Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Peugeot 508 SW GT – Grand Tourer de France

Elegantní vzhled a silný turbodiesel, přesně taková je vrcholná verze kombi Peugeot 508 SW s označením GT.
Zpět na článek
20. 3. 2015 09:39
20. 3. 2015 10:12
20. 3. 2015 18:57
21. 3. 2015 13:35
22. 3. 2015 20:38
20. 3. 2015 11:00
21. 3. 2015 10:26
21. 3. 2015 14:18
21. 3. 2015 23:15
21. 3. 2015 17:49
Avatar - Ozzman
20. 3. 2015 09:39
Zase ty plasty
S takto vybavenou 508 jsem měl tu čest již po faceliftu a dost by mne zajímalo, co na vás působí levněji a proti čemu? Proti Audi? Tam možná.... proti Škodovce? Haha...

Nebudu brát v potaz negativa v ergonomii (tlačítko v levo je alespoň do té doby, než si zvyknete opravdu zvláštní), ale jinak narozdíl od 308 tomut interiéru není moc co vytknout a Peugeot od 407 udělal oooobrovský skok dopředu.
Myslím, že takhle konkurenceschopné auto ve střední třídě neměla Francouzská automobilka od konce 90. let, kdy je vidět návrat k umírněnosti a kladen důraz na praktičnost, konzervativnost a né na extravaganci. Za 900 tisíc bych volil jinde, ale jen díky mým sympatiím, jinak je to auto povedené.

Zajíma mne motor, toto HDI je sice slabší, než slavné BiTDi v Passatu, ale parametrama je mu dost blízko, 450NM a 150Kw, jenže větší objem.... Je to vidět na spotřebě. Je ten Peuget reálně línější? Já tento motor nikdy nejel.
Rozbalit vlákno
26
20. 3. 2015 09:54
Re: Zase ty plasty
Já ním jezdím každý rok na roadshow peugeotu a ty materiály jsou v interiéru kvalitní.Motor a převodovka je sladěn velmi dobře.Moc příjemné auto.
Avatar - speedfred
20. 3. 2015 09:59
Re: Zase ty plasty
auto vlastním pred FL, a interier mi príde ako velmi dobrý (spracovanie,materialy,vzhlad). Jadím svižne hlavne dialnice a spotreba 6,4-6,6L.
Mám GT sedan s komplet celou výbavou čo šla priplatiť a cena bola 880tis Kč s DPH.
Som milovník BMW,ale toto auto sa môže rovnať spracovaním lepším nemcom.
Avatar - Ozzman
20. 3. 2015 10:02
Re: Zase ty plasty
No to BMW mi přijde ještě dotaženější (třeba volant, či řadicí páka, materiály a tak), ale taky záleží s čím porovnáváš, ono 1er v základu taky neni uplně největší fešák i když pořád o dost lepší, než srovnatelné mainstreamové auto v základu :-)

Jinak si myslím, že Peugeot materiály a zpracováním opravdu Němce dotáhl v tomto modelu.
20. 3. 2015 10:11
Re: Zase ty plasty
Zrovna BMW ma interiery na urovni horsiho mainstreamu. Sice se to snazi zakryt kuzi a keramikou, ale stejne tomu couha slama z bot. Treba ten udesny plast kolem ovladani oken v nove trojce, nebo v i3 za milion... Takovy nema ani hyundai, nebo skodovka.
Avatar - Ozzman
20. 3. 2015 10:13
Re: Zase ty plasty
No tak, ja s tim nesouhlasim, nerikam, že trojka je dokonalá, ale urcite v mainstreamu najdes horší prohřešky. V BMW se vždy cítím dobře, jediné, co mne trochu zklamalo byla základní 2AT, kde byly výplně dveří pošité dost ošklivou textilií, jenže to byl opravdu základ, vyšší výbava již toto neměla :-) Tam je bonus ta možnost individualizace :-) Nelze srovnávat TOP mainstreamu a základ prémie, protože se tam překryvy najdou vždy :-)
Avatar - AUDIRS6
20. 3. 2015 10:52
Re: Zase ty plasty
Je este stale par az archajicky vyzerajucich tlacitok, ktore BMW stale pouziva ( hlavne tlacitko vystraznych blinkrov medzi vyduchmi klimy 8-s ) a taktiez spracovanie plastov - teda ich zlicovanie nie vzdy zodpoveda urovni, na aku odkazuje ich cenovka. :-!
Jasne - ponatie interieru ako take je proste premiove, ale ako potencialny kupec ked zacnes to auto skumat, zacnes sa v istom momente skrabat po hlave, ci to fakt zodpoveda cenovke v cenniku... ;-\
Avatar - Ozzman
20. 3. 2015 10:58
Re: Zase ty plasty
Jo, já si myslim, že když budeš rýpat, najdeš všude něco, třeba, že Lamborghini mělo stejné talčítka jak Octavie >:D Ale o tom to není si myslím. Některé automobilky šetří a jesou tu vyzdvihovány za perfektní interiér, kdežto ta 508 si myslím rozhodně levně nepůsobí, ba naopak a to bylo jádro mé připomínky :-)
20. 3. 2015 11:33
Re: Zase ty plasty
Rýpat můžeš u všech prémiovek ;-) I u svý oblíbený :-)
20. 3. 2015 11:50
Re: Zase ty plasty
Nic to nemeni na skutecnosti, ze interiery rad 1-4 vypadaji jako by v nich probehla mensi exploze a nejaky nestastnik to pak musel cele znovu slepit provizorne dohromady.
20. 3. 2015 12:07
Re: Zase ty plasty
V pondělí jsem řídil F30 a nijak se s tím nemůžu ztotožnit ;-)
Avatar - Dinar
20. 3. 2015 13:30
Re: Zase ty plasty
Zbytečný, kucí to z poza volantu olítaných ášestek vidí jasně. ;-)
Avatar - AUDIRS6
20. 3. 2015 11:57
Re: Zase ty plasty
A kludne to aj priznam ;-) :
Jediny taky malinky prehresok v aktualnej rade A6 zo zaciatku vyroby co som si vsimol na 3 ks ktore sa mi vtedy dostali do ruky:
Medzi kaplickou pristrojov a stlpikom volantu je taky kus plastu medzi nimi, ktory ich nejako akoze oddeluje. cca 2 cm vysoky - proste nad stlpikom volantu.
Tento bol na vsetkych 3 ks nie zrovna elegantne posobiaci a dokonca s nerovnakymi sparami vlavo a vpravo ! Na 1 kuse dokonca akokeby az nakrivo 8-s
Lenze vsetko ostatne je absolutne pedantne spracovane az nadpremiovou kvalitou posobiace v niektorych oblastiach. A henten maly kusocek plastu si mnohi ani nevsimnu.
Ja som v tomto ale perfekcionista a preto mam rad veci dotiahnute na 100%. No a ked je co skritizovat, skritizujem aj "vlastnych". ;-)
20. 3. 2015 12:09
Re: Zase ty plasty
A4 B8 měla všude možně kvalitní materiály, mockrát nevrzla, ale plast kolem řadící páky, některý dekory, plast kolem výdechů vzadu, držák pití v loketce...

Nicméně vše vydrželo bez viditelnýho opotřebení 300kkm.
20. 3. 2015 10:11
Re: Zase ty plasty
Motor linejsi neni, ale velmi lina je ta prevodovka. Co se tyce realne dynamiky, tak zalezi jak se auto pouziva. Ve meste ci na okrskach pri rozjezdech a poskakovani pusobi auto velmi vlaznym dojmem, treba takovy Passat 125 kW je mnohem rychlejsi auto, GTcko se stezi chyta na zakladni 103kW verzi. Na druhou stranu na dalnici, kde uz se jede na maximalni rychlostni stupen a nemusi se radit je dynamika celkem suverenni a odpovida tem konikum co ten motor ma.
20. 3. 2015 11:34
Re: Zase ty plasty
0-180 km/h
508 gt 29,8 s
Passat BiTDI 22,1 s

Vzhledem k tomu, ze GT je na 160 "pouze" o 2 s drive nez TDI 150, tak i 190 konova verze mu s nejvetsi pravdepodobnosti ujede.
Avatar - Ozzman
20. 3. 2015 11:41
Re: Zase ty plasty
Nehádám se, že neujede, ale třeba naložené auto by mohla tahat solidně a za míň :-)
20. 3. 2015 12:03
Re: Zase ty plasty
Pro toho, kdo uvazuje o BiTDI, neni dynamika 508 GT dostatecna. Jinak by byl jeho kandidatem 2.0 190.
Avatar - Hammunasakra
20. 3. 2015 12:17
Re: Zase ty plasty
Proti BiTdi měli [odkaz] ale ten už vodnes čas..
20. 3. 2015 20:25
Re: Zase ty plasty
To by mne zajimalo, jak ho mohli mit proti BiTdi, kdyz Passat s BiTdi dorazil letos a ten tvuj nejlepsi motor vesmiru se nedela uz asi dva roky. A co se tyka dynamiky, tak tu radeji ani nesrovnavat, sam nerad vidim, jak ctyrhrnek vytre s V6 podlahu.
Avatar - Hammunasakra
20. 3. 2015 21:45
Re: Zase ty plasty
Ty nebudeš moc chytrej viď? >:D
20. 3. 2015 22:14
Re: Zase ty plasty
Mas nejakou rozumnou odpoved, argument, nebo jen zase tvoje debilni shazovacne kydy?
Avatar - Hammunasakra
20. 3. 2015 23:03
Re: Zase ty plasty
Nepiš totální blbosti nebude do čeho kydat :-!
23. 3. 2015 07:58
Re: Zase ty plasty
Takže argument žádný, jen kydy, přesně jak jsem čekal.
Avatar - Hammunasakra
23. 3. 2015 19:09
Re: Zase ty plasty
Kydy byl tvuj text na kterej sem reagoval. Nepiš zhovadilosti že to je nejlepší motor vesmíru nebo že se už roky nedělá
29. 3. 2015 07:06
Re: Zase ty plasty
Zkusim to napsat tak, abys tomu rozumel:

Esli se ti nelibi, ze ti do toho motoru rejpu, tak tomu zkus nezavdavat pricinu, vono to pak zmizne samo. Ty a kajli ste tenhle motor nacpali prakticky do kazde diskuse, pod jakekoliv libovolne auto, lhostejno s jakym motorem a od jakyho vyrobce, ale nacpali ste ho tam. Nediv se, ze mam z toho srandu.

Co se tyka jeho pouziti a vyroby: Je mozny, ze ho jeste vyrabej, mě to moc nezajima, tak sem to nestudoval. Ale do P508 se nedaval nikdy, takze kyd byl predevsim to, zes ho tu zase nacpal.

A ze by s nim ctyrhrnek v Passatu BiTDI vytrel podlahu je jasny jak facka, ma lepsi zrychleni, nizzsi spotrebu - pokud porovnavam s Citroenem C5 V6 HDI, tak ho porazi rozdilem tridy a neni se co divit, BiTDI je novinka, kdezto V6HDI je uz docela historicekej kousek.
Avatar - Hammunasakra
29. 3. 2015 17:00
Re: Zase ty plasty
Tak furt nerozumim a mnou to fakt nebude >:-[]
Sakra přečti si to vlákno nevidíš jak seš mimo? >:D
20. 3. 2015 10:12
Skoda
Skoda, ze redakce neotestovala novy infotaiment system, protoze stara verze v predfaceliftu byla zdaleka nejvetsi chybou celeho auta. Bylo by zajimave vedet zdali doslo k naprave a nebo se pokracuje v tradici nepouzitelnych francouzskych infotainmentu.
Rozbalit vlákno
4
20. 3. 2015 10:57
Re: Skoda
K infotainmentu jsem si povšiml pouze nepříjemného hlasu povelů. Na dálničních křižovatkách pak navigace nelogicky hlásila "odbočte vlevo", přestože člověk měl pokračovat rovně. Jinak jsem si ale nějakých zásadních chyb nevšiml.
20. 3. 2015 18:57
Re: Skoda
Bohuzel chyby tohohle typu kratky redakcni test neodhali a chudak uzivatel na ne prijde vetsinou az po koupi auta. U Francouzu jsou nicmene dosti obvykle az typicke, u 508 si uzivatele stezuji zejmena na:

- system nepodporuje MP3 VBR, prestoze jde dnes o vicemene defaultni zpusob kodovani
- spatna sprava map spolecne s malou pameti (pouze 4 GB) neumoznuje mit v aute celou mapu Evropy a casto ani updatovat mapy. Pro srovnani konkurence ma na mapy casto 20 - 30 GB
- neustale updates od vyrobce, ktere povetsinou vice znici nez opravi
- vydavani zcela zrejmych chyb za "vlastnost' systemu
- neschopnost dealerske site resit problemy nekterych navigaci

Obecne jsou stiznosti na WIP NAV+ u 508 nejcastejsi a hlavnim duvodem proc uz by si nekteri uzivatele to auto nekoupili. (zdroj: Peugeot klub CR)
21. 3. 2015 13:35
Re: Skoda
Nějak se mi to nezdá. Navigaci v 508 jsem tedy nikdy nezkoumal.

Ale chceš mi tvrdit, že vrcholný model navi má paměť jen 4GB? Už předchozí systém RT4 ve 407, který mám v autě, má 30GB pevný disk pro mapy celé Evropy. A na rychlost si stěžovat nemůžu, jen se musí aktualizovat přes cd.
22. 3. 2015 20:38
Re: Skoda
Ona tam interni pamet ve skutecnosti neni vubec zadna, u WIP NAV+ jako uloziste pro mapy slouzi SD karta. U vsech Peugeotu 508 do roku vyroby 2012 ma kapacitu prave 4 GB, nasledne se tam davala 8 gigova. Tu kartu lze vymenit, coz take nekteri uzivatele delaji aby nemeli zminovane problemy, ale je to docela opruz, protoze ctecka SD karet je u jednotky umistena zezadu navigace, takze se kvuli vymene musi rozebrat kus auta a tu navigacni jednotku vyndat, karty vymenit a zase dat jednotku zpatky.
Avatar - Uživatel_5340709
20. 3. 2015 10:14
Ta usanka,
to je kvůli Gugovi, aby měl pocit, že k němu promlouvají Ruští bratři?
Rozbalit vlákno
2
20. 3. 2015 10:15
Re: Ta usanka,
To je kvůli zimě :-)
Avatar - CommonUser
20. 3. 2015 11:00
Hluk
Hluk od podbehov vynikne v priamom porovnani s rovnakym motorom v C5. Ta C5 asi aj v porovnani s cenou dava vacsi zmysel v tejto triede (+hydropruzenie), takze cudovat sa nizsim predajom moze len suchy statista z PSA.
Rozbalit vlákno
0
20. 3. 2015 11:08
Rozmístěni ovladacu
Proc je třeba tlačítko start/stop nalevo spatne? Me třeba vždy iritovalo zapínání světel u VW nalevo extra ovladačem , stejne jako u volva. Byl jsem zvyklý na ovládání na packach. Nicméně jedna se o zvyk, proc to je v negativech?
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Hammunasakra
20. 3. 2015 11:34
Re: Rozmístěni ovladacu
Neni to špatně možná je to dokonce svym způsobem lepší
20. 3. 2015 11:38
Re: Rozmístěni ovladacu
Jakým? Mám ho viditelně pod obrazovkou infotainmentu. Je to horší? Nemyslím si.
20. 3. 2015 11:34
Re: Rozmístěni ovladacu
Protože to není dost folkswágolidní. :-!
20. 3. 2015 11:37
Re: Rozmístěni ovladacu
:yes: ;-)
Avatar - Dinar
20. 3. 2015 13:36
Re: Rozmístěni ovladacu
Hamatné páčky blinkrů. Je to jistě otázka vkusu, pro mně je ovládání světel na páčce blinkrů fail. V dnešních autech přepneš ovladač na "Auto" a světla žijí svým životem, a to i v autech s přepínačem světel na páčce blinkrů. Proč mám tedy pokaždé když chci odbočit sahat na hamatnou páčku, která má kvůli své váze tužší chod (aretaci)? Navíc ubírá prostor pádlům pod volantem, v autech s tímto řešením jsou páčky vyloženě na dlouhé prsty. Přežité.
20. 3. 2015 20:27
Re: Rozmístěni ovladacu
Co to je "hamatane"?
Avatar - Dinar
22. 3. 2015 09:56
Re: Rozmístěni ovladacu
"Hamatane" není nejspíš nic, hamatné, hamatný znamená příliš masivní, silný, tlustý... Měl jsem za to, že je to celkem běžné slovo.
23. 3. 2015 07:59
Re: Rozmístěni ovladacu
Neni, ale ted po vysvetleni muze byt, dik :-)
23. 3. 2015 08:10
Re: Rozmístěni ovladacu
Tlacitko start/stop je obvykle vpravo a to proto, ze toto tlacitko tak trochu odkazuje na automobilove zavody, specialne se startem typu LeMans, kde ridici museli k autu dobehnout, nasednout a pak leva ruka zavirala dvere, zatimco prava mackala tlacitko starteru a hned potom sklouzla na radici paku a radila za jedna... Dnesni manazeri, kdyz spechaji z meetingu na brainstorming, to pouzivaj taky tak, tlacitko vlevo tak muze rozhodnout o tom, jestli uvidis na flipčárt, nebo budeš za loulu :-)
25. 3. 2015 16:36
Re: Rozmístěni ovladacu
Pravou zapínáš pás, levou startuješ. Kde je problém?
29. 3. 2015 19:43
Re: Rozmístěni ovladacu
Ja jsem o zadnem problemu nepsal.
Avatar - Hammunasakra
29. 3. 2015 20:45
Re: Rozmístěni ovladacu
S tebou je fakt sranda. Skoro dokonalej byl ten fór že zmínit motor z minulý generace je naprosto nevhodnej kyd :yes: >:D
29. 3. 2015 22:19
Re: Rozmístěni ovladacu
Vis co, trapaku? Jdi se vycpat. Letis na hejt, nebudu se s tebou uz vic babrat.
Avatar - Hammunasakra
29. 3. 2015 22:31
Re: Rozmístěni ovladacu
Ty si fakt hrdina. Došlo ti jakous napsal blbost? >:-[]
Seš neuvěřitelnej kecal co si fakt nevim proč navymejšlel neskutečný kraviny >:D

Přes tvý naivní představy vo dynamice sem docela zvědavej na poslední verzi motoru vo kterym víš evidentně kulový. 221kW a 700Nm neni špatnejch a král kultivovanosti byl už před deseti lety jako novinka
30. 3. 2015 13:38
Re: Rozmístěni ovladacu
OK, mozna jsem mimo ja, tak jeste jednou a opravdu naposled to s tebou zkusim:

Bavime se o Peugeotu 508?
Jestli ano, proc tady tahas motor V6 HDI, ktery se do nej nemontuje a nikdy nemontoval?
A jeste neco: Proc to vubec tahas sem, kde se bavime o umisteni tlacitka Start/Stop?
Avatar - Hammunasakra
30. 3. 2015 20:05
Re: Rozmístěni ovladacu
No tak sorry že sem vzpoměl motor z 407 kterej se do 508 už nedává :-)
1. 4. 2015 10:42
Re: Rozmístěni ovladacu
Pokud se nepletu, tak se daval v rade 407 jen do coupe, a porad nechapu, co to ma spolecneho s hornim kombajsem rady 508.

Jak pisu - ty ten V6 HDI proste musis nacpat do jakekoliv diskuse, at uz to ma smysl, nebo ne.
Avatar - KANKUNEN
20. 3. 2015 11:43
Nemám rád Peugeot, protože nedělá ostatní auta
stejně dobře jako 508 GT. Teda pokud pominu hnusný rypáček, to uměli naposledy u řad xx6. Ale toto: Milovníkům plavnosti ale auto přijde přece jenom jako tvrdé a naopak zájemcům o sportovní jízdu zase jako moc houpavé. Proč je dobrý kompromis vystižen tak, že to vypadá jako negativum. Kdo má rád loďku nebo prkno??? A hláška o plastech je přímo k smíchu. Škodovka už nedělá kvalitní plasty, ale spíše bakelit a tak hláška o plastech je střelba do vlastních řad.
Rozbalit vlákno
1
20. 3. 2015 14:01
Re: Nemám rád Peugeot, protože nedělá ostatní auta
Také jsem to nepochopil, podvozek je naladěn velmi dobře. Je dostatečně jistý, stabilní v podélném směru a přitom dokáže i s velkými koly tlumit.

O tom, že by se auto naklánělo, bylo nejisté v oblouku, nebo nedotáčivé než je v kategorii zvykem slyším poprvé. Naopak díky lichoběžníkové nápravě auto krásně vykrouží oblouk, výborně vede stopu a dá se v oblouku krásně utáhnout. Řízení je tuhé? V dnešních moderních autech jsou řízení až neskutečně přeposilovaná, opět subjektivní dojem. To, že někde existuje lehčí řízení, neznamená, že je to správně.

A komentování kvality interiéru nebudu ani komentovat, počkám si na Superb. Ale 508 ho má zpracovaný velmi dobře. S ním se Octavia nemůže v ničem měřit, vrzající lakované plasty kolem výdechů ventilace, měkké uložení madla dveří, několikrát zmiňovaná tragická výplň dveří...
Avatar - AUDIRS6
20. 3. 2015 12:36
Ako to napisat...
...tak, aby to nevyznelo urazlivo voci autorovi...?
"... Turbodiesel o objemu 2,2 litru zkrátka něco váží, ostatně 508 SW s tímto agregátem je o 70 kilogramů těžší než s 2.0 HDI (120 kW). .."
Asi uplne jednoducho:
Spytajte sa p. kolegu Dusila, ze kolko bude realny rozdiel vo vahe motora a jeho sucasti pod prednou kapotou a kolko pripada na vybavu a ine veci suvisiace s verziou GT s tymto motorom... :-!
Ked sa nad tym trosku zamyslite, nemozete prist k zaveru, ze tych 70 kg v rozdiele hmotnosti pripada len na prednu napravu a ze len toto samotne sposobuje nedotacave spravanie sa daneho auta. Plus - GT verzia ma prednu napravu viacprvkovu a nie klasicky McPherson a teda kinematika prednej napravy by mala zvysenej hmotnosti na nej lepsie odolavat.
Mozno by este stalo za zmienku pozriet sa na obutie - to je totiz casto velky cinitel pri hodnoteni jazdnych vlastnosti. A kedze mame zimu a predpokladam ze bol obuty na zimnych gumach a netusim v akych teplotach ste to auto testovali, necudoval by som sa, keby vacsinu nedotacavosti sposobovali prave zimne gumy... :-!
Rozbalit vlákno
3
20. 3. 2015 12:55
Re: Ako to napisat...
...překvapil ;-)
Avatar - AUDIRS6
20. 3. 2015 14:11
Re: Ako to napisat...
a cim ? Slusnostou ? >:D
Mam rad skor technickejsie sa vyjadrovanie o problemoch, kde ma na to technika vplyv.
Tu to ale pan redaktor trosku "neukociroval", takze s kolegom by sa mohol poradit a uviest to na spravnu mieru... ;-)
20. 3. 2015 14:06
Re: Ako to napisat...
O nedotáčivosti 508 ve verzi GT slyším poprvé. Z mé zkušenosti vím, že v oblouku vede velmi dobře a hranice přilnavosti a jistoty jsou opravdu vysoko. Ta přední náprava je cítit, stačí přesednout do 508 s klasickou. Sám jsem si to otestoval.
Avatar - Ji/Ri
21. 3. 2015 10:26
rozpaky
.... auto je skvělé, ve své třídě je top. Není co vytknout, zejméno po faceliftu. Nicméně zabili to cenou. Proto ten propad v prodejích. Některá auta se kupují pro cenu, některá pro vzájemnou výbornou kombinaci cena/užitek, některá jen pro užitek, některá pro pocit. Tady to zabili cenou. Ale ono se to srovná a bude opět kus krásného, funkčního a moderního auta za přiměřenou cenu.
Rozbalit vlákno
0
21. 3. 2015 14:18
Peugeot 508
Zdravím.

Taky mi to nedá se přidat. Co se týče uložení motoru, tak bohužel z fotky to není moc vidět (příští týden řeknu fotografovi, at to fotí taky bez krytu), nicméně je usazen dost vzadu. P-508 sdílí platformu se starší 407 a také současnou C5, ale to určitě všichni vědí. Přiznám se, že jsem s tímto konkrétním autem, tedy fo faceliftu nejel )když tedy nepočítám přepravu z parkplatzu PSA do redakce a to navíc bylo RXH). Nicméně kdysi jsem řídil 508 jak 2.2 HDi GT tak i obyčejný 2.0 HDi a také 1.6 THP. Možná to mnohé překvapí, ale bylo to GT, které mě zklamalo. A to jsem si jej tehdy vyžádal právě kvůli té přední nápravě (jedná se o lichoběžník, nicméně originálního typu, jiný, než má třeba Audi A4 výše či současná BMW řady 3 či 5). Tehdy mi to GT přišlo zbytečně tuhé. Na některých nerovnostech tak docházelo k rozkmitu kol. Zda vinou toho, že byly příliš těžké, nebo nesouladem pružin a tlumičů toť otázka. Možná kombinace obojeho. Přitom ta lichoběžníková přední náprava má jinak jen samé klady a dokonce je i mechanicky odolná (viz můj bazar na P-407). Naproti tomu z běžného dvoulitru HDi s obyčejnou přední nápravou a v komfortnější verzi jsem byl nadšenej. To THP bylo úplně první 508 dovezená do ČR. Sloužila pro účely školení mechaniků, takže na tom spousta věcí nefungovala (dálka, vyhřívání předních sedadel co si tak pamatuju). Ale to nebyla asi chyba auta obecně. Spíše toho kusu. I tak to ale bylo hezké svezení. K té kvalitě v kabině. Nevím co kdo požaduje, nicméně jak starší 407, tak i 508 jsou podle mého názoru bez výhrad. Jasně, jsou i lepší auta, třeba premiových značek, nicméně v mainstreamu je to minimálně plně srovnatelné i s nejnovější konkurencí (Passat B8 Mondeo Mk4).
Rozbalit vlákno
2
21. 3. 2015 23:15
Re: Peugeot 508
BMW 3er nemá vpředu lichoběžníky, ale McPherson. Víceprvkovou přední nápravu má až 5er.
22. 3. 2015 12:11
Re: Peugeot 508
Jojo, je to tak. Chyba. Ten McPherson je ale dost modifikovanej. Má to dole dvě ramena namísto jednoho. McPherson měla Sierra. Ta pětka to má podobně, jen má nahoře ještě trojúhelníkové rameno. Dole má taky dvě ramena.
Avatar - Auto CZ
21. 3. 2015 17:49
Tour de France
veľa týmov používa 508 SW ako doprovodné vozidlá. Minimálne pre perfektný výhľad z auta, aj cez presklenú strechu sa dá obzerať ta nádherná príroda a upravená krajina.
Rozbalit vlákno
1
23. 3. 2015 08:04
Re: Tour de France
Jiste, oni si to na TdF vybiraj prave podle toho, aby se z auta mohli kochat krajinou, ostatne proto taky doprovody na TdF jezdi, ze?
Urcite si to nevybrali podle toho, kolik Peugeot nacpal do reklamy penez a kolik aut byl ochotny pustit na doprovody, aby je pak dealeri prodavali jako "manazerske", nebo "referencni" s nizkym najezdem...
3. 10. 2022 22:38
Peugeot 508 Zkušenosti
Toto auto r.v. 2017 jsem před pár týdny pořídil, v GT verzi, ale s motorem 2 litry a 133kW. Motor 2.2 z článku se po roce 2015 nedělal a chtěl jsem i minimální spotřebu při rozumném výkonu, což byl druhý hlavní důvod pro koupi Peugeotu s HDI. Článnek auto popisuje poměrně dobře ale doporučil bych 133kW 2 litr protože asi o půl litru míň žere.a mezi 155kW a 133 už není takkový rozdíl. Hlavní důvody ke koupi byly 1) malá spotřeba na dálnici, při obstojném výkonu HDI - splněno, při 140km-h se dá dostat i pod 6.4, já při 170 jezdím pod 7. jediná konkurence spotřeby je TDi do 147kW, Biturba z Passatu jedou rychleji ale už víc baští 2)Proti zadokolkám (Mercedes, BMW) jsem očekával víc místa na pravou nohu - nesplněno tunel zbytečně tlačí na pravou nohu ale lepší proti Mercedesu a BMW snad) 3) Volant uprostřed - splněno, na rozdíl od Mercedesů či některých BMW. 4) GT má lepší jízdní vlastnosti než ostatní 508 - asi ano 5) po mnoha německých autech něco jiného - splněno - auto má svůj šarm.
Co se týká interiéru především odkládací prostory tak se Peugeot německým autům především VW nerovná. Už Golf VII má přihrádku mezi sedadly ve dveřích místo na velkou láhev, nahoře přihrádku na brýle, uprostřed víc místa. Podvozek článek popisuje dobře, tvrdoměkkký, ale myslím, že Peugeoti vždycky byly tvrdší než Citroen či Renault, takže očekávané a myslím, že na dálniční provoz vyhovuje (ty odkládací prostory ale hrůza). Jinak v kombi je na nohy i hlavu místa dost i vzadu, a tentokrát nesouhlasím, panoramatické neotevíratelné střešní okno prostor až tak neubírá (na rozdíl od sedanu 508). Hlučnost motoru se ale s Mercedesem ani BMW nedá srovnávat a asi ani s Volkswagenem.
Takže testy vnitřního prostoru a praktičnosti německá auta nevyhrávají náhodou, i kultivovanost a zpracování německých aut bude lepší.
Pe 508 má ale snad nejměnší spotřebu pro automat s výkonem kolem 133kW, vypadá skvěle a je jiný než německá auta. Kdo je ale čistě pragmatický koupí si Superba nebo Passata. Budou ale dražší.
Rozbalit vlákno
0