Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Renault Scénic 1.3 TCe 140 – Starý známý s novou technikou

Rodinný Scénic dostal novou zážehovou třináctistovku a tak se po dvou letech opět ohřál v naší redakční garáži. A já mohl opět řídit auto, na které z prostého důvodu nedám dopustit.
Zpět na článek
8. 8. 2018 13:14
8. 8. 2018 13:37
8. 8. 2018 13:44
12. 8. 2018 19:30
8. 8. 2018 13:46
8. 8. 2018 14:05
8. 8. 2018 14:14
8. 8. 2018 14:23
8. 8. 2018 14:24
8. 8. 2018 15:18
8. 8. 2018 15:20
8. 8. 2018 15:25
8. 8. 2018 15:26
8. 8. 2018 20:44
8. 8. 2018 21:20
9. 8. 2018 07:53
9. 8. 2018 10:03
8. 8. 2018 15:23
8. 8. 2018 20:00
8. 8. 2018 20:45
8. 8. 2018 21:34
8. 8. 2018 21:55
8. 8. 2018 22:44
8. 8. 2018 14:48
8. 8. 2018 14:56
8. 8. 2018 15:18
8. 8. 2018 15:42
8. 8. 2018 15:52
8. 8. 2018 16:05
8. 8. 2018 16:26
8. 8. 2018 19:48
8. 8. 2018 16:28
8. 8. 2018 19:47
9. 8. 2018 09:36
9. 8. 2018 10:59
9. 8. 2018 17:00
9. 8. 2018 21:53
9. 8. 2018 22:37
9. 8. 2018 23:08
10. 8. 2018 00:00
10. 8. 2018 10:16
10. 8. 2018 13:34
9. 8. 2018 23:36
9. 8. 2018 23:56
9. 8. 2018 18:24
8. 8. 2018 15:55
8. 8. 2018 16:30
8. 8. 2018 19:52
9. 8. 2018 00:03
9. 8. 2018 09:38
9. 8. 2018 18:29
9. 8. 2018 20:02
8. 8. 2018 19:07
8. 8. 2018 19:17
8. 8. 2018 19:30
8. 8. 2018 22:01
8. 8. 2018 20:19
8. 8. 2018 22:07
8. 8. 2018 21:59
8. 8. 2018 22:29
9. 8. 2018 15:57
8. 8. 2018 22:24
9. 8. 2018 10:21
Avatar - xxc
8. 8. 2018 13:14
motor
Ten motor je zazracny, diesel 1.5 dci ma bezne spotrebu 5,8 l a ten maly benzin ma pod 5,5 l :-) Potom je to jasna volba. Ale len do mesta, ten arodynamicky svist je tak vyrazny, ze na dialnici nepocut radio a neda sa normalne rozpravat. Skusal to auto autor aj v dazdi?
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Jenik3
8. 8. 2018 13:37
Re: motor
Davam Renault/Nissan/Mercedes bod za to, ze pridal objem u benzinu, bod za to, ze to neni 1.3, ale 1.33 a hlavne bod za to, ze drzi 4 valce. Celkem tri body :-)
U teto kategorie vozu je objem odpovidajici a kroutak s prehledem...pokud se v case osvedci spolehlivosti.
8. 8. 2018 13:44
Re: motor
Celkem tři body...koukám, žes promyslel i nick. >:D >:D >:D
Avatar - Uživatel_5340709
8. 8. 2018 15:20
Re: motor
No jo, když máš ušmudlanýho renaulta, tak si ty kladné body musíš vymodlit, [odkaz] , a to jaké to auto podává výkony sem ani nebudu dávat. Mimo to, že je to čtyřválec, tak marně hledám jakýkoliv pozitivní bod tohodle motoru.
12. 8. 2018 19:30
Re: motor
Ešteže na tom, čo nájdeš alebo nenájdeš ty, vôbec nezáleží. ;-)
Avatar - Verny_2013
8. 8. 2018 13:46
Design
Podle mě bezkonkurenčně nejhezčí MPV, které kdo kdy vyrobil a to Renault jako značku moc nemusím. Jak si autor článku povdechnul že je na našich silnicích moc nevídáme, tak hlavní příčinu nevidím ve 20" kolech ale spíš v ceně. Ta je na Renault zbytečně vysoká.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - lamal
8. 8. 2018 14:05
Re: Design
za mna bezkonkurencne najhnusnejsie a najslizkejsie MPV ako kto kedy vyrobil :-) ten vkus ludi je casto nezlucitelny ;-)
Avatar - Verny_2013
8. 8. 2018 14:14
Re: Design
Jo chápu, každej jsme jinej.Ale když už jsme u toho bezkonkurenčně nejhnusnějšího MPV všech dob, tak Fiat Multipla už nikdy ničím překonána nebude.
Avatar - lamal
8. 8. 2018 14:23
Re: Design
multipla mi vobec po dizajnovej stranke nevadi ani nevadila... pride mi naopak zaujimava, nevravim ze vyslovene pekna... tu jej odlisnost nejak viem pochopit, podla mna celkom napadite funky auto >:D hlavne to nie je nic z kategorie co by muselo oplyvat nadhernym dizajnom je to rodinne funky vozitko, pohoda za mna
8. 8. 2018 14:24
Re: Design
Tak souhlasím s tebou, nový Scenic je kus pěkného auta. 1.3TCe 140k i cena mi přijde v pohodě, mě vadí ta obrovská kola s malou šířkou, jen 195mm. Co je špatného na17” kolech v rozměru 225/45 R17? Ideál pro rodinné MPV a na zimu s vyšším profilem R16 ;-)
Avatar - xxc
8. 8. 2018 15:18
Re: Design
Kolesá so šírkou 195 mm dosť pískajú v zatáčkach, inak sú v pohode. Lepšie prebehnú cez koľajnice a iné väčšie nerovnosti :-)
Avatar - wakantanka
8. 8. 2018 15:20
Re: Design
No neviem. Mam o triedu vacsie a tazsie velke MPV a od vyroby jeden rozmer v TP 225/70 R16. Tieto uzsie mi pridu na Scenica o.k. akurat by nemuseli byt R20.
8. 8. 2018 15:25
Re: Design
Tak já mám na Touranu letní 215/55 R17, zimní 205/60R16 a v pohodě ;-)
Avatar - Ronault.
8. 8. 2018 15:26
Re: Design
Šířka je sice užší, ale nechápu stesky nad R20? Kdyby byly drahé, tak OK, ale přímo v Renaultu je mají v ceníku za cenu R17, takže kde je problém?
8. 8. 2018 20:44
Re: Design
Tak je to easy, s MPV dost často jezdí maminy a těm je nějaký ten obrubníček v Praze volný = budou po měsíci dodrbaný. Navíc ta šířka 195 je nálo, chtělo by to o 1-2 cm do šířky přidat... Jinak se mi Scenic líbi, tedy v krátký verzi. ;-)
Avatar - Ronault.
8. 8. 2018 21:20
Re: Design
Ta dodrbanost budiž pravdou.... ;-\ ale hodně záleží na tvaru disku a pneumatiky. Já mám 16 dodrbane hodně, 17 vůbec... stejné auto, profil menší
Avatar - Dany
9. 8. 2018 07:53
Re: Design
Disky na gumách 225/45 by boli s výškou bočnice gumy 101 odrbané určite skôr ako s 195/55 a výškou 107. Navyše väčší priemer kola si lepšie poradí s prekonávaním prekážok, napríklad toho obrubníčka ;-)
Avatar - Beefcake
9. 8. 2018 10:03
Re: Design
Ideal ? To uz vazne na taketo auta montuju */45 ????
Avatar - xxc
8. 8. 2018 15:23
Re: Design
Súhlasím, je to asi najkrajšie mpv. A cena bola asi najmenšia z konkurentov, v plnej výbave nebolo nič iné lacnejšie. Uvidíme, čo kvalita. Prezut 20 kola stojí 44 eur 2x ročne.
8. 8. 2018 20:00
Re: Design
Alebo 2x20 minut :-)
Avatar - xxc
8. 8. 2018 20:45
Re: Design
Za 10 rokov vychadza lacnejsie menit plaste, plus je to stale vyvazene a nakonfigurovane snimace (dalsia nevyhoda scenicu, nespomenuta v recenzii). Aj keby som menil kolesa, tak snimace neprehodim, cize to rozhodlo.
8. 8. 2018 21:34
Re: Design
Ak su tam TMPS snimace, tak je este otazka, ci auto nedokaze fungovat s dvomi parmi, ak nie, tak ci nejaka cinska diagnostika to aspon sparuje ked si to sam vymeni. Ale jasne, je to tiez jeden z moznych pohladov. Akurat, ze neustale prezuvanie diskom tiez moc neprospieva. S druhou sadou clovek nie je odkazany na termin v servise, kedy prezuvaju vsetci - prezujem si vtedy ked ja uznam za vhodne. Ekonomicke hladisko nie je jedine kriterium :-)
Avatar - xxc
8. 8. 2018 21:55
Re: Design
To suhlasim, to jazdenie do servisu je dost otravne. Druhe auto si prezujem sam, ale zhanat cinsku diagnostiku + 900 eur za disky, tak sa mi to zdalo rozumnejsie riesit to takto. Uvidime, co sa osvedci.
8. 8. 2018 22:44
Re: Design
V tomto konkretnom pripade by som to riesil asi rovnako.
8. 8. 2018 22:02
Re: Design
Toto hneď prezúvať nemusíš, ak netrváš na zimných gumách na zimu. Nového Scenica predávajú obutého v celoročkách.
8. 8. 2018 14:48
Oběť
Tak kdo se obětuje a koupí si první kousky sjeté z výrobních linek? Učitě tam bude vše uplně skvěle vyladěné >:D >:D >:D Další motor vhodný pro nájezd do 200 000 km, pak Ît přijde potopa >:D

Na konci roku půjde i do Nissanů tj. Qashqai a co je zábavnější X-trail, to je už takový černý humor, Nissan X-trail 1.3 TCE, no nezní to skvěle.

Mám X-trail 1.6 DIG-T a reálná spotřeba mimo město 6 l/100km, na dálnici ve 140 max 7l/100km, vůbec nechápu v čem bude tohle lepší, když vidím ty testy ze Scenicu, to bude to auto žrát 5.95l na okreskách a 6.95l na dálnici???

V normálním světě USA/Asie, se prodává X-trail hybrid 2.0L, výkon od spodu, krouťák pořádný, StartStop nepotřebuje, neřeší se žádné DPF, nebude nutné mít odsavače prachu z brzd (protože se bržděním nabije baterka) s tím že máte v ceně už i automatickou převodovku, životnost motoru cca 500 000km+ to si jako mám fakt kupovat v roce 2020 ještě manuál s tímhle malým zmetkem???

Ať jde celá EU do háje...
Rozbalit vlákno
28
Avatar - lamal
8. 8. 2018 14:56
Re: Oběť
presne... do micry/clia a meganu pripadne malych SUV ok ideal motor, ale x-trail 1.3tce to je fakt pruser >:D

o chvilu sem pride niekto napisat, ze to ma daleko cez 200nm uz pri 1500 ot co predsa vyzehli vsetky ostatne otazky a problem je vyrieseny ;-)
Avatar - wakantanka
8. 8. 2018 15:18
Re: Oběť
Ciste technicky nude to pre Xtraila len zaklad. Nechces, vidi sa ti to malo? Nekupis. A ruku na srdce, vazne planujes nabehat 500 tis. + v jednom aute? Ak to kupujes nove tak ti to moze byt sumak ci vydrzi 200 alebo 300 tis.km.
Avatar - lamal
8. 8. 2018 15:42
Re: Oběť
iny ideologicky pohlad, fakt ma zmysel urobit kompletne auto, ktore ma potencial sluzit niekolko desatroci tak ako to Xtrail dokazal do dnes a dat tam motor, ktory to nezvladne ? plytvanie z ekologickeho hladiska, veci by sa mali vyrabat tak aby ich uzitkova hodnota zostala co najdlhsie a nie sa vyrobilo ochvilu nove, pretoze to stare nebude mat rentabilny servis... mozes namietat akolkolvek, vzdy sa najde skupina ludi kt bude vykonovo dostacovat o to myslim nejde... je to hlupe a orientovane len na jedno, planovana zivotnost...
8. 8. 2018 15:52
Re: Oběť
Zrovna japonci a životnosť sú dosť veľký protiklad, kedže ešte nedávno rýchlejšie hnili ako jazdili >:D .V tom pripade ti je spoľahlivy motor na nič
Avatar - Ozzman
8. 8. 2018 16:05
Re: Oběť
>:-[] Ale když už někomu jde o Japonské MPV, tak takový ten zvětšný Prius je jasná volba, to je elegance sama o sobě >:-[]
8. 8. 2018 19:48
Re: Oběť
To bude majster elegancie, skoro ako líška brazilská >:D
Avatar - lamal
8. 8. 2018 16:28
Re: Oběť
aj s tou koroziou to vydrzalo 20 rokov, toto ale 20r s renaultabilnym servisom pri 1.3 asi nevydrzi... 2,2 dCi co bol Nissanacky motor v Xtraile beha do dnes v pohode...
8. 8. 2018 19:47
Re: Oběť
V súčasnosti uz zjavne plesnivé auto zrejme zastaví STK. Len benevolentnosť a ľahké obchádzanie STK tento stav umožnovali…
9. 8. 2018 09:36
Re: Oběť
nebol to náhodou motor z Renaultu?
Avatar - lamal
9. 8. 2018 10:59
Re: Oběť
napisal som je to motor nissan, ak mas pochybnosti tak googli
9. 8. 2018 17:00
Re: Oběť
Pardón, máš pravdu, je to motor od nissanu. Našiel som si tu na auto.cz článok o jazdenej Primere (tie isté motory ako X-Trail z toho obdobia) a zrovna sláva to nie je. Najviac doporučujú 1.9dci, čo nebol ten úplne najvydarenejší motor od renaultu ako isto vieš. 2.2-ka mala podľa článku citlivé vstrekovače, odchádzal SVC ventil, nemalo to dvojhmotu, tedo to bolo nekultivované, vibrujúce a hlučné, má to komplikovaný reťazový rozvod (cena v druhovýrobe 15 000kč), ktorý môže preskočiť a stretne sa motor. A nakoniec to malo 92-102 kw. Nech sa dívam, ako sa dívam až taká výhra mi to nepríde.

A benzínové 1.8 z too obdobia žrali viac oleja ako benzínu hlavne v Almerách, takže celkom prúserové motorizácie.
Avatar - lamal
9. 8. 2018 21:53
Re: Oběť
v praxi jazdenky ten motor nema dvojhmotak - velka vyhoda, nema dpf, ma spolahlive cerpadlo a odolnu mechaniku a verzie 93 a 102 kw maju ak ok vstrekovace... proste vsetko dobre asi nemas ponatie co za problemy mavaju dieslaky a kvoli objemu je fakt dobre dimenzovany mechanicky... kvoli retazovym rozvodom som o zaklepanej 2,2 ke nikdy nepocul a to som v nissanclube vyse 10r

1.9dci je pre teba podareny motor odvtedy co tu pred 2 mesiacmi vysiel clanok od T Dusila o tom motore a to sa tu tvaris teraz snad ako odbormik ;-)
Avatar - lamal
9. 8. 2018 22:37
Re: Oběť
a vlastne co si mi tym chcel dokazat, ze 2,2dci je akoze menej trvacny motor ako 1.3tce v novom Xtraile ?

jo a na margo adekvatnych motorizacii pre auto ako xtrail tak zacinalo to benz 2.0 16V potom benz 2.5 16V a este aj 2.0 Sr20VET tj premenlive casovanie ventilov + turbo s 280k... a 3x vyk verzie 2.2d

takze 1,3tce je fakt velmi smiesna zalezitost pre xtrail aj z pohladu historie modelu...

1.8 16v v Xtraile nebola a az na spotrebu oleja kvoli nekvalitnym francuzkym piestnym kruzkom tomu motoru nic vazne nieje, mechanicky odolny... po prekruzkovani to olej nezerie kto ho ma v almere moze sa rozhodnut sam navyse o tychto motoroch sa to vie, mas moznost to obist
9. 8. 2018 23:08
Re: Oběť
[odkaz]
Čerpal som z tohoto článku a chcel som tým povedať to, že keď je vec stará, tak sa jednoducho môže posrať aj keď má 2.2l. A takisto, že sa dá vyrobiť aj problémová atmosféra - prekrúžkovanie za bežný servisný úkon nepovažujem - to je chyba. Takisto tam ešte píšu o blbo navrhnutom tesnení hlavy pre 2.0 benzín a jeho ľahkom praskaní. Práveže 1.9dci nepovažujem za skvelý spoľahlivý motor, len píšem, že v článku ho doporučujú viac ako 2.2l.
Avatar - lamal
10. 8. 2018 00:00
Re: Oběť
si si nasiel jeden atmo motor kt zral olej a jeden diesel s par spotrebnymi dielmi na demonstraciu toho, ze downsize vydrzi... a taketo latentne laicke uvahy mne osobne fakt za dalsie prehlbovanie debaty nestoja, takze howgh
10. 8. 2018 10:16
Re: Oběť
"si si nasiel jeden atmo motor kt zral olej a jeden diesel s par spotrebnymi dielmi na demonstraciu toho, ze downsize vydrzi..." what? to vyplýva z vety "Ja sa odvolávam na to, že nepoznám žiadny malý turbomotor, ktorý by bol nespoľahlivý kvôli objemu" alebo "chcel som tým povedať to, že keď je vec stará, tak sa jednoducho môže posrať aj keď má 2.2l. A takisto, že sa dá vyrobiť aj problémová atmosféra" nech čítam ako čítam nikde netvrdím, že motory od nisanu implikujú kvalitu malých túrb.

Inak niekoľko olejovo užraných atmosfér vhodných po 150 000 na prekrúžkovanie mala aj Toyota, potom si môžeme spomenúť na FSI motory od VW ktoré trpeli karbónom, 1.2HTP, 1.4 a 1.6 vti od PSA/BMW, citlivé twinspark motory od Alfy. A určite som na niečo zabudol... Vždy sa proste kdesi urobili chyby, čo viedlo k tomu, že tieto motory dobrou povesťou zrovna neoplývali atmosferickému plneniu a objemu odpovedajúcemu autu . To samorejme nič nehovorí o malých turbbenzínoch, ale už tu tie motory nejaký čas sú, a keby to boli také prúsery ako 1.6THP tak sa to už podľa mňa vie. Pokiaľ viem (a pokiaľ neviem budem rád ak mi dáš protipríklad) tak najväčší prúser mal VW, ale to že nevedeli urobiť rozvody nie je problém malého objemu. Inak su tie motory v pohode. Príklad ako sa výrobcovia snažia s materiálmi: 1.6THP slabšie verzie liate piesty a veľké problémy. 1.2Puretech kované piesty, zatiaľ bez problémov.
Avatar - lamal
10. 8. 2018 13:34
Re: Oběť
problem je, ze ty neaplikujes pravdepodobnost poruch na zaklade objemu VS vaha a tiez to, ze ziaden extrem ako xtrail a 1,3t sa este nedozil 20r... nikto netvrdi, ze sa nikdy nevyrobila poruchova atmosfera alebo vacsi motor, o tom sa je zbytocne bavit... to na kolko materialovo/konstrukcne vychytali nejaku 1,3t na to aby v 1900 kg aute vydrzala 20r a skoncila s max takymi poruchami ako vstrekovace a turbo /spotrebaky/ ... s ohladom kam sa dnesna konzumna doba vyvija mam dovod si bez akelkolvek paranoie mysliet, ze je cielom aby tie motory nevydrzali tolko co tie stare tj bud das nezmyselnu ciastku za servis ci novy motor alebo kupis nove auto... servisne intervaly vymeny oleja to korunuju tomu sa vravi planovana zivotnost, takto funguje dnes rada veci od LCD tv monitorov az po auta... dalej by som to nerovijal snad sa obaja dozijeme ako to bude s dnesnymi jazdenkami po 20tich rokoch, mozno bude prekvapenie, uvidime ci pozitivne alebo negativne
9. 8. 2018 23:36
Re: Oběť
a asi tá debata nemá zmysel - už sme ju raz viedli, ty si myslíš, že to musí mať objem aby to mohlo spoľahlivo fungovať, ja že ak sa to dobre navrhne a použijú sa dosť odolné materiály v dostatočnom množstve tak to môže fungovať takisto spoľahlivo. Ja sa odvolávam na to, že nepoznám žiadny malý turbomotor, ktorý by bol nespoľahlivý kvôli objemu, ty vravíš že to je fyzikálne nemožné. Tak sa asi nie je o čom baviť - počkáme 10 rokov a potom uvidíme, možno ja budem obhajovať dvojvalce na CNG a ty staré dobré trojvalce s turbom :D.
Avatar - lamal
9. 8. 2018 23:56
Re: Oběť
si mylis pojmy s dojmami, ja netvrdim ze je nieco nemozne, ja hovorim o pravdepodobnosti toho ze maly objem s vysokym vykonom nizkou cenou a zdegenerovanym olejovym servisnym rezimom ma velke pravdepodobnosti zlyhat v tazkom velkom aute so 4x4 a velkymi kinetickymi odpormi... vyznamne vacsie ako v lahkom a malom aute

vsade inde tvrdim, ze do rozumne velkeho a tazkeho auta je to v pohode... ani poriadne necitas prispevky...
ak si zistis nieco o dimenzovani zivotnosti lozisk, zistis ze zataz vypliva z odporov kt kladie v tomto pripade hmotnost... nie je lozisku jedno ci sa kruti 2000 ot s malou alebo velkou zatazou ... laicky povedane a toto plati aj pre vsetky ostatne materialy a suciastky...
9. 8. 2018 18:24
Re: Oběť
Nebude to zaklad bude to jediny benzin zase a to je rozdiel. Bude namiesto 1.6ky a dalsi silnejsi benzin tam nebude resp. je to velmi nepravdepodobne a zase dufam, ze nebude automat a uz vobec nie 4x4 ako je u Nissanu klasika.
8. 8. 2018 15:55
Re: Oběť
Istotne, atmo dvojliter so životnosťou 500k km. Tá životnosť bude rovnako ovplyvnená najmä tým čo je konštrukčne optimalizované. Existuje množstvo prípadov, kedy sa dá označiť poctivý atmosferický motor za krám
Avatar - lamal
8. 8. 2018 16:30
Re: Oběť
jo a este viac dovodov je oznacit 1,3 v 2t aute s 4x4 za poddimenzovany, smiešny a uplne zbytocny
8. 8. 2018 19:52
Re: Oběť
Iste, a čo také 1,6 ktoré bývali nie tak dávno základom. Musel si ju točiť ako zubársku vŕtačku, aby to trochu išlo. K tomu od EU4 (česť výnimkám) sa z nich stali zdochliny, ktoré menili phm na hluk. Už dlhé roky spraví 300k km bez prúserov napriklad 1,5dci, nevidím dôvod aby menej natlačený a o cca 1 deci menší motor nemohol bez útrap prežiť podobnú porciu km. To pre väčšinu užívateľov znamená jazdenie na 15-20 rokov. Stále málo?
Avatar - lamal
9. 8. 2018 00:03
Re: Oběť
chcel som napisat, ze casom pochopis, ale ty nepochopis, ze zalezi od zataze s ktorou ten motor musi bojovat a to priamo suvisi s jeho zivotnostou a opotrebovanim... s 1,3 nemam problem v cliu alebo max megane, no xtrail ma pri normalnom nalozeni 2tony a ten motor to rozoberie daleko skorej ako v cliu... este k tomu pridame ze to nebude mozne moc setrit a intervaly vymeny oleja a o dielo je postarane, xtrail bude po 10r neperspektivne auto s tym motorom

tie spominane 1,6 boli v lahkych autach s prednym nahonom a boli jednoduche ... otacky pri kvalitnom mazani nicomu nevadia , urcite viac skodi podtacanie a navyse podporene turbom... 1.5dci bol opat v lahkych autach a zriedkavo sa ocitol v niecom co malo cca 1400 kg ako kaskai alebo laguna3 ...navyse z objemu 1.5 nedoloval ziadne extremne vykony
9. 8. 2018 09:38
Re: Oběť
jojo 1.6 turbo v SUV za 7l/100km pri 140km/h tomu naozaj veríš? >:D To by šlo, keby ta 1.6-tka bola na naftu....
9. 8. 2018 18:29
Re: Oběť
Ja mu verim lebo ho ma tuez a mozem potvrdit
9. 8. 2018 20:02
Re: Oběť
Aký ma zmysel klamať sám seba? Tuna sa pozri na video [odkaz] kde poliaci idú 7km s X-Trailom 1.6dci 130k 140km/h podľa GPS. - počítač ukazuje rovných 8l/100km

Na tom kanále toho je veľa renaultie benzínové 1.6 turbo som tam nevidel, ale pre porovnanie (140 podľa GPS):
Tuscon 1.6t : 11.3l
3008 1.6THP: 9.3l
Arona 1.5TSI: 8.9l

Tak ja neviem. Buď renaultí benzín žere menej ako renaultia nafta alebo kde je ten pes zakopaný.
Avatar - Ronault.
8. 8. 2018 15:31
Scénické ježdění
Scénic je krásný, na MPV prostě pecka, proti jsou jen odpůrci z principu.
Scénic má i obstojnou nabídku motorů na rodinné MPV, i když dvoulitr cca 180k nebo benzín podobného výkonu by nebyl vůbec na škodu...
Scénic má schopný podvozek a 20 gumy stojí jak 17, takže proč ne...
.
.
.
Ale vzadu na šířku i na délku to není premiant třídy a je i menší než předchůdce...a to je na MPV hrubka.

Nicméně s dvěmi dětmi, třeba i už odrostlejšími určitě dobrá volba
Rozbalit vlákno
77
Avatar - lamal
8. 8. 2018 15:37
Re: Scénické ježdění
´´ proti jsou jen odpůrci z principu´´ zda sa, ze iny nazor tiez moc nevies pobrať... to si jako fakt presvedceny, ze sa Scenic musi ozaj kazdemu pacit ? pre istotu som si este raz prelistoval galeriu...
Avatar - Ronault.
8. 8. 2018 15:44
Re: Scénické ježdění
Kdysi jsem razil teorii jako ry, že ne každému se musí líbit totéž, ale design se reálně dá hodnotit a měřit.
Je to designově jednotné, bez disproporcí, hlavně díky kolům i na jinak nevyvážené MPV, nezaměnitelné, bez zbytečných umělých zkrášlení typu tuny chromových lišt, zubů, kudrlinek...tak nějak má vypadat Evropský design
Avatar - Ozzman
8. 8. 2018 16:04
Re: Scénické ježdění
Souhlasím, že auto vypadá elegantně, nemá disproporce, ale už to pro mne není klasické MPV, jako byly předchozí generace. Jak hodně se mi líbí nový Mégane, Talisman , ale i Clio a Kadjar, tak tady bych se jako potencionální kupec MPV asi moc nezastavoval, auto na mne působí, že chce za každou cenu vypadat jen jako nafouknutý hatchback, přitom proč ?

Připomíná mí Lancii Deltu poslední generace.

Ani nějak netuším, kde jsou jeho konkurenti, napadá mne leda tak Cmax, který se zrovna taky nepovedl v této generaci a C4. Na tomto poli nejlépe válčí Zafira, pokud je to tedy konkurent.

Na druhou stranu, nové interiéry Renaultu jsou fajn, nekopírují, vypadají moderně a střízlivě, žádné velké ergonomické přešlapy.
Avatar - xxc
8. 8. 2018 16:14
Re: Scénické ježdění
Klasické mpv je grand scenic, krátky je o 1cm vyšší a vo vnútri je malý (kvôli stolcekom nevojde normálne autosedacka). Na rozvoz 3 deti do školy poslúži porovnatelne Captur.
Avatar - Ozzman
8. 8. 2018 16:17
Re: Scénické ježdění
Captur je mi sympatický, se svými 188cm jsem neměl větší problém a vidím plus pro městský a příměstský provoz ve zvýšeném podvozku. Ale je dobře, že si člověk může vybrat, navíc Caputr asi motoricky končí tam, kde Scénic začíná, ne?
Avatar - Blue Sun
8. 8. 2018 16:21
Re: Scénické ježdění
Momentálně je captur rád za devítistovku, TCe 120 se jen doprodává ze skladovek.
Avatar - Ozzman
8. 8. 2018 16:24
Re: Scénické ježdění
Francouze jedine v dieslu, nečteš Ádu? >:D
8. 8. 2018 19:53
Re: Scénické ježdění
Jak francúza, čokoľvek len s dízlom. Nechceeš sa vrátiť k parnému stroju predsa :-)
Avatar - xxc
8. 8. 2018 16:26
Re: Scénické ježdění
Captur je jediné menšie auto, ktoré ma 3 isofixy, tak človek si veľmi nevyberie :-) motoricky bude mať tú 1.3 tce, to by bola dobra voľba. Aj keď ani na 0.9 tce sa ľudia nesťažujú, aspoň z pohľadu životnosti.
Avatar - Ozzman
8. 8. 2018 16:35
Re: Scénické ježdění
Tohle naštěstí u aut ještě nesleduju, takže tady fakt netuším >:D Koukám, že se nedá sehnat nic s Dci, to by byl ideální motor, ale do města asi 0,9 stačí, vždyť Karoq jezdí s litrem a je větší..
Avatar - Ronault.
8. 8. 2018 18:29
Re: Scénické ježdění
Hele, ono to těch 66 kW má, není to raketa, ale vem si jaká je klientela Captura, rozvoz dětí a důchodci... navíc, věř nebo ne, ale 0.9 TCe je bezproblémový motot. Mám jednoho pacienta servisaka z Renaultu a ten mi jasně říkal, že do Capturu jedině tenhle motor, že už mají kousky s 200t km a naprosto bez problémů, to se bohužel o 1.2 TCe až tak říct nedá
Avatar - lamal
8. 8. 2018 18:47
Re: Scénické ježdění
0,9 tce nie je az tak spatny napriek jeho povesti ... v micre to jazdi slusne..
co za problemy vies s 1.2tce ? daj nejake drby..
Avatar - Ronault.
8. 8. 2018 19:48
Re: Scénické ježdění
No, nejsou to průšvihy jako v případě prvních 1.2 TSI... spíše nepravidelnosti chodu motoru za studena, občas nejasně stávkující elektronika a i nějaký zadreny kousek měli. Není to statistická hodnota, celkově určitě ne průšvih, ale když otec zvažoval Captura, tak mu doporučovali 0.9 TCe, že nemají žádné potíže.
Tak určitě v Micre nebo Cliu OK, Captur je ale hraniční...
Avatar - lamal
9. 8. 2018 00:05
Re: Scénické ježdění
jo captur do mesta max s 0.9.... 1,33 bude ideal
9. 8. 2018 09:34
Re: Scénické ježdění
Fakt má Captur 3 isofixy vzadu?
Avatar - xxc
9. 8. 2018 12:36
Re: Scénické ježdění
2 vzadu, 1 vpredu
9. 8. 2018 14:33
Re: Scénické ježdění
Jo takhle... Tak to má třeba i Citigo... Já myslel automaticky v jedné lajně vzadu. Je to dobrá věc.
Avatar - xxc
9. 8. 2018 15:10
Re: Scénické ježdění
Citigo ma "Príprava na uchytenie dvoch detských sedačiek na zadných sedadlách systémom ISOFIX", resp. nikde nepisu, aby malo vpredu isofix. Tak som ani nepozeral. Z malych aut sa da dopredu dokupit v Twingu a do roku 2018 v Opel Corsa (uz to neponukaju).

3 isofixy vzadu su celkom nanic, lebo nevojdu 3 normlane sedacky, kupene podla testov
11. 8. 2018 09:37
Re: Scénické ježdění
Mas pravdu, citigo to nema, se mi nejak pomichaly ceniky. Ma to Karoq a vsechny vetsi skodovky jako extra vybavu.

S tim ze jsou 3 isofixy vzadu nanic souhlasit nemuzu, sedacky (dle testu zadne smejdy) se tam normalne vejdou. Ony auta se 3isofixy vzadu musi byt tak siroke aby se tam ty sedacky vesly...
Avatar - xxc
11. 8. 2018 09:49
Re: Scénické ježdění
Karoq ma 2 vzadu a 1 vpredu, podobne ako Peugeot 3008. Kodiaq ma 3 vzadu, ale nemá vpredu. A do C4 Picasso mi moje 3 sedačky vedľa seba nevojdú, mam to vyskúšané. Niektoré určite vojdú, len nesmú mať dobrú bočnú ochranu. Ideál je 3 vzadu a 1 vpredu a to nemá nikto. A tie Karoq a kodiaq sú už dosť drahé autá.
11. 8. 2018 13:23
Re: Scénické ježdění
Nepomylil si si to? Kodiaq ma 2 vzadu a moznost mat pripravu tretieho na sedadle spolujazdca. 3008 Som si nevsimol, ze by mal isofix v predu. 3x isofix v druhom rade nie je nahodou podmienene 3mi plnohodnotnymi sedackami? Pretoze ak ma klasicke delenie 40:20:40, tak ten stredny isofix by musel byt na kraji oboch krajnych sedadiel. To som nevidel v ziadnom aute.
Avatar - xxc
11. 8. 2018 14:44
Re: Scénické ježdění
3008 ma - 3x Uchytenie ISOFIX pre detské sedačky (v sedadle spolujazdca a v zadných
bočných sedadlách). A na 3 isofixy vzadu treba plnohodnotne sedadla, ale ako som upozornoval, este to neznamena, ze tam v pohode vsetky sedacky vojdu. Nevojdu. Potom treba s metrom po obchodoch chodit a skusat v aute rozne sedacky, ako deti rastu. Pri Karoqu treba az vybavu style, potom ma navyse ISOFIX – príprava na uchytenie detskej sedačky na sedadle spolujazdca. A Kodiaq som si fakt pomylil, ten ma tiez len 2 vzadu + moznost dokupit za 34€ pre spolujazdca. Kodiaq sme neskusali, ale bude sa tam sediet podobne ako v Scenicu, zena bude musiet sediet vzadu medzi sedackami. A v ktorom bude viac miesta, neviem. Mohli to nejak otestovat, lebo dost velke % rodin ma viac ako 2 deti.
19. 8. 2018 13:18
Re: Scénické ježdění
Karoq má nabídku na Isofix vpředu už u základní výbavy Active za 900. No pokud máš trojčata to chápu že se šířkou můžou potkat, jinak to jako velký problém nevidím. Vajíčko máš obvykle otočené do protisměru a na bázi, sedačka pro starší byva taky na bázi, takže se prostorově s většími spíš doplňují, nehledě na to že tyhle auta mají posunovací sedačky. Dají se vzájemně posunout aby nekolidovaly. U sedaček pro starší decka se ty široké bočnice dělají i demontovatelné... Sedění vzadu uprostřed taky není pro každou *, ony jsou ty isofixy dost blízko u sebe, tzn krajni isofixy jsou u auta pouze se 2isofixy podstatně blíž u sebe než u 3isofix verze vzadu.
Avatar - Skipper
8. 8. 2018 16:20
Re: Scénické ježdění
Nezlob se, ale tohle ne. Reálně hodnotit a měřit? Chromových lišt tam vidím docela dost. Taky nesmyslný výřez ve spodní části dveří a zalomení v linii pod okny. Donedávna takhle vypadal korejský dizajn a všichni se mu smáli. A ke kudrlinkám, jde ten kosočtverec udělat ještě větší?
Avatar - lamal
8. 8. 2018 16:25
Re: Scénické ježdění
joo to je ono... vidim to podobne, navyse mi to pride cele take vtierave... akurat francuzka dizajnerska skola to vie urobit velmi elegantne, no mne to tam vadi... ked vidim CAPTUR tak sa mi dviha zaludok, neviem si predstavit chlapa co si vyberie cerveneho Captura a to fakt nie som gendrovo nijak zaujaty aby to nevyzeralo, ze sa tym snazim nieco naznacit
Avatar - xxc
8. 8. 2018 16:29
Re: Scénické ježdění
A aké auto by ste vybrali? Žena potrebuje odviezť 3 deti do škôlky.. (ani mne sa captur nepáči, na rozdiel od scénicu)
Avatar - lamal
8. 8. 2018 16:32
Re: Scénické ježdění
pozor to je uplne ina vec... praktickost a vyvazenost Capturu z uzivatelskeho hladiska nijako nepopieram, urcite na svoj ucel vyhovie velmi slusne... bavime sa cisto o dizajne ;-)

a 1,33tce je do neho ideal motor v tomto pripade, ziaden problem
Avatar - Ozzman
8. 8. 2018 16:32
Re: Scénické ježdění
Kamarád prodává hezkého tranzita... >:D
Avatar - lamal
8. 8. 2018 16:42
Re: Scénické ježdění
milovnik fordu sa nezaprie, ale keby si nechcel byt velmi vtipny tak si spomenies na S-CMaxy alebo Bmax
Avatar - Ozzman
8. 8. 2018 16:47
Re: Scénické ježdění
Smax je ok, ale to je trochu jiná cenová, C max se mi v této generaci moc nelíbí a B max ? To je ještě horší.
Avatar - lamal
8. 8. 2018 16:52
Re: Scénické ježdění
ty si sem dotiahol ford, ja som iba napisal, ze v tejto kategorii ten tranzit uplne nesedi... jedine ze by tedy ťahal porúchané renaulty to ano >:D
Avatar - Ozzman
8. 8. 2018 16:55
Re: Scénické ježdění
Mám opačnou zkušenost, našeho porouchaného Forda táhl Renault >:-[] Já to ale myslel spíše, aby odvezla jeho žena pohodlně 3 děti a Tranzit je synonymem pro dodávku ;)
Avatar - lamal
8. 8. 2018 17:02
Re: Scénické ježdění
to s tymi poruchanymi renaultmi som dal narocky, cakal som, ze ma stihne niekto za to strasne zhejtovat >:D
Avatar - xxc
8. 8. 2018 19:15
Re: Scénické ježdění
S tranzitom nebude zena po sidlisku manevrovat. Ani ja asi :-)
Avatar - Skipper
8. 8. 2018 16:32
Re: Scénické ježdění
Hlavně nevybírej auta podle rad z internetové diskuse. Prostě kup, co se líbí Tobě.
Avatar - Ronault.
8. 8. 2018 17:34
Re: Scénické ježdění
>:D Si zabil >:D >:D >:D
Nezlob se na mě, ale nemáš to z reklamy na Sprite?

Kup si, co se ti líbí, on ti tu myčku nebo kola někdo doveze, že jó? ;-)
Avatar - Skipper
8. 8. 2018 19:15
Re: Scénické ježdění
Na reklamy se nekoukám, na to nemám čas. Nicméně každá diskuse je zde plna expertů na vše - od motorů po dizajn. To je fajn na pobavení, ale ne na nákup auta.
Avatar - Ronault.
8. 8. 2018 19:29
Re: Scénické ježdění
Skippere, ta reklama je z doby, kdy jsi měl času dost, to ti bylo tak 15
Nehrej tady na vytíženého, nechtěj mě, mě rozesmát ;-)

Samozřejmě, můžeš se poradit v práci, u souseda, v hospodě nebo rovnou od prodejce, pak odjedeš určitě v Koně. Nejsou tu všichni odborníky, ty po chvíli rozpoznas, ale pořád jento nadstandard.
Avatar - Skipper
8. 8. 2018 20:27
Re: Scénické ježdění
Jo, nasleduj instinkt?
Blbost. Jen poslochej zdravý rozum a rozhoduj se sám. Na to nepotřebuji čumét na reklamu.
Avatar - Ronault.
8. 8. 2018 21:24
Re: Scénické ježdění
Reklamní heslo jsi tu použil sám.

Kupuj to, co se ti líbí, aneb konzum bez rozmyslu.
Avatar - xxc
8. 8. 2018 21:29
Re: Scénické ježdění
Rozum sa neda pouzit bez vedomosti. A asi nikto pri kupe nevyskusa vsetky auta dlhodobo, aby sa rozumne vedel rozhodnut.
Avatar - Ozzman
8. 8. 2018 21:48
Re: Scénické ježdění
Rozhoduj se sám, ale čerpej informace ze všech stran.... a od toho tady ta diskuze a dikutéři jsou... Já taky konzultoval nové auto s lidmi zde, kteří mají zase jiné zkušenosti, než mohu mít sám, né všichni jsou jen plácalové.
Avatar - lamal
9. 8. 2018 00:06
Re: Scénické ježdění
no dovol
Avatar - Ronault.
8. 8. 2018 17:54
Re: Scénické ježdění
Skippere, možná ti to příjde nečekané, ale ano, dá se měřit, dá se hodnotit. Já vidím chromových lišt hodně na 5008, tam se bijou linky a materiály na 10 cm˛, Zafira je sice klasik, ale bez špetky originality, nihil novum, startek a masky a la Aston Fordu fici 15 let, Touran je klasik klasiků, i tu disproporcí celkem slušně na MPV maskuje a Picasso? No... má nápad, originalitu, ale každému se líbit nebude, inu Citroen. To jsem ti představil třídu o které se bavíme, třídu, kde se bojuje o milimetr vzadu na sedačky... a tam designem kraluje Scénic, ale není to vše, viz výše
Avatar - Skipper
8. 8. 2018 19:15
Re: Scénické ježdění
Koukám kamaráde, že i Tobě to teplo škodí. Popravdě bych raději zvolil cokoliv z toho, co jsi vyjmenoval, než tohle. Tak jaká objektivita?
Avatar - Ronault.
8. 8. 2018 19:31
Re: Scénické ježdění
To co volíš ty, neznamená, že je známka kvalitního designu, viz ta Kona, to ocení kluk s vkusem v páté třídě... To je vlastně okopírovaný Citroen s maskou Audi, opravdu kvalitní designérská práce.
Avatar - Skipper
8. 8. 2018 20:13
Re: Scénické ježdění
Nápodobně. Tvůj názor nemá větší váhu, než můj.
Avatar - Ronault.
8. 8. 2018 21:26
Re: Scénické ježdění
Tohle není o názoru proboha. To je asi jako bys prdnul masku z Audi na tvého Jaga, protože se v té době dařilo Audi prodejně, tak nějak je Kona stavěná. To není design.
Avatar - Ozzman
8. 8. 2018 21:58
Re: Scénické ježdění
Mne ta Kona zas tak nevadí, myslím, že Hyundai vyrobil o dost horší zrůdičky, viz nedávná paleta od i20 přes ix35 až po i40. Ale stačí se podívat třeba trochu vedle na poslední Carens a to je podle mne vyvážené, pohledné MPV ze staré školy ([odkaz] a v této velikostní kategorii bych neopomenul Peugeot 3008 [odkaz]

Radši chrom, než Hyundai >:D
Avatar - xxc
8. 8. 2018 22:03
Re: Scénické ježdění
Carens bolo podla cennika dost drahe, to som ani neskusal. Plus problem s vybavami.
Avatar - Ozzman
8. 8. 2018 22:06
Re: Scénické ježdění
Aha, tak to jsem netušil, nevím, kde a přesně co vybíráš :-) Jen výše tahají i 5008, což je auto příbuzné cenově střední třídě >:D
Avatar - Skipper
8. 8. 2018 20:22
Re: Scénické ježdění
Nemůžu si pomoct, ale třeba množství chromových lišt? Sám víš, že každé auto, které mám, má na sobě kila chromu. A ničemu to nevadí. Dizajnový jazyk Renaultu je pro mně v poslední době docela zkousnutelný, třeba Espace se mi vysloveně líbí. Ale na Scénicu je toho příliš. Jako takový nepřináší nic nového a právě těch kudrlinek tam vidím požehnaně. U velkého Espace je na to prostoru dost, tam se to docela stratí ale koukni se tady jen na druhý pár dveří. vždyť to vypadá, jako by ty plechy někdo zmáčknul. Samoúčelná krávovina. Za mně nejhezčí MPV byl první S-Max. Na to, že je to MPV, se za tím otočím i teď. Prostě jednoduché, elegantní auto. Tohle není nic z toho. Tvůj názor na Scénic dovedu pochopit, ale serou mě velkohubé bláboly typu: Proti jsou jen odpůrci z principu. To já třeba u Renaultu nejsem (viz dejme tomu Espace, nebo Twingo, Clio, Megane), ale tohle je pro mné nepovedený ocucaný hnus.
A měřitlenost dizajnu? Kdy? Kde a jak? Sám víš, že tu Konu kupovat nebudu, proč bych to dělal? Ale už i tam mi to přijde povedenější, než tady.
Avatar - Ronault.
8. 8. 2018 21:33
Re: Scénické ježdění
Nevím jestli se má smysl bavit o designu s někým, kdo nechápe hodnotitelnost designu...Ta Multipla je asi v galerii jen tak pro legraci...
Stačí se podívat na náčrty a jak byly bez velkých změn převedeny do reálu, hlavně díky velkým kolům, to by na R15 nešlo, ty prolisy na ně navazují a dost přesně
Avatar - Skipper
9. 8. 2018 18:28
Re: Scénické ježdění
Tak jednodušej Scénic je krásný, na MPV prostě pecka, proti jsou jen odpůrci z principu.
Tohle je prostě blbost. Nejsem odpůrce z principu a nelíbí se mi. To auto vypadá, jakoby ho někdo pomačkal a snažil se ho narovnat. Naproti tomu zde nemám výhrad [odkaz]
Teda kromě toho gigantického kosočtverce, který každou generací roste a roste.
A to tam toho chromu taky není zrovna málo. [odkaz]
Jo a ten interiér u Scenicu je taky docela přišerný.
Avatar - Ronault.
10. 8. 2018 14:44
Re: Scénické ježdění
Jenže ty prolisy, které tak kritizujes, jsou i na Espace, jen jo máš na fotce v černé Ametyste a ta je maskuje, na světlém odstínu jdou vidět více. Na Espace, který ukazujes je hodně Chromio, ale je to verze Initiale Paris, kde je více chromových doplňků než na běžném Espacu. Navíc nejde jen o množství, ale i o jeho použití.
Interiér.... Seděl jsi v něm? Někomu se nemusí velká dotyková plocha líbit, ale pořád to vypadá lépe než když ční z palubovky, tahle "skluzavka"je relativně stará věc, Volvo jí má dlouho
Avatar - Skipper
11. 8. 2018 20:05
Re: Scénické ježdění
Jenže tam není to příšerné ,,fluidní,, tvarování spodní linie oken na zadních dveřích. To je asi nejhorší dizajnový prvek, který jsem kde viděl.
Avatar - lamal
8. 8. 2018 16:23
Re: Scénické ježdění
Urcite to ma dizajnovo hlavu a patu, nema disproporcie, nie je to ziadna rozhadana ´´korea´´ vadi mi celkove stvarnenie /taktiez logo/ a štýl ... celkovo tento renaulti trend prednej masky... pride mi, ze to ma skor oslovit zeny, (tym sa nesnazim nikoho urazi)

nech razis teoriu akukolvek, je to nerealne, moze to zaujat vacsinu, mensinu, iste skupiny a podobne, ale povedat ze sa musi pacit kazdemu je smiesne a diktatorske /s nadsazkou/ :-)
Avatar - Ronault.
8. 8. 2018 17:39
Re: Scénické ježdění
To, že se to bude líbit holkám je pravda, však to je dostavník pro rozvoz dětí, nejlépe pro maminku. Je to jako vytýkat Defenderu, že je moc chlapsky ;-)

To není o diktátu, ale podívej na Konu... vidíš tam nějakou novátorskou hodnotu? Celkový soulad? Ne. To není projekt, to není nápad, to není vize, to je konzum a kopie
Avatar - lamal
8. 8. 2018 17:42
Re: Scénické ježdění
Scenic je dizajnovo prepracovany, ale na mna to nefunguje a nepaci sa mi to, to je cele.... rendici maju urcite velmi dobre skalkulovane aj funkcne zakomponovane koho s tym maju zaujat, to vobec nespochybnujem a uzitkove hodnoty tiez nie.

Myslim, ze sme vycerpali topic :-)
Avatar - Ronault.
8. 8. 2018 17:55
Re: Scénické ježdění
:yes: Však neříkám, že z něj mám orgasmus, ale rozhodně ve své třídě je top, jen to není vše a kolega výše má pravdu s těmi stolečky, koleny a Capturem na rozvoz dětí
Avatar - lamal
8. 8. 2018 18:24
Re: Scénické ježdění
mne sa velmi pozdava ta Zafira... 1.6 turbo, cervena farba a parada... ziadne kozmicke vystrelky ani gyc, dynamicka vyvazena pekne zaoblena, na mile elegantnejsia ako touran a pri tom stale prijemne pri zemi ved je to MPV a nie kabelka... podvozok i motor funguju nad ocakavania dobre, za mna najkrajsi Opel... jasne Insi tiez ujde no na pomery triedy MPV je u mna Zafka TOP... kazdy ma ten TOP inde, teda pokial nejde o Scenic, ten je TOP pre vsetkych ;-) >:D :yes:
Avatar - Ronault.
8. 8. 2018 18:31
Re: Scénické ježdění
Zafira je designově... neurazí...nihil novum...postav jí vedle Scénica a rázem máme šedou myš...a hlavně vzadu není místo pro tři isofixy, prostřední sedadlo užší :-(
Avatar - lamal
8. 8. 2018 18:44
Re: Scénické ježdění
ja som konzerva, dizajn mam funkcne rozdeleny a v triede MPV si neprajem ziadne ulety aj tak rodinne MPV nie je auto, ktore si prajem dizajnovo obdivovat, je to proste vysoke a velke auto, coupe alebo sedan mi dava viac priestoru na dizajnove hratky, ale od MPV to fakt nepotrebujem... velmi sa mi lubil povodny S-Max s 2.5t sice uzrana ale paradna hracka a kym neprisiel ´´aston martin´´ tak to bolo pre mna najkrajsie MPV spolu s Mazdou 5 a niektorymi Hondimi a Nissanackymi derivatmi kt sa u nas nepredavaju... Zafira ma k tomu najblizsie, mne to vyhovuje... Nastastie kupa takehoto auta mi nehrozi tak si s tym lamal lamat hlavu nemusí :-)
8. 8. 2018 19:09
Re: Scénické ježdění
Je uplne jedno akeho je auto zamerania, dizajn riesit budes. Pri hypotetickej otazke dvoch rovnako ucelnych MPV si vyberies to, ktore povazujes za krajsie.
Avatar - xxc
8. 8. 2018 19:13
Re: Scénické ježdění
Zafira je tiez pekna, ale co z toho, ked tam nevojde rodina. V triede kompaktnych mpv je Scenic asi najkrajsi. Ale krasa je individualna, mozu byt aj krajsie auta, ale Scenic je asi aj najlacnejsi. Aj tak ho tu velmi nevidno, hoci v europe sa predava dobre.
Avatar - 3_diamanty
8. 8. 2018 20:12
Re: Scénické ježdění
obavam sa ze zafira aj tak uz coskoro skonci bez nastupcu... :-|
Avatar - xxc
8. 8. 2018 20:41
Re: Scénické ježdění
Tak ked urobia auto a nedaju na sedadlo hacik za par €. Nastupca bude ten spacetourer, ci ako sa to bude volat.
Avatar - Skipper
8. 8. 2018 19:14
Re: Scénické ježdění
To už raději tu Konu. To auto se nebere vážně, na rozdíl od této zrůdičky.
Avatar - Ronault.
8. 8. 2018 19:22
Re: Scénické ježdění
Ehm, jak se auto sebe samo vnímá? Ahoj Kono, jak se cítíš genderově ať tě neurazíme :*) >:D
Avatar - xxc
8. 8. 2018 19:37
Re: Scénické ježdění
Kona je riadne hnusná. Ale všetko je o peniazoch, keby bola lacná a dobrá, nemal by som problém.
Avatar - Ronault.
8. 8. 2018 19:51
Re: Scénické ježdění
Jenže je drahá ještě k tomu... nevidím důvod připlatit za ní proti P2008, Capturu nebo CroslandX.

Já snesu i Multiplu, pro mě dobrý nápad, mít větší kufr....super.... Ale nemám rád, když někdo krade nápady a dělá z toho stylovku.
Avatar - Ozzman
8. 8. 2018 21:50
Re: Scénické ježdění
>:-[]
Avatar - xxc
8. 8. 2018 15:38
Re: Scénické ježdění
Scénic nemá schopný podvozok, píska už pri menších rýchlostiach, ako konkurenti a je pomalší. Inak súhlasím, že je krásny, ale to je asi najväčšia devíza :-) S deťmi dobrá voľba, ale iba po meste a tam fakt 180k motor netreba.
Avatar - 3_diamanty
8. 8. 2018 19:06
Re: Scénické ježdění
je to MPV... tak asi nemozno tu cakat podvozok ako z focusu RS alebo "tajparu" ... aj ked neviem co s komfortom spravia tie docela uzke a velke 20tky v praxi ... niekde pisu ze je to fajn a inde som nasiel uz aj kusok negativne ohlasy... ale beznemu zakaznikovi ktory prevaza rodinu a nehodla sportovat podvozok podla mna bude vyhovovat... len tie kola ach jo...
Avatar - xxc
8. 8. 2018 19:09
Re: Scénické ježdění
Ved ja necakam, ale C4 Picasso je tiez mpv a je rychlejsie a zabavnejsie a vela ludi ho odcudzuje. A motory by chceli aspon 250k :-)
Avatar - 3_diamanty
8. 8. 2018 19:28
Re: Scénické ježdění
dnes sa to vola uz C4 spacetourer ... nova doba ;-) ... mne sa kedysi pacil citroen evasion... snad sa casom vrati tento styl a aj meno :-)
Avatar - Emel
8. 8. 2018 19:42
Re: Scénické ježdění
Jo, vypadá to hezky... v oranžové na 20" to má šarm a funguje to i v Grandu. Ty 20" jsou trefa, povedlo se jim tím udělat dominantu auta.
Avatar - 3_diamanty
8. 8. 2018 18:45
tieto vajicka
ku mne nejak moc nepasuju ( peugeot rifter aj vw touran sa mi ako rodinne mpv-cka pacia ovela viac ) ale uspech je tu samozrejme jasny.... mix kvalitnych ingrediencii plus praktickost budu silnou devizou.... u nas jeden zlatisty scenic uz vidim ... ale tie 20tky aj ked sa zdaju vcelku cool.. mi pridu neforemne.. na moj vkus su kusok uzke vzhladom na ten priemer kola... vyzera to divne potom.. to iste mam problem na novom ignise.. kde je tiez kolo na to ake je velke opat docela uzke .... som v tomto staromodny ale radsej ked uz za mna tak scenic s klasickymi nejakymi 17tkami povedzme a aspon sirkou 205ky ked uz ... ( ale neviem ci je tam taka moznost ) :-|

PS: ta 1,3tce vyzera byt idealna... aj ked v zrychleni z 0-100 bude aj dychavicna 1,6gdi s 99kw v ceede ( ktoru kazdy sekiruje za dynamiku ) lepsia no... ale k MPV mi to fakt staci... toto by skutocne mohol byt trhak v tejto kombinacii :yes: ...

PS: nie je niekde foto scenicu aj na normalnych kolach? asi nie je hmm ... len pre porovnanie no
Rozbalit vlákno
39
Avatar - xxc
8. 8. 2018 19:07
Re: tieto vajicka
Ved tieto su normalne kolesa :-) Kolesa su asi najmensi problem, snad to maju vypocitane, aka ma byt efektivna sirka (na sirsich by sa im to prevratilo?).
Avatar - 3_diamanty
8. 8. 2018 19:13
Re: tieto vajicka
no u mna by bol prave s tymto "najvacsi" problem... ked chcem klasicke kolesa ... povedzme 205/60 R16 ... da mi to tam scenic? alebo musim len tie 20tky... vie niekto?
Avatar - xxc
8. 8. 2018 19:17
Re: tieto vajicka
Neda, kolesa su len jedne, 3 druhy plastov a hotovo. Prezutie stoji 44 eur v autorizovanom servise. A v servise sa dlhsie caka, lebo ked vidia R20, tak vyberaju schopnejsieho mechanika, co im obuva BMW a Land Rovery :-)
Avatar - 3_diamanty
8. 8. 2018 19:24
Re: tieto vajicka
ved 20tky nema ani stinger s V6 .. preboha k comu taketo obrovske a pritom docela uzke kola na MPVecko? v com je ta finta? za mna nejake 16-17tky a aspon 205tky by boli idealnejsie a asi nakoniec aj krajsie na rodinnej MPV kasni ...
Avatar - xxc
8. 8. 2018 19:30
Re: tieto vajicka
Krajšie by neboli a s veľkými sa dá lepšie prejsť cez koľajnice.
Avatar - 3_diamanty
8. 8. 2018 19:36
Re: tieto vajicka
mne by sa viac pacili mensie ale kusok sirsie pneu ;-) na taketo auto .... ale jasne ze zakaznik sa uz prosposobi ak uz taketo auto chce .... ma to aj vyssiu svetlost co sa mi paci... chcely by to vvyuzit a reinkarnovat 4x4 scenic RX4 z davnych cias :yes:
Avatar - xxc
8. 8. 2018 22:01
Re: tieto vajicka
Na to maju Kadjar.
Avatar - Ronault.
8. 8. 2018 19:34
Re: tieto vajicka
Nebyly ty moulo, Scénic od začátku má podvozek laděný na tento rozměr. Proto třeba na tvé Polo nemůžeš dát tyhle dvacítky. Chápeš to? A ještě aby ses neptal dookola, ty 20 stojí stejně jako běžné 17, což je normální rozměr na MPV, viz Zafira nebo Picasso
Avatar - 3_diamanty
8. 8. 2018 20:06
Re: tieto vajicka
nejde o cenu .... tu som nikde ani nespomenul... a zase k comu 20tky na male auto? hmm? to je predsa nerealne.... a tam ich nikto ani nechce... no pozeram ze dnes si opat vo forme ;-)
Avatar - xxc
8. 8. 2018 20:19
Re: tieto vajicka
Ale ved tie kolesá sú dobré, aspoň ma čím zaujať. Ťažšie nie sú, vyzerajú dobre.
Avatar - Ronault.
8. 8. 2018 21:17
Re: tieto vajicka
Zatím tys ve formě nikdy nebyl. Poslední šance, odpověz, proč by tam nemohly být, když nejde o peníze? Nechápu, co ti na nich vadí
Avatar - 3_diamanty
8. 8. 2018 21:34
Re: tieto vajicka
cakas odpoved od moulu? tak cakaj >:D
8. 8. 2018 21:30
Re: tieto vajicka
Čo je nereálne a prečo ich tam nikto nechce? Koľko ľudí dolezie do showroomu a odíde len skrz to , že nechce 20tky kolá. No asi nikto…. Jediny dôvod na obavu je snáď len cena tých pneu a aj to je diskutabilné, keďže ďalšie sady pneu kúpiš snáď len 1x za život (8 rokov auto, sada na cca 4 roky a 80-100k km)
Avatar - Ronault.
8. 8. 2018 21:37
Re: tieto vajicka
A hlavně ty gumy nejsou drahé, jako 17, pokud si dobře pamatuji, tak mají z letních výběr cca 5 výrobců, Continental cca 2500, pokud mě paměť neklame, nic drahého
Avatar - 3_diamanty
8. 8. 2018 21:55
Re: tieto vajicka
popravde by som chcel skor sirsie pneu ... na taketo auto aspon 205tky ked uz ... :yes: .. preto som pisal ze povedzme 205tky 16tky .. proste klasickejsi rozmer
Avatar - Ronault.
8. 8. 2018 21:57
Re: tieto vajicka
Ty bys nepoznal ani 300
Avatar - Ozzman
8. 8. 2018 21:59
Re: tieto vajicka
Poznal, na peněžence... >:D Co já bych dal za to živit Topperovské klasiky 205/55 r16
Avatar - 3_diamanty
8. 8. 2018 22:04
Re: tieto vajicka
ozzy ono mas aj 205 na 60 R16 prave taketo nieco "tucnejsie" skor zbadas na MPV ;-) ako profil na 55 ... taketo nieco tucnejsie mas aj na vitare alebo lancer ci cruze aj kopec dalsich dnes uz obuvaju 205 na 60 R16 nic mimoriadne
Avatar - xxc
8. 8. 2018 22:07
Re: tieto vajicka
205/60 R16 su na Picasse a vyzeraju komicky male. Jazdi to ako na zuvacke, ale da sa :-) Niektorym "sportovcom" by sa uz nemuseli pacit.
Avatar - 3_diamanty
8. 8. 2018 22:11
Re: tieto vajicka
jasne chapem.. ale zase su sirsie ako placate 20tky.. a aj to moze vplyvat na komfort ... nazory su rozne.. osobne by som ale na taketo auto uz nieco v rozmedzi 205-225 ... to by mohlo byt fajn :-)
Avatar - Ozzman
8. 8. 2018 22:10
Re: tieto vajicka
Jde mi o to, že nejde ani o velikost, ale o atypický rozměr. Já mam na Mondeu MK IV 215/55 R16, což je trochu Atyp a slušné gumy stojí skoro o 1000Kč více, než 205/55 R16

Na MK V mám 235/50 R17 a opět stejný problém, když jsem přišel do pneuservisu, tak na mě pán vyjeveně koukal, co že to mam za auto s takhle prapodivným rozměrem. 3000 Kč za kus a to jsou jen průměrné Hankooky. Klasické 225/45 r17 stejné gumy stojí o 1000 Kč méně v průměru.

Ještě dodám, že táta na Kugu má dost podobné, 235/55 R17 a stojí o pětistovku méně na gumu..

Tady je problém.
Avatar - 3_diamanty
8. 8. 2018 22:13
Re: tieto vajicka
ono je to zase o peniazoch presne .... a tie netypicke rozmery asi nie su nahodne no jo ... ;-)
Avatar - Ozzman
8. 8. 2018 22:17
Re: tieto vajicka
Tak atyp bude proto, protože to auto na něj vývojáři navrhnuli. Třeba MK IV má minimum 215/55 R16 a MK V má 215/60 R16, protože je těžší... a tak dále a tak dále... To dávám příklad jen na dvou autech z vlastní zkušenosti, pak to taky bude o stabilitě, komfortu a podobně.

Proč Felicie jezdila na třináctkách a nové Fabie už na 14tkách ?
Avatar - 3_diamanty
8. 8. 2018 22:23
Re: tieto vajicka
vacsie auto ... 13tky na fabii su fakt male ... celkovo sa kola zvacsuju .... ale aj sirkou jasne
Avatar - Ozzman
8. 8. 2018 22:29
Re: tieto vajicka
Zvětšují se s auty a jejich výkony.
Avatar - 3_diamanty
8. 8. 2018 22:00
Re: tieto vajicka
tvoj nazor ;-) ale dik za neho... od odbornika ako ty sa to ceni dvojnasobne ;-) >:D :yes:
Avatar - xxc
8. 8. 2018 21:59
Re: tieto vajicka
Sirsie by boli tazsie. Asi to tak vypocitali, ze takto je to efektivne. Je to novy pristup, uvidime, ako sa osvedci. Bolo to rozoberane, ked to bola novinka, ta kontaktna plocha by mala byt rovnaka, ako pri sirsich s mensim priemerom. Ale aj tak sa smykaju :-)
Avatar - Ozzman
8. 8. 2018 22:13
Re: tieto vajicka
Širší - větší odpor - vyšší spotřeba - nižší výkon.

Když jsem kdysi jezdíval Lagunou II, tak jsem měl léto 225/45 R17 a zimu 205/55 R16 a rozdíl ve spotřebě byl 0,5l ve prospěch R16
Avatar - 3_diamanty
8. 8. 2018 22:17
Re: tieto vajicka
sirsie ale zaroven s mensim priemerom predsa .... takze hmotnostne pohoda... :yes:
Avatar - Ozzman
8. 8. 2018 22:18
Re: tieto vajicka
Tak jde o odpor, Laguna nebyl ten typ auta, který potřeboval široké gumy pro přenos výkonu na silnici >:D I když nejezdila pomalu...
8. 8. 2018 21:34
Re: tieto vajicka
K cene pnau…. Pamätám si keď som pred rokmi kupoval atypický rozmer 16tiek na minulé auto a tie boli o dosť drahšie ako tieto 20tky…. Dôvod bol jednoduchý, v ponuke ich malo len pár výrobcov a aj to len tých drahších, nič plebejské…Ale aj tak sa tento finančný rozdiel podpísal na celoživotnej prevádzke vozidla len sotva merateľným spôsobom
8. 8. 2018 22:14
Re: tieto vajicka
Pred rokom som na tento Scenic nenašiel lacnejšie pneumatiky ako za 160,-€ kus. Naviac, rozmer 195/55R20 mali asi len tri značky. Dnes je už situácia lepšia, ceny padajú nižšie, cca k stovke za kus. Na Kangoo kupujem 195/65 R15, čiže klasika, pod 50,-€, takže nárast by bol citeľný. Na druhej strane mi šírka 195 mm príde ideálna, hlavne na vode je to lepšie ako príliš široké gumy.

Zo Scenica som bol na začiatku sklamaný, ale časom som názor trochu pozmenil. S TCe160 by som Granda bral hneď.
Avatar - 3_diamanty
8. 8. 2018 22:19
Re: tieto vajicka
195/65 R15 som videl na novej astre a to uz fakt nevyzeralo moc dobre... ved ja mam 15tky na malom pole ( akurat mensie balony .. 185 na 60 ) a aj to uz ziadna slava... ale este tak akurat no.. mne sa pacia :yes:
Avatar - Ronault.
8. 8. 2018 22:23
Re: tieto vajicka
A kde ses díval? Na netu? Já byl na prodejně, když mi měnili olej na autě, tak jsem si Scénica půjčil asi na hodinu a pak tam měli ceník pneumatik na všechny modely a moje letní 17 stály stejně jako letní 20 na Scénica. Byly možná o nějakou stovku dražší než na netu, ale často mají přezutí zdarma, takže už jsem přímo v Renaultu gumy takhle kupoval.
Avatar - xxc
8. 8. 2018 22:29
Re: tieto vajicka
So 160 konmi by sa adaptivny tempomat pekne vyhral >:D Zvykne brzdit dole kopcom, ked auto pred nim spomaluje hore kopcom a potom hore kopcom da plny plyn a stahuje naskok :-)
Avatar - Ozzman
8. 8. 2018 22:36
Re: tieto vajicka
To je pak krásná spotřeba >:D
Avatar - Ronault.
8. 8. 2018 19:32
Re: tieto vajicka
A proč bys je jako chtěl chtít? Máš na to nějaký rozumný důvod? Tak pokud chceš zkazit jízdní vlastnosti toho auta, tak to anio, to jo...ale proč bys to dělal?
9. 8. 2018 15:57
Re: tieto vajicka
Líbí se mi ty hospodské komentáře co by kdo chtěl. Nikdo sice k tomu nemá jediné rozumné vysvětlení proč, ale prostě by to chtěli >:D
Zřejmě se u stolu schází se šuplerou a hodnotí kdo má na vsi širší gumy
;-)
Avatar - Ronault.
9. 8. 2018 16:12
Re: tieto vajicka
Asi tak nějak...
Avatar - xxc
8. 8. 2018 21:21
Stolíky Easy Life vstavané do operadiel predných sedadiel
V galerii vidno, ze uz tam nie su tie stoliky vzadu. To uz tam mozno vojde aj autosedacka. Dobry tah :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jenik3
8. 8. 2018 22:24
Už se ví?
Dacia s jistotou převezme tyto motory 1.33 do svých modelů. Už se ví, jakou verzi bude mít Duster (85/103/120)?
Rozbalit vlákno
1
15. 8. 2018 11:46
Re: Už se ví?
Neoficialni informace je, ze ano, ale az pozdeji (zrejme 2019), da se rict ze budou muset.
Tipuju ze ta nejslabsi bude jako nahrada SCe a ta prostredni bude nahrada 1,2 TCe.
Nejsilnejsi temer urcite nedostane.

Bylo by fajn, kdyby tu 85kW zacli davat i do Sandera Stepway.
Avatar - xxc
8. 8. 2018 22:42
vyhlad z auta a ine nedostatky
Neviem ako autor prisiel na skvely vyhlad, ale vyhlad z auta je dost zly. V minulorocnom teste skoncil Scenic posledny [odkaz]
Spatne zrkadla su uzke a maju dost skresleny obraz. Tak isto parkovanie nic moc, tam zachranuje situaciu parkovaci asistent.

A este k nedostatkom, ktore mozu pomoct pri rozhodovani o kupe, auto je dost hlucne vo vyssich rychlostiach (spominany aerodynamicky svist) a dalsi dost zavazny nedostatok je v dazdi, kedy sa viri voda okolo spatnych zrkadiel a skoro nic v nich nevidno. Je to dost nebezpecne.
Rozbalit vlákno
6
9. 8. 2018 16:01
Re: vyhlad z auta a ine nedostatky
Kto ťa platí, mumo?
Avatar - xxc
9. 8. 2018 16:19
Re: vyhlad z auta a ine nedostatky
Nikto ma neplati, len ludia rozoberaju kolesa a pritom velke problemy ostali opomenute. Mozno pocas testu tych par dni neprsalo, ale autor mohol auto prebehnut po dialnici.
9. 8. 2018 20:26
Re: vyhlad z auta a ine nedostatky
Ale prd veľké problémy. Čo si popísal, som sa nedozvedel v žiadnom doterajšom teste, takže to také horúce asi nebude. Naviac, aerodynamickým hlukom a mizerným výhľadom sa dnes môže "chváliť" hromada áut. Asi by si nemal sadať za volant, keď je to také nebezpečné.
Avatar - xxc
9. 8. 2018 21:10
Re: vyhlad z auta a ine nedostatky
Neviem kto sa moze pochvalit hlukom, snad len na mazde sa stazovali. Ten hluk je spominany v kazdom teste, ale to nie je nieco zanedbatelne, ale vyrazny hluk v rychlostiach nad 90 km/h. Dovtedy je auto super tiche, bez vyhrad. Lenze ten hluk obtazuje na dialnici, ludia si to potom podla testov kupia a horko zaplacu, ked pojdu niekde na vylet s rodinou a musia po sebe kricat. Mozno pokial nemaju ine auto na porovnanie, tak si to az tak nevsimnu, ale ten hluk je dost velka chyba.

Mizerny vyhlad ma dost vela aut, ale spatne zrkadla mali lepsie asi vsetky auta, co som jazdil. Da sa na to zvyknut, ale nie je to ono. Tak isto vyhlad dopredu nie je taky zly, ale perfektny vyhlad ma prave Citroen C4 po novom Spacetourer, kde ma velke celne sklo a vidno z neho ovela lepsie a viac, ci uz dozadu, alebo dopredu. Cize to, ze z ostatnych aut je horsi vyhlad, neznamena, ze zo Scenicu je dobry. Nie je.

A co sa tyka toho dazda, tiez som to nevedel, ked som kupoval. Je to nebezpecna vec, recenzenti to bud neodhalia (lebo v case testu neprsi), alebo to relativizuju (ako ten hluk), lebo keby rovno napisali, ze nekupujte to (pripadne cakajte na facelift), v dazdi nic neuvidite v spatnych zrkadlach, tak uz by im auto nepozicali. Musia to ta diplomaticky pisat (Dálnice pak přináší pohodové cestování s minimálními ruchy, tím nejvýraznějším může být ve vyšších rychlostech snad jen aerodynamický svist kolem zrcátek. ha ha, soferujte dlhe dialnice v hluku)
10. 8. 2018 20:37
Re: vyhlad z auta a ine nedostatky
Kokos, jak to mohli dopustiť, výrobu a predaj takého hrozného auta... Ty asi radšej jazdi ďalej len na kolobežke.
Avatar - xxc
10. 8. 2018 20:59
Re: vyhlad z auta a ine nedostatky
Ja tiez nechapem, ako take nieco mohli dopustit. Ale myslim, ze toto si nechali na facelift a prepiskli to.
Avatar - Dinar
9. 8. 2018 10:21
Už má
scénic v této generaci zadní sedačky, na které se vejde i dospělý člověk?

Jinak ok, pěkné auto, velká kola tomu jen pomůžou, a v těch krásných renault barvách, žluté a červené, vypadají všechny akt. renaulty k světu.
Rozbalit vlákno
0