Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Peugeot 508 GT 2,2 HDi (150 kW) – Le Grand Tourisme

Velké cestování si Francouzi v roce 2011 představují v naftě, s přitvrzeným podvozkem a s klasickým měničovým automatem.
Zpět na článek
5. 5. 2011 07:29
5. 5. 2011 09:45
5. 5. 2011 09:53
5. 5. 2011 08:42
5. 5. 2011 13:53
5. 5. 2011 14:54
5. 5. 2011 23:32
5. 5. 2011 23:35
5. 5. 2011 23:45
5. 5. 2011 09:19
5. 5. 2011 09:21
5. 5. 2011 09:27
5. 5. 2011 09:39
5. 5. 2011 09:53
5. 5. 2011 10:10
5. 5. 2011 11:17
5. 5. 2011 12:23
5. 5. 2011 13:56
5. 5. 2011 14:30
5. 5. 2011 14:56
5. 5. 2011 16:05
5. 5. 2011 14:55
5. 5. 2011 15:03
5. 5. 2011 15:07
5. 5. 2011 15:26
5. 5. 2011 14:23
5. 5. 2011 15:05
6. 5. 2011 08:35
6. 5. 2011 08:53
6. 5. 2011 12:55
6. 5. 2011 14:15
6. 5. 2011 12:51
6. 5. 2011 13:39
6. 5. 2011 14:11
6. 5. 2011 14:33
9. 5. 2011 09:30
9. 5. 2011 17:46
6. 5. 2011 14:16
7. 5. 2011 12:30
5. 5. 2011 14:29
5. 5. 2011 15:05
5. 5. 2011 13:32
5. 5. 2011 14:18
5. 5. 2011 23:33
5. 5. 2011 10:18
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
5. 5. 2011 10:27
5. 5. 2011 14:05
5. 5. 2011 14:09
5. 5. 2011 14:13
5. 5. 2011 14:21
5. 5. 2011 14:26
5. 5. 2011 15:50
5. 5. 2011 14:18
5. 5. 2011 14:23
5. 5. 2011 14:30
5. 5. 2011 14:51
5. 5. 2011 14:58
5. 5. 2011 15:05
5. 5. 2011 15:15
5. 5. 2011 15:56
5. 5. 2011 15:34
5. 5. 2011 23:42
6. 5. 2011 13:32
5. 5. 2011 23:37
5. 5. 2011 14:00
5. 5. 2011 14:10
5. 5. 2011 14:16
5. 5. 2011 14:22
5. 5. 2011 10:41
5. 5. 2011 23:38
Avatar - 3_diamanty
5. 5. 2011 07:25
tak toto je auto
:yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Gasoline
5. 5. 2011 07:29
víko kufru
Tak ohledně stékání vody z víka do kufru je to u Passatu to samé. Jedna z věcí která mě neskutečně s...
Rozbalit vlákno
6
5. 5. 2011 09:18
Re: víko kufru
ano, rekl bych, ze tohle je pro potencialniho zajemce informace zasadniho vyznamu, navrhuji testerum aby to pridali do svych postupu (namisto standardniho lomcovani se stredovym tunelem za ucelem vyluzovani zvuku skripajicich plastu)
5. 5. 2011 09:45
Re: víko kufru
no ale co dělat, když počas testu nezaprší? >:-[]
Avatar - Blue Sun
5. 5. 2011 14:12
Re: víko kufru
Myčka to jistí, ne?
5. 5. 2011 09:53
Re: víko kufru
toto cloveka dokaze fakt skutocne nasrrrr... Podobne je to so snehom...
5. 5. 2011 10:01
Re: víko kufru
jo stejne tak kdyz se sveze voda/snih z vika na zadni sklo a z neho plynule do kufru
5. 5. 2011 10:36
Re: víko kufru
Rekl bych se stekani vody bude obecny problem. Na mem Mondeu mne muze vazne roztrhnout, kdyz v obleku otevru pate dvere a z nich na mne po desti kape voda. Jak si Ford predstavuje, ze si mam z kufru vytahnout kufr, abych nebyl hned jako prase, to jsem dodnes nepochopil.
5. 5. 2011 08:27
Na můj vkus moc konzervativní
a nekomfortní. Německy chladné. Nemám zájem o tvrdost a jízdní vlastnosti, které stejně nevyužuji, když mi to na rozbitých čekých okreskách natřásá zadel. No, trh ukáže zda je toto podoba francouzské limizíny, kterou zákazníci žádají. Za mě :no:
Rozbalit vlákno
7
5. 5. 2011 08:30
Re: Na můj vkus moc konzervativní
P407 není zrovna z nejměkčích :-)
5. 5. 2011 09:20
Re: Na můj vkus moc konzervativní
Vždyť jo. Je to tvrdá mrcha, ale vždycky mě potěší, když sem tam vezu Oktávkáře jak je většinou nečekaně mile ,,překvapen" měkkostí a pohodlností. Ale asi nejpodstatnější je, že mi nová 508 prostě nesedne. I volcfágenův apoštol mi přijde hezčí a zajímavější.
5. 5. 2011 09:29
Re: Na můj vkus moc konzervativní
Tak to u mě P508 tvarově a zejména interiérem vyhrává.
Avatar - Ji/Ri
5. 5. 2011 23:47
Re: Na můj vkus moc konzervativní
...jsi zvrhlý >:D
6. 5. 2011 09:02
Re: Na můj vkus moc konzervativní
Omyl. Já jsem přímo perverzní. >:D
Avatar - Ji/Ri
6. 5. 2011 12:20
Re: Na můj vkus moc konzervativní
vidím ;-)
Avatar - Ji/Ri
5. 5. 2011 23:30
Re: Na můj vkus moc konzervativní
Běž a svez se a nečti výše uvedené bláboly.... zjistíš, jak moc je to čtivo vzdálené od reality. :-!
Avatar - kari.laz
5. 5. 2011 08:42
nádhera
508 se mi záčíná čím dál víc líbit. A ve verzi GT je to opravdu lahůdka.
Hodně mě překvapil interier, který vypadá luxusně. Jsem na to auto zvědavý. Už mám objednanou s verzí GT testovací jízdu.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Ronault.
5. 5. 2011 13:53
Re: nádhera
Já zatím jel jen Active 2,0 HDI v manuálu a když jsem se vyptával na GT, tak že je to problém a že jej skoro nikde nemají... Kde se ti to podařilo?
5. 5. 2011 14:29
Re: nádhera
Pokud ti nedela problem nemcina a mas to prijatelne blizko, v Drazdanech maji jen na projeti jen same GT. :-)
Avatar - Ronault.
5. 5. 2011 14:54
Re: nádhera
Jo, Drážďany mám jenom 360 km daleko, to je v pohodě pro jednu předváděčka >:-[] ;-)
5. 5. 2011 18:06
Re: nádhera
Aha, no tak ja to mam z Usti pul hodky :-)
Nevim odkud jsi...teda ted uz z recenze jo. ;-)
Avatar - Ji/Ri
5. 5. 2011 23:32
Re: nádhera
Jel jsem s gt před cca. 2ma měsíci v Ostravě. Jednoznačně super svízko, které je PRÉMIOVÉ. Jel jsem i s 2hdi a super - spotřeba 3,9-4,9lt. Výborný vůz, výborný motor, výborný interiér, krásný šarmantní design.
Avatar - Ronault.
5. 5. 2011 23:35
Re: nádhera
Mě osobně v detailech to auto naprosto nadchlo, perfektní interiér, perfektní odhlučnění, střecha Cielo je pokaždě super atd... jen jako celek mi nesedělo trochu tvrdší odpružení, ale jak jsem psal výše, přijel jsem tam svou Lag. II a ta je ještě pořád dost "do měkka"
Avatar - Ji/Ri
5. 5. 2011 23:45
Re: nádhera
Jj, je to elegán a krasavec....skoro jako já >:D >:D >:D . Taky jsem byl nadšen. :yes: ;-)
5. 5. 2011 09:19
Schíza
Je celkem úsměvné, jak každý test francouzského auta skončí kritikou podvozku:

C5/Latitude - výborný komfort, slušně žehlí domácí tankodromy, ale... prostě nemají tak jistý podvozek jako Mondeo a jejich limity na rozbitých okreskách jsou mnohem níž

tak pro změnu 508 GT - sice má německy trvdý podvozek, sice je stabilnější, nenaklání se, je přilepen k silnici atd atd, ale.... nežehlí nerovnosti jako správnej frantík, na D1 to prostě drncá

Tak já už fakt nevím, jak to mají ti ubozí žabáci udělat, aby se zdejším testerům zavděčili >:-[]
Rozbalit vlákno
36
Avatar - Katikakus
5. 5. 2011 09:21
Re: Schíza
Vidim, ze nejsem sam, kdo se u toho pri cteni pozastavil. Proste to neni Nemec, tak vsechno spatne... ;-\
5. 5. 2011 09:27
Re: Schíza
Zdejší testy je nutno brát s nadhledem. Objektivita se v nich moc hledat nedá.
5. 5. 2011 09:39
Re: Schíza
test samotný není špatný, naopak. Spíš mě zaráží, že prostě co se týče podvozku, tak se žabákům nakonec vždy něco vyčítá.

co bude s V6HDI? dožije v C5/C6 a pak skončí?
Avatar - dicky
5. 5. 2011 09:53
Re: Schíza
docela negativni test kdyz testujou korejce neni tam negativ ani do 10% jako zde..
A to auto si to docela nezaslouzi nikdo nepocita ze to bude jezdit po tankodromu jako zde...
Takze v nemecku na peknych silnicich vyzni test uplne jinak
Avatar - Righ
5. 5. 2011 10:10
Re: Schíza
A nemyslis, ze to muze byt zkratka tim, ze zadny auto na svete nemuze suverenne zvladat oboje (prinejmensim zadny auto bez spickovyho adaptivniho podvozku)? Podivej treba na novy Ecko - pritvrdilo, aby se priblizilo 5-er, ale zase ztratilo oproti predchozi generaci na komfortu a klasicky plavnosti. Nebo treba Audi - vzdyt jejich podvozky, zvlast v S-linu a na vetsich kolech, jsou trvdy jak prkno, coz sebou samozrejme prinasi pozitiva i negativa.

Je nakonec na zakaznikovi, cemu da prednost, a je logicky, ze ho na preference sportu ci komfortu tester u toho kteryho autaku upozorni.

Mimochodem za sebe hodnotim 508 jako jednu z nejvydarenejsich francouzskych kar poslednich x let a vyborne tak navazuje na veskrze povedeny predchudce. Peugeot skutecne stredni tridu dlouhodobe umi, za skvely auto povazuju ponekud netypicky i minulou 407, kterou jsme meli doma.

Designove slo (predevsim v kombi verzi) o jedno z dosud nejavantgardnejsich a nejzajimavejsich aut, ktery pritom neupadlo do asijsky rozbredlosti a kyce. Naopak tam byla znat jasna myslenka a styl. Podvozkove i motoricky az na ponekud linejsi zatah HDIcka taky ok, skoda hnusnyho interieru. Dalsi smula byla, ze to byl Francouz, a to se holt v nasich zemepisnych sirkach ve stredni tride uz moc nenosi. Ovsem smula je to pouze pro Peugeot, nikoliv pro nemnohy zakazniky, kteri se pro nej rozhodnou. Obavam se mimochodem, ze s 508kou to nebude jiny a i ona zustane v zaplave Apostolu, Superbu a Mondei v podstate raritou. Leda by ji prodavali za 400 litru jako Lagunu. >:D
5. 5. 2011 11:17
Re: Schíza
samozrejmě že bez adaptivního podvozku to nezvládne nikdo. Ale kdyš se testují "jiné" modely, tak se neustále vychvaluje kvalitní podvozek a otázka komfortu se přejde poukazem na to, že tam nikdo nečeká superžehlení alá C5 a je vystaráno. Když ale žabák nenabídne super žehlení, tak je to najednou mínus....

Jinak 508 mě zatím nějak extra neuhranula, tan předek na živo je takový nějaký nevýrazný. Zatím zůstává nejhezčím pežotem současnosti u mne 5008.
Uvidíme, jestli se návrat k osvědčenému modelu alá 406 vyplatí.
Avatar - Dinar
5. 5. 2011 12:23
Re: Schíza
Ono je to trochu jinak, obecně jde o to, co nejlépe zvládnout kombinaci jistoty podvozku a jeho agility s komfortem. A tady je problém francouzských aut, lze-li to zobecnit. Např. předchozí laguna byla komfortní, ale kroutila se a agilita byla chabá. Ve srovnání s B5 passatem ale byl její komfort lepší. Ta současná je tvrdá, komfortu oproti přechozí generaci ubrala výrazně, agilnější je, ale pokrok je menší než ztráta. Naopak passat zlepšil jak agilitu, oproti předchozí generaci, tak dost výrazně i komfort. Aktuální verze je komfortnější než laguna, jak z hlediska "zadkového" tak hlukového komfortu, a jeho podvozek je jistější než u laguny, agilitou jsou tak nastejno. Celkově, lepší mix. A o to jde v těch testech, v jejich hodnocení, jestli uberu z nějaké typické vlastnosti výrazně, ale nepřidám tolik v té, kterou jsem chtěl posílit (ve vztahu ke konkurenci) pak není co chválit. 508 nehodnotím, nemám s ním osobní zkušenost, ale u laguny to platí. Kdo drží lajnu, je citroen, C5 je jízdně stále nevalná, komfort ale nabídnout umí. Při srovnání s passatem (klidně přidej i mondeo, insignii nebo accord) ale není komfort o tolik lepší, aby vyvážil horší jistotu podvozku a ovladatelnost. Jinými slovy, horší mix., na pochvalu to není. ;-)
Avatar - Ronault.
5. 5. 2011 13:56
Re: Schíza
Já jen trochu přidám, že Laguna s C4 v agilitě a jistotě z mého osobního srovnání Passata deklasuje a co se týče komfortu, tak je srovnatelným konkurentem. Upozorňuji, že v C4, které tomu autu hodně pomáhá.
Avatar - KANKUNEN
5. 5. 2011 14:30
Re: Schíza
To víš, frantíci jsou pitomci a ne a ne ten podvozek Apoštola zkopírovat. Co si o tom myslet, že.
Avatar - Dinar
5. 5. 2011 14:56
Re: Schíza
Chápu, že při nedostatku vlastní zkušenosti z tebe ani nic jiného než blábolení lézt nemůže. ;-)
Avatar - KANKUNEN
5. 5. 2011 16:05
Re: Schíza
Obdivuji tvou rychlost, jak sis nechal prověřit mé zkušenosti, že už máš závěr. S ostatním to bude podobné, že.
Avatar - Dinar
5. 5. 2011 14:55
Re: Schíza
Řiditelná zadní náprava v agilitě deklasuje kde co, pokud by to bylo tak, že si C4 budeš moct pořídit ke každé verzi laguny, pak budu psát něco jiného.
Avatar - Ronault.
5. 5. 2011 15:03
Re: Schíza
A má smysl si vůbec Lagunu kupovat z jiného důvodu než 4C? To není narážka na tebe, ale spíše na Lagunu. No možná by se něco našlo, ale mnoho ne.
5. 5. 2011 15:26
Re: Schíza
Potvrzuji, cena z říše snů, musel jsem jednu objednat ...
5. 5. 2011 14:23
Re: Schíza
tak ono je to hodně relativní - nemyslím, že by Passat nebo Mondeo dokázali konkurovat C5 na panelové D1. Ano, na lepší silnici bude jejich komfort určitě srovnatelný, ale v extrému budou strácet. Podobně při běžném ježdění rozdíl mezi nima v agilitě až tak velký nebude, až když se půjde víc na krev se projeví limity C5 mnohem dřív.
Avatar - Dinar
5. 5. 2011 15:05
Re: Schíza
Jel jsem po D1 kdečím, spousty aut na vzduchovém podvozku, s hydro podvozkem v xantii i současné C5 a řeknu ti jedno, jakmile čtu o tom, že takto konstruovaný podvozek "dokonale vyžehlí nástrahy D1" vždycky se usměju. Na D1, tedy rychlé kombinaci příčných spár, zdaleka nejlépe funguje dobře odladěný podvozek s klasickými pery v kombinaci s tlumiči, které mají schopnost aktivní změny, ať už s elektronickou regulací nebo bez ní např. Koni FSD. Velmi důležitá je v tomto, pro vnímání komfortu, ještě tuhost kastle a neméně důležitý profil pneu.

P.S. Zkus mondeo nebo passat s akt. tlumiči a po C5 nevzdechneš, právě proto, že rozdíl v komfortu nezaregistruješ, rozdíl v jízdních vlastnostech ano.
Avatar - del42sa
6. 5. 2011 08:35
Re: Schíza
Dovolil bych si tvůj názor trochu poopravit ;-) Žehlení příčných spár patří k určitým slabinám hydropneumatického podvozku a to právě z principu konstrukce, neboť k přenosu síly je použita kapalina, nicméně podvozek C5 patří ke špičce a slovo "nevalné jízdní vlastnosti" bych se opravdu neodvážil použít.To co devalvuje pocit z řízení je příliš přeposilované a nekomunikativní řízení, ale NIKOLIV PODVOZEK !!! (nicméně zároveň podotýkám, že se najdou řidiči, kterým naopak maximální izolace od silnice vyhovuje)

Právě jízdní vlastnosti nové C5 ( od r. 2008 a výš) patří vzhledem k naladění podvozku do komfortu k tomu nejlepšímu, co dokáže tato třída nabídnout.To auto je extrémně pohodlné a přitom se v zatáčkách prakticky nenaklání a tvrdit, že Mondeo nebo Passat jsou stejně komfortní je holý nesmysl.Stejně jako je naprosto mimo tvrzení, že jízdně je C5 nejistá....
Jak jsem už napsal výše, z principu hydropneumatiky je žehlení příčných spár trochu horší, nicméně pokud odhlédneme od této jediné slabiny, je to auto mnohem komfortnější než Mondeo nebo Passat a ty nezachrání ani aktivní tlumiče, protože mají mnohem tvrdší podvozek a jejich pružiny mají menší zdvih než umožňuje podvozek hydractive III.

Paradoxně starší Citroeny bez elektronického řízení podvozku zvládaly i ty "strašné" příčné spáry přejíždět mnohem lépe než ty současné. Důvodem je jiné nastavení hydrauliky do celkově tužší charakteristiky ( že by za tím stála láska a obdiv k Německu ? >:D )

Na závěr dopouručuji Dinarovi se svézt nějakým zachovalým exemplářem Citroenu CX a po Mondeu nebo Passatu s aktivními tlumiči ani nevzdechneš ;-) :-! >:D >:D

PS: ale bacha CX má velmi ostré řízení :yes:
Avatar - sgt
6. 5. 2011 08:53
Re: Schíza
Presne tak. Priečne nerovnosti zvláda klasický podvozok o niečo lepšie, na druhú stranu o iných nerovnostiach nemáte ani tušenie ;-)
V zátačkách sa takmer nenakláňa, stopu drží výborne, ale cítiť, že má "pár kíl" navyše. Podvozkovo ale určite patrí k tomu lepšiemu v triede.
Avatar - Dinar
6. 5. 2011 12:55
Re: Schíza
Moje původní reakce byla na klasické testové klišé, které se objevuje ve spojitosti s hydro odpružením, tím myslím nějakou tu větu o D1, žehlení, létajících kobercích apod. Sami potvrzujete, že to s těmi příčnými spárami není až tak slavné.
Jinak, různých klišé v testech se opakují desítky, žádná trága. ;-)
Avatar - del42sa
6. 5. 2011 14:15
Re: Schíza
jsem rád, že o nich mluvíš, protože například když byl uveden první Citroen C3, tak hodně testů bylo napsáno ve styu: " houpavý citroen ala 2CV, s měkkým a komfortním podvozkem, gumové řazení, špatné řízení.. "
Pravda je přitom taková, že se jednalo v té době o nejtvrději naladěný vůz v historii Citroenu v tomto segmentu a podvozek měl rozhodně mnohem blíže k VW Polo než "houpavému " 2CV.

Přesto se články v podobném duchu objevovaly v mnoha motoristických magazínech a v podstatě v nich bylo furt to samé, až nápadně to připomíná styl "copy-paste".Třeba na autorevue v testu C5 2,2HDi bylo plno nesmyslů a to by zrovna člověk od "odborného" na automobily zaměřeného serveru nečekal že ?

A tak přestože dnes jsou francouzské podvozky úplně o něčem jiném, toto kliše stále přetrvává....

Stejně jako to klišé , že Fiaty reznou ;-) :-!
Avatar - Dinar
6. 5. 2011 12:51
Re: Schíza
Odfliltrovat vliv řízení při hodnocení jízdních vlastností mi nedělá problém, o řízení v C5 jsem nenapsal ani čárku. Podvozek aktuální C5 má do agility těch nejlepších předokolek ve třídě docela daleko, v táhlých obloucích je to o.k., ale tam je o.k. i např. jakékoliv podstatně vyšší SUV na vzduchu, ano nenaklání se, problémem je rychlá změna směru resp. několikrát za sebou v rychlém sledu, typicky okreska. Tam je cítit ten rozdíl nejvíce, podvozek pracuje v nějakém svém rytmu a kastle zase ve svém, auto na dobře odladěném podvozku na pružinách je agilnější, tj. ochotnější ke změně směru, i jistější (tj. sladění práce podvozku s pohyby karoserie je harmoničtější).

Jádro pudla naší debaty je v tom, při jaké jízdě budeš ta auta hodnotit. Nemám problém, pokud budeš tvrdit, že při běžném ježdění, tj. způsobem který využije schopnosti podvozku tak na 50%, působí C5 jistě a přitom komfortně, stačí na to auto ale trochu zatlačit a zjistíš, že limity schopností podvozku této koncepce jsou z hlediska agility velmi blízko za těmi 50% charakterizujícími běžné využívání. A to je ve srovnání s tím lepším ve střední málo.

"...protože mají mnohem tvrdší podvozek a jejich pružiny mají menší zdvih než umožňuje podvozek hydractive III." K tomu se dá říct jen to, že pojem komfort je v chápání různých lidí různý. Já za komfortní považuju ideálně auto, jehož kastle s mou sedačkou jede bez vertikálních pohybů a pod ní pracuje podvozek, to je "zadkový" komfort a uvnitř slyším při přejezdu nerovností rány co nejtlumeněji, to je zvukový komfort. Jsou ale lidé s jiným pojetím komfortu, kterým právě plavné pohupování, tj. neustálý pohyb karoserie, připadá jako ideál komfortu a těm pak řešení Citroenu, pro který je to typické, přijde nejkomfortnější. Zvukový komfort, jehož prubířským kamenem je právě přejíždění příčných spár či malých hlubokých děr, ale kvůli řešení hydro (stejně i u vzduchu) odpružení není tak dobré jako u pružin nikdy. Ale proti gustu...

CXkem bych se rád svezl, už pro zajímavost, ale kde na něj narazit, nevím. Stejně tak doporučuju tobě ten passat či mondeo s akt. tlumiči nejlépe v přímé komfrontaci s C5, jsem přesvědčen o tom, že budeš překvapen, každopádně při troše soudnosti přestaneš moje hodnocení označovat šmahem za nesmysl.

;-)
Avatar - del42sa
6. 5. 2011 13:39
Re: Schíza
mohu tě ujistit, že s Passatem i s Mondeem jsem měl tu čest a právě proto si dovolím s tebou nesouhlasit ;-) Obecně právě v německých vozech je vliv adaptivních tlumičů hodně přeceňován...

Ještě k tomu zdvihu pružiny: elektronický tlumič není samospásný pokud má pružina příliš tvrdou charakteristiku nebo omezený zdvih. Právě ten velký zdvih umožní zvládat i velké výmoly nebo nerovnosti, které "krátké" pružiny přenáší přímo do karoserie a jediné co je ještě trochu dokáže ztlumit jsou silentbloky (případně dobře polstrované sedačky, což pro německé "lavice" není urovna typické >:-[] ).

Navíc pružina má pevně danou charakteristiku danou konstrukcí, zatímco stlačený plyn nabízí nekonečné množství charakteristik, viz můj příspěvek : [odkaz]

Tak či tak je jistě úplně jiné svezení s C5, která má 16ti palcové disky a jiné s tou která má třeba 18, nebo 19tky.Karoserii má C5 tuhou dost, ta se nekroutí, problémem je spíše vysoká hmotnost, která obecně agilitě žádného auta neprospívá.

Pokud jsi opravdu s novou C5 jel, tak jistě můžeš potvrdit, že podvozek auta je pocitové velmi měkký, ale rozhodně se nedá mluvit o nějakém "kolébání" které popisuješ. Tohle platilo někdy v éře slavných DS ale ne v aktuální C5. >:-[] >:-[]

PS: jinak na řádění po okrskách bych si nekupoval C5, ale třeba Audi TT nebo Peugeot RCZ. :-!
Avatar - Dinar
6. 5. 2011 14:11
Re: Schíza
Tak s tímhle tedy nesouhlasím naprosto. Zdvih, tj. délka pružin, má na to, co popisujeme, zdolávání nástrah našich silnic, příčné spáry, výtluky, minimální vliv. Myslet si, že vyšším zdvihem zlepším komfort je zcela mimo, vyšší zdvih funguje při rychlé jízdě po nerovném terénu, boule, kde je v daný moment jedno kolo mnohem výše než druhé, při jízdě po rovné silnici, byť s děrami, samotný zdvih propružení neřeší nic, i když uznávám, že u nás se najdou i silnice s profilem podobným vlnobití. Trochu jiná kapitola je, pokud mluvíme o pružinách, jejich tuhost, i na auto stř. třídy se dají namontovat tzv. sportovní pružiny jejichž tuhost je podstatně vyšší než u seriových, hlavním účelem je ale omezení náklonů. Na to, o čem mluvíme, tj. komfort na běžné silnici mají zdaleka největší vliv tlumiče, protože to je prvek, který řeší schopnost odpružení, odfiltrování, krátkých nerovností přicházejících v rychlém sledu. Zde je schopnost změny rychlosti a zdvihu tlumiče v krátkém čase to podstatné, co tvoří hladinu komfortu, proto jdou výrobci aut právě tímto směrem, protože v silničních podmínkách fungují podovozky s proměnlivou charakteristikou tlumičů lépe než hydramatic, odflitrují rychlé malé rázy a přitom je auto agilnější než "dlouhozdvihový" hydramatic. ;-)

P.S. Nejde o "řádění" na okreskách, jde o to, že při jízdě po zakroucené cestě zvládají podvozky mondea, passatu a x dalších dobře naladěných aut díky svému pérování přesuny hmoty z jedné strany na druhou v kombinaci s nerovnostmi silnice lépe než C5.
Jinak, vím, že polemizovat se zastánci hydroodpružení nemá smysl, jednoho zarytého citroenáře v rodině mám. ;-)
Avatar - del42sa
6. 5. 2011 14:33
Re: Schíza
to co jsi napsal je ale uplný nesmysl >:D Chápu , že český význam slova "tlumič" zavádí k takové myšlence, jeho účelem však ve skutečnosti není tlumit rázy, to má opravdu na starosti pružina.Druhou funkcí je zabránění odskakování kol od silnice a udržení kontaktu s vozovkou.
Primárním účelem tlumiče je ve skutečnosti minimalizovat dodatečné (nežádoucí) pohyby karoserie, které vznikají při přejetí nějaké nerovnosti či při náhlé změně směru jízdy. Pokud by auto nemělo tlumiče, zákonitě by došlo k nekontrolovatelnému rozkmitání automobilu. Kdybys četl ten odkaz, který jsem ti poslal, a trochu zapojil rozum, tak bys to i tím "selským rozumem" pochopil.
A tím se dostáváme k jádru pudla a tím je to, že mnoho " rádoby odborníků" mluví o věcech o kterých nemá ani principiálně povědomí jak vlastně fungují.
Takže nejde o zarytého Citroenáře se kterým se nemá smysl hádat ale o to vedět jak věci opravdu fungují než se pustíš s někým do debaty ;-) :-!

PS: jinak k tomu "dlouhozdvihému" "hydramaticu" opět jen dodám, že nejdříve si zjisti nějaké relevantní informace než o něm začneš poučovat.
Větší zdvih Hydractive III má, ale ne pořád. Je za podmínek, za kterých je to žádoucí.
Při odpojení prostřední hydrokoule v režimu hard, se zcela mění charakteritika odpružení, je minimalizován zdvih a i tlumení je mnohem větší než při zapojeném celém okruhu i se středovou koulí, kdy je preferován delší zdvih a menší tlumení ;-) čili s hydractive se mění nejen tlumení (jako u Passatu a Mondea) ale i vlastnosti "pružiny"
Avatar - Dinar
9. 5. 2011 09:30
Re: Schíza
"Primárním účelem tlumiče je ve skutečnosti minimalizovat dodatečné (nežádoucí) pohyby karoserie, které vznikají při přejetí nějaké nerovnosti či při náhlé změně směru jízdy." Ano, přesně tak, a tím si také odpovídáš na otázku, co je důležité pro pocit komfortu v autě, stupeň eliminace nežádoucích pohybů karoserie, tedy práce tlumiče. Totiž, ty dodatečné pohyby karoserie, to je přesně ono drncání, o kterém tu mluvíme. Zdvih propružení, v tom, co tu řešíme, hraje minimální roli.

K tvému P.S., právě proto jsem dal slovo "dlouhozdvihový" do uvozovek, než začneš někoho nabádat k užívání rozumu, začni u sebe. ;-)
Avatar - del42sa
9. 5. 2011 17:46
Re: Schíza
>:D >:D nekličkuj ;-)
Avatar - Dinar
6. 5. 2011 14:16
Re: Schíza
Ještě jinými slovy, pokud na auto namontuješ kombinaci dlouhé měkké pružiny a tvrdé tlumiče bude nekomfortnější (bude se víc houpat a víc drncat) než to samé auto s tuhými pružinami (třeba kratšími) ale adaptivními tlumiči. A nemusejí to být nutně tlumiče el. řízené, stačí např. něco jako je FSD od Koni.
7. 5. 2011 12:30
Re: Schíza
Naprostý souhlas, jako bývalý majitel Citroenu CX si nedokážu představit nic tak pohodlného. Je smutné, že 20 let od ukončení výroby se tomu pohodlí už nikdo ani nesnaží přiblížit (možná tak ještě C6, ale není to ono) a německá vozítka jsou v porovnání s CX na úrovni žebřiňáku :no:
Avatar - iudex
5. 5. 2011 14:29
Re: Schíza
Presne tak, ono to nie je rovná čiara s komfortom na jednej a športovou agilitou na druhej strane a všetko je len niečo na tej čiare. Aj ten prienik môže byť vydarenejší, aj menej vydarený.
Avatar - Dinar
5. 5. 2011 15:05
Re: Schíza
Ano, tak je to myšleno. ;-)
5. 5. 2011 13:32
Re: Schíza
Souhlas. 5008čka je to nehezčí od Pežotu co je dnes na silnicích vidět. Přebouchané Audi TT neberu v úvahu.
Avatar - positivemind
5. 5. 2011 12:53
Re: Schíza
On je celý test psán trošku zmateně - některé věty jsem musel číst víckrát, abych je pochopil.

Také mi přijde hodnocení poněkud roztržité... a nevím co si o tom mám myslet. Francouzská auta by měl testovat člověk, který francouzským autům rozumí - třeba nějaký fanda. Z globálního hlediska jsou si všechna auta podobná jako vejce vejci a záleží na subjektivních dojmech, ale když se někdo vrhne do srovnání s předchozími modely nebo s vnímáním značky, otevírá se mi kudla v kapse.

Třeba podle tohohle testu bych si to auto nikdy nekoupil. Jenže jsem se projel a skutečnost je jiná, bral bych ho
Avatar - iudex
5. 5. 2011 14:18
Re: Schíza
No napr. Mondeu sa donekonečna vytýka "nelogické" ovládanie stieračov, nie je test, kde by mu to o hlavu valcov neotrepali. ;-)
Je ale pravda, že ten nedostatočný komfort 508 kritizujú aj iní, napr. na sme.sk [odkaz] ; tam sa doňho Rasťo Chvála obul tak, že tento test by si vnímal ako GTIho adorovanie Passata. ;-)
Avatar - Ji/Ri
5. 5. 2011 23:33
Re: Schíza
No ano, je to zase snůška zapšklých žvástů.
5. 5. 2011 09:38
za me palec dolu
:no: :to auto je zvenku nejak podivne skarede, predni cast zepredu i z profilu odpudiva, predni previs nemozny, zadni cast taky nic moc
dle testera se vytratil komfort
odectena spotreba absurdne vysoka (byt to uz bylo prodiskutovano dukladne jinde)
neprakticke viko kufru

:yes: :interier vypada dobre
automat taky neposbiral moc vytek
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ji/Ri
5. 5. 2011 23:35
Re: za me palec dolu
Odečtená spotřeba:
6,6lt - 60/40 meziměsto/město. Osobní zkušenost. Dle testéra se neřiď - JE TO ŽVÁSTAL NESKUTEČNÝ. Až mi je smutno, že se k něčemu takovému snížil.
5. 5. 2011 10:06
Jsou i lepší nabídky
...například Latitude. Z mého pohledu se motorizací a naladěním podvozku lépe strefuje do třídy, pro kterou byl postaven. Komfort cestování zvládli u Renaultu lépe. Je to jen můj názor, nikomu ho nevnucuji.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ronault.
5. 5. 2011 13:59
Re: Jsou i lepší nabídky
Nevím, jak Latitude, s ním jsem nejel, ale už při srovnání s Lagunou 508 je na tom lépe, vlastně téměř ve všem. Jediná možnost, kterou může Laguna přesvědčit, je 4C, níže se dle mě moc nechytá. Ať už interiérem, který je v 508 prostě špičkový, tak prostorností, tak i odhlučněním.
5. 5. 2011 14:25
Re: Jsou i lepší nabídky
ono by taky bylo něco špatně, kdyby novinka nedokázala skoro ve všem překonat model v polovině životního cyklu ;-)
Avatar - Ronault.
5. 5. 2011 14:29
Re: Jsou i lepší nabídky
Uvidíme s čím příjde Laguna IV. Pokud veme ze současné 4C, 2,0 dCi, spolehlivost, trochu se nafoukne aby se i v liftu dalo sedět adekvátně dnes již přerostlé třídě, tak by to mohlo být trefou... Plus přidat serepetičky typu aktivní tempomat, automatická dálková světla, systém udržování jízdy v pruzích, prostě trochu vykrást koncernové Infiniti >:-[]
5. 5. 2011 15:50
Re: Jsou i lepší nabídky
tak už nastupuje 1.6dCI, chystá se nová generace Tce, nová generace EDC pro silnější motory, k tomu jak píšeš trochu pustit žilou Infinity a výsledek by nemusel být špatný :yes:

jen se obávám, aby se nevydali právě cestou 508ky - přitvrdit na úkor komfortu
Avatar - Ji/Ri
5. 5. 2011 23:36
Re: Jsou i lepší nabídky
Hm, to tak neber. Lat je upa jiné auto. GT je rychlé, poslušné a i zábavné svezení. Lat je o komfortu,komfortu a komfortu.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
5. 5. 2011 10:18
Fugly ...
alebo ugly as sin.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
5. 5. 2011 10:27
Slušné
Jsem rád za podobu 508 - konečně šarmatní Peugeot.
Onu "kritiku k tlumení nerovností" taky příliš nechápu. On totiž "drncá" i Superb. Se stékáním vody do kufru má problém mnohem víc aut, a nejen sedanů.
Takže nám tu pro úplnost už schází jen informace, kdo to může koupit za takovou dardu, když za stejnou cenu může mít prémii >:-[]
Rozbalit vlákno
23
5. 5. 2011 10:39
Re: Slušné
ehm, rekneme,...kdyz si muze koupit stejne vybavene mondeo a jeste mu 100 tycek zbyde
Avatar - rohYpnol
5. 5. 2011 14:05
Re: Slušné
jasné, až na to, že nekoupím auto za 800 tyček, co má interiér jak z tržnice (ano, facelift to trochu vylepšil) a sedadla na úrovni barové stoličky. Tohle zkrátka umí konkurence líp.
Avatar - Ronault.
5. 5. 2011 14:09
Re: Slušné
Ale zase budeš moci zatáčky projížděk o 3,643 km/h rychleji než konkurence >:-[]
Avatar - rohYpnol
5. 5. 2011 14:13
Re: Slušné
napsal si to správně - pocit >:D
Avatar - iudex
5. 5. 2011 14:21
Re: Slušné
Neviem, ak Ty ako klišé kritizuješ povesť Fordových podvozkov ako športových, ja naopak ako klišé vnímam, že podvozky Fordu sú tvrdé a nekomfortné. Pravda bude asi niekde uprostred (tak, ako už neplatí, že BMW sú tie tvrdé a M-B tie pohodlné autá).
Avatar - Ronault.
5. 5. 2011 14:26
Re: Slušné
Já netvrdím, že podvozek Fordu je nekomfortní, nepsal jsem tento test, ale trdím, že ta sportovnost je dost relativní a takový ten pojem "sportovnost" nebo odezva od řízení je dost neměřitelný. Když nsvíc přesedneš do auta bez posilače nebo opravdu sportovního, tak pak poznáš, co to slovo znamená.
Avatar - iudex
5. 5. 2011 15:50
Re: Slušné
Ja súhlasím, a v tomto kontexte aj treba vnímať poznámky o športovosti podvozku. V rámci triedy, na zvýraznenie rozdielov medzi konkurentmi, sa tieto drobné odlišnosti popisujú možno zbytočne silnými slovami. A potom niekto reálne presadne napr. z Passatu do Mondea a čuduje sa, kde je ten závoďák. ;-)
Avatar - rohYpnol
5. 5. 2011 14:18
Re: Slušné
a nebo koupíš Lagunu a zbyde ti min. 1/4 mega. Budeš se vozit v pohodlíčku a budeš si užívat každý posměch ze stáda tupých ovcí.
Avatar - Ronault.
5. 5. 2011 14:23
Re: Slušné
Tohle mi celou dobu testovací jízdy probíhalo hlavou, jestli prostě přecejen ta agilnější, ale zároveň měkčí Laguna, která má sice málo místa vzadu, není lepší volbou pro mě. Zase z druhé strany ten interiér 508 je prostě nádherný a to božské ticho, to je špička třídy. V tom se Mondeo tak nějak oddaluje.
5. 5. 2011 14:30
Re: Slušné
vozíš non-stop někoho vzadu? nebo spíš vozíš non-stop někoho nadprůměrně vysokého vzadu? Já se svými 181cm (kg neuvedu, ale mám jen lehčí nadváhu >:-[] ) jsem v L3 vzadu problém neměl. Ano, v druhé generaci je toho místa na první pohled víc, ale žádná katastrofa to není.
Avatar - Ronault.
5. 5. 2011 14:51
Re: Slušné
Já jsem jeden z mála lidí, kteří pětimístné auto využívájí naplno ve více jak 50% ;-) Nekecám :-) Ale zase já sedím vpředu, takže mě ti vzadu až tolik nedráždí a asi i pro ten počet lidí v autě spíše preferuji šířku a tam obojí nemají problém.
Avatar - rohYpnol
5. 5. 2011 14:58
Re: Slušné
Tak to je jedinou správnou volbou Superb. To přece každý rozumný člověk musí vědět >:D
Avatar - Ronault.
5. 5. 2011 15:05
Re: Slušné
Zrovna dneska jsme jeli v pěti a šel jsem k autu a kamarádka nevěděla, co mám za auto a předemnou stál Superb a tak jsem se k němu blížil a naposlední chvíli jsem uhnul ke svému autu. A ona "jé, já se těšila, že pojedeme tímhle" a já "buď ráda, že se vzadu nemusíte ve třech tlačit právě v Superbu" >:-[] >:D

Superb je jen pro pět manažerů Somálské společnosti jedoucích do Paříže na služebku >:-[]
Avatar - rohYpnol
5. 5. 2011 15:15
Re: Slušné
BTW:
Laguna
podélný prostor vpředu min/max (mm):970 / 1170
podélný prostor vzadu min/max (mm):570 / 780
součet 1740/1750
508
podélný prostor vpředu min/max (mm):790 / 1050
podélný prostor vzadu min/max (mm):640 / 920
součet 1710/1690
Superb
podélný prostor vpředu min/max (mm):860 / 1030
podélný prostor vzadu min/max (mm):810 / 990
součet 1840/1850

takže čistě číselně mi přijdou v podélném směru nastejno cca ;-) s tím, že 508 je víc zaměřen na řidiče vietnamce. No a Superb je prémiová liga.
5. 5. 2011 15:56
Re: Slušné
akorát že v tom Superbu máš za volantem pocit (z prostoru) jako o třídu níž ;-)
5. 5. 2011 15:34
Re: Slušné
Ronaulte, jestli řešíš cenu, pak kup Lagunu Black Edition. Avšak, jestli chceš komplexní auto s výbornou resale value, tak nějakou naftovou verzi Passatu / Superbu. Nechtěj vědět, za kolik se budou pětsetosmičky za 4 roky prodávat
Avatar - Ji/Ri
5. 5. 2011 23:42
Re: Slušné
No schválně, mudrlante, za kolik? Takové borce mám rád. Ceny klesají u všech stejně.
6. 5. 2011 13:32
Re: Slušné
To mě těší, že mě máš rád, ale piš o věcech, kterým rozumíš Ji/Ri. Každopádně se pouštíš na tenký led, pakliže tvrdíš, že ceny u všech klesají stejně. Pak například tyto fakta si borci vycucali z prstu: [odkaz]
Skutečnost, že i ceny na trhu s ojetinami jsou ovlivněny poptávkou, která ovlivňuje jejich výši, neokecáš. Takové borce mám rád...
Avatar - Ji/Ri
5. 5. 2011 23:37
Re: Slušné
No ale mondeo (líbí se mi) je s interierem proti 508 asi jako dodávka proti maybachu ;-)
Avatar - Ronault.
5. 5. 2011 14:00
Re: Slušné
Cena půjde dolů. Aktuálně se dá smluvit tak těch 7-9% ceny, plus dle informací bude cena klesat. Počkej půl roku až rok.
Avatar - rohYpnol
5. 5. 2011 14:10
Re: Slušné
Pochybuju, že u novinky se bude dát smlouvat k 10 procentům z ceny. Ale časem půjde cena dolů, to je u frantíka jasné stejně tak, jako že po dni bude noc.
Za mě musím rozhodně řícct, že 508ka je vůz, který bych při výběru rozhodně prozkoumal podrobněji. A že má pověst frantíka? Kašlu na pověsti o frantících i na báje o koncernu. Mě zajímá jediné - jak na mě auto působí v širším kontextu.
Avatar - Ronault.
5. 5. 2011 14:16
Re: Slušné
Tak mi to řekli v Peugeotu, ale že je to maximum, možná by se dalo více slevit při koupi jako podnikatel. Jak jsem koupil, tak prodávám ;-) Z ceny klesají nejen francouzi, vem si kam kleslo Mondeo a kam Guru ;-)

Jo, rozhodně bych jej do výběru zařadil. Sice jsem byl nemile překvapen opravdu tuhostí na úrovni Passatu, ale uz druhé strany jsem přijel na test svým ještě stále pohodlným fr. autem, takže by se to dalo nějak zkousnout.
Avatar - rohYpnol
5. 5. 2011 14:22
Re: Slušné
Nu dobře. Budu ti tedy věřit ;-)
5. 5. 2011 10:41
Latitude
se jevi jako lepsi nabidka, takze si myslim, ze diskuzni uroven tohoto testu tak hluboko neupadne
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ji/Ri
5. 5. 2011 23:38
Re: Latitude
Lepší v čem? Jsou to uplně rozdílné vozy.
5. 5. 2011 12:15
Jediný nedostatek..
je dle testu kvalita našich silnic :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
6
Avatar - positivemind
5. 5. 2011 12:54
Re: Jediný nedostatek..
A déšť, ten by měli zakázat.
Avatar - Ji/Ri
5. 5. 2011 23:41
Re: Jediný nedostatek..
Nedostatek je: opravdu není kam dát klíč (pal ho čert), ale ani telefon - pokud nechceš, aby lítal po středovém tunelu. Trošku jsou daleko držáky na kafe, víko kufru. Více jsem, byť štoural, nenašel.
Avatar - Ronault.
5. 5. 2011 23:43
Re: Jediný nedostatek..
Klíč máš v kapse, mobil spojíš bluetoothem s autem a hodíš do přihrádky vlevo od volantu.
Avatar - Ji/Ri
5. 5. 2011 23:46
Re: Jediný nedostatek..
My ale chtít tlouct ezemesky a občas internetit ;-)
Avatar - Ronault.
5. 5. 2011 23:47
Re: Jediný nedostatek..
To jsem neslyšel :-|
Máš olizovat plasty, to zabaví jak tebe, tak celou posádku.
6. 5. 2011 09:47
Re: Jediný nedostatek..
já myslím že to olizování plastů zabaví i posádky aut kolem >:-[]
5. 5. 2011 19:05
Prečo preboha 4-valec ?
Nech idu v celom peugeote do * s takymito motormi. Preturbovana hovadina, ak ten motor vydrzi 150 tisic km s jednym turbom, tak sa budem velmi cudovat. Jednoducho, taky sedan ako je 508 si priam pyta 6 valec.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Ji/Ri
5. 5. 2011 23:39
Re: Prečo preboha 4-valec ?
ale di ty brepto.
Avatar - del42sa
6. 5. 2011 09:10
Re: Prečo preboha 4-valec ?
taková je prostě doba. Na druhou stranu když se na to podíváš opravdu pragmaticky oprostíš se od "závodnických motorových vášní" tak si zkus odpovědět sám: " opravdu si myslíš že v takovém autě je 150kW motor nedostatečnou motorizací ? Nedostaneš se pohodlně z bodu A do bodu B se 120kW naftovým čtyřvácem ?"
V6 je taková "imidžovka", vypadá to dobře na papíře, ale málo zákazníků si to koupí ... Navíc teď, když bude 508 i s hybridním pohonem, tak budeš mít "čtyřkolku" dohromady s výkonem 200k a díky elektromotoru svižnou akcelerací, tak určitě nebudeš mít za volantem pocit podmotorizovaného vozu ;-) >:-[]
6. 5. 2011 09:51
Re: Prečo preboha 4-valec ?
No tych 150kW je podla mna na predny nahon taky maximum, ale ja hovorim o pocte valcov. 4 valec sa so 6 valcom neda zrovnavat. A hovorim tu o kultivovanosti ,pouzitelnom spektre otacok a preto vravim, že by to bolo do dej 508 , ktora sa tvari tak premiovo idealna volba.

A myslim ze 150kW je na 2.2 hdi podla mna moc. Naozaj sa budem cudovat ak to auto bude po 4 rokoch viac na cestach ako v servise.
Avatar - del42sa
6. 5. 2011 11:13
Re: Prečo preboha 4-valec ?
to jsem zvědavý co potom budete říkat na 2,2 TDi od VW, které má mít 162kW ? >:-[] >:-[]
Podle mě je výkon adekvátní, kultivovanosti se dá dosáhnout i jinými technikami než jen počtem válců. Třeba vyvažovací hřídele, nebo použitím elektronických tlumičů uchycení motoru. To druhé Peugeot 508 má ;-)

Jinak já 6válcům fandím, ale taková je politika PSA :-( Budmě rádi aspoň za tu V6 v C5 ;-)
Avatar - iudex
6. 5. 2011 11:22
Re: Prečo preboha 4-valec ?
Presne tak, buďte radi, že niekto v strednom mainstreame ponúka dízel s výkonom cez 200 koní. "Etalón" Passat končí na 170k, Insignia na 160k atď. A len na okraj: ďaleko najpredávanejšia motorizácia v prémiovom BMW 3 je 2,0 R4 d. ;-)
Avatar - Krispos
6. 5. 2011 11:33
Re: Prečo preboha 4-valec ?
Syndrom virtuálních závodníků... taky mě to postihlo. U nás v rodině frčímě všichni na naftu. Jenže pak člověk začne kvůli výběru nového auta chodit na auto.cz a petrolheadi mu tlačí do hlavy, že nafta je jen do kamen a ať si koupí něco sportovního. Člověku to začne šrotovat v hlavě a za chvíli se přistihne, jak přemýšlí nad tím, že těch 9 litrů na 100 není tak moc a že by bylo cool mít doma nějaký pěkný benín jako 1.4TSI 118kw nebylo špatný. A pak, když jde projet testovací 1.6D 79kw, tak má strach, jestli to nebude líná plečka. Jenže pak otočí klíčkem, zjistí že to jede pěkně a probudí se z virtuálních snů :-)
6. 5. 2011 12:23
Re: Prečo preboha 4-valec ?
No ja si nemyslim ,ze mam syndrom virtualneho zavodnika, dlho som jazdil na 2.2 hdi s 94 kW , a myslim,ze co sa tykalo kvality bol to jeden z najhorsich motorov , co som kedy videl. Preto by ma zaujimalo , co s nim spravi 150 kW. Chapem ,ze vyvoj ide dopredu, ale tak vysokemu vykonu a tak nizkemu objemu by som neveril.
Avatar - Krispos
6. 5. 2011 12:39
Re: Prečo preboha 4-valec ?
Ten můj příspěvek byl spíše na iudexe a nejspíš úplně mimo mísu :-) Ale zpět k tématu - pohotovostní hmotnost 1600 kilogramů chce své, ale těch 100kw
by mělo stačit bohatě k tomu, aby to nebyla líná mrcha. 150 kw je asi pro ty pro ty, co si chtěj užít trochu dynamičtější jízdu asi, u nás to bude "Oktávka-beater edition" >:-[]
6. 5. 2011 14:03
Re: Prečo preboha 4-valec ?
Já to mám zase tak, že mně by diesel směl jen do nějakého rodinného combi, (rodinu zatím nemám), nebo do nějakého SUV ČI MPV, tam jeho smysl tak trochu vidím. Moc nechápu lidi, co si do hatchbacku, jako Golf kupují diesely, to mi trošku uniká. Diesel je totiž relativně těžký, tím pádem jízdní vlastnosti budou horší a proklamovaná úspora se projeví až při vyšším km nájezdu. Neřku-li o faktu, že pokud má být o moderní diesel správně postaráno, tak je nutno počítat s vyššími výdaji než třeba u 1.8 atmo - benzinu, protože kvalitní žhavičky, dvouhmotové setrvačníky aj. věci něco stojí. Jinými slovy, výhoda dieselů tu je, jen ne za každých okolností, nicméně to spousta lidí nechápe, (teď nemyslím vás).
6. 5. 2011 13:50
Peugeot 508 2.2 HDi
Toto je jedno z mála francouzských aut, o kterém bych uvažoval. To, že má řízení rychlý převod a "gumovou" odezvu bych nebral vysloveně jako negativum viz. koncern, jež je na tom s komunikativností řízení stejně, vezmeme-li v úvahu Passat. Co by mi vadilo nejvíc, jsou špatně řešené odtokové hrany zavazadlového prostoru, kde by se po pár letech mohla objevit koroze. Jinak se opět ukazuje, že DSG není takovým etalonem, jak se zpočátku tvrdilo. Velmi záleží na tom, jak má tato převodovka namapovaný řídící software, aby např. jízda ve městě nebyla uskákaná. Proto mi automat s hydro-měničem přijde jako jasná volba a to že neřadí tak rychle, bych vůbec neviděl jako negativum, právě naopak, co by mi vadilo mnohem víc, je zmíněná velká nedotáčivost, i když pravda, s autem jsem ještě neměl tu čest. Takže se za to budu nesnášet, (jsem totiž fandou Japonska), ale WELL DONE FRENCH.
Rozbalit vlákno
0