pořát
to bude zas a jen SPALOVACÍ POPELNICE co převádí jen 30% energie NA KOLA a 60% DO CHLADIČE PROSTŘEDNICTVÍM TEPLA [odkaz] ..... RTU [odkaz] by k dispozici nebylo?
PS: věděli jste že 1 miliarda spalovacích popelnic [odkaz] [odkaz] [odkaz] na světě zbytečně přispívá mimojiné ke globálnímu oteplování planety [odkaz] [odkaz] ;-)
Der e-Golf, Das e-Auto [odkaz] [odkaz] [odkaz] ;-)
Tak z rovna z cele rady DS bych si za priklad bral tak mozna vnejsi design, jinak je to jedno velke sklamani vedle druheho a jako obhajobu bych to spis nepouzival.
No DS3 bylo prave jedno velke sklamani... "neco navic" co se snazi Citroen pod DS prezentovat si pri te cene predstavuju teda jinak. Nevidim jediny duvod proc tomu dat prednost treba pred opel adam.
Já jsem o trapnosti nic nepsal, nemám problém pochopit, proč některé konstrukční řešení octavie za milion nesou stigma auta, které umí být taky za třistapade. Jen ukazuju, že v tom není sama. Trapnost tu zastaneš ty sám. ;-)
Drsnej útok :yes: >:-[]
Tak eště jednou. Tyčka je u Oktávky i u DS4 trapná. Argument že existuje i voholená verze s blbou zadní nápravou a slabym motorem a proto je ok že tam neni plynová vzpěra která by v tom množství Škodovku stála pár desetikorun mě nějak nebere. Oktávka jí dřív mívala a je to jednoznačně krok špatnym směrem
Dřive ji měla početnějši skupina v teto třidě ale dnes je to spiš vyjimka. Takže chvalihodne to možna neni ale je to běžne a to zvlašť u Octavie. No a DS4 nema to byt nahodou vyšperkovany či dokonce premiovy Citroen....no podle te tyčky pod kapotou zřejmě ne.
Jj trendů kdy plynovou vzpěru nahrazuje tyčka, dvojitý lichoběžníky McPhersny a víceprvek vzadu tyč sem si všim. Serou mě vod Oktávie třeba po tu DS4 a bohužel to dneska platí už i pro vyšší třídy
udica nesluzi na odistenie kapoty... bavime sa tu o systeme na zdvihanie a podopretie kapoty... tu mi ta palica ktorou si musi sofer spinit ruky pride tiez ako nevhodne setrenie ... kolko sa usetrilo ? 10 eur? 15? 20? ... pri aute za milion je to ostuda
Tak to jsi asi nikdy neodjišťoval kapotu škodovky s plynovými tlumiči třeba u Superbu. Jedna ruka stačí zcela v pohodě. Souhlasím se Schrojfem, je to ostudné šetření na nepravém místě.
Tak u 1,8 TSI dolievat motorovy olej, 0,6l na 1000km je normalne podla skodovkarov ( 1,8TSI 4x4 v Superbe som pred 2mesiacmi pozeral a toto ma od nej odradilo,) 18 litrov oleja za 30000 km je... doteraz som olej nikdy nemusel dolievat. Alebo skodovka urobila dolievacie hrdlo bez potreby otvarania prednej kapoty ?
U všech aut co měla plynové vzpěry mi to vždy šlo jednou rukou. Druhou se sice v nose rýpat můžeš, ale častěji v ní držíš kanystr s kapalinou do ostřikovačů.
Vo co de, ty tam lezes kazdy den? 2x do roka tu kapalinu do ostrikovacu dolijes v pohode >:D
Porad lepsi tyc, ktera bude fungovat i za 20 let, nez si pak u nefunkcni plynovy vzpruhy pomahat tyckou od rajcat >:D
ide tu o princip.... taku rezervu tiez nepouzivas kazdy den.... ale plnohodnotna bude vzdy lepsia ako dojazdova .... ide o princip.... kolkokrat pouzijes el ovladanie okien vzadu ked tam ako sofer nesedis? ani raz... a predsa si radsej kupis auto kde budu aj vzadu el okna a nie na svihadlo .... neviem ci sa rozumieme co tym chcem povedat a o co tu ide... clovek za tie peniaze uz proste caka iste know how... hlavne ked octaviu tak vsetci radi porovnavaju s autami ako bmw3 kizasi i40tkou ... je to cele na smiech... a pritom moralne a technicky octavia uviazla kdesi na spodku nizsej strednej ... o cene tiez skoda debat, skoda si asi mysli ze je mercedes
S dětma je otevírání a hlavně zavírání zadních oken téměř nutnost. Stačí, když do švihadla dva krát kopne nožičkou a jedeš po dálnici. Moc příjemně to pak fučí a ty musíš hledat odpočívadlo a zastavovat. Ale jinak 100% souhlas.
Tak zrovna elektrika na zadních oknech byla podmínka při koupi auta... Já teda zadní okno otvírám z místa řidiče hodně často, v podstatě vždy, když jedu autem a je teplo.
Toppere, proboha... Octavia uvázla technicky na spodku nižší střední? Jak můžeš tohle napsat zrovna pod test 1.8TSI 4x4 DSG? Vždyť na tohle nemá odpověď nikdo... (krom SEATu).
Srovnání s i40 ti připadá směšné? Nu dobrá, co tedy porovnat dostupné motorizace, převodovky, 4x4? Není právě tohle jádrem té techniky? Nebo snad mluvíme o výbavě?
To nerikam, ale z hlediska uzivatele v tom nevidim problem. Porad vzpominam na uzivatele Vectry, kteremu odesly vzpery zadnich dveri a jelikoz chtel usetrit tak sebou vozil drevenou tyc a dvere si podpiral. Kdyz zapomnel dostal pres zada. Takze tady fakt nevidim problem, a jestli auto.cz dava za tohle nekde minusy, tak jen proto, aby si naslo neco radoby problemoveho. Pokud se podiváme kde vsude se na OIII setrilo, tak tohle je snad nejmensi problem a z hlediska spolehlivosti spise plus ;-)
dolejes kvapalinu do ostrekovaca 2x rocne :-) milujem ked sa tu k autam vyjadruju sviatocni vodici ako ty alebo topper, skratka clovek sa nestaci cudovat. ja dolievam kvapalinu minimalne 2x do tyzdna, a ta udica by ma pri tom fakt stvala.
Do pekla ja teda sviatočný nie som, ale 2 x do týždňa? Si si istý, že to leješ do správnej nádrže? Alebo to leješ do seba a čo to vyprskáš na okuliare?
V létě asi dvakrát do týdne ne, ale v zimní cahotě určitě ano, ostřik xenonů žere poměrně hodně. Jedna cesta Praha Mnichov a večer zpátky nebo totéž do Vídně u mě znamená vycákané obě bandy, palivové i do ostřikovačů. Takže v zimně co návštěva benzínky tak zároveň i dolévání do ostřikovačů. Ten kdo nejezdí jenom kolem komína a jezdí v jakémkoliv počasí a nemá místo xenonů petrolejku, tak to musí mít podobně nebo je sebevrah a šmudlá sklo blátem od předjezdců.
robim 5-6 tkm mesacne, a vody do ostrekovaca momentalne pouzijem tolko ako v spinavej zime, ak by si nebol sviatocny vodic, alebo dokonca nevodic (topper) tak by si vedel, ze je to kvoli hmyzu.
Urcite nie, pocas tych troch minut ma predbehnu vsetci rumunski kamionisti, ktorych som s nasadenim zivota predbiehal. specialne v tomto rocnom obdobi nestaci utriet okno kazde dve hodiny, kedze obsrane od hmyzu je do 10min po utreti. chce to kvalitnu zmes do ostrekovaca, a to dost vela.
Při delším cestování udržuju pitnej režim a přestávky. Proto to vždy využiju i na čištění čelního skla. Nikdo mě neotravuje, vyčistím, odskočím a mažu dál.
jasne, bez debaty, na novych cistych benzinkach stojim vzdy, ale napriklad na trase Kosice - Zvolen (dve a polhodiny) nemas kde zastat, musis mat plnu nadrz, naftu aj ostrekovac.
Pijem za jazdy vodu Rajec malu s cucatkom, nerozleje sa a staci 0,5 litra na 500 km. A hmyz je dobre rozpustny vo vode, takze to striekanie pomoze ( asi si este necistil plexi na prilbe alebo motorke ). Len by mohli do aut dat volbu, kedy striekat aj na svetla, lebo 7litrov to vypluje fakt rychlo.
Niektore auta tu volbu aj maju....
Alebo sa da dorobit spinac alebo vypnut svetla pri ostrekovani(to robit len cez den), vtedy by nemalo zapnut ostrekovanie svetiel, aspon moje to tak ma.
To mas auto namazane medom, ze ti na to skace hmyz? >:D
ked som sa tak podvecer zobral na 300km cestu, ani na jej konci som nepotreboval ostrekovat celne sklo kvoli hmyzu.
Ja tiez a dolievam mozno raz za 2 - 3 mesiace :-) nadrzka je 6.5 litrova...xenony mi samozrejme ostrekuje tiez ale len pokial su zapnute hlavne svetla....
Tak ale asi dakomu sa viac spini okno alebo mensia nadrzka?
Vsak stym suhlasim ze ide o najazdene km.....Ja najazdim cca 1700 - 2000km mesacne....dolievat kazde dva tyzdne by ma fakt nebavilo...asi viem lepsie hospodarit s ostrekovacmi ;)
Nevim sice co máš nebo nemáš na autě ale vim kolik v létě na přední vokno nachytám much. A že když je to zkombinovaný s ostřikem xenonů tak s tim nic moc nenaděláš taky. Takže máš buď něco staršího kde eště nejsou xenony nebo navopak něco dost novýho kde to je rozdělený a při každym umytí vokna neplejtváš zbytečně i na ty xenony. Tak asi tak :-)
Mno, takže zde máme kombi C segmentu, za které chce prodejce 650. A musíš si připlatit za takové high-tech věci jako asistent rozjezdu do kopce, kontrolu tlaku v pneumatikách, lité 17ky (!), pakrovací čidla (!!) či samozatmavovací zrcátko (!!!). U kombíku C segmentu. Za 650. Upadl někdo na hlavičku?
A k rýpalům - 4x4 a automat, kdo to dnes má?-, věčná to mantra fanatických škodováků. Má odpoveď zní - za 700 to má spousta konkurentů, většinout v segmentech nad C. Viz. minule testované Kizashi, že?
Jak typické-mám 700, takže to MUSÍ být kombík (čímž jsme škrtli spoustu alternativ v podobě SUV), MUSÍ mít dvojspojku (čímž jsme škrtli vše s CVT a klasickým automatem) a benzín 170 hp (počítá se třeba 165hp, nebo naopak 200?). Hele, ještě navrhuji podmínku aby to muselo být auto C segmentu (který blb s tímto rozpočtem by koukal na střední třídu, no ne?) a ještě přihodit podmínku že to musí mit Columbus a voilá - to über auto nemá konkurenci! (Golf Variant se nepočítá, bo to je vlastně Škodovka, no ne?)
Bravwo Škoda, bravwo škoda fanatics, teď už vím že to auto je skutečně to jediné možné!
Cituji: "za 700 to má spousta konkurentů..." Tak, sakra, napiš ty konkurenty, klidně s sedan, s manuálem, CVT, klasickým automatem, atmosférou, naftou, s nižším výkonem, vyšším výkonem, s výbavou, bez výbavy, bez Columbusu, ale napiš je. Podmínkou je žádné SUV a MPV, pouze auta segmentu Octavie.
Mrkni na ceník Insignie 4x4, 1.6 170hp. Nesplňuje 3 věci - 1.) Opel u Insignie neumí automat (u dieselu 4x4 ano, na rozdíl od OIII). 2.) Není to auto stejného segmentu. 3.) Stojí pod 700.
Ale něco mi říká, že bydlet někde v horách a chtít čtyřkolku za 700, ten automat bych nějak oželel. Ono totiž Insignia vs OIII je o jiných vesmírech, ač se nás spousta zdejších diskutérů snaží přesvědčit o opaku.
Tak - Kizashi a Insignii už máš a zbytek si, prosím, dohledej sám. Už jsi velkej kluk, ne? ;-)
To by mě zajímalo, na jaký ceník jsi to koukal, když pohon všech kol k 1,6 nenabízí. ;-) Pokud jsem něco nepřehlédl, nabízí ho k 2,0 CDTI (120 kW a 143 kW), 2,0 Turbo (184 kW) a 2,8 Turbo (239 kW).
Automatickou převodovku si k 1,6 Turbo můžeš koupit. Stejně jako k některým dalším motorizacím. Jen 143 kW 2,0 CDTI 4x4 nemá manuál, takže má automat napsaný v základu.
Správná připomínka. Tady blbě spočítali cenu, tahle Oktávka stála 965 t. a za 919 t. + daleko míň za příplatky je Insignia 2.0 Turbo 184 kW a nebo samozřejmě rovnou OPC a je vymalováno :yes::-)
I'll bite... kolik kombi za 700 má pohon všech kol? Klidně přihoď sedany/ liftbacky/ hatchbacky, pokud to pomůže. Rád bych tu spoustu konkurentů viděl, protože mi asi něco uniklo. Nějakou širší nabídku pohonů všech kol mimo prémii najde člověk jen mezi SUV, případně crossovery. Tím spíš pod 700 tisíc, kdy přijde o modely od Volva, Subaru, nebo myslím i Opelu (z hlavy ceny nevím, ale mám pocit, že pod 700 ceníkových Insignia s AWD nebude).
Myslím, že prosíš zbytečně, takto konfigurovaná OIII prakticky nemá konkurenci a to je také důvod proč se především kombíky, 4x4 s dsg mimořádně dobře prodávají třeba v zemích jako je Švýcarsko, Rakousko nebo Německo nemluvě o Finsku či Norsku. To všechno jsou země kde OIII docela suverénně mele konkurenci a má problém s kapacitou výroby, protože haldex i mokré dsg kapacitně moc nevychytali a proto také některé kombinace s některými motorizacemi vůbec nenabízí aby alespoň nějak stíhali nápor z těchto trhů.
Tak jsem se na ni podíval a nejlevnější s pohonem všech kol stojí v akci 738.900 (ceníková 813.900). To je sedan, kombi je +35 tisíc.
Ne každý chce SUV. Já bych třeba nechtěl ani kombi.
Edit: Jsem si nevšiml, že díky větším slevám na vyšší výbavy mají ještě levnější nabídku, 711.900 v akci (841.900 ceník). I Cosmo je levnější než Edition.
La pardón, moje chyba. Jsem na dovolené , mám jen mobil a v ceníku Insignie jsem se o řádek ukoukl - prota jsem chybně uváděl tu verzi 1.6 turbo
Každopádně, určitě se shodneme, že Insignia je více než dobrou alternativou k OIII (trvám na tom, že to je jiný vesmír).
Chápu že ne každý chce SUV, to ale snad nic nemění na tom že je alternativou ke kombi C segmentu s 4x4
Je to zajímavá alternativa, proč ne. Je robustnější, těžší, uvnitř srovnatelně prostorná... osobně mi lépe vyhovuje ergonomie ve Škodovce, Insignia má lepší sedačky... ten jiný vesmír v tom ale nevidím.
Já tedy mezi mainstreamem C a D vidím rozdíl veliký - komfort, zpracování interiéru, materiály, pocit "bytelnosti". Zejména v případě OIII, která, co se např. použitých materiálů v interiéru týče, pokulhává za OII. Čímž netvrdím, že by OIII byla špatné auto - naopak, je to auto velmi dobré. Ale střední třída to prostě není. Jen tolik, alespoň v testované konfiguraci, v ČR stojí.
Že je Insignia zajímavá alternativa, ti neberu. A Opel umí dát pěknou slevu. Jen nevidím tu spoustu konkurentů. Pokud někdo opravdu chce pohon všech kol a nechce SUV, tak výběr není nic moc (mimo prémii, kde se pohon všech kol stává normou). A 700 tisíci to celkem zabiješ. Ani Insignia nemá standardní výbavu nějak valnou.
Konkurentů je dost. Oktu se slušnou výbavou dneska pořídíš za podobnou cenu jako u neprémiový konkurence plnohodnotnej vůz střední třídy. Rozdíl je ten Haldex. Popravdě většina lidí ho nepotřebuje, ale rozhoduje poptávka a ta tu prostě je.
Už sem ale slyšel a dokonce i čet že Haldex 5 je v reálu přece jen vo něco horší než 4, což je docela zklamání. Ale co se divit, je to stejnej "vývoj" jako u těch plynovejch vzpěr kapoty a předních i zadních náprav
Diskutovalo se, jestli nová elektrická pumpa může být vůbec rychlejší než zásobník v minulé generaci. A jaký je tam reálně rozdíl. Co jsem viděl data, odezva nevypadala špatně. Z kritiků ovšem nikdo nepopřemýšlel o tom (alespoň jsem o tom nečetl ani slovo), co se stane, když ten systém musí pracovat delší dobu. Pro mne je spíš záhadou, proč nepoužili elektromagnetickou spojku, když už šli elektrickou cestou.
Ale vždyť právě to bylo gró mého prvního příspěvku - že je třeba poohlédnout se v jiných třídách, SUV nevyjímaje. Zajména když potřebuji čtyřkolku. Je konfigurace kombi-benzín-4x4-automat specifická? Ano. A Škodovka si to nechává řádně zaplatit (aby bylo jasno, ceníková cena jako taková se mi zdá celkem OK. Jen mi vadí co toto auto nižší střední za tuto cenu NEMÁ ve výbavě).
A pokud bych to bral z jiného úhlu pohledu - není zvláštní, že kombinace diesel-dsg-4x4, tedy dle mého verze klienty více žádaná, v nabídce není? Zatímco třaba ten Opel tuto alternativivu má? A napadlo by někoho na těchto stránkách psát něco o tom, že Oktávka nemá na tuto konfiguraci Insignie odpověď? ;-)
A nebo ještě jiný úhel pohledu, právě proto že v podobných cenových vodách sám lovím. Není za podobnou cenu lepší něco z této specifické konfigurace oželet a koupit lepší auto? Třeba Oktávku RS? Pokud tedy zrovna nežiju třeba ve Skandinávii...
Pokud Octavia nemá odpověď na všechny varianty Insignie, je to mnohem méně "zajímavé" než to, že třeba Mondeo všeobecně nemá odpověď na Octavii 4x4. Superb se jako 4x4 DSG TDI nabízí, což by jako odpověď snad mohlo stačit.
RS ano, jasně... pokud ti neva tvrdší podvozek a absence 4x4. Každému dle jeho chuti...
Tak ještě trochu jinak-za 700, pokud nechci SUV, toho v této konfiguraci skutečně moc není. Ale pokud z této konfigurace něco oželím, mohu mít výborně vybavené, skvěle jezdící auto - a mám velmi široký výběr. Pokud nežiji ve Skandinávii nebo třeba v Liberci (pak ovšem nechápu proč z výběru vynechat SUV a crossovery), není lepší jít za ty peníze třeba do toho Mondea nebo třeba do boží Mazdy6 (která bude mít v reálu výrazně nižší spotřebu při podobném výkonu a za podobné peníze u ní rozhodně nebudu řešit příplatky za takové samozřejmosti jako jsou parkovací senzory, mimochodem)?
Mazda 6 byla můj favorit číslo jedna, takže tu mám nastudovanou do detailu. Základní problém je silnější benzín - 2.5G je pouze v automatu, kůži a na 19" za 830 jako Revolution. 2.0G 121kW je pouze v automatu v nižších výbavách, manuál mít můžeš, ale opět jen jako Revolution.
Co se spotřeby a výkonu týče, je potřeba srovnávat 2.0G proti 1.4TSI... 1.8TSI už je konkurent pro 2.5G.
Octavia 1.8TSI DSG: 0-100 7,5, max 229
Mazda 6 2.5G Automat: 0-100 7,9, max 220
Konkrétně s Mazdou 6 mám problém v tom, že kůži nechci. Přes to vlak nejede (pokud v nabídce není perforace a odvětrávání). A tím se nabídka rozpadne jak domeček z karet.
Nahoře se psalo něco o vesmírech a bytelnosti. Mazda ve mně moc velký pocit bytelnosti nebudí. Vedle Insignie je jak věchýtek.
Přesně, Insignia nebo Mondeo vedle Octavie jsou auta o třídu výš... nebo spíš o třídu větší. Mazda 6 ale jako o třídu větší auto nepůsobí... ani izolací od okolí, ani bytelností (třeba dveří), ani prostorností, ani výbavou.
Ne že by mi to vadilo, pro mě je v principu i kompaktní kombík tak akorát. Ale to omezení nabídky motorů je fakt nešťastné... s výbavou by to ještě šlo, Attraction je vcelku dobře poskládaná (oželel bych ty asistenty, ale co už).
Pokud z konfigurace něco oželím, tak také zároveň i u OIII lezu výrazně dolů s cenou. Tudíž když vezmu naprostý základ motorizace 1.8TSi,(sedan, manuál), tak při firemním nákupu se dostanu někde na 430tKč, jako soukromá osoba cca. na 460. A i za zmíněných 700 dostanu bez problémů např. kombíka RS v automatu nebo diskutované "malé" RS z článku ve velmi solidní výbavě.
Naopak u M6 se pod 700 možná dostanu s některými specifikacemi silnějšího dvoulitru, ale 2.5G, který se zhruba může poměřit s 1.8TSi, se bavíme o 800t. a více. A spotřebu 8,14 vs. cca. 7,7 za 1.8TSi v předokolce rozhodně nelze hodnotit jako špatnou nebo neúměrnou, ale těžko jako reálně výrazně nižší.
Já tě pochopil. Jen SUV vnímám jako jiný druh auta. Tu světlou výšku musíš zaplatit a když o ni nestojím, tak je to jen další kompromis. Tady se nebavíme o Macanu, nebo X5.
Mně nejde o specifickou konfiguraci. Insignia, kterou jsem tu napsal, je sedan (kombi +35), diesel a manuál (automat +40). To jednoduše proto, že výběr je tak malý. Co se konfigurací Octavie týče, někdy je to u Škody zajímavé. Mám takový pocit, že tu hraje roli velká poptávka po Haldexu obecně a politika (kolik alokují kterému modelu). Abys pak nespadl ze židle z čekací lhůty. :-) Podívej se na Passat, také žádná sláva. Insignia má širší nabídku.
Také netrvám na pohonu všech kol, takže bych tenhle problém neměl. Ani nechci kombi; nabídka Haldexu u Octavie je mi tedy stejně k ničemu, když ho nedávají liftbacku. Nemluvě o tom, že mi Octavia, Passat, Mondeo, Avensis atd. nic moc neříkají.
Tyvole kizashi jsi upad ne? Kdo normální by vůbec uvažoval mezi těma dvěma? Kizashi je malý, nic to neodveze, dynamicky naprosto nikde jinde a spotřebou taky.
To je ovšem srovnání předokolky s minulou generací Octavie. Nová 1.8TSI je silnější, v automatu bych jednoznačně upřednostnil DSG před CVT. Tohle jsou dost podstatné nuance, nemyslíš?
Já vim že to je minulá Okta. Ta co měla eště plynový vzpěry místo tyčky a víceprvek místo tyče. Vývoj holt nezastavíš >:-[]
Jo a v tom testu byl největší rozdíl jízdní vlastnosti a vůbec chování podvozku :-)
Bohužel, dnes si takovou ubohost dovolí výrobci i u auta za 1,6 mega
[odkaz]
Na druhou stranu u aut za čtvrtinu této ceny běžně plynové vzpěry jsou
[odkaz]
[odkaz]
Tyvoe (když už jsme tak familiérní) - ano, kdo normální by vůbec uvažoval mezi těma dvěma? Kizashi je o třídu výš, kvalitněji zpracované, s lepšími jízdními vlastnostmi a s jeho výbavou by ta Škodovka atakovala minimálně 900.
Malé je i BMW3 - taky s ním "nic" neodvezeš. Je tedy Oktávka, a vlastně dle této logiky jakýkoli kombík nižší střední, lepším vozem? A zpět ke Kizashi - dynamicky to "naprosto jinde" rozhodně není a to o spotřebě může plácnout pouze někdo, kdo kouká pouze na tu normovanou, která je hlavně u turbomotorů úplně mimo realitu.
Tož asi tak.
Kizashi je pouze sedan, pouze benzín a nemá rozumný automat. Pokud ti tohle nevadí, pak to může být zajímavá volba... omezená konfigurovatelnost výbavy se dá přežít. Vcelku bych řekl, že se prodává tak jak si zaslouží.
OIII mimochodem kombinaci čtyřkolka-diesel- automat také neumí. Jinak to co píšeš je samozřejmě pravda, ale nevylučuje se to s tím, co píši výše já. V mnoha ohledech je prostě Kizashi lepší - logicky, je to střední třída. A ve stejné výbavě vyjde levněji. Já osobně bych horší automat překousl, atmo motor považuji za plus, takže největší problém mám s karoserií sedan (kdyby to byl alespoň liftback).
Pan Tester urcite zase len odcital co mu ukazuje palubny pocitac... :-) Hned je spotreba pozitivom... hlavne pre tych, co jazdia ako 100 rocni dedovia :-) >:-[]:no: >:-[]
Alespoň v mých testech jsou výsledky měření vždycky ze stejných úseků. Už jsem to myslím někde popisoval. Zkrátka si trasu pro každý cyklus projedu v obou směrech a udělám průměr. Ale máte pravdu, je to podle palubního počítače :-)
Vsetci vieme ako je to s palubnymi pocitacmi... Myslim, ze si nemusime klamat ani v diskusii ani v realite... pravda je uplne ina ako ukazuje PP...
Taketo auto, ktore je dost senzitivne na spotrebu by bolo treba preverit dokladnejsie, meranie GPS, presne vycislit pocet prejdenych KM, vycislit rychlosi, popisat pocasie, ktore vladlo, popisat podiel dialnic, podiel mimo asfaltiek, podiel v meste, podiel medzimesta...
Skratka rad by som uz videl test, kde je spotreba poriadne zhodnotena a kde je jasne, ze ide o pravdivy udaj a nejde o "zavadzanie vyrobcom"...
Ja aspon povazujem za velmi nestastne kupit si auto a verit tomu, ze si berie napr. priemerne 9 litrov, ale realita bude 12 alebo viac... A toto sa nikde clovek nedozvie a je to silno na skodu ! :-(
Papierovu spotrebu nema 9, v meste ma 8.4 a medzimesto este menej + kombinovanu... to tu niekto neriesi...
12 bol odhad a takisto "alebo viac" bol odhad... Ani nie odhad, ale priklad toho, kolko to MOZE byt a pravdepodobne aj BUDE pri vyuzivani toho, na co to auto je urcene... ako rodinne auto, ktore ma kufor, ktory sa predpokladam bude vyuzivat v dostatocnej miere... a zaroven nebudeme jazdit stylom ala dochodca :-)
Ja vravim, ze chcem vidiet REALNY DOKAZ, kolko to auto berie v REALNYCH PODMIENKACH s REALNYMI determinantmi, ktore spotrebu ovplyvnuju a s REALNYMI kriteriami testu...
Chces mi naivne tvrdit, ze PP v Skode ukazuje realitu a je mozne brat spotrebu za relevantnu na zaklade udajov ci uz vyrobcu alebo tohto testu?
Ja nie som tester, ktory za pisanie recenzii berie peniaze...
Nemiesajme tu hrusky s jablkami... :-)
Ale mozeme sa pokojne verejne stavit, ze PP v Octavii neukazuje pravdu... Blizsie k realite ma moje vyhlasenie ako to Vase... :-)
Dajte mi to auto na 1 den a zo spotreby budete prekvapeni :-)
Spät k realite... ak teda nie GPS, tak aspon vyvozit par nadrzi a zmerat podla dotankovavania kolko to auto zerie...
Nie je na mieste prezentovat vysledky vozidla ako smerodatne, ked nie je vobec spomenuta metodologia merania... Toto moze mat max. informacnu hodnotu na urovni krcmovych reci... bez urazky prosim...
Ano, ale takto byste mohl kritizovat i další naše kolegy (i mimo Auto.cz) třeba při tvrzení, že se auto v zatáčkách nenaklání, když není uvedena nájezdová rychlost, poloměr oblouku a úhel karoserie vůči vozovce.
Rozumím tomu a je i v testu napsáno, že pokud budete tlačit na pilu, tak spotřeba poroste (mimochodem, hezký článek o tomto byl v Auto Tipu: [odkaz] Bez laboratorních podmínek stejně nikdy nedojdete ke stejnému výsledku :-)
OK, ziaden problem... ale o tom treba na inych serveroch... tam sa o tom tiez obcas burlivo diskutuje... neberte to osobne...
Je to skor taka uvaha o tom, ze na tak citlivu temu, akou je spotreba, hlavne v nasich koncinach (ci uz CZ alebo SK trh) s ohladom na ceny PHM sa kladie taky maly doraz...
Chapem, ze to neprispieva k dobremu obrazu o aute ako takom, ale predpokladam, ze trh pre OIII 1.8TSI s 4x4 pohonom je v porovnani s predajom ostatnych verzii natolko marginalny, ze ten, kto si toto auto kupuje by chcel na 100 % vediet do coho ide a ked uvidi v teste cislo 12 pri spotrebe, tak mu to len pomoze pri rozhodovani a snad ho to neodradi, pretoze neverim, ze niekto veri papierovej spotrebe udavanej vyrobcom alebo niecomu, co sa pohybuje len "lahko" nad tymito hodnotami... :-) Ak taki jedinci su, tak mi je ich uprimne luto :-)
Kazdopadne, zaver uvahy: prosim viac analyzovat spotrebu a s pouzitim exaktnej metodologie, ktora by bola "dedena" z testu na test a tak by bolo porovnanie idealne... uplne by stacilo snad pre tie najvykonnejsie verzie jednotlivych modelov... aspon pre mna, ale samozrejme ideal je uplatnovat rovnaku metodologiu na vsetky motorizacie a vsetky modely vsetkych vyrobcov, ktore testovane su :-)
GPS, rovnake cerpacky, tankovanie, pomer ciest atd... pocasie bohuzial neovplyvnime a casto ani obutie a takisto osobu testera, pretoze jazdny styl je znacne subjektivny...
Já ale nechápu trochu co řešíš? Odchylku PP od reality, nebo odchylku Papírové spotřeby od reality? >:D Pan Mička uvádí v testu a i zde v diskuzi, že spotřebu přeměřil dle PP ( a to je věc, kterou si vyčetl:D) a nyní píšeš, že odchylka spotřeby od papírové je velká. To s tebou souhlasím, ale u benzínového auta zvláště se odvíjí od stylu jízdy. Na tom to celé stojí a padá :-)
Taky umím jet pod papírovou spotřebou když se snažím, stejně tak jako dost vysoko nad ;-)
Fakt neviem, ci som slepy dnes, ale v texte testu nevidim nikde spomenute, ze sa meralo podla palubneho pocitaca... Ty to tam vidis? Ak ano, tak to muselo byt doplnene neskor, alebo som to tam prehliadol... nikto nie je neomylny, ale pozeral som a nevidim to tam... takze tak...
Vies o co tu ide? O to, ze po precitani celeho testu neviem, aka je skutocna spotreba v realnych podmienkach a ake su prip. tie realne podmienky... Ty to vies? Ak ano, tak mi to pekne prezrad... a takisto mi nestaci, ze "spotřeba poroste"... O kolko porastie ked budem na to auto tlacit? Na 12? Na 14? Na 18? Na kolko mam svoju penazenku pripravit?
Kupil by si si toto auto na zaklade tohto testu a zvezenia sa na nom? Ani jedno ti nepovie spotrebu v realnych podmienkach... Tak na co sa chces spolahnut? Test HOCICOHO sluzi na to, aby pomohol potencialnemu zakaznikovi sa rozhodnut... Pomoze ti tento test sa rozhodnut? Ak ti je jedno, ci auto zerie 8 alebo 14, tak potom super, blahozelam, mne to jedno nie je... zvlast preto, lebo nejazdim ako dedo (to neznamena, ze som cestny pirat), ale mam rad vykonovu rezervu ked treba a ked mozem tak si veselo pridam, preco nie...
Alebo si myslis, ze test spotreby v tomto teste bol dostatocny? Suhlasis so zavermi?
Ale pan tester ti to v prvním příspěvku vysvětlil jakou má metodiku a navíc ty si "rýpal do PP vs realita a pak si to převedl na realita vs papírová" Proto sem zmateny :D. Ano, správně by to tam mělo být uvedeno, ale toto není odborná výzkumná zpráva, kde musí být uvedeny všechny propozice dle vyhlášek. Je to jen novinářský test. :-)
Osobně bych si toto auto nekoupil na základě testu, jen bych si přečetl, co autora štvalo a pak si to vyzkoušel. Následně bych si vyhledal uživatelské zkušenosti s tímto modelem a spotřeby na sprintmointoru. A kam spotřeba poroste? To je taky dost individuální.
Pro příklad 1.6 MPI. Normální jízda 7.5, svižná jízda do 10litrů a když jedeš opravdu jak ***, tak sem se jednou dle PP dostal i na 99/100 >:D Ale pak po přeměření to snad bylo 14... Proto je asi složité tu spotřebu nějak popsat (svižná jízda je taky dost subjektivní pojem , jednou mi někdo řekl že jeho TDI při svižné jízdě žere 6 litrů, ale svižná jízda byla 130-140 po dálnici >:D ), než že prostě poroste a kam? Úměrně s tím, jak moc rychle pojedeš :-)
Bylo by hodně složité vypisovat a defionvat situace a pokaždé je stejně nasimulovat, aby se vytvořil nějaký "normovaný cyklus". Nicméně, toto auto bych si nekoupil ani na základě testu, ani na základě ničeho jiného >:D
:-) Preco by si si ho nekupil? Za dobru cenu, preco nie... :-) Ale to je fakt uz na inu debatu...
Asi som chcel fakt vela... podla mna to take tazke nie je... Kde je vôľa, tam je cesta, vies ako sa vravi :-)
Na to, aka je spotreba MEGAtema pri kazdom aute, tak je to z popisu v teste slabotina... to je cele... Nie som vyryvac, nebudem sa v tom uz vrtat, kaslat na to... mozno sa v buducnosti dockam :-)
Protože Škodovku a zvlášť s TSI už nikdy... dlouhý příběh ;-) Ztratil sem důvěru a zase by mi tu někdo napsal, že si to vymýšlim a že kamarád řikal a že to proste neni pravda... bohužel je >:D
No, já to mam z první ruky od přítelkyně... ale dnes jde zase na chvíli domů ze škodovácké nemocnice >:D Sem zvědav na jak dlouho opět >:D Záruka nepomáhá...
Alespoň by jste mohli jezdit dle GPS a napsat kolik proměřuje tachometr. Pak by ta spotřeba třeba na dálnici byla o dost větší, protože by jste jezdili min o 10 km/hod rychleji než teď. Viděl jsem pár porovnání tacho vs GPS a ty koncernový tacháče mají vždy největší odchylku. A jet 120 nebo 130 km/hod je dost podstatný rozdíl.
Ano, mohli by zavést metodiku, která bude stejná a v každém testu u spotřeby dát odkaz na info, kde bude napsáno jak se měří. Ale pořád vidím to, že je to motoristický magazín a né vědecká zpráva výzkumného ústavu >:D
Jenže kde je ta reálná odchylka? 10-20%? Nechci se Škodovky zastávat, ale které auto má tak obrovskou odchylku od PP, jak uvádí M6-MZR? Vy, jako testér by jste to mohl uvést na správnou míru :), zajisté máte dost zkušeností.
Jsem si jist, že auto s papírovou spotřebou třeba 3 litry reálně pojede za 4-5 (všichni známe povídačky majitelů TDI oktávií, že >:D ), ale to i dle PP. Každý trochu znalý člověk si to odvodí. Pokud pojede někdo brzda/plyn, určitě to nepojede za 4-5, ale klidne 2x tak víc, jenže i to mu PP snad ukáže ne? Potom odchylka PP od reality nikdy nebude tak velká, aby se jednalo o nějaké klamání čtenáře a chápu, že měřit od plné do plné nádrže ani v testu není časově možné. A to opomenu fakt, že 90% lidí si to stejně ověří maximálně dle PP a to je údaj, který pak uvádí i "kámošum v hospodě". :-)
P.S. Nebavím se o ukazateli aktuální spotřeby (zde je mít údaj přesný skoro nemožné), ale o dlouhodobé, která se odvíjí od počtu Km. :-)
Mě moje A4 se "stejným"motorem s automatem bere v reálu při klidné jízdě kolem komína 9, PP ukazuje 8,2. Pořád kecá stejně , asi o třičtvrtě litru. Ale z prahy jsem dojel při tacho 130 za 6,5dle PP, což mi přijde skvělý.
A k ceně, i když je to asi už trapný- ta A4 1,8Tsi automat stojí nová v základu to co tato Octa.Něco výbavy jí do Octy chybí, ale i tak je to dost síla.
Z vlastnej skusenosti a porovnane podla dotankovania:
Skoda Octavia III Liftback 2.0 TDI 110 kW
- najazdenych 600 km / Palubny pocitac 5,2 l / Podla dotankovania 5,36 l
Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI 103 kW
- najazdenych 1000 km / Palubny pocitac 5,3 l / Podla dotankovania 5,41 l
Tie palubne pocitace su celkom presne a este podotknem, ze oba motory mali menej ako 15 km za sebou, nove auta. Ziadna dialnica, len mesto/mimo mesto, obcasne nahananie. Tu vsak nejde o to, ci vedia jazdit za udavane spotreby, ale kolko sa lisi realna spotreba od PP
"...Vyšší spotřeba z našeho pohledu nepředstavuje větší problém. Papírovým hodnotám se dá totiž bez okolků věřit..."
No ked zistujete spotrebu takto, potom by asi bolo spravnejsie napisat ze palubny pocitac nema problem verit papierovym hodnotam (zrejme ho kalibrovali podla katalogu Skody). Pretoze na kombinovanu spotrebu 6.7/100 sa u tohto auta treba teda sakra snazit!
Normovaná spotreba je celkom nereálna. V meste spotreba s 1.8 Turbo a s váhou cca 1.5 t. je viac ako 9 litrov. 5,7 l. a štvorkolka mimo mesta je tiež zbožné želanie. Ešte že nepredávajú tuto škodovku v USA, lebo dopadnú ako Hyundai.
Plně souhlasím. Jeli jsme v zimě na hory 1.600km celkem a kamrád má přesně toto auto. takže po městě nemá spotřebu 9L ale 13L a po dálnici jel při ustálené rychlosti 140 - 150km/h s průměrnou spotřebou 10,8L. Coš mne celkem šokovalo když jsem se na to zeptal. A v porovnání s mojim autem (záměrně nejmenuji) které je pomalu jednou tak větší, objem motoru je ale jednou tak větší (3,6L benzín) a v 5ti rychlostním automatu a stálém pohonu AWD jsem měl spotřebu 11,4L na té samé cestě jo a to jsem měl na střeše ještě 410L krabici. Takže mi to opět připadá, že to jsou hodnoty jemě retušované a převzané z katalogu aby to vypadalo. A za těch 650 tis bych tedy věděl o jiných autech. Pokud si vezmu cenu za 650 jemě na základem a budu si to opravdu chtít vybavit tak mám auto za 900 tis úúúúúa to je raketa. za ty prachy mám lepší a plnohodnotnou čtyřkolku, která bude mít větší světlost když je potřeba, udržování nivelity zadní nápravy a mnohem spolehlivější. Jo a abych nezapoměl ještě na tom minimálně 50 tis ušetřím.
Tak tady opravdu Škoda šlape vedle, kdy si to už ti zastánci "Simply Clever" uvědomí?
Simply Clever jen jak co nejlépe oškubat zákazníka.
Benzínová čtyřkolka vždycky žere, to ví všichni majitelé Subaru. Ale že by tvoje amerika žrala ještě míň, to se mi nechce věřit. Je to nějaká amerika, že?
Samozřejmě, hodnoty uváděné v testu jsou z říše snů...
Benzínová čtyřkolka žere, to máš pravdu. Je jen otázka kolik a co za to dostaneš. A to že to znají všichni majitelé SUBARU je také částečně pravda, ale tady právě za to něco dostáváš jako výborný pohon, výbornou stabilitu a průchodnost a v neposlední řadě i spolehlivost. Jo a vždy mne pobaví porovnávání právě Škoda 4x4 Vs Subaru. Všude vyjde Subo mnohem dráž. Asi si nikdo nedá nebo nechce dát práci s tím dostat obě auta na stejnou úroveň, pak je realita zcela jiná a tomto příkladu je to krásně vidět. To moje je a není amerika. Je to auto ze souhvězdí plejád, které bylo původně vyráběné pro USA ale přišla i evropská verze a tu mám já. A spotřeba na této trase byla opravdu 11,4L za podmínek které jsem psal. Po městě si vezmě bez problémů 15L, ale na okresce v rychlostech do 110km/h umí bez větších problémů i za 9L
Tribeca, aha. Nijak nepopírám, že je Subaru dobré auto. Jen mám pocit, že s automatem už to je tentýž připojitelný pohon 4x4 s mezinápravovou spojkou jako u Oktávky.
Pokud to tedy není Outback 3,6 - u Tribecy si nejsem jist.
Aj u pripojitelneho pohonu este treba rozlisovat to, ako je spraveny. (Ne)vyhodou haldexu je to, ze umoznuje trvaly a cieleny preklz spojky (resp. trvajuci dlhsie ako jednoduche zopnutie/vypnutie spojky). Trenim vznika teplo, a teda strata. Klasicka lamelova spojka ktora jednoducho pripoji/odpoji druhu napravu je hospodarnejsia v tom, ze tieto straty su tam minimalne (samotne pripojenie trva kratky cas, potom uz ziaden preklz na lamelach nie je)...
Za 10 umím po okresce i s V8 o objemu 4 litry a výkonem plus mínus 400 HP.....
Takže pokud se někdo diví že to jde v V6kou tak by si to měl někdy budto zkusit, nebo se naučit jedzit ekonomicky :o)))
I kdyz jedou dva spolu, tak se jejich styl jizdy muze zasadne lisit, nekdo umi jezdit na spotrebu vic, jiny mene.
Treba dnes jsme jeli s kolegou typickou kombinovanou trasu, kazdy jednim smerem. Ve finale jsme meli rozdil v prumerne spotrebe 12% a pritom ja jsem mel s nisi spotrebou navic o neco lepsi rychlostni prumer.
Ze hovoris o Dodge Journey, alebo Fiat Freemont 3,6? Mam Dodge a na dlhych dialnicnych trasach sa s prehladom dostavam pod 10l. Pred troma tyzdnami 9,5l Yellowstone, najazdene okolo 3600km. Rychlosti od 120 po 150km/h
...jak to uchopit? .Autu není co vytknout. Snad jen malý koment k ceně. Ono to je asi jak s holkou, buď na ni máš nebo nemáš. Tahle je ve fullu tak i ta cena .... odpovídá? Mno, každopádně je třeba brát v úvahu že za tuhle krasavici můžeš mít 3 čínské kovboje u guglita v garáži. No jo, každá sranda něco stojí. U spotřeby to je tak, že pod 9 se dostaneš jen na chvilku a to málokdy. Osobní zkušenost.
Tak ted jen co s tím 1 mega ve šrajtofli.... 3x VIP do guglitova světa nebo jedno poctivé, dobře udělané das Auto.
Bravo Škoda :yes::-!
hmm tak pokud je tvůj vztah k ženám založen na principu buď si tě zaplatím nebo zaplatím, no ty koky.. jinak auto dobrý je, nicméně základ je za 350, no a za pořádnej motor + navi + xenon + automat + 4x4 dát 3x tolik je ufo
Hele, bytelný kolo, kde píšu o penězích a ženách? ....to máš nějaké pomíchané v té hlavě ;-\ .... když ti někdo řekne, tenhle turnaj dáš - začneš štrachat s mincema v kapcičce vedle rozhodčího? ? ? >:D;-)
Trochu Ti to kulhá ta tvoje logika.
Ona se totiž nenabízí holka jediná, je jich celá řada za podobnou cenu.
Jinde dostaneš holku s pěknýma kozama, s parádním zadkem, s dalšími holkami je parádní jízda.
Ti jsi ale klidně zůstaň s nehezkou holkou bez výbavy a přesto drahou a uklidňuj se tím že se ta holka narodila v našem kraji a potvrď to rčením "das auto" pro slabé povahy, které potřebují k potvrzení české kvality německou berličku ...........
Kašli na 4x4 stejně je ti v praxi k ničemu. A za mega si pořídíš třeba nejvyšší verzi Accordu nebo Mazdy 6 nebo i vopravdová 4kolka se suprovou symetrickou konstrukcí Subaru, což sou auta vo třídu vejš a hlavně lepší auta >:-[]
Ano, jedno má motor, druhé čtyřkolku, třetí je Toyota, ale dohromady to co máš v balíčku téhle oktávky ti to nenabídne nikdo z jmenovaných. Nemluvě o tom, že jsou to auta nominálně ještě o třídu výše. Tohle je kouzlo octavie, základ za třipade, vrchol za mega. Nevidím důvod kvůli tomu rozsahu do škodovky kopat, testovaná verze si svou cenu obhájí.
Je to o prioritách. Pokud chceš 4x4, automat a benzínový motor, můžeš si vzít "tuctovou" oktávku s podprůměrně kvalitním interiérem a pouze papírově velkým kufrem.
Pokud nelpíš na 4x4, je široká nabídka hezčích, větších a dospělejších aut s kufrem, který se dá použít a interiérem hodným své ceně ( Třeba bratříček Pašík). Je to jen o tom, co chceš.
Nemám rád to, že budeme Oktávku chválit do nebes za fakt, že si MŮŽEŠ koupit tři kopy blbostí... beru to jako malou výhodu, ale tím to auto je lepší? Passata můžeš mít taky jako Alltrack, Insginii třeba zase jako OPC s velkým nadupaným motorem. Je to jen otázka peněz a priorit. Taky si můžeš koupit Oktávku za 400 a k tomu Yetiho na hory se 4x4, je to snad výhoda Škodovky? Tohle má skoro každá automobilka. Když je máš, můžeš si koupit co chceš, ale je to snad výhoda toho auta? Nebo výhoda tvoje, že ty prachy máš?
Pravda je taková, že je to dobré auto, pohledné, celkem variabilní a můžeš si ho nakonfigurovat podle svých potřeb, na druhou stranu jako kombik má velký schod do kufru a nejde položit sedačky, interiér v této cenové specifikaci nedosahuje na konkurenci ze střední třídy a má některé neduhy (zvláště pro někoho nepřekousnutelná vlečka u TDI 2.0).
Osobně bych si po nedávných a pořád řešících se zkušenostech s novou Oktávií a její spolehlivostí Škodovku nekoupil minimálně dalších pár let, ale nebýt těchto mých zkušeností, na papíře to vypadá jako průměrně slušné a pohledné auto, ale ne za 700, ale ve verzích třeba za 450-500 tisíc, potažmo RS.
Je to o prioritách. Pokud chceš 4x4, automat a benzínový motor ... Ano.
Ale KDO chce 4x4 v automatu s benzinem >:-[];-) ?
Tohle je kombinace vhodná snad o třídu dvě výš a už i tam, mezi těmi z říše "za vodou" si takto žravou potovoru prakticky nikdo nekoupí... Zkrátka Lexus Hybrid Drive rulez :-!
no nebo taky můžeš mít insignii OPC s automatem,4x4 a cena budem kolem 1mil., takhle verze octavie prostě smysl nedává, příplatková politika škody je pestrá, ale dej si vedle sebe tuhle octavii (nebo rs) a OPC a neříkej, že se při podobné cené nesměješ :-)
Za 845 t. máš třeba i Insignii 4x4 2.0 Turbo 183 kW. Oktávka je technikou furt jen nataženej Golf s kufrem a bez skurpulí de říct že je drsně předražená. A to nevytahuju ceny nějakýho Peugeotu 508 a dalších, kterej mimochodem taky neni špatnej a novej motor Blue HDi se 133 kW s novym automatem vod Aisinu sou dost dobrý
Škodovka je tady doma a doma si vždy můžeš dovolit vyšší ceny. Proto všichni pořád píšou o tom, že domácí značky jsou předražené. A je celkem jedno, zda je to u nás nebo třeba ve Francii.
Je to marný, Oktávka nemá konkurenci, už sem to vzdal. Kdyby si ti lidé aspon porovnali, co za tu cenou mohou dostat a sedli si tam. Neřikam, že Insignia je pro každého lepší, ale argumentovat trapně zrovna tím, že Oktávka nabízí zrovna třeba kombnaci benzín-4x4-automat, tak je lepší než konkurence, protože zrovná má tohle a každej to musí chtít.
To mužu stejně tak říct, že třeba Ford, VW, Renault a další za tuhle cenu nabízí u kombika kufr, který je rovný, není pod podlahou a sklopíš ho do roviny. A co na to Oktávka?? Za to ji budeme hanit?? Ale kdeže! Tam to není potřeba, ale 4x4 je potřeba, každej ho chce.....
Je to jen o prioritách kupce, tohle je to krásné, že si mohu vybrat a pranýřovat ostatní auta za něco, co zrovna ti druzí nemají jen proto, abych obhájil to své, je ubohé.
Je to jako smát se kamarádovi, že má špatný mobil, protože ty máš dobrý, ale on má ve skutečnosti doma třeba o dost lepší Telku, nebo Počítač, auto.... (Oktávku :D)..
Nikdo nikde to auto nehaní, mě se taky líbí, jen bych ho nechtěl...
El mariachiho torie uměřenosti říká, že Oktávka za mega je...blbost.
Sorry, Oktávka tak maximálně do osmi set a to už musí být Scout, nebo RS, ale za mega do Oktávky ne-e.
Byť jako celek je to opravdu povedené auto :yes:
Oktu za mega si klidně koupí někdo, komu by A6, BMW 3, nebo Passat neprošly, případně někdo, kdo udělá dealrevi Škody dobrý kšeft a tak tu oktávku za mega dostane pod osm set tisíc. Není na tom nic nepochopitelnéhoa je jistě dobře, že to taková možnost konfigurace je.
Jak ale píšu - obecně je Octavia OK tak za 650, případně do 800 - pokud se jedná o nějaký solitér.
Za mega toho jde sehnat brachu a vůbec to nemusí být z čajny. A nabídne ti to i mnohem víc, no záleží jestli si dorostl pro něco víc nebo si hraješ na zaprděnýho patriota co fandí šáde.
Plus:
Zajímavá spotřeba? Dle spritmonitoru je to cca 8,1l, bez pohonu 4x4 a bez DSG. Takze kombi bude cca někde přes 8,5l až 9l s DSG a 4x4. To mi nepřijde moc zajímavé.
Minus:
Cena, cca melouna?
V testované základní výbavě za cca 650tis nejsou 17" litá kola? Není kontrola tlaku v pneu? Není asistent rozjezdu do kopce? Tohle nabízí konkurence v základu a to nejnižším za 350tis. Tady pak za "premiový" příplatek 23tis.
Dešťový senzor a osvětlení prostoru pro nohy vpředu a vzadu (+67.800,-). Ta papírová individualizace je hodně neprodejná ;-)
•Pohon všech kol pouze s karoserií kombi a DSG. Co je to za mínus? Vzdyt má jít o hodnocení auta a ne nabídky výrobce.
•Shodná světlá výška s ostatními verzemi. Rovněž nesmyslné mínus. Někdo chce 4x4, ale nechce si přitom zvyšovat spotřebu vyšší světlou výškou. Nechce prostě jezdit v SUV, ale chce normál auto s pohonem 4x4.
ŠuŠu, speciálně pro tebe to napíšu pomalu, protože vím, že neumíš rychle číst:
"Traveller Assistant: čtení dopravních značek, Intelligent Light Assistant, Lane Assistant, navigační systém Columbus, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním a čidlem vlhkosti, dešťový senzor a osvětlení prostoru pro nohy vpředu a vzadu (+67.800,-)"
Takže to opravdu není jen o dešťovém sensoru za šedesátsedm tisíc, musíš to číst celé, od začátku a až do konce.
Jak už napsal mariachi, jde o balík asistentů a navigace, ne jen o dešťový senzor a pár lam***k.
A kde by měly být připomínky k nabídce? Nejsou to zrovna nepodstatná omezení.
Nevím, jak dnes, ale Škoda nabízela paket pro špatné cesty, nebo tak nějak. Ten myslím obsahoval podvozek zvýšený o centimetr. Možná naráží na tohle. Možná se autor ozve. Rozhodně nevidím problém v tom, že má verze s pohonem všech kol v základu stejnou světlou výšku jako verze bez něj.
potvrdit správnost mnoha tvrzení v tomto testu a také dodat, že jakmile si na TSI zvyknete, je cesta k ropákovi téměř nepředstavitelná. Neslyšitelný motor při volnoběhu, nulové vibrace auta (doslova nulové) při rozjezdu i volnoběhu, perfektní zpřevodování a točivý moment dostupný téměř vždy. Nevýhodou je snad jen trochu kovový zvuk a vyšší spotřeba. I ty, kterým to nevadí (jako můj otec), to však stojí dvakrát, protože má navíc auto po pár letech na našem dieselovém trhu ojetých vozů miniskulní hodnotu v porovnání se stejně starým ropákem. Je škoda, že tuhle motorizaci nejen u Škody, ale třeba i u Audi, v ČR vyzkouší jen minimum řidičů.
To ti ještě neodešly kabely a svíčky po pár tisících KM, pak se i jinak velmi tiché TSI klepe jak TDI z 90tek >:-[] Ale snad ta jednaosma je na tom lépe
Tím se uklidňují ti, kteří na benzín nemají, nebo se bojí ten skok do neznáma udělat. Ono není TSI jako TSI. Zrovna 1.8 je podle mě jedno z nejlepších, co do životnosti a spolehlivosti.
Ničím se neuklidnuji, TSI máme (1.2), jen je to nejmín spolehlivy auto, které bylo v rodině a mém okolí. Jednaosmu neznám, jel sem jen s 1.8T co se dávala dříve, nepopírám, že jede dobře, jen já osobně dávám přednost naftě.
U nás je to o to ironičtější, že náš předchozí Passat 2.0 TDI PD (údajně nesmrtelné auto) během jednoho dne někdy kolem 100 tisíc najetých km odeslal do nebe turbodmychadlo i filtr pevných částic. To bylo u autorizovaného servisu za asi 60 tisíc... Tady zatím nic. Už jen vezmeme-li v potaz, že je nafta méně kvalitní formou zpracované ropy, tak musí být jasné, že je systém na její pálení a přetváření do dopředného pohybu komplikovanější a náchylnější k problémům. Skutečně nesmrtelné jsou jen ty motory, které vyžadují hodně kvalitního paliva, tedy různé benzínové osmiválce a šestiválce. Je pravda, že zejména naháněné minimotory, jako 1.2 TSI, mohou být problematické. U větších už bych se ale nebál, maximálně o to turbo, které stejně odchází i u nafty.
Ano, TDI ve dvoulitru od VW bylo velmi problematické, z mého okolí znám jen jednoho člověka s dvěma vozy s tímto TDI ( OII TDI a Passat CC TDI), který měl podobné problémy. O TSI se to taky ví, bohužel se to provalilo až po koupi. Jinak proti Oktávkám nic nemám. Věřím, že ten Passat s TSI je lepší volbou ;-)
Naopak, správně udělaný diesel je "nezničitelný" a jestli něco zabíjí moderní diesely a jejich spolehlivost, jsou to serepatičky hnané "ekologickou" lobby. Staré poctivé komůrkové diesely byly takřka nezničitelné a ani nasazení turba spolehlivost nezabilo.
Bohužel nikomu nevadí, že moderní diesely jen rozbíjejí částice splodin na menší částečky, které se ale na rozdíl od viditelného dýmu dostane až do plic...
"...nulové vibrace auta (doslova nulové) při rozjezdu i volnoběhu..."
Nezmysel. Radovy 4-valec uz z principu nemoze mat "doslova nulove" vibracie. Aj keby si tam narval desat vyvazovacich hriadelov, vyssie harmonicke posuvnych hmot to nevyvazi...
Ale vsak ja sa s tebou nehadam. Vibracie dobre vyvazeneho a ulozeneho benzinoveho motra (ak tam aj dake su) je naozaj tazke spozorovat. Takisto sa len tazko da ten motor pocut, a ked stojim, tak jedinou signalizaciou ci motor vobec bezi je pozriet na otackomer.
Ja len vravim ze uz z principu ako funguje klukovy mechanizmus tam nemozu byt (cit.) "doslova nulove". Su z pozicie cestujuceho nepozorovatelne, ale nie nulove.
Se tady spousta lidí chytala za srdíčko, jakáže je to šílená cena. Nuže. Máme tady dva vozy. Jeden je žijící legendou, má 300 koní, nejvyspělejší systém 4x4, nenechá nevykroucený jediný krk a čaruje úsměvy v každém, kdo se v něm sveze. No a pak tady máme šedou škodu oktávii s haldexem. Vůz který zapadne snad i v KLDR. Vůz který vás dopraví z bodu A do bodu B v podobném pohodlí jako vůz za 350 000.
STI je auto za 1,1M a vzhledem k tomu je jeho design nemastný-neslaný, materiály a zpracování interiéru předpotopní a užitná hodnota velmi nízká a provozní náklady extrémní. Je na polemiku, jestli si jako víkendovku pořizovat za 1,1M Subaru, nebo raději za 0,8M Toyobaru, nebo za 1,3M Boxster.
Octavia 4x4 je technický a technologický vrchol řady a za 950tisíc v podstatě i výbavový.
Je ale na polemiku, jestli si za 0,95M koupit Octavii "v plné palbě", nebo jít raději do Passatu, Superbu, MB GLK, nebo úplně ořezané A6.
Ale já samozřejmě chápu, že o to ti nešlo, chtěl sis jen kopnout do koncernu a plivnout na test, no něco jsi zapomněl, Ivánku - zmínit škrabku.
Ty zas dnes perlíš, technologický skvost, přitom je to tuctová voračka s nemastným, neslaným designem, problémovými motory TSI a co je skvostného na tom podvozku a haldexu? >:D
A ve výbavě to má prvky, co měli jinde v základu před 15ti lety!!! HAHAHA
vitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním a čidlem vlhkosti, dešťový senzor a osvětlení prostoru pro nohy vpředu a vzadu (+67.800,-) - to je masakr. Tak blbý zrcátko (k terým je ten senzor) a 4 žárovky na osvěltení prostoru nohou za 68 litrů.
Tak to nestojí ani na Cadillac, Lincoln nebo Jaguar.
A že na tyhle zančky se škoda může koukat co se týče luxusu a prémie hezky ze škarpy. No prostě totál předražený no. Stavitelný sedačky za 30, hehe. Taky dobrý vtip, bejt kožený s ventilací a masáží, budou za ně chtít kolik? 120?
Americký plečky bych sem radši ani netahal. Představa luxusu a prémie v Cadillacu nebo Lincolnu je imitace dřeva, displej jak z 90. let s hromadou tlačítek rozesetých podél něj a plasty čtvrté jakosti kam se podíváš. Vůbec zmínit slova "luxus" a "Lincoln" ve stejné větě je výsměch i tak nízké diskuzi, jako tady na auto.cz. Beru toho Jaguara.
Nejdřív se podívej na skutečnou prémii (Audi, BMW, Porsche, Mercedes, RR, Jaguar a některé další) a pak tu piš, co je předražené.
Ta hrůza kolem středového panelu stoprocentně není pravé dřevo (ale popravdě i kdyby bylo, tak po lakování vypadá spíše jako imitace, tak kde je ten smysl?) Mrkni se zde a zapřemýšlej: [odkaz]
K těm skutečně prémiovým značkám:
Audi A4 1.8TFSI Quattro (125kw) začíná na 905 tisících a to s ohyzdnými halogenovými světlomety a naprosto žádnou výbavou. Tady začíná prémie.
BMW 320xi stojí v základu (tedy bez xenonů, kůže, prakticky bez ničeho) 972 tisíc. Všichni jistě víme, jak prémiové vozy vypadají v základu.
Mercedes-C200 (zadokolka) je pak za 911 tisíc, také holobyt.
Tedy zatímco Octavia kolem milionu končí, prémie zde teprve začíná. Možná by nebylo od věci si uvědomit, že od roku 2002 také inflace dost posunula hodnotu měny směrem dolů a milion dnes opravdu u prodejce prémie stačí tak na dvouletý vůz a nebo naprosto entry model (A-class, A3, 1er apod.). Není to moc pěkné, ale je to tak.
Záleží jakou hrůzu myslíš. Třebav STS to bylo opravodvý dřevo, ačkoliv to tak nevypadá. Ono dřevo v BMW taky vždy nevypadá jako dřevo.
Za mega A4 s halogeny je dobrý úlet.Kdyby těm prachům aspon odpovídala výbava, spolehlivost a nějaká zajímavost a charakter vozu, takhle ej to naleštěný předražený prd. Za mega dostanu pomalu V8ku v plný palbě u konkurence. A o tom co je luxusní náhodou nerozhoduješ ty, ale taky jistá tradice, hodnoty, historie a kredit značky.
Baričku, zkus si projet ten konfigurátor a uvidíš, že to byl jen překlep, 68k za stmívací zrcátko opravdu ani simply clever nechce.
Za 67800,- je Traveller assistant, ten obsahuje podstatně víc věcí, to, cos vypsal je v paketu za 5300,-
Musel bys to toiž číst komplet celé a ne jen to, co se ti hodí:
"Traveller Assistant: čtení dopravních značek, Intelligent Light Assistant, Lane Assistant, navigační systém Columbus, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním a čidlem vlhkosti, dešťový senzor a osvětlení prostoru pro nohy vpředu a vzadu (+67.800,-)"
Motory TSi nejsou problémové. Problémový je jeden motor 1.4 TSI 118 kw s turbem a kompresorem. Toť vše. S 1.8TSI a 2.0TSI žádné známé globální problémy nejsou.
Je zcela pochopitelné, že má Octavia ve výbavě prvky, které měli jinde před 15 lety, není to přece prémie a ani tolik nestojí. Zkus si nakonfigurovat srovnatelnou Audi A4 1.8TSI nebo BMW 320i a pochopíš, že inflace už zase trochu posunula ceny a milion je dnes spíše začátek prémie, než její střed.
Podvozek možná není úplně nejlepší, ale špatný rozhodně také nebude. Je to nová moderní platforma, kterou bude VW používat i u svých modelů (a možná Audi), takže jí určitě věnoval dostatečnou pozornost.
Celé srovnání se Subaru kulhá na obě nohy hlavně proto, že se jedná o vozy zcela odlišného zaměření. Impreza je sportovní vůz, u kterého se nehledí na výbavu, kvalitu materiálů v interiéru, dennodenní použitelnost a tak podobně. Vysoké procento z prodaných vozů bude vypreparováno a přestavěno na závodní speciály. Netvrdím, že není WRX STi za ty peníze dobrá nabídka, ale srovnání s Octavií prostě není možné.
S oktávií totiž vlasntě nejde srovnat nic, víme. Když už se něco co je výrazně lepší najde, je to sedna - takže voziči vzduchu maj vždy pádný argument >:D
Netušil jsem, že ještě tady se po několika článcích objeví člověk, který bude nadávat na TSI i po generační obměně tohoto motoru... Ještě pořád ale můžeme klesnout k novinkám, kde pod článkem o Superbu lidé nadávají, že do toho zas Škodovka dá HTP a že to nepojede...
Já taky v žádným neseděl.A taky říkám design nic extra, interiér proti němcům vyloženě slabota. Ale věřím že to co dělá auto autem je špičkový.Tak jako i u jiných japonců.
Teď jsem zkoušel nakonfigurovat na stránkách Mazdy 6 a v kombíku s motorem 2.5 a automatem jsem se dostal na nějakých 830-850 tisíc. Teď do čeho jít. Já na to nemám je to jen můj vlhký sen si takhle vybrat.
Tiez by som bral radsej Mazdu6 (jeden z mala japoncov ktore sa mi fakt pacia). Ale ak je podmienkou 4x4, potom z tychto dvoch zostava len ta Octavia...
Ak sa nemylim, kedysi sa robila Mazda6 (este ta prva generacia) v kombiku aj ako verzia "MPS", a s pohonom 4x4. Skoda ze v tom Mazda nepokracovala...
Máš pravdu není to 4x4, ale ruku na srdce kdo to dnes potřebuje 4x4 v osobáku že. Vidím v tom spíše více nevýhod než nějaké výhody. Kvůli 14 dnům v roce to nemá pro většinu lidí smysl.
no to není úplně jen o 14 dnech v roce v zimě. On podvozek se 4x4 se chová úplně jinak než předohrabka nebo i zadohrabka, i na běžné vozovce, na štěrku nebo na mokru i podvozek se chová daleko jinak co se komfortu týče.
Nakonfigurovat? A jakou barvu z těch 6 sis vybral ;-)?
Pokud netrváš na čtyřkolce (kterou Mazda nenabízí), je u Škody nejlepší volbou RS. Pak je to do značné míry otázka preferencí. Chceš automat, 19" kola, kůži? Pokud ne, máš u Mazdy 3x smůlu. Pokud ano, musíš u Škody připlácet a z původních 650 se přiblížíš ceně té Mazdy. Pořád je tu velký rozdíl v dynamice ve prospěch Škodovky, ale Mazda má taky co nabídnout.
Dokud Octavia II či Golf měli víceprvek vzadu, byly v testech auta bez ní kritizována za její absenci. Když představili Octavii III a zjistilo se, že vzadu bude jen obyčejná torzka, Škoda ruku v ruce s novináři nás začali přesvědčovat, že rozdíl nikdo nepozná a že je vše snad ještě lepší než kdy dřív díky úspoře 3 kg na náparavě...
Nyní si tu čtu test Octavie s víceprvkem, a rázem je vše jinak a víceprvek vzadu je zčista jasna znatelně lepší než obyčejná verze >:-[]8-s8-s A ještě se tu přidává haldex, kdy rozdíl pozná úplně každý. Opravdu? Opravdu na suchém povrchu při běžné jízdě někdo postřehne rozdíl?
Jak kdo zapíská, tak se bude hodnotit... ;-\
A k bezpečnosti - hodnotit podle "laboratorních", předem připravených podmínek někde na polygonu u Vídně, podle toho chcete dělat závěry??
Je to škodovka ne. Takže sis hochu dovolil moc.Tento názor se trestá rozvinutím pavouka pod tebou, kde tě přesvědčí, že budeš i ze sna mumlat Brawo Octavia.
Placas blbosti. Torzku "chvalili" jenom v portugalsku, kde jezdili po vyzehlenych silnicich a spis nez komfort je zajimalo drzeni stopy. V jakemkoli dalsim testu ji kritizuji, naopak i v brzkych testech viceprvkovych verzi poukazuji na rozdil. Dokonce se zeptali nejakeho predstavitele skodovky, jestli udelaji neco s tvrdym podvozkem a on jim odpovedel, ze oktavka brzdi nejlepe ve tride, nebo neco takoveho, tak mu ironicky pogratulovali.
K tomu haldexu. Ctyrkolka by mela mit trochu jine tlumice a pruziny (nemam overene) a o vyhodach haldexu snad nemuze byt pochyb. Zkus se svizneji rozjet s predokolkou z vedlejsi, jesete kdyz tam bude nejaky prach, nebo kaminky a s dnesnimi tupymi elektrickymi plyny bud zahrabes, nebo zbytecne potrapis spojku.
"...Co se týká mechanického komfortu, ten překvapivě vůbec netrpí...",
"...V zatáčkách jdou naopak jakékoliv pochybnosti stranou. Na poměry kategorie rodinných aut je ovladatelnost příkladná..."
Pokud je ovladatelnost v zatáčkách bez víceprvku příkladná, tak víceprvek sotva může být lepší, zcela shodně i mechanický komfort.
Co je ale podstatné - že výše uvedené prostě neplatí. Mechanický komfort utrpěl a ovladatelnost v zatáčkách je prostě horší, torzka nikdy nezabezpeší stejný kontakt obou kol zadní nápravy s vozovkou.
Pokud k tomu přidáte tradičně „sportovně“ laděnou jednoduchou vlečenou nápravu, je výsledek bohužel patrný po několika málo kilometrech: na nerovnostech to v liftbacku nepříjemně duní, v kombi ne.
Nejvíc je to zřejmé v nízkých rychlostech, když se ve městě od zadních kol ozývají dunivé zvuky. Co se týká mechanického komfortu, ten překvapivě vůbec netrpí, ale nízkofrekvenční ozvěna tvoří akustickou kulisu všude mimo zcela hladký asfalt.
Většinu testu absolvovala Octavia s minimální zátěží a tím se projevil další neduh nového podvozku. Vlečená náprava se z konstrukční podstaty nevyrovná směrové stabilitě multilinku, zvlášť pokud je dimenzovaná pro převoz těžkého nákladu. Když se přidá nízká provozní hmotnost a lehký motor v přídi, výsledkem drobná směrová nestabilita. Vůz sice jede stále přímým směrem, svým chováním si ale říká o pevnější uchopení volantu.
Jen je potřeba počítat s uskakováním, pokud trefíte v zatáčce výmol. Největší slabinou popsaného spojení je horší komfort. Ve spojení se sedmnáctipalcovými koly klesl až za únosnou mez. Oktávka na dlažbě duní, na kanálech bouchá, na dálnici bubnuje – že tohle není ideál, pozná i laik. A nasel bych spoustu dalsich prikladu.
Seznam příplatkové výbavy dlouhý jak nákupní seznam od manželky, cena za ni převyšující reFreshnutého Rapida, zabalené do tuctového obalu od čokolády...
Je to zkrátka jako když do čokolády, která ani neležela vedle kakaových bobů, začnete sypat vše od hrozinek přes mandle... Výsledek je stále takový ... nečokoládový.
Vedle toho tu máme psychologický rozkol. Dát jeden meloun za Oktávu? Ok, je stříbrná, na hlínách, má to veškeré myslitelné koncern-vychytáv(w)ky. Tak si to dejme ještě jednou - Oktáva za mega.
Každého tak napadne seznam zaručeně lepších vozů, který je stejně dlouhý jak příplatková výbava této Oktávy. Který je stejně dlouhý jak nákupní seznam...
A pak tu máme ten klíčový rozhodující moment. Konfigurátor je na tuhle nálož připraven, ale jste vy připraveni na to oznámit manželce, že místo Rapida chcete pro sebe cosi co zní jako rozměr místnosti doplněné o 3 hloupá písmena a nějaké zbytečnosti?
Jestli vám tohle vše projde a přesto vás bankovní konto nesvrbí, pak tu zlstává poslední problém. Že bez toho Rapida možná po prvním svezení nebude vaše hezčí polovička, ale právě vy :-!
problém je někde jinde. Je to v tom, že se tady křečovitě snažíš o vtipné, zároveň kultivované příspěvky v mnohém podobné stylu nicku GTI.
Bohužel, jak už to bývá, když dva dělají totéž, není to vždy totéž. Tobě z toho vyleze výdycky nakonec takový ten, jak to říct...trapný paskvil :no:
Tomu jsem úplně neporozuměl, když se tu někdo klutivovaně projeví máš problém??? Snahu nevidím, nevidím ani důvod někoho napadat. K tomu, co Rohypnol napsal nemáš nic, kromě plkání?
za vlastní názor označuješ obecně vžité lži a urážku za každou cenu? No tobě se podobný styl možná líbí, mě ale ne. Chceš si hrát na noblesu? OK, zkus to. Na to je ale třeba mít jeden základní předpoklad - dostatečně vysoké IQ. A to mi zde bohužel jaksi chybí
Octavia v tejto konfigurácii predstavuje pre mňa spoločne s modelom RS možno paradoxne najlepšiu voľbu z modelovej rady. Za dané prostriedky sa priama konkurencia hľadá pomerne zložito. Automobily podobnej koncepcie, povedzme podobnej veľkosti (Octavia bude asi najviac kompaktná) sú drahšie o cca 5000 Eur. A tým myslím len mainstream. Síce cenníková cena 37 000 Eur je pomerne vysoká, ale dáva mi zmysel. S maximálnou možnou výbavou, pomerne výkonným motorom, automatickou prevodovkou a pohonom 4x4 mi to príde celkom adekvátne. K Octavii by som dodal tragické riešenie výplne dverí, absencia adaptívneho pruženia a vyšší aerodynamický hluk. Inak cena a auto je v poriadku. Všetko je len o prioritách a možnostiach. Ja som dal prednosť tzv. prémiovej striedmosti. Aj za tú som však zaplatil oveľa viac. Je to len o vlastnostiach, ktoré sú vyžadované a kompromisoch, ktoré sú akceptovateľné. Zmysel to má a za každú možnosť vybrať si ja dávam :yes: Na záver nezabúdajme, že ponuka vždy reflektuje dopyt.
testovaná konfigurace za rovný milion, kde se již pohybují všechny neprémiové sedany o segment výš a ty prémiové tam někde začínají je opravdu bez komentáře, na druhou stranu, bude zrovna tento kus lákavou nabídkou, jako zánovní referenčka... :yes:
Jsou hranice, které by se neměly překračovat a ty jsi jednu nyní překročil velmi velmi velmi těžce. V bulvárním plátku na seznamu.cz jsou 3 věty plné teorií a ty z toho uděláš závěr naprosto nelogický a dehonestující tragédii, která se tam stala. Taky bych zde mohl dát odkaz na nehodu, kde v novém Superbu zemřelo dítě při čelní srážce s letitým Espacem, ale na rozdíl od tebe mám najěaké zásady. Zvedá se mi z tebe žaludek. :no::no::no:
Že to bude opět ať žije benzín, tak auta na naftu pomalu končí ( nová Fabia III jen 1.4TDI :no: ), jestli se s námi chcete hádat, činíte tak zbytečně :-!
PS.- Diesel na hodnoty vyžadované Euro 6 jen velmi těžko :'-(
"Je mnohem levnější splnit požadavky Euro 6 s benzinem než s dieselem," To znamená, že by se hlavně malé automobily a nižší střední třída, kam v posledních letech v Evropě diesely masivně pronikaly, mohly začít vracet zpět k benzinovým motorům :-!:yes:
Benzinové motory prožívají také díky snižování jejich objemu ve spojení s turbodmychadly, čímž se daří snižovat jejich spotřebu a zvyšovat výkon.
Čísla, čísla, čísla ... Alebo veľká záplava veľkých čísiel
Chcel by som sa spýtať ako bola vypočítaná tá cena. Len tak z nudy som vytiahol kalkulačku a vyšlo mi 964 300 Kč a nie 947 800 (elegance 700 900 Kč + vami vypísaná extra výbava). A ešte mi k tej príplatkovej výbave chýba:
+ 5 000 Kč za strieborný strešný nosič
+ 4 700 Kč za Sunset
+ 13 900 alebo 19 900 Kč za metalízu spolu: 23 600 - 29 600 Kč
(podľa fotiek to všetko má alebo sa mýlim ? Tak aj to malo byť spočítané.)
A ruku na srdce, neviem si predstaviť že by takto vybavené auto pustil predajca do sveta bez alarmu (+ 6 300 Kč) a predĺženej záruky (+ 5 700 až 17 700 Kč)
Tak koľko mi vyšlo: 964 300 + 23 600 až 29 600 (nosič, sunset, metalíza) + 12 000 až 24 000 (za alarm a záruku) = 999 900 Kč až 1 017 900 Kč.
Hmmm .....
Navyše pchať elektrické sedadlá, Canton audio, látku/kožu, výhrev zadných sedačiek, sklápatelné zrkadlá a iné veci do elegance je nezmysel, L&K to má v základe, navyše má adaptívny tempomat, zadné airbagy, elektrické 5. dvere, 18" disky, za traveller assist cenu "len" 55 000 (namiesto 68) a nižšie príplatky za iné doplnky.
Len tak zbežne podľa konfigurátora: L&K (1.8 TSI combi 4x4 DSG) s rovnakou ako auto v teste, dokonca s bohatšou výbavou: 921 000 Kč.
;-)
PS: redakcia, opravte si tech. údaje dole v tabuľke, svieti tam 250 Nm namiesto 280 Nm.
Re: Čísla, čísla, čísla ... Alebo veľká záplava veľkých čísi
EDIT:
výbava L&K (s neporovnatelnou základ. výbavou a s rovnakými príplatkami ako v teste) stojí 951 000 Kč, nie 921, preklikol som sa, však o 2.00 v noci ... :-) Ani neviem odkedy je L&K v aktuálnej okte v ponuke, len som otvoril škodovácke stránky a konfigurátor.
Mne sa O III páči, budúce auto budem vyberať za cca 2 roky ale už teraz pozerám a porovnávam. Kombi, cca 4,5 metra, benzín, pomaly si obzerám golf, octáviu, leon, všetky 1.4 tsi 103 kw, resp. 110 kw ďalej auris 1.6 a hjundééé i30 1.6 99 kw (ceed sa mi moc nepáči)
Re: Čísla, čísla, čísla ... Alebo veľká záplava veľkých čísi
Zabudol som na astru 1.4 103 kw, hoci trochu viac dlhá (470 cm - to nevadí) cenovo ok. Kombíková 308, čerstvá novinka, ma zatial vobec nebere. Uvidíme v budúcnosti. Ak by som kupoval hneď teraz tak: 1. auris, 2. golf, 3. leon alebo astra. :-!
Re: Čísla, čísla, čísla ... Alebo veľká záplava veľkých čísi
Jo Leon je dynamičtější než třeba Oktávka ale pro běžnou jízdu to je myslim trochu jedno. Já bych jako optimum viděl trochu připlatit a jít do Aurisu HSD 100 kW. Malá spotřeba slušnej výkon i pružnost. Tady ne moc rozšířená ale podle mě zajímavá volba
Re: Čísla, čísla, čísla ... Alebo veľká záplava veľkých čísi
To odvádíš diskusi jinam, Octavia a Leon s 1.4TSI jsou na tom dost stejně, ale Auris s 1.6 nestíhá ani 1.2TSI. HSD mi papírově smysl nedává, ale bez osobní zkušenosti nechci hodnotit.
Re: Čísla, čísla, čísla ... Alebo veľká záplava veľkých čísi
Já hodnotit můžu, jelikož toho Aurise v kombíku s 1.6 mám. Je to prostě atmosféra, tady navíc seškrcena euro5-kou. Na papíře je všechno v pořádku, 132 koní, hmotnost něco přes 1300, ale v reálu je to spíš na takové klidné ježdění. Ve srovnání s corollou (r.v. 99, benzín 1.6, 81 kW, EU2), co jsem měl předtím, působí Auris víc unaveným dojmem, jakoby se vytratila lehkost. Ale třeba je to jenom tím, že u toho zrychlování tak neřve :-) jinak je to úžasně komfortní auto, k jeho naturelu se pohodový jízdní styl vysloveně hodí a ani mne nemrzí, že na šestce z 80km/h zrychluje pomaleji než pozvolna :-) a mimo město se s ním dá jezdit za 5 na 100.
Re: Čísla, čísla, čísla ... Alebo veľká záplava veľkých čísi
Ten jsem vyzkoušel u prodejce taky. Osobně hybridní technologii fandím, ale z jízdy jsem nijak urvanej nebyl, asi jsem moc koukal na displeje a sledoval, v jakém režimu zrovna jedu, jestli naskočil i spalovací motor (ten se mimochodem zapojuje do "spolupráce" zcela neznatelně) a pod. Je to taková hračička, soudit po těch pár km nechci, ale jsem spíš rád, že jsem koupil obyč benzín (jinak řečeno, jízda to nebyla taková, aby mne teď mrzelo, že jsem si těch asi 100 tis nepřiplatil :-) ).
kdyby měl nepodplacený odborník reagovat na všechny lži v článku, byl by to ještě obsáhlejší elaborát než chvála škodivky. Už jen: "Změnilo se dokonce i působení maximálního výkonu 132 kW. Zde s rozmezím 4500 až 6200 min-1 kraluje naše testovaná verze." Jak se to myslí, to jako, že výkon 132 kW je v rozmezí 4.500 - 6.200?. Stařičký motor by vylepšen (viz článek). V technických údajů má ale stejný výkon jak historický, tak super výborný nový škodimotor! Ošizená zadní náprava je lepší, než víceprvkové konkurence. Neskutečnou spotřebu hranatého auta s historickým motorem není třeba komentovat, protože ten, kdo dá za tuto škodivku 1M, spotřebu 9l už nějak snese.
Ty sis eště nevšim že lidi co lžou mluvěj pěkně, přesvědčivě, skoro je radost to poslouchat a pravda často zní skoro divně, nepravděpodbně, prostě nic moc? >:-[]
Obecně si většina z nich nehraje na střední třídu, nestojí k milionu a hlavně nemá obří zadní převis kterej tu kvalitní zadní nápravu fakt potřebuje, i když některý redaktoři zarytě tvrděj že ne >:-[]
Z toho co tu pišeš je mi jasne že by si dal přednost i trabantu před zřejmě čimkoliv z MB.
Ale to Škodovce muže byt docela jedno vzhledem k tomu jak ma stoupajici prodeje.
Koukám že analytický myšlení asi nebude tvoje silná stránka ;-)
Mladá Boleslav mě fakt narozdíl třeba vod Mercedes Benz moc netáhne. Slušná je asi Okta RS. Tyčky vpředu na podporu kapoty a tyče vzadu místo pořádný nápravy mě táhnou asi jako ten Trabant, vo tom žádná >:-[]
U benzínu potřebu nezávislýho topení nemám a parkovat snad už jakž takž umim :-)
Co mě zajímá je že Insignie je proti Oktě přece jen víc auto a 184 kW je taky vo fous víc než 132 >:-[]
No pak ale můžeš nezávislé topení i automatické parkování z výbavy Octavie škrtnout a dostaneš se na nižší cenu... prostě je potřeba srovnávat srovnatelné, a ne Octavii se všemi extras proti Insignii v základu.
Tahle 1.8 víceprvek má, stejně jako všechny 4x4...
Vim že ho má, ale i tak je Insignie podle mě víc auto. Ne že by zrovna Insignie byl typickej soupeř Okty, ale ten mírnej přípatek mi přijde něco jako supervýhodnej. Ale jak sem řek, každýmu jeho nebe. Okta mi přijde zajímavá s benzínem RS, jinak konkurenční vozy střední ať Insignii nebo třeba Mazdu 6 považuju za jasně zajímavější
Mazda 6 bývala můj favorit číslo jedna, ale ta výhodnost v reálu není až taková. Já totiž nechci kůži ani automat ani 19", takže v benzínu zbývá fakticky jen základní 2.0G 107kW.. a to není žádná sláva.
Nafta je papírově lepší, ale jsou na ni menší slevy... cenový odstup od obdobně vybavené Octavie RS TDI nemá daleko do 100.000 jestli si dobře pamatuju. A že by Mazda nějak zásadně bodovala interiérem nebo třeba infotainmentem se taky říct nedá. Já osobně v tom prostě ten rozdíl třídy nevidím, respektive ne ve věcech kterých si všímám.
No máš trochu specifický "nepřání" ale proč ne :-)
Zrovna mě by se jedna z posledních atmosfér vůbec, novej Skyactiv 2.5 141 kW docela libila. Mimochodem proč ne kůži?
To mě právě docela taky... 2.0G je takovej základ, 2.5G by mohla bejt už i trošku pro radost. Jenže bohužel - jen automat a jen Revolution, tím se to prodražuje.
Kůže - více se smeká, více se ohřívá, bez ventilace trošku zapařuje... ne že by se to nedalo, ale i bez příplatku se kloním spíš k látce.
Tohle je komplexně konfigurované rodinné auto, kterému k dokonalosti chybí jen adaptivní tlumiče a větší nádrž. Konkurence na toto odpověď nemá ve většině případů ani o třídu výše. Pokud někoho uráží jednoduchá vzpěra kapoty nebo třeba plasty v interiéru, budiž... každý má jiné preference.
A co se ceny týče... jasně, i bez zbytečností je to nějakých 750 (před slevou). Z mého pohledu potenciálního zákazníka je to v pořádku.
Z hlediska přeplacených zaměstnanců škodivky a "sponzorovaných" redaktorů www.auto.cz není co dodat. Jak k tomu ale příjdou ti ostatní? Co, když budou zvídaví a zjistí, že si koupili zastaralou technologii, nejlevnější elektroniku navrženou a vyráběnou v Číně, výběhový motor s velkou žízní a design "jako by ho kreslilo dítě podle pravídka" (chvála z www,auto.cz)?
Člověče nějak nevim jak si vydedukoval že mi Emelův vkus dělá vrásky na čele >:-[]
Ale jak se hravě dostane z 965 na 750 t. to bych slyšet chtěl. To je fakt :-)
Základ bych viděl takhle:
1.8TSI 4x4 Elegance + paket Dynamic (5.600 - lepší sedačky, nějaké drobnosti) + Elegance Plus (16.500 - senzory, 17", vyhřívané sklo a nějaké další drobnosti) + bixenony (30.500 s povinnými senzory) + kožený paket s multifunkčním volantem (6.500 s povinným bluetooth). To jsme na 760.000... a asi by to chtělo ještě navi za 17.000, takže řekněme 777.000.
Tak já konfiguruju obráceně, ne škrtáním... ale porovnáním bys měl dospět i k tomu, co jsem vlastně škrtnul - Traveller assistant, automatické parkování, rozpoznávání únavy řidiče, elektricky nastavitelné sedačky, chrompaket, kožené sedačky, corner mlhovky, vyhřívané zadní sedačky, canton soundsystem, zásuvka na 230V, nezávislé topení.
To rozpoznávání únavy řidiče neni úplně vod věci. Nevim teda jak funguje v Oktě, ale pro někoho kdo vobčas jezdí delší trasy to je docela dobrá vymyšlenost. Teda dá se taky říct že to je *** votravnej, ale jinak to smysl fakt má :-)
Muze mi nekdo vysvetlit, proc do benzinove ctyrkolky nenabizeji manual? Kdyz uz tedy chteji omezovat vyber, tak snad automat bych dal jako zaklad k nafte a benzin nechal pekne manualni...
...HMMM....NEVZHLEDNÁ , HRANATÁ A HNUSNÁ HROMADA ŠROTU PLECHU A ŽELEZA , BÍDNÁ TECHNIKA I DESING.....ZA NEKŘESŤANSKÉ PENÍZE - PŘESNĚ NASMĚROVANÁ A PŘIPRAVENÁ PRO ČESKÉ NACIONALISTICKÉ UBOŽÁKY - KTEŘÍ ASI V JINÉ ZNAČCE ANI NESEDĚLI A MYSLÍ SI ŽE SE ŠKODOVKOU TO VYHRAJÍ............VIVA.....AŤ ŽIJE LIDSKÁ NEOMEZENÁ BLBOST - PODPOŘENÁ KVALITNÍ MEDIÁLNÍ KAMPANÍ