?
Jestli je něco krabice (Roomster) nebo není (Octavie) je při využití max. výkonu zcela nepodstatné. Prostě motor musí dávat 77kW. Jediný rozdíl je, že Octavia se při 77kW výkonu motoru rozjede na 192 km/h GPS kdežto Roomster jen na 180km/h. A ty hodnoty jsou odměřené podle GPS a průtokoměrem. V G6 budeš mít průměr 14l když pojedeš 5 min. na Vmax. pak zvolníš třeba na 170, zase chvíli zrychlíš na Vmax. atd. Když budeš G6 drtit trvale 195 a změříš okamžitou spotřebu průtokoměrem tak si klidně vsaď, že se na těch 18-19litrů dostaneš také.
Rozdíly jsou v řádu dcl, ale jedině když se s oběma motory jezdí podle předpisových rychlostí (platných v ČR), tedy prakticky nikdy ne trvale na plný výkon. Při dlouhodobém zatížení na německé dálnici se staré TSI rozpálí tak, že se musí trvale chladit hodně bohatou směsí a výsledkem je tak velký rozdíl.
Avatar - miromen
14. 5. 2014 10:25
Re: co spolahlivost?
Neni pravda. Auto mam v uživani už dost dlouho na to abych to mohl posoudit a navic porovnat s lidmi kteři maji novějši TSI. Vim jak je to se spotřebou při delši jizdě po dalnici při rychlostech nad 150km/h. A tvar Roomstru ma velky vliv na spotřebu to je neoddiskutovatelne takže nejde jen o shodny vykon. Zdaleka nejde jen o předpisove rychlosti!
14. 5. 2014 10:33
Re: co spolahlivost?
Při jízdě na plný plyn/výkon nemá tvar karoserie na spotřebu vliv. Má vliv pouze na dosažitelnou maximální rychlost.
Avatar - miromen
14. 5. 2014 10:38
Re: co spolahlivost?
Takže odpor vzduchu nema na spotřebu žadny vliv ? :-O
Proč si asi Roomser při max. vezme znatelně vic paliva než Octa apod.
14. 5. 2014 10:47
Re: co spolahlivost?
Při plném plynu/výkonu nemá. Když stejný motor třeba o výkonu 85kW dáme do nízkého aerodynamického sporťáku a příslušně zpřevodujeme (aby při Vmax podával motor max. výkon 85kW), tak na plný plyn pojede dejme tomu 220 km/h. Když stejný motor dáme do slušně aerodynamicky řešeného sedanu (příslušně zpřevodovaného) tak na plný plyn pojede řekněme 200km/h. A když ten stejný motor dáme do dodávky velikosti Ducáta (příslušně zpřevodované) tak dosáhne na plný plyn cca 150 km/h. A pokud to bude identický motor, tak ve všech třech případech dosáhne na plný plyn stejné spotřeby, řekněme třeba 18 litrů. Při plném plynu/výkonu, opakuji mluvím o plném plynu a využití plného výkonu, absolutně nezáleží na aerodynamice.
Prostě Roomster s motorem 77kW jede na plný plyn 180km/h (protože jeho jízdní odpory vyžadují při této rychlosti výkon právě 77kW) a žere 18 litrů a Golf se stejným motorem 77kW jede 195km/h (protože jeho jízdní odpory vyžadují při této rychlosti výkon právě 77kW) a žere stejných 18 litrů.
Avatar - miromen
14. 5. 2014 20:19
Re: co spolahlivost?
Nemaš pravdu a jedine co nema vliv na zvyšenou spotřebu při ustalen rychlosti je vaha. Ale tvar a aerodynamika maji zasadni vliv na spotřebu při jakokoliv rychlosti.
Takže teorii ještě pořadně nastuduj. Navic opět ti opakuji že spotřebu mam vysledovanou z praxe a rozhodně neni spotřeba při max. 18l tak jak je tomu u Roomstra.
14. 5. 2014 21:48
Re: co spolahlivost?
Já se od začátku nebavím o ustálené rychlosti (kde aerodynamika hraje roli), ale o jízdě na plný plyn/výkon kdy se auto rozjede na Vmax (se špatnou aerodynamikou bude Vmax nižší, s dobrou vyšší). Znova, nemluvím o ustálené rychlosti, ale o spotřebě na plný plyn/výkon při Vmax. Tam aerodynamika nehraje žádnou roli.

A při ustálené rychlosti samozřejmě hmotnost roli hraje, čím těžší auto tím rostou třecí ztráty mezi pneumatikou a vozovkou a ty musí motor překonávat.

Je to základní fyzika.

V praxi těžko někdo odměří, to co je v testech, které jsem postoval. 20 km nedostavěné, uzavřené dálnice projeté v obou směrech, tedy bez jakékoliv nutnosti někde brzdit, měření spotřeby přesným průtokoměrem, měření rychlosti podle GPS. Ty můžeš maximálně kouknout na palubák, který kecá u průměrné spotřeby a u okamžité ukazuje úplná hauznumera, na tachometr který kecá také a trvale drtit plný plyn nedokážeš déle jak 5 minut, takže výsledkem je nějaký průměr maximální rychlosti a zpomalení daných běžným provozem. Nesrovnatelné s přesným měřením.
Avatar - miromen
14. 5. 2014 23:30
Re: co spolahlivost?
No nic tahle debata je marna. Začinaš do toho motat nepřesnost palubaku apod. Neznaš realny vliv vahy,aerodynamiky na spotřebu auta. A evidentně nemaš ani z jednim motorem sebemenši zkušenost. Takže si zkus někde sehnat Roomstera a běž si to klidně podle palubaku zkusit. A pak tu napiš v jakem rozsahu ti bude palubak po ustaleni ukazovat spotřebu. A ještě jedna podstatna věc a to že Roomster ma u TSI 5kvalt.
15. 5. 2014 00:04
Re: co spolahlivost?
A čím jiným než palubákem jsi tu spotřebu asi tak měřil. svinovacím metrem?

Vliv aerodynamiky při plném plynu/výkonu je nula, aerodynamika má vliv na to jaká maximální rychlost se při plném plynu dosáhne, na nic jiného.

Hmotnost auta má vliv na spotřebu jak při zrychlování tak při jízdě ustálenou rychlostí (odpor pneu je u zatíženého auta vyšší než u prázdného, to zná kdejaký přitroublý kamioňák)

Při maximálním výkonu a jízdě na Vmax je úplně jedno jestli při Vmax jede auto na pětku nebo na desítku, podstatné pro spotřebu je, že při Vmax používá auto maximální výkon. A výkon který auto musí produkovat určuje spotřebu.

Vícestupňová převodovka má vliv na průměrnou spotřebu, při běžných jízdních režimech, kdy vícestupňová převodovka může lépe sladit otáčky motoru s minimální spotřebou a požadovanou rychlost. Při plynu na podlaze a nejvyšším stupni (někdy na nižším, podle toho jestli je použit poslední stupeň jako rychloběh na který Vmax nejde dosáhnout) musí převodovka zajistit jedinou věc a sice aby se motor točil při Vmax v oblasti nejvyššího výkonu. A pak je jedno jestli je Vmax na pětku nebo na desítku. Spotřeba bude dána požadavkem na maximální výkon a ne číslem převodového stupně.

Proč bych si sháněl Roomstera když to za mě někdo odměřil přístroji a na volné dálnici. Když si půjčím Roomstera tak mohu leda provádět diletantské pokusy podle palubáku a na veřejné komunikaci, kde se nikdy ani z poloviny nepřiblížím možnostem uvedeného měření. To je rada asi tak na úrovni změřit obvod zeměkoule odkrokováním.
Avatar - miromen
15. 5. 2014 00:23
Re: co spolahlivost?
Ty si opravdu totalně mimo a jak pišu debata nema žadny smysl. Jesti ty tu budeš pořad tvrdit plky že 2 auta o stejnem vykonu budou při maximalce mit stejnou spotřebu pokud vydaji stejny vykon tak opravdu na to neni co napsat. A pak se podivej na ten test kde jsou měřana dalši auta a to včetně koncernovych a trochu si to s těma spotřebama ujasni. Tohle tema bylo nejednou nejen zde probirano. Palubak ti přesnou spotřebu samozřejmě neřekne to musi byt jasne snad každemu ale lecos ti to napovi. A jestli ti jeden palubak ukaže rozdilnou spotřebu o několik litru jinou než ten druhy kdy obě auta maji stejny motor tak zřejmě to bude něčim zapřičiněne. A hmotnost se projevi při rozjezdu ale při ustaleni je jeji vliv zanedbatelny teměř nulovy.
15. 5. 2014 01:04
Re: co spolahlivost?
Ano, dvě auta se stejným motorem a různou karoserií z nichž jedna má velmi špatnou aerodynamiku a druhá dobrou budou mít stejnou spotřebu při Vmax. Při Vmax pro jakékoliv auto platí, že musí motor dodávat maximální výkon. Kdyby Roomster měl nový motor TSI, tak bude při své Vmax 180km/h žrát jako Octavia při Vmax 192km/h tedy cca 14 litrů. Jediný rozdíl je ten, že Octavii stačí 77kW na 192 km/h, protože má lepší aerodynamiku, kdežto Roomster dosáhne jen 180km/h, protože má horší aerodynamiku, ale při Vmax používá stejných 77kW a tudíž má stejnou spotřebu. Kdyby Octavia měla starý motor TSI, tak s ním dosáhne opět 192km/h, protože má stejný výkon, ale bude žrát při této Vmax stejných 19 litrů jako Roomster také se starým motorem a jeho Vmax 180. Nejsou v tom žádné složitosti. Když auta pojedou běžnými rychlostmi tak se spotřeby vyrovnají a spotřeba se bude lišit třeba jen o desetiny litru ve prospěch nového motoru. Ale při trvalém zatížení blízkém maximálnímu výkonu spotřeba starého motoru rychle roste protože musí chladit výfukové plyny tím, že obohacuje směs, čímž teplota klesá, ale spotřeba stoupá.

Tak nejdříve žádná, teď skoro nulová nebo zanedbatelná, no alespoň že tady jsi se posunul.
Avatar - miromen
15. 5. 2014 08:02
Re: co spolahlivost?
Hazeni perel svinim. 8-s
15. 5. 2014 08:36
Re: co spolahlivost?
Pokud se považuješ za svini tak je to tvoje volba.
Avatar - Emel
15. 5. 2014 09:11
Re: co spolahlivost?
V principu máš pravdu, ale ještě záleží na zpřevodování, jestli dovolí autu dosažení Vmax při maximálním výkonu.

Například... klasický šestikvalt, maximální otáčky na čtyřku = 200, maximálka je 215 na pětku, ale nikoli při maximálním výkonu... tomu by odpovídala třeba rychlost 230, ale auto už jí není schopné dosáhnout.
15. 5. 2014 09:42
Re: co spolahlivost?
Ano, souhlas. Nicméně pokud se bavíme o Roomsteru, Rapidu nebo nové Octavii s 1.2 TSI 77kW, tak mají nastavené zpřevodování a Vmax posazené do pásma největšího výkonu motoru, navíc u turbomotorů, kde špička trvá déle (resp. špičku v podstatě nemají, mají jen max. výkon od do) než u atmosfér není problém se "strefit".
13. 5. 2014 13:02
Re: co spolahlivost?
Ford u litrového tříválce s turbem také používá místo řetězu řemen v oleji. Tak zanech plků o šetření. Další výhodou daného řešení je tišší chod a menší setrvačné hmoty celého mechanismu.
13. 5. 2014 19:22
Re: co spolahlivost?
Přesně tak, není problém udělat superpevný řetěz. Ale takové řešení pak vyžaduje dodatečné utlumení třeba vyvažovacími hřídeli v bloku motoru a to se vyplatí u větších motorů, protože to stojí další ztráty. Řetěz je ideální pro motory s nepřímým vstřikem, které jsou daleko měkčí a generují řádově menší torzní kmity. U přímovstřiků je potřeba tyto kmity nějak tlumit a když se nepoužije vyvažovací hřídel tak asi jediná možnost reálně přicházející do úvahy je použití řemenu (nejlépe lehce mazaného aby pružnost byla zajištěná), který tyto kmity eliminuje svou pružností. Proto také většina výrobců u malých přímovstřikových motorů přechází v dalších generacích k řemenu Fordem počínaje a VW konče.
14. 5. 2014 00:12
Re: co spolahlivost?
díky za vysvětlení, konečně vidím rozumné zdůvodnění, proč se u malých turbo motorů narazilo na problém s řetězovým rozvodem.
Avatar - CommonUser
15. 5. 2014 17:55
Re: co spolahlivost?
No a co potom R4 nafta s retazou (napr. Toyota 2,0 ci 2,2). Tam su akoze radovo este nizsie kmity ? Hmmmm ?
Avatar - kari.laz
13. 5. 2014 15:04
Re: co spolahlivost?
Prodlevu jsem nijak zvlášť nezaznamenal, tam problém nevidím a turbodíru také ne. Motor táhne lineárně. Je jasné, že se jedná o 1,2 benzínový agregát, takže nejde čekat, že bude mít průběh jako 1,9 SDI, kde bylo jedno jestli to točí 1000 nebo 2500.
Naopak motor byl pro mě největším překvapením. Rozjezdy naprosto bez problémů a bez nutnosti motor více vytočit, pružnost v rámci segmentu dobrá, spotřeba dobrá, jízda i v nízkých otáčkách bez problémů. Spolehlivost těžko hodnotit, ale motor je více než adekvátní alternativa k dieselovým 1,6 HDI.
Avatar - Ronault.
13. 5. 2014 22:53
Re: DEALER ALERT !!!
Bože ty jsi marný. Vidíš logo peugeotu a hned je to dealer... 8-s Nafackuj si a vypadni z tohodle webu.
Avatar - maros
13. 5. 2014 23:11
Re: YES SIR, SIR
:yes: krásně napsáno. Jde vidět, že už jsi tu starý mazák :yes: :yes: :yes:
Avatar - Ji/Ri
13. 5. 2014 23:49
Re: YES SIR, SIR
Je. ...a jde vidět, že jsi opruzant. Něco jako kamínek v botě. Nebo ....na botě
Avatar - Francuz
14. 5. 2014 08:14
Re: YES SIR, SIR
>:D >:D >:D pekne prirovnanie :yes:
Avatar - maros
14. 5. 2014 18:06
Re: YES SIR, SIR
:yes: krásně napsáno. Jsi fakt chlapák :yes: respekt.
Avatar - miromen
14. 6. 2014 19:14
Re: YES SIR, SIR
Pak jsem jel asi jinym autem protože ta prodleva tam je opravdu velka. A to zvlašť v porovnani se staršim 1.2TSI ktery vlastnim. 3 valec je znat jako čert a celkově je ta charakteristika motoru opravdu plocha kdy snad v žadnem spektru otaček neni nějaky naznak gradace jako u staršiho TSI. Prakticky se chova tento motor jak nějaky elektromotor. Jede na svuj objem pěkně ale to je asi tak jedina věc kterou mužu hodnotit kladně. Spotřebu jsem za tu pul hodinu těžko mohl poznat takže tu hodnotit nemužu. Odhlučněni vuči Golf 6 znatelně horši a to podvozkově tak hlavně od motoru ale zde vidim problem pravě v te 1.2 ktera je v určitych otačkach až otravna včetně nnepřijemneho zvuku. Ten se sice zlepši po přepnuti do Sport režimu kdy vzdaleně připomina RCZ R ale stale je to takova o trochu meně nepřijemna "umělotina". Každopadně řidičsky je to dost tupe auto a hlavni vysadou je komfort podvozku. Auto bez emoci ktere je idealni řekl bych někde na dalnici kde se hodi tempomat a občas se koriguje volantem. Jo ještě k pozici ta se hleda určitě obtižněji než v kabinach s klasickym uspořadanim budiku. Nakonec se mi to po delši době sice podařilo ale i tak jsem si musel dat sedak vyše než by se mi libilo. Takže problem to až tak velky neni ale idealni to taky rozhodně neni.
13. 5. 2014 20:27
.
"malý turbomotor téměř vůbec nezpomaluje auto, když sundáte nohu z plynu, což naznačuje, že tření vnitřních součástí bude velmi malé"

a ja myslel ze motor brzdi kvoli zavretej klapke ergo vakuu v sani
Rozbalit vlákno
0
13. 5. 2014 23:00
Zasa rozprávky o spotrebe ....
Pod 5 litrov sa při kľudnej jazde mimo mesto dostanem i ja so svojím starým ceedom 1,6 CVVT ..... takže toto nehovorí o reálnej spotrebe nič ... skôr o tom, že vodič vie jazdiť s "ľahkou" nohou na plyne ....

Nech už sa pozerám na to akokoľvek ... reálny zmysel "miniturbomotorov" mi uniká .. mimo teda papierových hlúpostí o spotrebe ....

Samozrejme i turbo má svoje čaro .... ale dnes je to skôr o pseudoekológii, ako o reálnej potrebe ....

Ak by som raz zobral nejaké turbo .. tak určite nejaké slušné, pre výkon .. nie pre "ekológiu" ....
Rozbalit vlákno
1
Avatar - kari.laz
14. 5. 2014 09:14
Re: Zasa rozprávky o spotrebe ....
To co píšeš právě není úplně pravda. Ten motor opravdu má velice příznivou spotřebu, která se dá dlouhodobě udržet pod šesti litry. Navíc se svými parametry 96KW a 230 Nm. Takže i když s tím pojedeš s lehčí nohou, bude reakce motoru úplně jiná, než lehká noha u 1,6 CVVT.
Malý turbomotor své opodstatnění má, alespoň v poslední době, kdy už je vývoj posunul tam, kde jsou. Spotřebou dokážou držet při běžné jízdě na zajímavé úrovni a přitom poskytnout dostatečnou dynamiku. U odpovídajícím větších atmo motorů bud budeš mít větší spotřebu, nebo horší dynamiku.
Já také nejsem příznivcem malých motorů a určitě se u mě žádný takový ještě dlouho nezabydlí, ale své opodstatnění u nich vidím. V dnešní době, kdy mají plynulý zátah téměř od volnoběhu a jsou téměř bez turboefektu je jízda s nimi příjemnější. nemusí se tolik řadit, protože to zrychlí klidně od nějakých 1600 ot/min, ale přesto se nechají vytočit. Z životností už to nejspíše také nebude tak špatné, ale minimálně pro ty, co nenajezdí 50000+ za rok je to zajímavá nabídka.
Avatar - Cuba66
14. 5. 2014 15:11
Malé motory s turbem a výdrž
Osobně mi tyhle motory nevadí, dokonce mi ani nevadí 3 válce, pokud je tam vyvažovací hřídel a podaří se utlumit vibrace, ale jediné, co je pro mně otázka, je provozní spolehlivost a nájezd km.
Ono totiž nestačí vědět, že motor udělá v pohodě 200 tisíc, ale důležitý je to, že to auto chci taky ojetý prodat. No a pokud vejde ve známost, že ten motor nevydrží víc než například 250 tisíc, tak se asi kupci na auto co bude mít třeba 180 tisíc moc nepohrnou :-) Pokud to teda nestočím, ale nejsem prase...
Rozbalit vlákno
0