Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Škoda Yeti 1,4 TSI (90 kW) – Švihák lázeňský

Dobře vypadá, je kultivovaný a ke korzování po lázeňské kolonádě má všechny předpoklady. Jenže v lázních bývá obvykle trochu draho.
Zpět na článek
4. 11. 2011 09:13
4. 11. 2011 09:49
4. 11. 2011 09:59
4. 11. 2011 10:51
4. 11. 2011 23:56
5. 11. 2011 00:31
5. 11. 2011 01:02
5. 11. 2011 01:27
5. 11. 2011 20:20
4. 11. 2011 12:12
4. 11. 2011 14:18
4. 11. 2011 16:25
4. 11. 2011 17:20
5. 11. 2011 00:32
7. 11. 2011 00:01
7. 11. 2011 00:24
4. 11. 2011 16:10
4. 11. 2011 16:16
4. 11. 2011 17:44
4. 11. 2011 18:06
4. 11. 2011 19:00
4. 11. 2011 21:59
5. 11. 2011 00:33
5. 11. 2011 23:21
5. 11. 2011 23:46
5. 11. 2011 17:41
4. 11. 2011 22:23
5. 11. 2011 23:47
6. 11. 2011 00:06
6. 11. 2011 12:51
6. 11. 2011 14:25
6. 11. 2011 12:49
4. 11. 2011 10:13
4. 11. 2011 10:53
4. 11. 2011 19:57
5. 11. 2011 13:11
6. 11. 2011 13:52
4. 11. 2011 10:55
5. 11. 2011 23:24
5. 11. 2011 23:48
4. 11. 2011 12:00
4. 11. 2011 12:22
4. 11. 2011 16:29
4. 11. 2011 13:41
5. 11. 2011 14:32
5. 11. 2011 17:51
4. 11. 2011 19:16
4. 11. 2011 18:08
4. 11. 2011 13:48
4. 11. 2011 13:50
4. 11. 2011 16:33
4. 11. 2011 19:16
4. 11. 2011 20:02
4. 11. 2011 11:30
6. 11. 2011 17:05
5. 11. 2011 13:13
5. 11. 2011 19:00
4. 11. 2011 18:37
4. 11. 2011 19:19
5. 11. 2011 14:03
6. 11. 2011 12:41
6. 11. 2011 21:19
6. 11. 2011 22:34
Avatar - Ada je zase tady
4. 11. 2011 09:13
Do auta patří diesel!
Zejména do takového auta, jako je Yeti! Odlišně lakovaná střecha nic pozitivního nepřináší, zato žravý bendzínový motor je pro takové jinak pěkné auto hotovým neštěstím. :no:
Co tam dělají ty kelímky okolo přístrojů? :no: Čísla vzhůru nohama na tachometru a otáčkoněru? :no: Proč nelze po sklopení zadních sedadel využít rpvnou ložnou plochu? :no: Ještě, že vypadá slušně ten vnější vzhed :yes:
Rozbalit vlákno
23
Avatar - superkutil
4. 11. 2011 09:26
Re: Do auta patří diesel!
Souhlas, není nad zátah velkoobjemového dieselu ve 1200ot. Ty maloobjemový chcípáky, co do 1500ot vůbec netáhnou, to je humus. Sice to má laboratorně malou spotřebu, ale v praxi to žere jak šílený!
4. 11. 2011 09:43
Re: Do auta patří diesel!
A co ten zátah mezi 3000 - 7000............................ u benzínu...... >:-[] a co teprve ten zvuk...ale dost dost...už Vás nebudu týrat :-)
4. 11. 2011 11:49
Re: Do auta patří diesel!
S Ádou je to marný ;-)
4. 11. 2011 09:39
Re: Do auta patří diesel!
Odlišně lakovaná střecha přináší asi tolik jako naftový motor pro takové auto...tedy pro naprostou většinu lidí naprostý nesmysl, pak jsou bazary plné naftových škodovek s nájezdem 40 - 70 tis....což sou právě kilometry při kterých se začne naftový motor v takovém voze obvykle vyplácet...takže naprostý nersmysl si za takový motor připlácet oproti benzínovému...jen v naší zemi si to mnoho lidí neumí spočítat....pak se ještě navíc diví že jim jejich usporná nafta i bere 10-12 litrů nafty než se zahřeje...tedy nějakých 10-15-20 km..což je právě vzdálenost, kterou většina lidí právě tak ujede při cestě do práce...
Prostě naprostý nesmysl....ale že takový názor budu číst i zde.... 8-s
4. 11. 2011 09:56
Re: Do auta patří diesel!
Kde jste na toto přišel? Rano jste se zbudil a hned s prominutím vybli.l takový blud ... 10-12 litru nez se zahreje??? Ano toto je pravda pokud jezdíte do prace Zetorem ..... 10-20km než se zahřeje? Zase mate pravdu, ale pokud je venku -50 C. Teď kolem 0 C jsou me dva diesely 1.3 JTD a 3.0 TDI zahřate po 4-5km ...
Paradoxně se 1.8 Mivec zahřeje na provozní teplotu až kolem 8km
4. 11. 2011 16:46
Re: Do auta patří diesel!
To jsou zkušenosti majitelů Pasatů TDI, nikoliv mé a co se zahřátí týká, to že Vám ručička teplot oleje ukazuje nznamená, že je motor prohřátý...a zvláště naftový. A na Vaše urážky tu nikdo není zvědavý, pokud máte malý.... sebevědomí a takto si ho potřebujete zvětšovat...tak jste ubožák vy
4. 11. 2011 23:47
Re: Do auta patří diesel!
skusenost s 1.3 multijet je taka ze pri nule vonku sa zohreje tak pri 15-20 km. Dovtedy pouzivam winter paket v podobe rukavic aby mi neprimrzli ruky na volant. Pokial sa ide len po meste, tak sa zahratia motora v zime nedockam
Avatar - petrumr
5. 11. 2011 17:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - 4hill
4. 11. 2011 10:37
Re: Do auta patří diesel!
Naprostý nesmysl..to jo..a ne jeden.Ovšem pouze ve vašem příspěvku.. :no:
5. 11. 2011 10:36
Re: Do auta patří diesel!
"pak se ještě navíc diví že jim jejich usporná nafta i bere 10-12 litrů nafty než se zahřeje...tedy nějakých 10-15-20 km"

Stěžuješ si na nesmysly a sám je tady píšeš.
Avatar - sansk8
4. 11. 2011 11:40
Re: Do auta patří diesel!
Jenom poupravím, že ty kelímky a čísla to je věc názoru. Kelímky s číslama mám v Superbu a opravdu to nijak neomezuje či neruší. Co se týče těch zadních sedadel, tak pro Áďu doplním - Yeti má stejně jako Roomster Varioflex , tudíž připomínky ke sklápění sedadel a rovné ploše jsou naprosto milné.
Avatar - white label
4. 11. 2011 21:01
Re: Do auta patří diesel!
Nečekaný Adův příspěvek, kdes přišel ma ten "bendzín", dzín dzín dzín...něauuuu! >:D
4. 11. 2011 23:50
Re: Do auta patří diesel!
si sa zlakol ze nas prekvapi >:-[]
Avatar - white label
5. 11. 2011 09:55
Re: Do auta patří diesel!
I ten "bendzín" je u něho nečekaně velká změna... ;-)
Avatar - petrumr
5. 11. 2011 17:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
5. 11. 2011 22:05
Re: Do auta patří diesel!
Aha, pane inženýre... takže tmavá se tam "logicky" dává naopak proto, aby tam bylo větší horko... >:-[]
Avatar - Ronault.
5. 11. 2011 22:16
Re: Do auta patří diesel!
V tom je ta konfigurovatelnou VW, buď si objednáš auto bez klimatizace a k tomu bílou střechu nebo auto bez topení a k tomu černou střechu. A jak znám tvé auta, tak ty jsi šetřil na topení >:D >:D
Avatar - Pepa_007
6. 11. 2011 07:52
Re: Do auta patří diesel!
Ale kolegové. Nafta patří do kamen a do traktoru.
Z naftovych motoru mame zasmrdene ulice karcinogenimi naftovými exhalacemi.

Nafta se nevyplatí v autě. Jsou drahe porizovaci naklady a provoz. O malo nizsi spotreba to nevykompenzuje.

[odkaz]
Avatar - white label
6. 11. 2011 10:08
Re: Do auta patří diesel!
Vida, "šťastný Petr" alias Ada naruby. Hoši, vy dva si jistě budete rozumět k nekonečně černobílé diskusi jistě nikoho dalšího nepotřebujete... >:-[]
28. 3. 2012 20:25
Re: Do auta patří diesel!
Ano přesně tak :yes: Petr07 :yes:
Svinstvo patří diesel!
Avatar - JDM
7. 11. 2011 15:23
Re: Do auta patří diesel!
V jednom nejmenováném časopise dlouhodobě testovaly yetiho TDI 80kw verzi jejich spotřeba byla okolo 7 litrů, při výletu s rodinou a rakví na steřeše to bylo 10 litrů. Známí si nedávno koupil yetiho 125kw za 650 tis bez DPH s 10 tis km. jezdí každej den do práce 15km a říká že jezdí za 7 litrů.Když mu řeknu že s takovou spotřebou bude jezdit i s 1.4 TSI řekne že to nemá žádnej krouťák. Za ty prachy by měl tuhle funglovku a jezdil by za stejný peníze , komfortněji,plynule,a hlavně ušetřil by velký peníze při koupi. Hold 100nm za příplatek 100tis Kč je pro milovníky dieselu asi přehlédnutelný faktor. Podle mě je tohle auto na to aby si o víkendu naložil rodinu a vyrazil na chatu do krkonoš ať v létě nebo v zimě a jestli si sebou vezeš 100nm navíc asi nerozhoduje. Dojedou tam oba yeťáci stejně za stejnou cenu jen diesel stál o 100 tis víc.
Avatar - Ronault.
7. 11. 2011 15:43
Re: Do auta patří diesel!
Mohl bys zapracovat na tom I / Y, je to děs.
Avatar - JDM
7. 11. 2011 16:14
Re: Do auta patří diesel!
omlouvám se pane profesore
4. 11. 2011 09:13
Spotreba
Na 225 kolech pod krabici nevim nevim. S normalni nohou to vidim spis na 9 litru. Ale coz, benzin ma dost jinych prednosti :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
4. 11. 2011 09:19
Re: Spotreba
Proč, když 1,2TSI to kolem té sedmičky s normální nohou zvládá?
Avatar - superkutil
4. 11. 2011 09:23
Málo místa pro pravou nohu a ostrá hrana na lýtku.
To je problém většiny aut, nevím kdo dělal ergonomii, ale středový panel je zbytečně široký a hrana o kterou se opírá pravá noha je tvrdá a ostrá. Známý se u některých aut do tohoto místa lepí neoprenovou podložku. Nejel jsme v Superbu, ale ostatní Škodovky mají hrozně málo místa pro řidiče. Mám Fiestu a Mondeo a v obou autech je na nohy i tělo místa dost.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
4. 11. 2011 09:44
Re: Málo místa pro pravou nohu a ostrá hrana na lýtku.
Já zase nechápu tuto výtku. Měřím 185 cm a u žádnýho auta, ani u Yetiho jsem neměl problém... Přijde mi, že nemají co napsat, tak aspoň něco ;-\
4. 11. 2011 10:29
Re: Málo místa pro pravou nohu a ostrá hrana na lýtku.
Podle mého je to tím, že každý je v autě zvyklý sedět trochu jinak. Já třeba ten problém s pravou nohou taky nemám v žádném autě, ani ve Škodovkách, ale znám spoustu i menších lidí, kteří na Fabii a spol. kvůli tomu nadávají...
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
4. 11. 2011 10:36
Re: Málo místa pro pravou nohu a ostrá hrana na lýtku.
Ono taky spousta lidí sedí v autech vyloženě blbě... Když občas vidím některý ty formulový ležáky, tak se mi protáčí panenky.
4. 11. 2011 11:59
Re: Málo místa pro pravou nohu a ostrá hrana na lýtku.
Měřím jako ty - cca 187 a já ten problém v některých škodovkách mám. Pro úplnost - sedím normálně, žádný ležák. V jiných autech, která jsem řídil, tento problém nenastal. Až na Chevy Cruze, kde jsem si pravou nohou nechtěně reguloval topení.

Tyto ergonomické nedostatky jsou pro mě vážným důvodem, proč konkrétní vůz nekoupit. Autu odpustím hodně, ale pokud mě omezuje v posezu, je neakceptovatelné. Předpokládám, že každý, kdo jezdí delší štreky, mě naprosto chápe.
4. 11. 2011 14:16
Re: Málo místa pro pravou nohu a ostrá hrana na lýtku.
Chapu a plne s tebou souhlasim, posez je v aute jedno z nejdulezitejsich, pokud to tedy neni nakupni taska na max. 3km denne ;-)
4. 11. 2011 12:01
Re: Málo místa pro pravou nohu a ostrá hrana na lýtku.
Ne většiny aut, ale většiny Škodovek a některých VW. Bohužel.
Avatar - Bristol
4. 11. 2011 13:04
Re: Málo místa pro pravou nohu a ostrá hrana na lýtku.
já tedy nevím...běžně v práci jezdím octávii II a měřím něco nad 180 cm a nemám problém s posazem a nikde nic netlačí...stačí si trochu pohrát s nastavením sedačky a volantu a člověk si vždy nějakou pozici která vyhovuje najde... :yes:
Avatar - positivemind
5. 11. 2011 01:14
Re: Málo místa pro pravou nohu a ostrá hrana na lýtku.
U 407 se mi stávalo, že když jsem měl opřenou nohu a topení jelo naplno, nemohl jsem ji tam ani chvíli udržet. Výdech je tam tak nešikovně umístěný, že to bylo až k pláči.
Avatar - Ronault.
4. 11. 2011 09:49
GolYeti
Jak tak čtu ten test a vzpomínám na poslední jízdu Golfem VI s totožným motorem, tak marně přemýšlím nad tím, co by mě mělo nutit nebo nabádat k tomu, abych dal přednost Yetimu 4x2 proti Golfu.
Prostornost?Golf je na tom stejně, ne-li lépe.
Spotřebu má se stejným motorem Golf o dost lepší, není se co divit. Ve 130 km/h si vezme kolem 7 l/100 km, dlouhodobě podobně.
Subjektivně mám pocit, že středový panel netlačí tolik do kolene.
A hlavně hluk od kol je lépe utlumen, resp. ve 130 km/h jde kola "výrazněji" slyšet jen na zimních gumách.
Možná na to jdu příliš racionálním pohledem a často prostě platí "když ji miluješ, není co řešit"

Jeeště dodám, že při pohledu na Yetiho z boku mě zaráží obrovké "výřezy" v blatnících pro kola. Auto má 17" kola, což není málo a přesto vypadají jako malinká kolečka, podobně jako by si někdo na Fabii 2 dal 13" kola.
Je to samozřejmě výsledek snah designerů o pocit co nejmenší hmoty, ale nemůžu říct, že by se mě to líbilo. :-|
Rozbalit vlákno
74
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
4. 11. 2011 09:54
Re: GolYeti
WTF, co to je za úvahu? Pochybuju, že se někdo bude zaobírat finálním výběre typu Golf vs. Yeti. Každý auto směřuje na úplně jinou cílovou skupinu, tak by se dalo uvažovat při porovnání třeba s Tiguanem...

Výřezy v blatnících působí u auta typu Yeti naprosto přirozeně a mě se naopak velice líbí.
Avatar - Ronault.
4. 11. 2011 09:59
Re: GolYeti
VWene, bez 4x4 má Yeti podobnou prostornost, má stejný motor, převodobku, jen jinou cenovku. Nevidím důvod z čistě racionálního pohledu value for money mezi těmi auto neporovnávat.

Ta malá kolečka rozhodně přirozeně nepřipadají, natož jestli to jsou 17".
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
4. 11. 2011 10:14
Re: GolYeti
Vidíš to, a moje rodiče v důchodovém věku by si těžko dokázali představit, že se budou skládat do Golfa, když mohou pohodlně nastupovat do Yetiho (sám mám taky vyšší auto a na pohodlný nástup se zvyká opravdu rychle). Další věc je variabilita vnitřního prostoru, možnost zvětšit kufr posunem sedaček na hodnotu kolem 500l (nevím to přesně), všechny zadní sedadla se dají vyndat... Prostě jiná třída pro jiné zákazníky, ne?
Avatar - Ronault.
4. 11. 2011 10:51
Re: GolYeti
Nastupování je fajn, to nepochybně, nicméně Golf na tom není až tak špatně, rozhodně se do něj nemusíš skládat, to už je přeháňka. A to nastupování je vykoupené až o 2 litry větší spotřebou, což není rozhodně málo.
Většího kufru, když jej nutně potřebuješ, dosáhneš verzi Variant, případně variabilita není až tak hrozná, jak by se mohlo zdát.
4. 11. 2011 23:56
Re: GolYeti
s tym nastupovanim/vystupovanim nemas pravdu, Kazdemu vyhovuje nieco ine. Ja som sa po dlhej dobe musel "nalozit" do hb nizsiej strednej a to boli fakt muky. O vystupovani ani nehovorim. Ak si na vyssi posed zvyknuty potom je celkom problem nastupit do niecoho kde skoro lezis >:D
Avatar - Ronault.
5. 11. 2011 00:31
Re: GolYeti
Místo toho, abys byl vděčný, že tě jednou za rok svezou autem a nemusíš jet z práce autobusem, tu budeš brblat a stěžovat si. Takové pasažéry mám nejradši. 8-s >:D
5. 11. 2011 01:02
Re: GolYeti
>:D :yes: smola, ale vacsinou musim sediet za volantom :*) . Musim na sebe viac popracovat
Avatar - Ronault.
5. 11. 2011 01:27
Re: GolYeti
Tak tak, makej na sobě, piluj jazyky a jednou budeš rád, že se můžeš sehnout při usedání na zadní sedadlo S-classe ;-) nebo S-anitky >:D
5. 11. 2011 20:20
Re: GolYeti
snad to bude zadne sedadlo niecoho vyssieho, mne sa nizkym posedom nezavdacis >:-[] >:-[]
4. 11. 2011 12:12
Re: GolYeti
Já jsem třeba vybíral mezi vyššími vozy a klasickými kombíky. Mezi klady jsi neuvedl ještě vyšší posaz za volantem, čili v koloně vidíš přes střechy klasicky vysokých vozů. Nevýhody - vyšší spotřeba (odpor vzduchu), horší jízdní vlastnosti (vyšší těžiště), zvýšená citlivost na boční vítr. 500l kufr mám ve svém kombíku C segmentu, aniž bych cokoli posouval.

Takže souhlas s Ronaultem - takové rozhodování je, dle mého, docela typické.
4. 11. 2011 14:18
Re: GolYeti
Ano my ted meli rozhodovani to stejne a otec jiz ma kaskaje...
4. 11. 2011 16:25
Re: GolYeti
Skvělá volba - výborné auto za super cenu.
4. 11. 2011 17:20
Re: GolYeti
uvidime za 3 roky, jen preci renaulti 2.0 dci...snad neco od japoncu v tom motoru bude ;-)
Avatar - Andromeda
5. 11. 2011 00:32
Re: GolYeti
V této generaci je ono Dci v pohodě. Minimálně stejně by se dalo pochybovat o naftových motorech odjinud a možná více oprávněně...Není to tak dlouho, co byl zmiňován hned po bavorském dvoulitru jako špičkový motor této kubatury. Rozvod je řetězem a ropu uměli spíše Frantíci, ač je v rodném listě této jednotky společně uveden Renault s Nissanem - alespoň v Renckovi nevím o nějakých problémech...Otázkou je konkrétní naladění a použití u jednotlivých značek.
7. 11. 2011 00:01
Re: GolYeti
Ok, budem jen radi kdyz poslape, jinak je to asi jediny motor, ktery v tom aute trochu jel...benzin 2.0 nic moc, to mne tedy hooodne zklamal, jsem zvykly na dost lepsi japonske benzin motory...
Avatar - Ronault.
7. 11. 2011 00:24
Re: GolYeti
Zvykej si, i Japonci díky emisím nejsou co bývali... :-|
Avatar - Ham.
4. 11. 2011 16:10
Re: GolYeti
Netvrdím, že je něco lepší nebo horší ale Yeti proti golfu nabízí o dost vyšší světlou výšku, pohodlnější nastupování i vystupování pro starší pány a o dost větší interiér, zvlášť když vyházíš zadní sedačky tak je objem tuším přes 1750 litrů na což nemá ani octa v kombajnu která je ale o dost delší a neohrabanější (Yeti má poloměr otáčení jako ten Golf).
Avatar - Ronault.
4. 11. 2011 16:16
Re: GolYeti
Jenže abys tu světlou výšku krom patníků řádně využil, tak by to chtělo 4x4 (celou dobu píši o 4x2), nastupování ani do toho Golfa není až tak tragické (žádné coupé se nekoná) aby vykoupilo o litr až dva vyšší spotřebu. Samozřejmě, najde své majitele, o tom žádná, kupující to dokazují. Ale kolik jich opravdu tohle dilema řešilo racionálně a kolik spíše jen "je to in" a jako bonus se do toho dobře nastupuje.
Mimochodem, možná by nebylo od věci spíše než Golfa použít Golfa plus nebo Tourana.
Avatar - Ham.
4. 11. 2011 17:44
Re: GolYeti
Také reaguji na 4x2, přední spojler na Golfu 6 (v podstatě u celého VW po modernizaci všech řad) je první věc kterou odrbeš a nemusíš do terénu, stačí obrubníček. Světlá výška Yetiho plus daleko větší nájezdové úhly = no problém. Co se týče spotřeby tak 2 litry je hodně velká kravina.
[odkaz]
[odkaz]

Jinak nastupování do Golfu je v rámci třídy OK a dokonce bych řekl, že je lepší než třeba do A4 nebo 3er (je o něco vyšší). Ale Yeti je ještě o dva levely jinde, když vezu máti nebo tchýni (75+) tak beru manželčina Tiguana protože když vezmu A6 tak mi to omlátí o hlavu (= maj blbý kecy), že se do toho blbě leze a ještě blbějš vylézá. A s narůstajícím věkem to musím potvrdit i osobně.
Avatar - Ronault.
4. 11. 2011 18:06
Re: GolYeti
Ten spritmonitor vypadá dost přesvědčivě. Pak je otázka, kde je chyba, jestli v testu nebo... ? U Gofu s tímto motorem vím, že spotřeba odpovídá, Yeti je mi záhadou. Z druhé strany až tak malý rozdíl při větší čelní ploše je taky zvláštní.

Nastupování do kompaktů je obecně příjemnější než do střední třídy, i do subkompaktů. Do Laguny se mi leze taky hůře než do 207 nebo i toho Golfu. Je to jak píšeš výškou.

Najíždění na patník, to už je otázka jiná. Mě se tohle ještě nikdá nepovedlo, což musím odklepat. Ale taky je to dáno dost rozumně tvarovanými nárazníky.

Další stránkou je ta hlučnost a třeba i jízdní vlastnosti, pak samozřejmě cena.

Ještě k tomu nastupování... nedělej ze sebe ještě důchodce, raději se schýbat dokud to jde, o to déle to půjde ;-)

Nahlodal jsi mě, ale taky jsem do této diskuze nešel s nekompromisním závěrem, to by člověk nemusel diskutovat.
Avatar - Ham.
4. 11. 2011 19:00
Re: GolYeti
No litr by to byl při trvalé jízdě řekněme 150-160, když vezmeš nějaký mix. okreska, dálnice, město tak jsou to desetinky, ona ta aerodynamika je horší ale není to autobus ani dodávka.
Co se týče hlučnosti tak není nad objektivní měření a ta mluví o tom, že Yeti je "hlučný" zcela průměrně na úrovni konkurence SUV, resp. lepší je jen BMW, MB, VW, ostatní jako Ford, Honda, Subaru, RR, Hudla atd. dělají uvnitř kravál větší.
[odkaz]
Samozřejmě je to o preferencích, jen se snažím ukázat, že vždy je něco za něco, např.
vyšší stavba=větší pohodlí ale větší spotřeba nicméně otázka nestojí tak, že pohodlí je 100x lepší a spotřeba 100 horší, rozdíly jsou malé, ale jsou a je na každém aby si vybral.
A myslím, že se hodně mýlí ti, co SUV považují za nějaké honiče ega, určitě lze získat větší prestiž koupí třeba supersportu nebo i lux. třídy (A8, R8) než koupí Q7 (ta je mimochodem asi nejošklivější SUV na trhu) a přesto SUV lidé kupují, vysvětlení je jediné, pohodlí je jim přednější než krouhání zatáček o 20 km/h rychleji. Takže ten kdo si chce skutečně pohonit ego půjde spíš do té R8 (analogicky v nižších třídách třeba do šíra místo do tigiho, do octy RS místo do Yetiho etc.).
Avatar - white label
4. 11. 2011 21:11
Re: GolYeti
Že stačí u G6 "obrubníček"? Tak s tím rozhodně nesouhlasím, a to ani u GTI, už od páté generace s výškou předního nárazníku nemá Golf větší problém, třeba u Golfu III byl podstatně nižší, a to jsem měl jen GTéčko.
Samozřejmě, že srovnávat zrovna tohle s SUV je marné.
Avatar - Ham.
4. 11. 2011 21:59
Re: GolYeti
Ano, stačí obrubníček, silnice skloněná ke kraji, kolmé parkování a snaha uklidit auto kolama k obrubníku. V rámci třídy to není problém a předkus spojlerů se mi líbí na všech autech včetně Golfu, ale pozor si člověk dávat musí, stačí na jedné straně u obrubníku třeba trochu propadlý kanál a neštěstí je hotové. Šikovný řidič si samozřejmě pomůže parkováním ***kou k obrubníku protože zadní úhel je možná i víc než dvonásobný než přední ale to pomůže jen u HB.
[odkaz]
Dcera parkuje skoro výhradně v pražských ulicích a na golfu 6 má spodek spojleru po roce provozu dobře "jetý" což jsem zjistil když jsem se jí snažil zpět nasadit rámeček s mlhovkou který "povyskočil" když spojler dostal nějakou lekci o zem. S Yetim je toto samozřejmě zcela legrační diskuze. V Praze je nespočet míst kde toto nebezpečí hrozí.
Avatar - white label
5. 11. 2011 09:02
Re: GolYeti
Tak parkování v Praze je problém pro každé auto, Yeti je na tom se spodkem logicky líp, ale třeba boky ti ostatní obouchájí úplně stejně. To není ani tak o autě, jako o městě, jako je Praha apod. ;-)
Spojler vředu si můžeš ohlídat spíš, ty boky od druhých těžko.
Avatar - Ronault.
5. 11. 2011 00:33
Re: GolYeti
Nech to tak, prostě pro ty (nás dva třeba), co umí řídit, je Golf dostatečně vysoký. Ti, co neumí trefit patník potřebují SUV a nejlépe jen plechová kola a raději bez krytů >:-[] >:D ;-)
5. 11. 2011 23:21
Re: GolYeti
Panebože Ronalte ty jsi fakt nějak postižený. Přijde mi, že se z toho Golfa (u nás s tím jezdí každý cigoš) pose... Jsi schopen pochopit, že každý má JINÉ priority a preference a proto se zkrátka dělají jiná auta? K tchánovi na zahradu se Tvůj megavysoký Golf prostě nedostane (pokud nechceš imrvére kupovat čepy, katalyzátor, vanu...). Nepotřebuje 4x4, potřebuje jezdit po rozšvihané cestě. S jeho zády by se mu do Golfu (jasně, je úúúžasně vysoký) prostě lezlo blbě, do Yetiho v pohodě. A kecy o dva litry vyšší spotřebě se nenecha vysmát. To platí možná na dálnici, ve městě je to kolem litru, což ho pořád vyjde levněji, než mít Golfa s chronicky orvaným spodkem v servisu.
Avatar - Ronault.
5. 11. 2011 23:46
Re: GolYeti
Fenri, vyjadřuj se slušně, tady nejsi u vás doma v kravíně. I když i tam se mluví slušněji. Říká se tomu sebeovládání.
Píšu někde snad, že neuznávám jiné priority? Kde?
Lidi jsou dnes pohodlní. Pokud nemá Bechtěreva 30 let, tak se do Golfa ohne kde kdo.
Nic to ale nemění na tom, že by sis měl jít vypouštět svůj adrenalin někam jinam. :no:
Avatar - petrumr
5. 11. 2011 17:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
4. 11. 2011 21:24
Re: GolYeti
Jeden z důvodů proč ta kola vypadají takto je i fakt, že podběhy jsou nejen zbytečně moc "otevřené", ale navíc nekopírují tvar kol (jsou "hranatější"), což tu nepěknou díru ještě zvětšuje, zvlášť opticky..., taky to vnímám, jako jednu z velmi mála designových slabin Yetiho, zvlášť naživo.
Avatar - Ronault.
4. 11. 2011 22:23
Re: GolYeti
Ano, to jsem měl připravené jako další popisný argument ;-) Dneska jsem jej viděl snad na 16" a nemohl jsem si pomoci, ale vypadalo to téměř směšně... :-| A kola dělají auto... :-|
5. 11. 2011 23:35
Re: GolYeti
Ano. Kola dělají auto, ale to zdaleka neplatí pro všechna auta. Některým autům nepomůžou ani nablýskaný 19". Jmenovat radši nebudu, aby mě někdo neobvinil, že jsem zaujatej proti Francouzům nebo Korejcům >:D
Avatar - Ronault.
5. 11. 2011 23:47
Re: GolYeti
To tě nikdo obviňovat nemusí, my to dávno víme >:-[]
5. 11. 2011 23:57
Re: GolYeti
OK, takže můžu jmenovat např. Lagunu, Megane, Koleos, i30, i40, ix?? (dosaď jakýkoliv číslo)... >:D
Avatar - Ronault.
6. 11. 2011 00:06
Re: GolYeti
Elantra ti tam chybí! >:D A tu Lagunu vyškrtni nebo si tě najdu, připoutám k židli a nechám tě 8 hodin koukat na Multiplu! >:-[] >:D
6. 11. 2011 09:08
Re: GolYeti
Chybí mi tam ještě i další modely Hyundaie, ale ne všechny jsem vypisoval >:D

Nevyškrtnu, mám na mysli poslední generaci Laguny. Ale klidně můžeš, zavřu oči :-)
Avatar - white label
6. 11. 2011 10:11
Re: GolYeti
Co máte zase s tou Multiplou, snad vám nevadí pravý, nefalšovaný, italský design? :-O ;-)
Avatar - Ronault.
6. 11. 2011 12:51
Re: GolYeti
Já nic, já mít trochu větší ego a mít na to gule, tak si i koupím >:-[] >:D Ale tuším, že Provocateur nemá rád italský deign.
6. 11. 2011 13:43
Re: GolYeti
To si mě pleteš >:D No u mainstreamu (Fiat, poslední modely Alfy) mi italský design nic moc neříká, ikdyž neříkám, že jsou ošklivý.

Na druhou stranu, takový Maserati je asi jediná značka, která může v designu konkurovat Astonu :-)
6. 11. 2011 14:25
Re: GolYeti
Wolfa na neho, on mu to vysvetli >:D
Avatar - Ronault.
6. 11. 2011 12:49
Re: GolYeti
To jsi neměl říkat, teď tu naběhne Icescent či jak se jmenuje ten korejský kopírovač a nahází ti tu 20 odkazů na stránky poloslepých lidí z celého světa >:D

I po faceliftu? :-O
6. 11. 2011 13:48
Re: GolYeti
Ona a jemu podobní se v článcích o mimokorejských autech moc nevyskytují. Ale třeba takový i40 nepomůže ani 100 odkazů >:D

Po faceliftu s tou dolní půlkou masky od Audi je to ještě horší...
4. 11. 2011 10:13
Re: GolYeti
Ona to zase není tak úplně hloupá úvaha.Dcera potřebovala nové auto,značky fakt neřeší-staví dům, a to je důležitější,než v čem jede - myslím LOGO.Chtěla místo pro 4 dospělé (často vozí kamarády 300 km tam a zpět) plus místo pro zavazadla.Yetiho zavrhla hned.Nakonec má G6 Variant s 1,4 TSI 90kW, High.,k tomu nějaké pakety,něco zdarma (senzory, metla,sada liťáků + gumy na zimu),nějaká sleva a byla na 480 tis-loňské ceny.Dlouhodobá spotřeba je 7,jenže hodně jízd Praha, okolí a milovaná dálnice tempomatových 140 občas, 150 často a auto z 90% plně naloženo.Nemá to bi xenony, není to na rozdíl od Yetiho stylovka,ale menší spotřeba, tišší,líp se řídí i lepší ergomomie... Pro rejpaly: auto je pro ni dopr.prostředek, ne něco, aby okolí dokazovala,že na to má.
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
4. 11. 2011 10:19
Re: GolYeti
V pohodě, jenže v jejím případě bych o Yetim asi moc neuvažoval. Že má Golf své výhody je pravda, Yeti zase svoje, právě proto si myslím, že budou málokdy stát proti sobě ve finále rozhodovacího procesu potencionálního zákazníka...
Avatar - Ronault.
4. 11. 2011 10:53
Re: GolYeti
Tak mohli by, prostornosti jsou na tom velmi podobně, cenově relativně také. Nedávno tu byl test, kde stála proti sobě Octavia Scout, Subaru a... Jeep to byl?
A ejhle,nebyl to až tak nesmyslný test.
Avatar - Ham.
4. 11. 2011 19:57
Re: GolYeti
To jen u nás lidé stále nechápou jak lze srovnávat třeba SUV a kombi, nebo MPV, jinde už to pochopili a dělají to zcela běžně a jsou to jedny z nejoblíbenějších testů. Dokonce si myslím, že řada lidí má předem vybranou značku a v rámci ní se rozhoduje zda MPV, SUV, HB, kombi etc.

[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
5. 11. 2011 13:11
Re: GolYeti
Když jsem se jí na to ptal, tak je velmi spokojená - takže to byla skvělá volba :yes:
6. 11. 2011 13:52
Re: GolYeti
Já vím, byť s ohledem na to, kolik věcí v autě tahají (asi tušíš-občas nějaké to víno aj haraburdí ;-) ), tak jsem podsouval Octávku kombi ve stejné motorizaci i výbavě, byla by sice o trochu dražší(50 tis?), ale výrazně větší kufr, ale nemuseli kupovat rakev a už byl rozdíl v ceně jen 40... ;-) Nicméně se nehádám, když VW tak VW.BTW: tohle Yeti je fakt moc hezké, jen se mi v tom špatně sedí-myslím poloha sedáku a plynu, takže to vidím na klasického osobáka, krásné je nové BMW 3...uvidíme za rok - třeba půjčím na test,pokud to nezrušíš ;-) Byl by to 2 litrový benzín.
Avatar - strýček BOB
4. 11. 2011 10:13
Re: GolYeti
V čem je Yeti 4x2 lepší, dle mého soudu, oproti Golfu, mám odježděná obě auta.

- lépší nastupování a vysupování

-lepší posaz

- kompaktní krabice, výborně prosklená, velmi dobré parkování

-odolný a zvýšený podvozek, nic neutrhnu, nic neupadne, obrubníky, retardéry žádný problém

V čem Yeti kulhá je právě to odhlučnění a zpracování. Yeti se slabšími benzíny je nevhodný na dálnici, spotřeba v tomto režimu roste neuvěřitelně.
Avatar - Ronault.
4. 11. 2011 10:55
Re: GolYeti
Tak on ten Golf není až tolik nízký, možná jen ten přední spojler je trochu náchylný. Navíc s 4x2 Yeti v terénu taky nebude žádná hitparáda a v zimě na tom budou auta na sněhu stejně.

Jinak ano, jen pro mne jaksi hraje roli hlučnost a spotřeba... a pro Yeti vidím jako největší důvod kupujících to, že jde o stylovku.
5. 11. 2011 23:24
Re: GolYeti
Pobere tvůj mozeček, že ve spoustě situací nepotřebuješ 4x4, ani špéru, ani odpojitelné stabilizátory, ani šnorchl, ani redukci...., ale že v tom Golfu prostě urveš spodek a pro dost lidí s bolavejma zádama je Golf malá nízká mrcha? Jsi schopen žít s pocitem, že pro řadu lidí je prostě PŘÍJEMNĚJŠÍ sedět v autě výš, mít lepší přehled a nějaké tvoje cancy, kterými všem sugeruješ, že nutně Golf musí být pro každého lepší jsou jim ukradený? Ty jim to auto koupíš? Budeš jim ho živit? Tak se vykašli na to, tlačit jim co je lepší. Golf není lepší, než Yeti. Je prostě jiný, určený pro jiné cesty a jinou skupinu lidí. Těžké k pochopení?
Avatar - Ronault.
5. 11. 2011 23:48
Re: GolYeti
fenri, možná ti zahýbá stará, možná jsi nespokojený s politickou situací, možná jsi jen cholerik nebo máš nedostatek vychování, ale nemusíš to ventilovat tady. Díky
Avatar - Subaru4ever
4. 11. 2011 11:45
Re: GolYeti
Po dvou letech, co máme Yetiho doma, musím říct, že většina aut na trhu je lepší než Yeti, nejen Golf >:-[]

Většinová uživatelka - mamka - sice tvrdí, že je to nejlepší auto na světě, ale nutno podotknout, že se v autech vůbec nevyzná ;-)

- pohodlí jízdy: zhruba jako v Lamborghini s nejtvrdším nastavením podvozku v prvém pruhu D1 :no:
- velikost kufru: naše původní VW Polo ho mělo větší a použitelnější :no:
- spotřeba: ... zhruba jako v tom Lamborghini - dvouletý průměr přes 11 litrů (obě dvě Subaru Outback, co máme doma, jezdí za +/- 9,7) :no:
- poloha šaltpáky: zhruba jako ve starém Tranzitu po zkrácení řadičky ze 60 cm na 20 cm
- řazení: zhruba jako v jakémkoli jiném autě, jenom že se zařazenou redukcí 2:1 :no:
- kulisa: tak lehká, že člověk často neví, co řadí - nejčastější je zařazení 3ky místo 1čky při rozjezdu :no: (naštěstí kvůli té tragikomicky krátké převodovce se Yeti z klidu rozjíždí na 3ku jako jakékoli jiné auto na jedničku >:D )
- mizení chladící kapaliny: spotřeba této tekutiny zhruba jako spotřeba nafty v Polu 1,2 TDI BMT :no:
- spotřeba oleje: jako špatně zajetý 12tiválec z 80tých let bez pístních kroužků :no:
- automatické stěrače: jejich absolutní neschopnost "automaticky" donutí řidiče stírat ručně :no:
- palubní počítač: udávanou spotřebu nejspíš dedukuje z generátoru náhodných čísel :no:
- sedadla: kdybych měl záda o 20 cm širší, nelítal bych od bočnice k bočnici :no:
- velikost zrcátek: zhruba jako by tam nebyly :no:

Jediné věci, ve kterých Yeti vykazuje nadprůměrné schopnosti:
- rejd, obratnost, poloměr zatáčení - zhruba jako pásový tank :yes:
- fantastické parkovací senzory s grafickým vývodem na displej rádia :yes:
- přehlednost karoserie :yes:

Jak vidno, těch pár kladných vlastností nemá šanci přebít salvu milionů nedostatků :no: :no: :no:
Avatar - Slavek-TDM
4. 11. 2011 12:00
Re: GolYeti
Trochu se rozepis, zvlast o ty spotrebe oleje, chladici kapaliny a benzinu. Nezivis z tankovani Yetiho jeste jedno auto? >:D Jakej je rozdil ve spotrebe dle PP a ve skutecnosti (u naseho sluzebniho Yetaka to byly maximalne 2-3 dcl). Diky. S prevodovkou souhlasim, radil jsem obstupen a vubec to nevadilo (2-4-6).
Avatar - Subaru4ever
4. 11. 2011 12:15
Re: GolYeti
Dolévání těhle kapalin většinou za mamku neřeším. Ale občas jsem poprošen, ať jdu vyřešit tu "svítící olejničku na přístrojovce". A občas s tím mamka jednoduše sjede sama do servisu ;-\

Není to moje auto, tak si evidenci nevedu, ale můj odhad je +/- 20% takovýto:
- 3 litry oleje na 10000 km
- chladící kapalina občas skokově zmizí, ale podle servisu je vše v pohodě - taky tak 3 litry na 10000 km

Spotřeba je dlouhodobá něco přes 11 litrů benzínu 95 na 100 km. A tak 97% jízd jezdí jen samotný řidič s kabelkou a taškou na spisy. Zbylé 3 procenta veze jednoho pasažéra nebo nákup.

Mimo město a nebo když nad tím člověk začne hodně špekulovat, jde jezdit klidně pod 6. Ale je to zatracená dřina. Pokud člověk jezdí bez eko-mozku a lehce svižněji, spotřeba se klidně zdvojnásobuje 8-s ... inu "Pokrok díky turbu" >:D :no: :no: :no: = aneb "Forsprung durch turbo" >:-[]

A ob stupeň řadíme taky >:D 8-s (jo a máme tu 1,8čku, jen pro upřesnění)
Avatar - LEGOPARK
4. 11. 2011 12:22
Re: GolYeti
S Yetim 1,8 TSI 4x4 (2 osoby v aute) som mal po meste spotrebu 7,5 l/100km.
Avatar - Subaru4ever
4. 11. 2011 13:24
Re: GolYeti
V (tuším že i dlouhodobém) testu 1,8turbo Yetiho v AutoBildu taky měli průměr kolem 11 litrů, možná dokonce víc 8-s :no: ... ten motor je tak extrémně citlivý na jízdní styl, že pokud člověk do posledního puntíku nedodržuje všechny zásady eko-maratonů, spotřeba nestoupá o desetiny, ale o celé litry :-(

Podtrhuje to i ta idiotská převodovka, jelikož člověku dokonale znechutí řazení. Pokud by se člověk chtěl trvale pohybovat v ideálním pásu otáček, prakticky nemusí povolovat spojku a sundavat ruku ze šaltpáky - řadí se tam co 5 vteřin ... takže i sebeodolnější charakter nakonec dojde ke zjištění, že auto všechno zvládne na jeden jediný převodový stupeň a nechává ho tam furt (nadsázka).

Nikdo ještě nevymyslel nic lepšího než atmosférický benzínový motor, a většina japonských automobilek si toho je naštěstí vědoma :-) 8-s ... takže není proč zoufat :-)
Avatar - das_autos
4. 11. 2011 16:29
Re: GolYeti
TSI motory se nechovaj jako klasický atmo a chce to trochu zvyku a umět se šajtrpákou.Jinak pro tyhle případy tady máme automat.A nebuď na maminku naštvanej,že si koupila škodu a ne subaru,zase ušetřila min 200 000,- kč.
Avatar - Subaru4ever
4. 11. 2011 17:36
Re: GolYeti
Cena Yetiho 1,8Turbo před dvěma roky nebyla o mnoho vzdálená od mnohých podstatně větších a noblesnějších Subaru 8-s

Bohužel nejpádnější důvod byly dimenze garáže: 4,60 na délku od stěny k vratům. Takže auto muselo být max 4,25 dlouhé, aby se ještě za ním dalo tak tak projít. Navíc kvůli přechodové hraně mezi nájezdem do garáže a ulicí je takový schod, že to chtělo světlost 16 cm a víc. No a pak mamka trvala na pohonu 4x4, protože ji schopnosti Subaru přesvědčily, že bez toho nejde žít >:D ;-)

Ve své době vlastně nebyla jiná volba než Yeti. Dnes by to byl možná Juke, možná CountryMan :-!
Avatar - Subaru4ever
4. 11. 2011 13:29
Re: GolYeti
Pokud jsi to bral z údajů PP, tak to klidně může znamenat 10 litrů >:D ... inu výpočetní technika dokáže věci >:D
Avatar - LEGOPARK
4. 11. 2011 13:41
Re: GolYeti
Ano, podla PP to bolo 7,5.
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
4. 11. 2011 14:34
Re: GolYeti
Kde žiješ, PP dneska mají odchylku do 0,5l!
Avatar - Subaru4ever
4. 11. 2011 16:54
Re: GolYeti
Ne tak ty ve Škodovce. Teď už to novináři taktně přestali zmiňovat, ale ještě donedávna šlo v mnohých testech Škodovek (hlavně turbobenzínů) najít zmínku o tom, že realita je od PP klidně o 2 litry jiná. Kupříkladu test Octavie RS v AutoTipu tak před 1,5 rokem - zjištěná odchylka 2 litry!

Není se co divit. Spousty majitelů Škodovek na ně nedají dopustit kvůli spotřebě. Jenže tahle spousta taky velmi často důvěřuje jenom PP, a kalkulačku nebo Excel nezná 8-s ... a v Boleslavi jistě znají "své zákazníky" moc dobře. Vždy je lepší udělat přehnaně optimistický počítač. Ti moudří s kalkulačkou a Excelem sice budou trochu láteřit, ale jejich kritika brzo utichne. Naopak ti nemoudří budou nadšeni ze zázračně "nízké" spotřeby. Je to čistý marketing >:-[]
Avatar - Slavek-TDM
5. 11. 2011 14:32
Re: GolYeti
Tak z jistych duvodu mam spotrebu u nekterych Skodovek docela zmaknutou a muzu rict, ze ani u Yetiho (1.2TSI) ani u Octavie 1.4TSI se skutecnost od PP nelisi vic nez o par deci.
Avatar - petrumr
5. 11. 2011 17:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
4. 11. 2011 13:58
Re: GolYeti
Jednou větou: buď jste koupili vrak nebo s tím řidička neumí jezdit nebo kecáš. Ani jeden z popisovaných problémů neznám. Průměrná spotřeba kolem 7litrů, možná by bylo dobrý mamce poradit, aby po zaparkování do garáže vypínala motor... :-!
Avatar - Subaru4ever
4. 11. 2011 16:57
Re: GolYeti
Bohužel jelikož nemám s jinou Škodovkou zkušenosti, budu muset logicky odvodit, že jelikož je náš Yeti vrak, jsou jimi i jiné Škodovky 8-s ... čemuž sice nevěřím, protože Škodovky jsou podle mě velmi dobrá auta, jenže nemám v ruce žádné pozitivní zkušenosti :-!
Avatar - Ham.
4. 11. 2011 19:16
Re: GolYeti
Tak pravda je někde uprostřed, subarista přehání (možná aby si ospravedlnil svou trochu vyšší spotřebu) a ty se zase spíš blížíš eko jezdcům (bavíme se o motoru 1,8 TSI).
[odkaz]
Avatar - Ronault.
4. 11. 2011 18:08
Re: GolYeti
Mám pocit, že trochu přeháníš. S něčím se dá určitě souhlasit, ale ta spotřeba... to jezdíte jak šílenci, ne? ;-)
5. 11. 2011 23:45
Re: GolYeti
Dle spotřeby jako šílenci jezdí jen ve Škodě, v Subaru asi jezdí max. do 120 a výš jak přes 4 tis. otáček motor nevytáčí. Jinak se se Subaru s motorem od 2l výš pod 10 l nedostaneš :-)

Je to docela paradox >:D
Avatar - das_autos
4. 11. 2011 13:48
Re: GolYeti
Porovnáváš jablka s hruškama.Žeto má stejnej základ budiž,ale jsou to rozdílný auta rozdílných tříd.Otec má problémy se zádama a pochybuju,že by o ničem jiným než suv uvažoval a cesta k chalupě,kde jiný auta kromě se zvýšeným podvozkem neprojedou taky není to pravý ořechový.Takhle by jsi uvažoval ty nebo třeba já bych si taky koupil golfa,ale zase by ve výběru nebyl yeti.
Avatar - LEGOPARK
4. 11. 2011 13:50
Re: GolYeti
Mne osobne sa velmi pozdava nove Subaru XV. Vyzera to byt dobry kompromis medzi osobnym autom (aerodynamika) a SUV (svetla vyska). Som nan dost zvedavy.
4. 11. 2011 16:33
Re: GolYeti
Porovnávat můžeš prakticky všechno se vším. Je to jen otázka toho, jaká si dáš kritéria. Pak ti může vyjít dilema, jestli dáš přednost Golfu a nižším provozním nákladům, nebo Yetimu a pohodlnějšímu nastupování. Porovnávat můžeš, jen nemá smysl mít autu za zlé vlastnosti plynoucí z jeho třídy.
Avatar - gld
4. 11. 2011 19:16
Re: GolYeti
To máš tak, načo vôbec existuje kategória SUV? Aby sa dôchodcom lepšie nasadalo, aby s tým tatík prešiel po poľnej ceste k chate bez urvania výfuku..

Osobne by som na skákanie po meste bral radšej yetíka, na dlhé trasy golfa.
Avatar - miromen
4. 11. 2011 20:02
Re: GolYeti
Jeden člověk na netu psal že si Yetiho do rodiny pořidili proto že se do něj pohodlněji nakladal kočarek ale jinak byli jednoznačně pro Golfa. Šlo udajně hlavně o natlak manželky a byl z toho dost zklaman. Takže i to muže byt duvod. Jinak v SM bylo porovnani Golf vs Yeti a G jednoznačně vyhral. Vyhral pravě i diky lepši pozici za volantem. V Yetim se udajně sedi vzpřimeněji a pedaly jsou utopene ale da se pry zvyknout. Dale rozměrnějši a lepši sedadla Golfu. Pak je tu ve prospěch Golfa samozřejmě celkovy komfort a to jak jizdni tak akusticky. Dale jsou lepši jizdni vlastnosti,řizeni a vyrazněji lepši ovladatelnost. Jako klasika u Škodovky je u Yetiho menši šiřka interieru a to knk. 128/126,145/143 vs 132/128,147/146. Samozřejmě do vyšky ma navrh Yeti. No a na testovane trati spolikal Yeti o 1.5l vice než Golf šlo o shodne motory 1.2 TSI.

PS: pruchodnost zavazadloveho prostoru 85x100 Yeti a 75x100 Golf. Takže těch 10cm na vyšku muže byt opravdu problem pro vkladani kočarku. Ještě nakladova hrana kufru 73cm Yeti a 66cm Golf
4. 11. 2011 10:21
Atmo vs turbo
Suzuki Kizashi - ceny od 630 tis. z opravdu top vybavu. Atmo 2.4 131 kW, spotreba v testu auto.cz 6,5 l/100 km pri 100 km/h a 7,9 l/10 km pri 130 km/h. Vubec nevidim duvod kupovat male turbobenziny, kdyz to zere stejne ne-li vic, nez vykonnejsi a objemnejsi (a spolehlivejsi) atmosfery.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
4. 11. 2011 10:40
Re: Atmo vs turbo
Nedotáčivost, extrémní záhul pro přední nápravu, spotřeba ve městě, průběh točivého momentu... všechno má svoje!
4. 11. 2011 11:37
Re: Atmo vs turbo
Z recenzi auto.cz:
Plusy
Silný, ale současně úsporný motor
Vyvážení ovladatelnosti a komfortu
Neutrální chování auta
Rychlost průjezdu zatáčkami
Kvalita zpracování a materiálů v interiéru
Bohatá výbava

Neni nic zmineno o nedotacivosti.

Vaha atmo 2.4 nebude natolik vetsi, nez u turbo 1.4, aby znicila predni napravu, prece jezdi lide s 3l dysli na predni naprave.A kdyz porovname hmotnosti, Kizashi je tezsi nez Yeti jen o 45 kg , a je to prece o tridu vetsi auto.

Spotrebu ve meste s CVT prevodovkou mel Kizashi cca 10 l, u mechaniky lze predpokladat mensi spotrebu.

Od 1000 do 6000 otacek ma Kizashi tocivy moment vetsi nez 200 Nm:
[odkaz]
Avatar - petrumr
5. 11. 2011 17:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Slavek-TDM
4. 11. 2011 12:04
Re: Atmo vs turbo
Rozdil v hmotnosti 2.4 R4 atmo a 1.4 R4 turbo bude zanedbatelnej, zvlast pokud maji stejnej vykon a tocivej moment. To co mensi motor usetri na materialu bloku, hlav a pistu, to zase nabere turbem a mezichladicem.
Avatar - iudex
4. 11. 2011 12:53
Re: Atmo vs turbo
Presne. Moje 1,6 turbo má vyššiu hmotnosť, ako verzia s 2,0 16v atmo. Samotný objem motora je len jeden faktor, periférie (turbo, intercooler...) tiež niečo vážia.
5. 11. 2011 23:26
Re: Atmo vs turbo
Viděl jsi, jak je velké turbo v 1,4 TSI? Asi jako fén. Fakt nebude vážit, jak litr objemu motoru.
Avatar - Slavek-TDM
15. 11. 2011 14:13
Re: Atmo vs turbo
A kolik vazi litr objemu motoru? >:D Jelikoz vsechny soucastky v motoru musi byt dimenzovany na urcity vykon (nebo tocivy moment, jak chces) a to vcetne bloku, usetris material mensiho motoru jen na tom, ze blok muze byt kratsi o rozdilne vrtani (dobra, o neco mensi pisty, klika a ojnice). Muzes motor dal odlehcovat, ale bud za cenu nizsi zivotnosti nebo pouzitim kvalitnejsich materialu. Takze jak pisu po nekolikate, turbo a intercooler taky neco vazi, takze je uspora u beznych produkcnich motoru je (pokud vubec) minimalni...
EDIT> jinak turbo (a vlastne celej motor) 1.4TSI jsem videl naposled minulej tyden, kdyz jsem doleval vodu do ostrikovacu u nasi sluzebni Octavie >:D
Avatar - JGucci
4. 11. 2011 11:30
Cena
Cena bude o neco lepsi pokud se vezme v potaz aktualni nabidkaod Skodovky Yeti 1,4 TSI Drive za 399 900 s bohatsi vybavou
Rozbalit vlákno
1
6. 11. 2011 17:05
Re: Cena
Navic u testovaneho auta se priplacelo za prvky z vyssi vybavy vic, nez kolik by cela ta vyssi vybava stala. U TSI Drive jsou v zakladu Elegance i zminovane bixenony - vyvolavaci cena 499 900,-.
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
4. 11. 2011 16:34
Fotky
Fotky k testu - ostudná kvalita, jak TK, kompo, osvětlení, HO, perspektiva... Není to poprvé, co jsem si všiml, že za ACZ fotí nějakej těžkej amatér... ;-\
Rozbalit vlákno
2
5. 11. 2011 13:13
Re: Fotky
Někdy se povedou hezké fotky, jindy to prostě nevyjde. Ale můžu tě ujistit, že tohle "těžkej amatér" nefotil
5. 11. 2011 19:00
Re: Fotky
musím se připojit- neřekl bych přímo ostudná kvalita, ale žádná špička to teda rozhodně není. Na noťasu nebo mobilu je to ještě ok, ale na normální monitoru už to prostě nestačí a od vlastních profi fotek bych asi chtěl víc. (A ano, není to poprvé.)
4. 11. 2011 18:37
Yeti 1.4 TSI
Pěkné auto s rozumným motorem u mé oblíbené baziliky. :-) :yes: (Jen opět nakonfigurované s mnoha příplatky.)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - gld
4. 11. 2011 19:19
foto op
páni, chce to zabuchnúť dvere pred fotením, žeby ste z toho pri podobne akčných scénkach nevypadli >:D

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Đawson
5. 11. 2011 14:03
noa?
mám feldu: motor se mi neohřívá, protože sem ještě nesehnal funkční termostat, spotřeba je při 100 km/h asi 15 litrů... 130 to nejede, hluk od kol neslyším, protože dřív to přeřve motor a všude okolo foukající vítr...mám 190 cm, sedím uplně vzádu, nic nejde nastavit a volant se mi neustále otírá o varlata. Jezdím do práce 25km tam a 25km zpátky po dálnici a vystupuju uplně zlámaný..a přesto nenadávám, nestěžuju si, dejte mi někdo jettyho klidně s tím "užraným" tsi nebo "nezahřívající se" naftou, toho jettyho který vám omezuje pravé kolénko a já vám budu do konce života ručně mýt auto >:D
Rozbalit vlákno
0
6. 11. 2011 12:41
Na Kološku
patří jiný káry a né Jeti.MB,Lexus,Bentley a BMW jsou ty pravé značky >:D Už vidím Araba či Rusa vyskakovat z Jetiho 8-s
Rozbalit vlákno
0
6. 11. 2011 21:19
Yeti
Je bezkonkurenčně nejhorší auto, ve kterém jsem v životě jel. Po 10 km záda jak po úderech basebolovou pálkou, pravá holeň otlačená ( víc než škodovky snad žádné auto tak nedře pravou nohu ). Prostě škoda simply never.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ham.
6. 11. 2011 22:34
Re: Yeti
To mají ostatní výhodu, aspoň odpadl jeden potencionální kupec, už takhle jsou čekací doby šílené.