mě by zajímalo kolik lidí nalítá v takovýhle autech tisíce km měsíčně, tipuju kolem 5ti % >:D stejně berou naftu protože ušetří pár tisícovek na autě za dvě mega, tohle už není typickej služebák, no hodně lidí co jezdí dost jen město/příměsto a maj prachy, typicky Praha, stejně furt kupujou naftu, satelity jim vymlely mozek :-)
tak éčko se prodává všude dobře, s tou naftou mě překvapilo, kolik jí jezdí třeba i ve Francii, Belgii, Itálii, i v nových malých autech, prostě benzín je cenově znevýhodněnej v celé eu a tak to taky vypadá, jakmile se ceny srovnají pude nafta do háje
Ono by to asi chtělo ten Mercedes mít a ne jen o tom plkat. Já jsem 200 000 najel během 5 let …… Nemám sice E klasse ale jinak takových jako jsem já je dost.
Najezdím asi taky 40tkm ročně a vzal jsem si dobrovolně benzín a nakonec jsou mi ty dva tři litry spotřeby úplně ukradený. V reálu je to číslo na palubním počítači a to je tak všechno. Pokud člověk opravdu řeší to, že je těch 40 tis Kč rozdílu ročně na palivu (v podnikatelským světě, kam se tyhle auta kupují je to pod 30 tis. Kč) hodně, pak asi OK. Ale v kategorii vyšší střední je takovýhle rozdíl spotřeby spíš pocitová než existenční věc.
V Německu jsou privátní nájezdy i kvůli delším cestám do práce taky vyšší a platba za šestihrnek není stejná. Mají to dobře spočítané, aby to smysl dávalo ;-)
Sice bych z těch tvejch rovnítek blil, ale souhlas. Krom toho Ečko se kupuje na velký nájezdy a navíc v něm bude motor (soudě podle předchůdce) velmi dobře utlumenej.
Krom toho snad jinou verzi než 220 d nepotkávám.
Konecne aspon trosku pekny redakcni clen :yes: A ne takova muka, kterych jsme byli svedky. Ecko nemusi byt na velke najezdy, ale umi dobre. Ecko je spise prvni auto, od ktereho uz jdou velke najezdy vydrzet. A rozpocteno na km to nevychazi vubec spatne! Je to auto od ktereho chlap zacne rikat, mam auto. Odpusti i nejake ridicske chyby, kdyz to obcas lehce prezenes. Navic politicky jeste okoli neprovokuje. Pro relevantni informace si pockam na pana Vaculika, jak auto na zaver zhodnoti ;-)
nechate taky otestovat emise jedovatyho NOx, kvuli kteremu umiraj deti [odkaz] ?
jestli se jim to uz podarilo srazit na aspon trochu unosnou uroven, aby se nestalo, ze auto za 2M bude muset majitel nechavat odstavene pred "zakazanou" oblasti, coz nemusi byt jenom mesta, ale napr. cela alpska udoli, kde kdyz v sobotu dopoledne pri vymene turnusu v -15C nastartuji vsechny jedomety, tak se to musi blizit plynove komore…
a nejlepe otestovat na zacatku a pak na konci dlouhobeho testu, tedy pri aspon 100tis km, jestli vam to tak dlouho nechaj, o cemz pochybuju.
dovetek:
v praze a nekterych dalsich krajich je ted vyhlasena smogova situace kvuli troposforickemu ozonu, ktery vznika fotochemickou premenou NOx, jejimz zdrojem jsou hlavne emise z dyzlu. porad plati, ze jeden dyzl vypusti 10x tolik jedovateho NOx co jeden benzinak, tak bych chtel zazit, ze konecne nekdo zodpovednej bude mit koule a aspon v tehle smogovych situacich zakaze provoz naftovych jedometu, kvuli kterym vznikaj tyhle smogovy situace a umiraj deti - viz. odkaz vyse...
Chudí duchem budiž blahoslaveni. I ty budeš sedět "na Výsostech" hned vedle boha otce. :-):-):-)
Poslední měření prokázala u dieselových agregátů Euro 6 d průměr 38 mg a u Euro 6 d benzínů 29 mg.
To znamená že jsou na tom skoro stejně. Ale co se týče zachycování částic velmi jemných nebezpečných, benzíny zachytávají jen 75%, diesely 99,9%.
Takže až tady budeš zase perlit o smogu, nezapomeň se zmínit o ekoboostech, TSI a podobných chrličích extrémně jemných částic.
To bude asi tým, že z benzínu bez DPF vylezie všetko čo prešlo cez vzduchový filter. No a to, že par nových dieslov ma emisie o tretinu vyššie ako benzín, ktorý ma rovnaké emisie NOx už od EURO3 ma nejak nevytrhne. Lebo tých starých šerblov sa rôzny kolenovrti ako Ada nezbavia ani za 20 rokov. Nehovoriac o tom, že ani vytĺkanie DPF filtrov nie je nijak zvlášť postihované.
Nejlepší je, když tvoje alter ego Áda prosazuje naftu a argumentuje emisemi nových dieselů, ačkoliv sám provozuje desetiletou plečku... která plní maximálně rekordy v oblacích černého dýmu:) v čem jezdíš ty, WinDiesele?
Kvůli poslední větě doufám, že jsi kromě těchto plačtivých řádků celý týden trávil lobbováním na radnicích jednotlivých měst kvůli harmonizaci světelných kříižovatek, za plynulost provozu v městech a zrušení nesmyslných zákazů.
To je důležité vyřešit, ne tyhle slaboduché výkřiky.
Chudí duchem budiž blahoslaveni. Budeš sedět "na Výsostech" hned vedle boha otce.
Poslední měření prokázala u dieselových agregátů Euro 6 d průměr 38 mg a u Euro 6 d benzínů 29 mg.
To znamená že jsou na tom skoro stejně. Ale co se týče zachycování částic velmi jemných nebezpečných, benzíny zachytávají jen 75%, diesely 99,9%.
Takže až tady budeš zase perlit o smogu, nezapomeň se zmínit o ekoboostech, TSI a podobných chrličích extrémně jemných částic.
s povdekem jsem si taky nekde cet, ze se nejakymu dyzlu podarilo dostat do limitu, ale prvni vlastovka jaro nedela.
od zari zprisnenej limit je 168mg/km NOx v realu a to bylo revu, ze se to neda splnit. predpokladam, ze vetsina dyzlu bude tenhle limit, horsi nez benzinovej euro3 starej skoro 20 let, plne vyuzivat.
a pokud jde o benzinaky, necet jsem zadny test, ktery by prokazal, ze by se nejaky benzinak nevesel do laboratorniho limitu i v realu.
jen nekde v roce 2013 se objevil clanek, ze stavajici benzinaky se nevejdou do limitu platnyho za 4 roky, tedy od 2017, a to pokud jde o PN, coz nove resi GPF
...ale limity 4R konstrukce jsou jasné. Nicméně v rámci mezí je relativně tichý a klidný. Spotřeba na úrovni šestiváce při podobných jízdních režimech a občasný nesoulad převodovky a charakteristiky motoru je jedním z mála mínusů, když už potřebujete tenhle motor.
5 let jsem mel :yes: W124 300 DT :yes: , pak kratce W124 kombi 300 TDT a nakonec W210. Tu jsem koupil petiletou od kamarada z puvodni ceny 1,6mio slevil na 500K )slusnej ulet na aute), garazovane najeto 100 tis. Hned prvni cestu jsem dostal tecku na sklo, oprava 17K v M3000 a dve reklamace prace. Pak se zjancila elektrika, spadly okna a na pristrojovce barevna hudba. Kdyz jsem s tim krapem v zime nezacouval do garaze, tak jsme se rozloucili. Kupujici nasel spoustu malych rezavych puchyrku na ramu kolem dveri.
Pak jsem jeste koupil fungl Sprintera 318 CDI (2007), z toho po dvou letech kapala rez, ze jsem ho musel nechat za raketu prelakovat. Pry tzv naletova rez, na kterou se zaruka nevztahuje.
Ale uvod do recenze je zajimava, je to nehezke, zbytecne velke, vzadu neni misto pro nohy a po dlazbe kodrca jak zebrinak. Za 1,3 mio plus docela lace. Kupujte - nebudou.
Na základě ojetých vraků hodnotit nové auto je velmi amatérské. E-Klasse nepovažuji za nejlepší vůz třídy, ale je téměř perfektní. Drobnosti, které mi vadí mohou být pro jiné přednostmi.
E-Klasse nemá málo místa a nekodrcá, to si pleteš.
Nemluvim o vraku, ale petiletem autu se 100 tis. km jezdenym jen o vikendech za porizovaci 1,6 mega (jeste v roce 2003, za ty prachy se dal koupit v Praze pekny byt), protoze do prace jezdil jako sef stavebni firmy off-roadem. A Sprinter byl funglofka. Vztah Mercedes versus zakaznik je dost tristni, o naletove rzi rozhodovala fabrika ne prodejce. Panty pod zadnimi dvermi nemely zadny lak ani jinou protirezovou ochranu. Proste ty auta jsou des.
Predposledni odstavec vychazi z textu, si to jeste jednou precti, o bouchani motoru jsem se ani nezminil
Za 1,3 je Superb nebo Passat v plný výbavě a třeba s 280hp motorem. Pak za to taky čas od času byl základní Touareg. Otázka volby relativně základního Ečka je taky v zůstatkový hodnotě, která není nijak špatná. Sice to není kategorie kolem 2 mil. Kč, kde se dá opravdu vybrat, ale už v téhle ceně nejsou špantý auta a je to opravdu o preferencích. Abych odpověděl, já bych třeba tohle E bez 4matiku nechtěl a vzal radši něco jinýho nebo připlatil. Jenže jakmile se do Etrošku přihodí, je to k těm dvou milionům a navíc pak v poměru k zůstatkový hodnotě je to opravdu o dost dražší. Takže proto říkám, že tahle verze smysl má.
Jo jsou, technicky jsou nepovedene motory TFSI nebo Bmw N63 4.4bi >:-[] ... Mercedes ale představuje stylové auti :-) Je to švihák lázeňsky :yes: čtyřválc je pak kompromis no :-|
Sakra hodně = prémie je skoro horší než mainstream
Nebejt pár výjímek prémiová nekvalita je tak trochu až šokující [odkaz] dlouhodobě nejhorší je většinou Audi [odkaz] [odkaz] aneb Vorsprung durch Technik [odkaz]
nevim do jaký míry se dá těmhle statistikám věřit, Audi nechci nějak obhajovat ale něco jsme už v rodině měli a dobrý, je to teda pár let zpátky, všechno benzin, většinou v6, ted má brácha a4 2.0tdi a ok.. já bych to tipoval že se všechno kazí docela podobně, viz třeba nástup benzinových turbomotorů se kterýma měli problém skoro všichni
Jak se dá věřit datum pojišťovny? Těm zrovna docela hodně řek bych :-)
Navíc to bohužel odpovídá všem zdrojum :-|
Podobně na tom teda fakt nejsou = rozdíly sou naopak až šokující = stejně jako třeba náklady na 10 let provozu apod. = de o násobky, přesnějš nekolikanásobky
Z prémie je nákladama i poruchovostí slušnej Lexus a neni jedinej. Německá D3 představuje spíš opak
Prémií jezdím od roku 2006, kompletní D3 i Jag. Za celou dobu jsem měl jediný problém, kdy se dá říct, že mě auto nechalo ve štychu a to v XF, kde mi bouchla zadní pneu a kompresorek s emulzí nemohl na opravu stačit. Nebavím se o jednom modelu, jedné značce a už vůbec ne o nájezdu pár tisíc km. S pojišťovnou jsem vyjma drobností poškození cizími vlivy neřešil nikdy nic.
Přijde mi tedy naprosto relevantní napsat, že na hitparádách amerických pojišťoven nevidím na základě vlastní zkušenosti nic, co by mě přesvědčilo o opaku z hlediska toho co jsem napsal. ;-)
Netušim = ale to že sou prémiový motory spolehlivější = je blbost
Jejich prémiovost je v lepšim uložení takže menších vibracích, lepšim odhlučnění atp.
Ve spolehlivosti = fakt ne
Krom extrémů typu tý RS6 = je i u hodně nepovedenejch věcí poruchovost max. někde na polovině = to máš statisíce možností = že tvuj kus bude ok
Spíš mi jde o údaje jakýchsi pojišťoven, nesedí mi to na nové a zánovní vozy, zvlášť, když se tovární záruky prodlužují.
Pokud dojde k nějaké poruše, pak je jasné, že spíš u technikou nabouchaných prémiových vozů, než u jednoduššího mainstreamu.
Hodně to zkazil hon za výkonem a válka mezi Audi a BMW. MB se nezúčastnil = a byl na tom trochu líp. Poruchovost prémiovejch motorů = byla jednu dobu vyloženě žalná
Snad už je to trochu lepší
Viz ty data = slušně si stálo a i přes mírný zhoršení v motorech furt stojí = Maserati
Ono viz ta minulá RS6 = hon za co nejvyššim výkonem = logicky částečně vede k nižší spolehlivosti. A nejen u Audi tu rovnováhu výkon vs spolehlivost neuhlídali
Z tohohle vychází z D3 dlouhodobě nejlíp MB = velký motory mu vždycky šly a spolehlivost jakžtakž ok
Je to trochu bokem = jinak skvělý [odkaz] mělo taky hodně dlouho velký problémy se spolehlivostí
Vysokovýkonná auta vždy potřebovala trochu jiný přístup. Rozšíření motorů se supersportovními parametry s sebou nesou pečlivější a jasné postupy při jejich provozování a to si mnozí majitelé neuvědomovali.
Poruchové adekvátně k tomu co nabízely dané modely. O servisech a poruchách Ferrari nebo Lamba šly až hororové skazky a to mají tak dlouhou historii.
Vem si závodní motory, i přes neskutečný výkon dnes vydrží pár tisíc km, dříve zlomek a přesto by nikdo nechtěl po 5tkm měnit pohonné ústrojí.
U vysokootáčkového auta s větším výkonem kontroluju min každou delší jízdu olej, chladící kapalinu atd. Věřím, že z těch co měli problémy toto dělal málokdo.
Vidim to jinak = pokud vim poruchovost AMG velkoobjemovejch motorů = byla výrazně nižší než to fakt nepovedený období Audi BMW. To samý třeba Cadillac atd.
Myslim že u Ferrari taky nebyly největší problém motory = u Lamba si nejsem jistej
Dneska máš 4-5válce 400 koní a taky nevim o nějaký extrémní poruchovosti
Nebo Maserati = v 80. letech nebo kdy prej hodně odcházely turba = ale i tehdy to šlo = pro tehdejší Supru si udělali svý = a mělo poruchovost pod 1%
Je to vždycky jen o automobilce = hon za výkonem sice ohromoval a lidem se líbil = ale spolehlivosti dali v tý době pěkně na frak. Pokud vim už se to zlepšilo
Nesrovnával bych AMG motor, který vrcholil mezi 4500-5500rpm s S8, kde to bylo o 7000rpm. A rozdíl v tom, když jsi S8 točil ve špičce, oproti nafounutému relativně nízkootáčkovému motoru AMG je velký.
U Ferrari šlo o to, že spousta motorů musela do tří let na výměnu rozvodového řemenu nebo po směšném nájezdu.
Kdo nic nedělá, ten nic nezkazí. Podíej se na současnou F1, motory by mohly reálně točit daleko více, ale už by nevydržely tu porci km.
Vůbec nejde o Auris = tahle pohonná jednotka = je nejspolehlivější. Tohle je jen náhodou aktuální test = klidně si tam dosaď C-HR nebo Prius nebo [odkaz]
Reaguju na 4bytelnýkola a dávám odkaz = na nejnespolehlivější motory = to je oč tu běží
Preco su tieto auta uz take vysperkovane a preco vyrobcovia stale vyvijaju nove naftove 4valce? toto je totiz stale velky hrac, pre strednych manazerov v korporaciach, car policy ta obmedzuje, cize mas limit 45tisic bez dph, mozes premiu ale musis naftu a nemozes 6valec. toto a 520d su jedina volba.
...donutila ostatní výrobce dělat lepší auta. A samotnou D3 zocelila tak, že kdokoliv z nich bude vždy etalonem, ke kterému se snaží ostatní přiblížit, vyrovnat a někdy i předhonit.
Srovnávat tu mainstream s prémií může jen ten, kdo v jedné ze skupin nejel.
D3 zlepšilo JLR, donutilo Maserati přijít s novými model, věřím, že donutí i Lexus k návratu v plné zbroji. |američané zlepšují Cadillac, Genesis se snaží navázat na vzestup Lexusu.
Toto vše má jedinou příčinu, D3 a z ní nejvíc M-B, či BMW. Audi ukázalo, že i s menším počátečním renomé lze bez bázně a hany této dvojce konkurovat a zlepšovat se.
Citace:
the Germans have been “sitting on their backsides fumbling around with press releases and half-promises of action on EVs while continuing to invest the vast majority of their time and resources into fossil fuel vehicles and trying to wring the maximum revenues out of this century-old technology,”
Myslim, ze o priblizovani k V12 se uz ale nikdo nesnazi... Podle me je dnes vyvoj V12 mrhanim zdroju.
Stejne tak mnoho slepych vetvi vyvoje (predevsim Audi/VW) se nesnazi temer nikdo napodobit, pokud vim.
Namatkou: litrovy diesel, R/V5, W8, W16, dieselove V8, Pumpe-Duese, preplnovani turbo A kompresor, 5-ventil, diesel hybrid.
K tomuto se opravdu skoro nikdo priblizovat nechce >:D
Ale etalonem, ke kteremu se momentalne snazi priblizit snad vsichni, je Tesla ;-)
A zatim se nejvic dari.. Jaguaru :-)
A D3? Jo ta ma momentalne.. i3 >:D
Takze asi tak k vecnym etalonum.
PS Audi nam hlavne ukazalo, ze i CEO muze skoncit ve vezeni :-) Takze ano, bez bazne urcite, ale bez hany ani nahodou >:D
PPS Nechapu jak muzes napsat pod vlivem dieselgate, kartelu, problemum s TSI a DSG atd. takovyhle pateticky.. vety o D3. [odkaz]
Že vzor pro první Lex byl MB = to je známý. Pěkně ho nedávno testnul Rasto = asi si viděl
Myslim že málokdo si uvědomuje = že současně s Audi V8. A8 přišlo až pár let potom = zatimco to LS zmíní někdo relativně často = že to samý platí pro audi = málokdo :-)
Ale první limuzína dnešního střihu XJ, 7er, S prostě Luxury cars třída F = první auto dnešního střihu bylo Maserati v roce 1963 [odkaz]
Mercedes je bez diskuzí průkopník luxusních aut = ale W111 se nejmenovalo S a Quttro je prostě první plnohodnotná limo dnešního střihu = včetně dvou osmiválců
Ano taky vnímám ten zásadní rozdíl = Audi V8 1988 a Lexus LS 1989 ;-)
Mam dnes nabehnutych 20 500 km s E 350 bluetecom a zatial uplne spokojny. Nic neodislo nic nevrzga ,nebucha a jazdi tak isto ako ked som ho prevzal. Okrem poskrabanych AMG diskov to asi nebola chyba MB... auto ako funglovka :yes:
Mam dnes nabehnutych 20 500 km s E 350 bluetecom a zatial uplne spokojny. Nic neodislo nic nevrzga ,nebucha a jazdi tak isto ako ked som ho prevzal. Okrem poskrabanych AMG diskov to asi nebola chyba MB... auto ako funglovka . https://mbphumyhung.com/