Testy
"tři sedadla vedle sebe znamenají, že pokud se sem posadí trojice cestujících, budou se neustále dotýkat rameny"
Pan redaktor, podavate zakladnu vlastnost rodinnych aut ako nevyhodu. 3 identicke sedadla v druhom rade su prave to co vacsina ludi od rodinneho auta potrebuje. Chcete snad povedat, ze sa traja ludia v druhom rade KTOREHOKOLVEK ne-MPV nebudu dotykat ramenami? Naviac, v ktorom ne-MPV aute moze clovek ist dlhu cestu na strednom sedadle v druhom rade?
Alebo tou poznamkou chcete povedat, ze ten priestor bol v minulej verzii Alhambry iny a zmensil sa?
Pan redaktor, podavate zakladnu vlastnost rodinnych aut ako nevyhodu. 3 identicke sedadla v druhom rade su prave to co vacsina ludi od rodinneho auta potrebuje. Chcete snad povedat, ze sa traja ludia v druhom rade KTOREHOKOLVEK ne-MPV nebudu dotykat ramenami? Naviac, v ktorom ne-MPV aute moze clovek ist dlhu cestu na strednom sedadle v druhom rade?
Alebo tou poznamkou chcete povedat, ze ten priestor bol v minulej verzii Alhambry iny a zmensil sa?
nie iba to spomenul aby niekto necakal, ze sa tam 3 ja dospeli odvezu uplne pohodlne, je to proste ako nudzovka, alebo pre deti aj napriek tomu, ze to je relativne velke auto
Je to mozne, to by mal skor povedat autor.
Nudzovkou by som nazval prostredne sedadlo v druhom rade kazdeho ne-MPV auta. Napriek tomu sa bezne oznacuju ako 5-miestne a v ziadnej recenzii asi nenajdeme, ze sa tam ludia dotykaju ramenami.
Nudzovkou by som nazval prostredne sedadlo v druhom rade kazdeho ne-MPV auta. Napriek tomu sa bezne oznacuju ako 5-miestne a v ziadnej recenzii asi nenajdeme, ze sa tam ludia dotykaju ramenami.
kazdy si asi vysvetluje nudzovku inac, pokial sa 3ja 170cm ludia dotykaju ramenami tak to nudzovka rozhodne je, to iste plati o hociakom inom aute tj aj hatchbagy kde 3ludi v zadu odvezies nudzovo ale pohodlne len 2...a to myslim aj vidiet vo vacsine testov hatch a aut kt sa to tyka
Ano je to tak. Jasně, vyřešit jinak to asi ani nelze. A pokud se sem posadí děti, budou sedět pohodlně. Tenhle problém mají asi všechna auta. Akorat, když máte zadní lavici, tak sice pojme tři cestující, ale ten prostřední sedí o dost hůře, než ti krajní.
Nouzovka to urcite neni a ono take zalezi na proporcich danych dospleych. Nicmene vetsinou stejne vzadu sedi deti v autosedackach.
Zbytečný si kupovat nový auto, rychle strácí na ceně v prvním a druhym roce, spíš bych koupil ojetinu z bazáče s lepší výbavou. 😉
No zrovna tahle auta sou slepovana bazaristy o život. Ale v principu taky nemám nic proti ojetine.
Jasné, ojazdené auto je lepšie ako nové, úplne vo všetkom!!! Ach jaj
tiez tejto logike ( prepnutej do setriaceho rezimu ) nerozumiem a nikdy nebudem ... mal som polo jazdene ( zdedene, ziadna pochybna kraksna z bazaru ) a aj tak mi viac ako 2 roky nevydrzalo rocnik 96.. odisla mu prevodovka po 110 tisicoch.. nasledna oprava za 1000 eur by uz bola drahsia ako auto samotne.... takze slo prec...
No, tak... když si měl auto z roku 96, tak to zas nemůžeš moc porovnávat. Pokud koupíš rok, dva starou ojetinu, ideálně třeba předváděčku, nebo přimo od dealera, není to určitě faul. Ale vždy je potřeba prověřovat.
tak rok dva stare auto kupis aj v showroome.... hocijaka nejazdena skladovka alebo jazdena predvadzacka........ pod pojmom ojetina si vacsina z nas asi uz predsa len predstavi nieco ine a hlavne starsie a ojazdenejsie ... ako rok stare "nove" auto
bazare su plne 10 rocnych fabii "ako novych" .. no za 5 tisic nekup to 😉 ... ako nove..
bazare su plne 10 rocnych fabii "ako novych" .. no za 5 tisic nekup to 😉 ... ako nove..
Takova ojetina malokdy dava smysl - rozdil v cene proti objednavce neni zase tak velky a jsi limitovany ve vybave (casto platis u predvadecek zbytecne neco, co nechces). Ma smysl koupit slusny auto od soukromnika, ale to asi v CZ nelze.
vis jak nova auta krasne voni? ... ja vim, casto mas (placnu 300 tisic) a volis mezi novym ceedem a nebo lehce jetym mondeem... co se spolehlivosti tyce, jde jen o statistiku a o to, kolik veci si na aute udelas "v garazi" nebo u kamarada. i to jsou faktory, ktere spolutvori rozhodnuti, kdyby (placnu) v cr se bralo prumerne 10x tolik, tak budou prakticky vsichni kupovat auta pouze nova...
Plusy
Vynikající jízdní vlastnosti
Minusy
Vyšší spotřeba, průměrné jízdní výkony
asi máte chybu
Vynikající jízdní vlastnosti
Minusy
Vyšší spotřeba, průměrné jízdní výkony
asi máte chybu
Nějak ji tam nevidím. V čem je chyba?
Som myslel ze ked je v plusoch "Vynikající jízdní vlastnosti" a následne v mínusoch "průměrné jízdní výkony" ale asi som to zle pochopil.
Vlastnosti bude asi ovladatelnost, komfort, jistota v zatáčkách, kdežto výkony bude zrychlení, dynamika, rychlost? Jen hádám
Tak přesně :yes: , ale slabé dynamické jízdě, rychlost a zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.6 jako octavia 1.6 TDI 77kW ;-\
vzhladom na obrovsku celnu plochu ( odpor vzduchu ) ... vahu 2 tony a pod kapotou dizel ( ktory nikdy nevynika v zrychleni z 0-100 ) je zrychlenie z 0 na 100 za 10,6s jedno u MPV uz z tych rychlejsich lepsich a ozaj dostacujucich na taketo velke auto ... a je porovnatelne cislami s lahkymi hatchmi nizsej strednej triedy s klasikym bezninovym motorom 1,6 .... 😄
sam viem ake vie byt auto zive ktore zrychli aj za nieco cez 11s .... ono jeho ulohou ( MPV ) je stejne prevoz ludi... ale nie co najrychlejsie ale skor co najkomfortnejsie 😉 ...
kazdopadne by sa mi toto mpv ovela viacej pacilo s 1,4 TSI :yes:
sam viem ake vie byt auto zive ktore zrychli aj za nieco cez 11s .... ono jeho ulohou ( MPV ) je stejne prevoz ludi... ale nie co najrychlejsie ale skor co najkomfortnejsie 😉 ...
kazdopadne by sa mi toto mpv ovela viacej pacilo s 1,4 TSI :yes:
Alhambra 2,0 TDI vs Espace 1,6 DCI, spotreba 8,5 oproti 6,5. A že to nefunguje.
Espace je 4x4?
To má byť akože argument? Neviem o tom že by Haldex bol permanentný pohon všetkých kolies.
A co má být? Ztráty by zvyšoval, i kdyby šel vypnout, a on vypnout nejde, protože je automatický a dělá si, co chce. Až na nějaké prudké manévrování jako při parkování dozadu něco půjde.
Haldex bol vyvíjaný s myšlienkou načo mrhať palivom na permanentný pohon 4x4, zjavne to nevyšlo >😒]
to je oficialni marketing. haldex je primarne vyvinut s cilem usetrit na konstukci vozu. elegantne umoznuje zakomponavni do aut s pricnou zastavbou, eliminuje mezinapravovy diferencial , vypina se jen castecne (rika se, ze nejakych 5% vykonu stale tece dozadu - preci nemuzes celou skupinu zadnich poloos, diferencialu a kardanu pohanet odvalovanim kol - silne by to zhorsovalo jizdni vlastnoti (narozdil od razeni bez meziplynu 😉 a silne by to nicilo pneumatiky. to prenaseni limitovaneho vykonu skutecne trochu setri palivo, ale v prvni rade setri opet vyrobni naklady, ta spojka (haldex) neni dimenzovana na to, aby prenasela trvale treba 50% vykonu. znicila by se. pata generace haldexu je zase o neco ocesanejsi a levnejsi, principialne neni lepsi nez ctvrta (kecy o tom vylepseni jsou opet marketing).
pro bezne auto s minimalnim najezdem na snehu a ledu (v zime na silnicich) je to funkcni reseni. celorocne se hodi na ostrejsi rozjezdy - kola s nim prakticky nemas sanci protocit (myslim suchy/mokry asfalt).
pro bezne auto s minimalnim najezdem na snehu a ledu (v zime na silnicich) je to funkcni reseni. celorocne se hodi na ostrejsi rozjezdy - kola s nim prakticky nemas sanci protocit (myslim suchy/mokry asfalt).
Je vidět, že tomu rozumíš. Točí se ti obě nápravy, tedy oba nápravové diferenciály a všechny hřídele. Jen nemáš klasický mezinápravový diferenciál. Nějaké ztráty však budou i ve spojce, která musí být pro zajištění dobré funkce do nějaké míry sepnutá. Kolem toho se těžko dostaneš (pokud tedy nenainstaluješ spojky, volnoběžky nebo nějaké podobné řešení na odpojení systému). Můžeš se snažit ztráty minimalizovat, ale nemělo by to být na úkor funkčnosti (chlazení, výdrž atp.). Jak píše kuny, řešení s jednoduchou mezinápravovou spojkou jsou typicky v první řadě levná. Jinak by tam byl slušný mezinápravový diferenciál.
Ano, downsizing v tomto případě nefunguje. Tyto 1.6 mají nízkou spotřebu jenom v normovaném cyklu a v prospektech, v reálném životě ve srovnatelných autech žerou víc než výkonnější dvoulitry.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
No z toho čo som si prečítal v teste zjavne funguje 😄 pretože nedávno testovaný Espace jazdil so spotrebou nižšou o dva litre a testoval ho ten istý človek.
No pokud bereš spotřeby zdejších redaktorů odečtené z palubáku bez jakékoliv metodiky jako měřítko, tak jo.
Tady máš porovnání 1.6 a 2.0. Dvoulitr v dynamice smaže 1.6 ukrutným způsobem kdy ve zrychlení 0-100 je rozdíl přes 3 sec. a naměřená spotřeba na testovací trati je skoro o litr nižší u dvoulitru.
[odkaz]
Tady máš porovnání 1.6 a 2.0. Dvoulitr v dynamice smaže 1.6 ukrutným způsobem kdy ve zrychlení 0-100 je rozdíl přes 3 sec. a naměřená spotřeba na testovací trati je skoro o litr nižší u dvoulitru.
[odkaz]
Rád by som vedel aký motív vedie človeka kúpiť si do auta sprintmonitor.
Petto, neviem co by to asi malo byt ten tvoj "sprintmonitor" - ale niektore rychle auta maju taku funkciu ( meranie zrychlenia 0-xxx ) v ramci svojho BC. 😉
a spritmonitor sa nekupuje >😁
a spritmonitor sa nekupuje >😁
Musím se smát. Takové auto a jezdí s tak úděsnou spotřebou? No jen si to srovnejte s Fiatem Scudo, se kterým jezdíme vč. klimy za max. 7,2!! A to už je trochu jiné auto... >😁 >😁 >😁
... a ma 4x4?
ne, nemá.... ALE Haldex stejně odpojuje zadek, takže lze porovnat akorát hmotnost, která je u Seatu cca 1970 kg bez osádky.... Scudo má nějakých 1945 kg (20 - 30 kg je nic), ale sluší se dodat, že my jezdíme s autem zatíženým a naloženým minimálně z poloviny, což se asi v testu nekonalo a i kdyby to bylo oboje při prázdném autě, tak pochybuju, že třeba i 80 kg u podobně silného motoru takhle zahýbe se spotřebou.... To v úvahu neberu ani rozměry... prostě ostuda, ale dokazujte dlouhé roky koncernovým fanouškům, že opravdu jejich auta nejsou zase tak extra úsporná >😁
pisu to vyse, haldex odpojuje zadni kola jen castecne, z principu veci nelze odpojivat uplne (resp. lze a v uplne jinych konstrukcnich resenich). jesti haldex spori v teto tride tak dve decky oproti stalemu pohonu vsech kol s mezinapravovym diferencialem, tak to bude asi tak vsechno proti predokolce pridava hrubym odhadem necely litr na spotrebe.
jak jsem psal vyse, jezdim dynamicky s nalozenou rodinou (5ks), mimo mesto kolem 8,0, prijde mi to na toto auto velmi slusne. obecne mam zkusenost, ze ve spotrebach u ruznych aut podobne velikosti o konstrukce v mych rukou vychazeji spotreby velmi podobne.
jak jsem psal vyse, jezdim dynamicky s nalozenou rodinou (5ks), mimo mesto kolem 8,0, prijde mi to na toto auto velmi slusne. obecne mam zkusenost, ze ve spotrebach u ruznych aut podobne velikosti o konstrukce v mych rukou vychazeji spotreby velmi podobne.
Haldex 5. generace při jízdě nikdy neodpojuje zadek, vždy nechává min. 5% na zadku
[odkaz]
Scudo jezdí za osmičku, což je dobrá spotřeba
[odkaz]
A Sharan jezdí za 7,5, což je vzhledem ke skutečnosti, že jsou v tom i čtyřkolky také dobrá spotřeba
[odkaz]
[odkaz]
Scudo jezdí za osmičku, což je dobrá spotřeba
[odkaz]
A Sharan jezdí za 7,5, což je vzhledem ke skutečnosti, že jsou v tom i čtyřkolky také dobrá spotřeba
[odkaz]
tady je haldex 4. gen, ale ani ten neodpojuje uplne zadek, myslim si, ze ani zadny predchozi haldex uplne neodpojoval zadek (jednak by to zadnou dalsi usporu neprineslo a jednak by to minimalne zralo gumy).
Ano, 4 a 5 se chovají stejně. První generace myslím měla zadní kola odpojená a teprve když rozdílnými otáčkami přední a zadní nápravy vznikl tlak v čerpadle, tak spojka sepnula, výsledkem nebyly dobré jízdní vlastnosti, protože k připojení docházelo se zpožděním a náhle, takže z předokolky se jedním "cukem" stala čtyřkolka s úplně jinou charakteristikou.
4 a 5 generace má spojku "natlakovanou" hned po nastartování aniž se auto pohne, protože k vytváření potřebného tlaku slouží elektrické čerpadlo a elektronika si řídí sepnutí spojky tím pádem jak chce a kdy chce, protože el. čerpadlo není závislé na rozdílu otáček přední a zadní nápravy tak jako u Haldexu 1 gen. Třeba když vidí zařazenou jedničku tak automaticky naplno spíná zadek (i když se žádný prokluz nekoná), protože ví, že bude rozjezd a ten je vždy lepší realizovat přes zadní kola. Stejně tak když pozná, že auto jede do zatáčky (i na suchém povrchu) tak dává moment na zadek aby auto lépe vykroužilo zatáčku. Nebo když dáš na kouli přívěs, tak pozná dodatečné zatížení zadních kol a odlehčení předních a automaticky rozdělí moment trvale 50/50 i při rovné jízdě na suchém povrchu aby stabilizoval jízdní soupravu. Ale ani při jízdě rovně po suché dálnici elektronika nedá méně než 5% na zadek aby spojka byla okamžitě ready na náhlou potřebu plného sepnutí (je vlastně "předepnutá") a jakýkoliv povel na plné sepnutí je tak záležitost milisekund.
4 a 5 generace má spojku "natlakovanou" hned po nastartování aniž se auto pohne, protože k vytváření potřebného tlaku slouží elektrické čerpadlo a elektronika si řídí sepnutí spojky tím pádem jak chce a kdy chce, protože el. čerpadlo není závislé na rozdílu otáček přední a zadní nápravy tak jako u Haldexu 1 gen. Třeba když vidí zařazenou jedničku tak automaticky naplno spíná zadek (i když se žádný prokluz nekoná), protože ví, že bude rozjezd a ten je vždy lepší realizovat přes zadní kola. Stejně tak když pozná, že auto jede do zatáčky (i na suchém povrchu) tak dává moment na zadek aby auto lépe vykroužilo zatáčku. Nebo když dáš na kouli přívěs, tak pozná dodatečné zatížení zadních kol a odlehčení předních a automaticky rozdělí moment trvale 50/50 i při rovné jízdě na suchém povrchu aby stabilizoval jízdní soupravu. Ale ani při jízdě rovně po suché dálnici elektronika nedá méně než 5% na zadek aby spojka byla okamžitě ready na náhlou potřebu plného sepnutí (je vlastně "předepnutá") a jakýkoliv povel na plné sepnutí je tak záležitost milisekund.
no, dekuju za zajimave informace, nicmene jsem rovnez cetl, ze 4 generace ma tlakovy zasobnik (okamzita reakce sepnuti), pata ho nema (ma rychlejsi cerpadlo = pomalejsi reakce = to je to zlevneni/zjednoduseni) dale jsem cetl, ze trvale sepnuti spojky zpusobi jeji prehrati, tedy je to v rozporu s tou informaci, kterou uvadis ve vztahu s pripojenou karou. kdysi jsem uvazoval, ze ten haldex trochu posteluju, aby vice posilal sily dozadu, ale prave z duvodu prehrivani to nebylo doporuceno (rozhodne se tam nejednalo o stalych 50% - takze v tomto smyslu nevim, kde je pravda).
To, co piseso haldexu 1.generace me prekvapuje, protoze tahle zasadni chyba (nejen kardan hnan pasivne pres zadni kola) mi prijde zcela skolacka.
To, co piseso haldexu 1.generace me prekvapuje, protoze tahle zasadni chyba (nejen kardan hnan pasivne pres zadni kola) mi prijde zcela skolacka.
Já bych řekl, že logiky věci plyne, že trvale sepnutá spojka má naopak nejmenší ztráty třením tudíž se nejméně přehřívá, naopak největší ztrátové teplo podle mě vzniká při částečném sepnutí/prokluzu.
no, souhlasim jen castecne, preci jen tu spojku nemuzes sepnout trvale stoprocentne, protoze bys mel potiz se zatacenim, kdy musis mezi predni a zadni napravou pripustit rozdilove otacky. tam pak logicky vznika zrejme to nejvetsi mozne ztratove teplo.
edit: tedy to "uplne" sepnuti si myslim ze nemuze byt az tak "uplne"
edit: tedy to "uplne" sepnuti si myslim ze nemuze byt az tak "uplne"
Se zatáčením? Od toho jsou přeci diferenciály.
no pozor, v zatackach vzdy predni naprava opisuje vetsi polomer kruhu nez ta zadni = zadni kola se toci pomaleji. tzn. i mezi napravami je potreba mit diferencial, ktery tento rozdil otacek vyrovna. v pripade pouziti spojky (napr. haldex) musim umoznit prokluz.
sveho casu napriklad opel frontera (zlata devadesata leta 😉 mel standardne pohon zadku a priraditelny pohon predku. napevno bez mezinapravoveho diferencialu (pripinal se pakou, vzdy u stojiciho auta) striktne zde bylo predepsano, ze smi byt predek pripnut pouze v terenu (ne na suchem asfaltu) a smelo se to pouzivat pouze v nizkych rychlostech.
edit: jen pro uplnost, systemy s haldexem mezinapravovy diferencial nemaji, jeho ulohu prebira prave ten haldex.
sveho casu napriklad opel frontera (zlata devadesata leta 😉 mel standardne pohon zadku a priraditelny pohon predku. napevno bez mezinapravoveho diferencialu (pripinal se pakou, vzdy u stojiciho auta) striktne zde bylo predepsano, ze smi byt predek pripnut pouze v terenu (ne na suchem asfaltu) a smelo se to pouzivat pouze v nizkych rychlostech.
edit: jen pro uplnost, systemy s haldexem mezinapravovy diferencial nemaji, jeho ulohu prebira prave ten haldex.
Už si nepamatuji čísla, ale viděl jsem materiály výrobce, kde měli mimo jiné výsledky měření reakcí, a odnesl jsem si z toho, že je dostatečně rychlý. Pokud tedy člověk má důvěru k materiálům výrobce. Pokud je ta pumpa dostatečně rychlá, vynechání hydraulického akumulátoru je logické. Spíš bych se díval, jestli by nešlo hydraulický okruh ještě zjednodušit, popřípadě ho úplně eliminovat. Třeba použitím elektromagnetické spojky. Nevím, jaké jsou v téhle aplikaci výhody toho či onoho řešení.
Jestli dojde k přehřátí, je otázka. To záleží také na chlazení. Přehřát se ti může i převodovka (i při dlouhém tahání přívěsu), pokud se s tím nepočítalo a výrobce to tu, tak říkajíc, ošidil. V autech jako GTI Performance nebo R ten systém musí dostávat větší čočku a drží. Přitom jsou systémy postavené kolem spojky, které se přehřejí, jakmile si člověk trochu začne hrát v blátě. Větší problém než přívěs při rozjezdu a případně jízdě rovně (nemělo by to být potřeba) je připojení při zatáčení.
Jestli dojde k přehřátí, je otázka. To záleží také na chlazení. Přehřát se ti může i převodovka (i při dlouhém tahání přívěsu), pokud se s tím nepočítalo a výrobce to tu, tak říkajíc, ošidil. V autech jako GTI Performance nebo R ten systém musí dostávat větší čočku a drží. Přitom jsou systémy postavené kolem spojky, které se přehřejí, jakmile si člověk trochu začne hrát v blátě. Větší problém než přívěs při rozjezdu a případně jízdě rovně (nemělo by to být potřeba) je připojení při zatáčení.
v teto souvislost se pustim do trech spekulaci (konkretni aspekty haldexu totiz neznam)
1) co znam v vyrobnich stroju - tlak ze zasobniku se da velmi jednoduse a rychle redukovat na jakoukoliv pozadovanou hodnotu (tzn. rychlost reakce haldexu 4. gen)
2) u elektromagneticke spojky se primarne obavam, ze potrebujes presne regulovat napeti, abys reguloval ucinek (ano, pouziva se k premosteni hdm u automatu, ale pokud vim, tak pouze v rezimu zyp/vyp), rozvod 12V se mi k tomu nezda byt vhodny ( musel by u toho byt zrejme pomerne vykonny menic)
3) prehrivani - samozrejme, ze je to otazka chlazeni a dimenzovani systemu, ale to je zase primo umerne cene systemu
1) co znam v vyrobnich stroju - tlak ze zasobniku se da velmi jednoduse a rychle redukovat na jakoukoliv pozadovanou hodnotu (tzn. rychlost reakce haldexu 4. gen)
2) u elektromagneticke spojky se primarne obavam, ze potrebujes presne regulovat napeti, abys reguloval ucinek (ano, pouziva se k premosteni hdm u automatu, ale pokud vim, tak pouze v rezimu zyp/vyp), rozvod 12V se mi k tomu nezda byt vhodny ( musel by u toho byt zrejme pomerne vykonny menic)
3) prehrivani - samozrejme, ze je to otazka chlazeni a dimenzovani systemu, ale to je zase primo umerne cene systemu
1) Ano, proto jej čtvrtá generace měla. Pokud však dokážeš udělat dostatečně rychlou pumpu, která bude lehčí/ levnější/ efektivnější/ etc. než pomalejší pumpa se zásobníkem, tak proč ne. Otázka tu tedy je, jaké zhoršení je už příliš velké. Design bývá o kompromisech. A u těhle systémů bývá nejslabším článkem elektronika.
2) Některé systémy je používají.
3) Ano, lepší chlazení něco stojí. Což však neznamená, že jsou si všechny systémy se spojkou rovny. I kdyby si za ně účtovali stejné peníze. S přehříváním (viskózních) spojek mělo problémy i Subaru. Haldex rozhodně není "heavy-duty," ale něco vydrží.
2) Některé systémy je používají.
3) Ano, lepší chlazení něco stojí. Což však neznamená, že jsou si všechny systémy se spojkou rovny. I kdyby si za ně účtovali stejné peníze. S přehříváním (viskózních) spojek mělo problémy i Subaru. Haldex rozhodně není "heavy-duty," ale něco vydrží.
ad 1) samozrejme ano, otazka je, co je to dostatecne rychla pumpa, protoze redukcak a zasobnik muze byt vzdy rychlejsi a obe dve tyto soucastky mi prijdou celkem levne a spolehlive.
nejakou dobu jsem take delal primo automatizovane zkusebni pracoviste na nizkotlake palivove pumpy (ty co jsou v aute primo v nadrzi nebo v potrubi), jednim z parametru pumpy je rychlost vybudovani systemoveho tlaku. pozadavky automobilek jsou temer nesmyslne - 200ms/90% nominalniho tlaku v systemu, jsou to zcela zbytecne kopance do pumpy jako takove, ktere silne zvysuji opotrebeni nekterych jejich casti. pisu to proto, ze zejmena ta rychlost odezvy pumpy neni zadarmo.
nejakou dobu jsem take delal primo automatizovane zkusebni pracoviste na nizkotlake palivove pumpy (ty co jsou v aute primo v nadrzi nebo v potrubi), jednim z parametru pumpy je rychlost vybudovani systemoveho tlaku. pozadavky automobilek jsou temer nesmyslne - 200ms/90% nominalniho tlaku v systemu, jsou to zcela zbytecne kopance do pumpy jako takove, ktere silne zvysuji opotrebeni nekterych jejich casti. pisu to proto, ze zejmena ta rychlost odezvy pumpy neni zadarmo.
x-drive fungeje defakto tak isto a tam pred par rokmi boli tiez problemy s prehrievanim sa systemu. Pamätam si, ze na jednej predvadzacej akcii mi priamo technik od BMW povedal, ze pokial ten system musi menit podiel zopnutia ( preklzu ) tej spojky 5x za minutu, tak sa prehreje a automaticky odpoji, aby vychladil olejovu napln. Vtedy je z x-drivu klasicje RWD, kym sa olej neochladi. Toto bolo ale asi pred 7 rokmi, takze dovodne predpokladam, ze to chladenie oleja maju uz vyriesene a podobne situacie su skor vynimkou...
Myslím , že po víc než 5 letech by Sharan i Alhambra měly jít s cenami tak o 100-150 tis DOLŮ!
Následné vyšší prodeje by to koncernu vynahradily..a ústup MPV by se nekonal.
Rodiny kupujíci MPV totiž na rozdíl od segmentu SUV nemají většinou peníze na rozhazování..
😉
MPV by také dost pomohlo dávat 4*4 i do středních modelů typu VW Touran !! :-!
Hlavně když nemají ani střední SUV!
Následné vyšší prodeje by to koncernu vynahradily..a ústup MPV by se nekonal.
Rodiny kupujíci MPV totiž na rozdíl od segmentu SUV nemají většinou peníze na rozhazování..
😉
MPV by také dost pomohlo dávat 4*4 i do středních modelů typu VW Touran !! :-!
Hlavně když nemají ani střední SUV!
mam predfaceliftovy sharan 2,0 tdi 103 kW, 4motion. jezdim pomerne dynamicky, v kombinaci za cca 8,5 litru (je tam hodne mestskeho provozu). kdyz opustim mesto, klesam na 7,5 - 8,0 - podle stylu jizdy (jestli jedu rychle nebo rychleji 😉 je to vyborna hodnota pri uvazeni hmotnosti a velikosti vozu. jako bonus je auto velmi pohodlne a vyborne odhlucnene. kam se hrabe tiguan ve stejne motorizaci a pohonu (ktereho rovnez vlastnim).
co se tyce vzhledu auta (osoni nazor) tak vypada presne tak, jak MPV vypadat ma - elegantni a prakticky zaroven. mnohem vice pripomina osobni vuz nez ta neohrabana nafoukla bublina predchozi generace vyvijena s Fordem. Co se konkurentu tyce, tak Espace je pro me off-topic - priklad toho, jak zlikvidovat nekdejsi Vyborne navrzene MPV, co se tyce Fordu, tak ty jsou zcela mimo me vnimani byt elementarni elegance a vkusu (tim nerikam, ze jsou jako auta spatne, nejel jsem s nimi). Co se jizdnich vlastnosti tyce, tak mistni Ford fans vynesou do nebe jakoukoliv pixlu, ktera ma na sobe modry oval, bez jakychkoliv realnych podkladu teto skutecnosti, to je jasne.
sharan je polikac dalnicnich kilometru a jezdi se s nim fantasticky (plati i pro alhambru).
p.s. ted jsem tu mel na navsteve kamarada z vejsky, co dela primo ve vlkohradu a rikal mi, ze za facelit sharan/alhambra dostali od vedeni pekne za usi. ma pry komplet inovovanou elektroniku za drahe vyvojove penize a pritom to na nem prakticky neni videt, coz je pokladano za velkou chybu - bezny zakaznik nepozna na prvni pohled zrejme rozdil.
co se tyce vzhledu auta (osoni nazor) tak vypada presne tak, jak MPV vypadat ma - elegantni a prakticky zaroven. mnohem vice pripomina osobni vuz nez ta neohrabana nafoukla bublina predchozi generace vyvijena s Fordem. Co se konkurentu tyce, tak Espace je pro me off-topic - priklad toho, jak zlikvidovat nekdejsi Vyborne navrzene MPV, co se tyce Fordu, tak ty jsou zcela mimo me vnimani byt elementarni elegance a vkusu (tim nerikam, ze jsou jako auta spatne, nejel jsem s nimi). Co se jizdnich vlastnosti tyce, tak mistni Ford fans vynesou do nebe jakoukoliv pixlu, ktera ma na sobe modry oval, bez jakychkoliv realnych podkladu teto skutecnosti, to je jasne.
sharan je polikac dalnicnich kilometru a jezdi se s nim fantasticky (plati i pro alhambru).
p.s. ted jsem tu mel na navsteve kamarada z vejsky, co dela primo ve vlkohradu a rikal mi, ze za facelit sharan/alhambra dostali od vedeni pekne za usi. ma pry komplet inovovanou elektroniku za drahe vyvojove penize a pritom to na nem prakticky neni videt, coz je pokladano za velkou chybu - bezny zakaznik nepozna na prvni pohled zrejme rozdil.
Naprostý souhlas, měl jsem 125kw MT, vynikající kára. Koupil bych jej klidně zas, bylo to takové Pendolino, spotřeba okolo 6,5l při (60,120,140km/h)
pendolinem jaem nejel, mam tam ale jeste dcc tlumice a na jizdu se sharanem se vzdycky moc tesim... i kdyz ja se tesim na jizdu i s tiguanem, tesil jsem se vzdy i na predchoziho passata nebo astru. ostatne i mamcino nekdejsi twingo, na kterem jsem potaji neuspesne balil holky jeste bez ridicaku jsem se take vzdy tesil 😄
MPV jako rodinne auto nema vypadat nudne a jako krabice. Ma byt hrave, napadite, sportovnejsi strih neuskodi. Tohle vsechno Sharanu chybi. Espace s timto tvarem slavil uspech ve sve druhe generaci, ale Sharan to zkousi ve 21. stoleti. Ford nabizi sportovnejsi SMax nebo o kousek praktictejsi Galaxy.
Soucasny problem VW je, ze sousedi nepoznaji pokud si koupite novou generaci predchoziho modelu.
Soucasny problem VW je, ze sousedi nepoznaji pokud si koupite novou generaci predchoziho modelu.
to je samozrejme legitimni a individualni pohled na vec. ta krabice sharan/alhambra je , zda se, komercne uspesnejsi nez galaxy/s-max, nebo se mylim? v kazdem pripade tu mame skalu ruznych MPV a kazdy si muze vybrat, co je jeho vkusu blizsi. ja bych sharana za zde vyjmenovane alternativy nemenil.
Ano, Sharan i Alhambra se prodávají násobně lépe než S-Max nebo Galaxy. Takže je jasné, že většina lidí nečeká v této kategorii žádnou hravost ani sportovnost, ale především užitečné auto. Sportovnost rozumný člověk čeká od sporťáků a ne od velkých MPV bez ohledu na to, co o nich tvrdí výrobci, kteří jsou dnes schopni označit jako sportovní cokoliv.
[odkaz]
[odkaz]
Asi jsem vazne vyjimk, ale me prave urcita ,,sportovnost" podvozku Smaxu ucarovala a vzhledem k potrebe trech autosedacek jsem sahnul prave po nem. Je take pravda, ze jsem nepotrboval vetsi Galaxy/Sharan, staci nam bohate maxik.
Ta prodejnost je zajimava, hlavne ten propad SMaxu, ale uvidime az nastoupi nova generace.
Ta prodejnost je zajimava, hlavne ten propad SMaxu, ale uvidime az nastoupi nova generace.
S Max 2,0 TDCI mám ve firmě od r.2010 a přesto jsem v r.2012 pořídil Sharan TDI 125kw (o Fordu jsem vůbec neuvažoval, přestože jezdí bez problémů). Splňuje vše co jsem od MPV čekal (prostor, pohodlí, úspornost, praktičnost), nenapadlo mě, že bych tam měl hledat ještě nějakou hravost apod. resp. to snad u těch aut není možné, leda marketingově...
Typický zákazník na velké MPV takové věci určitě nepotřebuje a ani nehledá.
Typický zákazník na velké MPV takové věci určitě nepotřebuje a ani nehledá.
No kde su vsetci ti, co vykrikuju, ze 1750kg Espace nestaci 118kw?
Toto auto ma skoro 2 tony, takze aj v holej vybave bude mat viac ako espace a tu je 110kw ok?
Toto auto ma skoro 2 tony, takze aj v holej vybave bude mat viac ako espace a tu je 110kw ok?
Chceš snad říct, že do Alhambry nepořídíš silnější motor? Vznětové končí na 135, nebo 140 a v zážehových jde myslím na 162 kW. Naopak, nic slabšího do ní snad nedávají.
PS: Podíval jsem se na Sharan a podle německého konfigurátoru se pohybuje s řidičem mezi 1.703 (110 kW 1,4 TSI) a 1.804 kg (135 kW TDI DSG). Což samozřejmě nezahrnuje "nadstandardní" výbavu. Těch 162 kW by tedy při daných hmotnostech mohlo poskytnout slušnou dynamiku.
Ještě jedno PS: Přehlédl jsem 4Motion verzi, ta je nejtěžší, i s manuálem a jen 110 kW má 1.891 kg.
PS: Podíval jsem se na Sharan a podle německého konfigurátoru se pohybuje s řidičem mezi 1.703 (110 kW 1,4 TSI) a 1.804 kg (135 kW TDI DSG). Což samozřejmě nezahrnuje "nadstandardní" výbavu. Těch 162 kW by tedy při daných hmotnostech mohlo poskytnout slušnou dynamiku.
Ještě jedno PS: Přehlédl jsem 4Motion verzi, ta je nejtěžší, i s manuálem a jen 110 kW má 1.891 kg.
Dobrý den mám dotaz. Koupil jsem si starší Seat Alhambru.
Datum výroby 5.6.2012
Palivo: Diesel Euro 5 (Ad blue)
Obem: 1968 cm3
Výkon: 103 kW
Najeto: 156 000 km
Automatická převodovka.
Má čerstvě vyměněný palivový a vzduchový filtr.
Od té doby jsem měřením od benzínky k benzínce najel 2600 km se spotřebou 10 l/100 km. Ikdyž počítač ukazuje pouze 8 l/ 100km. Všude se píší že spotřeba by měla být kolem 8/100.
Mám k tomu Tourana se stejným motorem, který žere 6,7l/100 km. A měl jsem Sharana 83kw, který žral 7 l/100 km.
Už dva servisy ho napíchli na diagnostiku, ale nic ta není. Neuměl by mi někdo poradit co s tím? Kde by mohla být chyba?
Co opravit?
Co prohlédnout?
Datum výroby 5.6.2012
Palivo: Diesel Euro 5 (Ad blue)
Obem: 1968 cm3
Výkon: 103 kW
Najeto: 156 000 km
Automatická převodovka.
Má čerstvě vyměněný palivový a vzduchový filtr.
Od té doby jsem měřením od benzínky k benzínce najel 2600 km se spotřebou 10 l/100 km. Ikdyž počítač ukazuje pouze 8 l/ 100km. Všude se píší že spotřeba by měla být kolem 8/100.
Mám k tomu Tourana se stejným motorem, který žere 6,7l/100 km. A měl jsem Sharana 83kw, který žral 7 l/100 km.
Už dva servisy ho napíchli na diagnostiku, ale nic ta není. Neuměl by mi někdo poradit co s tím? Kde by mohla být chyba?
Co opravit?
Co prohlédnout?
tom dusanek
Ve firmě máme Sharan 2.0TDI 110kW 4x4 a je to všestranné, prostorné, pohodlné auto... a nic víc, k 4x4 tehdy nešla silnější nafta a třeba na předjíždění je to tak akorát, na dálnici je to ale super - jede to slušně a za málo.
Měl sem i jednu negativní zkušenost, ale s předchozí generací, ještě s motorem 1.9TDI 96kw a DSG u Alhambry, kdy se v 220 tisících potkal motor, podotku, že auto bylo koupeno nové v ČR.
Znám však v okolí Sharana se stejným motorem, atakujícím 350 tisíc km v manuálu, který až na drobnosti pořád jezdí.
Smax je určitě hezčí, ale přijde mi, že je nefér ho přirovnávat, protože je trochu menší a "sportovněji" pojatý, což z pohledu jízdních vlastností a vzhledu je o třídu jinde, než Alhambra/Sharan. Smax je prostě jen vyšší Mondeo 😄
inak 1,9 tdi v alhambre a dvojickach boli vyborne, passat a tieto MPV boli podla mna najlepsie vyuzitia tohoto motoru hlavne s M6... poznam kusok z Prahy, ktory bol bohuzial slabo servisovany, jedine co sa menilo spolahlivo bol olej a sice cele auto uz bolo dezolatne 1,9tdi si klepala jak hodinky do nemoty aj po 400tis
Galaxy vidím jako jedinou konkurenci Sharanu/Alhambře. Poté, co tradiční hráč, Renault Espace zásadně změnil koncepci. Je fakt, že minimálně S-Max vypadá určitě lépe, a to jak ten první, tak ted ten nový (naživo jsem jej ale zatím, neviděl).
vraj aj nove C3 picasso uz nebude male mpv... ale crossover.... venga to iste.... uz za par rokov bude mpv venga len minulost..... tusim aj nastupca jedneho z DS ( DS3? )
uz nebude ziadne klasicke male auto ale rovno crossover.... aj mazda 5 uz to ma tiez spocitane.... coskoro bude na cestach len samy kombik/hatch ..... lisit sa budu uz len vyskou podvozku ( tie s vyssim si budu hovorit crosssovery/SUV ) a dlzkou kasne.....
Venga? Tyhle malé pesudocrossovery uplně přehlížím, je to malé, sice vysoké, ale malé a ošklivé.
uvidime ako sa zachova nissan s modelom note.... ktoremu v sucasnej generacii predaje spred roka uz tiez hodne padli dole ... napriek tomu ze auto je stale nove.... som schopny uverit ze v dalsej generacii uz note nebude mpv....
Alhambra, Sharan, Galaxie, Zafira, Carens, 5008, C4.... jeste jich je pořád dost na výber 😄
ford ma aj B a C max... kia este vengu.... tolko MPV ma dnes uz malokto... ale obavam sa ze aj B max ( mozno aj C max ) a s urcitostou venga casom nepreziju
C3 picasso aj venga to uz maju spocitane... este uvidime ako dopadne note...
S-Max se mi líbí moc a má i sympatickou nabídku benzínů - 2.0 atmo, 1.6eb
U nové generace Sharan/Alhambra mi zase přijdou celkem praktický ty posuvný dveře, protože u původního byly kravsky velké a pokud člověk vozí vzadu děcka, tak mu je na parkovišti neobouchají o sousední auto 😄