Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Seat Alhambra 2.0 TDI/110 kW - Stejný a přece lepší

Druhá generace MPV Seat Alhambra prošla modernizací, přičemž optických změn si možná ani nevšimnete. Důležitější jsou retuše pod povrchem, které ale charakter vozu nemění.
Zpět na článek
14. 8. 2015 09:12
14. 8. 2015 09:38
14. 8. 2015 10:00
14. 8. 2015 09:50
14. 8. 2015 10:16
14. 8. 2015 10:28
14. 8. 2015 10:23
19. 8. 2015 22:46
14. 8. 2015 10:51
14. 8. 2015 21:51
15. 8. 2015 19:58
14. 8. 2015 10:57
14. 8. 2015 11:44
14. 8. 2015 11:47
14. 8. 2015 11:54
14. 8. 2015 11:57
14. 8. 2015 12:06
14. 8. 2015 13:58
14. 8. 2015 14:31
14. 8. 2015 20:32
14. 8. 2015 21:58
15. 8. 2015 09:50
15. 8. 2015 20:07
17. 8. 2015 06:30
15. 8. 2015 07:23
14. 8. 2015 23:14
15. 8. 2015 10:04
15. 8. 2015 11:11
15. 8. 2015 10:17
15. 8. 2015 10:24
15. 8. 2015 10:39
15. 8. 2015 10:41
15. 8. 2015 11:07
17. 8. 2015 06:36
15. 8. 2015 08:39
15. 8. 2015 17:52
15. 8. 2015 21:22
15. 8. 2015 21:43
15. 8. 2015 22:09
15. 8. 2015 22:25
15. 8. 2015 23:46
16. 8. 2015 08:29
16. 8. 2015 10:29
16. 8. 2015 11:37
16. 8. 2015 12:41
17. 8. 2015 06:42
17. 8. 2015 07:03
17. 8. 2015 08:10
18. 8. 2015 10:12
18. 8. 2015 12:56
18. 8. 2015 13:59
17. 8. 2015 06:41
15. 8. 2015 22:55
Avatar - Ozzman
14. 8. 2015 09:12
Legenda vadne
Nezlobte se na mne, ale Alhambra byl skoro synonymem k MPV, ale dnes, kolik této "novější" generaci kolem jezdí? Generace Sharanů/Alhamber/Galaxií do oddělení Fordu i lépe vypadaly. Toto je už prostě dodávka. Kvality jistě má, o tom nepochybuji. Z výše zmíněné trojice jsem jel všemy modely, nejlepší dle mne byl Sharan (Galaxii sem jel s 2,3 benzinem, takže chcíplé proti slavným 96Kw Tdičkám), ale pokud bych vybíral nové MPV této kategorie, bezmyšlenkovitě jdu do faceliftovaného Galaxy, které za podobnou cenu dostanu se silnějším motorem, popřípadě 4x2 Biturbo, vypadá dle mne lépe (už od minulé generace) a navíc je to prý skvěle jezdící MPV "Král silnic" (toto nemohu potvrdit, jen cituji z testu SM) >:D
Rozbalit vlákno
37
Avatar - Emel
14. 8. 2015 09:38
Re: Legenda vadne
Na druhou stranu, za 1-6/2015 je to v Evropě Sharan 20t, Alhambra 13t, S-Max 7t, Galaxy 4,6t...
Avatar - Ozzman
14. 8. 2015 09:47
Re: Legenda vadne
O tom žádná, vím, že koncern prodává nejvíc, ale uznej, že dřívější modely těchto MPV mívali větší šmrnc a nedopláceli na podivnosti typu tachometr uprostřed alá francouzská MPV :-)
Avatar - Emel
14. 8. 2015 10:00
Re: Legenda vadne
Hm, no, já tam žádnej extra šmrnc neviděl. Jednoznačně aktuální a dnes už minulý S-Max má ten šmrnc větší, nakonec i Galaxy.

Ve firmě máme Sharan 2.0TDI 110kW 4x4 a je to všestranné, prostorné, pohodlné auto... a nic víc, k 4x4 tehdy nešla silnější nafta a třeba na předjíždění je to tak akorát, na dálnici je to ale super - jede to slušně a za málo.
Avatar - Ozzman
14. 8. 2015 10:07
Re: Legenda vadne
Sharan je dobré auto, o tom vůbec nehodlám diskutovat, mne jen přijde, že aktuální generace ztratila trochu z ladnách křivek směrem k dodávce, na palubě je ale vše jak má a pod kapotou také.

Měl sem i jednu negativní zkušenost, ale s předchozí generací, ještě s motorem 1.9TDI 96kw a DSG u Alhambry, kdy se v 220 tisících potkal motor, podotku, že auto bylo koupeno nové v ČR.

Znám však v okolí Sharana se stejným motorem, atakujícím 350 tisíc km v manuálu, který až na drobnosti pořád jezdí.

Smax je určitě hezčí, ale přijde mi, že je nefér ho přirovnávat, protože je trochu menší a "sportovněji" pojatý, což z pohledu jízdních vlastností a vzhledu je o třídu jinde, než Alhambra/Sharan. Smax je prostě jen vyšší Mondeo :-)
Avatar - lamal
14. 8. 2015 10:16
Re: Legenda vadne
suhlasim s tym dizajnom u mna vedie 1 gen S maxu aj do dnes, je to parada po dizajnovej stranke... tato farba nahrava tej krabicoidnosti v cervenej by to bolo asi ine aj v striebre, no tiez mi to pride ako krok spat, nema svoju tvar je to len skatula

inak 1,9 tdi v alhambre a dvojickach boli vyborne, passat a tieto MPV boli podla mna najlepsie vyuzitia tohoto motoru hlavne s M6... poznam kusok z Prahy, ktory bol bohuzial slabo servisovany, jedine co sa menilo spolahlivo bol olej a sice cele auto uz bolo dezolatne 1,9tdi si klepala jak hodinky do nemoty aj po 400tis
14. 8. 2015 09:47
Re: Legenda vadne
Mně se líbí asi nejvíc S-Max...Ale Alhambra je prostě klasika a líbí se mi opravdu hodně dlouho...Nevím jak to myslel autor recenze tím, že MPV prodejně nejdou...já osobně jich vidím čím dál tím víc...Když jsem před 5 lety kupoval Viano, tak jich jezdilo pár...dneska je potkávám fakt hodně...Celkově MPV je prostě ideální rodinné auto...
14. 8. 2015 09:50
Re: Legenda vadne
Třeba je to tím, že dost lidí pochopilo, že velké MPV nepotřebují. Z těch poměrně hodně aut, která jsem jezdil, se mi Sharan minulé generace velmi zapsal do paměti jako naprosto nejhorší "osobní" auto, co se týče jízdních vlastností. Prostě velká krabice na malých kolečkách, s kterou je potřeba před zatáčkou přibrzdit. Velmi vtipná situace nastala, když mi na Jižní spojce v Práglu "bouchlo" turbo, trochu to znělo jako když spadne police s nádobím a auto náhle mělo asi 25 koní ....
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
14. 8. 2015 10:01
Re: Legenda vadne
To vám asi nebouchlo turbo, ale spíš praskla hadice na výstupu. Pak to přirozeně nejede. Ale jak to zní, to teda nevím.
14. 8. 2015 10:16
Re: Legenda vadne
Určitě máte pravdu, já jsem to nijak nezkoumal a hned sjel do Tukasu, naštěstí jsem byl na úrovni Europarku ... Rána jako prase a něco kovového se sype z motoru pod auto :-)
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
14. 8. 2015 10:04
Re: Legenda vadne
Vidíte a já jezdil s původní Galaxy po modernizaci. tehdy jsem to porovnával s Peugeotem 806 jako ojetiny a to Galaxy jezdilo skvěle. Je fakt, že Peugeot jezdil taky dobře, ale Ford byl v zatáčkách (jakkoliv tato auta nelze podle tohoto hodnotit) lepší. Osobně jsem měl vždycky slabost pro Espace, ale poslední vydání mě zklamalo. MPV jsou rozhodně přínosná auta na rozdíl od většiny SUV.
Avatar - Ozzman
14. 8. 2015 10:10
Re: Legenda vadne
Mne Espace přišel jak zjevení z jiného světa, to auto působí tak, že se za ním prostě otočíte. Trochu mi to připomíná (Renault fans prominou) zkousnutelnější Avantime. Líbí se mi asi nejvíce v interiéru z těchto MPV. Jinak já jel jediným Espace, ten byl z 90tek a měl benzinový šestiválec pod kapotou >:D Škoda, že motoru neodpovídaly i jízdní vlastnosti >:D
15. 8. 2015 14:08
Re: Legenda vadne
Myslím, že to bol dokonca zámer tvorcov, aby pripomenul aj Avantime.
14. 8. 2015 10:28
Re: Legenda vadne
Moje zkušenost s MPV před výše zmiňovaným Sharanem (v roce 2005) byla pouze se Zafirou (I.generace) a ještě k tomu s motorem 2,2 benzín a to jelo i zatáčelo moc pěkně ....
Avatar - Ozzman
14. 8. 2015 10:08
Re: Legenda vadne
Který Sharan myslíš? Ten krabicovitý, nebo ten, který ještě sdílel karoserii s Galaxií?
14. 8. 2015 10:23
Re: Legenda vadne
První generace po faceliftu, 1,9 TDI a všechna písmenka červená. Přiznávám bez mučení, že jsem do Sharanu přestupoval ze (soukromého) Subaru Impreza WRX STI, proto jsem asi více kritický. Byla to bohužel doba těch hrozných N1 přepážek, takže jsem následně přesedal (opět do služebního) Mondea kombi s 2,0 benzínem a to bylo moc fajn auto ....
Avatar - Ozzman
14. 8. 2015 10:44
Re: Legenda vadne
Jo, tak to se ti nedivim, že pak hodnotíš jízdu takhle >:D Ale třeba ty Espace jsou houpavější, nebo bývaly >:D
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
14. 8. 2015 10:00
Re: Legenda vadne
Zdravím,

Galaxy vidím jako jedinou konkurenci Sharanu/Alhambře. Poté, co tradiční hráč, Renault Espace zásadně změnil koncepci. Je fakt, že minimálně S-Max vypadá určitě lépe, a to jak ten první, tak ted ten nový (naživo jsem jej ale zatím, neviděl).
Avatar - 3_diamanty
14. 8. 2015 10:01
Re: Legenda vadne
je to tak..... jej slava upadla.....ja som novu alhambru hadam este ani nevidel.... pritom kedysi tych starych sharanov alhambier ci fordov galaxy bolo spusta ... tie najdes na kazdom parkovisku .......ono ani novy vw sharan uz dnes nestretnes ... vseobecne tieto velke MPV akosi v eu miznu..... skoda.... ved uprimne.. novy espace je uz tiez skor crossover ako mpv.... starsi espace na mna posobi o hodne vzdusnejsie priestrannejsie a praktickejsie ako ten novy.... preco MPV miznu neviem.... pritom mi nepride ze SUV je na vozenie ludi a nakupy lepsia volba ... ale dnes sa uz pozera len na imidz... a ten ti MPV bohuzial neda... ludia preto dnes uz preferuju SUV
Avatar - Ozzman
14. 8. 2015 10:12
Re: Legenda vadne
Ono to bude asi tim, že se hodně tahaly jako ojetiny z velkoněmecké říše >:D Tahle auta byla u rodin žádána, potom taky první Smaxy, o těch jsem četl nemálo "trampot" se slepenými vozy >:D
Avatar - 3_diamanty
14. 8. 2015 10:23
Re: Legenda vadne
mne sa MPV pacia.... ale bohuzial nam miznu.... podobne ako sedany ci sportove kupatka.... asi to bude coskoro uz len o hatchoch a cross/SUV ..... clovek by pritom ocakaval vacsiu automobilovu pestrost ( vzhladom na dnesne technicke moznosti a mnozstvo znaciek a modelov ) ako v minulosti ale opak bude asi pravdou.... vsetko sa nam postupne zlieva do jedneho karosarskeho tvaru typu hatch/kombi

vraj aj nove C3 picasso uz nebude male mpv... ale crossover.... venga to iste.... uz za par rokov bude mpv venga len minulost..... tusim aj nastupca jedneho z DS ( DS3? )
uz nebude ziadne klasicke male auto ale rovno crossover.... aj mazda 5 uz to ma tiez spocitane.... coskoro bude na cestach len samy kombik/hatch ..... lisit sa budu uz len vyskou podvozku ( tie s vyssim si budu hovorit crosssovery/SUV ) a dlzkou kasne.....
Avatar - Ozzman
14. 8. 2015 10:41
Re: Legenda vadne
A jakou pestrost bys vyžadoval? Ono z MPV moc kreativity udělat nejde >:D A když ji nekdo udělá, už to neni čisté MPV :-)

Venga? Tyhle malé pesudocrossovery uplně přehlížím, je to malé, sice vysoké, ale malé a ošklivé.
Avatar - 3_diamanty
14. 8. 2015 10:51
Re: Legenda vadne
nejde o krasu... ide o to ze nam miznu MPV na ukor crossoverov a SUV ....

uvidime ako sa zachova nissan s modelom note.... ktoremu v sucasnej generacii predaje spred roka uz tiez hodne padli dole ... napriek tomu ze auto je stale nove.... som schopny uverit ze v dalsej generacii uz note nebude mpv....
Avatar - Ozzman
14. 8. 2015 10:55
Re: Legenda vadne
Ale zas tak nemáš pravdu. Zmizel jen Espace a věřim, že Scénic se zas objeví.

Alhambra, Sharan, Galaxie, Zafira, Carens, 5008, C4.... jeste jich je pořád dost na výber :-)
Avatar - 3_diamanty
14. 8. 2015 11:07
Re: Legenda vadne
ale bolo ich este viac ( mitsu grandis, honda FRV, honda stream, lancia phedra ) konci nam mazda 5, venga, ix20, C3 picasso.... mozno aj dacia loddy, uvidime co bude so seatom altea.... toto je totalna porazka MPVeciek.... ziadny segment nepadol tak razantne ako MPV... tusim len kabriolety... ale to bol vzdy hodne maly segment ( objemom predaja )
Avatar - Ozzman
14. 8. 2015 11:33
Re: Legenda vadne
No, já bych řekl, že přežili ti nejsilnější...... ti, kteří se prodávali nejvíce pokračují, ostatní přechází v něco jiného. Celkem logické... dříve bylo MPV až přebytek.
Avatar - woody-alien
14. 8. 2015 11:10
Re: Legenda vadne
No tak něco přece jen zmizlo. Trojička C8, P807, Ulysse například. Nicméně automobilky se celkem logicky řídí tím, co zákazníci chtějí. S občasným mírným postrčením těch zákazníků. A pokud zákazník ví naprosto přesně, že chce crossover MPV SUV ve tvaru kupé s náhonem na všechny čtyři s vysokým posazem, světlou výškou nad 20 cm a sportovními jízdními vlastnostmi...a taky aby to nežralo >:D - no tak to dělaj.
Avatar - 3_diamanty
14. 8. 2015 11:13
Re: Legenda vadne
tak ono da sa povedat ze miesto 807 mas dnes 5008 takze poctom MPV taky peugeot neklesol... ani citroen.... ale fakticky nam uz zmizla mazda 5 ( bez nastupcu ) .... zmizla honda FRV aj stream ... vraj ma zmiznut aj lodgy ..... co bude s alteou? vie niekto? vraj to ma tiez nahnute
Avatar - Ozzman
14. 8. 2015 11:32
Re: Legenda vadne
Takové auto jsem už viděl... X6tka žeby? :D:D:D
15. 8. 2015 11:13
Re: Legenda vadne
Podle všeho zůstane jen Grand Scénic, který trochu povyroste. Kratšího Scénica už nahradil Kadjar.
14. 8. 2015 10:41
Re: Legenda vadne
Ford si zatim drzi jak SMax, tak Galaxy jsou plnohodnotna MPV s vybornym podvozkem.
Avatar - 3_diamanty
14. 8. 2015 10:54
Re: Legenda vadne
ford ano... aj kia ma slusny carens a mimo europy aj paradnu sedonu .. ale znaciek ktore vyrabaju MPV je z roka na rok stale menej... a to ma netesi
Avatar - Ozzman
14. 8. 2015 10:56
Re: Legenda vadne
Carens je ale velikostně k Touranu, Tuhle vyšší ligu už Kia nehraje i když sem jezdil s Carnivalem s 2,9 CRDi, což vůbec nebylo špatné, ale ten interiér kvalitou hodně ztrácel na Evropany.
Avatar - 3_diamanty
14. 8. 2015 10:57
Re: Legenda vadne
ja neporovnavam carens s nicim.. len pisem ze kia ma slusne MPV carens a vacsi model Sedona... teda tiez nie jedno MPV zatial este ( podobne ako ford ) nic vac nic menej...

ford ma aj B a C max... kia este vengu.... tolko MPV ma dnes uz malokto... ale obavam sa ze aj B max ( mozno aj C max ) a s urcitostou venga casom nepreziju

C3 picasso aj venga to uz maju spocitane... este uvidime ako dopadne note...
15. 8. 2015 14:14
Re: Legenda vadne
Carens nemusím odvtedy, jak mi predavač v roome ospevoval čierny interiér s čiernym stropom. Nikdy som nesedel v hroznejšom a odpornejšom interiéri. Carens v diesli má kolega z práce, je ním nadšený, ale dynamicky mi neprišiel lepší ako Kangoo, ktoré mám ja a priemerná spotreba podľa palubného počítača ma tiež nenadchla (6,8). Pritom papierovo strčí 1,5 dCi od Renaultu do vrecka.
14. 8. 2015 12:47
Re: Legenda vadne
Tak nějak. Starých Sharanů a Alhamber pořád jezdí mraky, neb jsou dnes dobře dostupná. U nových modelů to bude chvíli trvat, protože kousky s nuznou výbavou, diselem stojí pořád přes 300 tisíc. Až to aspoň s comfortline padne stočený se 150 na tacho pod čtvrt milionu, určitě jich tu bude taky plno.

S-Max se mi líbí moc a má i sympatickou nabídku benzínů - 2.0 atmo, 1.6eb
U nové generace Sharan/Alhambra mi zase přijdou celkem praktický ty posuvný dveře, protože u původního byly kravsky velké a pokud člověk vozí vzadu děcka, tak mu je na parkovišti neobouchají o sousední auto :-)
Avatar - wakantanka
14. 8. 2015 13:38
Re: Legenda vadne
Na parkoviskach ti ich obucha a narobi jamky vedla stojaci inteligent. :-) Hlavnu vyhodu pri posuv.dverach zvlast u takto sirokeho auta vidim v lepsom a pohodlnejsom pristupe na zadne sedadla aj v stiesnenejsich priestoroch.
19. 8. 2015 22:46
Re: Legenda vadne
... proto v odlehle casti parkoviste beru zasadne dve mista obkrocmo.
14. 8. 2015 10:12
sedadla v druhom rade
"tři sedadla vedle sebe znamenají, že pokud se sem posadí trojice cestujících, budou se neustále dotýkat rameny"

Pan redaktor, podavate zakladnu vlastnost rodinnych aut ako nevyhodu. 3 identicke sedadla v druhom rade su prave to co vacsina ludi od rodinneho auta potrebuje. Chcete snad povedat, ze sa traja ludia v druhom rade KTOREHOKOLVEK ne-MPV nebudu dotykat ramenami? Naviac, v ktorom ne-MPV aute moze clovek ist dlhu cestu na strednom sedadle v druhom rade?
Alebo tou poznamkou chcete povedat, ze ten priestor bol v minulej verzii Alhambry iny a zmensil sa?
Rozbalit vlákno
8
Avatar - lamal
14. 8. 2015 10:21
Re: sedadla v druhom rade
nie iba to spomenul aby niekto necakal, ze sa tam 3 ja dospeli odvezu uplne pohodlne, je to proste ako nudzovka, alebo pre deti aj napriek tomu, ze to je relativne velke auto
14. 8. 2015 10:38
Re: sedadla v druhom rade
Je to mozne, to by mal skor povedat autor.
Nudzovkou by som nazval prostredne sedadlo v druhom rade kazdeho ne-MPV auta. Napriek tomu sa bezne oznacuju ako 5-miestne a v ziadnej recenzii asi nenajdeme, ze sa tam ludia dotykaju ramenami.
Avatar - lamal
14. 8. 2015 10:44
Re: sedadla v druhom rade
kazdy si asi vysvetluje nudzovku inac, pokial sa 3ja 170cm ludia dotykaju ramenami tak to nudzovka rozhodne je, to iste plati o hociakom inom aute tj aj hatchbagy kde 3ludi v zadu odvezies nudzovo ale pohodlne len 2...a to myslim aj vidiet vo vacsine testov hatch a aut kt sa to tyka
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
14. 8. 2015 11:38
Re: sedadla v druhom rade
Ano je to tak. Jasně, vyřešit jinak to asi ani nelze. A pokud se sem posadí děti, budou sedět pohodlně. Tenhle problém mají asi všechna auta. Akorat, když máte zadní lavici, tak sice pojme tři cestující, ale ten prostřední sedí o dost hůře, než ti krajní.
15. 8. 2015 19:40
Re: sedadla v druhom rade
Vyřešit to jde různým posunutím sedadel v podélném směru.
14. 8. 2015 10:43
Re: sedadla v druhom rade
Nouzovka to urcite neni a ono take zalezi na proporcich danych dospleych. Nicmene vetsinou stejne vzadu sedi deti v autosedackach.
Avatar - Ozzman
14. 8. 2015 10:48
Re: sedadla v druhom rade
No zrovna třeba v těchto autech to většinou konečně ve 3 vzadu už celkem ujde. Nepředpokládám, že by to bylo menší, než předchůdce.
Avatar - martas2005
14. 8. 2015 14:38
Re: sedadla v druhom rade
Ja si v Smaxu sednu doprostred a klidne kolem sebe snesu 2 dospely. Asi by se mely chlapcum zrusit ty permanentky do posilovny v ramci firemnich benefitu :-).
O tridu nize (Touran, Picasso, Cmax, 5008...) je to samozrejme jina vcetne operadla obvykle konciciho na lopatkach.
Avatar - valdis
14. 8. 2015 10:51
Rodinný vůz
Zbytečný si kupovat nový auto, rychle strácí na ceně v prvním a druhym roce, spíš bych koupil ojetinu z bazáče s lepší výbavou. ;-)
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Ozzman
14. 8. 2015 11:04
Re: Rodinný vůz
No zrovna tahle auta sou slepovana bazaristy o život. Ale v principu taky nemám nic proti ojetine.
Avatar - wikinko
14. 8. 2015 11:30
Re: Rodinný vůz
Jasné, ojazdené auto je lepšie ako nové, úplne vo všetkom!!! Ach jaj
Avatar - 3_diamanty
14. 8. 2015 11:35
Re: Rodinný vůz
tiez tejto logike ( prepnutej do setriaceho rezimu ) nerozumiem a nikdy nebudem ... mal som polo jazdene ( zdedene, ziadna pochybna kraksna z bazaru ) a aj tak mi viac ako 2 roky nevydrzalo rocnik 96.. odisla mu prevodovka po 110 tisicoch.. nasledna oprava za 1000 eur by uz bola drahsia ako auto samotne.... takze slo prec...
Avatar - Ozzman
14. 8. 2015 11:43
Re: Rodinný vůz
No, tak... když si měl auto z roku 96, tak to zas nemůžeš moc porovnávat. Pokud koupíš rok, dva starou ojetinu, ideálně třeba předváděčku, nebo přimo od dealera, není to určitě faul. Ale vždy je potřeba prověřovat.
Avatar - 3_diamanty
14. 8. 2015 11:49
Re: Rodinný vůz
tak rok dva stare auto kupis aj v showroome.... hocijaka nejazdena skladovka alebo jazdena predvadzacka........ pod pojmom ojetina si vacsina z nas asi uz predsa len predstavi nieco ine a hlavne starsie a ojazdenejsie ... ako rok stare "nove" auto

bazare su plne 10 rocnych fabii "ako novych" .. no za 5 tisic nekup to ;-) ... ako nove..
Avatar - Ozzman
14. 8. 2015 12:25
Re: Rodinný vůz
No, to je už trochu problém, proto říkám, že nesmíš soudit dle jedné ojetiny, podívej já mam už čtvrtým rokem ojetinu a naprosto bezproblémů. Příbuzní si koupili taky ojetinu, né moc starou a jetou a pořád byli v servise.... je to kus od kusu.
Avatar - martas2005
14. 8. 2015 14:41
Re: Rodinný vůz
Takova ojetina malokdy dava smysl - rozdil v cene proti objednavce neni zase tak velky a jsi limitovany ve vybave (casto platis u predvadecek zbytecne neco, co nechces). Ma smysl koupit slusny auto od soukromnika, ale to asi v CZ nelze.
14. 8. 2015 21:51
Re: Rodinný vůz
Typickou výjimkou jsou auta s objemnějšími zážehovými motory. To je těžko prodejné zboží a jdou někdy hodně nízko, aby se toho zbavili. Proto prodejci moc takové předváděčky nevedou, radši vznětový na deset způsobů.
15. 8. 2015 19:58
Re: Rodinný vůz
vis jak nova auta krasne voni? ... ja vim, casto mas (placnu 300 tisic) a volis mezi novym ceedem a nebo lehce jetym mondeem... co se spolehlivosti tyce, jde jen o statistiku a o to, kolik veci si na aute udelas "v garazi" nebo u kamarada. i to jsou faktory, ktere spolutvori rozhodnuti, kdyby (placnu) v cr se bralo prumerne 10x tolik, tak budou prakticky vsichni kupovat auta pouze nova...
17. 8. 2015 17:26
Re: Rodinný vůz
Přesně, souhlasím, jen bacha na auto Esa tam pekně kecají, vykecají Vám do hlavy díru, já tam špatně pořídil. Take pozor na podezřele výhodné inzeráty třebas na bazoš.cz...
Avatar - rimow11
14. 8. 2015 10:57
seat
Plusy
Vynikající jízdní vlastnosti

Minusy
Vyšší spotřeba, průměrné jízdní výkony

asi máte chybu
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
14. 8. 2015 11:40
Re: seat
Nějak ji tam nevidím. V čem je chyba?
Avatar - rimow11
14. 8. 2015 11:44
Re: seat
Som myslel ze ked je v plusoch "Vynikající jízdní vlastnosti" a následne v mínusoch "průměrné jízdní výkony" ale asi som to zle pochopil.
Avatar - Ozzman
14. 8. 2015 11:47
Re: seat
Vlastnosti bude asi ovladatelnost, komfort, jistota v zatáčkách, kdežto výkony bude zrychlení, dynamika, rychlost? Jen hádám
14. 8. 2015 11:57
Re: seat
Tak přesně :yes: , ale slabé dynamické jízdě, rychlost a zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.6 jako octavia 1.6 TDI 77kW ;-\
Avatar - 3_diamanty
14. 8. 2015 12:06
Re: seat
vzhladom na obrovsku celnu plochu ( odpor vzduchu ) ... vahu 2 tony a pod kapotou dizel ( ktory nikdy nevynika v zrychleni z 0-100 ) je zrychlenie z 0 na 100 za 10,6s jedno u MPV uz z tych rychlejsich lepsich a ozaj dostacujucich na taketo velke auto ... a je porovnatelne cislami s lahkymi hatchmi nizsej strednej triedy s klasikym bezninovym motorom 1,6 .... :-)

sam viem ake vie byt auto zive ktore zrychli aj za nieco cez 11s .... ono jeho ulohou ( MPV ) je stejne prevoz ludi... ale nie co najrychlejsie ale skor co najkomfortnejsie ;-) ...

kazdopadne by sa mi toto mpv ovela viacej pacilo s 1,4 TSI :yes:
14. 8. 2015 13:58
Downsizing
Alhambra 2,0 TDI vs Espace 1,6 DCI, spotreba 8,5 oproti 6,5. A že to nefunguje.
Rozbalit vlákno
18
Avatar - m.z.
14. 8. 2015 14:31
Re: Downsizing
Espace je 4x4?
14. 8. 2015 20:32
Re: Downsizing
To má byť akože argument? Neviem o tom že by Haldex bol permanentný pohon všetkých kolies.
14. 8. 2015 21:58
Re: Downsizing
A co má být? Ztráty by zvyšoval, i kdyby šel vypnout, a on vypnout nejde, protože je automatický a dělá si, co chce. Až na nějaké prudké manévrování jako při parkování dozadu něco půjde.
15. 8. 2015 09:50
Re: Downsizing
Haldex bol vyvíjaný s myšlienkou načo mrhať palivom na permanentný pohon 4x4, zjavne to nevyšlo >:-[]
15. 8. 2015 20:07
Re: Downsizing
to je oficialni marketing. haldex je primarne vyvinut s cilem usetrit na konstukci vozu. elegantne umoznuje zakomponavni do aut s pricnou zastavbou, eliminuje mezinapravovy diferencial , vypina se jen castecne (rika se, ze nejakych 5% vykonu stale tece dozadu - preci nemuzes celou skupinu zadnich poloos, diferencialu a kardanu pohanet odvalovanim kol - silne by to zhorsovalo jizdni vlastnoti (narozdil od razeni bez meziplynu ;-) a silne by to nicilo pneumatiky. to prenaseni limitovaneho vykonu skutecne trochu setri palivo, ale v prvni rade setri opet vyrobni naklady, ta spojka (haldex) neni dimenzovana na to, aby prenasela trvale treba 50% vykonu. znicila by se. pata generace haldexu je zase o neco ocesanejsi a levnejsi, principialne neni lepsi nez ctvrta (kecy o tom vylepseni jsou opet marketing).

pro bezne auto s minimalnim najezdem na snehu a ledu (v zime na silnicich) je to funkcni reseni. celorocne se hodi na ostrejsi rozjezdy - kola s nim prakticky nemas sanci protocit (myslim suchy/mokry asfalt).
17. 8. 2015 06:30
Re: Downsizing
Je vidět, že tomu rozumíš. Točí se ti obě nápravy, tedy oba nápravové diferenciály a všechny hřídele. Jen nemáš klasický mezinápravový diferenciál. Nějaké ztráty však budou i ve spojce, která musí být pro zajištění dobré funkce do nějaké míry sepnutá. Kolem toho se těžko dostaneš (pokud tedy nenainstaluješ spojky, volnoběžky nebo nějaké podobné řešení na odpojení systému). Můžeš se snažit ztráty minimalizovat, ale nemělo by to být na úkor funkčnosti (chlazení, výdrž atp.). Jak píše kuny, řešení s jednoduchou mezinápravovou spojkou jsou typicky v první řadě levná. Jinak by tam byl slušný mezinápravový diferenciál.
Avatar - white label
14. 8. 2015 22:46
Re: Downsizing
Ale to je tvůj problém, že jsi zamrzl o pár generací (koncernovwého) Haldexu zpět. ;-)
Avatar - m.z.
15. 8. 2015 07:23
Re: Downsizing
Tak si zkus provozovat předohrab a Haldex, který podle tebe nic nežere...
14. 8. 2015 23:14
Re: Downsizing
Ano, downsizing v tomto případě nefunguje. Tyto 1.6 mají nízkou spotřebu jenom v normovaném cyklu a v prospektech, v reálném životě ve srovnatelných autech žerou víc než výkonnější dvoulitry.

[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
15. 8. 2015 10:04
Re: Downsizing
No z toho čo som si prečítal v teste zjavne funguje :-) pretože nedávno testovaný Espace jazdil so spotrebou nižšou o dva litre a testoval ho ten istý človek.
15. 8. 2015 11:11
Re: Downsizing
No pokud bereš spotřeby zdejších redaktorů odečtené z palubáku bez jakékoliv metodiky jako měřítko, tak jo.

Tady máš porovnání 1.6 a 2.0. Dvoulitr v dynamice smaže 1.6 ukrutným způsobem kdy ve zrychlení 0-100 je rozdíl přes 3 sec. a naměřená spotřeba na testovací trati je skoro o litr nižší u dvoulitru.
[odkaz]
15. 8. 2015 10:17
Re: Downsizing
Rád by som vedel aký motív vedie človeka kúpiť si do auta sprintmonitor.
Avatar - AUDIRS6
15. 8. 2015 10:24
Re: Downsizing
Petto, neviem co by to asi malo byt ten tvoj "sprintmonitor" - ale niektore rychle auta maju taku funkciu ( meranie zrychlenia 0-xxx ) v ramci svojho BC. ;-)
a spritmonitor sa nekupuje >:D
Avatar - m.z.
15. 8. 2015 10:39
Re: Downsizing
Petto psal Sprintmonitor, to bude nějaký nový produkt a ten se asi kupuje >:-[]
Avatar - AUDIRS6
15. 8. 2015 10:41
Re: Downsizing
toho som sa bal... 8-s >:-[]
15. 8. 2015 11:07
Re: Downsizing
Aha, tak to vysvětluje všechno.
Avatar - martin.filak
15. 8. 2015 08:39
spotřeba
Musím se smát. Takové auto a jezdí s tak úděsnou spotřebou? No jen si to srovnejte s Fiatem Scudo, se kterým jezdíme vč. klimy za max. 7,2!! A to už je trochu jiné auto... >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
19
Avatar - martin.filak
15. 8. 2015 21:10
Re: spotřeba
ne, nemá.... ALE Haldex stejně odpojuje zadek, takže lze porovnat akorát hmotnost, která je u Seatu cca 1970 kg bez osádky.... Scudo má nějakých 1945 kg (20 - 30 kg je nic), ale sluší se dodat, že my jezdíme s autem zatíženým a naloženým minimálně z poloviny, což se asi v testu nekonalo a i kdyby to bylo oboje při prázdném autě, tak pochybuju, že třeba i 80 kg u podobně silného motoru takhle zahýbe se spotřebou.... To v úvahu neberu ani rozměry... prostě ostuda, ale dokazujte dlouhé roky koncernovým fanouškům, že opravdu jejich auta nejsou zase tak extra úsporná >:D
15. 8. 2015 21:22
Re: spotřeba
pisu to vyse, haldex odpojuje zadni kola jen castecne, z principu veci nelze odpojivat uplne (resp. lze a v uplne jinych konstrukcnich resenich). jesti haldex spori v teto tride tak dve decky oproti stalemu pohonu vsech kol s mezinapravovym diferencialem, tak to bude asi tak vsechno proti predokolce pridava hrubym odhadem necely litr na spotrebe.

jak jsem psal vyse, jezdim dynamicky s nalozenou rodinou (5ks), mimo mesto kolem 8,0, prijde mi to na toto auto velmi slusne. obecne mam zkusenost, ze ve spotrebach u ruznych aut podobne velikosti o konstrukce v mych rukou vychazeji spotreby velmi podobne.
15. 8. 2015 21:43
Re: spotřeba
Haldex 5. generace při jízdě nikdy neodpojuje zadek, vždy nechává min. 5% na zadku
[odkaz]
Scudo jezdí za osmičku, což je dobrá spotřeba
[odkaz]
A Sharan jezdí za 7,5, což je vzhledem ke skutečnosti, že jsou v tom i čtyřkolky také dobrá spotřeba
[odkaz]
15. 8. 2015 22:09
Re: spotřeba
tady je haldex 4. gen, ale ani ten neodpojuje uplne zadek, myslim si, ze ani zadny predchozi haldex uplne neodpojoval zadek (jednak by to zadnou dalsi usporu neprineslo a jednak by to minimalne zralo gumy).
15. 8. 2015 22:25
Re: spotřeba
Ano, 4 a 5 se chovají stejně. První generace myslím měla zadní kola odpojená a teprve když rozdílnými otáčkami přední a zadní nápravy vznikl tlak v čerpadle, tak spojka sepnula, výsledkem nebyly dobré jízdní vlastnosti, protože k připojení docházelo se zpožděním a náhle, takže z předokolky se jedním "cukem" stala čtyřkolka s úplně jinou charakteristikou.
4 a 5 generace má spojku "natlakovanou" hned po nastartování aniž se auto pohne, protože k vytváření potřebného tlaku slouží elektrické čerpadlo a elektronika si řídí sepnutí spojky tím pádem jak chce a kdy chce, protože el. čerpadlo není závislé na rozdílu otáček přední a zadní nápravy tak jako u Haldexu 1 gen. Třeba když vidí zařazenou jedničku tak automaticky naplno spíná zadek (i když se žádný prokluz nekoná), protože ví, že bude rozjezd a ten je vždy lepší realizovat přes zadní kola. Stejně tak když pozná, že auto jede do zatáčky (i na suchém povrchu) tak dává moment na zadek aby auto lépe vykroužilo zatáčku. Nebo když dáš na kouli přívěs, tak pozná dodatečné zatížení zadních kol a odlehčení předních a automaticky rozdělí moment trvale 50/50 i při rovné jízdě na suchém povrchu aby stabilizoval jízdní soupravu. Ale ani při jízdě rovně po suché dálnici elektronika nedá méně než 5% na zadek aby spojka byla okamžitě ready na náhlou potřebu plného sepnutí (je vlastně "předepnutá") a jakýkoliv povel na plné sepnutí je tak záležitost milisekund.
15. 8. 2015 23:46
Re: spotřeba
no, dekuju za zajimave informace, nicmene jsem rovnez cetl, ze 4 generace ma tlakovy zasobnik (okamzita reakce sepnuti), pata ho nema (ma rychlejsi cerpadlo = pomalejsi reakce = to je to zlevneni/zjednoduseni) dale jsem cetl, ze trvale sepnuti spojky zpusobi jeji prehrati, tedy je to v rozporu s tou informaci, kterou uvadis ve vztahu s pripojenou karou. kdysi jsem uvazoval, ze ten haldex trochu posteluju, aby vice posilal sily dozadu, ale prave z duvodu prehrivani to nebylo doporuceno (rozhodne se tam nejednalo o stalych 50% - takze v tomto smyslu nevim, kde je pravda).

To, co piseso haldexu 1.generace me prekvapuje, protoze tahle zasadni chyba (nejen kardan hnan pasivne pres zadni kola) mi prijde zcela skolacka.
16. 8. 2015 08:29
Re: spotřeba
Já bych řekl, že logiky věci plyne, že trvale sepnutá spojka má naopak nejmenší ztráty třením tudíž se nejméně přehřívá, naopak největší ztrátové teplo podle mě vzniká při částečném sepnutí/prokluzu.
16. 8. 2015 10:29
Re: spotřeba
no, souhlasim jen castecne, preci jen tu spojku nemuzes sepnout trvale stoprocentne, protoze bys mel potiz se zatacenim, kdy musis mezi predni a zadni napravou pripustit rozdilove otacky. tam pak logicky vznika zrejme to nejvetsi mozne ztratove teplo.

edit: tedy to "uplne" sepnuti si myslim ze nemuze byt az tak "uplne"
16. 8. 2015 11:37
Re: spotřeba
Se zatáčením? Od toho jsou přeci diferenciály.
16. 8. 2015 12:41
Re: spotřeba
no pozor, v zatackach vzdy predni naprava opisuje vetsi polomer kruhu nez ta zadni = zadni kola se toci pomaleji. tzn. i mezi napravami je potreba mit diferencial, ktery tento rozdil otacek vyrovna. v pripade pouziti spojky (napr. haldex) musim umoznit prokluz.

sveho casu napriklad opel frontera (zlata devadesata leta ;-) mel standardne pohon zadku a priraditelny pohon predku. napevno bez mezinapravoveho diferencialu (pripinal se pakou, vzdy u stojiciho auta) striktne zde bylo predepsano, ze smi byt predek pripnut pouze v terenu (ne na suchem asfaltu) a smelo se to pouzivat pouze v nizkych rychlostech.

edit: jen pro uplnost, systemy s haldexem mezinapravovy diferencial nemaji, jeho ulohu prebira prave ten haldex.
17. 8. 2015 06:42
Re: spotřeba
Ano, jsou, jenže auta s Haldexem nemají mezinápravový. Rozdíl v otáčkách nevzniká jen na nápravě, ale i mezi nápravami. Proto je to pro většinu aut horší řešení.
17. 8. 2015 07:03
Re: spotřeba
Už si nepamatuji čísla, ale viděl jsem materiály výrobce, kde měli mimo jiné výsledky měření reakcí, a odnesl jsem si z toho, že je dostatečně rychlý. Pokud tedy člověk má důvěru k materiálům výrobce. Pokud je ta pumpa dostatečně rychlá, vynechání hydraulického akumulátoru je logické. Spíš bych se díval, jestli by nešlo hydraulický okruh ještě zjednodušit, popřípadě ho úplně eliminovat. Třeba použitím elektromagnetické spojky. Nevím, jaké jsou v téhle aplikaci výhody toho či onoho řešení.

Jestli dojde k přehřátí, je otázka. To záleží také na chlazení. Přehřát se ti může i převodovka (i při dlouhém tahání přívěsu), pokud se s tím nepočítalo a výrobce to tu, tak říkajíc, ošidil. V autech jako GTI Performance nebo R ten systém musí dostávat větší čočku a drží. Přitom jsou systémy postavené kolem spojky, které se přehřejí, jakmile si člověk trochu začne hrát v blátě. Větší problém než přívěs při rozjezdu a případně jízdě rovně (nemělo by to být potřeba) je připojení při zatáčení.
17. 8. 2015 08:10
Re: spotřeba
v teto souvislost se pustim do trech spekulaci (konkretni aspekty haldexu totiz neznam)

1) co znam v vyrobnich stroju - tlak ze zasobniku se da velmi jednoduse a rychle redukovat na jakoukoliv pozadovanou hodnotu (tzn. rychlost reakce haldexu 4. gen)

2) u elektromagneticke spojky se primarne obavam, ze potrebujes presne regulovat napeti, abys reguloval ucinek (ano, pouziva se k premosteni hdm u automatu, ale pokud vim, tak pouze v rezimu zyp/vyp), rozvod 12V se mi k tomu nezda byt vhodny ( musel by u toho byt zrejme pomerne vykonny menic)

3) prehrivani - samozrejme, ze je to otazka chlazeni a dimenzovani systemu, ale to je zase primo umerne cene systemu
18. 8. 2015 10:12
Re: spotřeba
1) Ano, proto jej čtvrtá generace měla. Pokud však dokážeš udělat dostatečně rychlou pumpu, která bude lehčí/ levnější/ efektivnější/ etc. než pomalejší pumpa se zásobníkem, tak proč ne. Otázka tu tedy je, jaké zhoršení je už příliš velké. Design bývá o kompromisech. A u těhle systémů bývá nejslabším článkem elektronika.

2) Některé systémy je používají.

3) Ano, lepší chlazení něco stojí. Což však neznamená, že jsou si všechny systémy se spojkou rovny. I kdyby si za ně účtovali stejné peníze. S přehříváním (viskózních) spojek mělo problémy i Subaru. Haldex rozhodně není "heavy-duty," ale něco vydrží.
18. 8. 2015 12:56
Re: spotřeba
ad 1) samozrejme ano, otazka je, co je to dostatecne rychla pumpa, protoze redukcak a zasobnik muze byt vzdy rychlejsi a obe dve tyto soucastky mi prijdou celkem levne a spolehlive.

nejakou dobu jsem take delal primo automatizovane zkusebni pracoviste na nizkotlake palivove pumpy (ty co jsou v aute primo v nadrzi nebo v potrubi), jednim z parametru pumpy je rychlost vybudovani systemoveho tlaku. pozadavky automobilek jsou temer nesmyslne - 200ms/90% nominalniho tlaku v systemu, jsou to zcela zbytecne kopance do pumpy jako takove, ktere silne zvysuji opotrebeni nekterych jejich casti. pisu to proto, ze zejmena ta rychlost odezvy pumpy neni zadarmo.
Avatar - AUDIRS6
18. 8. 2015 13:59
Re: spotřeba
x-drive fungeje defakto tak isto a tam pred par rokmi boli tiez problemy s prehrievanim sa systemu. Pamätam si, ze na jednej predvadzacej akcii mi priamo technik od BMW povedal, ze pokial ten system musi menit podiel zopnutia ( preklzu ) tej spojky 5x za minutu, tak sa prehreje a automaticky odpoji, aby vychladil olejovu napln. Vtedy je z x-drivu klasicje RWD, kym sa olej neochladi. Toto bolo ale asi pred 7 rokmi, takze dovodne predpokladam, ze to chladenie oleja maju uz vyriesene a podobne situacie su skor vynimkou...
17. 8. 2015 06:41
Re: spotřeba
Nechce se mi to hledat, ale řekl bych, že čtvrtá nebude mít elektrické čerpadlo. To má právě pátá a díky tomu, že je schopné regulovat tlak mnohem rychleji, nemá akumulátor.
Avatar - m.z.
15. 8. 2015 22:55
Re: spotřeba
Aha, takže veškerý vliv na spotřebu má akorát vyšší hmotnost, to je dobrý, docela se vyznáš...
U větších aut si troufám tvrdit, že rozdíl je spíše 1,5-2l.
Avatar - Jaros71
15. 8. 2015 11:02
Pěkné MPV za dost divokou cenu!
Myslím , že po víc než 5 letech by Sharan i Alhambra měly jít s cenami tak o 100-150 tis DOLŮ!
Následné vyšší prodeje by to koncernu vynahradily..a ústup MPV by se nekonal.
Rodiny kupujíci MPV totiž na rozdíl od segmentu SUV nemají většinou peníze na rozhazování..
;-)
MPV by také dost pomohlo dávat 4*4 i do středních modelů typu VW Touran !! :-!
Hlavně když nemají ani střední SUV!
Rozbalit vlákno
0
15. 8. 2015 17:50
sharan 2,0 tdi 4motion
mam predfaceliftovy sharan 2,0 tdi 103 kW, 4motion. jezdim pomerne dynamicky, v kombinaci za cca 8,5 litru (je tam hodne mestskeho provozu). kdyz opustim mesto, klesam na 7,5 - 8,0 - podle stylu jizdy (jestli jedu rychle nebo rychleji ;-) je to vyborna hodnota pri uvazeni hmotnosti a velikosti vozu. jako bonus je auto velmi pohodlne a vyborne odhlucnene. kam se hrabe tiguan ve stejne motorizaci a pohonu (ktereho rovnez vlastnim).

co se tyce vzhledu auta (osoni nazor) tak vypada presne tak, jak MPV vypadat ma - elegantni a prakticky zaroven. mnohem vice pripomina osobni vuz nez ta neohrabana nafoukla bublina predchozi generace vyvijena s Fordem. Co se konkurentu tyce, tak Espace je pro me off-topic - priklad toho, jak zlikvidovat nekdejsi Vyborne navrzene MPV, co se tyce Fordu, tak ty jsou zcela mimo me vnimani byt elementarni elegance a vkusu (tim nerikam, ze jsou jako auta spatne, nejel jsem s nimi). Co se jizdnich vlastnosti tyce, tak mistni Ford fans vynesou do nebe jakoukoliv pixlu, ktera ma na sobe modry oval, bez jakychkoliv realnych podkladu teto skutecnosti, to je jasne.

sharan je polikac dalnicnich kilometru a jezdi se s nim fantasticky (plati i pro alhambru).

p.s. ted jsem tu mel na navsteve kamarada z vejsky, co dela primo ve vlkohradu a rikal mi, ze za facelit sharan/alhambra dostali od vedeni pekne za usi. ma pry komplet inovovanou elektroniku za drahe vyvojove penize a pritom to na nem prakticky neni videt, coz je pokladano za velkou chybu - bezny zakaznik nepozna na prvni pohled zrejme rozdil.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - m.z.
15. 8. 2015 19:23
Re: sharan 2,0 tdi 4motion
Naprostý souhlas, měl jsem 125kw MT, vynikající kára. Koupil bych jej klidně zas, bylo to takové Pendolino, spotřeba okolo 6,5l při (60,120,140km/h)
15. 8. 2015 19:51
Re: sharan 2,0 tdi 4motion
pendolinem jaem nejel, mam tam ale jeste dcc tlumice a na jizdu se sharanem se vzdycky moc tesim... i kdyz ja se tesim na jizdu i s tiguanem, tesil jsem se vzdy i na predchoziho passata nebo astru. ostatne i mamcino nekdejsi twingo, na kterem jsem potaji neuspesne balil holky jeste bez ridicaku jsem se take vzdy tesil :-)
16. 8. 2015 08:37
Re: sharan 2,0 tdi 4motion
MPV jako rodinne auto nema vypadat nudne a jako krabice. Ma byt hrave, napadite, sportovnejsi strih neuskodi. Tohle vsechno Sharanu chybi. Espace s timto tvarem slavil uspech ve sve druhe generaci, ale Sharan to zkousi ve 21. stoleti. Ford nabizi sportovnejsi SMax nebo o kousek praktictejsi Galaxy.
Soucasny problem VW je, ze sousedi nepoznaji pokud si koupite novou generaci predchoziho modelu.
16. 8. 2015 10:32
Re: sharan 2,0 tdi 4motion
to je samozrejme legitimni a individualni pohled na vec. ta krabice sharan/alhambra je , zda se, komercne uspesnejsi nez galaxy/s-max, nebo se mylim? v kazdem pripade tu mame skalu ruznych MPV a kazdy si muze vybrat, co je jeho vkusu blizsi. ja bych sharana za zde vyjmenovane alternativy nemenil.
16. 8. 2015 13:22
Re: sharan 2,0 tdi 4motion
Ano, Sharan i Alhambra se prodávají násobně lépe než S-Max nebo Galaxy. Takže je jasné, že většina lidí nečeká v této kategorii žádnou hravost ani sportovnost, ale především užitečné auto. Sportovnost rozumný člověk čeká od sporťáků a ne od velkých MPV bez ohledu na to, co o nich tvrdí výrobci, kteří jsou dnes schopni označit jako sportovní cokoliv.
[odkaz]
16. 8. 2015 18:37
Re: sharan 2,0 tdi 4motion
Asi jsem vazne vyjimk, ale me prave urcita ,,sportovnost" podvozku Smaxu ucarovala a vzhledem k potrebe trech autosedacek jsem sahnul prave po nem. Je take pravda, ze jsem nepotrboval vetsi Galaxy/Sharan, staci nam bohate maxik.
Ta prodejnost je zajimava, hlavne ten propad SMaxu, ale uvidime az nastoupi nova generace.
Avatar - m.z.
16. 8. 2015 16:39
Re: sharan 2,0 tdi 4motion
S Max 2,0 TDCI mám ve firmě od r.2010 a přesto jsem v r.2012 pořídil Sharan TDI 125kw (o Fordu jsem vůbec neuvažoval, přestože jezdí bez problémů). Splňuje vše co jsem od MPV čekal (prostor, pohodlí, úspornost, praktičnost), nenapadlo mě, že bych tam měl hledat ještě nějakou hravost apod. resp. to snad u těch aut není možné, leda marketingově...

Typický zákazník na velké MPV takové věci určitě nepotřebuje a ani nehledá.
16. 8. 2015 18:37
Re: sharan 2,0 tdi 4motion
No jo no, kazdy jsme jiny a kazdy kouka na auta jinak.
17. 8. 2015 00:04
Re: sharan 2,0 tdi 4motion
podle me si muzes vyhrat i s trabantem. takze je to uplne jedno, co poridis, z hlediska hravosti ;-)
15. 8. 2015 23:46
nedostatok vykonu
No kde su vsetci ti, co vykrikuju, ze 1750kg Espace nestaci 118kw?
Toto auto ma skoro 2 tony, takze aj v holej vybave bude mat viac ako espace a tu je 110kw ok?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - guze
16. 8. 2015 12:11
Re: nedostatok vykonu
Ty připomínky míří spíš na objem motoru, než na výkon ... :-!
17. 8. 2015 07:27
Re: nedostatok vykonu
Chceš snad říct, že do Alhambry nepořídíš silnější motor? Vznětové končí na 135, nebo 140 a v zážehových jde myslím na 162 kW. Naopak, nic slabšího do ní snad nedávají.

PS: Podíval jsem se na Sharan a podle německého konfigurátoru se pohybuje s řidičem mezi 1.703 (110 kW 1,4 TSI) a 1.804 kg (135 kW TDI DSG). Což samozřejmě nezahrnuje "nadstandardní" výbavu. Těch 162 kW by tedy při daných hmotnostech mohlo poskytnout slušnou dynamiku.

Ještě jedno PS: Přehlédl jsem 4Motion verzi, ta je nejtěžší, i s manuálem a jen 110 kW má 1.891 kg.
20. 6. 2020 09:57
Spotřeba Seat Alhambra
Dobrý den mám dotaz. Koupil jsem si starší Seat Alhambru.

Datum výroby 5.6.2012
Palivo: Diesel Euro 5 (Ad blue)
Obem: 1968 cm3
Výkon: 103 kW
Najeto: 156 000 km
Automatická převodovka.
Má čerstvě vyměněný palivový a vzduchový filtr.

Od té doby jsem měřením od benzínky k benzínce najel 2600 km se spotřebou 10 l/100 km. Ikdyž počítač ukazuje pouze 8 l/ 100km. Všude se píší že spotřeba by měla být kolem 8/100.
Mám k tomu Tourana se stejným motorem, který žere 6,7l/100 km. A měl jsem Sharana 83kw, který žral 7 l/100 km.

Už dva servisy ho napíchli na diagnostiku, ale nic ta není. Neuměl by mi někdo poradit co s tím? Kde by mohla být chyba?
Co opravit?
Co prohlédnout?
Rozbalit vlákno
0
21. 6. 2020 07:38
Příspěvek připomíná spam. Je do rozhodnutí administrátora dočasně skrytý.
Rozbalit vlákno
0